Moet je @RamboDirk vragen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 14:58 schreef dick_laurent het volgende:
Is er eigenlijk al wat bekend over hoe het weer er mogelijk vanaf begin augustus uit gaat zien in Nederland?
Er wordt toch een week van 22-23 voorspelt? Met minimale regen. Ik zie het probleem niet zo.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 15:44 schreef VacaLoca het volgende:
Waarom klimt de temperatuur altijd naar 30 om vervolgens weer in te storten en dan weer week fris en regen.
Kunnen we nou nooit eens steady 23-25 hebben
Dat we zomer willen. En het is voorspeld.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Er wordt toch een week van 22-23 voorspelt? Met minimale regen. Ik zie het probleem niet zo.
quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat we zomer willen. En het is voorspeld.
Dit gaat over een dorp van 3000 inwoners, niet die grote stad, ter info.quote:
Ooh. Dank! Dacht de grote stadquote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit gaat over een dorp van 3000 inwoners, niet die grote stad, ter info.
32-34 graden is mogelijk. Gelukkig toch weekend. Zondag alweer minderquote:
van dat bier wordt het nog heterquote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:33 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]![]()
![]()
Lekker Barbecueën, bier drinken, zwemmen en Hackensaw Boys luisteren!
quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:33 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]![]()
![]()
Lekker Barbecueën, bier drinken, zwemmen en Hackensaw Boys luisteren!
Jah. Zeker "lekker" zomer, vooral hieroquote:
Dit lijkt mij niet de temperatuur aan de Zeeuwse kust. Zeker omdat het ook zondag nog aanblijft.quote:Op woensdag 17 juli 2024 08:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jah. Zeker "lekker" zomer, vooral hiero![]()
[ afbeelding ]
Wat ik overigens nog het meest verbazingwekkend vind... hoe komt weeronline erbij om zaterdag als het fucking 40 graden wordt, dat met een weercijfer '9' te bestempelen?!![]()
Die cijfers zijn wel vaag altijd ja. Denk gewoon dat ie vooral naar zonneschijn kijkt icm LV ofzo. Waar 3 volle zonnetjes staan is een 9, met beetje wolkjes is een 8.quote:Op woensdag 17 juli 2024 08:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jah. Zeker "lekker" zomer, vooral hiero![]()
[ afbeelding ]
Wat ik overigens nog het meest verbazingwekkend vind... hoe komt weeronline erbij om zaterdag als het fucking 40 graden wordt, dat met een weercijfer '9' te bestempelen?!![]()
Niet te hard roepen, straks ergeren mensen zich er weer aan dat je niet van hitte houdtquote:Op woensdag 17 juli 2024 08:01 schreef Stefanovich het volgende:
34 in de boeken voor zaterdag…. Gadver. Gelukkig daalt het daarna weer snel richting de 20-22 graden.
Zat je precies op die lijn, wel balen. Alles weer nat dan buiten.quote:Op woensdag 17 juli 2024 08:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Toch weer felle buien gehad deze ochtend. Zeer benieuwd naar de maandtotalen op deze manier.
Klopt, precies op die lijn. Viel er even hard uit gedurende een half uur.quote:Op woensdag 17 juli 2024 08:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zat je precies op die lijn, wel balen. Alles weer nat dan buiten.
Lol ja idd. Nou voor Basra, Irak geeft ie gewoon een solide 8 voor alle dagenquote:Op woensdag 17 juli 2024 08:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Die cijfers zijn wel vaag altijd ja. Denk gewoon dat ie vooral naar zonneschijn kijkt icm LV ofzo. Waar 3 volle zonnetjes staan is een 9, met beetje wolkjes is een 8.
Driftig? Keep calm kerelquote:Op woensdag 17 juli 2024 08:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Toch weer felle buien gehad deze ochtend.
36 graden 's nachts en 49 overdag. Dan maak ik er wel direct een eind aanquote:Op woensdag 17 juli 2024 09:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lol ja idd. Nou voor Basra, Irak geeft ie gewoon een solide 8 voor alle dagen
[ afbeelding ]
En laten we wel wezen, met een graad of 48 a 49 kan je heerlijk buiten BBQ'en en bijkomend voordeel is dat je geeneens een BBQ nodig hebt! Gewoon een stukje beton buiten opzoeken en daar je vleesch op leggen en de rest gaat vanzelf 🔥
Groepssuicidequote:Op woensdag 17 juli 2024 09:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
36 graden 's nachts en 49 overdag. Dan maak ik er wel direct een eind aan
Een hele week 48-49 gradenquote:Op woensdag 17 juli 2024 09:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En laten we wel wezen, met een graad of 48 a 49 kan je heerlijk buiten BBQ'en en bijkomend voordeel is dat je geeneens een BBQ nodig hebt! Gewoon een stukje beton buiten opzoeken en daar je vleesch op leggen en de rest gaat vanzelf 🔥
Denk dat m'n airco die strijd niet gaat winnen. Sterker nog, ik zou mezelf opsluiten in de badkamer met de airco om dit te overleven. Wel even een lange afvoerbuis bij de bouwmarkt kopen eerst.quote:Op woensdag 17 juli 2024 09:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Stabiel droog met 24-26 graden is geen normaal zomerweer voor Nederland.quote:Op woensdag 17 juli 2024 10:18 schreef INViCTuS het volgende:
Normaal zomerweer zit er dit jaar vrijwel niet in. Stabiel droog met 24-26 graden is te veel gevraagd. Tantoe heet of gelijk weer terug naar matig 19/20 en zonaal westenwind weer. Triest
Weer iemand die alleen in gemiddeldes kan denkenquote:Op woensdag 17 juli 2024 10:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Stabiel droog met 24-26 graden is geen normaal zomerweer voor Nederland.
Gewoon stabiel zomerweer dan. Voor Nederland is inderdaad labiel, winderig soms zon, regelmatig regen en matige temperaturen normaal tegenwoordigquote:Op woensdag 17 juli 2024 10:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Gemiddeld horen er 28 zomerse dagen per jaar te zijn. Nu, precies op de helft van de zomer, zitten we op 8. Niets daarvan, dit is verre van normaalquote:Op woensdag 17 juli 2024 10:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gewoon stabiel zomerweer dan. Voor Nederland is inderdaad labiel, winderig soms zon, regelmatig regen en matige temperaturen normaal tegenwoordig
Hou gewoon je bek?quote:Op woensdag 17 juli 2024 10:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weer iemand die alleen in gemiddeldes kan denken
God jullie zijn vasthoudend.
Je maakt in een discussieforum over het weer waar best wel wat mensen rondlopen die er meer verstand van hebben dan jij een gigantisch domme opmerking, moet je niet gaan lopen janken als je daar een antwoord op krijgt die je niet helemaal aan staat.quote:
Matig zonaal westenwind en 19/20 graden klinkt heerlijk voor een weekje of tweequote:Op woensdag 17 juli 2024 10:18 schreef INViCTuS het volgende:
Normaal zomerweer zit er dit jaar vrijwel niet in. Stabiel droog met 24-26 graden is te veel gevraagd. Tantoe heet of gelijk weer terug naar matig 19/20 en zonaal westenwind weer. Triest
Je mag het wel overnemen hoor.quote:Op woensdag 17 juli 2024 11:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Matig zonaal westenwind en 19/20 graden klinkt heerlijk voor een weekje of twee
Hou gewoon je bek?quote:Op woensdag 17 juli 2024 11:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je maakt in een discussieforum over het weer waar best wel wat mensen rondlopen die er meer verstand van hebben dan jij een gigantisch domme opmerking, moet je niet gaan lopen janken als je daar een antwoord op krijgt die je niet helemaal aan staat.
Je bent echt een uitstekende toevoeging binnen deze reeks.quote:
Haha wie ben jij dan eigenlijk joh?quote:Op woensdag 17 juli 2024 11:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je bent echt een uitstekende toevoeging binnen deze reeks.
Laat me even wat uitleggen: het is hier geen VBL, hier worden gewoon fatsoenlijke discussies gevoerd en kan je ook tegenspraak krijgen. Gewoon dom wat dingen erin slingeren wordt niet echt gewaardeerd. Dus of je doet gewoon leuk mee, of je houdt zelf je bek en gaat terug naar VBL.
Nee, nu. Krijgen wij droge hitte dat langer dan 2 dagen aan blijftquote:Op woensdag 17 juli 2024 11:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In november en december moet dat wel lukken ja
Droge hitte hebben wij hier aan de kust helaas ook nietquote:Op woensdag 17 juli 2024 11:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, nu. Krijgen wij droge hitte dat langer dan 2 dagen aan blijft
Vorig jaar juniquote:Op woensdag 17 juli 2024 11:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Droge hitte hebben wij hier aan de kust helaas ook niet
Vraag me sws af hoe vaak het in Nederland nu echt warm (30+) met hele lage luchtvochtigheid is geweest. 2018 misschien?
Mooi zo!quote:Op woensdag 17 juli 2024 11:34 schreef INViCTuS het volgende:
Wow, 3 zomerse. We staan perplex. Edoch, wel fijn. Karig, dat ook. Liever gelijk 20 stuks . De Bilt, hè
[ x ]
Dat zou toch juist vrij gemiddeld zijn, 24-26 graden.quote:Op woensdag 17 juli 2024 10:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weer iemand die alleen in gemiddeldes kan denken
God jullie zijn vasthoudend.
Opzich is een week of twee 24 graden helemaal niet zo onrealistisch.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat zou toch juist vrij gemiddeld zijn, 24-26 graden.
Door te stellen dat dát normaal zomerweer is, denk je juist aan het gemiddelde. Dat het wellicht het meest gewenste is, dat lijkt me meer het geval. Je komt in Nederland op gemiddeld 24 graden door warmere dagen te combineren met koudere. Niet door stabiel 24 graden te hebben. Althans, dat kan wel, maar is in ons klimaat niet heel realistisch.
Ik doel dan ook meer op langere termijn. Tuurlijk kan hetbprima een week 22-26 graden en zonnig zijn. Maar in ons klimaat is het helemaal niet ongevebruikelijk dat een paar hete dagen worden afgesloten met onweer/heftige buien en daarop een paar koelere dagen volgen. Dat, gecombineerd met een weekje 24 graden zorgt ervoor dat je op een gemiddelde uitkomt.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Opzich is een week of twee 24 graden helemaal niet zo onrealistisch.
Het is het gebrek aan stabiel weer (in welke vorm dan ook) wat het de afgelopen maanden/jaren zo waardeloos maakt.
We hebben stabiel gemiddeld weerquote:Op woensdag 17 juli 2024 12:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Opzich is een week of twee 24 graden helemaal niet zo onrealistisch.
Het is het gebrek aan stabiel weer (in welke vorm dan ook) wat het de afgelopen maanden/jaren zo waardeloos maakt.
Dat hebben we juist niet.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We hebben stabiel gemiddeld weer
Als in: elke week heeft de gemiddelde temperatuur, gemiddelde zonuren en gemiddelde neerslag. Je hebt er geen kut aan zo, maar it's something
Glas is halfvol type gespotquote:Op woensdag 17 juli 2024 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We hebben stabiel gemiddeld weer
Als in: elke week heeft de gemiddelde temperatuur, gemiddelde zonuren en gemiddelde neerslag. Je hebt er geen kut aan zo, maar it's something
Nee inderdaad. Dat is kutweer. Veel te koud.quote:Op woensdag 17 juli 2024 10:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook.quote:Op woensdag 17 juli 2024 11:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Matig zonaal westenwind en 19/20 graden klinkt heerlijk voor een weekje of twee
Ik zei niet waarmeequote:
Zit jij al lang genoeg in dit topic om dit te mogen zeggen van Nattekat?quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik doel dan ook meer op langere termijn. Tuurlijk kan hetbprima een week 22-26 graden en zonnig zijn. Maar in ons klimaat is het helemaal niet ongevebruikelijk dat een paar hete dagen worden afgesloten met onweer/heftige buien en daarop een paar koelere dagen volgen. Dat, gecombineerd met een weekje 24 graden zorgt ervoor dat je op een gemiddelde uitkomt.
Lange termijn 22-26 graden met zon verwachten is allicht gewenst, maar niet realistisch. Maar wat stabieler weer mag wel ja..
Het is nou net juist helemaal geen gezellig weer.quote:
Het is heerlijk gezellig weer vandaagquote:Op woensdag 17 juli 2024 12:34 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het is nou net juist helemaal geen gezellig weer.
Dat is nou het hele punt.
* Zorro checkt ondertitelquote:Op woensdag 17 juli 2024 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zit jij al lang genoeg in dit topic om dit te mogen zeggen van Nattekat?
Dan moeten we het zelf maar gezellig makenquote:Op woensdag 17 juli 2024 12:34 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het is nou net juist helemaal geen gezellig weer.
Dat is nou het hele punt.
Nee, ik denk in gemiddeldes ofzo blijkbaar.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zit jij al lang genoeg in dit topic om dit te mogen zeggen van Nattekat?
quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:36 schreef Zorro het volgende:
[..]
* Zorro checkt ondertitel
* Zorro geeft het bij voorbaat op
Dat is hier voor de zomer tot nu toe juist vrij gemiddeldquote:
Niemand boeit jouw vallei der rust.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is hier voor de zomer tot nu toe juist vrij gemiddeld
Vorige maand wat te droog, eerste deel van juli wat te nat. Maar overall gezien heeft een groot deel van Nederland de verwachte juli neerslag al x1.5 gedaan ofzo
3 hele aaneengesloten weken droog 😱quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:49 schreef Mammietje het volgende:
Ik heb bijna al mijn verwachtingen van deze zomer al overboord gezet. Temperatuur zal me een rotzorg zijn. Liever niet te heet, wordt het alleen maar benauwd van met deze luchtvochtigheid.
Ik wil alleen nog maar 3 weken aaneengesloten droog! Dróóg!![]()
Bij voorkeur met:
- zeurende boeren over de waterstanden
- paniekberichten in de media over watertekorten
- verboden voor sproeien en zwembaden vullen
[ afbeelding ]
Ik zie het al.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niemand boeit jouw vallei der rust.
quote:Op woensdag 17 juli 2024 11:05 schreef Nattekat het volgende:
Je bent echt een uitstekende toevoeging binnen deze reeks.
En dat boeit mij dan weer niet.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niemand boeit jouw vallei der rust.
Nu heb je klagende boeren dat de grond te nat is. Horeca klaagt dat het geen terrasweer is. En campingbazen dat de gasten hun tent uit drijven wegens wateroverlastquote:Op woensdag 17 juli 2024 12:49 schreef Mammietje het volgende:
Ik heb bijna al mijn verwachtingen van deze zomer al overboord gezet. Temperatuur zal me een rotzorg zijn. Liever niet te heet, wordt het alleen maar benauwd van met deze luchtvochtigheid.
Ik wil alleen nog maar 3 weken aaneengesloten droog! Dróóg!![]()
Bij voorkeur met:
- zeurende boeren over de waterstanden
- paniekberichten in de media over watertekorten
- verboden voor sproeien en zwembaden vullen
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |