abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214808803
Gefeliciteerd @Debsterr !

Over verjaardagen gesproken, ik ben nog op zoek naar aanraders voor een verjaardagscadeau voor een bijna peuter. :P
  maandag 26 augustus 2024 @ 10:15:44 #102
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214808813
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 10:11 schreef Lokasenna het volgende:
Gefeliciteerd @:Debsterr !

Over verjaardagen gesproken, ik ben nog op zoek naar aanraders voor een verjaardagscadeau voor een bijna peuter. :P
Loopfiets? Muziekinstrumenten? Samen iets leuks doen (abo op een dierenpark ofzo). Buitenspeelgoed? Iets creatiefs als een krijtbord? Een groot bed met nieuw beddengoed?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214808841
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 10:15 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Loopfiets? Muziekinstrumenten? Samen iets leuks doen (abo op een dierenpark ofzo). Buitenspeelgoed? Iets creatiefs als een krijtbord? Een groot bed met nieuw beddengoed?
Abonnement is een leuk idee, had daar zelf nog niet aan gedacht!
  maandag 26 augustus 2024 @ 11:21:05 #104
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214809218
Net ingeschreven voor een "spelen met muziek" cursus O+ aangezien ze zo blij wordt van deuntjes en muziek, ben benieuwd wat ze er van gaat vinden!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 26 augustus 2024 @ 11:33:55 #105
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_214809289
quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2024 11:21 schreef Debsterr het volgende:
Net ingeschreven voor een "spelen met muziek" cursus O+ aangezien ze zo blij wordt van deuntjes en muziek, ben benieuwd wat ze er van gaat vinden!
Oh, dat klinkt leuk! Daar kan ik voor mijn dreumes ook wel even naar kijken :D
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_214809416
quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2024 11:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ik dacht precies hetzelfde :D
pi_214809939
quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2024 11:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ik houd me aanbevolen als je iets leuks vindt. :+ :D
pi_214809946
Welkom Debsterr!

@Lokasenna Ja wij zitten ook met die puzzel. We hebben een houten loopfiets waarvan ik verwacht dat ze er in de loop van het komende jaar wel uitgroeit, maar wil ik dan nu al een nieuwe? En welke dan? Of een step, maar ook daar; welke dan. :') Heb zelf trouwens Timio gekocht als wat groter cadau van ons, dat schijnt vanaf 2 jaar ook een hit te zijn. Maar wil nog wat voor de grootouders.
pi_214810127
Step was hier een enorme hit. Voor de eerste eentje gekocht voor zijn tweede verjaardag en Maggie kreeg m doorgeschoven toen ze net 2 was. Wij hebben eentje met lichtjes in de wielen, dat is wel fijn als je m in het donker ook gebruikt. Hier wordt hij als van en naar het kdv gebruikt, dan is licht in de winter wel fijn. Wij hebben eentje van micro. Lijkt wel onverwoestbaar.
  maandag 26 augustus 2024 @ 13:53:36 #110
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_214810147
Wij hebben deze step: https://www.bol.com/nl/nl(...)=CPS&utm_content=txl

Die vind ze helemaal de bom. Inderdaad gekregen voor haar tweede verjaardag :Y
|| justdiggit.org ||
pi_214810965
Ja die van micro lees ik wel meer goede verhalen over, schrok alleen een pietsje van de prijs. :D
En zag ook de scoot and ride, waarbij je kan switchen tussen step of soort van loopfietsje, dat vond ik ook wel interessant. Maar ben er dus bepaald nog niet uit. :')
pi_214811035
Ik denk niet dat mijn dochter motorisch al toe is aan een step :D
Die struikelt nog over haar eigen schaduw. Misschien als ze 3 wordt :P
We moeten nog beginnen met de loopfiets.
pi_214812783
Voordeel van een step is dat je kinderen net wat makkelijker kan duwen dan bij een loopfiets.
Wij hebben de step van puky met 2 wieltjes achter. Werkt prima maar ik heb geen ervaring met andere stepjes dus geen idee of dat de beste keuze is. Wel met de loopfietsen en daarbij ben ik zeker fan van puky. Super degelijk en daardoor ook goed 2e hands te krijgen.
pi_214813105
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 16:22 schreef Bami het volgende:
Ja die van micro lees ik wel meer goede verhalen over, schrok alleen een pietsje van de prijs. :D
En zag ook de scoot and ride, waarbij je kan switchen tussen step of soort van loopfietsje, dat vond ik ook wel interessant. Maar ben er dus bepaald nog niet uit. :')
Die hebben wij gegeven met de eerste verjaardag :Y.
Zag hem laatst bij een ander kindje als step; zag er ook stabiel (en leuk) uit!

https://www.bol.com/nl/nl(...)00000101981672/?s2a=

pi_214813871
Steppen ging hier sneller dan loopfietsen. Vooral het systeem van sturen waarbij ze moeten leunen ipv draaien met het stuur hadden ze verrassend snel door. Niet alleen micro heeft dat systeem. Voor ons gaf de doorslag dat je van micro alle onderdelen kan vervangen en ik was toen al zwanger van de tweede dus hij moest sowieso langer meegaan. Buiten wat krassen is er niks mis mee. En hij heeft er al heel wat kilometers opzitten.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:19:37 #116
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214814573
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 23:03 schreef Bottoms_up het volgende:
Steppen ging hier sneller dan loopfietsen. Vooral het systeem van sturen waarbij ze moeten leunen ipv draaien met het stuur hadden ze verrassend snel door. Niet alleen micro heeft dat systeem. Voor ons gaf de doorslag dat je van micro alle onderdelen kan vervangen en ik was toen al zwanger van de tweede dus hij moest sowieso langer meegaan. Buiten wat krassen is er niks mis mee. En hij heeft er al heel wat kilometers opzitten.
Dat hebben wij ook bij onze step. Ik probeer te bedenken hoe het merk heet...

Edit: Gobbler geloof ik :Y

[ Bericht 7% gewijzigd door Tink89 op 27-08-2024 08:27:43 ]
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214820530
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 08:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Dat hebben wij ook bij onze step. Ik probeer te bedenken hoe het merk heet...

Edit: Gobbler geloof ik :Y
Globber?
Die lijken erg op die van micro idd.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 07:05:33 #118
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214822248
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 21:06 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Globber?
Die lijken erg op die van micro idd.
Ja dat! _O-
pi_214827847
quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2024 11:21 schreef Debsterr het volgende:
Grappig!! Zoekende naar vrijwilligerswerk, kwam ik dit dus ook tegen in ons dorp, voor 1 tot 3 jaar.

Wanneer ga je?! Laat je ons weten hoe het was? Misschien trekt me dat ook over de streep :Y.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 08:14:15 #120
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214830904
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 20:29 schreef Anne het volgende:

[..]
Grappig!! Zoekende naar vrijwilligerswerk, kwam ik dit dus ook tegen in ons dorp, voor 1 tot 3 jaar.

Wanneer ga je?! Laat je ons weten hoe het was? Misschien trekt me dat ook over de streep :Y.
Als het goed is start het eind september :) (voldoende inschrijvingen nodig). Zal zeker een update doen hier!
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:57:51 #121
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_214844251
Mijn dreumes zit in zo'n leuke fase O+ Hele verhalen in brabbeltaal, veel knuffelen, streken uithalen en echt op zoek naar de grenzen en het verkennen van haar persoonlijkheid O+ Ze is ook echt altijd vrolijk O+ Nu pas valt op dat haar zus een behoorlijke dramaqueen was/is :')
|| justdiggit.org ||
pi_214879987
Trotse mama hier O+.

De heenweg (03:30 uur vertrokken afgelopen zondag) naar onze vakantiebestemming is perfect gegaan. We zijn 12 uur onderweg geweest, zijn maar drie keer gestopt voor wat eten/drinken, luiertje en wat beweging en de kabouter heeft welgeteld 1x een kwartiertje gehuild (vanwege moeheid, viel daarna in slaap).

De terugweg gaat ben ik bang wat lastiger en langer worden, omdat we pas om 07:00 uur op zijn vroegst kunnen vertrekken. Dus we pakken dan net geen paar uurtjes slaap mee. Anderzijds vond ik de heenweg ook spannend, dus tja.. We gaan het meemaken!
pi_214880000
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:57 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mijn dreumes zit in zo'n leuke fase O+ Hele verhalen in brabbeltaal, veel knuffelen, streken uithalen en echt op zoek naar de grenzen en het verkennen van haar persoonlijkheid O+ Ze is ook echt altijd vrolijk O+ Nu pas valt op dat haar zus een behoorlijke dramaqueen was/is :')
Heerlijk O+.
Iemand hier zei ook dat de kabouters op deze leeftijd wat makkelijker te troosten zijn, en dat kan ik inmiddels alleen maar beamen.
pi_214880046
En meteen een vraag aan jullie; wanneer gingen jullie over op één slaapje overdag?

We hadden 2,5 maand net zo’n heerlijk ritme (07:00 uur wakker, 10:00 tot 12:00/13:00 uur slaapje en van 14:00/15:00 tot 15:00/16:00 uur slaapje en tussen 19:00 en 20:00 uur naar bed), maar het lijkt erop dat het eerste slaapje verschuift naar ergens tussen 11:30 en 14:00 uur en het tweede slaapje niet meer wil.
pi_214880204
Oh ik heb dat pas nog opgezocht en ergens gepost. Maar waar. :')

Heb ff snel gekeken, denk dat wij rond 1 jaar en 5 maanden de overstap wel aardig gemaakt hadden. Daarvoor een tijdje dat het per dag wisselde.
pi_214880325
Wij zijn ook overgestapt op 1 slaapje bij 1 jaar en 5 maanden. Weekje of 2 wisselde het wat. Op de opvang 1. Thuis wel 2. Maar al snel ging is met de late middagslaap alleen maar spelen en was het ook niet duidelijk voor hem.

Had wel moeite met het halen van de lunch. Dat duurde wat langer. Vroeg lunchen.
pi_214880574
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 september 2024 13:29 schreef Anne het volgende:
En meteen een vraag aan jullie; wanneer gingen jullie over op één slaapje overdag?

We hadden 2,5 maand net zo’n heerlijk ritme (07:00 uur wakker, 10:00 tot 12:00/13:00 uur slaapje en van 14:00/15:00 tot 15:00/16:00 uur slaapje en tussen 19:00 en 20:00 uur naar bed), maar het lijkt erop dat het eerste slaapje verschuift naar ergens tussen 11:30 en 14:00 uur en het tweede slaapje niet meer wil.
Wat een hoop slaap! Als de mijne 's ochtends zo zou uitslapen en in de eerste slaap 2-3 uur zou slapen, dan zou ik ook overgaan naar 1 slaapje. Geeft ook bewegingsvrijheid overdag.

Hier was ie om half 6 wakker, om kwart over 9 alweer compleet afgedraaid en dan slaapt ie een uur, dus dat tweede slaapje is dan nog heel hard nodig.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_214880672
1 slaapje vanaf dat ze 1 werd ongeveer.
En nu ze bijna 2 wordt is het met het laatste slaapje ook wel ongeveer klaar, rip.
pi_214898879
Ooh, T. Gaat sinds deze week naar de opvang en tot nu toe vindt hij het wel leuk. Maar hij was er tot nu toe ook nog niet alleen. Hier wordt verwacht dat als een kind voor het eerst naar de opvang gaat, de ouder minstens een maand meekomt om het kind te laten wennen.

Dit doet mijn vriend nu. Deze eerste week gaat hij er elke dag tussen de 1 en 1,5 uur naartoe. Omdat het nu zo goed gaat willen ze volgende week proberen hoe het is als mijn vriend de ruimte verlaat en een uurtje weg gaat.

Ben benieuwd! :p

Ik merk nu trouwens wel dat we relatief weinig speelgoed hebben! T. Geniet helemaal van al het speelgoed dat ze op de opvang hebben, hoewel dat ook weer niet extreem veel is!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  donderdag 5 september 2024 @ 14:15:50 #130
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214899235
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:30 schreef margaretha_01 het volgende:
Ooh, T. Gaat sinds deze week naar de opvang en tot nu toe vindt hij het wel leuk. Maar hij was er tot nu toe ook nog niet alleen. Hier wordt verwacht dat als een kind voor het eerst naar de opvang gaat, de ouder minstens een maand meekomt om het kind te laten wennen.

Dit doet mijn vriend nu. Deze eerste week gaat hij er elke dag tussen de 1 en 1,5 uur naartoe. Omdat het nu zo goed gaat willen ze volgende week proberen hoe het is als mijn vriend de ruimte verlaat en een uurtje weg gaat.

Ben benieuwd! :p

Ik merk nu trouwens wel dat we relatief weinig speelgoed hebben! T. Geniet helemaal van al het speelgoed dat ze op de opvang hebben, hoewel dat ook weer niet extreem veel is!
Je moet een maand lang elke keer mee? Hoe regel je dat dan met werk ofzo?
pi_214899360
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 14:15 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik heb dat ook nog nooit gehoord :D
We hadden een paar wen ochtenden. Ik ben juist geneigd om te denken dat het duidelijker is al je er gewoon niet bij bent.
pi_214901313
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 14:15 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ofwel je kunt nog gebruikmaken van je ouderschapsverlof of je moet er vakantie voor op nemen.

Verwacht en gezegd wordt dat je minstens een maand de tijd moet nemen voor het wennen, maar er zijn ook twee ouders in onze groep die ‘maar’ drie weken kunnen, omdat ze hun vakantiedagen gebruiken en niet meer kunnen opnemen.

De meeste ouders plannen de start van de opvang in met het ouderschapsverlof.
pi_214901368
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 14:32 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ik heb dat ook nog nooit gehoord :D
We hadden een paar wen ochtenden. Ik ben juist geneigd om te denken dat het duidelijker is al je er gewoon niet bij bent.
In Oostenrijk word je al boos aangekeken als je maar een jaar verlof neemt en je je kind met 1 jaar naar de opvang stuurt.

T. is met 17 maanden de jongste in zijn groep! :p

Buiten Wenen en een paar andere steden worden kinderen onder 3 jaar niet eens toegelaten op de opvang.

Heel conservatief, want er wordt nog steeds vooral van de vrouwen verwacht dat ze thuisblijven, omdat de mannen vaak beter verdienen.
pi_214901925
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 18:31 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]
In Oostenrijk word je al boos aangekeken als je maar een jaar verlof neemt en je je kind met 1 jaar naar de opvang stuurt.

T. is met 17 maanden de jongste in zijn groep! :p

Buiten Wenen en een paar andere steden worden kinderen onder 3 jaar niet eens toegelaten op de opvang.

Heel conservatief, want er wordt nog steeds vooral van de vrouwen verwacht dat ze thuisblijven, omdat de mannen vaak beter verdienen.
O wow. Maar dat verklaart het wel. Je zit natuurlijk niet in Nederland.

Best wel conservatief ja. Ben blij dat het hier anders is. En ook dat deze week in het nieuws was dat opvang een positief effect heeft op het kind. De onze is enig kind en zal dat ook blijven.

Hij vindt het gelukkig ook heel leuk daar. De dagen thuis is hij veel sneller verveeld. Tegen ons zet ie zich af maar daar is hij heel anders. Laatst had ie een week lang ‘ruzie’ met zijn grote vriend. Konden ze elkaar niet verduren. En dat komt dan ook vanzelf weer goed. Alleen maar goed dat ie daar mee om leert gaan. Thuis is alles natuurlijk veel voorspelbaarder.
pi_214902360
Als je in Nederland ook een jaar niet kon werken zonder ontslag te hoeven nemen had ik het zo gedaan. Vond het erg onprettig voelen om dochter als baby achter te laten om te werken. Nu ze ouder is heb ik er geen moeite meer mee.
pi_214902838
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 19:29 schreef alpeko het volgende:

[..]
O wow. Maar dat verklaart het wel. Je zit natuurlijk niet in Nederland.

Best wel conservatief ja. Ben blij dat het hier anders is. En ook dat deze week in het nieuws was dat opvang een positief effect heeft op het kind. De onze is enig kind en zal dat ook blijven.

Hij vindt het gelukkig ook heel leuk daar. De dagen thuis is hij veel sneller verveeld. Tegen ons zet ie zich af maar daar is hij heel anders. Laatst had ie een week lang ‘ruzie’ met zijn grote vriend. Konden ze elkaar niet verduren. En dat komt dan ook vanzelf weer goed. Alleen maar goed dat ie daar mee om leert gaan. Thuis is alles natuurlijk veel voorspelbaarder.
Jaa, ik vind het ook goed dat T nu eindelijk regelmatig met leeftijdsgenoten tijd doorbrengt en dat hij wat meer sociale vaardigheden leert!

Op de eerste dag was het meteen raak: T had een speelgoedbus gevonden en vond dat die van hem was. Nadat hij de bus naast zich op de grond had gelegd, pakte een ander kind ‘m om mee te spelen. Na 10 minuten had T opeens door dat zijn bus weg was, hij zag het andere kind ermee spelen en stapte er naartoe om zijn bus terug te halen. Het andere kind hielt de bus echter stevig vast. T zette het op een huilen.

Mijn vriend en ik moesten een beetje grinniken - T had tot dan toe nog nooit wat hoeven delen… nu gaat ie het dan eindelijk moeten leren! :p
pi_214902930
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 19:29 schreef alpeko het volgende:
De dagen thuis is hij veel sneller verveeld.
Herkenbaar ja! Dat was hier ook echt het geval :Y

Inmiddels is R. 13 maanden en ontwikkelt ie opeens vanalles in 1 week: los lopen (paar stappen), heel veel brabbelen, klappen, handjes draaien ('zo draait de molen'). Heerlijk om te zien allemaal.
En gisteren driftig (en bozig toen het te lang duurde) wijzen in zn plaatjesboek naar de boterham en de yoghurt. Meneer had honger _O-
  zaterdag 7 september 2024 @ 10:23:16 #138
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214914897
Wij waren een midweekje weg met vrienden, hun zoontje is 3. Knorrie was helemaal weg van hem, en hij van haar O+ zo lief. Verder lekker gezwommen en veel gespeeld, alleen jammer dat ze sinds woensdagavond flink aan het spugen was.
pi_214915558
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 14:29 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Wat een hoop slaap! Als de mijne 's ochtends zo zou uitslapen en in de eerste slaap 2-3 uur zou slapen, dan zou ik ook overgaan naar 1 slaapje. Geeft ook bewegingsvrijheid overdag.

Hier was ie om half 6 wakker, om kwart over 9 alweer compleet afgedraaid en dan slaapt ie een uur, dus dat tweede slaapje is dan nog heel hard nodig.
Veel slaap ja? Soms is het overdag 'maar' twee uur bij elkaar, maar soms idd één slaapje van drie uur en een kwartier. Moet wel zeggen dat ie alleen thuis en heeeeel soms op de opvang zoveel slaapt. Alsof ie bij moet komen van oma’s en opa.

En dit is ie pas met +-9 maanden gaan doen :'). Daarvoor was slapen veelal drama.

Hier op vakantie verschilt het toch nog per dag, dus geen vast ritme meer hier helaas. Vanochtend om 07:00 uur wakker en nu maar weer naar bed. Afhankelijk van de lengte van het slaapje gaat ie vanmiddag waarschijnlijk weer, anders red hij 19:00 uur niet.
  zaterdag 7 september 2024 @ 20:08:02 #140
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214919498
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 september 2024 11:42 schreef Anne het volgende:

[..]
Veel slaap ja? Soms is het overdag 'maar' twee uur bij elkaar, maar soms idd één slaapje van drie uur en een kwartier. Moet wel zeggen dat ie alleen thuis en heeeeel soms op de opvang zoveel slaapt. Alsof ie bij moet komen van oma’s en opa.

En dit is ie pas met +-9 maanden gaan doen :'). Daarvoor was slapen veelal drama.

Hier op vakantie verschilt het toch nog per dag, dus geen vast ritme meer hier helaas. Vanochtend om 07:00 uur wakker en nu maar weer naar bed. Afhankelijk van de lengte van het slaapje gaat ie vanmiddag waarschijnlijk weer, anders red hij 19:00 uur niet.
Ik vind 2 uur al ruim. Niet te veel ofzo, maar wel meer dan mijn dreumessen overdag sliepen. Meestal rond 1,5 uur, van half twaalf tot 13 uur.
pi_214931722
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 september 2024 10:23 schreef Debsterr het volgende:
Wij waren een midweekje weg met vrienden, hun zoontje is 3. Knorrie was helemaal weg van hem, en hij van haar O+ zo lief. Verder lekker gezwommen en veel gespeeld, alleen jammer dat ze sinds woensdagavond flink aan het spugen was.
Gaat het alweer beter met haar?
Lief als ze zo met elkaar aan het spelen zijn, vind het ook altijd leuk om R met haar nicht en neef te zien.

Vraagje. R. komt regelmatig uit haar kamer in de avond en nacht. Nou zat ik te denken om de klink omhoog te zetten maar ergens vind ik het ook weer zielig dat ze dan 'opgesloten' zit. En in de ochtend is het wel handig als ze naar me toe komt. Wel of niet doen?
pi_214931830
Deurklink omhoog zou ik niet zien als opsluiten maar als veiligheid. De meeste dreumessen liggen nog in een ledikant en zitten dan eigenlijk ook opgesloten.

Nadeel van deurklink omhoog is dat het maar tijdelijk werkt. Ik had bij L een belletje aan de deurklink hangen zodat ik hoorde wanneer de deur open ging. De deur openen kon hij heel stilletjes en snachts alleen door huis struinen terwijl iedereen slaapt is nogal gevaarlijk.
pi_214931973
Bij dit exemplaar kan niks stilletjes volgens mij :')
Maar ik vind het inderdaad niet prettig dat ze ook in de badkamer enzo kan.
Als de klink omhoog maar kort werkt, misschien beter om een extra traphekje te nemen voor haar deuropening?
pi_214932268
Gaat ze ook echt rondstruinen dan?
Want Pukje komt ook wel haar kamer uit, maar dan altijd in een rechte lijn naar ons toe. :')
pi_214932583
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 10:39 schreef Bami het volgende:
Gaat ze ook echt rondstruinen dan?
Want Pukje komt ook wel haar kamer uit, maar dan altijd in een rechte lijn naar ons toe. :')
Valt wel mee, ze komt vooral om ons op te zoeken. :P
Jullie doen er niet echt iets tegen dus?
pi_214932691
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 11:19 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Valt wel mee, ze komt vooral om ons op te zoeken. :P
Jullie doen er niet echt iets tegen dus?
Tot nu toe niet nee, vind het juist wel chill dat ik mijn bed niet uit hoef om haar te halen. :D Maar dat is idd omdat ik weet dat ze naar ons toe komt.
pi_214933008
Ik deed er wel wat tegen omdat L snachts stiekem ging rondspoken. Als hij rechtstreeks naar ons was gekomen (Of zoals S gewoon in zijn ledikant blijft wachten tot de slaaptrainer aan gaat) dan was dat niet nodig geweest. Daar hebben we nogal wat mee te stellen gehad zegmaar :X

Mocht je haar niet in de badkamer willen hebben dan die deurklink omhoog zetten? Ik weet niet of jullie badkamer een wc heeft. Op een gegeven moment zullen ze moeten leren zelf naar de wc te gaan maar dat hoeft nog niet op dreumes leeftijd dus voor nu is dat misschien de oplossing.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 09-09-2024 14:35:46 ]
pi_214933375
Dat is een goed idee! Daar staat eigenlijk hetenige waar ze niet bij mag, shampoo/badolie enzo. We hebben een apart toilet dus dat zal ook geen probleem zijn. Voorlopig kan ze alleen nog met hulp op het potje.
pi_214985000
Deurklink ging bij ons ook altijd omhoog omdat daar een gevaarlijke trap was richting winkel.

Maar idd voor veiligheid.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_215017613
Verkeerd*
pi_215017622
*Verkeerd*
  woensdag 18 september 2024 @ 13:34:23 #152
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_215017967
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 09:01 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Gaat het alweer beter met haar?
Lief als ze zo met elkaar aan het spelen zijn, vind het ook altijd leuk om R met haar nicht en neef te zien.

Vraagje. R. komt regelmatig uit haar kamer in de avond en nacht. Nou zat ik te denken om de klink omhoog te zetten maar ergens vind ik het ook weer zielig dat ze dan 'opgesloten' zit. En in de ochtend is het wel handig als ze naar me toe komt. Wel of niet doen?
Het was gelukkig met 1,5 dag weer klaar, maar man man man wat is dat toch ellendig, al die kots. Echt een hekel aan.
pi_215070318
quote:
17s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:34 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Het was gelukkig met 1,5 dag weer klaar, maar man man man wat is dat toch ellendig, al die kots. Echt een hekel aan.
Alles zit er ook altijd onder dan hé. Haren en alles :'(

Ik zwaai uit, R is een peuter geworden. :o
Tot snel!
pi_215071906
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 09:45 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Tot snel!
Tot morgen. :D Gefeliciteerd nog!
  maandag 23 september 2024 @ 13:54:44 #155
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_215072451
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 09:45 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Tot snel!
Zaterdagmiddag weer. Ze hoestte te hard in haar bedje. Hoofd erdoor gerold, alles zuur.

Nog van harte O+!
pi_215072472
De voordelen van een kind met nog bijna geen haar *O* :')

Gefeliciteerd nog!
pi_215072744
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 13:56 schreef Clubsoda het volgende:
De voordelen van een kind met nog bijna geen haar *O* :')

Gefeliciteerd nog!
Lol same. Maar ook echt nog heel weinig kots gehad. 2x maar denk ik, naast het baby gespuug?
pi_215073307
Grappig hoeveel verschil daar in zit. R. kan nu een paardenstaart in. :P
Een hele tijd was het spugen als ze iets met ei had gegeten, maar daar is ze gelukkig overheen gegroeid.
  maandag 23 september 2024 @ 16:10:51 #159
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_215073521
Knorrie heeft weinig haar maar kotst helaas wel makkelijk. Lijkt ook wagenziek te zijn, dus ondanks dat ze nog geen 15 maanden is draaien we haar toch maar voorwaarts in de auto.
pi_215074651
Hier geen last van kots gelukkig, maar mss komt het nog :X
Wel van een kind met sterke expressies. Als ie iets wil is het nu, en nu direct. En dat gaat gepaard met veel geschreeuw en af en toe gehuil. Want praten kan ie niet, en andere manier van duidelijk communiceren ook niet. Pittige nieuwe fase weer :D

Maar hij loopt als een kievit, doet dierengeluiden na en maakt veel plezier met spelen. Dus ook een hele leuke fase :Y
  dinsdag 24 september 2024 @ 10:16:47 #161
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215078935
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 18:40 schreef Piles het volgende:
Hier geen last van kots gelukkig, maar mss komt het nog :X
Wel van een kind met sterke expressies. Als ie iets wil is het nu, en nu direct. En dat gaat gepaard met veel geschreeuw en af en toe gehuil. Want praten kan ie niet, en andere manier van duidelijk communiceren ook niet. Pittige nieuwe fase weer :D

Maar hij loopt als een kievit, doet dierengeluiden na en maakt veel plezier met spelen. Dus ook een hele leuke fase :Y
Heb je al eens naar baby-gebarentaal gekeken? Dat heeft hier enorm geholpen bij frustratie door niet kunnen praten. En dan om te beginnen drie of vier essentiële gebaren, zoals eten, meer, stop en konijn (dat is de knuffel).
pi_215079246
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 10:16 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Heb je al eens naar baby-gebarentaal gekeken? Dat heeft hier enorm geholpen bij frustratie door niet kunnen praten. En dan om te beginnen drie of vier essentiële gebaren, zoals eten, meer, stop en konijn (dat is de knuffel).
Jazeker! Daar zijn we volop mee bezig :Y
pi_215080186
Baby gebarentaal was hier ook top idd!

Nou, ik zwaai ook uit. Gisteravond heb ik mijn dreumes in slaap gevoed, vanochtend werd ik met een peuter aan de borst wakker. :+

Ze vond haar step machtig prachtig, de slingers bijna net zo leuk en op de opvang weigerde ze haar feesthoed te dragen maar heeft ze wel traktaties uitgedeeld. :D Tot snel in het volgende topic!
pi_215080235
Gefeliciteerd! *O*
pi_215080508
Gefeliciteerd!!! :D
  woensdag 25 september 2024 @ 09:46:40 #166
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_215087378
Gefeliciteerd @Bami *O*
pi_215087496
Gefeliciteerd @Bami w/

We gaan volgende maand het laatste kwartaal in met een dreumes.
pi_215098488
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 13:02 schreef Bami het volgende:
Baby gebarentaal was hier ook top idd!

Nou, ik zwaai ook uit. Gisteravond heb ik mijn dreumes in slaap gevoed, vanochtend werd ik met een peuter aan de borst wakker. :+

Ze vond haar step machtig prachtig, de slingers bijna net zo leuk en op de opvang weigerde ze haar feesthoed te dragen maar heeft ze wel traktaties uitgedeeld. :D Tot snel in het volgende topic!
Gefeliciteerd O+ !
pi_215144502
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 20:08 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik vind 2 uur al ruim. Niet te veel ofzo, maar wel meer dan mijn dreumessen overdag sliepen. Meestal rond 1,5 uur, van half twaalf tot 13 uur.
Ik begin nu ook wel een beetje te twijfelen of het wel normaal is :'). Hij doet het verder wel heel goed. Eet goed, is héél actief buiten zijn slaapjes (hij loopt inmiddels niet meer, hij rént door de kamer heen).

Maar hij slaapt tegenwoordig van 19:30 tot 07:00 uur (met als kanttekening dat ik hem wel soms 2-3x per nacht een half minuutje hoor huilen). Thuis op woensdag, zaterdag en zondag slaapt ie overdag met enig regelmaat 3 tot 4 uur (!). Op de andere dagen bij opa, oma's en opvang soms maar een half uurtje, maar ook daar wel eens 2,5 uur. Als ie op mij lijkt, ligt het gewoonweg aan het seizoen wat begonnen is of hij is op die thuis-dagen gewoon echt aan het bijkomen van de rest van de week (?).
pi_215144609
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 11:11 schreef Anne het volgende:
Thuis op woensdag, zaterdag en zondag slaapt ie overdag met enig regelmaat 3 tot 4 uur (!).
:o
Hier zitten we nog steady op 2x 1 uur op de opvang en 2x 1,5 tot 2 uur thuis :P

Maar buurmeisje van 2 hiernaast doet dat ook hoor, zo lang slapen. Die moeten ze ook vaak wakker maken.
pi_215144631
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 11:20 schreef Piles het volgende:

[..]
:o
Hier zitten we nog steady op 2x 1 uur op de opvang en 2x 1,5 tot 2 uur thuis :P

Maar buurmeisje van 2 hiernaast doet dat ook hoor, zo lang slapen. Die moeten ze ook vaak wakker maken.
Owww! En eigenlijk zit R dus ook op dezelfde hoeveelheid slaap, maar dan dus in 2 etappes.
En R is wel een goede graadmeter :P gezien de vele overeenkomsten.
pi_215144751
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 11:23 schreef Anne het volgende:

[..]
Owww! En eigenlijk zit R dus ook op dezelfde hoeveelheid slaap, maar dan dus in 2 etappes.
En R is wel een goede graadmeter :P gezien de vele overeenkomsten.
Haha ja zeker :D Hier begint het rennen ook net. En loopfietsen :Y
Mogelijk gaan we binnenkort ook eens proberen met 1 slaapje overdag, als we durven.
Maar morgen eerst weer een rondje vaccinaties, en zondag iemand op bezoek gehad met waterpokken dus zien wat dat oplevert. En ondertussen komen er ook kiezen door (met daardoor waarschijnlijk iets onrustigere nachten). Dus misschien wachten we nog maar heel even :P
pi_215145127
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 11:41 schreef Piles het volgende:

[..]
Haha ja zeker :D Hier begint het rennen ook net. En loopfietsen :Y
Mogelijk gaan we binnenkort ook eens proberen met 1 slaapje overdag, als we durven.
Maar morgen eerst weer een rondje vaccinaties, en zondag iemand op bezoek gehad met waterpokken dus zien wat dat oplevert. En ondertussen komen er ook kiezen door (met daardoor waarschijnlijk iets onrustigere nachten). Dus misschien wachten we nog maar heel even :P
Leuk :D Het rennen en loopfietsen tenminste!

Welke vaccinaties zijn het? Hier is de kabouter volgende week vrijdag aan de beurt voor Meningokokken en de bof, mazelen en rodehond prik. De jeugdarts gaf aan dat dit de vervelendste prik gaat zijn met de langste bijwerkingen. Dus ben benieuwd..

Mijn vriend heeft het goed bekeken, die heeft daarna meteen vriendenweekend, dus ik plan maar even helemaal niks in :D.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:29:38 #174
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_215145318
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 12:13 schreef Anne het volgende:

[..]
Leuk :D Het rennen en loopfietsen tenminste!

Welke vaccinaties zijn het? Hier is de kabouter volgende week vrijdag aan de beurt voor Meningokokken en de bof, mazelen en rodehond prik. De jeugdarts gaf aan dat dit de vervelendste prik gaat zijn met de langste bijwerkingen. Dus ben benieuwd..

Mijn vriend heeft het goed bekeken, die heeft daarna meteen vriendenweekend, dus ik plan maar even helemaal niks in :D.
Is dat de 14 maanden prik? Die bijwerkingen komen meestal namelijk passen na 2 weken geloof ik :P.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:30:48 #175
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_215145330
Pfff, wat slapen jullie dreumessen veel! Hier mag het ochtenddutje niet langer dan 1,5 uur, want dan slaapt ze 's middags niet meer. Nu al 3x gemerkt dat langer dan die 1,5 uur echt drama geeft, dus we kappen voortaan maar af daarna.
pi_215145467
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 11:11 schreef Anne het volgende:

[..]
Ik begin nu ook wel een beetje te twijfelen of het wel normaal is :'). Hij doet het verder wel heel goed. Eet goed, is héél actief buiten zijn slaapjes (hij loopt inmiddels niet meer, hij rént door de kamer heen).

Maar hij slaapt tegenwoordig van 19:30 tot 07:00 uur (met als kanttekening dat ik hem wel soms 2-3x per nacht een half minuutje hoor huilen). Thuis op woensdag, zaterdag en zondag slaapt ie overdag met enig regelmaat 3 tot 4 uur (!). Op de andere dagen bij opa, oma's en opvang soms maar een half uurtje, maar ook daar wel eens 2,5 uur. Als ie op mij lijkt, ligt het gewoonweg aan het seizoen wat begonnen is of hij is op die thuis-dagen gewoon echt aan het bijkomen van de rest van de week (?).
Ik heb ook mensen in mijn moedersportclubje met kinderen die in de ochtend 3 uur slapen en in de middag nog een keer :o

Wij zijn nu echt over op 1 slaapje en die duurt een uur, met geluk 2. Gisteren sliep hij op de opvang 35 minuten :')
pi_215145650
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 12:29 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Is dat de 14 maanden prik? Die bijwerkingen komen meestal namelijk passen na 2 weken geloof ik :P.
Dat schijnt ja :Y Hier ook BMR idd.
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 12:40 schreef Clubsoda het volgende:
Gisteren sliep hij op de opvang 35 minuten :')
Die hebben wij ook nog vaak genoeg ja :P Maar gelukkig doet ie het dan ook prima tot 's avonds, dus ach.

Per 1 september zijn we gewisseld van opvang, echt zo blij mee! Er wordt nu volop geknutseld, kreeg net weer een foto van R. in z'n verfschort met een oranje kwast+papier (en een oranje mond uiteraard :') ) O+
pi_215145783
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 12:29 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Oh echt :o ? Dan heb ik het verkeerd opgevat, maar goed om te weten!
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:11:12 #179
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_215145796
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 13:09 schreef Anne het volgende:

[..]
Oh echt :o ? Dan heb ik het verkeerd opgevat, maar goed om te weten!
Zijn tevens de pittigste bijwerkingen inderdaad, dus dat is niets gelogen, maar duurt dus schijnbaar even voor ze erop reageren.
pi_215145972
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 12:40 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik heb ook mensen in mijn moedersportclubje met kinderen die in de ochtend 3 uur slapen en in de middag nog een keer :o

Wij zijn nu echt over op 1 slaapje en die duurt een uur, met geluk 2. Gisteren sliep hij op de opvang 35 minuten :')
6 uur overdag :o En slapen die kindjes in de nacht dan ook nog zo'n 11-12 uur?
Whehe. Die 35 minuten-slaapjes zitten er af en toe ook tussen, wel meestal bij opa en oma's :').
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:48:19 #181
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_215182973
Tippie: de teddystof kinderstoeltjes bij Leen Bakker zijn in de aanbieding en als je aanmeld voor de nieuwsbrief krijg je nog 10% extra korting :). Voor 25 euro een leuk kinderfauteuil!
pi_215198978
Volgende week za wordt hij 21 maanden. Eureka, hij loopt! _O_ Hij was vanaf do avond logeren bij mijn zus. We hebben het dus op afstand meegekregen :'( Toevallig vertelde de buurvrouw dat één van haar kinderen ook besloot met lopen toen ze elders was.

We kregen vorige week foto's via de opvang app binnen waarbij hij al aan de hand van 2 meisjes op de opvang aan het lopen was. Zo schattig. Die kleine frummels hielpen hem met leren lopen. Vandaag zei de juf daar over toen ze zag dat hij kon lopen: o, dan zijn ze hun levende pop kwijt :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 18% gewijzigd door alpeko op 07-10-2024 09:28:01 ]
pi_215200247
Haha, wat schattig zo die armpjes en handjes vooruit!
  maandag 7 oktober 2024 @ 13:54:44 #184
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_215201438
Wat een scheetje zo @alpeko O+
pi_215202223
Super lief!!
pi_215202616
Haha prachtig ja! :D

Hier hebben we sinds zaterdag een abonnement op Burgers Zoo *O*
Hij vond het volgens mij ook wel leuk :P Al was het vooral moeilijk om 'm uit de waterspeeltuin te houden :')
pi_215207775
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 15:58 schreef Piles het volgende:
Haha prachtig ja! :D

Hier hebben we sinds zaterdag een abonnement op Burgers Zoo *O*
Hij vond het volgens mij ook wel leuk :P Al was het vooral moeilijk om 'm uit de waterspeeltuin te houden :')
Dat is die nieuwe speeltuin toch? ^O^.
Hoe gingen/gaan de vaccinaties trouwens?
pi_215211284
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 06:40 schreef Anne het volgende:

[..]
Dat is die nieuwe speeltuin toch? ^O^.
Ik weet niet of ie nieuw is, maar het heet de Speelbeek (tussen olifanten en Bush) :P
De andere speeltuinen zijn we voorbij gerend voor ie het kon zien :D
quote:
Hoe gingen/gaan de vaccinaties trouwens?
Ja prima, tot nu toe weinig last. Het prikken zelf is nooit fijn, maar ook weer zo over gelukkig.
We wachten in spanning of de bijwerken na 1-2 weken gaan komen... En of de waterpokken nog komen.
Inmiddels komen/zijn er ook weer een paar kiezen door, dus dat kan er ook wel weer bij.

Maar gelukkig is ie tegenwoordig altijd vrolijk en (te) ondernemend. Té ondernemend? Ja, blauwe plekken en bloedlippen aan de orde van dag :')
En driftig :X Man man man, wat kan dat kind boos zijn als ie z'n zin niet (direct) krijgt _O-

Hoe gaat het bij jullie?

[ Bericht 1% gewijzigd door Piles op 08-10-2024 17:39:39 ]
pi_215218507
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 16:09 schreef Piles het volgende:

[..]
Ik weet niet of ie nieuw is, maar het heet de Speelbeek (tussen olifanten en Bush) :P
De andere speeltuinen zijn we voorbij gerend voor ie het kon zien :D
[..]
Ja prima, tot nu toe weinig last. Het prikken zelf is nooit fijn, maar ook weer zo over gelukkig.
We wachten in spanning of de bijwerken na 1-2 weken gaan komen... En of de waterpokken nog komen.
Inmiddels komen/zijn er ook weer een paar kiezen door, dus dat kan er ook wel weer bij.

Maar gelukkig is ie tegenwoordig altijd vrolijk en (te) ondernemend. Té ondernemend? Ja, blauwe plekken en bloedlippen aan de orde van dag :')
En driftig :X Man man man, wat kan dat kind boos zijn als ie z'n zin niet (direct) krijgt _O-

Hoe gaat het bij jullie?
Ah ja, die is relatief nieuw! Maart dit jaar geopend. Wat leuk dat ie dat zo leuk vind! Richt ie zich ook al wat op de beestjes of is dat nog allemaal wat te ver weg voor hem om echt interessant te vinden?
En fijn dat het tot nu toe (klopt af) meevalt met de vaccinatie! ^O^. Hopelijk fietst ie er zo doorheen zonder al teveel gedoe!

En ja, herkenbaar uiteraard weer :D. Hier ook al met enig regelmaat bloed uit zijn mond of lippen.
De tandjes blijven ook maar komen (gelukkig, gelukkig, gelukkig geen last van verder, klopt af!).

Verder gaat het hier eigenlijk wel goed! Hij is zot op zwemmen, dieren, grapjes maken, zijn loopfietsje, ETEN (met hoofdletters ja), verstoppertje spelen, opdrachtjes krijgen (tafel dekken en afruimen enzo).

Oh en wat heeeeeel fijn is; hij ruimt zelf zijn speelgoed op, vlak voordat hij naar bed wil.
Het ligt aan het einde van de dag ook echt overal (soms ook nog in kasten of lades verstopt en volgens mij stopt ie soms per ongeluk ook wat in de prullenbak, want we zijn wat dingetjes al voor een wat langere tijd kwijt).

En nu ik deze laatste zin typ, wordt ie wakker. 3 uur geslapen *O* !
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:40:01 #190
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_215218599
Driftig, ja, dat is ook wel een woord wat de laatste tijd goed bij Knorrie past _O-. En dan ook zoooooo dramatisch kunnen huilen he.
pi_215223453
En stampvoeten :').
pi_215224500
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 06:49 schreef Anne het volgende:
En stampvoeten :').
Ik ben Pukje aan het leren om te stampvoeten als ze boos is, ipv mij slaan. :+
pi_215242729
Waterpokken in the house, zoals verwacht. T moet een keer, maar toch sneu ;(
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:29:03 #195
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_215272262
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 07:44 schreef Piles het volgende:
Waterpokken in the house, zoals verwacht. T moet een keer, maar toch sneu ;(
Beterschap!

Ohhh, onze dame schurkt echt zo tegen lopen aan... aan de handjes stapt ze mee, soms 1 hand los zelfs, af en toe los staan. Maar bijvoorbeeld overlopen van man naar mij of andersom, dan gaat ze gewoon zitten _O-.
pi_215273467
quote:
Pot verwijt de ketel, hij maakt zelf hysterische tv voor volwassenen :P
Ik vind cocomelon best leuk eigenlijk.
pi_215335401
Ahja, dat video‘tje heb ik afgelopen week ook gezien, heb nog overwogen om het hier ook te posten, maar het uiteindelijk toch niet gedaan. Het onderwerp beeldschermtijd is hier (op dit forum) ook wel een paar keer voorbijgekomen.

Wij zelf hebben er actief voor gekozen om ons kind zo min mogelijk aan beeldschermen bloot te stellen.

We laten hem alleen de Teletubbies kijken tijdens het nagelknippen en we bellen familieleden ook af en toe met video.

We hebben ook geen televisie in huis. Wel een beamer en een Netflixabonnement. Het is dus niet zo dat we zelf ook niets kijken, maar denk wel een stuk minder dan als we wel een televisie hadden gehad.

Ben wel benieuwd hoe de andere ouders hier in dit topic omgaan met beeldschermtijd.

[ Bericht 3% gewijzigd door margaretha_01 op 21-10-2024 21:05:37 ]
pi_215335626
Hier ook nog een algemene update; met T. gaat het hartstikke goed. Ik verbaas me bijna dagelijks hoe snel hij zich ontwikkelt.

Wat spraak betreft, is het nu best interessant. Toen hij net woordjes leerde zeggen, sprak hij die woorden veel duidelijker uit. Toen kwam er opeens een ‘terugval’ waarbij hij woordjes die hij daarvoor goed uitsprak, opeens onduidelijker ging uitspreken. We dachten dat het er misschien aan lag dat hij voor het eerst naar de opvang ging. Maar toen opeens ging het razendsnel met het leren van nieuwe woordjes en met praten in het algemeen. De woordjes zijn nog altijd een stuk onduidelijker uitgesproken dan helemaal aan het begin, maar er komen telkens in korte tijd een heleboel nieuwe woordjes bij. Hij heeft ook al een paar twee woord zinnetjes en drie woord zinnetjes geproduceerd.

Zijn Duitse woordenschat groeit een stuk sneller, maar elke keer als ik vraag om datzelfde woord in het Nederlands uit te spreken, ben ik verbaasd hoe goed zijn uitspraak in het Nederlands is.

Qua fijne motoriek beleeft hij nu ook veel plezier aan puzzels van 2 stukjes en aan het bouwen met zijn duplo blokjes! :D

Hoe gaat het met jullie dreumesen?

[ Bericht 0% gewijzigd door margaretha_01 op 22-10-2024 07:23:20 ]
pi_215359602
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 21:16 schreef margaretha_01 het volgende:
Hoe gaat het met jullie dreumesen?
Ik merk dat ik hier vooral kom om te klagen :@ Het is afgelopen tijd ook vooral heel zwaar geweest. Maar nu hij kan lopen lijkt hij beter in balans te zijn en kan hij juist ook weer genieten van zitten. Hij heeft gister 2 uur aan tafel gezet. Knutselen, kleuren, stempelen, stickers plakken. Dat is ongekende luxe. Voor ons maar ook voor hem.

Hij loopt meteen al heel goed voor iemand die pas 3 weken loopt. Eerste week nog wel wat houterig en angst om te vallen. Nu gaat hij voor de lol voorover naar de grond. Qua spraak gaat het hier ook snel. Heel veel woorden. Hij is nu 21 maanden. En ook kleuren. Ook grappige woorden. Glijbaan is iets van 'pappijn'. Huilen is huihe.

Sinds ie doorheeft dat zijn handen tijdens het lopen overal kunnen zijn loopt ie - net als ik vaak - met de handen op de rug. Kleine aap is het.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215386777
Haha prachtig loopje @alpeko :D
En lekker dat ie zich zo kan vermaken.

En in het kader van klagen: #@&*-klok :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')