quote:Dit alcoholische drankje uit de jaren 90 maakt een comeback. Waarom is het zo populair?
Voor millennials is het een oude bekende: Bacardi Breezer was hét partydrankje in de jaren 90 en 2000. Lang vergeten, maar nu weer razend populair in Nederland. En ook in ons land stijgt de populariteit van dit kleurrijke, alcoholische drankje. Hoe komt dat en wat is het juist? Cocktail- en drankexpert Hannes Desmedt: “Het bevat evenveel alcohol als pils, maar smaakt naar limonade.”
Zo’n 20 jaar geleden was het drinken van Bacardi Breezer haast een ritueel. “Talloze millennials, zoals ik, maakten op die manier vaak voor het eerst kennis met alcohol”, vertelt sommelier en cocktailexpert Hannes Desmedt. Het kleurrijke drankje kent zijn oorsprong in de jaren 1990 in de Verenigde Staten en komt in veel verschillende smaken als appelsien, mango, aardbei of watermeloen. Algauw zette dit grote succes van de kant-en-klare cocktail uit een fles zich voort in Europa, India, Canada en Australië. Dan werd het plots jarenlang stil, tot nu.
Het drankje is weer populair in Nederland. Hoe zit dat bij ons?
Bij onze Noorderburen vliegt het zoete mixdrankje nu weer massaal over de schappen, schrijft de Nederlandse krant AD. Na een korte rondvraag blijkt dat Bacardi ook in België opnieuw aan populariteit wint, bevestigt Johan Braekers, aan- en verkoopdirecteur bij drankengroothandel Prik & Tik. “Eind vorig jaar merkten we al een lichte stijging op”, zegt hij. “Dit voorjaar en vooral deze zomer kreeg de verkoop van Breezer een nog grotere boost. Vooral bij zomerbars en voor andere festiviteiten is de vraag naar dit drankje heel groot.”
Winkelketen Aldi biedt elke zomer al Breezer van hun huismerk ‘Blizzard’ aan. “Maar zulke ready-to-drink cocktails zijn nu weer helemaal aan het opkomen”, zegt woordvoerder Tine De Keersmaker bij Aldi. “De verkoop ervan hangt heel sterk samen met het weer. Vooral bij zomerse temperaturen is dit een geliefd aperitief.”
https://www.hln.be/eten/d(...)o-populair~a42bc03d/
quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:49 schreef Ama het volgende:
Oh dat vond ik 20 jaar geleden ook wel lekker.
Drink sowieso al jaren geen alcohol meer.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]![]()
Is je smaak inmiddels verbeterdanders?
Vind het nog steeds lekkerquote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:49 schreef Ama het volgende:
Laat Breezer daar nu net berucht om zijn.........je proeft de alcohol niet eensquote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:56 schreef Ama het volgende:
[..]
Drink sowieso al jaren geen alcohol meer.
Ik twijfelde nog tussen de foto in de OP of deze:quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:58 schreef Shotty het volgende:
Die zooi was lekker als je 16 was, maar je mag toch geen drank verkopen aan -18?
Niet dat het meisje in de OP de 16 gepasseerd was 😂
quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vast een hoop users op dit forum met hele mooie herinneringen aan dit drankje en de gebruikers daarvan.
Die tijd van grote discotheken was ook leuk. Ik vond die megacomplexen met allerlei verschillende zalen en muziekstijlen altijd tof om te bezoeken. Bestaan zulke uitgaansgelegenheden eigenlijk nog?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:54 schreef Flitsbezorger het volgende:
Sow, krijg gelijk flashbacks naar mooie avonden in de Hollywood of Outland in Rotterdam als jong pikkie.
Via MSN of PP2G afspreken met dames, eenmaal binnen trakteren op een Breezer, schuren op K-Liber.
Leuke tijd (komt vast door de nostalgie).
Of kortweg 'BrEeZaH' toch?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:10 schreef Jed1Gam het volgende:
"Breezersletje"
Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen.
Ik herinner me dat Hollywood in Rotterdam ook wel Snollywood werd genoemd.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:54 schreef Flitsbezorger het volgende:
Sow, krijg gelijk flashbacks naar mooie avonden in de Hollywood of Outland in Rotterdam als jong pikkie.
Alcazar is onlangs dicht gegaanquote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:10 schreef Repentless het volgende:
[..]
Die tijd van grote discotheken was ook leuk. Ik vond die megacomplexen met allerlei verschillende zalen en muziekstijlen altijd tof om te bezoeken. Bestaan zulke uitgaansgelegenheden eigenlijk nog?
Klopt. Ideaal.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik herinner me dat Hollywood in Rotterdam ook wel Snollywood werd genoemd.
Daar heb ik veruit de meeste voetstappen liggen. Geweldige tent. Maar daar was al heel wat jaren geen zaterdagvonddiscotheek meer toch? Was meer een evenementencentrum geworden voor zover ik weet, met incidenteel nog een dancefeestje.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Alcazar is onlangs dicht gegaan
voetbalmanager2 in STA / [Rotterdam] #225
vreetboeiquote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:49 schreef Ama het volgende:
Vervangen door festivals. In Tilburg is voor 1 uur niets te doen in de kroeg. Iedereen zit op de terrassen, ook in de winter.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:10 schreef Repentless het volgende:
[..]
Die tijd van grote discotheken was ook leuk. Ik vond die megacomplexen met allerlei verschillende zalen en muziekstijlen altijd tof om te bezoeken. Bestaan zulke uitgaansgelegenheden eigenlijk nog?
Dat waren tijden hequote:Tandarts adviseert bier in plaats van mixdrankje
Tja, tijden en interesses veranderen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vervangen door festivals. In Tilburg is voor 1 uur niets te doen in de kroeg. Iedereen zit op de terrassen, ook in de winter.
Toen mocht dat nog wel.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:58 schreef Shotty het volgende:
Die zooi was lekker als je 16 was, maar je mag toch geen drank verkopen aan -18?
Niet dat het meisje in de OP de 16 gepasseerd was 😂
Die van 16 hoefde je ook heel wat minder Breezers te geven dan die van 18.quote:
Ik vond het prima toen ik 14/15 was.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Laat Breezer daar nu net berucht om zijn.........je proeft de alcohol niet eens
Je bedoeld de smaak of dat je geen alcohol proeft terwijl dat er wel in zit?quote:
Soort van. Is de Maassilo, maar voor zover ik weet programmeren ze nu meer feesten voor verschillende muziek- en dansstijlen. Niet meer een standaard discotheek waar je gewoon heenging op zaterdag en er geen specifiek thema of feest was. Je had in die tijd wel speciale avonden als FLIRT of iets dergelijks. Het zat voordat het op Zuid zat ook nog enige tijd in een loods op het Lloyd-kwartier.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik herinner me dat er op Zuid ook een grote discotheek was, de Now & Wow.
Bestaat die nog?
De smaak.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je bedoeld de smaak of dat je geen alcohol proeft terwijl dat er wel in zit?
Dan kan je ook nu weer een enkele Breezer drinken. De smaak zal hetzelfde zijn en de alcohol proef je niet.quote:
Waarom zou je je daar voor schamen?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:39 schreef Lt.Bookman het volgende:
Breezer, Smirnoff Ice, Flügel en Corona Extra. Ik schaam me rot dat ik zie rotzooi gedronken heb tijdens het uitgaan als tiener.
Gelukkig ontdekte ik daarna snel stouts, ales, whiskies en ciders in de Irish Pub.
Het is ook bij het AD te lezen, maar dat is een premiumartikel dus moest ik HLN wel gebruiken.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:37 schreef opgebaarde het volgende:
Is dit een nieuws of heefr bacardi een advertentie gekocht in het jasje van een nieuwsbericht?
Time Out in Gemert destijdsquote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:10 schreef Repentless het volgende:
[..]
Daar ben ik maar enkele keren geweest, was een eindje uit de buurt.quote:
(voormalig) Breezer sletje gespot 😱quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:49 schreef Ama het volgende:
Dit zal inderdaad geen nieuws zijn, dit is een door Bacardi de wereld in geslingerde campagne. Als je maar hard genoeg roept dat je terug bent, gaan mensen het misschien wel weer bestellen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:37 schreef opgebaarde het volgende:
Is dit een nieuws of heefr bacardi een advertentie gekocht in het jasje van een nieuwsbericht?
Klinkt juist goed. Als tiener vond ik de smaak van Breezers best oke, maar dat spul was zelfs voor mij als tiener gewoon te zoet.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:44 schreef Cruzinats het volgende:
Tijdje terug bij de lidl een paar flesjes gekocht, breezer is bij lange na niet meer zo zoet als vroeger.![]()
Watermeloen was nog wel oke, maar lime was ronduit zuur, bah.
Een paar waar nog veel Polen komen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:10 schreef Repentless het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |