Ik zit er inmiddels ook. Het onboarden ging heel gemakkelijk. Heb er inmiddels het geld wat ik eerst via Raisin spaarde, op gezet. Wel even erop letten dat je overmaakt via een IBAN. Gebruik je Apple Pay of creditcard, dan betaal je na de eerste transactie ¤1 per keer. Dat geldt ook voor het handelen. De eerste overschrijving kwam trouwens bij mij terug omdat ik de BIC niet had ingevuld, dus let daar ook even op. Ik heb even opgezocht en het Duitse of Ierse depositogarantiestelsel is van kracht.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:27 schreef DX11 het volgende:
Ik zit nu al een tijdje bij Trade Republic en alles gaat perfect, ook meerdere retour boekingen.
Je moet gewoon zorgen dat je alles 100% correct invoert (alle voorletters!) en dan kan er echt vrij weinig fout gaan. En 3,75% per maand uitbetaald (dus rente op rente) is toch wel heel erg fijn.
Dat verhaal over het depositogarantiestelsel in Ierland was vanuit de tijd dat ze nog geen banklicentie zelf hadden. Ik heb er toen altijd al aan getwijfeld, maar nu is het gewoon erg duidelijk wat mij betreft: namelijk ze hebben zelf een Duitse banklicentie dus is er sprake van het Duitse garantiestelsel. Dat deze partij zelf de gelden bij andere banken zet moeten zij weten, maar dat heeft geen invloed op jouw relatie met de bank.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:42 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik zit er inmiddels ook. Het onboarden ging heel gemakkelijk. Heb er inmiddels het geld wat ik eerst via Raisin spaarde, op gezet. Wel even erop letten dat je overmaakt via een IBAN. Gebruik je Apple Pay of creditcard, dan betaal je na de eerste transactie ¤1 per keer. Dat geldt ook voor het handelen. De eerste overschrijving kwam trouwens bij mij terug omdat ik de BIC niet had ingevuld, dus let daar ook even op. Ik heb even opgezocht en het Duitse of Ierse depositogarantiestelsel is van kracht.
Mocht je het willen proberen, en je gunt jezelf en mij een premie (¤10 voor jou en ¤30 voor mij) , dan wil ik je wel een referral linkje geven (stuur dan een DM).
Wat mij betreft 1 van de mindere banken op raisin. Overschrijvingen duren gemiddeld lang, meerdere keren problemen met aansluiting systeem raisin, hebben een keer de rente verkeerd berekend en zijn zelfs een paar weken een keer een storting van mij kwijtgeraakt waar ik zelf achter moest komen. Hierna alles maar opgezegd en naar een Franse bank overgestapt (Distingo). Bevalt veel beter.quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:54 schreef blomke het volgende:
CKV spaarrekening renteverlaging:
"CKV heeft ons geīnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,20% p.j. naar 3,10% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 30.08.2024.
Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team"
Bedankt voor de info. Op deze CKV-spaarrekening heb ik niet veel pegels; was een soort probeersel.quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:37 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Wat mij betreft 1 van de mindere banken op raisin. Overschrijvingen duren gemiddeld lang, meerdere keren problemen met aansluiting systeem raisin, hebben een keer de rente verkeerd berekend en zijn zelfs een paar weken een keer een storting van mij kwijtgeraakt waar ik zelf achter moest komen. Hierna alles maar opgezegd en naar een Franse bank overgestapt (Distingo). Bevalt veel beter.
De trein naar significant lagere spaarrentes, is vertrokken...quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 17:14 schreef zeeland6 het volgende:
Alisa Bank heeft ons geīnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,17 % p.j. naar 3,05 % p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 02.09.2024 om 12 uur 's middags.
Juist daarom leek het me wel een goed idee om een deel vast te zetten in deposito's. Vorig jaar vond ik het te vroeg daarvoor, maar ik geloof niet dat Zuid Europa voor langere tijd zonder lage rente kan. Nu kan je nog mee met de deposito trein maar ik had wel de indruk dat je dan echt snel moet zijn nu.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 20:11 schreef blomke het volgende:
[..]
De trein naar significant lagere spaarrentes, is vertrokken...
Renteverlaging Collector van 3,23 naar 3,21 per 2-9quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 20:11 schreef blomke het volgende:
[..]
De trein naar significant lagere spaarrentes, is vertrokken...
Rentes geldig tot:quote:Op maandag 13 mei 2024 21:35 schreef zeeland6 het volgende:
Hoogste NL rente (1 jaar vast) bij Yapi Kredi Bank gaat omlaag van 3,6% naar 3,3% per 15 mei.
Nee. Ik heb alleen maar goede ervaringen met Distingo. Heen en weer boeken van gelden gaan bij deze bank vrij snel.quote:Op zondag 1 september 2024 10:44 schreef Groepfunder het volgende:
Ik spaar via Raisin. Om een rond bedrag op mijn spaarrekening bij Distingo Bank te hebben, Heeft iemand dit weleens meegemaakt?
Ik dacht dat ik de enige was die dit deedquote:Op zondag 1 september 2024 10:44 schreef Groepfunder het volgende:
Ik spaar via Raisin. Om een rond bedrag op mijn spaarrekening bij Distingo Bank te hebben, heb ik
Niet dus. Het staat mooier in mijn Excel-bestand.quote:Op zondag 1 september 2024 12:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik de enige was die dit deed
Samequote:Op zondag 1 september 2024 14:22 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Niet dus. Het staat mooier in mijn Excel-bestand.
Ik zou het niet kunnen zeggen, maar RNR (en dat de Bundeskasse afzender is) lijkt te verwijzen naar het Regionalnachweisregister van het Umweltbundesamt. (hun systeem voor het leveren van stroom aan het duitse energienet, dus bv bezitters van zonnepanelen in duitsland die daar stroom terugleveren).quote:Op zondag 1 september 2024 10:44 schreef Groepfunder het volgende:
Ik spaar via Raisin. Om een rond bedrag op mijn spaarrekening bij Distingo Bank te hebben, heb ik op 24 augustus een bedrag van mijn betaalrekening bij Rabobank overgemaakt naar mijn Raisin-rekening met het betalingskenmerk dat nodig is om dat geld bij Distingo te laten uitkomen. Dat is gelukt. Op 26 augustus is het bedrag bij Distingo gestort. Alles goed. Op 30 augustus heeft de Bundeskasse in Trier echter hetzelfde bedrag overgemaakt op mijn betaalrekening. Uit de beschrijving wordt ik niet veel wijzer. "RNR NL/[nummer] A vom 14.07.2022". Het gaat niet om een wereldschokkend bedrag (> ¤30), maar het is wel raar. Ik vind die 'datum' in de transactieomschrijving ook zo gek. Heeft iemand dit weleens meegemaakt?
Interessant. Nee, ik ben Nederlander en woon in Nederland. Ik ga wel met enige regelmaat met de trein naar Duitsland, maar verder ... Misschien toch maar 'ns een fax sturen. Of gewoon afwachten.quote:Op maandag 2 september 2024 10:58 schreef RM-rf het volgende:
aangezien het duitse overheid is, heb je een kans dat een Fax sturen de snelste weg is
Gelijk wegboekenquote:Op dinsdag 3 september 2024 19:01 schreef snabbi het volgende:
Bijzonder, de Raisin app geeft me 50k meer aan deposito-saldo dan ik daadwerkelijk daar heb staan.
Idee had ik ook, hoewel het bij mij om een paar duizend euro gaat dat het saldo hoger is dan vorige week. Blijkt ook te kloppen. Handmatige saldo deposito is lager dan de totaal telling in de app.quote:Op dinsdag 3 september 2024 19:01 schreef snabbi het volgende:
Bijzonder, de Raisin app geeft me 50k meer aan deposito-saldo dan ik daadwerkelijk daar heb staan.
Ik weet inmiddels waar het bedrag vandaan komt. Ruim twee jaar geleden (op 14 juli 2022) heb ik bij de Duitse belastingdienst een aanvraag ingediend om mij het dividend dat ten onrechte in Duitsland was ingehouden terug te geven. Nu, ruim 2 jaar later, is mijn aanvraag afgehandeld en is het dividend (met wat rente) teruggestort. Dat het bedrag overeenkomt met het bedrag dat ik in die week via Raisin naar Distingo Bank heb overgeboekt berust op louter toeval.quote:Op zondag 1 september 2024 10:44 schreef Groepfunder het volgende:
Ik spaar via Raisin. Om een rond bedrag op mijn spaarrekening bij Distingo Bank te hebben, heb ik op 24 augustus een bedrag van mijn betaalrekening bij Rabobank overgemaakt naar mijn Raisin-rekening met het betalingskenmerk dat nodig is om dat geld bij Distingo te laten uitkomen. Dat is gelukt. Op 26 augustus is het bedrag bij Distingo gestort. Alles goed. Op 30 augustus heeft de Bundeskasse in Trier echter hetzelfde bedrag overgemaakt op mijn betaalrekening. Uit de beschrijving wordt ik niet veel wijzer. "RNR NL/[nummer] A vom 14.07.2022". Het gaat niet om een wereldschokkend bedrag (> ¤30), maar het is wel raar. Ik vind die 'datum' in de transactieomschrijving ook zo gek. Heeft iemand dit weleens meegemaakt?
Dat is vrij nietszeggend als het van-percentage er niet bij gegeven wordt.quote:Op maandag 2 september 2024 08:31 schreef Tjalala het volgende:
Rente van Yapi Kredi bank naar 3% op de 1 jaarsdeposito
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |