Ja. Maar de MP kan Lords benomen natuurlijk. Dat is ook hoe ze Cameron teruggehaald hebben.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 16:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In principe zal Starmer de mensen die in zijn shadown cabinet zaten benoemen (een is gesneuveld, verloor haar zetel aan een groene kandidaat), als ik het goed heb kunnen alleen MP's en leden van de Lords ministers worden.
Dat is correct, er is wel een weg voor Milliband als Starmer dat echt wil hoewel hij weinig op lijkt te hebben met dat soort fratsen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 16:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Maar de MP kan Lords benomen natuurlijk. Dat is ook hoe ze Cameron teruggehaald hebben.
Ene Reeves op financiën.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 16:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is correct, er is wel een weg voor Milliband als Starmer dat echt wil hoewel hij weinig op lijkt te hebben met dat soort fratsen.
De potentieele bewindslieden gaan momenteel als een wervelwind door #10 heen, lijkt het, ze staan op elkaar te wachten bij de deur
Rayner word deputy PM zoals verwacht en krijgt ook Housing, Levelling up en communitiies, ook zoals verwacht
Ja, stond al vast voor de verkiezingen, een van de weinige posten die Starmer al 100% had bevestigd. Was ook Shadow Chancellor.quote:
Ed Milliband is overigens ‘gewoon’ herkozen als MP. Dus die zou benoembaar zijn.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 16:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is correct, er is wel een weg voor Milliband als Starmer dat echt wil hoewel hij weinig op lijkt te hebben met dat soort fratsen.
De potentieele bewindslieden gaan momenteel als een wervelwind door #10 heen, lijkt het, ze staan op elkaar te wachten bij de deur
Rayner word deputy PM zoals verwacht en krijgt ook Housing, Levelling up en communitiies, ook zoals verwacht
Ah, dat wist ik nietquote:Op vrijdag 5 juli 2024 16:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ed Milliband is overigens ‘gewoon’ herkozen als MP. Dus die zou benoembaar zijn.
Deze variant van Labour is er veel aan gelegen dat de Red Wall niet doorheeft dat er een verschil is. Als dat er is.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 16:37 schreef GlennQuagmire het volgende:
Dacht dat levelling up een Torydingetje was, had niet verwacht dat labour die term zou houden
Nou ja, het hele land heeft behoefte aan levelling up maar dan niet op de Tory manier waarop de meest welgestelde Tory stemmende councils 90% van de fondsen kregen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 16:37 schreef GlennQuagmire het volgende:
Dacht dat levelling up een Torydingetje was, had niet verwacht dat labour die term zou houden
Die idioten vertellen eigenlijk dat ze bij Ierland en niet bij het VK willen horen en die boodschap word steeds luider aangezien SF iedere verkiezing groeit.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 16:39 schreef Hexagon het volgende:
Overigens begrijp ik die idioten die nationaal op Sinn Fein stemmen niet. Doen eens per verkiezing hun puntje maken om niet op te komen dagen, en verder hebben die districten dus nooit enige vertegenwoordiging in Londen.
Ja, maar dat het zover is worden de mensen in die districten niet vertegenwoordigt in Londen. Dus het leidt echt tot helemaal niets.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 16:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die idioten vertellen eigenlijk dat ze bij Ierland en niet bij het VK willen horen en die boodschap word steeds luider aangezien SF iedere verkiezing groeit.
Erg mooi, heeft goede ideeën over duurzaamheid. Tijd om bacon sandwiches te verbieden vanwege de klimaatimpactquote:Op vrijdag 5 juli 2024 16:44 schreef Tijger_m het volgende:
@:Hexagon @:trein2000
Ed Milliband is zojuist #10 binnengegaan en word naar verwacht Minister voor Energie. Hij lijkt zelfs een beetje op een oudere Rob Jetten
Dat kan die mensen weinig schelen, vermoedelijk omdat ze, niet ten onrechte, denken dat hun MP's toch geen zak te vertellen zouden hebben in Westminster. Iedereen weet dat SF zijn zetels niet inneemt, iedereen weet waarom, de stemmen dienen om duidelijk te maken wat deze kiezers willen.\quote:Op vrijdag 5 juli 2024 16:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, maar dat het zover is worden de mensen in die districten niet vertegenwoordigt in Londen. Dus het leidt echt tot helemaal niets.
Bevestigdquote:Op vrijdag 5 juli 2024 16:44 schreef Tijger_m het volgende:
@:Hexagon @:trein2000
Ed Milliband is zojuist #10 binnengegaan en word naar verwacht Minister voor Energie. Hij lijkt zelfs een beetje op een oudere Rob Jetten
quote:Op vrijdag 5 juli 2024 17:34 schreef Litpho het volgende:
Blijkbaar zijn de regels van het 1922 comité gebaseerd op “we hebben altijd wel een grote hoeveelheid zetels”.
In de huidige regelset zijn 15% van de MPs voldoende om een Leadership challenge te starten. Dat zijn er nu dus ongeveer 19. Om de onvermijdelijke chaos beter te maken is het aantal nominaties wat nodig is voor kandidaatstelling een vast getal in plaats van een percentage, namelijk 100. Ik denk dat er in POL voldoende mensen zitten die nu precies voor zich zien hoe dat fout kan lopen.
Ik dacht ze nu rond de 36% stonden.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 17:38 schreef capricia het volgende:
Hoeveel procent van de stemmen heeft Labour nu eigenlijk? Gewoon voor mijn idee.![]()
The popular vote, heet dat geloof ik.
(Ik weet dat ze een ander systeem hebben, en dat het dus ook niet altijd zin heeft om te gaan stemmen).
bronquote:Op vrijdag 5 juli 2024 17:38 schreef capricia het volgende:
Hoeveel procent van de stemmen heeft Labour nu eigenlijk? Gewoon voor mijn idee.![]()
The popular vote, heet dat geloof ik.
(Ik weet dat ze een ander systeem hebben, en dat het dus ook niet altijd zin heeft om te gaan stemmen).
quote:As well as a thumping seat majority, Labour also won the popular vote, taking 33.9% of votes across the country.
In 1997, Tony Blair's Labour Party took 43.2% of the popular vote.
The Conservatives took 23.6% of the popular vote - the first time in the modern era it has fallen below 30% and a 20-point drop from 2019.
Despite winning just four seats, Reform took 14.3% of the popular vote - the third party by vote share.
Ik heb altijd moeite met zijn stem gehad. Die ligt me niet.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 17:44 schreef Hexagon het volgende:
Die Starmer heeft een beetje een soort Harry Piekema uitstraling.
Ja. 34 vs 24%.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 17:43 schreef Perrin het volgende:
Wat betreft popular vote ligt het een stuk dichter bijeen zeg.
Ja, maar hou wel rekening met het feit dat 21% van de stemmers stelde dat ze tactisch gestemd hadden. In een district betekent dat ze vooral op niet Tories hebben gestemd om Tories weg te krijgen, dat zal ook een groot deel van de Reform stemmen zijn.quote:
Ik denk niet dat Lammy ongelijk heeft of het terug gaat nemenquote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:17 schreef beantherio het volgende:
Er is blijkbaar alweer een rel rondom de kersverse minister van buitenlandse zaken David Lammy. Die heeft kennelijk Donald Trump recent een "sociopath" genoemd in een tweet. Mocht Trump verkozen worden tot president dan is dat natuurlijk geen goede binnenkomer voor een minister van buitenlandse zaken.
De man is ook gewoon een sociopaat, valt weinig op af te dingen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:17 schreef beantherio het volgende:
Er is blijkbaar alweer een rel rondom de kersverse minister van buitenlandse zaken David Lammy. Die heeft kennelijk Donald Trump recent een "sociopath" genoemd in een tweet. Mocht Trump verkozen worden tot president dan is dat natuurlijk geen goede binnenkomer voor een minister van buitenlandse zaken.
Weten we het nog? Boris Johnson:quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
De man is ook gewoon een sociopaat, valt weinig op af te dingen.
Dat laatste geeft wel aardig aan dat je bij Trump moet zijn voor inzicht in leiders.quote:Even Trump seems to think so. He has called Johnson “a friend of mine” who would make an “excellent” leader.
Nah, hij zal heel af en toe op komen dagen en verder niet, partijen met 5 zetels krijgen niet veel spreektijdquote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:08 schreef Arcee het volgende:
Farage in het Lagerhuis, wat een topshow wordt dat.
quote:Freddie Van Mierlo’s win over Caroline Newton with a 6,267 vote majority was no freak result. The affluent Oxfordshire town – a “rather self-satisfied” place was one voter’s thumbnail description – was the mid-point of an almost unbroken 200-mile arc of more than 20 constituencies seized from the Tories.
https://www.theguardian.c(...)stronghold-of-henley
Kan het dus nog ver schoppenquote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:15 schreef Tijger_m het volgende:
@:Hexagon
Een van Mierlo heeft een zetel in het Parlement veroverd:
[..]
Ik weet wel zeker dat ie dat gaat doen mocht Trump weer verkozen worden. Sinds Brexit is GB meer afhankelijk van goede relaties met de VS dan ooit.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Lammy ongelijk heeft of het terug gaat nemen
Ik denk ook niet dat Starmer Trump gaat uitnodigen voor een staatsbezoek zoals May deed.
Nee. Het probleem met een handelsovereenkomst met de VS, en de Tories kwamen daar ook achter, is dat het alleen gebeurt op de voorwaarden van de VS en daar was in het VK zoveel onrust over dat de Tories dat een hele stille dood hebben laten sterven.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 22:11 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat ie dat gaat doen mocht Trump weer verkozen worden. Sinds Brexit is GB meer afhankelijk van goede relaties met de VS dan ooit.
Het is natuurlijk leuk om allerlei gevatte dingen te roepen op Twitter maar als je politicus bent die afhankelijk is van goede relaties met andere landen dan is dat natuurlijk wel anders.
Heh, Lammy heeft nog wat meer over Trump gezegd:quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:17 schreef beantherio het volgende:
quote:While he has claimed he can work with Donald Trump, it remains to be seen whether Trump will want to do business with the Tottenham MP, who once described the former president as “a racist KKK and Nazi sympathiser”.
Kan me zo indenken dat die minipartijen en backbenchers eigenlijk een vrij relaxed baantje hebben. Of heb ik het dan mis.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nah, hij zal heel af en toe op komen dagen en verder niet, partijen met 5 zetels krijgen niet veel spreektijd
Boris was een rampzalige premier natuurlijk, maar gevoel voor humor had hij welquote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Weten we het nog? Boris Johnson:
‘The only reason I wouldn’t visit some parts of New York is the real risk of meeting Donald Trump.”
“I am genuinely worried that he could become president. I was in New York and some photographers were trying to take a picture of me and a girl walked down the pavement towards me and she stopped and she said, ‘Gee is that Trump?’ It was one of the worst moments.”
Volgens mij klopt dat wel, ja. Maar sowieso, een MP kan zoveel en zo weinig aanwezig zijn en doen als hij/zij zelf wil, in grote partijen houden de Whips de discipline er wel in maar in kleine partijen of een neppartij als Reform zal dat eigen invulling zijn.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 23:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kan me zo indenken dat die minipartijen en backbenchers eigenlijk een vrij relaxed baantje hebben. Of heb ik het dan mis.
quote:Is het een idee om het Engelse lagerhuis bij meerderheid te laten besluiten de parlementariers van Sinn Fein te ontvoeren en ze voor de regeerperiode met bisonkit aan hun zetel te plakken.
Het was maar een ideequote:Het idee om parlementariërs van Sinn Fein te ontvoeren en ze aan hun zetels vast te plakken met Bisonkit is niet alleen onwettig en in strijd met fundamentele mensenrechten, maar ook volledig onacceptabel in een democratische samenleving.
Alle parlementsleden, ongeacht hun politieke overtuigingen, hebben het recht om vrijelijk en veilig hun functie uit te oefenen. Dergelijke acties zouden niet alleen illegaal zijn, maar ook ernstige gevolgen hebben voor de democratische principes en de rechtsstaat.
In plaats daarvan moeten politieke geschillen op vreedzame en respectvolle wijze worden opgelost binnen de kaders van de wet en met inachtneming van de rechten van alle betrokkenen.
Ik heb wel het idee dat jij nog steeds niet begrijpt waarom Sinn Fein dit doetquote:Op vrijdag 5 juli 2024 23:23 schreef Hexagon het volgende:
Toch maar eens in een balorige bui aan Chat GPT gevraagd
[..]
[..]
Het was maar een idee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |