De rebellen hadden en konden niets. Wat meermalen is toegegeven door Igor Strelkov Girkin.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:19 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dat blijft Rusland die rebellen van buk raketten had voorzien.
Oke ik had moet neerplempen buk raket plus idioten die zo'n dingen kunnen afvuren ;-).quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:29 schreef oheng het volgende:
[..]
De rebellen hadden en konden niets. Wat meermalen is toegegeven door Igor Strelkov Girkin.
Het probleem is meer dat iedereen, inclusief de EASA en vele regeringen, onderschatten hoe slecht het russische leger is, dat het niet eens een passsagiersvliegtuig met actieve transponder kan onderscheiden van een militair vliegtuig.
En jij denkt dat de FAA en EASA niet communiceren ofzo? Daar is gewoon een afweging gemaakt en gezien er wereldwijd dagelijks over conflictgebieden word gevlogen ook niet eens zo'n hele gekke.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat er bewust of onbewust belangrijke informatie terzijde is geschoven door overheden waaronder de onze. Overheidsinformatie die de Amerikanen en Britten wel hebben gedeeld en waarna de FAA besloot een vliegverbod in te stellen boven (oost) Oekraïne.
Je gelooft zelf toch niet dat EASA als ze dezelfde signalen en info hadden gekregen gezegd hadden leuk bedankt voor de info maar doen we niks mee
Maar ze doen het af als een verkeerde interpretatie en dat de waarschuwing volgens hun zogenaamd alleen over het gebied boven De Krim zou hebben gegaan.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:27 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ze hadden die info dus wel:
https://www.nu.nl/vliegra(...)eilig-luchtruim.html
Alleen is er zolang mogelijk geprobeerd het luchtruim toch open te houden, o.a. door het onder een bepaalde grens te sluiten. Want hoger zouden die rebellen toch niets klaar kunnen spelen... maar ja.. die buk rakket he.
Het is mogelijk, maar als je de transponder niet vertrouwd dan stuur je toch bijv een straaljager om een kijkje te nemen.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:32 schreef Straatcommando. het volgende:
En nu weet ik er het fijne niet van maar volgens mij is het al dan niet spoofen van een transponder wel een dingetje.
Een vrachtvliegtuig dat dus onder de 10km vloog.. snapie?quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar ze doen het af als een verkeerde interpretatie en dat de waarschuwing volgens hun zogenaamd alleen over het gebied boven De Krim zou hebben gegaan.
Terwijl ze wisten dat er een vrachtvliegtuig was neergehaald in precies dat gebied. Het doel van Rusland is bovendien nooit geweest om een burgerdoel neer te halen.
Nee precies, dat is wel geblekenquote:Op woensdag 10 juli 2024 16:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En jij denkt dat de FAA en EASA niet communiceren ofzo? Daar is gewoon een afweging gemaakt en gezien er wereldwijd dagelijks over conflictgebieden word gevlogen ook niet eens zo'n hele gekke.
Je kunt je ook afvragen waarom een stel Russen een lijntoestel op kruishoogte uit de lucht vliegen.
Zou mijn veiligheid of dat van mijn burgers toch niet graag willen laten afhangen van het beoordelingsvermogen van een groepje ongetwijfeld straalbezopen Russische separatisten die op vergelding uit zijn.quote:En onthoud dat ze dat toestel hebben kunnen identificeren, maar gedacht hebben dat het een gespoofed Oekraïens toestel was. Wat op zichzelf al hilarisch is want waarom zou die daar vliegen.
Mss moet je, je eerst eens beter inlezen in de luchtvaart voordat je claims maakt?quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee precies, dat is wel gebleken
[..]
Zou mijn veiligheid of dat van mijn burgers toch niet graag willen laten afhangen van het beoordelingsvermogen van een groepje ongetwijfeld straalbezopen Russische separatisten die op vergelding uit zijn.
Ik zag het meer als een buitenkansje om voor de zoveelste keer te onderstrepen dat rusland deze oorlog begonnen is.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:30 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Oke ik had moet neerplempen buk raket plus idioten die zo'n dingen kunnen afvuren ;-).
Dat ligt in een conflictgebied wat lastig denk ik zo, maar waar ik op doel is het verbergen achter een burgerluchtvaart id terwijl je een militair toestel bent niet heel erg legaal.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:36 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Het is mogelijk, maar als je de transponder niet vertrouwd dan stuur je toch bijv een straaljager om een kijkje te nemen.
Misschien, maar dan nog. 10km hoogte.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:32 schreef Straatcommando. het volgende:
En nu weet ik er het fijne niet van maar volgens mij is het al dan niet spoofen van een transponder wel een dingetje.
Volledig mee eens. Ze behandelen hun publiek als kleuters en bejaarden. En de kwaliteit is gewoon te laag. Zolang een "correspondent" in Kiyv in het 8 uur journaal over Hie-mar heeft (ipv HiMARS) weet je dat ze geen verstand van zaken hebben en te lui zijn om het te krijgen.quote:
Hier is zijn Tlegram, beheerd door zijn vrouw. Girkin zelf is nog niet vermoord door putin, maar hij zit wel in nonstop in isolatie.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:43 schreef Discombobulate het volgende:
Wanneer komt Girkin weer vrij trouwens? Men hoort zeker niets meer van hem of is ie nog wel actief op het internet?
Putin dumpt toch ook massaal wapens in zijn omgeving?quote:Op woensdag 10 juli 2024 13:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Wel provoceren door de regio vol te dumpen met wapens.
Zou je andersom eens moeten proberen.
Alles beter dan maar lukraak een vliegtuig uit de lucht te knallen. En er zijn vast andere opties dan een straaljager om te checken wat voor een vliegtuig er nu echt hangt.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat ligt in een conflictgebied wat lastig denk ik zo, maar waar ik op doel is het verbergen achter een burgerluchtvaart id terwijl je een militair toestel bent niet heel erg legaal.
Daar weet @:achja ongetwijfeld veel meer over.
Girkin is in 2023 gevangen genomen en is veroordeeld voor 4 jaar.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:43 schreef Discombobulate het volgende:
Wanneer komt Girkin weer vrij trouwens? Men hoort zeker niets meer van hem of is ie nog wel actief op het internet?
Idd, zie bijv MH-17 om maar iets te noemen.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Putin dumpt toch ook massaal wapens in zijn omgeving?
Dat het een behoorlijk domme oepsies was werd duidelijk adhv de verhalen die toen rond gingen. Het was een Oekraïense jager, toen was het een bom, toen toch weer een jager en weet ik veel allemaal wat.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:49 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Alles beter dan maar lukraak een vliegtuig uit de lucht te knallen. En er zijn vast andere opties dan een straaljager om te checken wat voor een vliegtuig er nu echt hangt.
Op een goede dag kan ik ook de Emirates vliegtuigen die hier overvliegen op weg naar Londen bijv met het blote oog zien. Iets met groot rood logo onder die kisten
Zal wel gewoon vrij komen denk ik. Rationele en competente man, lijkt me niet dat Poetin hem ziet zoals iemand als Navalny of oppositie die je uit de weg moet ruimen. Anders had ie echt wel 10-20 jaar gekregen.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Girkin is in 2023 gevangen genomen en is veroordeeld voor 4 jaar.
Als zijn straf niet verlengd wordt, zal hij in 2027 wel weer ergens vrij komen.
Niet op 10 km hoogte hoorquote:Op woensdag 10 juli 2024 16:49 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Alles beter dan maar lukraak een vliegtuig uit de lucht te knallen. En er zijn vast andere opties dan een straaljager om te checken wat voor een vliegtuig er nu echt hangt.
Op een goede dag kan ik ook de Emirates vliegtuigen die hier overvliegen op weg naar Londen bijv met het blote oog identificeren. Iets met groot rood logo onder die kisten
Girkin is veel te gevaarlijk. Zie ook zijn deelname aan de presidentsverkiezingen.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Girkin is in 2023 gevangen genomen en is veroordeeld voor 4 jaar.
Als zijn straf niet verlengd wordt, zal hij in 2027 wel weer ergens vrij komen.
Je weet dat Girkin aangegeven had mee te willen doen aan de verkiezingen in 2024, die hij tevens een 'sham' noemde?quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zal wel gewoon vrij komen denk ik.
Poetin zal wel kijken of Girkin nog steeds een grote mond heeft. Zo nee, dan komt hij waarschijnlijk wel vrij. Maar als hij doorgaat met zijn kritiek, zal hij wel vast blijven zitten.quote:Rationele en competente man, lijkt me niet dat Poetin hem ziet zoals iemand als Navalny of oppositie die je uit de weg moet ruimen. Anders had ie echt wel 10-20 jaar gekregen.
Het vreemde is dat Poetin juist veel aan hem en andere millbloggers zou hebben.quote:Op woensdag 10 juli 2024 17:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Poetin zal wel kijken of Girkin nog steeds een grote mond heeft. Zo nee, dan komt hij waarschijnlijk wel vrij. Maar als hij doorgaat met zijn kritiek, zal hij wel vast blijven zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |