Wat een hoop slaap! Als de mijne 's ochtends zo zou uitslapen en in de eerste slaap 2-3 uur zou slapen, dan zou ik ook overgaan naar 1 slaapje. Geeft ook bewegingsvrijheid overdag.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:29 schreef Anne het volgende:
En meteen een vraag aan jullie; wanneer gingen jullie over op één slaapje overdag?
We hadden 2,5 maand net zo’n heerlijk ritme (07:00 uur wakker, 10:00 tot 12:00/13:00 uur slaapje en van 14:00/15:00 tot 15:00/16:00 uur slaapje en tussen 19:00 en 20:00 uur naar bed), maar het lijkt erop dat het eerste slaapje verschuift naar ergens tussen 11:30 en 14:00 uur en het tweede slaapje niet meer wil.
Je moet een maand lang elke keer mee? Hoe regel je dat dan met werk ofzo?quote:Op donderdag 5 september 2024 13:30 schreef margaretha_01 het volgende:
Ooh, T. Gaat sinds deze week naar de opvang en tot nu toe vindt hij het wel leuk. Maar hij was er tot nu toe ook nog niet alleen. Hier wordt verwacht dat als een kind voor het eerst naar de opvang gaat, de ouder minstens een maand meekomt om het kind te laten wennen.
Dit doet mijn vriend nu. Deze eerste week gaat hij er elke dag tussen de 1 en 1,5 uur naartoe. Omdat het nu zo goed gaat willen ze volgende week proberen hoe het is als mijn vriend de ruimte verlaat en een uurtje weg gaat.
Ben benieuwd! :p
Ik merk nu trouwens wel dat we relatief weinig speelgoed hebben! T. Geniet helemaal van al het speelgoed dat ze op de opvang hebben, hoewel dat ook weer niet extreem veel is!
Ik heb dat ook nog nooit gehoordquote:Op donderdag 5 september 2024 14:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je moet een maand lang elke keer mee? Hoe regel je dat dan met werk ofzo?
Ofwel je kunt nog gebruikmaken van je ouderschapsverlof of je moet er vakantie voor op nemen.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je moet een maand lang elke keer mee? Hoe regel je dat dan met werk ofzo?
In Oostenrijk word je al boos aangekeken als je maar een jaar verlof neemt en je je kind met 1 jaar naar de opvang stuurt.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:32 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb dat ook nog nooit gehoord![]()
We hadden een paar wen ochtenden. Ik ben juist geneigd om te denken dat het duidelijker is al je er gewoon niet bij bent.
O wow. Maar dat verklaart het wel. Je zit natuurlijk niet in Nederland.quote:Op donderdag 5 september 2024 18:31 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
In Oostenrijk word je al boos aangekeken als je maar een jaar verlof neemt en je je kind met 1 jaar naar de opvang stuurt.
T. is met 17 maanden de jongste in zijn groep! :p
Buiten Wenen en een paar andere steden worden kinderen onder 3 jaar niet eens toegelaten op de opvang.
Heel conservatief, want er wordt nog steeds vooral van de vrouwen verwacht dat ze thuisblijven, omdat de mannen vaak beter verdienen.
Jaa, ik vind het ook goed dat T nu eindelijk regelmatig met leeftijdsgenoten tijd doorbrengt en dat hij wat meer sociale vaardigheden leert!quote:Op donderdag 5 september 2024 19:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
O wow. Maar dat verklaart het wel. Je zit natuurlijk niet in Nederland.
Best wel conservatief ja. Ben blij dat het hier anders is. En ook dat deze week in het nieuws was dat opvang een positief effect heeft op het kind. De onze is enig kind en zal dat ook blijven.
Hij vindt het gelukkig ook heel leuk daar. De dagen thuis is hij veel sneller verveeld. Tegen ons zet ie zich af maar daar is hij heel anders. Laatst had ie een week lang ‘ruzie’ met zijn grote vriend. Konden ze elkaar niet verduren. En dat komt dan ook vanzelf weer goed. Alleen maar goed dat ie daar mee om leert gaan. Thuis is alles natuurlijk veel voorspelbaarder.
Herkenbaar ja! Dat was hier ook echt het gevalquote:Op donderdag 5 september 2024 19:29 schreef alpeko het volgende:
De dagen thuis is hij veel sneller verveeld.
Veel slaap ja? Soms is het overdag 'maar' twee uur bij elkaar, maar soms idd één slaapje van drie uur en een kwartier. Moet wel zeggen dat ie alleen thuis en heeeeel soms op de opvang zoveel slaapt. Alsof ie bij moet komen van oma’s en opa.quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wat een hoop slaap! Als de mijne 's ochtends zo zou uitslapen en in de eerste slaap 2-3 uur zou slapen, dan zou ik ook overgaan naar 1 slaapje. Geeft ook bewegingsvrijheid overdag.
Hier was ie om half 6 wakker, om kwart over 9 alweer compleet afgedraaid en dan slaapt ie een uur, dus dat tweede slaapje is dan nog heel hard nodig.
Ik vind 2 uur al ruim. Niet te veel ofzo, maar wel meer dan mijn dreumessen overdag sliepen. Meestal rond 1,5 uur, van half twaalf tot 13 uur.quote:Op zaterdag 7 september 2024 11:42 schreef Anne het volgende:
[..]
Veel slaap ja? Soms is het overdag 'maar' twee uur bij elkaar, maar soms idd één slaapje van drie uur en een kwartier. Moet wel zeggen dat ie alleen thuis en heeeeel soms op de opvang zoveel slaapt. Alsof ie bij moet komen van oma’s en opa.
En dit is ie pas met +-9 maanden gaan doen. Daarvoor was slapen veelal drama.
Hier op vakantie verschilt het toch nog per dag, dus geen vast ritme meer hier helaas. Vanochtend om 07:00 uur wakker en nu maar weer naar bed. Afhankelijk van de lengte van het slaapje gaat ie vanmiddag waarschijnlijk weer, anders red hij 19:00 uur niet.
Gaat het alweer beter met haar?quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:23 schreef Debsterr het volgende:
Wij waren een midweekje weg met vrienden, hun zoontje is 3. Knorrie was helemaal weg van hem, en hij van haarzo lief. Verder lekker gezwommen en veel gespeeld, alleen jammer dat ze sinds woensdagavond flink aan het spugen was.
Valt wel mee, ze komt vooral om ons op te zoeken.quote:Op maandag 9 september 2024 10:39 schreef Bami het volgende:
Gaat ze ook echt rondstruinen dan?
Want Pukje komt ook wel haar kamer uit, maar dan altijd in een rechte lijn naar ons toe.
Tot nu toe niet nee, vind het juist wel chill dat ik mijn bed niet uit hoef om haar te halen.quote:Op maandag 9 september 2024 11:19 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Valt wel mee, ze komt vooral om ons op te zoeken.
Jullie doen er niet echt iets tegen dus?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |