https://www.rtl.nl/nieuws(...)na-incident-met-wolfquote:'Kwam in flits op kind af'
De provincie Utrecht adviseert om het natuurgebied bij Leusden voorlopig te mijden. Een kind is vanochtend namelijk lichtgewond geraakt op landgoed Den Treek bij Leusden, na een confrontatie met een mogelijke wolf. Het kind was met de buitenschoolse opvang op pad.
"Het wolvenpaar heeft welpjes en gedraagt zich daarom zeer defensief naar honden en mensen die te dichtbij komen", meldt de provincie. Het advies is daarom om het natuurgebied voorlopig te mijden in afwachting van het onderzoek naar het incident en advies van wolvenexperts.
'Kwam in flits'
"In de directe aanwezigheid van een medewerker kwam vermoedelijk een wolf in een flits op een kind af", schrijft de BSO in een verklaring. "De fysieke confrontatie duurde heel kort. Daarna verdween het beest het bos in."
Lees ook
Hond gebeten en meegenomen door wolf in natuurgebied Leusden
Het kind zou naar omstandigheden in goede gezondheid verkeren, al is het wel geschrokken. Het kind heeft lichte verwondingen opgelopen met wat schrammen en is nagekeken door de huisarts.
De BSO meldt voorlopig alleen in natuurspeeltuinen en gebieden te komen waar de wolf niet is gesignaleerd.
Oohja. Die kans is ook groot ja.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Eerst maar eens even afwachten of dit niet toch (weer) een loslopende hond is.
Als er welpjes zijn is dit natuurlijk gedrag.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:45 schreef stavromulabeta het volgende:
De beheerder van het landgoed had kennelijk al eerder aan de bel getrokken dat er een probleemwolf rondloopt. Na die aanval op die hond werd het toch onder natuurlijk gedrag geschaard. Maar misschien had die beheerder toch gelijk.
Toevallig had ik daar gisteren juist nog wat over gelezen:quote:
Niet waar. De buik opensnijden en vervolgens stenen in stoppen zodat hij in een put valt. Althans, zo heb ik het geleerd.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:41 schreef de_boswachter het volgende:
En als ze je aanvallen moet je ze in de nek bijten of op de neus slaan.
Het was vast geen Teckelquote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:41 schreef maily het volgende:
Het is nog niet zeker dat het een wolf was ......
quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:47 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Niet waar. De buik opensnijden en vervolgens stenen in stoppen zodat hij in een put valt. Althans, zo heb ik het geleerd.
“Goh oma! Wat heeft u toch een dikke reet!”quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:47 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Niet waar. De buik opensnijden en vervolgens stenen in stoppen zodat hij in een put valt. Althans, zo heb ik het geleerd.
Wel over buizerdsquote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als er welpjes zijn is dit natuurlijk gedrag.
Je moet bijvoorbeeld ook niet in de buurt van een meeuwennest komen. Maar daar lees je nooit wat over.
Logisch. We zullen een manier moeten vinden om hier mee om te gaan.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:36 schreef Paul het volgende:
"Het wolvenpaar heeft welpjes en gedraagt zich daarom zeer defensief naar honden en mensen
Dit. We hebben geen enkel recht om de bossen op te eisen voor ons plezier.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Logisch. We zullen een manier moeten vinden om hier mee om te gaan.
Gewoon wegblijven uit hun territorium.
In Australië gaan ze ook niet zwemmen tussen de zoutwaterkrokodillen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als er welpjes zijn is dit natuurlijk gedrag.
Je moet bijvoorbeeld ook niet in de buurt van een meeuwennest komen. Maar daar lees je nooit wat over.
Je hoeft alleen sneller te zijn dan een anderquote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:41 schreef de_boswachter het volgende:
Ach. Weer eens niets aan de hand. En als ze je aanvallen moet je ze in de nek bijten of op de neus slaan.
Nogmaals, dan moet je een huisje bouwen. Niet van stro of hout, maar van steen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:41 schreef de_boswachter het volgende:
Ach. Weer eens niets aan de hand. En als ze je aanvallen moet je ze in de nek bijten of op de neus slaan.
In roemenie mogen ze nu beren doodschieten die gevaarlijk dichtbij komenquote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In Australië gaan ze ook niet zwemmen tussen de zoutwaterkrokodillen.
Ik dacht dat het sarcasme enigszins leesbaar was...quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als we zomaar "problemen" mogen afknallen dan mag ik hopen dat mensen jou nooit als een probleem gaan zien.
Karen alert?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:11 schreef heywoodu het volgende:
Goddomme, nu staat de Facebookgroep die ik altijd uit interesse even raadpleeg om te zien of er hier in de buurt nog wat is gesignaleerd weer vol met geneuzel over dit ipv gewoon waarnemingen
Dat kind is niet opgegetenquote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:21 schreef michaelmoore het volgende:
komt dat die wolf honger heeft,als je hem wat te vreten geeft dan gebeurt er niets
quote:Eerder meldde de politie dat op het landgoed een kind 'is gebeten door een dier'. Dat bleek te voorbarig, de politie zegt bekend te zijn met "een mogelijk incident met een wolf". "Of dat zo is en of een kind gewond is geraakt, dat is nog in onderzoek." Van een bijtincident lijkt geen sprake.
En wat gebeurt er dan? Of denk jij dat The Birds een docu was ofzo?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:46 schreef Starhopper het volgende:
Dan vallen ze je aan.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
En wat gebeurt er dan? Of denk jij dat The Birds een docu was ofzo?
Ik durf te wedden dat jij dat nog nooit zelf hebt meegemaakt, in het meest ongunstige geval heb je wat meeuwenstront op je jas maar dat was het dan ook wel.quote:
Ik zelf gelukkig niet. Op internet zijn wel verhalen te vinden.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat jij dat nog nooit zelf hebt meegemaakt, in het meest ongunstige geval heb je wat meeuwenstront op je jas maar dat was het dan ook wel.
En zoals je zelf kunt lezen stelt het allemaal geen reet voor.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:50 schreef Starhopper het volgende:
Ik zelf gelukkig niet. Op internet zijn wel verhalen te vinden.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ers-in-hilversum-weg
Ik heb wel eens een kras op mijn hoofd gehad (Dat was wel in Noorwegen. Maar ik denk dat de meeuwen daar niet meer of minder agressief zijn dan hier)quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
En zoals je zelf kunt lezen stelt het allemaal geen reet voor.
Niet ineens hoor, het is al even geleden dat de eerste wolf in Amersfoort gespot werd.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:00 schreef inslagenreuring het volgende:
"Ineens" zitten die beesten zelfs in Utrecht en hebben ze ineens welpen. Dit na eeuwen weg te zijn geweest.
Tuurlijk
Gaat het dan om echte beren of grote behaarde homo's?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In roemenie mogen ze nu beren doodschieten die gevaarlijk dichtbij komen
Voor mij blijkbaar nietquote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik dacht dat het sarcasme enigszins leesbaar was...
Stel je eens voor dat je een ónmogelijke wolf tegenkomt in het bos. Dan schrik je je pas echt het apelazarus!quote:Een kind is vanochtend namelijk lichtgewond geraakt op landgoed Den Treek bij Leusden, na een confrontatie met een mogelijke wolf.
En daarvoor in 1868 de laatste. Op die schaal dus wel vrij opeens toch?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet ineens hoor, het is al even geleden dat de eerste wolf in Amersfoort gespot werd.
April 2022 al, en dat was midden in bebouwd gebied.
https://www.rtvutrecht.nl(...)j-de-wijk-schothorst
Ken je die mop van Joodkapje?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:49 schreef thedeedster het volgende:
[..]
“Goh oma! Wat heeft u toch een dikke reet!”
Sorry, verkeerde post gequote.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:01 schreef rutger05 het volgende:
Al dat domme en angstige geblaat over wolven laat zien dat er nog veel mensen zijn met kinderlijke angsten.
Hoe herken ik hun territorium?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Logisch. We zullen een manier moeten vinden om hier mee om te gaan.
Gewoon wegblijven uit hun territorium.
Proest.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:53 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Als je deze deurmat ziet liggen in het bos.
[ link | afbeelding ]
Als ik dat gegrom hoor ben ik waarschijnlijk al te dichtbij en in de problemen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als ze beginnen te grommen niet verder lopen.
Voor zover wij weten kunnen het net zo gemakkelijk wat verwilderde honden zijn, die aan een boom waren gebonden en elkaar gered hebben.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:43 schreef PzKpfw het volgende:
Het is dus slechts een kwestie van tijd voordat het eerste dodelijke incident met een wolf in ons land plaats zal vinden. Nu met de zomervakanties voor de deur en de mens massaal de natuurgebieden in zou dat niet eens zo heel lang meer kunnen duren...
Nee, gewoon rustig blijven, geen gekke bewegingen maken en rustig weglopen. Daarom grommen ze ook en proberen ze niet meteen je keel door te bijten. Wolven zijn heel sociaal.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als ik dat gegrom hoor ben ik waarschijnlijk al te dichtbij en in de problemen.
Niet territoriaal?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, gewoon rustig blijven, geen gekke bewegingen maken en rustig weglopen. Daarom grommen ze ook en proberen ze niet meteen je keel door te bijten. Wolven zijn heel sociaal.
Mwah, ik benoemde specifiek Amersfoort, de wolf is al een tijdje terug in NL (2015) en ook op de Veluwe (in 2019 kreeg een stelletje daar al 5 welpen) grenzend aan het gebied waar de Treek onder valt.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En daarvoor in 1868 de laatste. Op die schaal dus wel vrij opeens toch?
Zucht.....quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Voor zover wij weten kunnen het net zo gemakkelijk wat verwilderde honden zijn, die aan een boom waren gebonden en elkaar gered hebben.
Dat zal dus iets zijn waar we aan moeten werken. Aangeven via bordjes of zo.quote:
Nou volgens mij is de wolf nog maar betrekkelijk korte tijd terug in Nederland, na anderhalve eeuw afwezigheid. En is het nu al een enorm probleembeest gebleken.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik benoemde specifiek Amersfoort, de wolf is al een tijdje terug in NL (2015) en ook op de Veluwe (in 2019 kreeg een stelletje daar al 5 welpen) grenzend aan het gebied waar de Treek onder valt.
Ze hebben in de VS wel wat meer ruimte natuurlijk. Ik vraag me af of wij uberhaupt wel ruimte hebben voor zoiets.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat zal dus iets zijn waar we aan moeten werken. Aangeven via bordjes of zo.
Net zoals in de VS, daar laten ze wandelaar-hikers ook weten waar er wolven, beren, poema´s zijn.
Wat is eigenlijk de snelheid waarmee de wolf zich voortplant?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wolfpacks, toffe LEGO factie
ON: Eerst maar eens afwachten wat er precies is gebeurd. Met welpen is het natuurlijk wel zo dat de ouders een stuk agressiever kunnen optreden. Mja, om ze dan maar gewoon af te knallen is ook weer zoiets.
Er moet in ieder geval een fatsoenlijk plan komen hoe de wolf in Nederland past. En hoeveel roedels je bijv. accepteert.
Nee, ik heb ook geen flauw idee waarom je denkt dat ik dat zou denken, ik weerleg alleen maar dat hij "plotseling" terug zou zijn.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nou volgens mij is de wolf nog maar betrekkelijk korte tijd terug in Nederland, na anderhalve eeuw afwezigheid. En is het nu al een enorm probleembeest gebleken.
Of dacht je dat ze die beesten afschoten in de 19e eeuw omdat ze zo aaibaar zijn?
Het stel dat 2019 op de Veluwe 5 welpen kreeg heeft tot nu toe ieder jaar welpen gehad, een vrouwtje is met 2 jaar volwassen, een mannetje met 3 jaar, dus dan kunnen ze zelf weer welpen krijgen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de snelheid waarmee de wolf zich voortplant?
Als het goed leven is, kun je op één nest van 4-6 welpen per jaar rekenen. Ze blijven een kleine twee jaar bij de ouders. Na ongeveer één jaar zijn ze 'volgroeid'.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de snelheid waarmee de wolf zich voortplant?
Mjah....zolang ik ze hier in Utrecht niet tegen het lijf loop als ik boodschappen ga doen vind ik het verder wel prima.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als het goed leven is, kun je op één nest van 4-6 welpen per jaar rekenen. Ze blijven een kleine twee jaar bij de ouders. Na ongeveer één jaar zijn ze 'volgroeid'.
Met 3 jaar gemiddeld hun eerste nest (kan ook met 2 jaar vrouwtjes). Tot ze ongeveer 10 jaar zijn krijgen ze welpjes.
Dus kan in theorie best snel gaan als het voedselaanbod groot is en wij als mens niet ingrijpen.
Van de Treek naar Utrecht is niet zo ver, geef het een paar jaar.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mjah....zolang ik ze hier in Utrecht niet tegen het lijf loop als ik boodschappen ga doen vind ik het verder wel prima.
Als ze in Overvecht gewoon in de parkjes tussen de flats kunnen zitten hebben we ergens een verkeerde afslag genomen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van de Treek naar Utrecht is niet zo ver, geef het een paar jaar.
Grijze wolven lopen er hier al heel wat langer rond.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als ze in Overvecht gewoon in de pakjes tussen de flats kunnen zitten hebben we ergens een verkeerde afslag genomen.
Das waar.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:30 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Grijze wolven lopen er hier al heel wat langer rond.
Vinger in de anusquote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:41 schreef de_boswachter het volgende:
In de laatste 2 jaar zijn we van 30 naar 100 wolven gegaan is de schatting.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik heb ook geen flauw idee waarom je denkt dat ik dat zou denken, ik weerleg alleen maar dat hij "plotseling" terug zou zijn.
De wolf is al 9 jaar terug in NL waarbij 5 jaar geleden een stelletje al 5 welpen heeft gekregen op de Noordoost Veluwe, en dan vind je het gek dat ze nu ook bij Amersfoort in het bos zitten?
Die wolven die nu in Amersfoort/Leusden welpen hebben kunnen zelfs wel kinderen zijn van de welpen die 5 jaar geleden op de Noordoost Veluwe geboren zijn.
I'm gonna jam my thumb up his butthole now!!!quote:
Zo vreemd is dat niet als de eerste welpen inmiddels al kleinkinderen kunnen hebben.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In de laatste 2 jaar zijn we van 30 naar 100 wolven gegaan is de schatting.
Dat is een bizar tempo. Het zijn normaliter geen konijnen hè.
En zo hoeven de boswachters en boeren minder wild af te schieten.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo vreemd is dat niet als de eerste welpen inmiddels al kleinkinderen kunnen hebben.
Alleen dat stel al dat vanaf 2019 op de Veluwe jaarlijks een nestje heeft heeft dan, met 5 welpen per jaar, inmiddels al 25-30 kinderen, waarvan de welpen van de eerste 3 jaar inmiddels zelf ook weer welpen hebben of zelfs al aan hun 2de of 3de jaar van jongen toe zijn.
Dus ja, als één paartje al 25-30 jongen kan hebben sinds 2019, en de helft van die jongen kunnen ook alweer jongen hebben dan gaat het hard.
quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En zo hoeven de boswachters en boeren minder wild af te schieten.
Hallo hier ben ik.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En zo hoeven de boswachters en boeren minder wild af te schieten.
Dat komt daar veel in voor helaas ja. Maar goed, comments negeren en vooral de waarnemingen bekijken, dat vind ik wel interessantquote:
De aanval van de wolf blijkbaar ook niet:quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
klopt deze wolf heeft mu niet doorgebeten ,dus laat die wolf maar jongen groot brengen , dan zien we het volgend jaar welquote:Op woensdag 17 juli 2024 18:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De aanval van de wolf blijkbaar ook niet:
Het was een zeer korte beet in de zij van het meisje, de wolf heeft niet doorgebeten en liet het meisje direct los, waarna zij viel. Het fysieke letsel beperkt zich tot lichte verwondingen", vervolgen de ouders en de bso. "Het meisje is geschrokken maar maakt het goed.
https://nos.nl/artikel/25(...)rt-gebeten-door-wolf
Ja. Was gewoon een waarschuwing. Oprotten en wegwezen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt deze wolf heeft mu niet doorgebeten ,dus laat die wolf maar jongen groot brengen , dan zien we het volgend jaar wel
klopt het stelde niets voor, ga jij met je kinderen kamperen daar ?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
kloptquote:
Lees eens terug, het gaat om meeuwen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
klopt het stelde niets voor, ga jij met je kinderen kamperen daar ?
o je hebt geen kleine kinderen
Kap toch eens met die act van je.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:17 schreef Starhopper het volgende:
Het was een zeer korte beet in de zij van het meisje, de wolf heeft niet doorgebeten en liet het meisje direct los, waarna zij viel. Het fysieke letsel beperkt zich tot lichte verwondingen", vervolgen de ouders en de bso. "Het meisje is geschrokken maar maakt het goed.
zolang meisjes die kamperen op de veluwe stevige kleding dragen zal het uit elkaar trekken van kleine kinderen best meevallenquote:Op woensdag 17 juli 2024 18:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ga jij met je kinderen naar het strand? Daar is vandaag nog een kind echt overleden.quote:Op woensdag 17 juli 2024 19:19 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik ben benieuwd of al die experts of personen die dit bagatelliseren bereid zijn om hun eigen kinderen op te offeren.
Want iemand anders betaald straks deze prijs.
Mensen zijn ook echt helemaal niks meer gewend. Het zijn echt watjes die nooit in aanraking zijn gekomen met natuur, of het zien als iets buiten ons ipv binnen onze leefwereld. De wolf heeft gewoon gewaarschuwd en haar welpen proberen te beschermen. Dat doen honden ook net zo goed. Vaak genoeg een hond meegemaakt die even hapte omdat ik als kind te ver ging. Dat kun je echt geen aanval noemen. En bovendien zijn aanvallen van wolven op mensen erg zeldzaam.quote:Op woensdag 17 juli 2024 19:24 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ga jij met je kinderen naar het strand? Daar is vandaag nog een kind echt overleden.
Neem jij je kinderen wel eens mee in de auto?
Het leven is gewoon niet zonder risico's. Zolang de risico's maar voldoende klein zijn, kun je ze prima accepteren, ondanks dat dat geen garantie is dat het nooit mis gaat.
Het leven is niet zonder risico nee, maar hier introduceer je een risico wat nergens voor nodig is.quote:Op woensdag 17 juli 2024 19:24 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ga jij met je kinderen naar het strand? Daar is vandaag nog een kind echt overleden.
Neem jij je kinderen wel eens mee in de auto?
Het leven is gewoon niet zonder risico's. Zolang de risico's maar voldoende klein zijn, kun je ze prima accepteren, ondanks dat dat geen garantie is dat het nooit mis gaat.
wolven bijten niet door, dat weet iedereenquote:Op woensdag 17 juli 2024 18:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Was gewoon een waarschuwing. Oprotten en wegwezen.
In de Scandinavische landen wordt ook gewoon gejaagd op de wolf (beheer). Daarbij heb je het dan wel over landen/gebieden die qua bevolkingsdichtheid wel ff van een ander kaliber dan Nederland zijn he?quote:Op woensdag 17 juli 2024 19:31 schreef Discombobulate het volgende:
Dit is echt totaal geen nieuws m.i. Wat denk je van Scandinavië en Roemenië en weet ik veel waar, daar zijn ook gewoon wolven. En daar wonen ook gewoon kinderen.
Wildbeheer is iets anders dan de wolf gewoon afschieten omdat we er bang voor zijn hé? Lijkt me in Nederland totaal nog niet nodig. En wat betreft die bevolkingsdichtheid, (semi-)stedelijk gebied verschilt echt niet zo veel. Dat ze in een groot bos gewoon hun gang kunnen gaan snap ik, maar daar zijn ook geen mensen. Die mensen leven daar ook gewoon samen met die beesten. Als je gaat hiken in de VS kom je zo ook vaak genoeg tegen, of coyotes of poemas.quote:Op woensdag 17 juli 2024 19:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
In de Scandinavische landen wordt ook gewoon gejaagd op de wolf (beheer). Daarbij heb je het dan wel over landen/gebieden die qua bevolkingsdichtheid wel ff van een ander kaliber dan Nederland zijn he?
nee nu nog niet, moeders kunnen best daar gaan fietsen nogquote:Op woensdag 17 juli 2024 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wildbeheer is iets anders dan de wolf gewoon afschieten omdat we er bang voor zijn hé? Lijkt me in Nederland totaal nog niet nodig. En wat betreft die bevolkingsdichtheid, (semi-)stedelijk gebied verschilt echt niet zo veel. Dat ze in een groot bos gewoon hun gang kunnen gaan snap ik, maar daar zijn ook geen mensen. Die mensen leven daar ook gewoon samen met die beesten. Als je gaat hiken in de VS kom je zo ook vaak genoeg tegen, of coyotes of poemas.
Wees toch niet zo bang joh voor die beesten.
Ik snap dat het een groot probleem kan worden als het krioelt van die beesten, maar daar is tot dusver echt nog geen sprake van. Man up, zijn echt geen natuur meer gewend in de 21e eeuw.
Uh, als we de Scandinavische regels hier zouden toepassen zouden we al lang en breed aan het schieten zijn...quote:Op woensdag 17 juli 2024 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
Wildbeheer is iets anders dan de wolf gewoon afschieten omdat we er bang voor zijn hé? Lijkt me in Nederland totaal nog niet nodig.
quote:Deze winter sluit Finland zich bij Zweden en Noorwegen aan om wolven af te maken om de populatie onder controle te houden. In Zweden hebben jagers het grootste deel van hun jaarlijkse doelstelling al doodgeschoten. In totaal mogen daar 27 wolven doodgeschoten worden. In Finland is voor het eerst in zeven jaar toestemming gegeven voor het afmaken van 20 wolven. Ook in Noorwegen worden dit jaar wolven afgemaakt met als doel om een maximum van drie broedparen in het land in stand te houden. Daarvoor moeten 51 wolven worden afgemaakt; dat is 60 procent van de wolvenpopulatie.
Nederland is het dichtstbevolkte land van europa, ik ga er vanuit dat ook jij best wel snapt dat Nederland niet te vergelijken is met de VS.quote:En wat betreft die bevolkingsdichtheid, (semi-)stedelijk gebied verschilt echt niet zo veel. Dat ze in een groot bos gewoon hun gang kunnen gaan snap ik, maar daar zijn ook geen mensen. Die mensen leven daar ook gewoon samen met die beesten. Als je gaat hiken in de VS kom je zo ook vaak genoeg tegen, of coyotes of poemas.
Ben ik ook niet. Ik ben voor realistisch beheer.quote:Wees toch niet zo bang joh voor die beesten.
Met 18 miljoen mensen is er in Nederland amper plaats voor natuur. Je kunt niet en/en hebben. Dat is wensdenkerij van de hobbyactivisten.quote:Ik snap dat het een groot probleem kan worden als het krioelt van die beesten, maar daar is tot dusver echt nog geen sprake van. Man up, zijn echt geen natuur meer gewend in de 21e eeuw.
nederland is een van de dichtsbevolkste landen terwereld en jij wilt poemas, wolven en beren en overal woeste natuurquote:Op woensdag 17 juli 2024 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wildbeheer is iets anders dan de wolf gewoon afschieten omdat we er bang voor zijn hé? Lijkt me in Nederland totaal nog niet nodig. En wat betreft die bevolkingsdichtheid, (semi-)stedelijk gebied verschilt echt niet zo veel. Dat ze in een groot bos gewoon hun gang kunnen gaan snap ik, maar daar zijn ook geen mensen. Die mensen leven daar ook gewoon samen met die beesten. Als je gaat hiken in de VS kom je zo ook vaak genoeg tegen, of coyotes of poemas.
Wees toch niet zo bang joh voor die beesten.
Ik snap dat het een groot probleem kan worden als het krioelt van die beesten, maar daar is tot dusver echt nog geen sprake van. Man up, zijn echt geen natuur meer gewend in de 21e eeuw.
Typisch, dat haal ik nergens uit zijn post.quote:Op woensdag 17 juli 2024 21:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nederland is een van de dichtsbevolkste landen terwereld en jij wilt poemas, wolven en beren en overal woeste natuur
ga lekker naar Roemenie op vakantie dan
Ok Tarzan, dat jij nog dagelijks van liaan tot liaan door de bomen slingert, wil niet zeggen dat iedereen daar tijd voor heeft.quote:Op woensdag 17 juli 2024 22:25 schreef Discombobulate het volgende:
Watjes zijn jullie. Totaal niet meer verbonden met de natuur. Natuur is iets ver wegs voor jullie, zo lang je maar veilig achter je eigen voordeur zit.
Als de hele wolvenpopulatie ineens hard omhoogschiet lijkt het me problematisch worden, maar nu met die paar wolven zeker niet. Weinig redenen om die beesten af te schieten.
Die schiet toch hard omhoog? We zijn 5 jaar geleden met 2 wolven begonnen, in 2023 hadden we 9 paartjes met welpen, met 3 jaar zijn die beesten geslachtsrijp, ieder jaar 6 welpen, wat ga je ermee doen? Lekker Nederlands doorpolderen, 1000 dode schapen op de koop toe, hier en daar een hond. Tot jeugdtandzorg de eerste peuter moet identificeren en dan moeten ze alsnog dood. Beter nu gelijk doen, kost een stuk minder.quote:Op woensdag 17 juli 2024 22:25 schreef Discombobulate het volgende:
Watjes zijn jullie. Totaal niet meer verbonden met de natuur. Natuur is iets ver wegs voor jullie, zo lang je maar veilig achter je eigen voordeur zit.
Als de hele wolvenpopulatie ineens hard omhoogschiet lijkt het me problematisch worden, maar nu met die paar wolven zeker niet. Weinig redenen om die beesten af te schieten.
Ehm nee? We zijn niet in 2019 met 2 wolven begonnen, de eerste wolven waren hier in 2015 weer, dat is 9 jaar geleden.quote:Op woensdag 17 juli 2024 23:08 schreef Windhapper het volgende:
[..]
Die schiet toch hard omhoog? We zijn 5 jaar geleden met 2 wolven begonnen, in 2023 hadden we 9 paartjes met welpen, met 3 jaar zijn die beesten geslachtsrijp, ieder jaar 6 welpen, wat ga je ermee doen? Lekker Nederlands doorpolderen, 1000 dode schapen op de koop toe, hier en daar een hond. Tot jeugdtandzorg de eerste peuter moet identificeren en dan moeten ze alsnog dood. Beter nu gelijk doen, kost een stuk minder.
Dan ga je wel uit van incest, zo hard gaat dat niet.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo vreemd is dat niet als de eerste welpen inmiddels al kleinkinderen kunnen hebben.
Alleen dat stel al dat vanaf 2019 op de Veluwe jaarlijks een nestje heeft heeft dan, met 5 welpen per jaar, inmiddels al 25-30 kinderen, waarvan de welpen van de eerste 3 jaar inmiddels zelf ook weer welpen hebben of zelfs al aan hun 2de of 3de jaar van jongen toe zijn.
Dus ja, als één paartje al 25-30 jongen kan hebben sinds 2019, en de helft van die jongen kunnen ook alweer jongen hebben dan gaat het hard.
quote:Op woensdag 17 juli 2024 23:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm nee? We zijn niet in 2019 met 2 wolven begonnen, de eerste wolven waren hier in 2015 weer, dat is 9 jaar geleden.
https://www.bij12.nl/onderwerp/wolf/quote:De eerste wolf vestigde zich in 2018 op de Noord-Veluwe. Begin 2019 voegde zich hier een tweede wolf bij. Dit paartje kreeg sinds 2019 ieder jaar jongen. De afgelopen jaren ontstonden er meer wolvenroedels- en paren. In ons land leven op dit moment negen wolvenroedels. Dit zijn wolvenparen die jongen hebben gehad. Bij zeven van de negen roedels zijn er in 2023 welpen gezien.
In hoeverre vallen wolven kinderen aan in gebieden waar ze al langer in dichtbevolkte gebieden rondlopen, zoals in Duitse grensregio?quote:Op woensdag 17 juli 2024 19:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
In de Scandinavische landen wordt ook gewoon gejaagd op de wolf (beheer). Daarbij heb je het dan wel over landen/gebieden die qua bevolkingsdichtheid wel ff van een ander kaliber dan Nederland zijn he?
De Veluwe idd, niet in NL.quote:Op woensdag 17 juli 2024 23:31 schreef Windhapper het volgende:
[..]
[..]
https://www.bij12.nl/onderwerp/wolf/
2020 in Drenthe https://www.ad.nl/drenthe(...)-in-drenthe~ab7272ccquote:
https://nos.nl/artikel/25(...)ij-incident-met-kindquote:DNA-onderzoek bevestigt: wolf betrokken bij incident met kind
De provincie Utrecht bevestigt dat een kind in Leusden eerder deze maand in aanraking is gekomen met een wolf. Op een kledingstuk dat het kind die dag droeg is het DNA van een wolf aangetroffen.
Het incident gebeurde op 16 juli op Landgoed Den Treek. Kinderen van een buitenschoolse opvang waren die ochtend in het natuurgebied aan het spelen toen een wolf een meisje van achter benaderde en haar volgens begeleiders van de opvang in haar zij beet.
De wolf zou het meisje daarna weer meteen hebben losgelaten, maar ze was zodanig geschrokken dat ze viel en lichtgewond raakte.
De provincie kon aanvankelijk nog niet bevestigen dat het inderdaad om een wolf ging, maar beloofde sporenonderzoek te verrichten op de kleding van het meisje. Ook werden haar ouders en de medewerkers van de opvang gehoord door de politie. Nu staat vast dat het inderdaad om een confrontatie met een wolf ging.
Een mogelijke tandafdruk van de wolf in de kleding is door de provincie niet onderzocht.
Wolvenpaar met welpjes
Op het landgoed leeft een wolvenpaar met welpjes. Dat "gedraagt zich daarom zeer defensief naar honden en mensen die te dichtbij komen", aldus de provincie.
Een week voor het incident verdween ook al eens een hond op het landgoed. En een week later werden er enkele kilometers verderop vier dode schapen gevonden.
Fietsers en wandelaars mogen Den Treek tot 15 augustus niet meer binnen. De gemeente Leusden heeft een noodbevel afgegeven waarin staat dat de eigenaar het gebied niet langer mag openstellen. Ook de provincie Utrecht adviseert het landgoed te mijden.
Maak MichaelMoore nou niet wakkerquote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Het blijkt inderdaad een wolf:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)ij-incident-met-kind
Ik zie liever wolven dan stokpaardjes.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:48 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Maak MichaelMoore nou niet wakker
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik zie liever wolven dan stokpaardjes.
quote:AUSTERLITZ - De provincie Utrecht is opnieuw opschrikt door een mogelijk incident met een wolf. Op de Utrechtse Heuvelrug bij de Pyramide van Austerlitz is woensdag een peuter „belaagd door een groot dier”, zo meldt de politie Midden-Nederland. Het kind zou daarbij zijn „omver gelopen of omver geduwd”, aldus de politiewoordvoerder. Ooggetuigen van het incident zeggen een wolf te hebben gezien, zo melden bronnen aan De Telegraaf.
er moet echt eerst een ongeluk gebeuren willen de mensen daar wegblijven.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
En misschien nog eentje.
https://www.telegraaf.nl/(...)-utrechtse-heuvelrug
Deze was wel een onhandige wolf want hij liep het kind omver:
[..]
Na probleemwijken nu dus ook de probleemwof, vanavond op SBS 6 de eerste aflevering van de probleemwolfquote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:45 schreef stavromulabeta het volgende:
De beheerder van het landgoed had kennelijk al eerder aan de bel getrokken dat er een probleemwolf rondloopt. Na die aanval op die hond werd het toch onder natuurlijk gedrag geschaard. Maar misschien had die beheerder toch gelijk.
takkie wolven familie, breng uw jong gepeupel maar langs , mits ze zelfstandig kunnen lopenquote:Op woensdag 31 juli 2024 17:10 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Na probleemwijken nu dus ook de probleemwof, vanavond op SBS 6 de eerste aflevering van de probleemwolf
Drama queen gespot.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:41 schreef Gibson88 het volgende:
Verschrikkelijk voor dat kindje ! Aanval op mens en of dier zat er natuurlijk al een poos aan te komen. Hoewel en kort geleden al een hondje verslonden is als ik mij niet vergis. Het is nu afwachten waneer de eerste voorstellen op tafel komen om de wolf af te schieten.
Nou inderdaad zeg.quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:09 schreef maily het volgende:
[..]
er moet echt eerst een ongeluk gebeuren willen de mensen daar wegblijven.
Prima plan. Dan weten we in ieder geval zeker dat we op Fok! weer de komende 20 jaar vooruit kunnen met de plaatjes.quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:10 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Na probleemwijken nu dus ook de probleemwof, vanavond op SBS 6 de eerste aflevering van de probleemwolf
nog korter, Ga niet fietsen op de utrechtse heuvelrug en woon je daar , ga dan verhuizenquote:Op woensdag 31 juli 2024 18:02 schreef YoopY het volgende:
Ontopic:
Mensen in Nederland zijn niet gewend aan wild. Neem afstand van wilde dieren en loop niet in hun nabijheid. Klaar.
zo is dat , de meeste kindjes kunnen goed tegen een beet hequote:
Misschien zit daar het probleem wel en moeten een aantal natuurgebieden omgevormd worden tot reservaten waar toeristen geen toegang hebben.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:43 schreef PzKpfw het volgende:
Het is dus slechts een kwestie van tijd voordat het eerste dodelijke incident met een wolf in ons land plaats zal vinden. Nu met de zomervakanties voor de deur en de mens massaal de natuurgebieden in zou dat niet eens zo heel lang meer kunnen duren...
We gaan de komende tijd echt hysterie krijgen omdat mensen nu overal wolven in gaan zien terwijl het 99% van de tijd natuurlijk gewoon een loslopende hond is.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
En misschien nog eentje.
https://www.telegraaf.nl/(...)-utrechtse-heuvelrug
Deze was wel een onhandige wolf want hij liep het kind omver:
[..]
En daarbij amateurgemeentes die in de spasmestuip schieten en alles afsluiten.quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:34 schreef Twiitch het volgende:
[..]
We gaan de komende tijd echt hysterie krijgen omdat mensen nu overal wolven in gaan zien terwijl het 99% van de tijd natuurlijk gewoon een loslopende hond is.
omdat de mensen niet uit de wolvengebieden wegblijven?quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En daarbij amateurgemeentes die in de spasmestuip schieten en alles afsluiten.
misschien in een stuip schieten en afsluiten combineren en gewoon gaan afschieten.quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En daarbij amateurgemeentes die in de spasmestuip schieten en alles afsluiten.
https://www.rtvutrecht.nl(...)t-kinderen-in-bossenquote:Provincie vraagt afschotvergunning wolf aan en roept op: kom niet met kinderen in bossen
Leusden - De provincie Utrecht roept inwoners en bezoekers dringend op om zeer voorzichtig te zijn in het bosgebied van de Utrechtse Heuvelrug. Mensen met kleine kinderen wordt geadviseerd het gebied helemaal te mijden. Vanochtend was er opnieuw een incident waar mogelijk een wolf bij betrokken is.
Een kind zou omgeduwd zijn door een groot dier in natuurgebied Austerlitz, bij Zeist. Het zou mogelijk om een wolf gaan. Dat zou voor een wolf verontrustend en atypisch gedrag zijn, zeggen wolvendeskundigen die de provincie heeft ingeschakeld.
De provincie houdt er ernstig rekening mee dat het om dezelfde wolf gaat die eerder betrokken was bij incidenten in Leusden met een meisje en een hond. Een spoed dna-onderzoek moet uitwijzen of bij dit incident inderdaad een wolf betrokken was. Kleding van het kind dat bij het incident vanmorgen betrokken was, is daarvoor overhandigd aan een onderzoeksinstituut.
De provincie treft voorbereidingen om de wolf te kunnen afschieten. Die mogelijkheid wordt al langer onderzocht. Er is toestemming gevraagd bij het ministerie van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur en de betrokken gemeenten.
quote:Op woensdag 17 juli 2024 20:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee nu nog niet, moeders kunnen best daar gaan fietsen nog
niets om bang voor te zijn nog ,als je maar niet in de avond daar gaat fietsen of in de ochtend
Wat raar dat de eerste zin in de titel van dit artikel nergens meer terugkomt in het artikel zelf. Een afschotvergunning? Huh?quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:59 schreef Paul het volgende:
[..]
https://www.rtvutrecht.nl(...)t-kinderen-in-bossen
De vorige oproep om weg te blijven heeft ook goed geholpenquote:Op woensdag 31 juli 2024 21:59 schreef Paul het volgende:
[..]
https://www.rtvutrecht.nl(...)t-kinderen-in-bossen
ja maar, ik ga daar altijd wandelen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:15 schreef Candaasje het volgende:
Mensen zijn ook echt te dom om te poepen. Die BSO begon er al mee (ga lekker met je groep kleuters rondrennen in een gebied waar zojuist een melding is gedaan over een wolvenpaar met welpen en een mogelijk meegesleurde hond....) en mensen blijven ook gewoon massaal met loslopende honden in gebieden komen waar wolven gesignaleerd zijn. En dus kennelijk ook met kleuters.
(In Amerika en Canada bestaan er waarschuwingsborden dat je je kind en/of je hond bij je moet houden, wil je niet dat deze door een poema of een wolf verscheurd wordt. Dat is gewoon iets waar men mee leert omgaan.)
Ik ben bewust met hond naar een ander gebied gegaan, toen ik vernam dat er in het grote losloopgebied hier een jonge wolf loopt die speelkameraden zoekt en dus contact zoekt met loslopende honden. Dat willen ze niet stimuleren, dus is het verzoek aan te lijnen. (Ik koos er dus voor weg te blijven, want hond loopt graag los). Maar ik was geloof ik in de minderheid. Dus dat gaat ook nog wel problemen geven vrees ik
Punt is dat dat gebied best groot is en men tot de aanval op die kleuter angstvallig stil hield waar het gebeurd was.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:15 schreef Candaasje het volgende:
Mensen zijn ook echt te dom om te poepen. Die BSO begon er al mee (ga lekker met je groep kleuters rondrennen in een gebied waar zojuist een melding is gedaan over een wolvenpaar met welpen en een mogelijk meegesleurde hond....) en mensen blijven ook gewoon massaal met loslopende honden in gebieden komen waar wolven gesignaleerd zijn. En dus kennelijk ook met kleuters.
(In Amerika en Canada bestaan er waarschuwingsborden dat je je kind en/of je hond bij je moet houden, wil je niet dat deze door een poema of een wolf verscheurd wordt. Dat is gewoon iets waar men mee leert omgaan.)
Ik ben bewust met hond naar een ander gebied gegaan, toen ik vernam dat er in het grote losloopgebied hier een jonge wolf loopt die speelkameraden zoekt en dus contact zoekt met loslopende honden. Dat willen ze niet stimuleren, dus is het verzoek aan te lijnen. (Ik koos er dus voor weg te blijven, want hond loopt graag los). Maar ik was geloof ik in de minderheid. Dus dat gaat ook nog wel problemen geven vrees ik
Jup, en dan wel hard gillen als de arme hond/kleuter gewond raakt. En nog harder gillen om afschieten van dieren die je waarschijnlijk niks zouden doen als je niet precies in de tijd dat ze jongen hebben, moet storen.quote:
Het was bekend dat het landgoed den Treek bij Leusden was. Er is hier zoveel bos op de Heuvelrug en omstreken, dan ga je gewoon even ergens anders wandelen/spelen dunkt me. Ik wist ook niet precies waar het was, maar ik heb ook even gegoogled wat er dan wel veilig mogelijk zou zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Punt is dat dat gebied best groot is en men tot de aanval op die kleuter angstvallig stil hield waar het gebeurd was.
Daar hadden ze in eerste instantie misschien opener over moeten zijn.
hebben ze daar ook een utrechtse heuvelrug ?quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:15 schreef Candaasje het volgende:
Nee, daar hebben ze bijvoorbeeld de stranden van Vancouver Island. Bekende plek waar wolven voorkomen, en waar mensen graag met hun hond lopen. En door het toerisme komt contact met wilde dieren toch helaas vaak voor, ondanks de veel grotere natuurgebieden (mensen laten troep achter, waardoor ook in gebieden met uitgestrekte wildernis dit tot conflicten leidt).quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hebben ze daar ook een utrechtse heuvelrug ?
Landgoed Den Treek bij Leusden is een ruim begrip, ik zou dat ook niet het gebied bij de Waterlooweg vinden, en ik ben daar zo ongeveer opgegroeid en liep regelmatig met mijn hond in De Treek, maar niet eens in de buurt van de Waterlooweg.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jup, en dan wel hard gillen als de arme hond/kleuter gewond raakt. En nog harder gillen om afschieten van dieren die je waarschijnlijk niks zouden doen als je niet precies in de tijd dat ze jongen hebben, moet storen.
Wilde zwijnen wil je ook niet tegenkomen als ze biggen hebben. Hooglanders hou je ook wel afstand van (of zou je moeten doen, laat ik het zo zeggen) wanneer er kalveren zijn.
[..]
Het was bekend dat het landgoed den Treek bij Leusden was. Er is hier zoveel bos op de Heuvelrug en omstreken, dan ga je gewoon even ergens anders wandelen/spelen dunkt me. Ik wist ook niet precies waar het was, maar ik heb ook even gegoogled wat er dan wel veilig mogelijk zou zijn.
Dat ze het stil hielden, was om dat ramptoerisme tegen te gaan, want dat iedereen massaal wolven wil spotten was wel te verwachten.
Ik zou er gewoon vanuit gaan dat dat gebied inderdaad niet 100% veilig is, vooral nu er welpen zijn. Hoewel om het Hens natuurlijk wel hekken staan, sinds Den Treek dat weer exploiteert.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Landgoed Den Treek bij Leusden is een ruim begrip, ik zou dat ook niet het gebied bij de Waterlooweg vinden, en ik ben daar zo ongeveer opgegroeid en liep regelmatig met mijn hond in De Treek, maar niet eens in de buurt van de Waterlooweg.
Het Henschotermeer is nog gewoon open, en dat is in principe bijna net zo dichtbij Huys Den Treek als de Waterlooweg.
En ja, ik snap dat men ramptoerisme tegen wilde gaan, maar stel dat het bij Huys Den Treek was, is het Henschotermeer dan nog veilig? Is het Lockhorsterbos dan nog veilig?
uitdagende vrouwen zijn er wel op de heuvelrugquote:Op woensdag 31 juli 2024 22:59 schreef cosmosis het volgende:
*
De hele wereld bestaat uit enigzins uitdagende dieren in het wild, maar nee in Nederland moeten we onze kinderwagen 3 uur in een donker bos kunnen laten staan zonder dat er geknabbeld wordt aan de teen van onze nieuwgeborende gedrocht (Wees eerlijk geen enkele baby ziet er goed uit)
Faunabescherming gaat misschien wel bloed aan hun handen hebben!quote:Koffeman zegt dat de Faunabescherming direct naar de rechter stapt als er toch een afschotvergunning wordt verleend. Eerder ging de Faunabescherming met succes naar de rechter: zo werd in mei duidelijk dat Gelderland de wolf voorlopig niet mag afschrikken met een paintballgeweer op de Veluwe.
Als kinderen maar niet alleen naar het toilet gaan dan is er niets aan de hand en kan iedereen gewoon kamperen naar hartelustquote:Op donderdag 1 augustus 2024 08:34 schreef Paul het volgende:
Wilma en @:misshobje aangegeven OF VERBODEN NOG LANGER DE BOSSEN rondom ons Den Dolder te bezoeken!!!!!!!!
Ik heef daarbij 2 knuppels voor ze gekocht om te beschermen, voor zekerheid
quote:Bij het vakantiekamp YMCA Leusden mochten kinderen vannacht niet alleen naar het toilet.
Ook hebben nachtwakers een extra ronde over het terrein gelopen. "Op dit moment is het niet onveilig", zegt directeur Alex Huften.
Toch heeft YMCA na het advies van de provincie een aantal extra maatregelen genomen. "
We maken normaal ook gebruik van speelplekken in het bos, maar daar komen de kinderen nu niet."
De kinderen kunnen blijven spelen bij het tentenkamp. Het zijn extra maatregelen bovenop het advies van de provincie om het bos te mijden.
De organisatie wacht verder of de provincie extra maatregelen treft.
Is ie ook al eens gezien bij beerschoten dat je weet?.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 08:34 schreef Paul het volgende:
Wilma en @:misshobje aangegeven OF VERBODEN NOG LANGER DE BOSSEN rondom ons Den Dolder te bezoeken!!!!!!!!
Ik heef daarbij 2 knuppels voor ze gekocht om te beschermen, voor zekerheid
haha nee, volgens mij vooral Austerlitzquote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:47 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Is ie ook al eens gezien bij beerschoten dat je weet?.
https://localfocuswidgets.net/66a8b4ce6f3f4quote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:47 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Is ie ook al eens gezien bij beerschoten dat je weet?.
Mensen zijn inderdaad echt dom. Hier in de wijk staan Schotse Hooglanders maar mensen hebben het besef niet dat ze die gewoon met rust moeten laten (ondanks bordjes, zeker als ze kalfjes hebbenquote:Op woensdag 31 juli 2024 22:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jup, en dan wel hard gillen als de arme hond/kleuter gewond raakt. En nog harder gillen om afschieten van dieren die je waarschijnlijk niks zouden doen als je niet precies in de tijd dat ze jongen hebben, moet storen.
Wilde zwijnen wil je ook niet tegenkomen als ze biggen hebben. Hooglanders hou je ook wel afstand van (of zou je moeten doen, laat ik het zo zeggen) wanneer er kalveren zijn.
[..]
Dat gezeur over die peuters steedsquote:Op donderdag 1 augustus 2024 14:28 schreef Duiveltja het volgende:
Dan ook alle honden afknallen die veel bijtgevallen veroorzaken.![]()
Dat meisje dat 2 weken geleden gebeten is zou wel door een wolf gebeten zijn bericht daarover was van 29/07:quote:Op donderdag 1 augustus 2024 19:18 schreef ZarB het volgende:
https://www.nu.nl/wolf/63(...)van-rechter-mag.html
Ergens in een artikel van gister stond dat het dna onderzoek al had uitgewezen dat het een wolf is. Dat blijkt dus niet zo te zijn.
De hele heisa is dus gebaseerd op:
-Een "incident" met een weggesleurde hond dat door helemaal niemand is bevestigd behalve door een wolvenactiviste op facebook (en vervolgens van bla op bla op bla bij nieuwssites terecht is gekomen die allemaal naar elkaar linken maar waarbij je nergens een betrouwbare bron vindt die meldt dat dat incident echt heeft plaatsgevonden).
-En een incident met een kind waarbij nog niet eens duidelijk is of het om een wolf gaat.
Hoe de fuck is het mogelijk dat er dan al over afschieten gesproken wordt?
Honden veroorzaken over het algemeen inderdaad veel meer problemen dan de wolf tot nog toe.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 14:28 schreef Duiveltja het volgende:
Dan ook alle honden afknallen die veel bijtgevallen veroorzaken.![]()
Oh ja dat zal het zijn. Erg onduidelijk al die berichten rond dezelfde tijd.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 19:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat meisje dat 2 weken geleden gebeten is zou wel door een wolf gebeten zijn bericht daarover was van 29/07:
https://www.provincie-utr(...)bij-incident-16-juli
Artikel dat je mogelijk bedoelt?
https://www.nu.nl/wolf/63(...)beten-door-wolf.html
Het onderzoek dat nog loopt is naar het dier dat gistermorgen (31/07) een meisje bij Austerlitz omver gelopen heeft, de bevestiging gaat om de beet bij de Waterlooweg waar een BSO 2 weken geleden met een paar kinderen liep.
maar als je kind door een hond is doodgebeten dan kan je de eigenaar voor zijn bek slaan en voor het gerecht dagenquote:Op donderdag 1 augustus 2024 20:01 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Honden veroorzaken over het algemeen inderdaad veel meer problemen dan de wolf tot nog toe.
Neuh, meer dan mogelijk een peuter omver lopen lijken ze niet gedaan te hebben. Als ze hun slag zouden willen slaan verwacht ik ander gedrag…quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 00:18 schreef Hathor het volgende:
Er is wel sprake van een patroon dus. Wolven grijpen iets van een bepaalde grootte of lengte, volwassenen zijn te groot, kinderen in de leeftijd van 6-9 blijkbaar niet. Wolven vermijden dus niet contact met mensen, maar zoeken de kleinste en zwakste exemplaren en proberen dan hun slag te slaan.
Am i in the ballpark?
Het eerste kind was wel in haar zij gebeten, lijkt er dan toch wel een beetje op dat de wolf even wilde proeven. Beetje vergelijkbaar met een haai die even knabbelt aan een surfplank, effe kijken of het eetbaar is.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 02:03 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Neuh, meer dan mogelijk een peuter omver lopen lijken ze niet gedaan te hebben. Als ze hun slag zouden willen slaan verwacht ik ander gedrag…
ja we moeten ze eigenlijk niet meer voeren hequote:Op vrijdag 2 augustus 2024 02:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het eerste kind was wel in haar zij gebeten, lijkt er dan toch wel een beetje op dat de wolf even wilde proeven. Beetje vergelijkbaar met een haai die even knabbelt aan een surfplank, effe kijken of het eetbaar is.
Dat wolven zo mensenschuw zijn geloof ik inmiddels al niet meer, en dat zal waarschijnlijk nog komen door mensen zelf ook, die hebben nu eenmaal de drang om dieren te voederen.
Als je het wel doet begrijp je er in ieder geval niks van.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 05:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja we moeten ze eigenlijk niet meer voeren he
nou ze kunnen beter wat voer eten dan schapen dood bijten, die schapen hebben er ook niet om gevraagd . dat weet ik er wel van danquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 05:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je het wel doet begrijp je er in ieder geval niks van.
Nee want er is pas 1 situatie bekend dat het zeker een wolf was. Dus niet echt een patroon.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 00:18 schreef Hathor het volgende:
Er is wel sprake van een patroon dus. Wolven grijpen iets van een bepaalde grootte of lengte, volwassenen zijn te groot, kinderen in de leeftijd van 6-9 blijkbaar niet. Wolven vermijden dus niet contact met mensen, maar zoeken de kleinste en zwakste exemplaren en proberen dan hun slag te slaan.
Am i in the ballpark?
Als een wolf een peuter bijt om te proeven zijn de opgelopen verwondingen vermoedelijk niet bijna geheel van de val van de schrik. Er moest op de kleren naar mogelijke DNA-sporen gezocht worden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 02:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het eerste kind was wel in haar zij gebeten, lijkt er dan toch wel een beetje op dat de wolf even wilde proeven. Beetje vergelijkbaar met een haai die even knabbelt aan een surfplank, effe kijken of het eetbaar is.
Dat wolven zo mensenschuw zijn geloof ik inmiddels al niet meer, en dat zal waarschijnlijk nog komen door mensen zelf ook, die hebben nu eenmaal de drang om dieren te voederen.
In Duitsland lopen al veel langer wolven rond. Hoe scoren ze daar op het uit elkaar scheuren van peuters?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 05:49 schreef Lemmeb het volgende:
Allemaal zo voorspelbaar dit. Niet meer dan een kwestie van tijd totdat er een keer een kind uit elkaar wordt gescheurd door een paar wolven. En dan hoor je al die "wolvendeskundigen" niet meer.
In rusland, daar lopen pas veel wolven en beren , daar hoor je echt nooit dat er een dronken vent is opgevretenquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 08:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In Duitsland lopen al veel langer wolven rond. Hoe scoren ze daar op het uit elkaar scheuren van peuters?
quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 09:53 schreef Morri2 het volgende:
Ok. Dus nu hebben we straks allemaal natuurgebieden waar je niet heen mag?
ja , een deel waar je alleen met een snelle mountain bike doorheen mag en een deel waar je niet met kinderen mag wandelen , en een deel waar ze roedels hebben die gevaarlijks zijnquote:Op woensdag 31 juli 2024 19:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Misschien zit daar het probleem wel en moeten een aantal natuurgebieden omgevormd worden tot reservaten waar toeristen geen toegang hebben.
Hahaha, hier moest ik even smakelijk om lachen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
Pas op met je poedel , hier een linke roedel
Die zijn er al.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 09:53 schreef Morri2 het volgende:
Waar kun je dan in Nederland nog van de natuur genieten? In de berm langs de snelweg? Langs de akkers van de boer?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die zijn er al.
En dat lijkt me, wolf of geen wolf, een prima zaak.
Alsof het zo binair moet zijn: ik zeg toch nergens dat alle natuurgebieden ontoegankelijk moeten zijn?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:05 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Waar kun je dan in Nederland nog van de natuur genieten? In de berm langs de snelweg? Langs de akkers van de boer?
Maar het gaat op deze manier wel die richting uit.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Alsof het zo binair moet zijn: ik zeg toch nergens dat alle natuurgebieden ontoegankelijk moeten zijn?
Nou, nee.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:09 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Maar het gaat op deze manier wel die richting uit.
Die hebben we nu al. Allerlei gebieden zijn al permanent of tijdens een seizoen verboden te betredenquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 09:53 schreef Morri2 het volgende:
Het gebied dat nu afgezet is, ik fiets er iedere dag langs, (verderop ga ik pas het bos in) is een postzegel, een achtertuin voor iemand in een land met genoeg ruimte.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Alsof het zo binair moet zijn: ik zeg toch nergens dat alle natuurgebieden ontoegankelijk moeten zijn?
Natuurlijk niet, maar het ging mij om het principe van voor mensen ontoegankelijke natuurgebieden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:21 schreef BertV het volgende:
[..]
Het gebied dat nu afgezet is, ik fiets er iedere dag langs, (verderop ga ik pas het bos in) is een postzegel, een achtertuin voor iemand in een land met genoeg ruimte.
Je kunt een wolf niet stoppen met een hekje bij de toegangswegen. Je kunt dus ook niet bepalen welke gebieden toegankelijk moeten zijn.
in veel landen zijn de natuurgebieden niet of nauwelijks toegankelijk , daar ga je echt niet heen met je fiets op een zondagmiddagquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dramaqueen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
in veel landen zijn de natuurgebieden niet of nauwelijks toegankelijk , daar ga je echt niet heen met je fiets op een zondagmiddag
in canada als je daar gaat wandelen, heb je goed kans dat je nooit meer thuis komt idem delen van portugal of roemenie
maar tussen veenendaal en Rhenen heen daar verdwaal je echt niet hoor , overal hoor je gekrijs van de kampeerfanaten die aan het klootschieten zijnquote:
In Nederland wel voor mensen svpquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als de angst voor een wolf daarin wat verandering teweeg kan brengen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar tussen veenendaal en Rhenen heen daar verdwaal je echt niet hoor , overal hoor je gekrijs van de kampeerfanaten die aan het klootschieten zijn
zolang ze tam gemaakt zijn dan hoeft men niet meer bang te zijnquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als de angst voor een wolf daarin wat verandering teweeg kan brengen.
Het komt zelden voor dat ik het eens ben met een radicaal zionistische en rechtse user, maar credit is due where credit is due.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:30 schreef HowardRoark het volgende:
Ik blijf deze situatie ontzettend raar vinden, er is mogelijk een kind aangevallen door een wolf en een heel natuurgebied wordt nu afgeraden? Wolven zijn normaal gezien enorm schuw voor mensen en menig hond is groter dan een wolf.
Hoeveel wolven zijn er nu in Nederland, dertig of zo? De hysterie die dit op weet te leveren is nogal bizar te noemen. Je krijgt gezien sommige berichtgeving het idee dat er een paar duizend hongerige tijgers door de Nederlandse bossen lopen of zo.
Ik denk dat het probleem vooral is dat de Nederlander niet goed kan omgaan met de wolf dan andersom.
Dit is een killerwolf, over 5 jaar kunnen we een film verwachten in de bios door Dick Maasquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:30 schreef HowardRoark het volgende:
Ik blijf deze situatie ontzettend raar vinden, er is mogelijk een kind aangevallen door een wolf en een heel natuurgebied wordt nu afgeraden? Wolven zijn normaal gezien enorm schuw voor mensen en menig hond is groter dan een wolf.
Hoeveel wolven zijn er nu in Nederland, dertig of zo? De hysterie die dit op weet te leveren is nogal bizar te noemen. Je krijgt gezien sommige berichtgeving het idee dat er een paar duizend hongerige tijgers door de Nederlandse bossen lopen of zo.
Ik denk dat het probleem vooral is dat de Nederlander niet goed kan omgaan met de wolf dan andersom.
Zo zie je maar, building bridges hier. En een zionist en rechts ben ik zeker.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het komt zelden voor dat ik het eens ben met een radicaal zionistische en rechtse user, maar credit is due where credit is due.
je moet je verplaatsen in het denkpatroon van gezinnen met kinderen en een zorgelijke jonge mama, het jongste ietwat bang aangelegde meisje is geschrokken van een wolf ofzo en ze verteld dat huilend en snikkend in de kantine van de camping .quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:30 schreef HowardRoark het volgende:
quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je moet je verplaatsen in het denkpatroon van gezinnen met kinderen en een zorgelijke jonge mama, het jongste ietwat bang aangelegde jongste meisje is geschrokken van een wolf ofzo en ze verteld dat huilend en snikkend in de kantine van de camping .
De kampeerbaas daar ter plekke ziet zijn inkomsten van de komende jaren vervliegen door die vuile kl*te wolven, en die linkse ballen in de gemeenteraad en belt de burgemeester , vervolgens gaat de burgemeester ingrijpen met een mail naar de provincie
En dan komt het in de telegraaf te staan
Dat zal best, maar het is aan zowel de eigenaar van een camping als de ouders van een kind om enige voorlichting te geven. Helemaal met kinderen, die zijn vrij ongeremd en kunnen bijvoorbeeld een situatie niet goed inschatten en op een wolf afgaan. Dan kan er potentieel wel een gevaarlijke situatie ontstaan, maar dat ligt niet aan de wolf.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je moet je verplaatsen in het denkpatroon van gezinnen met kinderen en een zorgelijke jonge mama, het jongste ietwat bang aangelegde jongste meisje die geschrokken is van een wolf en dat in de kantine van de camping huilend verteld .
De kampeer baas daar ter plekke ziet zijn inkomsten van de komende jaren vervliegen door die vuile kl*te wolven, en belt de burgemeester , vervolgens gaat de burgemeester ingrijpen met een mail naar de provincie
ach nog een paar jaar en dan is nederland gewend aan wolven , dan zijn de wolven tam en komen kwispelend naar dat kleine kampeer meisje toe en die heeft al vast wat worstjes mee van het ontbijt en iedereen is blij ,quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zal best, maar het is aan zowel de eigenaar van een camping als de ouders van een kind om enige voorlichting te geven. Helemaal met kinderen, die zijn vrij ongeremd en kunnen bijvoorbeeld een situatie niet goed inschatten en op een wolf afgaan. Dan kan er potentieel wel een gevaarlijke situatie ontstaan, maar dat ligt niet aan de wolf.
De wolf is relatief nieuw (of beter gezegd: terug van weggeweest) in Nederland en dat vergt dus ook enige aanpassing van mensen, maar zo moeilijk is dit allemaal niet. Juist in het huidige ecosysteem dat onder zoveel vermeend gevaar is van het veranderende klimaat en de afname van biodiversiteit, is de wolf een welkome toevoeging.
Wezens met grote snijtanden zijn niet te vertrouwen bij kinderen, zijn voor de jongere generaties dus nooit een welkome toevoeging.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zal best, maar het is aan zowel de eigenaar van een camping als de ouders van een kind om enige voorlichting te geven. Helemaal met kinderen, die zijn vrij ongeremd en kunnen bijvoorbeeld een situatie niet goed inschatten en op een wolf afgaan. Dan kan er potentieel wel een gevaarlijke situatie ontstaan, maar dat ligt niet aan de wolf.
De wolf is relatief nieuw (of beter gezegd: terug van weggeweest) in Nederland en dat vergt dus ook enige aanpassing van mensen, maar zo moeilijk is dit allemaal niet. Juist in het huidige ecosysteem dat onder zoveel vermeend gevaar is van het veranderende klimaat en de afname van biodiversiteit, is de wolf een welkome toevoeging.
steenkolen en enkel glas zijn verdrongen door het aardgas en de toendertijd hippe centraleverwarming met thermopanequote:Op vrijdag 2 augustus 2024 11:00 schreef Isdatzo het volgende:
Sowieso is ondernemen aanpassen en met de tijd meegaan. Waarom zou een ondernemer per definite beschermd moeten worden tegen veranderende omstandigheden?
Hadden we de kolenboeren in de jaren '60 ook moeten redden van de ondergang?
1 kind gebeten door een wolf (na dna onderzoek bevestigd). De rest is of niet waar of niet duidelijk. Maar hide yo wife hide yo kids!quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:30 schreef HowardRoark het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |