https://www.rtl.nl/nieuws(...)na-incident-met-wolfquote:'Kwam in flits op kind af'
De provincie Utrecht adviseert om het natuurgebied bij Leusden voorlopig te mijden. Een kind is vanochtend namelijk lichtgewond geraakt op landgoed Den Treek bij Leusden, na een confrontatie met een mogelijke wolf. Het kind was met de buitenschoolse opvang op pad.
"Het wolvenpaar heeft welpjes en gedraagt zich daarom zeer defensief naar honden en mensen die te dichtbij komen", meldt de provincie. Het advies is daarom om het natuurgebied voorlopig te mijden in afwachting van het onderzoek naar het incident en advies van wolvenexperts.
'Kwam in flits'
"In de directe aanwezigheid van een medewerker kwam vermoedelijk een wolf in een flits op een kind af", schrijft de BSO in een verklaring. "De fysieke confrontatie duurde heel kort. Daarna verdween het beest het bos in."
Lees ook
Hond gebeten en meegenomen door wolf in natuurgebied Leusden
Het kind zou naar omstandigheden in goede gezondheid verkeren, al is het wel geschrokken. Het kind heeft lichte verwondingen opgelopen met wat schrammen en is nagekeken door de huisarts.
De BSO meldt voorlopig alleen in natuurspeeltuinen en gebieden te komen waar de wolf niet is gesignaleerd.
Oohja. Die kans is ook groot ja.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Eerst maar eens even afwachten of dit niet toch (weer) een loslopende hond is.
Als er welpjes zijn is dit natuurlijk gedrag.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:45 schreef stavromulabeta het volgende:
De beheerder van het landgoed had kennelijk al eerder aan de bel getrokken dat er een probleemwolf rondloopt. Na die aanval op die hond werd het toch onder natuurlijk gedrag geschaard. Maar misschien had die beheerder toch gelijk.
Toevallig had ik daar gisteren juist nog wat over gelezen:quote:
Niet waar. De buik opensnijden en vervolgens stenen in stoppen zodat hij in een put valt. Althans, zo heb ik het geleerd.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:41 schreef de_boswachter het volgende:
En als ze je aanvallen moet je ze in de nek bijten of op de neus slaan.
Het was vast geen Teckelquote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:41 schreef maily het volgende:
Het is nog niet zeker dat het een wolf was ......
quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:47 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Niet waar. De buik opensnijden en vervolgens stenen in stoppen zodat hij in een put valt. Althans, zo heb ik het geleerd.
“Goh oma! Wat heeft u toch een dikke reet!”quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:47 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Niet waar. De buik opensnijden en vervolgens stenen in stoppen zodat hij in een put valt. Althans, zo heb ik het geleerd.
Wel over buizerdsquote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als er welpjes zijn is dit natuurlijk gedrag.
Je moet bijvoorbeeld ook niet in de buurt van een meeuwennest komen. Maar daar lees je nooit wat over.
Logisch. We zullen een manier moeten vinden om hier mee om te gaan.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:36 schreef Paul het volgende:
"Het wolvenpaar heeft welpjes en gedraagt zich daarom zeer defensief naar honden en mensen
Dit. We hebben geen enkel recht om de bossen op te eisen voor ons plezier.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Logisch. We zullen een manier moeten vinden om hier mee om te gaan.
Gewoon wegblijven uit hun territorium.
In Australië gaan ze ook niet zwemmen tussen de zoutwaterkrokodillen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als er welpjes zijn is dit natuurlijk gedrag.
Je moet bijvoorbeeld ook niet in de buurt van een meeuwennest komen. Maar daar lees je nooit wat over.
Je hoeft alleen sneller te zijn dan een anderquote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:41 schreef de_boswachter het volgende:
Ach. Weer eens niets aan de hand. En als ze je aanvallen moet je ze in de nek bijten of op de neus slaan.
Nogmaals, dan moet je een huisje bouwen. Niet van stro of hout, maar van steen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:41 schreef de_boswachter het volgende:
Ach. Weer eens niets aan de hand. En als ze je aanvallen moet je ze in de nek bijten of op de neus slaan.
In roemenie mogen ze nu beren doodschieten die gevaarlijk dichtbij komenquote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In Australië gaan ze ook niet zwemmen tussen de zoutwaterkrokodillen.
Ik dacht dat het sarcasme enigszins leesbaar was...quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als we zomaar "problemen" mogen afknallen dan mag ik hopen dat mensen jou nooit als een probleem gaan zien.
Karen alert?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:11 schreef heywoodu het volgende:
Goddomme, nu staat de Facebookgroep die ik altijd uit interesse even raadpleeg om te zien of er hier in de buurt nog wat is gesignaleerd weer vol met geneuzel over dit ipv gewoon waarnemingen
Dat kind is niet opgegetenquote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:21 schreef michaelmoore het volgende:
komt dat die wolf honger heeft,als je hem wat te vreten geeft dan gebeurt er niets
quote:Eerder meldde de politie dat op het landgoed een kind 'is gebeten door een dier'. Dat bleek te voorbarig, de politie zegt bekend te zijn met "een mogelijk incident met een wolf". "Of dat zo is en of een kind gewond is geraakt, dat is nog in onderzoek." Van een bijtincident lijkt geen sprake.
En wat gebeurt er dan? Of denk jij dat The Birds een docu was ofzo?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:46 schreef Starhopper het volgende:
Dan vallen ze je aan.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
En wat gebeurt er dan? Of denk jij dat The Birds een docu was ofzo?
Ik durf te wedden dat jij dat nog nooit zelf hebt meegemaakt, in het meest ongunstige geval heb je wat meeuwenstront op je jas maar dat was het dan ook wel.quote:
Ik zelf gelukkig niet. Op internet zijn wel verhalen te vinden.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat jij dat nog nooit zelf hebt meegemaakt, in het meest ongunstige geval heb je wat meeuwenstront op je jas maar dat was het dan ook wel.
En zoals je zelf kunt lezen stelt het allemaal geen reet voor.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:50 schreef Starhopper het volgende:
Ik zelf gelukkig niet. Op internet zijn wel verhalen te vinden.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ers-in-hilversum-weg
Ik heb wel eens een kras op mijn hoofd gehad (Dat was wel in Noorwegen. Maar ik denk dat de meeuwen daar niet meer of minder agressief zijn dan hier)quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
En zoals je zelf kunt lezen stelt het allemaal geen reet voor.
Niet ineens hoor, het is al even geleden dat de eerste wolf in Amersfoort gespot werd.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:00 schreef inslagenreuring het volgende:
"Ineens" zitten die beesten zelfs in Utrecht en hebben ze ineens welpen. Dit na eeuwen weg te zijn geweest.
Tuurlijk
Gaat het dan om echte beren of grote behaarde homo's?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In roemenie mogen ze nu beren doodschieten die gevaarlijk dichtbij komen
Voor mij blijkbaar nietquote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik dacht dat het sarcasme enigszins leesbaar was...
Stel je eens voor dat je een ónmogelijke wolf tegenkomt in het bos. Dan schrik je je pas echt het apelazarus!quote:Een kind is vanochtend namelijk lichtgewond geraakt op landgoed Den Treek bij Leusden, na een confrontatie met een mogelijke wolf.
En daarvoor in 1868 de laatste. Op die schaal dus wel vrij opeens toch?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet ineens hoor, het is al even geleden dat de eerste wolf in Amersfoort gespot werd.
April 2022 al, en dat was midden in bebouwd gebied.
https://www.rtvutrecht.nl(...)j-de-wijk-schothorst
Ken je die mop van Joodkapje?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:49 schreef thedeedster het volgende:
[..]
“Goh oma! Wat heeft u toch een dikke reet!”
Sorry, verkeerde post gequote.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:01 schreef rutger05 het volgende:
Al dat domme en angstige geblaat over wolven laat zien dat er nog veel mensen zijn met kinderlijke angsten.
Hoe herken ik hun territorium?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Logisch. We zullen een manier moeten vinden om hier mee om te gaan.
Gewoon wegblijven uit hun territorium.
Proest.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:53 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Als je deze deurmat ziet liggen in het bos.
[ link | afbeelding ]
Als ik dat gegrom hoor ben ik waarschijnlijk al te dichtbij en in de problemen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als ze beginnen te grommen niet verder lopen.
Voor zover wij weten kunnen het net zo gemakkelijk wat verwilderde honden zijn, die aan een boom waren gebonden en elkaar gered hebben.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:43 schreef PzKpfw het volgende:
Het is dus slechts een kwestie van tijd voordat het eerste dodelijke incident met een wolf in ons land plaats zal vinden. Nu met de zomervakanties voor de deur en de mens massaal de natuurgebieden in zou dat niet eens zo heel lang meer kunnen duren...
Nee, gewoon rustig blijven, geen gekke bewegingen maken en rustig weglopen. Daarom grommen ze ook en proberen ze niet meteen je keel door te bijten. Wolven zijn heel sociaal.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als ik dat gegrom hoor ben ik waarschijnlijk al te dichtbij en in de problemen.
Niet territoriaal?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, gewoon rustig blijven, geen gekke bewegingen maken en rustig weglopen. Daarom grommen ze ook en proberen ze niet meteen je keel door te bijten. Wolven zijn heel sociaal.
Mwah, ik benoemde specifiek Amersfoort, de wolf is al een tijdje terug in NL (2015) en ook op de Veluwe (in 2019 kreeg een stelletje daar al 5 welpen) grenzend aan het gebied waar de Treek onder valt.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En daarvoor in 1868 de laatste. Op die schaal dus wel vrij opeens toch?
Zucht.....quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Voor zover wij weten kunnen het net zo gemakkelijk wat verwilderde honden zijn, die aan een boom waren gebonden en elkaar gered hebben.
Dat zal dus iets zijn waar we aan moeten werken. Aangeven via bordjes of zo.quote:
Nou volgens mij is de wolf nog maar betrekkelijk korte tijd terug in Nederland, na anderhalve eeuw afwezigheid. En is het nu al een enorm probleembeest gebleken.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik benoemde specifiek Amersfoort, de wolf is al een tijdje terug in NL (2015) en ook op de Veluwe (in 2019 kreeg een stelletje daar al 5 welpen) grenzend aan het gebied waar de Treek onder valt.
Ze hebben in de VS wel wat meer ruimte natuurlijk. Ik vraag me af of wij uberhaupt wel ruimte hebben voor zoiets.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat zal dus iets zijn waar we aan moeten werken. Aangeven via bordjes of zo.
Net zoals in de VS, daar laten ze wandelaar-hikers ook weten waar er wolven, beren, poema´s zijn.
Wat is eigenlijk de snelheid waarmee de wolf zich voortplant?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wolfpacks, toffe LEGO factie
ON: Eerst maar eens afwachten wat er precies is gebeurd. Met welpen is het natuurlijk wel zo dat de ouders een stuk agressiever kunnen optreden. Mja, om ze dan maar gewoon af te knallen is ook weer zoiets.
Er moet in ieder geval een fatsoenlijk plan komen hoe de wolf in Nederland past. En hoeveel roedels je bijv. accepteert.
Nee, ik heb ook geen flauw idee waarom je denkt dat ik dat zou denken, ik weerleg alleen maar dat hij "plotseling" terug zou zijn.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nou volgens mij is de wolf nog maar betrekkelijk korte tijd terug in Nederland, na anderhalve eeuw afwezigheid. En is het nu al een enorm probleembeest gebleken.
Of dacht je dat ze die beesten afschoten in de 19e eeuw omdat ze zo aaibaar zijn?
Het stel dat 2019 op de Veluwe 5 welpen kreeg heeft tot nu toe ieder jaar welpen gehad, een vrouwtje is met 2 jaar volwassen, een mannetje met 3 jaar, dus dan kunnen ze zelf weer welpen krijgen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de snelheid waarmee de wolf zich voortplant?
Als het goed leven is, kun je op één nest van 4-6 welpen per jaar rekenen. Ze blijven een kleine twee jaar bij de ouders. Na ongeveer één jaar zijn ze 'volgroeid'.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de snelheid waarmee de wolf zich voortplant?
Mjah....zolang ik ze hier in Utrecht niet tegen het lijf loop als ik boodschappen ga doen vind ik het verder wel prima.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als het goed leven is, kun je op één nest van 4-6 welpen per jaar rekenen. Ze blijven een kleine twee jaar bij de ouders. Na ongeveer één jaar zijn ze 'volgroeid'.
Met 3 jaar gemiddeld hun eerste nest (kan ook met 2 jaar vrouwtjes). Tot ze ongeveer 10 jaar zijn krijgen ze welpjes.
Dus kan in theorie best snel gaan als het voedselaanbod groot is en wij als mens niet ingrijpen.
Van de Treek naar Utrecht is niet zo ver, geef het een paar jaar.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mjah....zolang ik ze hier in Utrecht niet tegen het lijf loop als ik boodschappen ga doen vind ik het verder wel prima.
Als ze in Overvecht gewoon in de parkjes tussen de flats kunnen zitten hebben we ergens een verkeerde afslag genomen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van de Treek naar Utrecht is niet zo ver, geef het een paar jaar.
Grijze wolven lopen er hier al heel wat langer rond.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als ze in Overvecht gewoon in de pakjes tussen de flats kunnen zitten hebben we ergens een verkeerde afslag genomen.
Das waar.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:30 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Grijze wolven lopen er hier al heel wat langer rond.
Vinger in de anusquote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:41 schreef de_boswachter het volgende:
In de laatste 2 jaar zijn we van 30 naar 100 wolven gegaan is de schatting.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik heb ook geen flauw idee waarom je denkt dat ik dat zou denken, ik weerleg alleen maar dat hij "plotseling" terug zou zijn.
De wolf is al 9 jaar terug in NL waarbij 5 jaar geleden een stelletje al 5 welpen heeft gekregen op de Noordoost Veluwe, en dan vind je het gek dat ze nu ook bij Amersfoort in het bos zitten?
Die wolven die nu in Amersfoort/Leusden welpen hebben kunnen zelfs wel kinderen zijn van de welpen die 5 jaar geleden op de Noordoost Veluwe geboren zijn.
I'm gonna jam my thumb up his butthole now!!!quote:
Zo vreemd is dat niet als de eerste welpen inmiddels al kleinkinderen kunnen hebben.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In de laatste 2 jaar zijn we van 30 naar 100 wolven gegaan is de schatting.
Dat is een bizar tempo. Het zijn normaliter geen konijnen hè.
En zo hoeven de boswachters en boeren minder wild af te schieten.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo vreemd is dat niet als de eerste welpen inmiddels al kleinkinderen kunnen hebben.
Alleen dat stel al dat vanaf 2019 op de Veluwe jaarlijks een nestje heeft heeft dan, met 5 welpen per jaar, inmiddels al 25-30 kinderen, waarvan de welpen van de eerste 3 jaar inmiddels zelf ook weer welpen hebben of zelfs al aan hun 2de of 3de jaar van jongen toe zijn.
Dus ja, als één paartje al 25-30 jongen kan hebben sinds 2019, en de helft van die jongen kunnen ook alweer jongen hebben dan gaat het hard.
quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En zo hoeven de boswachters en boeren minder wild af te schieten.
Hallo hier ben ik.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En zo hoeven de boswachters en boeren minder wild af te schieten.
Dat komt daar veel in voor helaas ja. Maar goed, comments negeren en vooral de waarnemingen bekijken, dat vind ik wel interessantquote:
De aanval van de wolf blijkbaar ook niet:quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
klopt deze wolf heeft mu niet doorgebeten ,dus laat die wolf maar jongen groot brengen , dan zien we het volgend jaar welquote:Op woensdag 17 juli 2024 18:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De aanval van de wolf blijkbaar ook niet:
Het was een zeer korte beet in de zij van het meisje, de wolf heeft niet doorgebeten en liet het meisje direct los, waarna zij viel. Het fysieke letsel beperkt zich tot lichte verwondingen", vervolgen de ouders en de bso. "Het meisje is geschrokken maar maakt het goed.
https://nos.nl/artikel/25(...)rt-gebeten-door-wolf
Ja. Was gewoon een waarschuwing. Oprotten en wegwezen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt deze wolf heeft mu niet doorgebeten ,dus laat die wolf maar jongen groot brengen , dan zien we het volgend jaar wel
klopt het stelde niets voor, ga jij met je kinderen kamperen daar ?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
kloptquote:
Lees eens terug, het gaat om meeuwen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
klopt het stelde niets voor, ga jij met je kinderen kamperen daar ?
o je hebt geen kleine kinderen
Kap toch eens met die act van je.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:17 schreef Starhopper het volgende:
Het was een zeer korte beet in de zij van het meisje, de wolf heeft niet doorgebeten en liet het meisje direct los, waarna zij viel. Het fysieke letsel beperkt zich tot lichte verwondingen", vervolgen de ouders en de bso. "Het meisje is geschrokken maar maakt het goed.
zolang meisjes die kamperen op de veluwe stevige kleding dragen zal het uit elkaar trekken van kleine kinderen best meevallenquote:Op woensdag 17 juli 2024 18:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ga jij met je kinderen naar het strand? Daar is vandaag nog een kind echt overleden.quote:Op woensdag 17 juli 2024 19:19 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik ben benieuwd of al die experts of personen die dit bagatelliseren bereid zijn om hun eigen kinderen op te offeren.
Want iemand anders betaald straks deze prijs.
Mensen zijn ook echt helemaal niks meer gewend. Het zijn echt watjes die nooit in aanraking zijn gekomen met natuur, of het zien als iets buiten ons ipv binnen onze leefwereld. De wolf heeft gewoon gewaarschuwd en haar welpen proberen te beschermen. Dat doen honden ook net zo goed. Vaak genoeg een hond meegemaakt die even hapte omdat ik als kind te ver ging. Dat kun je echt geen aanval noemen. En bovendien zijn aanvallen van wolven op mensen erg zeldzaam.quote:Op woensdag 17 juli 2024 19:24 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ga jij met je kinderen naar het strand? Daar is vandaag nog een kind echt overleden.
Neem jij je kinderen wel eens mee in de auto?
Het leven is gewoon niet zonder risico's. Zolang de risico's maar voldoende klein zijn, kun je ze prima accepteren, ondanks dat dat geen garantie is dat het nooit mis gaat.
Het leven is niet zonder risico nee, maar hier introduceer je een risico wat nergens voor nodig is.quote:Op woensdag 17 juli 2024 19:24 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ga jij met je kinderen naar het strand? Daar is vandaag nog een kind echt overleden.
Neem jij je kinderen wel eens mee in de auto?
Het leven is gewoon niet zonder risico's. Zolang de risico's maar voldoende klein zijn, kun je ze prima accepteren, ondanks dat dat geen garantie is dat het nooit mis gaat.
wolven bijten niet door, dat weet iedereenquote:Op woensdag 17 juli 2024 18:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Was gewoon een waarschuwing. Oprotten en wegwezen.
In de Scandinavische landen wordt ook gewoon gejaagd op de wolf (beheer). Daarbij heb je het dan wel over landen/gebieden die qua bevolkingsdichtheid wel ff van een ander kaliber dan Nederland zijn he?quote:Op woensdag 17 juli 2024 19:31 schreef Discombobulate het volgende:
Dit is echt totaal geen nieuws m.i. Wat denk je van Scandinavië en Roemenië en weet ik veel waar, daar zijn ook gewoon wolven. En daar wonen ook gewoon kinderen.
Wildbeheer is iets anders dan de wolf gewoon afschieten omdat we er bang voor zijn hé? Lijkt me in Nederland totaal nog niet nodig. En wat betreft die bevolkingsdichtheid, (semi-)stedelijk gebied verschilt echt niet zo veel. Dat ze in een groot bos gewoon hun gang kunnen gaan snap ik, maar daar zijn ook geen mensen. Die mensen leven daar ook gewoon samen met die beesten. Als je gaat hiken in de VS kom je zo ook vaak genoeg tegen, of coyotes of poemas.quote:Op woensdag 17 juli 2024 19:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
In de Scandinavische landen wordt ook gewoon gejaagd op de wolf (beheer). Daarbij heb je het dan wel over landen/gebieden die qua bevolkingsdichtheid wel ff van een ander kaliber dan Nederland zijn he?
nee nu nog niet, moeders kunnen best daar gaan fietsen nogquote:Op woensdag 17 juli 2024 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wildbeheer is iets anders dan de wolf gewoon afschieten omdat we er bang voor zijn hé? Lijkt me in Nederland totaal nog niet nodig. En wat betreft die bevolkingsdichtheid, (semi-)stedelijk gebied verschilt echt niet zo veel. Dat ze in een groot bos gewoon hun gang kunnen gaan snap ik, maar daar zijn ook geen mensen. Die mensen leven daar ook gewoon samen met die beesten. Als je gaat hiken in de VS kom je zo ook vaak genoeg tegen, of coyotes of poemas.
Wees toch niet zo bang joh voor die beesten.
Ik snap dat het een groot probleem kan worden als het krioelt van die beesten, maar daar is tot dusver echt nog geen sprake van. Man up, zijn echt geen natuur meer gewend in de 21e eeuw.
Uh, als we de Scandinavische regels hier zouden toepassen zouden we al lang en breed aan het schieten zijn...quote:Op woensdag 17 juli 2024 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
Wildbeheer is iets anders dan de wolf gewoon afschieten omdat we er bang voor zijn hé? Lijkt me in Nederland totaal nog niet nodig.
quote:Deze winter sluit Finland zich bij Zweden en Noorwegen aan om wolven af te maken om de populatie onder controle te houden. In Zweden hebben jagers het grootste deel van hun jaarlijkse doelstelling al doodgeschoten. In totaal mogen daar 27 wolven doodgeschoten worden. In Finland is voor het eerst in zeven jaar toestemming gegeven voor het afmaken van 20 wolven. Ook in Noorwegen worden dit jaar wolven afgemaakt met als doel om een maximum van drie broedparen in het land in stand te houden. Daarvoor moeten 51 wolven worden afgemaakt; dat is 60 procent van de wolvenpopulatie.
Nederland is het dichtstbevolkte land van europa, ik ga er vanuit dat ook jij best wel snapt dat Nederland niet te vergelijken is met de VS.quote:En wat betreft die bevolkingsdichtheid, (semi-)stedelijk gebied verschilt echt niet zo veel. Dat ze in een groot bos gewoon hun gang kunnen gaan snap ik, maar daar zijn ook geen mensen. Die mensen leven daar ook gewoon samen met die beesten. Als je gaat hiken in de VS kom je zo ook vaak genoeg tegen, of coyotes of poemas.
Ben ik ook niet. Ik ben voor realistisch beheer.quote:Wees toch niet zo bang joh voor die beesten.
Met 18 miljoen mensen is er in Nederland amper plaats voor natuur. Je kunt niet en/en hebben. Dat is wensdenkerij van de hobbyactivisten.quote:Ik snap dat het een groot probleem kan worden als het krioelt van die beesten, maar daar is tot dusver echt nog geen sprake van. Man up, zijn echt geen natuur meer gewend in de 21e eeuw.
nederland is een van de dichtsbevolkste landen terwereld en jij wilt poemas, wolven en beren en overal woeste natuurquote:Op woensdag 17 juli 2024 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wildbeheer is iets anders dan de wolf gewoon afschieten omdat we er bang voor zijn hé? Lijkt me in Nederland totaal nog niet nodig. En wat betreft die bevolkingsdichtheid, (semi-)stedelijk gebied verschilt echt niet zo veel. Dat ze in een groot bos gewoon hun gang kunnen gaan snap ik, maar daar zijn ook geen mensen. Die mensen leven daar ook gewoon samen met die beesten. Als je gaat hiken in de VS kom je zo ook vaak genoeg tegen, of coyotes of poemas.
Wees toch niet zo bang joh voor die beesten.
Ik snap dat het een groot probleem kan worden als het krioelt van die beesten, maar daar is tot dusver echt nog geen sprake van. Man up, zijn echt geen natuur meer gewend in de 21e eeuw.
Typisch, dat haal ik nergens uit zijn post.quote:Op woensdag 17 juli 2024 21:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nederland is een van de dichtsbevolkste landen terwereld en jij wilt poemas, wolven en beren en overal woeste natuur
ga lekker naar Roemenie op vakantie dan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |