Moeten we Trump nou prijzen omdat hij een beetje normaal menselijk gedrag vertoont? Op Twitter gaan zijn aanhangers ook helemaal los omdat hij z'n kleinkind een knuffel geeft. Dat zou voor eens en altijd aantonen dat Trump niet de lul met vingers is die 'de liberal media' van hem maken.quote:
Zouden dat niet gewoon de kandidaten uit de primaries weer zijn? Dean Phillips, Marianne Williamson en Jason Palmer.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 00:33 schreef Rnie het volgende:
[ x ]
"Open convention with Harris and about 3 others"
Kom maar door met de namen![]()
De Republikeinen zijn het zelf niet eens met massadeportaties:quote:Op vrijdag 19 juli 2024 09:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Totdat ze erachter komen dat het ineens gaat om hun vrouw, tante of buurman.
Dan is het ineens "Nee, maar dat is er één van de goeie."
Overigens stort de hele economie dan ook in elkaar, dus de GOP wil dit helemaal niet, maar het slaat lekker aan als slogan natuurlijk.
Die helemaal niemand kent en waar vrijwel, binnen de Democraten, niemand op stemde? Geen handige zet.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Zouden dat niet gewoon de kandidaten uit de primaries weer zijn? Dean Phillips, Marianne Williamson en Jason Palmer.
Dan krijg je dat Harris 90% van de stemmen krijgt en is ze dus legitiem verkozen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die helemaal niemand kent en waar vrijwel, binnen de Democraten, niemand op stemde? Geen handige zet.
Tenzij iemand anders zijn hoed in de ring gooit, er is zoals gezegd een mechanisme voor vervanging bij de DNC conventie, een contested convention en dan staat de deur voor iedereen open.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan krijg je dat Harris 90% van de stemmen krijgt en is ze dus legitiem verkozen.
Ik zou niet weten hoe je anders bepaald welke 3 mogen meedoen en het zou raar zijn dat deze kandidaten dan niet mogen meedoen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die helemaal niemand kent en waar vrijwel, binnen de Democraten, niemand op stemde? Geen handige zet.
Volgens mij staat de Amerikaanse democratie steviger dan jij hier nu suggereert. Ook na 4 jaar Trump zijn er in 2028 gewoon verkiezingen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Euh ja. Je hebt de situatie dat er een opperdebiel aan de macht dreigt te komen die een christen-facistische dictatuur wil vestigen. Het is nog maar de vraag of er in 28 nog vrije en eerlijke verkiezingen zijn als Trump het wint.
Als jij dan bovenaan staat in de polls heb je mijnsinziens een verantwoordelijkheid.
Je hebt gelijk. Maar aan de andere kant kun je niet met zulke borden gaan zwaaien op dé samenkomst van jouw partij, om vervolgens te doen alsof dat nooit is gebeurd.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
De Republikeinen zijn het zelf niet eens met massadeportaties:
https://nos.nl/artikel/25(...)k-migranten-behouden
Deze boeren draaien op de extreem lage lonen die ze aan illegale immigranten (zonder enige vergunning oid) kunnen geven. En kunnen ook geen Amerikanen voor dat werk vinden. Gaat Trump echt vol op inzetten op het uitzetten van alle illegalen, dan zou hem dat wel heel veel stemmen kunnen gaan kosten. Ook omdat de Amerikanen en juist ook de Republikeinen vol geloven in de American Dream. Neem die paar idioten met die bordjes niet als maatstaf, zo denken ze echt niet allemaal.
Vast. Die zijn er in wel meer landen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij staat de Amerikaanse democratie steviger dan jij hier nu suggereert. Ook na 4 jaar Trump zijn er in 2028 gewoon verkiezingen.
Dat bepaal je niet. Ik heb dat artikel al eerder gepost, de DNC heeft daar niets mee te maken wie zich kandidaat stelt, dat bepaald de kandidaat zelf.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe je anders bepaald welke 3 mogen meedoen en het zou raar zijn dat deze kandidaten dan niet mogen meedoen.
Ik denk dat als het partijbestuur een voordracht doet er geen kansrijke tegenhangers komen. Hooguit een Amerikaanse Ton Visser.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tenzij iemand anders zijn hoed in de ring gooit, er is zoals gezegd een mechanisme voor vervanging bij de DNC conventie, een contested convention en dan staat de deur voor iedereen open.
Eens dat het een verschrikkelijk signaal is, dat ontkende ik ook niet. De republikeinse partij is inderdaad helaas gekaapt door gekken. En dat is zeer slecht in een tweepartijenstelsel, daar kun je niet hebben dat 1 partij af glijdt.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Maar aan de andere kant kun je niet met zulke borden gaan zwaaien op dé samenkomst van jouw partij, om vervolgens te doen alsof dat nooit is gebeurd.
En zoals ik al eerder aangaf: de GOP wordt steeds meer gekaapt door MAGA-gekkies. Wat eerder ondenkbaar leek wordt nu mainstream binnen de partij. Als deze lijn wordt doorgetrokken dan houd ik m'n hart vast voor over 4 jaar.
Uiteraard wel gevolgd door rechtzaken van de Heritage Foundation die desnoods doorgaan tot aan het Supreme Court.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tenzij iemand anders zijn hoed in de ring gooit, er is zoals gezegd een mechanisme voor vervanging bij de DNC conventie, een contested convention en dan staat de deur voor iedereen open.
Het partijbestuur in de VS heeft niet de macht die het hier heeft, he? En niemand hoeft er naar te luisteren.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat als het partijbestuur een voordracht doet er geen kansrijke tegenhangers komen. Hooguit een Amerikaanse Ton Visser.
Roe vs Wade terugdraaien was niet populair bij Republikeinen, en toch deed men het. Zie het daarom nog wel gebeuren dat men zo hard, lang en vaak schreeuwt om deportaties dat ze er uiteindelijk toch toe overgaan.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
De Republikeinen zijn het zelf niet eens met massadeportaties:
https://nos.nl/artikel/25(...)k-migranten-behouden
Deze boeren draaien op de extreem lage lonen die ze aan illegale immigranten (zonder enige vergunning oid) kunnen geven. En kunnen ook geen Amerikanen voor dat werk vinden. Gaat Trump echt vol op inzetten op het uitzetten van alle illegalen, dan zou hem dat wel heel veel stemmen kunnen gaan kosten. Ook omdat de Amerikanen en juist ook de Republikeinen vol geloven in de American Dream. Neem die paar idioten met die bordjes niet als maatstaf, zo denken ze echt niet allemaal.
Wat? Waar heb jij het nu weer over?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Uiteraard wel gevolgd door rechtzaken van de Heritage Foundation die desnoods doorgaan tot aan het Supreme Court.
Heb je daar echt geen handtekeningen oid voor nodig? Dan heb je straks zo maar 2000 kandidaten...quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat bepaal je niet. Ik heb dat artikel al eerder gepost, de DNC heeft daar niets mee te maken wie zich kandidaat stelt, dat bepaald de kandidaat zelf.
De situatie dat Biden zich terugtrekt maakt dat de conventie vrij is om een andere kandidaat te kiezen en een ieder die zich daarvoor geschikt acht mag zich kandideren.
Wat verlang ik terug naar Romney en McCain. Zelfs Bush jr was een verademing in vergelijking met de huidige GOP. En mijn studentikoze ik had een gruwelijke hekel aan die man, vooral vanwege de invasie van Irak.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens dat het een verschrikkelijk signaal is, dat ontkende ik ook niet. De republikeinse partij is inderdaad helaas gekaapt door gekken. En dat is zeer slecht in een tweepartijenstelsel, daar kun je niet hebben dat 1 partij af glijdt.
Welke rechtszaken?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Uiteraard wel gevolgd door rechtzaken van de Heritage Foundation die desnoods doorgaan tot aan het Supreme Court.
Twee dingen. Ten eerste. We hebben al gezien dat de Trump-clan bereid is tot gebruik van geweld wanneer de resultaten daarvan hen niet aanstaan. Met nog meer loyalisten op cruciale posities binnen het veiligheidsapparaat durf ik de uitkomst over 4 jaar niet te voorspellen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij staat de Amerikaanse democratie steviger dan jij hier nu suggereert. Ook na 4 jaar Trump zijn er in 2028 gewoon verkiezingen.
Nee, maar ik neem aan dat ze het voorbereiden en met de kansrijke mensen onderling beslissen wie voorgedragen gaat worden, en de anderen zich dus niet kandideren.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het partijbestuur in de VS heeft niet de macht die het hier heeft, he? En niemand hoeft er naar te luisteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |