abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 7 juli 2024 @ 18:41:09 #201
441859 crew  Lenny77
pi_214202029
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 18:10 schreef Gia het volgende:

Als vrouwen ook opgewonden raken bij het zien van een mooie man, waarom hoeven mannen dan niet hun hoofd te bedekken, of hun hele lichaam?
Ja want als het haar of blote huid van een vrouw al een verleiding kan zijn, dan is een vrouw die interesse in je heeft toch helemaal een ramp? Hoe stop je die verleiding??
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_214202189
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 18:41 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja want als het haar of blote huid van een vrouw al een verleiding kan zijn, dan is een vrouw die interesse in je heeft toch helemaal een ramp? Hoe stop je die verleiding??
Door van vrouwen bezit te maken. Dan hebben ze niks te willen.
pi_214202230
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 18:10 schreef Gia het volgende:
Als vrouwen ook opgewonden raken bij het zien van een mooie man, waarom hoeven mannen dan niet hun hoofd te bedekken, of hun hele lichaam?
We kunnen wel allerlei redenen gaan bedenken waarom mannen en vrouwen iets moeten doen, maar de hoofdreden waarom men het doet is omdat God het wil.

quote:
Dat is een ramp als je het niet wil als man. De zeer aantrekkelijke Profeet Jozef eindigde dan ook in de gevangenis voor het weigeren in te gaan op de avances van die vrouw.

Als man kun je proberen om te voorkomen dat je in zulke benarde situaties terechtkomt.
pi_214202269
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 18:52 schreef Triggershott het volgende:

[..]
We kunnen wel allerlei redenen gaan bedenken waarom mannen en vrouwen iets moeten doen, maar de hoofdreden waarom men het doet is omdat God het wil.
[..]
Dat is een ramp als je het niet wil als man. De zeer aantrekkelijke Profeet Jozef eindigde dan ook in de gevangenis voor het weigeren in te gaan op de avances van die vrouw.

Onsympathieke gang van zaken, me dunkt.
  zondag 7 juli 2024 @ 18:56:33 #205
3542 Gia
User under construction
pi_214202319
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 18:52 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Ik heb nieuws voor je: God is geen fysieke persoon, die kan niet iets willen en al helemaal niet eisen.
quote:

Als man kun je proberen om te voorkomen dat je in zulke benarde situaties terechtkomt.
Oh, het was niet eens Mo. Logisch ook, die kon alleen maar een kind en rijpe vrouwen aan zich binden. Zal wel lelijk zijn geweest.

Maar hoe kun je voorkomen dat je in zulke benarde situaties terechtkomt? Toch eigenlijk alleen door jezelf onaantrekkelijk te maken voor het vrouwelijk geslacht!

Of door braaf wel in te gaan op de avances van seksbeluste vrouwen?
pi_214202393
Wat we ook weer zien is in dit topic dat "WIJ" vooral interesse hebben in triviale randzaken.

Dus dingen die er in het grote geheel totaal niet toe doen en volstrekt onbelangrijk zijn.

Het is duidelijk dat voor ons en onze politiek de echt belangrijke zaken niet te behappen zijn.

Zo jammer altijd dat de users hier hun energie steevast steken in totaal onbelangrijke zaken. :)

Ik bedoel: hoofddoeken.... wat is het grote belang daarvan dat het alweer 6 delen daarover gaat? Totaal bespottelijk en triviaal. Dat is blijkbaar wat ons interesseert omdat de echte zaken waar we ons zorgen over zouden moeten maken te lastig zijn.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_214202505
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 18:56 schreef Gia het volgende:
Of door braaf wel in te gaan op de avances van seksbeluste vrouwen?
In veel (de meeste?) strenge islamitische landen worden vrouwen uitgehuwelijkt. De man ziet zijn bruid vaak pas na het huwelijk. En dat is natuurlijk wel zo praktisch als vrouwen een burka moeten dragen en niet met mannen mogen praten.
pi_214202540
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 18:59 schreef Bart2002 het volgende:
Wat we ook weer zien is in dit topic dat "WIJ" vooral interesse hebben in triviale randzaken.

Dus dingen die er in het grote geheel totaal niet toe doen en volstrekt onbelangrijk zijn.

Het is duidelijk dat voor ons en onze politiek de echt belangrijke zaken niet te behappen zijn.

Zo jammer altijd dat de users hier hun energie steevast steken in totaal onbelangrijke zaken. :)

Ik bedoel: hoofddoeken.... wat is het grote belang daarvan dat het alweer 6 delen daarover gaat? Totaal bespottelijk en triviaal. Dat is blijkbaar wat ons interesseert omdat de echte zaken waar we ons zorgen over zouden moeten maken te lastig zijn.
Ja, zeg gewoon dat het de islamistische variant van een trouwring is. Probleem opgelost.
  zondag 7 juli 2024 @ 19:08:15 #209
3542 Gia
User under construction
pi_214202603
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 19:03 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
In veel (de meeste?) strenge islamitische landen worden vrouwen uitgehuwelijkt. De man ziet zijn bruid vaak pas na het huwelijk. En dat is natuurlijk wel zo praktisch als vrouwen een burka moeten dragen en niet met mannen mogen praten.
Dus, mannen kunnen voorkomen dat ze in dergelijke benarde situaties belanden, door vrouwen te dwingen een boerka te dragen. Okay, duidelijk. Verder geen dwang, natuurlijk.
Maar goed, ook een vrouw in boerka heeft ogen en kan opgewonden raken van een lekkere vent.
  zondag 7 juli 2024 @ 19:11:10 #210
3542 Gia
User under construction
pi_214202683
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 18:59 schreef Bart2002 het volgende:

Volgens mij wil het kabinet echt wel aan belangrijke zaken beginnen, maar dat wordt gefrustreerd door dit gezeur over een normaal antwoord op een sturende vraag van een journalist, waarop elk antwoord voor ophef had gezorgd.

Als links Nederland hier dan eens mee ophoudt, dan kunnen we beginnen aan belangrijke zaken.
  zondag 7 juli 2024 @ 19:12:23 #211
3542 Gia
User under construction
pi_214202704
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 19:04 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, zeg gewoon dat het de islamistische variant van een trouwring is. Probleem opgelost.
Niet helemaal correct. Mannen dragen ook een trouwring.
pi_214202705
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 19:08 schreef Gia het volgende:

[..]
Dus, mannen kunnen voorkomen dat ze in dergelijke benarde situaties belanden, door vrouwen te dwingen een boerka te dragen. Okay, duidelijk. Verder geen dwang, natuurlijk.
Maar goed, ook een vrouw in boerka heeft ogen en kan opgewonden raken van een lekkere vent.
Er is daarom maar 1 logische conclusie mogelijk: ook mannen verplichten een burka te dragen. Eerlijk is eerlijk.
pi_214202721
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 19:12 schreef Gia het volgende:

[..]
Niet helemaal correct. Mannen dragen ook een trouwring.
Ja, en het gebruik hier in Nederland is er niet naar. Dus dan moeten we iedereen wel nog een beetje opvoeden.
pi_214202735
quote:

[..]
En waarom zie je soms ook heel jonge, pre-puberale moslima's helemaal ingepakt? om pedo-gevoelens tegen te gaan?!
  Moderator zondag 7 juli 2024 @ 19:17:25 #215
236264 crew  capricia
pi_214202791
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 19:13 schreef ReplaR het volgende:

[..]
En waarom zie je soms ook heel jonge, pre-puberale moslima's helemaal ingepakt? om pedo-gevoelens tegen te gaan?!
Dezelfde Fonda Sahla over schoolzwemmen (die van 'een hoofddoek is een vrije keus').
En het gaat ook alleen om meisjes. Jongetjes hoeven dat niet.
"Voortaan kunnen kinderen in zwemkleding zwemmen die bedekt van de pols tot aan de enkel.”

twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 juli 2024 @ 19:19:00 #216
378023 Wotte
wotte!?
pi_214202815
quote:

[..]
Is dat niet omdat in sommige culturen de familie eer afhankelijk is van de 'reinheid' van de dochters.
  Moderator zondag 7 juli 2024 @ 19:21:04 #217
236264 crew  capricia
pi_214202848
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 19:19 schreef Wotte het volgende:

[..]
Is dat niet omdat in sommige culturen de familie eer afhankelijk is van de 'reinheid' van de dochters.
Kinderen van 7 jaar?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 juli 2024 @ 19:23:48 #218
504895 Bofjijff
AJAXGODENZONEN SUPERJODEN
pi_214202891
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 19:19 schreef Wotte het volgende:

[..]
en anders vermoord je je eigen dochter, krijg je in sommige landen zelfs strafvermindering...
pi_214202913
Als ik de gedachtengang van de moslims hier in dit topic volg is het niet dragen van hoofdbedekking een reden om westerse vrouwen te zien als hoeren owmdat ze er blijkbaar om vragen.
pi_214202984
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 19:11 schreef Gia het volgende:
Als links Nederland
Dit vind ik ook totale verdwazing... Waar zie jij "links" Nederland"?
We hebben het meest rechtse kabinet aller tijden.

Echt hoor.

Ook iets wat we in #229 zien over zwemmende jongetjes.... / kinderen / meisjes

Waarom qua flying fuck boeit dat allemaal? Gaat toch volkomen over niks en leidt af van wel echte problemen van dienst? Waar zijn jullie mee bezig? Echt zonde van de energie die je niet stopt in iets wat echt belangrijk is.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_214202994
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2024 19:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Kinderen van 7 jaar?
Iets met Aïsja, een echtgenote van Mohammed enz.
pi_214202998
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 19:29 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dit vind ik ook totale verdwazing... Waar zie jij "links Nederland"?

Echt hoor.
Niet rechts genoeg, dus links.
  zondag 7 juli 2024 @ 19:54:04 #223
378023 Wotte
wotte!?
pi_214203314
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2024 19:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Kinderen van 7 jaar?
Ongetrouwd wellicht? Maar kan me voorstellen dat als dat de gedachtengang is dat je dan eerder meisjes/vrouwen bedekt. Ik meen me ook te herinneren dat het dragen van een hoofddoek toevalligerwijs begint bij de puberteit.

Vandaar dat ik denk dat de oorzaak tussen het verschil in die hoek zit.
pi_214203345
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 19:24 schreef Dunnevandale het volgende:
Als ik de gedachtengang van de moslims hier in dit topic volg is het niet dragen van hoofdbedekking een reden om westerse vrouwen te zien als hoeren owmdat ze er blijkbaar om vragen.
Dat is dus waarom zoveel niet gesluierde vrouwen last hebben van straatintimidaties.
  Moderator zondag 7 juli 2024 @ 20:28:00 #225
441859 crew  Lenny77
pi_214203721
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 19:24 schreef Dunnevandale het volgende:
Je moet de toekomstige concubines toch herkennen?
  Moderator zondag 7 juli 2024 @ 20:28:59 #226
441859 crew  Lenny77
pi_214203737
quote:

Waarom qua flying fuck boeit dat allemaal? Gaat toch volkomen over niks en leidt af van wel echte problemen van dienst? Waar zijn jullie mee bezig? Echt zonde van de energie die je niet stopt in iets wat echt belangrijk is.
En toch is dat OOK/WEL belangrijk
pi_214203743
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2024 19:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Dezelfde Fonda Sahla over schoolzwemmen (die van 'een hoofddoek is een vrije keus').
"Voortaan kunnen kinderen in zwemkleding zwemmen die bedekt van de pols tot aan de enkel.”

[ x ]
Je voelt je dan als kind natuurlijk wel heel ongemakkelijk en belachelijk.
pi_214203858
quote:

[..]
Dit vind ik ook totale verdwazing... Waar zie jij "links" Nederland"?

Echt hoor.

Als we al het geld en de energie die we nu verbranden me vreemdelingenhaat nou eens zouden besteden aan een goede inburgering? Want die hebben we helemaal onder het tapijt geschoffeld en veel mensen vinden het weggegooid geld.

Hoe maak je meer extremisten? Door minderheden maar lang genoeg buiten te sluiten.

Zorg er toch voor dat ze zo snel mogelijk overal aan mee kunnen doen en zich Nederlander willen voelen. En dan zijn we ook van die idiote dingen zoals (onvrijwillige) hoofddoekjes en eerwraak af. Dat scheelt iedereen een berg ellende.

De zoon van mijn voormalige (Marokkaanse) werkster spreekt beter Nederlands dan veel Nederlanders en is advocaat geworden om wat te doen aan het onrecht. Dat zouden meer mensen moeten doen.
pi_214204216
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 20:37 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Als we al het geld en de energie die we nu verbranden me vreemdelingenhaat nou eens zouden besteden aan een goede inburgering? Want die hebben we helemaal onder het tapijt geschoffeld en veel mensen vinden het weggegooid geld.

Hoe maak je meer extremisten? Door minderheden maar lang genoeg buiten te sluiten.

Zorg er toch voor dat ze zo snel mogelijk overal aan mee kunnen doen en zich Nederlander willen voelen. En dan zijn we ook van die idiote dingen zoals (onvrijwillige) hoofddoekjes en eerwraak af. Dat scheelt iedereen een berg ellende.

De zoon van mijn voormalige (Marokkaanse) werkster spreekt beter Nederlands dan veel Nederlanders en is advocaat geworden om wat te doen aan het onrecht. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Jij vergeet schijnbaar dat een aantal invloedrijke mensen uit die andere landen hun achterlijke en schadelijke gebruiken/tradities aan de Nederlanders willen opdringen .o.a. het achterlijke gebruik/traditie van meisjesbesnijdenis.
  Moderator zondag 7 juli 2024 @ 21:00:02 #230
236264 crew  capricia
pi_214204229
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 20:59 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij vergeet schijnbaar dat een aantal invloedrijke mensen uit die andere landen hun achterlijke en schadelijke gebruiken/tradities aan de Nederlanders willen opdringen .o.a. het achterlijke gebruik/traditie van meisjesbesnijdenis.
Vergeet jongetjes niet. Die massaal besneden worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214204635
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2024 21:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Vergeet jongetjes niet. Die massaal besneden worden.
Vergeet jongentjes niet. Die op scholen geïndoctrineerd worden, geseksualiseerd, wijs worden gemaakt dat ze een meisje zijn en een complete geslachtsverandering nodig hebben en aan gevaarlijke medicatie zoals puberteitsremmers moeten.
  zondag 7 juli 2024 @ 21:32:42 #232
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214204665
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2024 19:17 schreef capricia het volgende:

[..]

[ x ]
Heel simpel: VRIJHEID. Het zijn jullie eigen spelregels.

Ik ben erg soeverein.

:{²

[ Bericht 0% gewijzigd door BansheeBoy op 07-07-2024 21:40:05 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 7 juli 2024 @ 21:33:51 #233
13462 BansheeBoy
pi_214204677
quote:

[..]
Om alvast te wennen voor als je wel een doelwit bent voor menners die stout zijn in de pants.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zondag 7 juli 2024 @ 21:39:34 #234
13462 BansheeBoy
pi_214204732
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 16:40 schreef Lurf het volgende:

[..]
Ben je nou een trol of niet?
Als ik ja zeg is je hele betoog voor niks. Ergens gun ik je dat wel. Ik hou niet zo van mensen die op een hele arrogante manier communiceren. En wat is dat voor WC-eend vraag? :?

pi_214204810
quote:
15s.gif Op zondag 7 juli 2024 21:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Als ik ja zeg is je hele betoog voor niks. Ergens gun ik je dat wel. Ik hou niet zo van mensen die op een hele arrogante manier communiceren. En wat is dat voor WC-eend vraag? :?

Ik zou eerlijk gezegd meer respect voor je hebben moest je een trol zijn.
  zondag 7 juli 2024 @ 21:49:30 #236
13462 BansheeBoy
pi_214204829
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 21:47 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Ik zou eerlijk gezegd meer respect voor je hebben moest je een trol zijn.
Ik ben niet uit op het respect van mensen. Al ben ik op de lange baan wel heilig overtuigd van "Wie goed doet, goed ontmoet". Ik geef respect en krijg het in de regel wel terug.

pi_214204879
quote:
15s.gif Op zondag 7 juli 2024 21:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik ben niet uit op het respect van mensen. Al ben ik op de lange baan wel heilig overtuigd van "Wie goed doet, goed ontmoet". Ik geef respect en krijg het in de regel wel terug.

Ik probeer ook iedereen op gelijke voet te behandelen. Ben je er heilig van overtuigd dat je goed doet hier?
  zondag 7 juli 2024 @ 21:54:38 #238
13462 BansheeBoy
pi_214204901
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 21:53 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Ik probeer ook iedereen op gelijke voet te behandelen. Ben je er heilig van overtuigd dat je goed doet hier?
Er is altijd ruimte voor verbetering. Maar in de regel ben ik correct in de communicatie en ben ik voornamelijk inhoudelijk. Schelden doe ik ook niet. In die zin ben ik een voorbeelduser.

pi_214204960
quote:
15s.gif Op zondag 7 juli 2024 21:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Er is altijd ruimte voor verbetering. Maar in de regel ben ik correct in de communicatie en ben ik voornamelijk inhoudelijk. Schelden doe ik ook niet. In die zin ben ik een voorbeelduser.

Ja, je valt nog mee, behalve op godsdienstig vlak, dan scheiden onze wegen.
  zondag 7 juli 2024 @ 22:12:47 #240
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214205089
quote:
15s.gif Op zondag 7 juli 2024 21:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik ben erg soeverein.

r Moslims mogen geen geld lenen, dus geen huis kopen , geen auto kopen en geen bedrijf beginnen

geen personeel aannemen, geen economische voorspoed , maar wel de vrouw flink straffen dat mag wel en de zoons tegen hun moeder opzetten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214205160
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 21:30 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Vergeet jongentjes niet. Die op scholen geïndoctrineerd worden, geseksualiseerd, wijs worden gemaakt dat ze een meisje zijn en een complete geslachtsverandering nodig hebben en aan gevaarlijke medicatie zoals puberteitsremmers moeten.
Wat een onzin.
pi_214205177
quote:
15s.gif Op zondag 7 juli 2024 21:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik ben erg soeverein.

Jij wil alleen vrijheid voor mannen. Als vrouwen vrijheid zouden hebben, moet jij inleveren. En dan krijg je dus boerka's.

[ Bericht 30% gewijzigd door SymbolicFrank op 07-07-2024 22:30:47 ]
pi_214205191
quote:
15s.gif Op zondag 7 juli 2024 21:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Om alvast te wennen voor als je wel een doelwit bent voor menners die stout zijn in de pants.

Ah, seks is slecht. Castratie helpt.

[ Bericht 51% gewijzigd door SymbolicFrank op 07-07-2024 22:31:15 ]
  zondag 7 juli 2024 @ 22:22:57 #244
13462 BansheeBoy
pi_214205225
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 22:20 schreef SymbolicFrank het volgende:

Jij wil alleen vrijheid voor mannen. Als vrouwen vrijheid zouden hebben, moet jij inleveren. En dan krijg je dus boerka's.
Ik streef helemaal geen vrijheid na. Voor niemand niet. Ik geef enkel aan dat het de heersende spelregels zijn.

quote:
Ah, seks is slecht.
Dat ben ik niet met je eens. Het is heel goed. Mits gereguleerd en ingekaderd.

pi_214205265
quote:

[..]

In je onorthodoxe taalgebruik naar de pants van je mede-users of het geven van rare namen aan mede-users zie ik bepaald geen voorbeeld.

Of is dat de ruimte voor verbetering, Harry?
pi_214205351
quote:
15s.gif Op zondag 7 juli 2024 22:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat ben ik niet met je eens. Het is heel goed. Mits gereguleerd en ingekaderd.

Mits vrouwen hun mond houden en doen wat jij zegt.
  zondag 7 juli 2024 @ 22:33:45 #247
13462 BansheeBoy
pi_214205368
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 22:32 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Mits vrouwen hun mond houden en doen wat jij zegt.
He verdorie. Ik had je hoog zitten. Je was een van de weinigen met wie hier een normaal gesprek te voeren was. Deze reactie valt me van je tegen.

Jason.

pi_214205451
quote:
15s.gif Op zondag 7 juli 2024 22:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
He verdorie. Ik had je hoog zitten. Je was een van de weinigen met hier een normaal gesprek te voeren viel.

Ok. Wat moet er allemaal gereguleerd worden? Ik ga hier af op wat jij hebt gepost, verbeter me waar het niet klopt.
1. Vrouwen mogen in mannen geen begeerte opwekken buiten de slaapkamer. Dus moeten ze daarbuiten hun lichaam, en buitenshuis ook hun hoofd verbergen.
2. Vrouwen mogen geen contact hebben met andere mannen dan hun familie of man, want anders kunnen ze begeerte opwekken.
3. Vrouwen mogen alleen seksuele gevoelens hebben voor hun man en daarom moeten andere mannen hun kruis bedekt houden.

Klinkt allemaal heel eenzijdig.

En dat komt niet overeen met wat @Tobias19xx daar over zegt. En ik vertrouw hem veel meer dan jij als het over islamitische religie en wetgeving gaat. Volgens hem is liefde en seks goed en werd het gepromoot door de profeet, die ook zijn vrouwen behandelde als gelijken. Dus ergens is het fout gegaan.

Een heel macho powertrip, wat waarschijnlijk is waarom het zo'n populaire levensstijl is bij islamitische jongens.

[ Bericht 0% gewijzigd door SymbolicFrank op 07-07-2024 22:57:37 ]
  zondag 7 juli 2024 @ 22:48:49 #249
13462 BansheeBoy
pi_214205460
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 22:47 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ok. Wat moet er allemaal gereguleerd worden? Ik ga hier af op wat jij hebt gepost, verbeter me waar het niet klopt.
Ik bedoel met regulering en afkadering: sex BINNEN het huwelijk. Dat is zelfs goed.

Wat jij er allemaal bij haalt is me een raadsel.

pi_214205525
quote:
15s.gif Op zondag 7 juli 2024 22:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik bedoel met regulering en afkadering: sex BINNEN het huwelijk. Dat is zelfs goed.

Wat jij er allemaal bij haalt is me een raadsel.

Dus ook binnen het homohuwelijk?
  Moderator zondag 7 juli 2024 @ 22:57:16 #251
441859 crew  Lenny77
pi_214205554
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 22:05 schreef Killumination het volgende:

[..]
Wat had je gewild dat het zou zijn?
Hopelijk slechte/donkere humor
  zondag 7 juli 2024 @ 23:01:19 #252
13462 BansheeBoy
pi_214205597
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 22:54 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dus ook binnen het homohuwelijk?
:')

pi_214205609
quote:
15s.gif Op zondag 7 juli 2024 23:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Edit; dan komt er geen antwoord, treurig.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hatseflats22 op 07-07-2024 23:09:39 ]
pi_214205679
quote:
15s.gif Op zondag 7 juli 2024 23:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Kun je voorstellen hoe anders jouw leven er uit had gezien als je geboren was als homoseksueel. En hoe anders je over al die dingen had gedacht.

"Shit! Als die knappe gozer geen boerka aandoet bespring ik hem en ruk ik hem al zijn kleren van het lijf! En misschien dan ook wel, want ik weet nu hoe goddelijk hij er uit ziet!"
pi_214206005
Trouwens, mensen die tegen het homohuwelijk zijn om god mag weten wat voor redenen, heb ik even 'hoog' zitten als mensen die tegen een huwelijk tussen (al dan niet) geloofsgenoten of mensen met verschillende huidskleuren zijn.

Meer algemeen bedoeld, maar mocht iemand zich aangesproken voelen, dan :')
  maandag 8 juli 2024 @ 00:11:24 #256
13462 BansheeBoy
pi_214206037
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 00:01 schreef Hatseflats22 het volgende:
Trouwens, mensen die tegen het homohuwelijk zijn om god mag weten wat voor redenen, heb ik even 'hoog' zitten als mensen die tegen een huwelijk tussen (al dan niet) geloofsgenoten of mensen met verschillende huidskleuren zijn.

Meer algemeen bedoeld, maar mocht iemand zich aangesproken voelen, dan :')
Ik krijg je tekst niet ontcijferd. Sorry man.

[ Bericht 0% gewijzigd door BansheeBoy op 08-07-2024 00:23:36 ]
pi_214206067
quote:
15s.gif Op maandag 8 juli 2024 00:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik krijg je tekst niet ontcijfert. Sorry man.

Geeft niet hoor, het is trouwens 'ontcijferd'.
  maandag 8 juli 2024 @ 00:24:42 #258
13462 BansheeBoy
pi_214206073
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 00:22 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Geeft niet hoor, het is trouwens 'ontcijferd'.
Grappig dat ik het had aangepast naar het verkeerde. Fokschaapje was ff kwijt. :')

Thanks.

pi_214206077
quote:
15s.gif Op maandag 8 juli 2024 00:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Grappig dat ik het had aangepast naar het verkeerde. Fokschaapje was ff kwijt. :')

Thanks.

Geen probleem, ik neem aan dat het ontcijferen verder wel lukt nu.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 8 juli 2024 @ 00:32:25 #260
485843 crew  Jippie
pi_214206088
Graag on topic - Faber die minister van alle Nederlanders zegt te zijn maar een duidelijke afkeur van hoofddoekjes heeft.

Discussies over religie, seks, opwinding, perversiteiten, eerwraak, besnijdenis - >open een topic in F&L, SEX of R&P.
pi_214206101
@BansheeBoy: maar jij ziet integratie dus als assimilatie en wordt al ziek van het idee. Maar je vind het duidelijk ook maar niets als de autochtone bevolking gewoon doorgaat met al die dingen die jij verachtelijk vind. Zoals dat alle vrouwen op straat geen boerka's dragen. Met al die dingen vallen ze jou lastig.

Maar je vind het hier toch geweldig en eist hier te mogen blijven. En predikt hier hoe "echte" mensen behoren te leven. Ik gaf al aan, dat het bedreigend overkwam en ik kan niet aan de indruk ontkomen dat je pas tevreden bent als wij allemaal volgens jouw regels leven.

Ok, ik weet dat je godsdienst het aanmoedigt: je bent verplicht om mensen die wat anders geloven te bekeren. Soms neemt dat de vorm aan van een heilige oorlog. Dus je doet dan wat je God je op heeft gedragen. Alhoewel ik wel heel geïnteresseerd ben in wat @Tobias19xx daar over te vertellen heeft.

Zou het niet veel fijner zijn om gewoon mee te doen met de Nederlandse cultuur? Dan ben je van al dat gezeik af en kun je lekker gaan leven.

Wat zegt jouw Iman daar allemaal over?
pi_214206104
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2024 00:32 schreef Jippie het volgende:
Graag on topic - Faber die minister van alle Nederlanders zegt te zijn maar een duidelijke afkeur van hoofddoekjes heeft.

Discussies over religie, seks, opwinding, perversiteiten, eerwraak, besnijdenis - >open een topic in F&L, SEX of R&P.

Ok, ik zal er mee stoppen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 8 juli 2024 @ 00:42:24 #263
485843 crew  Jippie
pi_214206110
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 00:38 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ok, ik zal er mee stoppen.
Doorgaan is prima, maar wel graag on-topic ^O^
pi_214206133
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2024 00:42 schreef Jippie het volgende:

[..]
Doorgaan is prima, maar wel graag on-topic ^O^
Ja, discussies hebben nu eenmaal de neiging om te ontsporen. En als ze dan lang worden, vonden veel mensen die nieuwe aandachtspunten heel interessant. Als je altijd on-topic moet blijven is het na een paar pagina's wel bekeken.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 8 juli 2024 @ 01:03:18 #265
485843 crew  Jippie
pi_214206172
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 00:51 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, discussies hebben nu eenmaal de neiging om te ontsporen. En als ze dan lang worden, vonden veel mensen die nieuwe aandachtspunten heel interessant. Als je altijd on-topic moet blijven is het na een paar pagina's wel bekeken.
Daarom is het een optie om elders een nieuw en relevant topic te openen en daar de discussie voort te zetten met wie maar wil. Een zijpaadje kan best, maar het gaat nu alleen nog maar over allerlei andere onderwerpen. Het 'hoofddoekje' komt wel regelmatig terug maar minister Faber is geheel uit beeld.
pi_214206178
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 22:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is altijd bijzonder als er aanslagen uit naam van de islam, verminkingen uit naam van de islam, of onderdanigheid uit de naam van de islam, gepredikt en gebezigd wordt.
En dat de een dan wel islam is, en de ander niet.
Ies koeltoer
pi_214206259
quote:

[..]

Dat moet ik je nageven je blijft netjes in je taalgebruik, daar heb ik wel respect voor, we zijn het grotendeels niet eens over kleding van dames, dat is een cultuurverschil naar mijn mening
pi_214206679
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2024 01:03 schreef Jippie het volgende:

[..]
Daarom is het een optie om elders een nieuw en relevant topic te openen en daar de discussie voort te zetten met wie maar wil. Een zijpaadje kan best, maar het gaat nu alleen nog maar over allerlei andere onderwerpen. Het 'hoofddoekje' komt wel regelmatig terug maar minister Faber is geheel uit beeld.
90% van deze discussie is over waarom mensen wel of niet aanstoot nemen aan hoofddoeken en waar dat gebruik vandaan komt. Dat minister Faber er wat over zei levert voornamelijk reacties op die voor of tegen het PVV standpunt zijn dat alle buitenlanders er uit moeten. En daar gaat de helft van alle andere discussies al over.
  maandag 8 juli 2024 @ 08:38:47 #269
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214207079
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 07:26 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
90% van deze discussie is over waarom mensen wel of niet aanstoot nemen aan hoofddoeken en waar dat gebruik vandaan komt. Dat minister Faber er wat over zei levert voornamelijk reacties op die voor of tegen het PVV standpunt zijn dat alle buitenlanders er uit moeten. En daar gaat de helft van alle andere discussies al over.
Hmm, is het standpunt van de PVV om alle buitenlanders uit Nederland te gooien? Ik ben benieuwd hoe je deze opmerkelijke claim wil gaan onderbouwen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214207214
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2024 01:03 schreef Jippie het volgende:

[..]
Over Faber valt niet veel te zeggen behalve dat zij er nooit had mogen zitten
  maandag 8 juli 2024 @ 09:10:54 #271
3542 Gia
User under construction
pi_214207331
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2024 08:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, is het standpunt van de PVV om alle buitenlanders uit Nederland te gooien? Ik ben benieuwd hoe je deze opmerkelijke claim wil gaan onderbouwen.
Inderdaad, Wilders heeft gezegd dat hij er niet 'meer' wil en de criminele exemplaren die Nederland haten, uit wil kunnen zetten.
Dat is, door links, opzettelijk verbasterd naar: "Wilders wil alle buitenlanders deporteren".

Dat is een typisch linkse manier van discussiëren, uitspraken veranderen.

Gebeurde ook al met de uitspraak van Minister Faber. Ze zei:
"Ik heb niets met hoofddoekjes"
Dat is, in de media verandert naar:
"Ik heb het niet zo op hoofddoekjes"

De eerste uitspraak zegt iets over haarzelf, het is niet haar ding.
De tweede uitspraak zegt iets over de hoofddoekjes, dat spreekt een afkeur uit.
Maar goed, dát heeft ze niet gezegd.
  maandag 8 juli 2024 @ 09:28:04 #272
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214207492
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 09:10 schreef Gia het volgende:

[..]
Inderdaad, Wilders heeft gezegd dat hij er niet 'meer' wil en de criminele exemplaren die Nederland haten, uit wil kunnen zetten.
Dat is, door links, opzettelijk verbasterd naar: "Wilders wil alle buitenlanders deporteren".

Correct.

Dat blijkt iedere keer weer opnieuw. Men moet daadwerkelijke standpunten verdraaien want anders lukt het niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214207527
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2024 09:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Dat blijkt iedere keer weer opnieuw. Men moet daadwerkelijke standpunten verdraaien want anders lukt het niet.
Rechts gejank
  maandag 8 juli 2024 @ 09:34:38 #274
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214207575
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 09:30 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Rechts gejank
Nee hoor, daar is geen sprake van. Er wordt slechts opgemerkt en benoemd hoe men in bepaalde kringen te werk gaat. En dat zegt natuurlijk ook genoeg over het schrijnende gebrek aan inhoud en tevens intellectueel vermogen in zulke contreien.
pi_214207591
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2024 09:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, daar is geen sprake van. Er wordt slechts opgemerkt en benoemd hoe men in bepaalde kringen te werk gaat. En dat zegt natuurlijk ook genoeg over het schrijnende gebrek aan inhoud en tevens intellectueel vermogen in zulke contreien.
Het getwitter van Geert vind ik een mooi voorbeeld hoe het niet moet
  maandag 8 juli 2024 @ 09:49:09 #276
13462 BansheeBoy
pi_214207710
quote:

[..]

Hij heeft vaker de kans gehad om zijn uitspraken te nuanceren. Het feit dat hij het niet doet is een bewuste keuze van hem zelf met nadelige consequenties. Als je zegt "minder, minder, minder Marokkanen..." en je geeft niet aan welke Marokkanen, ook niet nadat het wordt gevraagd. Dan moet je niet verwachten dat links voor hem gaat nuanceren.

Wilders is gewoon een hele nare menner.

pi_214207778
quote:

[..]

"Meer of minder Marokkanen?"
  maandag 8 juli 2024 @ 09:57:58 #278
3542 Gia
User under construction
pi_214207816
quote:
15s.gif Op maandag 8 juli 2024 09:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Hij heeft vaker de kans gehad om zijn uitspraken te nuanceren. Het feit dat hij het niet doet is een bewuste keuze van hem zelf met nadelige consequenties. Als je zegt "minder, minder, minder Marokkanen..." en je geeft niet aan welke Marokkanen, ook niet nadat het wordt gevraagd. Dan moet je niet verwachten dat links voor hem gaat nuanceren.

Wilders is gewoon een hele nare menner.

Het maakt helemaal niet uit of Wilders wil nuanceren wat hij bedoelt met 'minder Marokkanen'. Als hij zegt te doelen op 'minder nieuwe Marokkanen' of alleen 'het uitwijzen van criminele Marokkanen', wordt dat toch niet geaccepteerd. Men blijft beweren dat Wilders alle buitenlanders eruit wil gooien. Dat is geen nuanceren, maar bewust verkeerd interpreteren.
  maandag 8 juli 2024 @ 10:01:57 #279
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_214207889
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 09:55 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
"Meer of minder Marokkanen?"
Dat is destijds gewoon uit zijn verband getrokken. Het ging over criminele Marokkanen maar daar werd verder niet meer over gerept. Het werd meteen tot belediging en discriminatie uitgeroepen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_214207959
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 10:01 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat is destijds gewoon uit zijn verband getrokken. Het ging over criminele Marokkanen maar daar werd verder niet meer over gerept. Het werd meteen tot belediging en discriminatie uitgeroepen.
Ja, onze nieuwe minister-president heeft bevestigd dat er geen racisten in het kabinet zitten, dat ze er zijn voor alle Nederlanders, maar dat immigratie wel het grootste probleem is dat krachtig aangepakt moet worden. Gelukkig wilde hij dat doen door de opvang te verbeteren. En hij vond zelf de armoedebestrijding het belangrijkste.

Al het lawaai is vooral omdat een flink deel van de stemmers vinden dat dat niet ver genoeg gaat (Wilders had beloofd die buitenlanders hard aan te pakken!) en een ander groot deel van de kiezers gelooft er niets van omdat er PVV-ers in het kabinet zitten.
  maandag 8 juli 2024 @ 10:09:27 #281
13462 BansheeBoy
pi_214207977
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 09:57 schreef Gia het volgende:

[..]
Het maakt helemaal niet uit of Wilders wil nuanceren wat hij bedoelt met 'minder Marokkanen'. Als hij zegt te doelen op 'minder nieuwe Marokkanen' of alleen 'het uitwijzen van criminele Marokkanen', wordt dat toch niet geaccepteerd. Men blijft beweren dat Wilders alle buitenlanders eruit wil gooien. Dat is geen nuanceren, maar bewust verkeerd interpreteren.
Ja, alleen dat valt voornamelijk hemzelf te verwijten. Hij laat (bewust) ruimte voor ruis. Wilders is een vieze menner maar wel een slimme. Door bewust niet te nuanceren kan hij naar zijn achterban de schijn ophouden van "ik bedoel gewoon alle Marokkanen". En naar anderen (dus ook links) kan hij de schijn ophouden van "natúúúúrlijk bedoel ik alleen de criminelen..."

Alfred.

[ Bericht 1% gewijzigd door BansheeBoy op 08-07-2024 10:14:41 ]
pi_214208075
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 09:57 schreef Gia het volgende:

[..]
Insinueren, heet dat. Je mag van de wet niet discrimineren, daar kun je ook als politicus voor gestraft worden. Hij zegt het dus zo, dat hij net binnen de wet blijft, maar de luisteraars precies weten wat hij bedoelt.

En de interpretatie van wat nu wel en niet discriminatie en racisme is, schuift steeds verder op.
  maandag 8 juli 2024 @ 10:34:28 #283
3542 Gia
User under construction
pi_214208230
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 10:18 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Insinueren, heet dat. Je mag van de wet niet discrimineren, daar kun je ook als politicus voor gestraft worden. Hij zegt het dus zo, dat hij net binnen de wet blijft, maar de luisteraars precies weten wat hij bedoelt.

En de interpretatie van wat nu wel en niet discriminatie en racisme is, schuift steeds verder op.
Vind dat zo typisch hè, als Wilders iets zegt binnen de grenzen van de wet, dan verdraaien we het zo dat het een foute uitspraak is. Want we weten heus wel wat hij bedoelt!!

Maar als Timmermans iets zegt: 'Ik zal niets nalaten om te beletten dat Wilders in torentje komt', dan is daar niks mis mee en bedoelt hij daar niets verkeerds mee.

Ga gewoon uitspraken niet verdraaien en op een goudschaaltje wegen en laat ze gewoon voor wat ze zijn, bijvoorbeeld een antwoord op een vraag waar geen enkel antwoord goed op zou zijn geweest.

Mevrouw Faber, hoe denkt u over hoofddoekjes?
Ik heb niets met hoofddoekjes.

Ik heb niets met formule 1, ik heb niets met kinderen, ik heb niets met voetbal.....enz... mag allemaal, maar 'ik heb niets met hoofddoekjes' is zo'n verschrikkelijke opmerking dat er al 6 topics lang over gezanikt wordt.

Ze zegt niets verkeerd, het zegt totaal niet of zij voor of tegen het dragen van hoofddoekjes in het algemeen is. Het feit dat ze PVV minister is, betekent niet dat ze een hekel heeft aan het fenomeen hoofddoekjes. Zij heeft er niets mee. Je kunt dat ook opvatten dat het niet haar onderwerp is, dat ze er nooit over nagedacht heeft. Niet mijn ding, ik heb daar niets mee.
Vraag je het aan Wilders, dan zegt hij ongetwijfeld iets in de trant van "ik vind het onderdrukking voor vrouwen en ik ben er op tegen" En ook dat is een mening. Een politicus mag gewoon tegen een hoofddoekje, boerka, tulband, whatever zijn, zeker als geëist wordt dit altijd te mogen dragen. Wilders is absoluut niet tegen het dragen van een hoofddoek, keppel enz...tijdens het gebed.

De hoofddoek en de reden waarom het een plicht is die te dragen, straalt af op westerse vrouwen die ze niet dragen. Het zet Westerse vrouwen weg als zondig. En daar is alles mis mee.
pi_214208371
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 10:34 schreef Gia het volgende:

[..]
Vind dat zo typisch hè, als Wilders iets zegt binnen de grenzen van de wet, dan verdraaien we het zo dat het een foute uitspraak is. Want we weten heus wel wat hij bedoelt!!

Maar als Timmermans iets zegt: 'Ik zal niets nalaten om te beletten dat Wilders in torentje komt', dan is daar niks mis mee en bedoelt hij daar niets verkeerds mee.

Ga gewoon uitspraken niet verdraaien en op een goudschaaltje wegen en laat ze gewoon voor wat ze zijn, bijvoorbeeld een antwoord op een vraag waar geen enkel antwoord goed op zou zijn geweest.

Ik heb niets met formule 1, ik heb niets met kinderen, ik heb niets met voetbal.....enz... mag allemaal, maar 'ik heb niets met hoofddoekjes' is zo'n verschrikkelijke opmerking dat er al 6 topics lang over gezanikt wordt.

Ze zegt niets verkeerd, het zegt totaal niet of zij voor of tegen het dragen van hoofddoekjes in het algemeen is. Het feit dat ze PVV minister is, betekent niet dat ze een hekel heeft aan het fenomeen hoofddoekjes. Zij heeft er niets mee. Je kunt dat ook opvatten dat het niet haar onderwerp is, dat ze er nooit over nagedacht heeft. Niet mijn ding, ik heb daar niets mee.
Vraag je het aan Wilders, dan zegt hij ongetwijfeld iets in de trant van "ik vind het onderdrukking voor vrouwen en ik ben er op tegen" En ook dat is een mening. Een politicus mag gewoon tegen een hoofddoekje, boerka, tulband, whatever zijn, zeker als geëist wordt dit altijd te mogen dragen. Wilders is absoluut niet tegen het dragen van een hoofddoek, keppel enz...tijdens het gebed.

De hoofddoek en de reden waarom het een plicht is die te dragen, straalt af op westerse vrouwen die ze niet dragen. Het zet Westerse vrouwen weg als zondig. En daar is alles mis mee.
Timmermans doet hetzelfde, maar hij hoeft zich niet in bochten te wringen omdat zijn boodschap niet verboden wordt door de grondwet.

En ik ben het zelfs met je eens: ik vind dat hele gedoe dat Faber daar wat van zegt sterk overdreven. Maar ze heeft zich daar in het verleden heel negatief over uitgelaten (en immigranten in het algemeen) en dat is de reden dat ze op die stoel zit. Wilders moet straks aan zijn kiezers kunnen aantonen dat er op het gebied van immigratie harde maatregelen zijn genomen.

En de media die weten dat. Die proberen haar een lekker citaat te ontlokken, wat ze dan allemaal als titel van een sappig artikel kunnen gebruiken.

Mensen zijn niet altijd eerlijk en open, vooral politici niet. Dus het is niet slim dat te verwachten.
  maandag 8 juli 2024 @ 11:01:23 #285
3542 Gia
User under construction
pi_214208466
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 10:49 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Timmermans doet hetzelfde, maar hij hoeft zich niet in bochten te wringen omdat zijn boodschap niet verboden wordt door de grondwet.

De uitspraak van Faber is ook niet verboden door de grondwet!!
pi_214208588
quote:
Spijkers op laag water zoeken.

Allerlei religies zetten anderen weg als ongelovigen.

Dat is niet verboden.
  maandag 8 juli 2024 @ 11:15:51 #287
3542 Gia
User under construction
pi_214208665
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 11:09 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Spijkers op laag water zoeken.

Allerlei religies zetten anderen weg als ongelovigen.

Dat is niet verboden.
Er is nogal een verschil met iemand een ongelovige noemen of een zondaar.
pi_214208669
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 11:01 schreef Gia het volgende:

[..]
De uitspraak van Faber is ook niet verboden door de grondwet!!
Deze niet, nee.
pi_214208714
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 11:15 schreef Gia het volgende:
Er is nogal een verschil met iemand een ongelovige noemen of een zondaar.
Het verschil is dat een ongelovige per definitie geen moslim is en een zondaar wel.

We zijn namelijk allen zondaren.
  maandag 8 juli 2024 @ 11:21:41 #290
504895 Bofjijff
AJAXGODENZONEN SUPERJODEN
pi_214208731
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 11:16 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Deze niet, nee.
welke wel?
pi_214209133
quote:

[..]

Ik heb ook weinig op met hoofddoeken.

Maar Wilders had het over kopvoddentax, beesten dus die speciale belasting moeten betalen.

Voor Wilders is de hoofddoek één van de manieren om moslims als minderwaardig volk weg te zetten, al jarenlang.
pi_214209223
quote:
Daar zit dus de crux.

Owen Benjamin, een niet-moslim, heeft het hier over de hoofddoekjes en vergelijkt het met iemand die gestopt is met drinken in een vriendenkring waar iedereen drinkt. Dat reflecteert dan op de mensen om hem heen en herinnert hen aan dat het eigenlijk alcoholisten zijn:

quote:
It’s fascinating how inverted it is and that's one reason why there's so much hate aimed at Islamic countries. Because it's kind of like when you're sober and you're attempting to have the same friends as when you drank a lot. Just being sober reminds them of what they're doing and they hate you for it. I’m from a town where everyone's drunk all the time, no one's sober and I don't drink now. I haven't been drunk in years and so if I'm out with those guys or if I'm around people drinking and I'm completely sober they just start looking at you like: who do you think you are, they're like how dare you not join in. And my sobriety is reflecting their sin it's like it's magnifying it.
  maandag 8 juli 2024 @ 12:36:31 #293
3542 Gia
User under construction
pi_214209631
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 11:20 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Het verschil is dat een ongelovige per definitie geen moslim is en een zondaar wel.

We zijn namelijk allen zondaren.
Zondaren zijn moslims?
  maandag 8 juli 2024 @ 12:37:54 #294
3542 Gia
User under construction
pi_214209641
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 11:56 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Maar Wilders had het over kopvoddentax, beesten dus die speciale belasting moeten betalen.

Voor Wilders is de hoofddoek één van de manieren om moslims als minderwaardig volk weg te zetten, al jarenlang.
Wilders is niet Faber. De vraag aan Faber is niet gesteld in de kamer, maar in de wandelgangen. Het is dus haar mening. Niet noodzakelijkerwijs die van de partij.
pi_214209656
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 12:36 schreef Gia het volgende:

[..]
Zondaren zijn moslims?
Ja.

The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, said, “By the One in whose hand is my soul, if you did not sin, Allah would replace you with people who would sin, and they would seek forgiveness from Allah and He would forgive them.”
  maandag 8 juli 2024 @ 12:55:47 #296
3542 Gia
User under construction
pi_214209880
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 11:56 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Wilders had het over kopvoddentax, klopt en slaat gewoon nergens op, maar om dan te zeggen "beesten dus", slaat ook nergens op.

Ik heb verder niet de indruk dat hij daarmee alle moslims als minderwaardig volk wegzet, dat is toch echt in the eye of the beholder. Verder heeft Wilders meer standpunten dan het hoofddoekje, alleen daar gaat het nooit over.
Ik heb op de PVV gestemd vanwege standpunten betreffende voorrang verlenen aan asielzoekers voor woningen. Daar ben ik zwaar op tegen, namelijk. Ze gaan gewoon ook maar op een wachtlijst en wachten ook maar 8 tot 14 jaar op een woning, net zo goed als hun Nederlandse leeftijdgenoten dat moeten.
  maandag 8 juli 2024 @ 12:57:09 #297
3542 Gia
User under construction
pi_214209896
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 12:38 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Ja.

The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, said, “By the One in whose hand is my soul, if you did not sin, Allah would replace you with people who would sin, and they would seek forgiveness from Allah and He would forgive them.”
Ik geloof niet in Allah en heb niks met wat hij ooit heeft uitgekraamd.
Of iets een zonde is, is verder heel persoonlijk. Wat jij zondig vindt, hoef ik nog niet zondig te vinden.
  Moderator maandag 8 juli 2024 @ 13:44:39 #298
441859 crew  Lenny77
pi_214210287
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 12:03 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Daar zit dus de crux.

Owen Benjamin, een niet-moslim, heeft het hier over de hoofddoekjes en vergelijkt het met iemand die gestopt is met drinken in een vriendenkring waar iedereen drinkt. Dat reflecteert dan op de mensen om hem heen en herinnert hen aan dat het eigenlijk alcoholisten zijn:
[..]

Dus wij vinden hoofddoekjes niet leuk omdat we dan zogezegd met de neus op de feiten gedrukt worden dat zij wel goed/puur zijn en wij losbandige dellen?
Ik kan hier nu vanalles tegenop gooien maar ik denk dat er niet veel netjes uit zal komen dan...

Ik krijg dat gevoel er alleszins niet van. Ik krijg het gevoel dat ik hard genoeg heb moeten vechten om van het juk van een geloof af te raken en dat ik echt niet onder een nieuw juk terecht wil komen. Ik zal nooit meer onderdanig zijn, aan niets of niemand. Ik wil zelf ook niemand onderdrukken. Ik wil gewoon vrij zijn en de rest van mijn simpele leventje zo netjes, eerlijk en goed mogelijk leven.
pi_214210864
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 13:44 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dus wij vinden hoofddoekjes niet leuk omdat we dan zogezegd met de neus op de feiten gedrukt worden dat zij wel goed/puur zijn en wij losbandige dellen?
Ik kan hier nu vanalles tegenop gooien maar ik denk dat er niet veel netjes uit zal komen dan...

Ik krijg dat gevoel er alleszins niet van. Ik krijg het gevoel dat ik hard genoeg heb moeten vechten om van het juk van een geloof af te raken en dat ik echt niet onder een nieuw juk terecht wil komen. Ik zal nooit meer onderdanig zijn, aan niets of niemand. Ik wil zelf ook niemand onderdrukken. Ik wil gewoon vrij zijn en de rest van mijn simpele leventje zo netjes, eerlijk en goed mogelijk leven.
Je chargeert hier vind ik. User Gia wijst in zekere zin daarop en Owen Benjamin, ook een niet-moslim zegt hetzelfde. Wil niet zeggen dat het zo is of voor iedereen geldt, maar ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit.

Ben je gelovig geweest dat je hard hebt gevochten om van het juk van een geloof af te komen? En op wat voor manier dringen moslima's hun hoofddoekjes aan je op dat je niet onder een nieuw juk terecht wilt komen? Ze zeggen constant dat het hun vrije keuze is, dat ze voor zichzelf de vrijheid willen hebben om er een te dragen.

Je laatste alinea kan je ook als projectie zien: Voor mij is het een juk dus zal het voor ander ook een juk zijn waar ze onder vandaan moeten komen.

Je laatste zin geldt natuurlijk voor iedereen en is ook relatief.
pi_214211068
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 15:39 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Dit is een samenraapsel van zaken die niks met eerwraak te maken hebben:

Bukhari 3012 (hoofdstuk jihad/oorlog) gaat niet over eerwraak, maar over oorlog/jihad waar je onder het bevel van een leider staat. Het doden van kinderen en vrouwen van vijanden wordt in de opvolgende hadiths zelfs in een oorlogssituatie verboden, zie hier en hier. Er is geen sprake van eerwraak of een individu die recht in zijn eigen handen neemt of voor eigen rechter speelt, maar van een oorlogssituatie waarbij je onder het bevel van een leider staat.

Sahih Muslim 4686 gaat ook niet over eerwraak, maar een oorlogssituatie, waarin expliciet verboden wordt om zelfs de kinderen van de vijanden te doden. Het hoofdstuk is ook daarnaar vernoemd: “Het verbod om kinderen van de vijand te doden”.

In soerah 18:47 staat ook niks over eerwraak: “47 En op de dag (dag des oordeel) zullen Wij de bergen verschuiven en je zult de aarde als een geëgaliseerde vlakte zien. Wij zullen hen allen verzamelen en Wij zullen niet één van hen achterlaten.

Soerah 18:80 gaat ook niet over eerwraak noch wordt het verhaal in de islamitische jurisprudentie gebruikt ter rechtvaardiging daarvoor. Het vers wordt niet veralgemeniseerd. Het is een ‘verhaal’ over Mozes die met een man optrok die goddelijke kennis bezat en daarnaar handelde. Hij doet drie dingen die Mozes veroordeeld. De man legt uiteindelijk aan Mozes uit dat hij niet uit eigen wil handelde (18:82), maar in opdracht van God (hij spreekt daarom ook van ‘Wij’ ipv ‘ik’). De sharia-wetgeving is niet op dit soort verhalen gebaseerd. Gewone mensen zijn geen profeten en kunnen zich dus niet op dit vers beroepen. Je zal daarom ook geen enkele moslimgeleerde vinden, van traditionele tot salafistische, van klassieke tot moderne, die de tekst zoals jij hier uitlegt dat het moord of eerwraak legitimeert. Over eerwraak gaat het sowieso niet. Zie bijv. hier.

Eerwraak komt niet eens voor als term in de Koran. Ik heb het over de sharia-wetgeving en die is gebaseerd op zowel de Koran als de hadiths. Het verbiedt in het algemeen het doden van mensen, er geldt daarom ook qisas (vergelding/doodstraf) op die misdaad, zie o.a. Koran 2:178/179. Of het nu om moord of overspel gaat het is aan een islamitische rechtbank om een oordeel te vellen en tot een straf te komen (qisas of hoedoed). Het is niet aan een individu om voor eigen rechter te spelen.

“Geeerwraakt”, wat is dat voor een woord? Je hebt geprobeerd om 1) hadiths die gaan over het doden van vijanden tijdens een oorlogssituatie te koppelen aan eerwraak, 2) een vers die totaal niet over eerwraak gaat te koppelen aan eerwraak, 3) een ‘verhaal’ waarin een man met specifieke goddelijke kennis een kind/jongvolwassene dood (wat door islamitische juristen niet veralgemeniseerd of gebruikt wordt) te koppel aan eerwraak, 4) het doden van afvalligen te koppelen aan eerwraak (waar onder moslims discussie bestaat of het niet alleen geldt in een oorlogssituatie waarbij de afvalligen informatie kunnen doorspelen aan de vijanden waarmee levens van moslims in gevaar kunnen worden gebracht).

Sahih muslim 4375 gaat over qisas/vergelding en is idem dito aan een islamitische rechtbank om daarover te oordelen en wanneer daar genoeg bewijs/getuigen voor zijn een straf op te leggen. Het is niet aan een individu om voor eigen rechter te spelen en ook hier gaat het niet om eerwraak.

In al deze gevallen is er geen sprake van “eerwraak”. Zoals ik al zei je punten zijn een samenraapsel van verschillende zaken/onderwerpen die je heel simplistisch en onjuist als “eerwraak” bestempeld.

Je laatste alinea is gewoon onzin gezien de argumenten die je in je post naar voren bracht. Wat betreft je quote van Sania Hamedy, die komt van deze website af. De auteur van het artikel is een evangelist en missionaris en staat er dus niet bepaald onbevooroordeeld in. In het begin van het artikel legt de auteur ook uit dat je alle volkeren wel tot een of meerdere van die fundamenten kan terugvoeren. Je doet dus gewoon aan cherry picking, maar het verklaart i.i.g. wel waar je je info vandaan haalt.
Je had had het over het doden van individuen/familie en dat dit niet kan. Ik gaf aan dat dit niet klopt en dat het in bepaalde omstandigheden wel geoorloofd is om individuen en of familie te doden. Noem het eerwraak of niet, het maakt me eerlijk gezegd niet uit. Ik ken die sites die je verder geeft verder niet.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')