Loopfiets? Muziekinstrumenten? Samen iets leuks doen (abo op een dierenpark ofzo). Buitenspeelgoed? Iets creatiefs als een krijtbord? Een groot bed met nieuw beddengoed?quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:11 schreef Lokasenna het volgende:
Gefeliciteerd @:Debsterr !
Over verjaardagen gesproken, ik ben nog op zoek naar aanraders voor een verjaardagscadeau voor een bijna peuter.
Abonnement is een leuk idee, had daar zelf nog niet aan gedacht!quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Loopfiets? Muziekinstrumenten? Samen iets leuks doen (abo op een dierenpark ofzo). Buitenspeelgoed? Iets creatiefs als een krijtbord? Een groot bed met nieuw beddengoed?
Oh, dat klinkt leuk! Daar kan ik voor mijn dreumes ook wel even naar kijkenquote:Op maandag 26 augustus 2024 11:21 schreef Debsterr het volgende:
Net ingeschreven voor een "spelen met muziek" cursusaangezien ze zo blij wordt van deuntjes en muziek, ben benieuwd wat ze er van gaat vinden!
Ik dacht precies hetzelfdequote:Op maandag 26 augustus 2024 11:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Oh, dat klinkt leuk! Daar kan ik voor mijn dreumes ook wel even naar kijken
Ik houd me aanbevolen als je iets leuks vindt.quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Oh, dat klinkt leuk! Daar kan ik voor mijn dreumes ook wel even naar kijken
Die hebben wij gegeven met de eerste verjaardagquote:Op maandag 26 augustus 2024 16:22 schreef Bami het volgende:
Ja die van micro lees ik wel meer goede verhalen over, schrok alleen een pietsje van de prijs.![]()
En zag ook de scoot and ride, waarbij je kan switchen tussen step of soort van loopfietsje, dat vond ik ook wel interessant. Maar ben er dus bepaald nog niet uit.
Dat hebben wij ook bij onze step. Ik probeer te bedenken hoe het merk heet...quote:Op maandag 26 augustus 2024 23:03 schreef Bottoms_up het volgende:
Steppen ging hier sneller dan loopfietsen. Vooral het systeem van sturen waarbij ze moeten leunen ipv draaien met het stuur hadden ze verrassend snel door. Niet alleen micro heeft dat systeem. Voor ons gaf de doorslag dat je van micro alle onderdelen kan vervangen en ik was toen al zwanger van de tweede dus hij moest sowieso langer meegaan. Buiten wat krassen is er niks mis mee. En hij heeft er al heel wat kilometers opzitten.
Globber?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 08:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat hebben wij ook bij onze step. Ik probeer te bedenken hoe het merk heet...
Edit: Gobbler geloof ik![]()
Ja dat!quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 21:06 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Globber?
Die lijken erg op die van micro idd.
Grappig!! Zoekende naar vrijwilligerswerk, kwam ik dit dus ook tegen in ons dorp, voor 1 tot 3 jaar.quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:21 schreef Debsterr het volgende:
Net ingeschreven voor een "spelen met muziek" cursusaangezien ze zo blij wordt van deuntjes en muziek, ben benieuwd wat ze er van gaat vinden!
Als het goed is start het eind septemberquote:Op woensdag 28 augustus 2024 20:29 schreef Anne het volgende:
[..]
Grappig!! Zoekende naar vrijwilligerswerk, kwam ik dit dus ook tegen in ons dorp, voor 1 tot 3 jaar.
Wanneer ga je?! Laat je ons weten hoe het was? Misschien trekt me dat ook over de streep.
Heerlijkquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:57 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mijn dreumes zit in zo'n leuke faseHele verhalen in brabbeltaal, veel knuffelen, streken uithalen en echt op zoek naar de grenzen en het verkennen van haar persoonlijkheid
Ze is ook echt altijd vrolijk
Nu pas valt op dat haar zus een behoorlijke dramaqueen was/is
Wat een hoop slaap! Als de mijne 's ochtends zo zou uitslapen en in de eerste slaap 2-3 uur zou slapen, dan zou ik ook overgaan naar 1 slaapje. Geeft ook bewegingsvrijheid overdag.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:29 schreef Anne het volgende:
En meteen een vraag aan jullie; wanneer gingen jullie over op één slaapje overdag?
We hadden 2,5 maand net zo’n heerlijk ritme (07:00 uur wakker, 10:00 tot 12:00/13:00 uur slaapje en van 14:00/15:00 tot 15:00/16:00 uur slaapje en tussen 19:00 en 20:00 uur naar bed), maar het lijkt erop dat het eerste slaapje verschuift naar ergens tussen 11:30 en 14:00 uur en het tweede slaapje niet meer wil.
Je moet een maand lang elke keer mee? Hoe regel je dat dan met werk ofzo?quote:Op donderdag 5 september 2024 13:30 schreef margaretha_01 het volgende:
Ooh, T. Gaat sinds deze week naar de opvang en tot nu toe vindt hij het wel leuk. Maar hij was er tot nu toe ook nog niet alleen. Hier wordt verwacht dat als een kind voor het eerst naar de opvang gaat, de ouder minstens een maand meekomt om het kind te laten wennen.
Dit doet mijn vriend nu. Deze eerste week gaat hij er elke dag tussen de 1 en 1,5 uur naartoe. Omdat het nu zo goed gaat willen ze volgende week proberen hoe het is als mijn vriend de ruimte verlaat en een uurtje weg gaat.
Ben benieuwd! :p
Ik merk nu trouwens wel dat we relatief weinig speelgoed hebben! T. Geniet helemaal van al het speelgoed dat ze op de opvang hebben, hoewel dat ook weer niet extreem veel is!
Ik heb dat ook nog nooit gehoordquote:Op donderdag 5 september 2024 14:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je moet een maand lang elke keer mee? Hoe regel je dat dan met werk ofzo?
Ofwel je kunt nog gebruikmaken van je ouderschapsverlof of je moet er vakantie voor op nemen.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je moet een maand lang elke keer mee? Hoe regel je dat dan met werk ofzo?
In Oostenrijk word je al boos aangekeken als je maar een jaar verlof neemt en je je kind met 1 jaar naar de opvang stuurt.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:32 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb dat ook nog nooit gehoord![]()
We hadden een paar wen ochtenden. Ik ben juist geneigd om te denken dat het duidelijker is al je er gewoon niet bij bent.
O wow. Maar dat verklaart het wel. Je zit natuurlijk niet in Nederland.quote:Op donderdag 5 september 2024 18:31 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
In Oostenrijk word je al boos aangekeken als je maar een jaar verlof neemt en je je kind met 1 jaar naar de opvang stuurt.
T. is met 17 maanden de jongste in zijn groep! :p
Buiten Wenen en een paar andere steden worden kinderen onder 3 jaar niet eens toegelaten op de opvang.
Heel conservatief, want er wordt nog steeds vooral van de vrouwen verwacht dat ze thuisblijven, omdat de mannen vaak beter verdienen.
Jaa, ik vind het ook goed dat T nu eindelijk regelmatig met leeftijdsgenoten tijd doorbrengt en dat hij wat meer sociale vaardigheden leert!quote:Op donderdag 5 september 2024 19:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
O wow. Maar dat verklaart het wel. Je zit natuurlijk niet in Nederland.
Best wel conservatief ja. Ben blij dat het hier anders is. En ook dat deze week in het nieuws was dat opvang een positief effect heeft op het kind. De onze is enig kind en zal dat ook blijven.
Hij vindt het gelukkig ook heel leuk daar. De dagen thuis is hij veel sneller verveeld. Tegen ons zet ie zich af maar daar is hij heel anders. Laatst had ie een week lang ‘ruzie’ met zijn grote vriend. Konden ze elkaar niet verduren. En dat komt dan ook vanzelf weer goed. Alleen maar goed dat ie daar mee om leert gaan. Thuis is alles natuurlijk veel voorspelbaarder.
Herkenbaar ja! Dat was hier ook echt het gevalquote:Op donderdag 5 september 2024 19:29 schreef alpeko het volgende:
De dagen thuis is hij veel sneller verveeld.
Veel slaap ja? Soms is het overdag 'maar' twee uur bij elkaar, maar soms idd één slaapje van drie uur en een kwartier. Moet wel zeggen dat ie alleen thuis en heeeeel soms op de opvang zoveel slaapt. Alsof ie bij moet komen van oma’s en opa.quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wat een hoop slaap! Als de mijne 's ochtends zo zou uitslapen en in de eerste slaap 2-3 uur zou slapen, dan zou ik ook overgaan naar 1 slaapje. Geeft ook bewegingsvrijheid overdag.
Hier was ie om half 6 wakker, om kwart over 9 alweer compleet afgedraaid en dan slaapt ie een uur, dus dat tweede slaapje is dan nog heel hard nodig.
Ik vind 2 uur al ruim. Niet te veel ofzo, maar wel meer dan mijn dreumessen overdag sliepen. Meestal rond 1,5 uur, van half twaalf tot 13 uur.quote:Op zaterdag 7 september 2024 11:42 schreef Anne het volgende:
[..]
Veel slaap ja? Soms is het overdag 'maar' twee uur bij elkaar, maar soms idd één slaapje van drie uur en een kwartier. Moet wel zeggen dat ie alleen thuis en heeeeel soms op de opvang zoveel slaapt. Alsof ie bij moet komen van oma’s en opa.
En dit is ie pas met +-9 maanden gaan doen. Daarvoor was slapen veelal drama.
Hier op vakantie verschilt het toch nog per dag, dus geen vast ritme meer hier helaas. Vanochtend om 07:00 uur wakker en nu maar weer naar bed. Afhankelijk van de lengte van het slaapje gaat ie vanmiddag waarschijnlijk weer, anders red hij 19:00 uur niet.
Gaat het alweer beter met haar?quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:23 schreef Debsterr het volgende:
Wij waren een midweekje weg met vrienden, hun zoontje is 3. Knorrie was helemaal weg van hem, en hij van haarzo lief. Verder lekker gezwommen en veel gespeeld, alleen jammer dat ze sinds woensdagavond flink aan het spugen was.
Valt wel mee, ze komt vooral om ons op te zoeken.quote:Op maandag 9 september 2024 10:39 schreef Bami het volgende:
Gaat ze ook echt rondstruinen dan?
Want Pukje komt ook wel haar kamer uit, maar dan altijd in een rechte lijn naar ons toe.
Tot nu toe niet nee, vind het juist wel chill dat ik mijn bed niet uit hoef om haar te halen.quote:Op maandag 9 september 2024 11:19 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Valt wel mee, ze komt vooral om ons op te zoeken.
Jullie doen er niet echt iets tegen dus?
Het was gelukkig met 1,5 dag weer klaar, maar man man man wat is dat toch ellendig, al die kots. Echt een hekel aan.quote:Op maandag 9 september 2024 09:01 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Gaat het alweer beter met haar?
Lief als ze zo met elkaar aan het spelen zijn, vind het ook altijd leuk om R met haar nicht en neef te zien.
Vraagje. R. komt regelmatig uit haar kamer in de avond en nacht. Nou zat ik te denken om de klink omhoog te zetten maar ergens vind ik het ook weer zielig dat ze dan 'opgesloten' zit. En in de ochtend is het wel handig als ze naar me toe komt. Wel of niet doen?
Alles zit er ook altijd onder dan hé. Haren en allesquote:Op woensdag 18 september 2024 13:34 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Het was gelukkig met 1,5 dag weer klaar, maar man man man wat is dat toch ellendig, al die kots. Echt een hekel aan.
Tot morgen.quote:Op maandag 23 september 2024 09:45 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Alles zit er ook altijd onder dan hé. Haren en alles
Ik zwaai uit, R is een peuter geworden.
Tot snel!
Zaterdagmiddag weer. Ze hoestte te hard in haar bedje. Hoofd erdoor gerold, alles zuur.quote:Op maandag 23 september 2024 09:45 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Alles zit er ook altijd onder dan hé. Haren en alles
Ik zwaai uit, R is een peuter geworden.
Tot snel!
Lol same. Maar ook echt nog heel weinig kots gehad. 2x maar denk ik, naast het baby gespuug?quote:Op maandag 23 september 2024 13:56 schreef Clubsoda het volgende:
De voordelen van een kind met nog bijna geen haar![]()
![]()
Gefeliciteerd nog!
Heb je al eens naar baby-gebarentaal gekeken? Dat heeft hier enorm geholpen bij frustratie door niet kunnen praten. En dan om te beginnen drie of vier essentiële gebaren, zoals eten, meer, stop en konijn (dat is de knuffel).quote:Op maandag 23 september 2024 18:40 schreef Piles het volgende:
Hier geen last van kots gelukkig, maar mss komt het nog![]()
Wel van een kind met sterke expressies. Als ie iets wil is het nu, en nu direct. En dat gaat gepaard met veel geschreeuw en af en toe gehuil. Want praten kan ie niet, en andere manier van duidelijk communiceren ook niet. Pittige nieuwe fase weer![]()
Maar hij loopt als een kievit, doet dierengeluiden na en maakt veel plezier met spelen. Dus ook een hele leuke fase
Jazeker! Daar zijn we volop mee bezigquote:Op dinsdag 24 september 2024 10:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Heb je al eens naar baby-gebarentaal gekeken? Dat heeft hier enorm geholpen bij frustratie door niet kunnen praten. En dan om te beginnen drie of vier essentiële gebaren, zoals eten, meer, stop en konijn (dat is de knuffel).
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 24 september 2024 13:02 schreef Bami het volgende:
Baby gebarentaal was hier ook top idd!
Nou, ik zwaai ook uit. Gisteravond heb ik mijn dreumes in slaap gevoed, vanochtend werd ik met een peuter aan de borst wakker.
Ze vond haar step machtig prachtig, de slingers bijna net zo leuk en op de opvang weigerde ze haar feesthoed te dragen maar heeft ze wel traktaties uitgedeeld.Tot snel in het volgende topic!
Ik begin nu ook wel een beetje te twijfelen of het wel normaal isquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:08 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind 2 uur al ruim. Niet te veel ofzo, maar wel meer dan mijn dreumessen overdag sliepen. Meestal rond 1,5 uur, van half twaalf tot 13 uur.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 11:11 schreef Anne het volgende:
Thuis op woensdag, zaterdag en zondag slaapt ie overdag met enig regelmaat 3 tot 4 uur (!).
Owww! En eigenlijk zit R dus ook op dezelfde hoeveelheid slaap, maar dan dus in 2 etappes.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 11:20 schreef Piles het volgende:
[..]![]()
Hier zitten we nog steady op 2x 1 uur op de opvang en 2x 1,5 tot 2 uur thuis
Maar buurmeisje van 2 hiernaast doet dat ook hoor, zo lang slapen. Die moeten ze ook vaak wakker maken.
Haha ja zekerquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 11:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Owww! En eigenlijk zit R dus ook op dezelfde hoeveelheid slaap, maar dan dus in 2 etappes.
En R is wel een goede graadmetergezien de vele overeenkomsten.
Leukquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 11:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Haha ja zekerHier begint het rennen ook net. En loopfietsen
Mogelijk gaan we binnenkort ook eens proberen met 1 slaapje overdag, als we durven.
Maar morgen eerst weer een rondje vaccinaties, en zondag iemand op bezoek gehad met waterpokken dus zien wat dat oplevert. En ondertussen komen er ook kiezen door (met daardoor waarschijnlijk iets onrustigere nachten). Dus misschien wachten we nog maar heel even
Is dat de 14 maanden prik? Die bijwerkingen komen meestal namelijk passen na 2 weken geloof ikquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:13 schreef Anne het volgende:
[..]
LeukHet rennen en loopfietsen tenminste!
Welke vaccinaties zijn het? Hier is de kabouter volgende week vrijdag aan de beurt voor Meningokokken en de bof, mazelen en rodehond prik. De jeugdarts gaf aan dat dit de vervelendste prik gaat zijn met de langste bijwerkingen. Dus ben benieuwd..
Mijn vriend heeft het goed bekeken, die heeft daarna meteen vriendenweekend, dus ik plan maar even helemaal niks in.
Ik heb ook mensen in mijn moedersportclubje met kinderen die in de ochtend 3 uur slapen en in de middag nog een keerquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 11:11 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik begin nu ook wel een beetje te twijfelen of het wel normaal is. Hij doet het verder wel heel goed. Eet goed, is héél actief buiten zijn slaapjes (hij loopt inmiddels niet meer, hij rént door de kamer heen).
Maar hij slaapt tegenwoordig van 19:30 tot 07:00 uur (met als kanttekening dat ik hem wel soms 2-3x per nacht een half minuutje hoor huilen). Thuis op woensdag, zaterdag en zondag slaapt ie overdag met enig regelmaat 3 tot 4 uur (!). Op de andere dagen bij opa, oma's en opvang soms maar een half uurtje, maar ook daar wel eens 2,5 uur. Als ie op mij lijkt, ligt het gewoonweg aan het seizoen wat begonnen is of hij is op die thuis-dagen gewoon echt aan het bijkomen van de rest van de week (?).
Dat schijnt jaquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:29 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Is dat de 14 maanden prik? Die bijwerkingen komen meestal namelijk passen na 2 weken geloof ik.
Die hebben wij ook nog vaak genoeg jaquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:40 schreef Clubsoda het volgende:
Gisteren sliep hij op de opvang 35 minuten
Oh echtquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:29 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Is dat de 14 maanden prik? Die bijwerkingen komen meestal namelijk passen na 2 weken geloof ik.
Zijn tevens de pittigste bijwerkingen inderdaad, dus dat is niets gelogen, maar duurt dus schijnbaar even voor ze erop reageren.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Oh echt? Dan heb ik het verkeerd opgevat, maar goed om te weten!
6 uur overdagquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb ook mensen in mijn moedersportclubje met kinderen die in de ochtend 3 uur slapen en in de middag nog een keer![]()
Wij zijn nu echt over op 1 slaapje en die duurt een uur, met geluk 2. Gisteren sliep hij op de opvang 35 minuten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door alpeko op 07-10-2024 09:28:01 ]
Dat is die nieuwe speeltuin toch?quote:Op maandag 7 oktober 2024 15:58 schreef Piles het volgende:
Haha prachtig ja!![]()
Hier hebben we sinds zaterdag een abonnement op Burgers Zoo
Hij vond het volgens mij ook wel leukAl was het vooral moeilijk om 'm uit de waterspeeltuin te houden
Ik weet niet of ie nieuw is, maar het heet de Speelbeek (tussen olifanten en Bush)quote:
Ja prima, tot nu toe weinig last. Het prikken zelf is nooit fijn, maar ook weer zo over gelukkig.quote:Hoe gingen/gaan de vaccinaties trouwens?
Ah ja, die is relatief nieuw! Maart dit jaar geopend. Wat leuk dat ie dat zo leuk vind! Richt ie zich ook al wat op de beestjes of is dat nog allemaal wat te ver weg voor hem om echt interessant te vinden?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik weet niet of ie nieuw is, maar het heet de Speelbeek (tussen olifanten en Bush)![]()
De andere speeltuinen zijn we voorbij gerend voor ie het kon zien
[..]
Ja prima, tot nu toe weinig last. Het prikken zelf is nooit fijn, maar ook weer zo over gelukkig.
We wachten in spanning of de bijwerken na 1-2 weken gaan komen... En of de waterpokken nog komen.
Inmiddels komen/zijn er ook weer een paar kiezen door, dus dat kan er ook wel weer bij.
Maar gelukkig is ie tegenwoordig altijd vrolijk en (te) ondernemend. Té ondernemend? Ja, blauwe plekken en bloedlippen aan de orde van dag
En driftigMan man man, wat kan dat kind boos zijn als ie z'n zin niet (direct) krijgt
Hoe gaat het bij jullie?
Beterschap!quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 07:44 schreef Piles het volgende:
Waterpokken in the house, zoals verwacht. T moet een keer, maar toch sneu
Pot verwijt de ketel, hij maakt zelf hysterische tv voor volwassenenquote:
Ik merk dat ik hier vooral kom om te klagenquote:Op maandag 21 oktober 2024 21:16 schreef margaretha_01 het volgende:
Hoe gaat het met jullie dreumesen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |