Is het gelukt?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:04 schreef Brodderlug_Koolvoet het volgende:
[..]
Ah, ik was me er niet van bewust dat het een dop was. Dan draai ik die eraf en koppel de vulslang eraan. En rechtsboven de vulslang kan ik die kop open en dicht draaien? Bedankt voor de adviezen, en ik zal het morgen eens proberen.
Een schroevendraaier gebruiken of een dop. Je moet daar rechts het binnenwerk draaien.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:04 schreef Brodderlug_Koolvoet het volgende:
[..]
Ah, ik was me er niet van bewust dat het een dop was. Dan draai ik die eraf en koppel de vulslang eraan. En rechtsboven de vulslang kan ik die kop open en dicht draaien? Bedankt voor de adviezen, en ik zal het morgen eens proberen.
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 13:33 schreef blomke het volgende:
[..]
Zo te zien een grondkabel met krachtstroom: 3 fasen plus nul.
Dank voor jullie reacties. Begrijp ik het goed dat dit waarschijnlijk een oude kabel is die vanuit de meterkast ergens naar toe ging en niet een oude kabel die de meterkast juist voedde? Ik vind het er best knullig uit zien zo open en bloot onder de vloer.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 17:24 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Lijkt een oude voedingskabel ergens van. Behoorlijke doorsnede ook, ik schat massief vier of zes mm².
Grondkabel met aardscherm.
Dat kan je zo niet zien tenzij je 'm uitgraaft. Even meten of er "prik" op staat en je weet 'tquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 22:47 schreef _mido het volgende:
[..]
[..]
Dank voor jullie reacties. Begrijp ik het goed dat dit waarschijnlijk een oude kabel is die vanuit de meterkast ergens naar toe ging en niet een oude kabel die de meterkast juist voedde? Ik vind het er best knullig uit zien zo open en bloot onder de vloer.
Heb je een inbouw op je buitenmuur begrijp ik? Volgens mij heb je geen 'echte' inbouw voor buiten, maar je hebt wel inbouw met een klepje tegen spettervocht.quote:Op zondag 20 oktober 2024 17:01 schreef Miniem het volgende:
Vraagje, ik heb een normaal stopcontact voor binnen in een buitenmuur zitten (zit wel een balkon boven)
Nu lijkt me dit niet heel veilig?
Wat is het beste te doen? Een waterdichte opbouwdoos eroverheen te plaatsen of zijn er ook waterdichte die je in een buitenmuur plaatst?
Ja dat kan.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:18 schreef Managarm het volgende:
Ik wil zoiets maken van een buis, dus de uiteinden afplatten en een gat in boren. Kan ik dat het beste doen met een bankschroef en voor de gaten de kolomboor?
[ afbeelding ]
Bedankt, het is voor mijn tunnelkas. Die wil ik tijdens het bouwen wat steviger maken, ik heb niet genoeg buizen daarvoor.quote:Op zondag 20 oktober 2024 22:34 schreef whY... het volgende:
[..]
Ja dat kan.
Ik zou de gaten misschien uit de hand doen met een accu boor of op draad. Als die plat is wil die misschien niet lekker onder de kolomboor.
Met een vuistje sla hem trouwens ook zo plat. Ik ga het proberen met het vuistje, meppen is altijd leuk.
Als je gladde bekken hebt voor je bankschroef zou ik dat wel doen.
Mocht je voor de hamer kiezen leg er iets verhoogd onder zodat je vouw in het midden ligt
Klein gaatje voorboren of een center slaan. Dan met een steppenboor (die zijn voor dun metaal) de juiste gat grootte maken.
Gewoon staalboortje kan eventueel ook.
Alle netjes afbramen en veilen/schuren is het net uit de fabriek.
Ps. Als het moet scharnieren zoals in de foto zou ik wel voorzichtig zijn met de bankschroef als je alleen de gewone bekken hebt. Die maken wel schade door krassen aan de platte kant van je buis. Dan scharnier hij minder mooi.
Je kan prima een gat in de muur boren, PVC buis en draden erdoor en nieuwe WCD aansluiten! Gat achterin doos is ook geen probleem als de PVC buis daarin steekt. Genoeg dozen met een gat in de achterwand.quote:Op maandag 4 november 2024 09:02 schreef Miniem het volgende:
Ik heb een kleine ruimte aan mn huis waar ik mijn werkplaats van gemaakt hebt.
Echter heb ik daar geen stroom, aan de andere kant van de muur zit de badkamer met 1 stopcontact. Nu wil ik graag in dat "hok" een opbouw stopcontact plaatsen. Hoe kan ik dit t beste doen? In een stopcontact mag je volgens mij niet zomaar achterin een gat boren en dan doortrekken?
Suggesties?
Oke top, dus een 19mm gat in 1x doorboren? En passende inbouwdozen met doorvoergat zoeken.quote:Op maandag 4 november 2024 10:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Je kan prima een gat in de muur boren, PVC buis en draden erdoor en nieuwe WCD aansluiten! Gat achterin doos is ook geen probleem als de PVC buis daarin steekt. Genoeg dozen met een gat in de achterwand.
[ afbeelding ]
Hoe diep/dik?quote:Op maandag 4 november 2024 10:43 schreef Miniem het volgende:
[..]
Oke top, dus een 19mm gat in 1x doorboren? En passende inbouwdozen met doorvoergat zoeken.
Hoe kom je erachter of er geen leidingen zitten of afvoer?
Heb wel een bosch truvo, maar dat is altijd maar een beetje aftasten.
Begin te boren vanuit de bestaande doos. Na een pilot-hole kan je dat opruimen naar formaat van je buis. Is de muur dik kan je een inbouwdoos kwijt en anders zit je vast aan opbouw.quote:Op maandag 4 november 2024 14:50 schreef Miniem het volgende:
[..]
Hoe dik de muur is? Heb echt geen idee. Kan dat ook niet zien.
16mm is ook zat.quote:Op maandag 4 november 2024 10:43 schreef Miniem het volgende:
[..]
Oke top, dus een 19mm gat in 1x doorboren? En passende inbouwdozen met doorvoergat zoeken.
Hoe kom je erachter of er geen leidingen zitten of afvoer?
Heb wel een bosch truvo, maar dat is altijd maar een beetje aftasten.
Zal het gaan om een linkse schroefdraad, tegen de rotatierichting in?quote:Op maandag 4 november 2024 22:42 schreef derLudolf het volgende:
Heeft iemand ervaring met het laten repareren van elektrisch gereedschap, in dit geval Bosch (blauw)?
In het specifieke geval, afgebroken bout in de schuur zool van de GEX 125-150 AVE. Gat boren en linkse tap er in ging niet, dan draai ik de bout er verder in.
[ afbeelding ]
Gaat om nummer 35.
Het is een hele klus maar als je het netjes wilt doen plak je een rechte rand af (tot waar de kitrand zou moeten komen). Dan kitten en de overtollige kit weghalen met je vinger of een schuin afgezaagd stuk elektrobuisje. Vervolgens de tape weghalen en het geheel dan nog een keer heel lichtjes afstrijken met je vinger/buisje. Afhankelijk van of je siliconenkit of acrylaatkit gebruikt moet je bij het afstrijken water met/zonder een scheutje zeepsop gebruiken.quote:Op dinsdag 5 november 2024 10:34 schreef Ronzz het volgende:
Ik ben mijn plinten zwart aan het schilderen. Helaas een beetje ‘mislukt’ door het niet goed aanbrengen van afplaktape waardoor er nu een beetje uitstulpingen van het zwart op het behang is gekomen. Ik moet de rand nog wel kitten maar het moet een wat dikkere kitrand worden. Tips?
Dank! Eerst de rest afmaken en daarna afwerken met je tips.quote:Op dinsdag 5 november 2024 10:42 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het is een hele klus maar als je het netjes wilt doen plak je een rechte rand af (tot waar de kitrand zou moeten komen). Dan kitten en de overtollige kit weghalen met je vinger of een schuin afgezaagd stuk elektrobuisje. Vervolgens de tape weghalen en het geheel dan nog een keer heel lichtjes afstrijken met je vinger/buisje. Afhankelijk van of je siliconenkit of acrylaatkit gebruikt moet je bij het afstrijken water met/zonder een scheutje zeepsop gebruiken.
Dat had ik nog niet geprobeerd volgens mijquote:Op dinsdag 5 november 2024 09:42 schreef blomke het volgende:
[..]
Zal het gaan om een linkse schroefdraad, tegen de rotatierichting in?
Is het een waterleiding? Hitte maakt alles los, maar het moet wel veilig kunnen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:01 schreef stavromulabeta het volgende:
Voetventiel zit muurvast
Ik heb een voetventiel dat volledig dicht zit. Maar er is met geen mogelijkheid beweging in te krijgen. Ik heb er al wat WD40 in proberen te spuiten maar dat levert niets op. Zijn er nog trucs die ik kan proberen voordat ik de boel ga vervangen door een nieuwe?
[ afbeelding ]
CV-leiding. De prijs van een nieuwe ventiel is het probleem ook niet. Meer het gedoe van systeem leeg laten lopen, geknoei mer smerig zwart water en daarna weer vullen en ontluchten.quote:Op dinsdag 5 november 2024 22:50 schreef whY... het volgende:
[..]
Is het een waterleiding? Hitte maakt alles los, maar het moet wel veilig kunnen.
Ik weet niet hoe duur die ventielen precies zijn, maar vervangen is natuurlijk ook een optie.
Draai je wel de goede kant op?quote:Op woensdag 6 november 2024 06:26 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
CV-leiding. De prijs van een nieuwe ventiel is het probleem ook niet. Meer het gedoe van systeem leeg laten lopen, geknoei mer smerig zwart water en daarna weer vullen en ontluchten.
Dat lijkt mij vrij lastig ja. Of vooral onpraktisch.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:49 schreef Anne het volgende:
Ben ik nou op zoek naar iets heel lastigs?
Ik wil graag twee inbouwspots, op batterijen.
Iemand tips? Ik kan ze niet vinden (of gebruik niet de juiste zoektermen).
Dat zijn opbouw (nou ja opplak) spots. Dus niet inbouw.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:54 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat lijkt mij vrij lastig ja. Of vooral onpraktisch.
Maar ik vind ze wel met Google. Vraag is, waar moeten ze voor je aan voldoen? Want ik krijg genoeg hits op inbouwspot+accu en inbouwspot+batterij. Zoals
https://www.bol.com/nl/nl(...)en/9200000095485786/
Dus ik vermoed dat de hits die ik krijg niet voldoen aan je requirements.
Die kan je toch ook gewoon in een gat plakkenquote:Op woensdag 6 november 2024 12:59 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat zijn opbouw (nou ja opplak) spots. Dus niet inbouw.
Ik kan met Google ook geen inbouw spots vinden op batterij. Maar het lijkt me ook wel een beetje het een of het ander. Als je inbouw wil zit er vaak al een gat met een kabel. Heb je geen kabel liggen, dan zit er vaak ook geen gat en zou ik voor opbouw gaan zodat je niet onnodig moet boren.
Lijkt me ook niet ideaal telkens de batterijen moeten vervangen terwijl de spot is ingebouwd. Dat betekent dat ie er regelmatig uit moet, lijkt me het gat ook niet ten goede doen (beschadiging rondom)
We hebben dus twee gaten met kabels erachter, en ik denk een (kapotte) trafo. We krijgen geen enkel lampje werkend aan die kabels en we kunnen er verder niet bij komen zonder de hele keukenkast eraf te halen. En ook dat gaat niet makkelijk want die kast is helemaal ingebouwd qua plinten ed.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:59 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat zijn opbouw (nou ja opplak) spots. Dus niet inbouw.
Ik kan met Google ook geen inbouw spots vinden op batterij. Maar het lijkt me ook wel een beetje het een of het ander. Als je inbouw wil zit er vaak al een gat met een kabel. Heb je geen kabel liggen, dan zit er vaak ook geen gat en zou ik voor opbouw gaan zodat je niet onnodig moet boren.
Lijkt me ook niet ideaal telkens de batterijen moeten vervangen terwijl de spot is ingebouwd. Dat betekent dat ie er regelmatig uit moet, lijkt me het gat ook niet ten goede doen (beschadiging rondom)
Er zijn daar natuurlijk ook rest stukken heb je daar ook nagekeken ?quote:Op donderdag 7 november 2024 17:53 schreef kalinhos het volgende:
Gekke vraag wellicht maar waar kan je goedkoop een strook zeil/vynyl halen? Ik wil achter de schotten op mijn zolder wat neerleggen, nu is dat gewoon beton met pur. Ik ben niet van plan vaak achter mn zolderschotten te komen, maar wil er wat spullen neerleggen dus ik dacht wellicht ff een zeiltje erin leggen. Maar ik heb maar 2 stukken van 5mx1.20 nodig dus bij elkaar net geen 12m2. Ben nu kwantum en carpetright geweest maar vind t best prijzig eigenlijk?
Marktplaats?quote:Op donderdag 7 november 2024 17:53 schreef kalinhos het volgende:
Gekke vraag wellicht maar waar kan je goedkoop een strook zeil/vynyl halen? Ik wil achter de schotten op mijn zolder wat neerleggen, nu is dat gewoon beton met pur. Ik ben niet van plan vaak achter mn zolderschotten te komen, maar wil er wat spullen neerleggen dus ik dacht wellicht ff een zeiltje erin leggen. Maar ik heb maar 2 stukken van 5mx1.20 nodig dus bij elkaar net geen 12m2. Ben nu kwantum en carpetright geweest maar vind t best prijzig eigenlijk?
Wij hadden bij de hornbach een aantal jaar geleden voor niet te veel zeil.quote:Op donderdag 7 november 2024 17:53 schreef kalinhos het volgende:
Tafelzeil bij de Blokker? Is niet zo heel dik maar als het alleen is om spullen van de grond te houden voldoet dat primaquote:Op donderdag 7 november 2024 17:53 schreef kalinhos het volgende:
Gekke vraag wellicht maar waar kan je goedkoop een strook zeil/vynyl halen?
Je kan er een doek gedrenkt in azijn tegenaan hangen. En als je een tijd zonder water kan dan ook aan de binnenkant een lap met azijn in proppen.quote:Op donderdag 14 november 2024 14:45 schreef loveli het volgende:
Is er een middel zoals kruipolie voor kalk ipv roest?
Goeie tip (en de rest ook trouwens, dank allemaal)quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:20 schreef 215 het volgende:
[..]
Tafelzeil bij de Blokker? Is niet zo heel dik maar als het alleen is om spullen van de grond te houden voldoet dat prima
Gedaan, maar niet genoeg effect.quote:Op donderdag 14 november 2024 15:56 schreef 215 het volgende:
[..]
Je kan er een doek gedrenkt in azijn tegenaan hangen. En als je een tijd zonder water kan dan ook aan de binnenkant een lap met azijn in proppen.
Nee, het resultaat was goed, ik googelde slechts om m'n geheugen op te frissen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 23:50 schreef _mido het volgende:
Blijkbaar was het resultaat van de vorige keer niet OK omdat je nu weer ging 'goglen'? Ik haal prima resultaten met ammoniak in elk geval.
Dat weet ik inderdaad toevallig: 100% oftwel onverdund.quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Nee, het resultaat was goed, ik googelde slechts om m'n geheugen op te frissen.
Ammoniak wordt het dus. Weet je toevallig welke concentratie (verdunning) je gebruikte?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |