SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van het vorige deel:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door Dotteke op 08-07-2024 10:15:28 ]Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
Haha, ze is er al bijna een jaar mee bezig.quote:Op maandag 8 juli 2024 09:28 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Oeps, ik moet het dus gelezen hebben maar vergeten ( ouderdom)
Nee er is op Fok! zoveel te lezen en mensen doen zoveel.quote:Op maandag 8 juli 2024 09:35 schreef trui het volgende:
[..]
Haha, ze is er al bijna een jaar mee bezig.Maar je kunt ook niet alles even bewust volgen natuurlijk.
Ik heb hem gezien en ik vind hem erg leukquote:Op maandag 8 juli 2024 12:30 schreef Patapon het volgende:
Gaat iemand de kerstcal van wolplein doen?
[ afbeelding ]
Oh mijn god... dat wil ik nu wel, maar doen we niet (duur en ga hem toch niet afkrijgen voor kerstquote:Op maandag 8 juli 2024 12:30 schreef Patapon het volgende:
Gaat iemand de kerstcal van wolplein doen?
[ afbeelding ]
Je hebt toch ook al vast een hoop kleine dingetjes gehaakt?quote:Op maandag 8 juli 2024 13:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh mijn god... dat wil ik nu wel, maar doen we niet (duur en ga hem toch niet afkrijgen voor kerst)
Er zijn van die piepkransen te koopquote:Op maandag 8 juli 2024 13:31 schreef Patapon het volgende:
Jammer dat je hem niet alleen als patroon kan bestellen. Ik vind het ook te duur.
Ja, zat ik ook te denken, maar laat ik eerst maar eens de kerststal afmaken.quote:Op maandag 8 juli 2024 15:13 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Er zijn van die piepkransen te koop
Zelf wat kerstdingetjes haken, staat genoeg op het net
Dat heb je goed. Anders al iets inhet verschiet voor volgend jaar Kerst. Als de stal af isquote:Op maandag 8 juli 2024 15:53 schreef Patapon het volgende:
J
[..]
Ja, zat ik ook te denken, maar laat ik eerst maar eens de kerststal afmaken.
Ja. Ik zat ook te kijken bij een kransCAL van een paar jaar geleden, maar daar zag ik ook geen los patroon bij.quote:Op maandag 8 juli 2024 13:31 schreef Patapon het volgende:
Jammer dat je hem niet alleen als patroon kan bestellen. Ik vind het ook te duur.
Prachtig meidquote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:43 schreef Sarabi het volgende:
Na 3,5 jaar weer eens verder gegaan met Scheepjes CAL d'Histoire Naturelle. Deel 3 van 6 is klaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heel mooiquote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:43 schreef Sarabi het volgende:
Na 3,5 jaar weer eens verder gegaan met Scheepjes CAL d'Histoire Naturelle. Deel 3 van 6 is klaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILER: een echte sieruiOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
quote:Op maandag 15 juli 2024 10:31 schreef essnhills het volgende:
Ik heb 2x een allium (sierui) gehaakt uit het boek. Even wennen aan de stijl tov de andere bloemen die ik heb gehaakt, maar wel heel leuk!
36 kleine bloemetjes die je vervolgens al hakende vastzet in de bol
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Jouw werk is altijd zo mooiSPOILER: een echte sieruiOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heel leukquote:Op maandag 15 juli 2024 12:57 schreef trui het volgende:
Verder werd mijn neefje dit weekend 5 jaar en we gaven 'm onze oude poppenkast. Daar hadden we alleen geen poppen meer bij, dus heb ik snel nog een paar vingerpoppetjes gehaakt om erbij cadeau te doen. Ze vielen goed in de smaak, gelukkig! (De manen van 't leeuwtje staan helaas niet helemaal goed op de foto, die heb ik nogal in haast genomen want het was een race tegen de klok om ze af te krijgen voor we naar 't feestje zouden gaan).
[ afbeelding ]
Wat een schatjesquote:Op maandag 15 juli 2024 12:57 schreef trui het volgende:
Verder werd mijn neefje dit weekend 5 jaar en we gaven 'm onze oude poppenkast. Daar hadden we alleen geen poppen meer bij, dus heb ik snel nog een paar vingerpoppetjes gehaakt om erbij cadeau te doen. Ze vielen goed in de smaak, gelukkig! (De manen van 't leeuwtje staan helaas niet helemaal goed op de foto, die heb ik nogal in haast genomen want het was een race tegen de klok om ze af te krijgen voor we naar 't feestje zouden gaan).
[ afbeelding ]
Mee eensquote:Op maandag 15 juli 2024 17:04 schreef trui het volgende:
Dank! Ben van plan om er nog een aantal bij te maken, maar dit was in elk geval een beginnetje.Wel fijn, even een paar van die kleine projectjes.
ik heb nog 2 laaangdurende projecten liggen. Allebei een soort sjaal/stola, maar ze gaan heel traag. Ook omdat ik op dit moment helemaal niet zo'n zin heb om daaraan te werken.quote:Op maandag 15 juli 2024 17:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Mee eens
(Al heb ik er net weer een deken bij gepakt omdat ik weer een groter en serieuzer project wilde doen)
Dat begrijp ik wel ja! Soms kan je even zo'n project zat zijn. Komt wel weer en anders gooi je het weg (tenminste mijn tactiek)quote:Op dinsdag 16 juli 2024 12:34 schreef trui het volgende:
[..]
ik heb nog 2 laaangdurende projecten liggen. Allebei een soort sjaal/stola, maar ze gaan heel traag. Ook omdat ik op dit moment helemaal niet zo'n zin heb om daaraan te werken.
Snap ik! Je bent wel snel hoor!quote:Op dinsdag 16 juli 2024 13:36 schreef essnhills het volgende:
Dat vind ik ook wel fijn met die bloemen haken.
Samen is het wel een groot project, maar als je het ziet als losse bloemen dan valt het reuze mee. Gewoon heel veel kleine projecten
Een kleine korenbloem heb ik met een uurtje klaar
Een lavendel met 20 minuten.
Prachtigquote:Op woensdag 31 juli 2024 17:08 schreef essnhills het volgende:
Ik heb een boeket gekregen.
En daarvan had ik een aantal bloemen in de maak.
Een paarse gladiool
[ afbeelding ]
En net een andere soort, maar wel uit de Delphinium familie. Die van mij is Ridderspoor.
[ afbeelding ]
En ook net een andere soort, de Allium (sierui)
[ afbeelding ]
Prachtig 👍quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:08 schreef essnhills het volgende:
Ik heb een boeket gekregen.
En daarvan had ik een aantal bloemen in de maak.
Een paarse gladiool
[ afbeelding ]
En net een andere soort, maar wel uit de Delphinium familie. Die van mij is Ridderspoor.
[ afbeelding ]
En ook net een andere soort, de Allium (sierui)
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:29 schreef essnhills het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een kleine 3 weken tot de bruiloft.
Ik heb inmiddels 16 verschillende soorten (en die ook weer in verschillende kleuren). Meer dan 100 bloemen in totaal, plus nog de corsages.
Deze foto ga ik laten afdrukken, met daarbij welke bloemen het zijn en de betekenis ervan. Dat wordt dan mijn huwelijkscadeau.Geweldig!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi Esquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 17:36 schreef essnhills het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een paar dagen na de bruiloft van mijn broer, gaat ook een vriendin trouwen.
Voor haar heb ik een omslagdoek gehaakt. Zij heeft het patroon uitgekozen en samen hebben we de kleur uitgezocht, bijpassend bij haar schoenen.
Het gebruikte patroon (iets aangepast maar grotendeels hetzelfde)
https://www.yarnspiration(...)tAXinJX80pprDmW8P6J8
Gebruikte garen is Scheepjes Catona Petal Peach.
Nu alleen nog wassen en opspannen.
Ja leuk ideequote:Op woensdag 28 augustus 2024 09:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zit helemaal met die kerstkrans in mijn hoofd... heb al een zooi kleine kerstpatroontjes opgeslagen. Heb nog piepschuim kransen liggen. Gewoon goedkoop doen
Wil ook kransen voor elk seizoen maken. Lijkt me leuk
Gewoon telkens even tussendoor een klein dingetjequote:
Oh dat is ook een leuk idee!quote:Op woensdag 28 augustus 2024 12:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Gewoon telkens even tussendoor een klein dingetje
Heeft geen haast
Net zoals ik alle HP mini's wil haken en voor het raam hangen
Teveel plannen
Alleen teveel ideeënquote:
Perfectie! Wat een cutie-pie!quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:25 schreef NijntjesUk het volgende:
"We hebben slakken."
[ afbeelding ]
Ik vind haar patronen altijd heel leuk (De Pica Pau serie), maar er is altijd wel een moment dat ik het boek en haakwerk in een hoek wil smijten.![]()
Nu weer een projectje uitkiezen.
Super cutequote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:25 schreef NijntjesUk het volgende:
"We hebben slakken."
[ afbeelding ]
Ik vind haar patronen altijd heel leuk (De Pica Pau serie), maar er is altijd wel een moment dat ik het boek en haakwerk in een hoek wil smijten.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De corsages zijn nu allemaal klaar.
2 voor het bruidspaar, 11 voor oma, ouderparen, broer en zussen, getuigen en ceremoniemeesters.
Die van het bruidspaar zijn iets groter en zwaarder en hebben 2 magneetjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgende week zaterdag, dus het komt nu echt dichterbij
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Heel leuk! Je gaat in een zwart gat vallen haha.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 19:33 schreef essnhills het volgende:
Hmm, ik weet nog niet wat ik na de bruiloften ga haken. Ben al bijna een jaar hiermee bezig
Zwart haakgatquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 19:38 schreef Donna het volgende:
[..]
Heel leuk! Je gaat in een zwart gat vallen haha.
Leuk! Waarom deze deadline?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 19:37 schreef Donna het volgende:
Haakpakket binnen om een Mandala te haken. Deadline, 15 sept.
De ontvanger is dan jarig, zusje van m'n nieuwe liefde. Bedacht me ineens dat een mandala waarschijnlijk wel heel leuk vindt, dus even gas erop. Het wordt een zwarte, haar lievelingskleur.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 19:39 schreef essnhills het volgende:
[..]
Zwart haakgat
Ik verzin vast wel iets. Heb nog genoeg in huis aan projecten. Maar heb ik daar dan ook zin in..
[..]
Leuk! Waarom deze deadline?
Oh leukquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 19:51 schreef Donna het volgende:
[..]
De ontvanger is dan jarig, zusje van m'n nieuwe liefde. Bedacht me ineens dat een mandala waarschijnlijk wel heel leuk vindt, dus even gas erop. Het wordt een zwarte, haar lievelingskleur.
Ja dat leek mij ook. Nog nooit een mandala gehaakt. Hij kan met reliëf en zonder. Denk dat ik maar zonder doe anders haal ik me wel heel wat op de hals.quote:
Wel goed testen of je wel de juiste maten volgt zodat je straks niet met opspannen niet uitkomtquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 20:08 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja dat leek mij ook. Nog nooit een mandala gehaakt. Hij kan met reliëf en zonder. Denk dat ik maar zonder doe anders haal ik me wel heel wat op de hals.
Mooi hoorquote:
Jaaaa slim. Heb een pakket besteld en je moet het begin 2x meten om te kijken of je goed uit komt, dus dat komt wel goed verwacht ik.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 20:12 schreef essnhills het volgende:
[..]
Wel goed testen of je wel de juiste maten volgt zodat je straks niet met opspannen niet uitkomt
En zo'n ring moet groter zijn dan je denkt anders spant het niet strak op
Yes. En ga er later ook 1 naturel maken voor mijn vriend, die vindt dat ook zeker heel mooi. Maar eerst zwart.quote:
Ja dat wel echt goed volgenquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 20:13 schreef Donna het volgende:
[..]
Jaaaa slim. Heb een pakket besteld en je moet het begin 2x meten om te kijken of je goed uit komt, dus dat komt wel goed verwacht ik.
En even goed blocken.
Dat leek mij eigenlijk ook, maar het wordt wel specifiek genoemd onder de noemer dat het dan wel mooier uit komt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 20:15 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja dat wel echt goed volgen
Blocken hoeft denk ik niet per se met mandala's, zeker als je lekker strak opspant niet
Ah!quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 20:16 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat leek mij eigenlijk ook, maar het wordt wel specifiek genoemd onder de noemer dat het dan wel mooier uit komt.
Maar goed, dat kan ik altijd dan beslissen.
quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 19:23 schreef essnhills het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De corsages zijn nu allemaal klaar.
2 voor het bruidspaar, 11 voor oma, ouderparen, broer en zussen, getuigen en ceremoniemeesters.
Die van het bruidspaar zijn iets groter en zwaarder en hebben 2 magneetjes.Geweldig mooi. Wat een productie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgende week zaterdag, dus het komt nu echt dichterbij
Misschien een stomme vraag maar zijn het twee bruidegommen? Ik heb volgens mij nog nooit een bruid met een corsage gezien
Oeps!quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 08:38 schreef Serinde het volgende:
Ik heb een mandala met een paarse whirl gemaakt. Ligt nog in de tas te wachten tot de maakster van het patroon een uitbreiding heeft gepubliceerd want die van mij is te klein voor de ring van 80 cm![]()
Wel heel leuk om te doen!
Van die ouderwetse patronen voor tafelkleedjes worden hier ook vaak voor gebruikt (vaak Russisch maar door de tekening goed te doen)
quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 08:40 schreef Serinde het volgende:
[..]
Geweldig mooi. Wat een productie!
Misschien een stomme vraag maar zijn het twee bruidegommen? Ik heb volgens mij nog nooit een bruid met een corsage gezien
Leuk! Wij hadden helemaal geen corsages. Tot grote ergernis van mijn schoonmoeder geloof ikquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 08:45 schreef essnhills het volgende:
[..]
Nee de bruid wilde gewoon ook een corsage
Traditioneel heeft de bruid idd alleen een bruidsboeket en heeft de bruidegom een corsage met bloemen die in dat boeket zitten. En die corsage is dan groter dan de andere corsages.
Maar nu dus de bruid ook een grotere corsage.
Is maar net waar je je druk om maakt dan denk ikquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 08:49 schreef Serinde het volgende:
[..]
Leuk! Wij hadden helemaal geen corsages. Tot grote ergernis van mijn schoonmoeder geloof ikvolgens mij was ze opgelucht dat ik dan “in ieder geval wel” een boeket had
![]()
Mooi gedaan hoor.
Is dat boek wat? Heb hem meer dan eens voorbij zien komen...quote:Op zondag 1 september 2024 15:38 schreef essnhills het volgende:
Ik was vanmorgen met mijn moeder naar de Creatiefmarkt in Enkhuizen.
Heel leuke markt, niet zo heel groot.
Heb goed gescoord voor Kerst alvast
[ afbeelding ]
En in dat boek staat ook het patroon voor deze
[ afbeelding ]
Heb ik weer wat te doen na de bruiloften
Ja er staan patronen in van allemaal verschillende winterse huisjes, maar ook naaldbomen, bankje, lantaarnpalen, dat treintjequote:Op zondag 1 september 2024 15:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Is dat boek wat? Heb hem meer dan eens voorbij zien komen...
Fijn dat je het leuk gehad hebt en gescoord hebt
Haha ja hoeft je dus niet te vervelen
oh jeej... dan ga ik nu heel hard discipline hebbenquote:Op zondag 1 september 2024 15:41 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja er staan patronen in van allemaal verschillende winterse huisjes, maar ook naaldbomen, bankje, lantaarnpalen, dat treintje
Ik vind er best veel in staan
ooh, die is inderdaad ook weer geweldig. En perfect uitgevoerd!quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:25 schreef NijntjesUk het volgende:
"We hebben slakken."
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 19:23 schreef essnhills het volgende:
Die van het bruidspaar zijn iets groter en zwaarder en hebben 2 magneetjes.Super!!! Heel veel plezier!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgende week zaterdag, dus het komt nu echt dichterbij
[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 01-09-2024 20:00:05 ]in de haak.
Oh dat boek lijkt me echt heel erg leuk!quote:Op zondag 1 september 2024 15:38 schreef essnhills het volgende:
Ik was vanmorgen met mijn moeder naar de Creatiefmarkt in Enkhuizen.
Heel leuke markt, niet zo heel groot.
Heb goed gescoord voor Kerst alvast
[ afbeelding ]
En in dat boek staat ook het patroon voor deze
[ afbeelding ]
Heb ik weer wat te doen na de bruiloften
Ik heb volgens mij een patroon van een trein die erop lijkt. Moet ik wel even zoeken. Als ik hem heb naar jou mailen?quote:Op maandag 2 september 2024 08:24 schreef NijntjesUk het volgende:
Dat boek sla ik over (al ziet dat treintje er erg leuk uit).
Ik wacht op Amigurumi aan Zee 2.
Heeeeel herkenbaarquote:Op maandag 2 september 2024 12:45 schreef NijntjesUk het volgende:
Heel lief, maar nee hoor, dank je wel.
Dat belandt dan onderop de stapel (mezelf kennende).
Gelukkig is het maar een toer moet je denken, stel je voor dat je er 10 terug moet of zoquote:Op zaterdag 14 september 2024 20:16 schreef Donna het volgende:
Of ik lekker bezig was met de laatste toer van de mandala en toen in de toer ervoor een veel te opvallende fout ontdekte?
Ja.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 15 september 2024 08:50 schreef Donna het volgende:
Foto van gisterenavond. Zal nog een betere maken.WauwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Werewolf
Foto van gisterenavond. Zal nog een betere maken.Wauw wat mooi en wat een geduldklus! Super hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto van gisterenavond. Zal nog een betere maken.Mooi!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
Foto van gisterenavond. Zal nog een betere maken.Heel mooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerquote:
Klinkt echt fantastisch, essnhills! Ook fijn dat je zoveel eer van je werk kreeg! Nu inderdaad maar even tijd nemen voor bijkomen en bedenken waar je je nu mee bezig wil gaan houden. Wat een project(en) joh! Petje af hoor!quote:Op zondag 15 september 2024 12:12 schreef essnhills het volgende:
Allebei de bruiloften zijn nu achter de rug. Ze waren allebei heel anders maar allebei fantastisch
Bij die van mijn broer had ik uiteindelijk 15 boeketjes voor op de tafels in de tent (het was een festivalstyle bruiloft en alles was buiten. Het was er ook fantastisch weer voor). Ik heb er heel veel complimenten over gehad. Vragen of ik ze ook verkocht etc.
De fotografe kwam naar me toe dat ze wat foto's van de bloemen wilde maken en toen pas zag dat het geen echte bloemen waren
De volgende dag met alles opruimen heb ik een paar grotere boeketten ervan gemaakt. De grootste voor het bruidspaar, en dan voor de zus van de bruid, haar ouders, mijn ouders, en ikzelf natuurlijk
Afgelopen donderdag bruiloft van vriendin. Voor de ceremonie al mijn omslagdoek gegeven. Ze vond het prachtig en het stond ook heel mooi bij haar jurk. Tijdens de ceremonie buiten scheen de zon dus wilde ze hem in eerste instantie niet meteen om. Maar halverwege de ceremonie kreeg ze hrt toch koud en gebaarde ze dat ik naar voren moest komen en heb ik hem tijdens de ceremonie bij haar om gehangen![]()
Ook daar meerdere complimenten gehad.
Na bijna een jaar haken kan ik nu weer andere projecten oppakken.
En zoals verwacht ben ik in een zwart gat gevallen van wat dan
Nu helpt het ook niet dat ik nog verder moet uitrusten en herstellen van de bruiloften.
Misschien dat ik een orchidee ga haken voor mijn oma, die wordt in oktober 91. Van de week maar eens kijken als ik weer wat energie heb.
Ik ben inmiddels begonnen met een hexi cardiquote:Op dinsdag 17 september 2024 08:47 schreef trui het volgende:
[..]
Klinkt echt fantastisch, essnhills! Ook fijn dat je zoveel eer van je werk kreeg! Nu inderdaad maar even tijd nemen voor bijkomen en bedenken waar je je nu mee bezig wil gaan houden. Wat een project(en) joh! Petje af hoor!
Wat ben je lekker bezigquote:Op vrijdag 20 september 2024 18:27 schreef summer2bird het volgende:
Hoi, ik heb een familielid die in december een baby krijgt beloofd om dit ding te haken voor haar
https://forum.crochetvill(...)winkle-baby-18-doll/
Een paar jaar geleden heb ik met veel pijn en moeite (en hulp!) ook al eens een rammelaar gehaakt voor een ander familielid.
Hoe moeilijk is dit bouwsel?
En wat voor garen heb ik nodig? Heb je voor alles baby katoen garen nodig?
Leuk project!quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:27 schreef summer2bird het volgende:
Hoi, ik heb een familielid die in december een baby krijgt beloofd om dit ding te haken voor haar
Een paar jaar geleden heb ik met veel pijn en moeite (en hulp!) ook al eens een rammelaar gehaakt voor een ander familielid.
Is niet moeilijk, heb er wel een paar van gemaakt.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:27 schreef summer2bird het volgende:
Prachtig!quote:Op zaterdag 21 september 2024 14:56 schreef Patapon het volgende:
En weer een omslagdoek af.
[ afbeelding ]
Nee, was een patroon van YouTubequote:Op zaterdag 21 september 2024 15:06 schreef essnhills het volgende:
[..]
Prachtig!
Heel mooie kleuren en ook mooi het verloop
Is dit de virus shawl?
Dat is hem, zonder picotrandquote:Op maandag 7 oktober 2024 09:58 schreef trui het volgende:
Mooi, Patapon! (Lijkt wel wat op de Southbay shawl).
Ja, even zorgen dat het goed recht blijft staan en het is zo droog. En nu zit ie ook gewoon goed vastquote:
Mooi hoor.quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:35 schreef essnhills het volgende:
Gister werd mijn oma 91. Ze houdt erg van orchideeën, dus ik heb orchideeën voor haar gehaakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Patroon weer van Pippa Patterns, mini moth orchid. https://www.pippapatterns.com/product-page/moth-orchid-mini
Vastgezet in de potjes met snelbeton. En met een beetje bruin garen dat ik nog had liggen een cirkel om de stam gehaakt om het beton af te dekken.
Ze vond ze prachtig
Het is ook heel leuk om te doenquote:Op zondag 20 oktober 2024 07:13 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Mooi hoor.
Heb er ook heel veel gehaakt voor mensen en alles weggegeven.
Vond het altijd leuk werk, bloemen en bloemstukjes te haken.
Ja dat is het zeker, zo jammer dat ik steeds een zenuwontsteking krijg als ik haakquote:
Ja echt jammerquote:Op zondag 20 oktober 2024 11:46 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja dat is het zeker, zo jammer dat ik steeds een zenuwontsteking krijg als ik haak
En ik kan niet iedere dag een beetje doen. ALs ik begin ga ik door
Ik vind het te leuk om het aan de kant te leggen. Dan denk ik steeds nog even en dan leg ik het weg. En voor ik het weet ben ik weer een paar uur bezig.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:49 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja echt jammerhet is zo ontspannend en bevredigend.
Al ben ik inmiddels noodgedwongen wel heel goed geworden in steeds een klein stukje
En met die bloemen die ik haak kan dat ook 1 of 2 bloemblaadjes zijnheb je toch het idee dat je iets gedaan hebt
quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:52 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik vind het te leuk om het aan de kant te leggen. Dan denk ik steeds nog even en dan leg ik het weg. En voor ik het weet ben ik weer een paar uur bezig.
quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:59 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja herkenbaar hoor. Vroeger als ik een deken oid aan het maken was: nog even deze toer afmaken! 3 kwartier verder.. oh nu is de bol bijna op. Nouja kan ik net zo goed nog even die opmaken. Nieuwe bol aanhechten.. ja nog even de toer afmaken!
Foto van gisterenavond. Zal nog een betere maken.Gaaf idee zeg, een zwarte mandala. Prachtig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
Ja dat snap ikquote:Op zondag 20 oktober 2024 12:00 schreef Dotteke het volgende:
[..]herkenbaar
Maar ik durf niet echt meer, nu twee keer een zenuwklemming met zenuwonsteking gehad, dat wil ik niet nog een derde keer
Wat een schatjequote:Op zondag 20 oktober 2024 18:30 schreef NijntjesUk het volgende:
[ afbeelding ]
Een patroon uit een bundel van dierendonuts.
Koop af en toe patronen via Etsy, vond deze wel leuk (net als de rode panda, mopshond en Chinese draak uit dezelfde bundel).
Liefquote:Op zondag 20 oktober 2024 18:30 schreef NijntjesUk het volgende:
[ afbeelding ]
Koop af en toe patronen via Etsy, vond deze wel leuk (net als de rode panda, mopshond en Chinese draak uit dezelfde bundel).
Die is fantastischquote:Op zondag 20 oktober 2024 18:30 schreef NijntjesUk het volgende:
[ afbeelding ]
Sweetquote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een simpel tussendoortje
[ afbeelding ]
Lijkt wel een rammelaar? Leuk belletje in de dikte van de staart doen en een kleintje geniet er vanquote:Op zondag 20 oktober 2024 18:30 schreef NijntjesUk het volgende:
[ afbeelding ]
wat een leukerd!quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:30 schreef NijntjesUk het volgende:
[ afbeelding ]
zo simpel is ie niet toch? netjes gewerkt!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
[ afbeelding ]
Dank je welquote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:50 schreef trui het volgende:
[..]
zo simpel is ie niet toch? netjes gewerkt!
Netjes gedaan hoorquote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
het skelet van de vleugeltjes was even priegelen, maar knuffeltjes (vind ik) niet zo moeilijkwel erg leuk om te doen
Wat een leukerd!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
[ afbeelding ]
Dank je!quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:38 schreef Patapon het volgende:
[..]
Wat een leukerd!
En wat leuk om te zien dat je net als ik de toeren per onderdeel bijhoudt.
Wat leuk om een kijkje in jouw boekje te zienquote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:48 schreef Patapon het volgende:
Ik heb A5 boekjes, deze is voor de kerststal. Een bujo is eigenlijk ook een goed idee!
.
[ afbeelding ]
Dat is jammer. Was wel een aparte rammelaar geweestquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 06:19 schreef NijntjesUk het volgende:
Een watte?
Wat is een bujo en een MUS-bujo?
Ik haak toch al heel wat jaren, maar deze termen lees ik nu voor het eerst en ik kan er niks van maken.
@:Dotteke, dat had ik ook bedacht, maar ik heb geen kleintjes meer in mijn omgeving.
Een bujo is een boekje waarin je dagelijkse dingen in bijhoudt. Een soort uitgebreide agenda.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 06:19 schreef NijntjesUk het volgende:
Een watte?
Ik haak toch al heel wat jaren, maar deze termen lees ik nu voor het eerst en ik kan er niks van maken.
@:Dotteke, dat had ik ook bedacht, maar ik heb geen kleintjes meer in mijn omgeving.
Prachtig en mooie kleurcombinatie ookquote:Op woensdag 27 november 2024 17:33 schreef Patapon het volgende:
Sjaal gemaakt voor mijn nieuwe jas
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 27 november 2024 17:35 schreef Patapon het volgende:
[..]
Een bujo is een boekje waarin je dagelijkse dingen in bijhoudt. Een soort uitgebreide agenda.
Maar je kunt het dus ook voor aantekeningen of lijstjes gebruiken.
Klopt helemaal!!!quote:Op woensdag 27 november 2024 17:44 schreef Serinde het volgende:
bujo = afkorting voor bullet journal
MUS is een merk
@:Patapon mooie combinatie! Goed om een eenvoudig patroon te kiezen met het kleurverloop zo, komt prachtig uit.
Excuses, ik was te gemakkelijk met afkortingen en namenquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 06:19 schreef NijntjesUk het volgende:
Een watte?
quote:Op woensdag 11 december 2024 11:43 schreef essnhills het volgende:
Ik heb een mandala Kerstboom gehaakt
[ afbeelding ]
Lampjes erdoor geregen en aan de muur gehangen
Thanksquote:
Ziet er mooi uitquote:Op woensdag 11 december 2024 11:43 schreef essnhills het volgende:
[ afbeelding ]
Wat ontzettend leuk gedaan zeg.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:43 schreef essnhills het volgende:
[ afbeelding ]
ik ook!quote:Op maandag 16 december 2024 16:58 schreef Patapon het volgende:
Leuk! Persoonlijk vind ik de hexagonnetjes leuker.
leuk, succes! welk patroon gebruik je?quote:Op dinsdag 24 december 2024 06:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik ben een deken aan het haken.
Nu ben ik bij gedeelte dat ik granny squares moet haken. Best makkelijk om te maken dankzij het filmpje dat bij het patroon hoort.
Gebruik dit patroon:quote:Op zondag 29 december 2024 21:02 schreef trui het volgende:
[..]
leuk, succes! welk patroon gebruik je?
Leuk!quote:Op maandag 30 december 2024 12:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Gebruik dit patroon:
https://itsallinanutshell(...)t-samen-leren-haken/
Zo beetje alle haaksteken leer je wel met begeleidende filmpjes.
Door dit patroon en filmpjes heb ik leren haken.
Daardoor heb ik het haakvirus opgelopen.
Nu de Kaleidoscope, maar ik ga hem ook in de Meadow kleuren maken.quote:
Mooiquote:Op maandag 30 december 2024 12:26 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Nu de Kaleidoscope, maar ik ga hem ook in de Meadow kleuren maken.
Dat was de eerste van de 2 die ik heb besteld. De meadow kleuren heb ik later de bollen los besteld.quote:Op maandag 30 december 2024 12:37 schreef essnhills het volgende:
[..]
Mooi
Ik denk dat ik die kaleidoscope het mooist vind
Waar doe je de slip stitch (halve vaste) precies in? Die valt dan als het goed is een beetje half voor de eerste vaste.quote:Op donderdag 9 januari 2025 17:06 schreef Elvi het volgende:
Ik heb advies nodig![]()
Ik wil graag een ballon-hond maken, maar de steken gaan al meteen fout.
Het start met een magic ring met 6 vaste (single crochet). Ok prima, maar dan doe ik een slip stitch zodat het een rondje wordt: heb ik er ineens 7 op de ring zitten![]()
Het is eigenlijk Amigurumi, maar is het dan de bedoeling dat ik in een spiraal haak zeg maar, en niet steeds slip stitch zodat het een cirkel wordt? Dus 6 vaste in de ring, en dan meteen door met ronde 2 zonder ze vast te maken?
Oh dit kan prima in spiraal hoorquote:Op donderdag 9 januari 2025 19:01 schreef Elvi het volgende:
Hmm er staat inderdaad nergens dat je een slipstitch moet gebruiken of met een losse toer start. Maar er staat ook nergens dat het continue is
Ik snap gewoon niet waar ik die 7de steek ineens vandaan haal ook.
Dit is wat ik wil maken: https://www.reddit.com/r/(...)alloon_dog_and_this/
Leuke poppetjes en goeie boeken daarachter.quote:Op woensdag 29 januari 2025 10:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo, hier een tussendoor projectje af!
[ afbeelding ]
Ik denk dat je door het maken van die slipstitch denkt dat dat een 7e steek is. Altijd best lastig om te zien, welke je dan moet overslaan. Maar bij zulke projecten is het meestal mooier om spiraalsgewijs door te haken, zodat je geen 'naad' krijgt. Het kan wel helpen om na een paar rijen tijdelijk een stukje draad (of een stekenmarkeerder) aan je haakwerk te bevestigen bij het begin van je toer, zodat je steeds goed ziet wanneer je weer rond bent. Succes, ben benieuwd naar het eindresultaat!quote:Op donderdag 9 januari 2025 19:01 schreef Elvi het volgende:
Hmm er staat inderdaad nergens dat je een slipstitch moet gebruiken of met een losse toer start. Maar er staat ook nergens dat het continue is
Ik snap gewoon niet waar ik die 7de steek ineens vandaan haal ook.
Dit is wat ik wil maken: https://www.reddit.com/r/(...)alloon_dog_and_this/
best een priegelwerk lijkt me, knap gedaan!quote:Op woensdag 29 januari 2025 10:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[ afbeelding ]
Tussendoor zegt ze.quote:Op woensdag 29 januari 2025 10:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[ afbeelding ]
Dank! En eens over de boekenquote:Op woensdag 29 januari 2025 10:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Leuke poppetjes en goeie boeken daarachter.
Vooral het hondje was gepriegel!quote:Op woensdag 29 januari 2025 11:27 schreef trui het volgende:
[..]
best een priegelwerk lijkt me, knap gedaan!
Hahha! Dank je wel!quote:
Wat e en leukerdsquote:Op woensdag 29 januari 2025 10:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[ afbeelding ]
Schattig!!!quote:Op donderdag 30 januari 2025 08:46 schreef trui het volgende:
Ik heb laatst twee rammelbij(t)ringen gemaakt:
[ afbeelding ]
Dank je welquote:
Heel leukquote:Op woensdag 29 januari 2025 10:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[ afbeelding ]
Ohhh super schattig!quote:Op donderdag 30 januari 2025 08:46 schreef trui het volgende:
Ik heb laatst twee rammelbij(t)ringen gemaakt:
[ afbeelding ]
Prachtig! Wat een mooie kleurenquote:Op zondag 16 februari 2025 12:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
De gehaakte deken is af.
Er zitten schoonheidsfoutjes in.
Nu wassen en opspannen.
[ afbeelding ]
Klinkt goedquote:Op maandag 17 februari 2025 15:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
De volgende 2 haakprojecten zijn:
- Een deken, wel ander patroon en garen.
- Kussensloop van de restjes garen van de deken op de bovenstaande foto.
Tafelkleed of loperquote:Op maandag 17 februari 2025 16:49 schreef kwiwi het volgende:
Ik vind dekens haken ook erg leuk, maar heb al zoveel dekens. Ook veel weggegeven. Weet niet meer wat ik ermee moet als ik een nieuwe zou makenVind het vooral leuke projecten omdat ik er niet veel bij na hoef te denken. Iemand toevallig nog ideeën voor alternatieven? Waarbij je ook gewoon lekker hersenloos een beetje kunt zitten haken
Wat een vrolijke deken!quote:Op zondag 16 februari 2025 12:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
De gehaakte deken is af.
Er zitten schoonheidsfoutjes in.
Nu wassen en opspannen.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
MOoi Ess, dacht dat ze neonkleurtjes wilde?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:02 schreef essnhills het volgende:
Ik ben een babymobiel aan het haken.
De eerste zeester en vis zijn af
[ afbeelding ]
In totaal worden het 2 zeesterren, 3 vissen, 3 zeepaardjes en 1 kwal
Nee dat wilde ze juist nietquote:Op zaterdag 1 maart 2025 21:24 schreef Dotteke het volgende:
[..]
MOoi Ess, dacht dat ze neonkleurtjes wilde?
O, dan heb ik het verkeerd begrepenquote:
Kan gebeurenquote:
Ze zal er vast heel blij mee zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:08 schreef essnhills het volgende:
[..]
Kan gebeuren
Ik heb al uitgedacht welke kleurencombinaties ik ga doen. Wordt mooi kleurrijk maar niet Neon
Wordt alweer erg leuk!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:02 schreef essnhills het volgende:
Ik ben een babymobiel aan het haken.
De eerste zeester en vis zijn af
[ afbeelding ]
In totaal worden het 2 zeesterren, 3 vissen, 3 zeepaardjes en 1 kwal
Ja dat lijkt mij ookquote:Op zondag 2 maart 2025 07:38 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ze zal er vast heel blij mee zijn.
Ik kan de mijne niet meer vinden, had er een gemaakt met een muziekje erbij. Geen hele grote.
Blijf het jammer vinden dat mijn armen/schouders het haken niet meer toestaan.
Nee helaas, mijn schouders hebben een opdonder gehad door een operatie aan de longenquote:Op zondag 2 maart 2025 11:22 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja dat lijkt mij ook
Je kan zoveel leuke dingen maken met haken![]()
Geen kans op verbetering in de toekomst?
Oh wat een pechquote:Op zondag 2 maart 2025 17:10 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nee helaas, mijn schouders hebben een opdonder gehad door een operatie aan de longen
Om het minste geringste zitten er zenuwen klem
Dat gaat nooit meer over wordt alleen maar erger. Vandaar dat ik het niet meer aan durf
Heb nu twee keer een zenwuwonsteking in mijn schouder gehad door haken en een keer door puzzelen.
Nee, helaas. IK heb ook het gitaar spelen op moeten geven en het aquarellen en breien.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:00 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Oh wat een pechheb je inmiddels andere hobbies op kunnen pakken? Want als ik het zo hoor is het wel iets waar je bij heel veel dingen extra last van kan krijgen. Als puzzelen al tot extra klachten leidt... Heel naar lijkt me dat. Of heb je toch andere hobbies kunnen vinden?
quote:Op zondag 2 maart 2025 18:04 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nee, helaas. IK heb ook het gitaar spelen op moeten geven en het aquarellen en breien.
Mijn nieuwe hobby is modden op FOK!![]()
Ja klopt. En dan ben ik al even op hoor. Ben ik al gedoucht en aangekleed. 🤣quote:Op zondag 2 maart 2025 18:50 schreef Ceviche het volgende:
[..]volgens mij zie ik je regelmatig posten om 5 uur 's ochtends ofzo, dus qua aanwezigheid op fok zit het helemaal goed. En gezellig ook
Maar wel echt balen dat zoveel nu niet meer kan
Je kan er dus nog wel wat subfora bij hebben.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:04 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nee, helaas. IK heb ook het gitaar spelen op moeten geven en het aquarellen en breien.
Mijn nieuwe hobby is modden op FOK!![]()
O ja hoor. Ik mod ook bb dus kan alles wel aan denk ikquote:Op zondag 2 maart 2025 19:03 schreef Donna het volgende:
[..]
Je kan er dus nog wel wat subfora bij hebben.
Precies!!quote:Op zondag 2 maart 2025 19:05 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O ja hoor. Ik mod ook bb dus kan alles wel aan denk ik
Dat is balen.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:10 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nee helaas, mijn schouders hebben een opdonder gehad door een operatie aan de longen
Om het minste geringste zitten er zenuwen klem
Dat gaat nooit meer over wordt alleen maar erger. Vandaar dat ik het niet meer aan durf
Heb nu twee keer een zenwuwonsteking in mijn schouder gehad door haken en een keer door puzzelen.
Morguh, zijn ergere dingen denk ik altijd maar.quote:
Het gaat.quote:Op maandag 3 maart 2025 05:54 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Morguh, zijn ergere dingen denk ik altijd maar.
Hoe is het met jou?
Super leuk gewordenquote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:10 schreef essnhills het volgende:
Eind mei word ik tante.
Ik heb een babymobiel gehaakt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En alle diertjes los voordat ze hingen:
[ afbeelding ]
Het garen van de diertjes is DMC Petra no. 5 (katoen)
Als vulling heb ik reepjes van een oud katoenen laken gebruikt
De ringen heb ik omhaakt met katoenen garen dat over was van de bruidsjurk van schoonzusje (er zaten gehaakte details op en het garen dat over was heeft ze aan mij gegeven).
De diertjes heb ik met lussen opgehangen en kunnen er dus eventueel af om te worden gewassen.
Ten eerste gefeliciteerdquote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:10 schreef essnhills het volgende:
Eind mei word ik tante.
Ik heb een babymobiel gehaakt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En alle diertjes los voordat ze hingen:
[ afbeelding ]
Het garen van de diertjes is DMC Petra no. 5 (katoen)
Als vulling heb ik reepjes van een oud katoenen laken gebruikt
De ringen heb ik omhaakt met katoenen garen dat over was van de bruidsjurk van schoonzusje (er zaten gehaakte details op en het garen dat over was heeft ze aan mij gegeven).
De diertjes heb ik met lussen opgehangen en kunnen er dus eventueel af om te worden gewassen.
Super lief!quote:Op donderdag 1 mei 2025 21:08 schreef essnhills het volgende:
Ik heb een knisperboekje gehaakt
Patronen komen uit het boek 3D granny squares van Celine Semaan, Caitie Moore en Sharna Moore.
Die heb ik vervolgens aan elkaar gehaakt met knisperfolie ertussen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb scheepjes catona gebruikt
super!quote:Op donderdag 1 mei 2025 21:08 schreef essnhills het volgende:
Ik heb een knisperboekje gehaakt
Patronen komen uit het boek 3D granny squares van Celine Semaan, Caitie Moore en Sharna Moore.
Die heb ik vervolgens aan elkaar gehaakt met knisperfolie ertussen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb scheepjes catona gebruikt
Schattigquote:Op maandag 5 mei 2025 17:00 schreef essnhills het volgende:
Zulke kleine projectjes zijn heerlijk om te haken
Heb nog uit de losse pols, zonder patroon, een uiltje om een muziekdoosje gehaakt
[ link | afbeelding ]
Dat doe ik eigenlijk niet zo vaak maar is wel heerlijk relaxt om te doen. Niets te tellen maar gewoon haken wat er goed uit ziet
Kleurrijk wel, mooi truiquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:08 schreef trui het volgende:
heb ook wat golfjesdekens gemaakt/in de maak:
[ afbeelding ]
Oooh die kleurquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:08 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:23 schreef trui het volgende:
Ik heb weer eens een tas bekleed met wat haakwerk.
[ afbeelding ]
(Retro vibe square van Mijo crochet)
[ afbeelding ]
(Daisy puffagon van Cherry Heart)
Wauwquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:08 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk! En wobbelt ie goed?quote:Op zondag 18 mei 2025 20:49 schreef essnhills het volgende:
Ik heb een kip om een wobblebal gehaakt. Kip kan er ook vanaf en in de wasmachine
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog 2 rammelaars. Een schaapje en een geitje
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 18 mei 2025 20:46 schreef essnhills het volgende:
[..]
[..]
Wauw
Heel leuk
Die tassen. Dat zijn gewoon van die juten/linen/wat voor stof het ook is boodschappentassen en daar naai je dit op?
Ja hoor. Hij maakt dan ook een geluidjequote:
Ja het ziet er zeker leuk uit met de jute zijkanten! Zou ik ook zeker zo houdenquote:Op maandag 19 mei 2025 16:37 schreef trui het volgende:
[..]Dank je! Ja hoor, gewoon van die juten tassen van de AH (heb ik ooit eens flink ingeslagen). Ik bekleed meestal alleen de voor en achterkant, dan is ie nog mooi plat op te vouwen, en ik vind dat ook wel een grappig effect, dat je nog wat van de jute basis ziet. (Doe ik inderdaad door 't rondom vast te naaien). Maar ik heb de zijkant ook wel eens mee-bekleed. Wil deze eigenlijk ook nog voeren, maar mijn moeder (waar 't een verjaardagscadeautje voor was) wil 'm eerst even daar houden om te showen aan haar vriendinnen van haar eigen handwerkclubje
. Over een tijdje mag ik 'm weer meenemen en dan voeren, is nu de afspraak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 22:08 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mag ik hier even mijn grootste project so far showen?
Love love!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mag je zeker heel trots op zijn
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 22:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Love love!
Mag je zeker heel trots op zijn
Ja?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 22:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je bent trouwens wel lekker hard gegaan!
Naja... ik doe altijd duizend projecten door elkaar. Dus ik weet het ook niet goed. Sneller dan ik erover zou doen iigquote:
Ik heb ook nog wat halve projecten liggen, haha. Maar deze heb ik gemaakt zonder ander project tussendoor, dat is wel knap jaquote:Op dinsdag 20 mei 2025 22:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Naja... ik doe altijd duizend projecten door elkaar. Dus ik weet het ook niet goed. Sneller dan ik erover zou doen iig
Maar dat zegt niks
Maakt ook niet uit! Hij is hartstikke mooi. Leuk garen en mooi patroon
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 22:28 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik heb ook nog wat halve projecten liggen, haha. Maar deze heb ik gemaakt zonder ander project tussendoor, dat is wel knap ja![]()
Thaaaaanks
Ja, bedtijd. Lekker gaan slapenquote:Op dinsdag 20 mei 2025 22:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Moet weer helemaal tot morgen wachten met knutselen
flinke klus inderdaad, leuk gelukt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.in de haak.
Leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mag je zeker trots op zijn
Heb altijd ruzie met Pinterest, maar in je linkje wel iets gevonden in het Chinees hahaha. Maar de cijfers staan er bij en dit komt denk ik wel goed. Thanks!quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:05 schreef Dotteke het volgende:
Misschien kan je hier wat vinden
https://nl.pinterest.com/isaseppe/brood-haken/
Ik kan er ook niet mee omgaan hoor, maar misschien iemand hier die dat we kan?quote:Op vrijdag 6 juni 2025 09:41 schreef Donna het volgende:
[..]
Heb altijd ruzie met Pinterest, maar in je linkje wel iets gevonden in het Chinees hahaha. Maar de cijfers staan er bij en dit komt denk ik wel goed. Thanks!
Ik denk dat ik uit m'n hoofd ook wel wat kan, maar iets van een patroon is toch wel fijn vind ik altijd.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 09:47 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik kan er ook niet mee omgaan hoor, maar misschien iemand hier die dat we kan?
Fijn dat je toch iets gevonden hebtals ie het chinees
Ja dat is altijd makkelijkquote:Op vrijdag 6 juni 2025 10:14 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik denk dat ik uit m'n hoofd ook wel wat kan, maar iets van een patroon is toch wel fijn vind ik altijd.
Ik heb even voor je in mijn boeken gekeken en sorryquote:Op vrijdag 6 juni 2025 10:14 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik denk dat ik uit m'n hoofd ook wel wat kan, maar iets van een patroon is toch wel fijn vind ik altijd.
Ik heb gezocht op "bread roll crochet free" en kwam dit tegen?quote:
Was voor @Donnaquote:Op vrijdag 6 juni 2025 12:54 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik heb gezocht op "bread roll crochet free" en kwam dit tegen?
https://www.scribd.com/document/522535608/Panaderia-a-crochet
Heb alleen niet gekeken of het ook daadwerkelijk een goed patroon is of dat het AI is oid
Maar proberen kan altijd?
Ohja sorryquote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:15 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Was voor @:Donna
Deze zien er wel super uit zeg
Dan zat je bijna goed alleen kwam na de Do te nn en niet twee tt'squote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:21 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ohja sorry
Mijn brain fog hoofd zag een usernaam die begon met Do
Ja deze zagen er goed uit!
En ik zag leuke bij Hobbii, maar die zijn niet gratis
En jullie zijn ook nog allebei blauwquote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:23 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dan zat je bijna goed alleen kwam na de Do te nn en niet twee tt's
Wat een leukerdquote:Op vrijdag 6 juni 2025 14:31 schreef essnhills het volgende:
Ik had nog een speelkubus gemaakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn neefje is afgelopen zondagavond geboren
Gister zijn we op kraamvisite geweest.
Broer en schoonzus waren erg blij met alle cadeautjes
Leuk! En gefeliciteerd met je neefjequote:Op vrijdag 6 juni 2025 14:31 schreef essnhills het volgende:
Ik had nog een speelkubus gemaakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn neefje is afgelopen zondagavond geboren
Gister zijn we op kraamvisite geweest.
Broer en schoonzus waren erg blij met alle cadeautjes
Patronen komen uit het boek 3D granny squares van Celine Semaan, Caitie Moore en Sharna Moore.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:16 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Leuk! En gefeliciteerd met je neefje
Welk patroon en welk garen heb je gebruikt?
Ik heb een paar jaar geleden een amigurumi gemaakt voor mijn zoon, met kwaliteitskatoen (Scheepjes of Schachenmayr), recent deze moeten wassen, en helaas is het donkerblauw heel erg gaan bloeden waardoor de witte onderdelen nu lichtblauw zijn en het heldere donkerrood nu wat doffer/donkerder rood is gewordenHeel jammer vind ik, ik ging er vanuit dat ik door katoen van een goed merk dit niet zou hebben. En het wassen duurde 5 minuten in een lauw sopje met een wolwasmiddel, goed uitgespoeld en aan de lucht laten drogen.
Wie herkent dit? Wie heeft tips?
nicequote:Op woensdag 18 juni 2025 12:39 schreef NijntjesUk het volgende:
Knuffeldoekje gemaakt. Ga er nog wel een rammelaar bij maken.
[ afbeelding ]
Wat een schatje!quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:39 schreef NijntjesUk het volgende:
Knuffeldoekje gemaakt. Ga er nog wel een rammelaar bij maken.
[ afbeelding ]
Bij mij is altijd rommeltje.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 08:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo, ook wat projectjes delen
Beetje simpel en snel aan. Werkjes van "grote stappen, snel thuis". Begonnen ook aan een uitdagender werkje
Windspinner voor een kennis. Kreeg de vrijheid in kleur bij de vraag en dit vond ik mooi
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En een experiment met velvet garens. Eens nooit meer. Ja gaat snel, alleen kwetsbaar en grof. Desondanks zijn ze wel schattig geworden
(dat schaap ernaast is al van heeeeeel lang terug. Krijg het niet over mijn hart om die weg te doen)
[ afbeelding ]
(de foto's zijn in de avond genomen. Dan is de tafel een rommeltje, voor het slapen gaan ruim ik hem altijd op)!
Gelukkig maar!quote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Bij mij is altijd rommeltje.
Ik vind bij jou nog netjes
Prachtig gedaan! Ziet er zo netjes uit en mooie kleuren meidquote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:20 schreef Sarabi het volgende:
Na een jaar weer deze CAL opgepakt. Deel 4 is nu klaar![]()
[ link | afbeelding ]
Dankjewel!quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Prachtig gedaan! Ziet er zo netjes uit en mooie kleuren meid
Have funquote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
(Die CAL net klaargelegd voor morgen. Je motiveert mij)!
Leuk dat je ook weer begonnen bentquote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:56 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ha, een paar maanden geleden deze CAL weer opgepakt, en gestopt toen ik net met deel 4 was begonnen. Zal er na de vakantie weer mee beginnenHet is echt een meerjarenproject.
Mooie kleuren inderdaad!
Ooooh dat is leuk! Een nieuwe CAL. Alleen heb deze liggen, de mandala madness een begin en inder bekende sprookjes-deken-CAL. En een mozaïek elfjesdeken... Dusssss... ik koop pas weer een CAL als ik er twee af hebquote:Op dinsdag 29 juli 2025 23:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dankjewel!
[..]
Have fun
[..]
Leuk dat je ook weer begonnen bent
Ik vond deel 4 wel echt taai. Benieuwd naar deel 5 en 6.
Ik zag ook een teaser van de nieuwe Scheepjes CAL voorbij komen, ik vond hem wel een beetje op deze lijken.
Foto's? Ben erg benieuwd.quote:Op woensdag 30 juli 2025 09:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh en ik heb een andere deken, die af is en gooi ik denk ik weg. Was leuk om te maken, alleen geen ruimte voor
Ooooh Sophia Universe ligt in de woonkamer. Die is heel mooi en wil ik misschien ook nog in een andere kleur maken, want hij zo leuk was om te maken
Foto's maak ik even later. Zit nu (naast fok) te haken.quote:Op woensdag 30 juli 2025 10:31 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Foto's? Ben erg benieuwd.
En die deken waar je geen ruimte voor hebt, gooi je die weg, of geef je die weg? Weggooien lijkt mij zo zonde! Weggeven aan de kringloop kan ook nog. Ik weet dat je een nare ervaring hebt met iemand die kritiek had op jouw eerdere weggeven, maar de algemene consensus was dat zij raar deed, en niet jij!
De mislukte deken, er is een vriendin die hem graag wil hebben, dus die gaat aan de kant tot zij langskomt. Ik vind hem eigenlijk te lelijk om weg te geven... maar soitquote:
Prachtige dingen allemaal!quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
De mislukte deken, er is een vriendin die hem graag wil hebben, dus die gaat aan de kant tot zij langskomt. Ik vind hem eigenlijk te lelijk om weg te geven... maar soit
[ afbeelding ]
d'Histoire Naturelle
[ afbeelding ]
Mandala Madness
[ afbeelding ]
En de mozaïek Fairytale deken (erg leuk om te doen)!
[ afbeelding ]
En deze moet ik nog starten, foto van google. De wol en patroon voor mijn verjaardag gehad van een vriendin. Die is zo tof
[ afbeelding ]
Mooie CAL is ditquote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:20 schreef Sarabi het volgende:
Na een jaar weer deze CAL opgepakt. Deel 4 is nu klaar![]()
[ link | afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |