Dit is natuurlijk niet een rampzalige tweet, maar als minister kan je je niet veroorloven om zulke salty tweets te plaatsen. Het straalt alles behalve ministerieel verantwoordelijkheid.quote:
Ik kon je niet geloven, maar deze linkse stemmer is in een rechtse leugen getrapt.quote:Op donderdag 4 juli 2024 15:35 schreef Tijger_m het volgende: [..] In opkomst? Het percentage moslims is al meer dan 20 jaar bijna gelijk en hebben nog vrijwel nooit blijk gegeven de wet te willen veranderen in Nederland. Er is niet een moslim partij vertegenwoordigd in de 2e Kamer, er is nog nooit een moslim wetsvoorstel geweest. WIe versimpeld er hier nu iets? Schei toch uit, zeg, moslims blijken gewoon op mainstream Nederlandse partijen te stemmen. Ik verdedig geen religie, ik zeg dat wij in Nederland vrijheid van godsdienst hebben, een mensenrecht ook nog eens en daar hecht ik wel waarde aan al vind ik persoonlijk religie de grootste onzin die er is. Geloof wat je wil maar bijvoorkeur thuis of in een gebedshuis en val er de rest niet mee lastig is mijn credo.
Wat een ongelooflijke nietsnut is het eigenlijk. Krijgt eindelijk de boel in beweging, gaat hij het zelf kapot lopen maken. En als het dan kapot is, dan gaat zijn aanhang weer netjes op hem stemmen, terwijl je op deze manier geen land kan leiden.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:18 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Dag 2, dames en heren. Lekker twitteren!
Dat kan echt niet. Dit gaat helemaal niks worden.quote:Op donderdag 4 juli 2024 15:56 schreef TheVulture het volgende:
Echt ongelofelijk, dit moet het land besturen en dan bedenk je weloverwogen (althans dat denk ik): laat ik er eens een opruiende tweet uitgooien om mijn chef enorm te kakken te zetten
Vier uur cup-a-soup.quote:Op donderdag 4 juli 2024 15:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kennelijk hebben we het echt niet goed verstaan en is het inderdaad 20 minuten ipv 2..
Ik ben er inmiddels heilig van overtuigd dat dit weloverwegen keuzes zijn van Wilders om het zo snel mogelijk op te blazen. Hij denkt waarschijnlijk echt dat als ie 40/50 zetels haalt dat ie dan voldoende mandaat krijgt om wel die premier te worden.quote:Op donderdag 4 juli 2024 15:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijke nietsnut is het eigenlijk. Krijgt eindelijk de boel in beweging, gaat hij het zelf kapot lopen maken. En als het dan kapot is, dan gaat zijn aanhang weer netjes op hem stemmen, terwijl je op deze manier geen land kan leiden.
Mensen snappen niet meer hoe je een land zou moeten leiden, maar ervaren het meer als een voetbalwedstrijd. Keiharde schwalbe van Wilders.
Ik mag alleen hopen dat de rest m dan wel buitenspel zet, desnoods met een kabinet van 6/7 partijen. Alleen Caroline zal nog wel met 'm mee willen huppelen.
Rutte had groot gelijk om na zijn eerste kabinet verdere samenwerking met de PVV uit te sluiten, dit is weer een ernstige reminder dat de PVV niet in staat is te regeren. Zelfs niet als ze de grootste coalitiepartij zijn, had Wilders nou echt verwacht dat Schoof als zijn spreekbuis zou optreden?quote:Op donderdag 4 juli 2024 15:53 schreef capricia het volgende:
Dit is dag 2.
Nu al worden de grenzen van het toelaatbare opgezocht door de PVVers.
Daar gaat je democratie, want het draait alleen maar om 1 man.quote:Op donderdag 4 juli 2024 15:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben er inmiddels heilig van overtuigd dat dit weloverwegen keuzes zijn van Wilders om het zo snel mogelijk op te blazen. Hij denkt waarschijnlijk echt dat als ie 40/50 zetels haalt dat ie dan voldoende mandaat krijgt om wel die premier te worden.
Helaas wordt dan weer gepassioneerd en realistisch genoemd! Lekker benoemen!quote:Op donderdag 4 juli 2024 15:58 schreef Toby56 het volgende:
Wat was Geert Wilders vandaag? Heet dat dan "zuur rechts"?
Al die tijd helemaal voor niets geweest en het mag wat kosten ook. Stem PVV want het moet eens afgelopen zijn met die politieke spelletjes....quote:Op donderdag 4 juli 2024 15:58 schreef TheVulture het volgende:
De PVV en haar bewindslieden kapen eigenlijk al weer 2 dagen zodanig het debat dat het meer over de poppetjes dan over de inhoud gaat.
Het is vooral de domheid van NSC en VDD om het mogelijk te maken. Al haalt die 50 of 60 zetels, voor mijn part. Behandel Wilders zoals je Baudet behandelt en het hele zooitje staat buitenspel. Had je nu al forse stappen kunnen maken met het landsbestuur.quote:Op donderdag 4 juli 2024 15:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijke nietsnut is het eigenlijk. Krijgt eindelijk de boel in beweging, gaat hij het zelf kapot lopen maken. En als het dan kapot is, dan gaat zijn aanhang weer netjes op hem stemmen, terwijl je op deze manier geen land kan leiden.
Mensen snappen niet meer hoe je een land zou moeten leiden, maar ervaren het meer als een voetbalwedstrijd. Keiharde schwalbe van Wilders.
Opgelost, het eerste elftal naar het Binnenhof, en Dick en zijn makkers m/v het veld opquote:Op donderdag 4 juli 2024 15:59 schreef Raw85 het volgende:
Zelfs ADO Den Haag heeft een competenter bestuur dan het land
Hoe laat is dat debat eigenlijk?quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:00 schreef kilon het volgende:
En BBB zwijmt er zo tussendoor. Of zijn ze zich met zijn allen aan het voorbereiden op het mestdebat daar ofzo.
En de motie van wantrouwen komt dan vanuit de oppositie waardoor Wilders zichzelf mooi kan beschermen want zie je wel dit dat. Zijn achterban smult daar ook van.quote:Op donderdag 4 juli 2024 15:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben er inmiddels heilig van overtuigd dat dit weloverwegen keuzes zijn van Wilders om het zo snel mogelijk op te blazen. Hij denkt waarschijnlijk echt dat als ie 40/50 zetels haalt dat ie dan voldoende mandaat krijgt om wel die premier te worden.
Het is een plan. Sukkelaar als Omtzigt en voormalig top-ambtenaar Schoofs voor je karretje spannen en dan het hele zwikje weer afzeiken. Daarna het zwikje opblazen, anderen weer de schuld geven en hoppa, weer 10 zetels erbij.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:00 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Helaas wordt dan weer gepassioneerd en realistisch genoemd! Lekker benoemen!
Het is ongelofelijk. De tweet van Agema is ook zó dom.
Dit dus, ik hoop dat de VVD en NSC wakker zijn, van BBB verwacht ik op dat front helemaal niks. Dan desnoods maar een kabinet van 6/7 partijenquote:Op donderdag 4 juli 2024 16:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is vooral de domheid van NSC en VDD om het mogelijk te maken. Al haalt die 50 of 60 zetels, voor mijn part. Behandel Wilders zoals je Baudet behandelt en het hele zooitje staat buitenspel. Had je nu al forse stappen kunnen maken met het landsbestuur.
Denk het stiekem wel jaquote:Op donderdag 4 juli 2024 16:02 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
zou rutte naar het debat kijken?
Ja, want als het voordeel oplevert voor de portemonnee en onschendbaarheid van de boeren, dan is haar taak volbracht. We hebben een kabinet dat niet integer is en dat was toch de reden dat men de vorige zo zat was. Van dit circus zijn we voorlopig ook niet af, want ook al gaat dit wel heel erg snel vallen, mensen blijven nog even in de hoek van de partijen met onuitvoerbare plannen en dictatoriale wensen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:00 schreef kilon het volgende:
En BBB zwijmt er zo tussendoor. Of zijn ze zich met zijn allen aan het voorbereiden op het mestdebat daar ofzo.
Yesilgoz vond iedereen maar niks in haar tweet want ja, dat is het landsbestuur nu, tweets versturen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit dus, ik hoop dat de VVD en NSC wakker zijn, van BBB verwacht ik op dat front helemaal niks. Dan desnoods maar een kabinet van 6/7 partijen
De PVV doet PVV.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:04 schreef trein2000 het volgende:
Ik was even aan het werk. Wat de neuk is er gebeurd?
Polen is toch hét voorbeeld hoe je om moet gaan met dit soort “partijen”. 40/50 zetels? Prima. Je doet alsnog niet mee als je er niet op uit bent om mee te willen doen. Alleen zijn zeer intelligente personen als Omtzigt op sommige punten écht heel erg dom.quote:Op donderdag 4 juli 2024 15:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Schuld van de oppositie!quote:Op donderdag 4 juli 2024 15:58 schreef TheVulture het volgende:
De PVV en haar bewindslieden kapen eigenlijk al weer 2 dagen zodanig het debat dat het meer over de poppetjes dan over de inhoud gaat.
Grootste gedeelte van de VVD/NSC achterban wil deze samenwerking, zie peiling van EenVandaag. Slechts een klein groepje vocale kast-D66'ers is tegen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit dus, ik hoop dat de VVD en NSC wakker zijn, van BBB verwacht ik op dat front helemaal niks. Dan desnoods maar een kabinet van 6/7 partijen
de vice-premier Agema vond het nodig om vanuit Vak K haar baas voor lul te zetten met een tweet over de burgemeester van Amsterdamquote:Op donderdag 4 juli 2024 16:04 schreef trein2000 het volgende:
Agema heeft getweetquote:Op donderdag 4 juli 2024 16:04 schreef trein2000 het volgende:
Benieuwd wat die er nu van denken want die peiling was van een tijdje geleden, dacht ik.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:05 schreef takura het volgende:
[..]
Grootste gedeelte van de VVD/NSC achterban wil deze samenwerking, zie peiling van EenVandaag. Slechts een klein groepje vocale kast-D66'ers is tegen.
Zijn hardcore achterban verkoopt met liefde hun ziel (en dat van alle andere Nederlanders) om zelfgecreëerde spoken weg te jagen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:02 schreef kilon het volgende:
[..]
En de motie van wantrouwen komt dan vanuit de oppositie waardoor Wilders zichzelf mooi kan beschermen want zie je wel dit dat. Zijn achterban smult daar ook van.
Als die mensen dit willen inclusief deze incapabele mensen namens de PVV zijn ze knettergekquote:Op donderdag 4 juli 2024 16:05 schreef takura het volgende:
[..]
Grootste gedeelte van de VVD/NSC achterban wil deze samenwerking, zie peiling van EenVandaag. Slechts een klein groepje vocale kast-D66'ers is tegen.
Dit kun je niet accepteren. Hier past maar een reactie: “meneer de voorzitter, zojuist heb ik zijne majesteit de koning mijn ontslag aangeboden. Dankuwel”quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
de vice-premier Agema vond het nodig om vanuit Vak K haar baas voor lul te zetten met een tweet over de burgemeester van Amsterdam
Nou, nou, wat een haat voor Vitessequote:Op donderdag 4 juli 2024 16:05 schreef VoMy het volgende:
Als Dick Schoof klaar is het met redden van dit land, mag hij wat mij betreft direct door naar Vitesse.
Ik denk niet dat dat plannetje zo werkt.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:02 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het is een plan. Sukkelaar als Omtzigt en voormalig top-ambtenaar Schoofs voor je karretje spannen en dan het hele zwikje weer afzeiken. Daarna het zwikje opblazen, anderen weer de schuld geven en hoppa, weer 10 zetels erbij.
Laten we niet vergeten: het zijn de stemmende Nederlanders die dit mogelijk (gaan?) maken. Niet alleen Omtzigt en Yesilgöz.
Ach, als je met honden ligt en zo...het is bepaald niet de eerste tweet van de PVV die hem voor lul zet vandaag, Wilders had er ook nog eentje.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit kun je niet accepteren. Hier past maar een reactie: “meneer de voorzitter, zojuist heb ik zijne majesteit de koning mijn ontslag aangeboden. Dankuwel”
Het is ook totaal onnodig, symboolpolitiek.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:05 schreef BMW1993 het volgende:
In Frankrijk is de hoofddoek verboden op scholen en in ambtelijke functies, ik weet ook wel dat Frankrijk seculier is, zoals Turkije was onder atatürk, maar ik had hier toch misschien wat meer verwacht van de PVV, er staat verder niets in over een eventueel hoofddoekverbod in het hoofdlijnen akkoord.. Het lijkt heel gevoelig te liggen om dit soort dingen door te voeren in Nederland.
De tweet viel wel mee, het is een tweet waarin de woorden van Halsema nu naast die van Halsema 15 jaar (?) geleden worden geplaatst, waarbij een soort tegenstelling wordt gesuggereerd. Het onderwerp, de hoofddoek en of je die als vrije vrouw kan dragen, is het gevoelige gedeelte, maar Agema geeft er zelf geen mening over volgens mij, hooguit impliciet.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit kun je niet accepteren. Hier past maar een reactie: “meneer de voorzitter, zojuist heb ik zijne majesteit de koning mijn ontslag aangeboden. Dankuwel”
Kun je nagaan hoe groot de afkeer is jegens de progressieve partijen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als die mensen dit willen inclusief deze incapabele mensen namens de PVV zijn ze knettergek
Zou toch wat zijn als het klaar is nuquote:Op donderdag 4 juli 2024 16:07 schreef TheVulture het volgende:
Dit kan nog wel eens meer popcorn worden dan we denken nu het zo lang duurt
Een hoofddoekverbod op scholen heeft ook een heel nadelig bijeffect.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is ook totaal onnodig, symboolpolitiek.
Nu, is een commissiedebat.quote:
Je zou toch denken dat die man enige eigenwaarde heeft. En economisch is hij er ook niet van afhankelijk, want hij heeft de pensioengerechtigde leeftijd al bereikt.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, als je met honden ligt en zo...het is bepaald niet de eerste tweet van de PVV die hem voor lul zet vandaag, Wilders had er ook nog eentje.
En Omtzigt dan? Staat nu op een zetel of 5.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die zullen wellicht een stukje minder enthousiast zijnquote:Op donderdag 4 juli 2024 16:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Benieuwd wat die er nu van denken want die peiling was van een tijdje geleden, dacht ik.
Het gaat om de timing natuurlijk. Tweede keer dat deze man genadeloos onder de bus wordt gesmeten door de PVV vandaag.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
De tweet viel wel mee, het is een tweet waarin de woorden van Halsema nu naast die van Halsema 15 jaar (?) geleden worden geplaatst, waarbij een soort tegenstelling wordt gesuggereerd. Het onderwerp, de hoofddoek en of je die als vrije vrouw kan dragen, is het gevoelige gedeelte, maar Agema geeft er zelf geen mening over volgens mij, hooguit impliciet.
De Grondwet die het niet mogelijk maakt?quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een hoofddoekverbod op scholen heeft ook een heel nadelig bijeffect.
En dit is niet per ongeluk hè. Dit is van tevoren bedacht en afgestemd met het Groot Opperhoofd.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gaat om de timing natuurlijk. Tweede keer dat deze man genadeloos onder de bus wordt gesmeten door de PVV vandaag.
Ja, NSC is flink geduikelend in de peilingen wat ook inhoud dat ze op geen enkele manier dit kabinet gaan laten vallen want dan zijn al Omtzigts plannetjes kliko voer.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En Omtzigt dan? Staat nu op een zetel of 5.
Als ie nu zijn excuses aanbiedt en aangeeft dat dit de allergrootste en domste fout in zijn politieke loopbaan is valt er misschien nog wat te redden.
En lekker dat wachtgeld in je zak stekenquote:Op donderdag 4 juli 2024 16:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat die man enige eigenwaarde heeft. En economisch is hij er ook niet van afhankelijk, want hij heeft de pensioengerechtigde leeftijd al bereikt.
Lekker weg. Laat ze het uitzoeken.
Sowieso, iemand die met alle ellende het meest is teleurgesteld over geen hoofddoekjesverbod is gewoon niet met de juiste prioriteiten bezig. Hoe diep kan iemands haat zitten.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een hoofddoekverbod op scholen heeft ook een heel nadelig bijeffect.
Dit, het is ontzettend oncollegiaal vooralquote:Op donderdag 4 juli 2024 16:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gaat om de timing natuurlijk. Tweede keer dat deze man genadeloos onder de bus wordt gesmeten door de PVV vandaag.
Lekker de democratie kapotmaken, geweldig!...quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:09 schreef Rnie het volgende:
Dat fase 1 binnen 2 dagen al plaats zou vinden had ik niet echt verwacht.
Tweet van Wilders over Schoof zelf gemist?quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is geen bijeffect, dan is een reden waarom het niet kan (los van de wenselijkheid).quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De Grondwet die het niet mogelijk maakt?
Dat komt er niet. Er komt ook geen moskee verbod, islam verbod, verbod of islamitische scholen of wat dan ook van dien aard.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Sowieso, iemand die met alle ellende het meest is teleurgesteld over geen hoofddoekjesverbod is gewoon niet met de juiste prioriteiten bezig. Hoe diep kan iemands haat zitten.
Het valt niet mee in het licht van de mening van oa PVV'ers dat de uitspraken van hun bewindslieden uit het (soms zeer nabije) verleden er niet meer toe doen, maar die van Halsema van 15 jaar geleden wel.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
De tweet viel wel mee, het is een tweet waarin de woorden van Halsema nu naast die van Halsema 15 jaar (?) geleden worden geplaatst, waarbij een soort tegenstelling wordt gesuggereerd. Het onderwerp, de hoofddoek en of je die als vrije vrouw kan dragen, is het gevoelige gedeelte, maar Agema geeft er zelf geen mening over volgens mij, hooguit impliciet.
Nee gezien. Maar ik vind dit wel nog wat ernstiger. Het kabinet spreekt met een mond. Agema neemt niet deel aan het debat. Dit is echt puur zieken.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tweet van Wilders over Schoof zelf gemist?
Zou het geen idee zijn om politici tijdens een debat een X-verbod/sociale mediaverbod of gewoon een verbod van de Smartphone te geven. Het was enige tijd veel te theatraal, maar nu het debat gaat over berichten over datzelfde debat is wel een heel erg circus-achtig cirkeltje dat je niet zou moeten willen denk ik.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja die weet dondersgoed wat ze deed, geen knip voor de neus waardquote:Op donderdag 4 juli 2024 16:12 schreef JohnBercow het volgende:
Ik zit even terug te kijken, dat ingehouden lachje van Agema ook vanaf het moment dat Jetten Schoof confronteert met die tweet
En die gespeelde verbaasdheid toen Schoof voorstelde om inderdaad even te schorsen,
Fase 1?quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:09 schreef Rnie het volgende:
Dat fase 1 binnen 2 dagen al plaats zou vinden had ik niet echt verwacht.
Halsema zegt in dat krantenartikel ook gewoon dat ze het recht om een hoofddoek te dragen altijd heeft verdedigd en dat zal blijven doen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dan kijkt ie hoe Bontenbal en het CDA uit de dood zijn opgestaan, likt zijn wonden en maakt een plan voor de lange termijn.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, NSC is flink geduikelend in de peilingen wat ook inhoud dat ze op geen enkele manier dit kabinet gaan laten vallen want dan zijn al Omtzigts plannetjes kliko voer.
Net als op scholen de telefoons in telefoonzakken bij betreden van de Tweede Kamer.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:13 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Zou het geen idee zijn om politici tijdens een debat een X-verbod/sociale mediaverbod of gewoon een verbod van de Smartphone te geven. Het was enige tijd veel te theatraal, maar nu het debat gaat over berichten over datzelfde debat is wel een heel erg circus-achtig cirkeltje dat je niet zou moeten willen denk ik.
Er zijn beroepen en functies waarbij het gebruik van sociale media of een Smartphone niet is toegestaan, dus technisch zou het moeten kunnen denk ik.
Maar de MP heeft Omtzigt natuurlijk helemaal niet nodig om zijn ontslag aan te bieden.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, NSC is flink geduikelend in de peilingen wat ook inhoud dat ze op geen enkele manier dit kabinet gaan laten vallen want dan zijn al Omtzigts plannetjes kliko voer.
Dat kan niet echt toch? Je weet niet dat Halsema gaat posten wat ze post, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dit is niet per ongeluk hè. Dit is van tevoren bedacht en afgestemd met het Groot Opperhoofd.
Dit dusquote:Op donderdag 4 juli 2024 16:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Net als op scholen de telefoons in telefoonzakken bij betreden van de Tweede Kamer.
Het zou niet nodig moeten zijn....
En dat bij volwassen mensen, maar net als de kinderen op school, verboden om op je telefoon te zitten in het landsbestuur.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:13 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Zou het geen idee zijn om politici tijdens een debat een X-verbod/sociale mediaverbod of gewoon een verbod van de Smartphone te geven. Het was enige tijd veel te theatraal, maar nu het debat gaat over berichten over datzelfde debat is wel een heel erg circus-achtig cirkeltje dat je niet zou moeten willen denk ik.
Er zijn beroepen en functies waarbij het gebruik van sociale media of een Smartphone niet is toegestaan, dus technisch zou het moeten kunnen denk ik.
Dat kun je niet invoeren. Dat gaat niet.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, als je een hoofddoekverbod op scholen invoert
Wilders alle macht, want Trump is een held.quote:
Heb nu al medelijden met Schoof, die blik ook van hem toen Wilders hem een dolk in zijn rug stak was echt zoiets van: 'Mijn hemel, tot wat heb ik me laten overhalen?' Plasterk zal een Dagobert Duck-bad in zijn verkregen miljoenen nemen uit opluchting dat hij uit deze slangenkuil heeft weten te blijven.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:12 schreef JohnBercow het volgende:
Ik zit even terug te kijken, dat ingehouden lachje van Agema ook vanaf het moment dat Jetten Schoof confronteert met die tweet
En die gespeelde verbaasdheid toen Schoof voorstelde om inderdaad even te schorsen,
De kogel kwam van links wordt vervangen door de tweet kwam van rechtsquote:Op donderdag 4 juli 2024 16:16 schreef kilon het volgende:
Het boek dat over 15 jaar geschreven wordt over deze politieke tijd wordt wel een bestseller trouwens.
Dat weet ik ook wel, maar dan moet je even de hele post lezen. En quoten. Wel zo netjes, want op deze manier trek je mijn uitspraak nogal uit zijn verband.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat kun je niet invoeren. Dat gaat niet.
We gaan het zien. Nederland heeft inmiddels een radicaal rechtse klup (met 1 lid) als grootste politieke partij.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat plannetje zo werkt.
Het slaat inderdaad niet echt ergens op, hoewel je vast mensen zult hebben die er een soort verschuiving van standpunten in zien, maar aan de andere kant doet Agema niet direct een politieke uitspraak, dus daar kan Schoof zich vast achter verschuilen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Halsema zegt in dat krantenartikel ook gewoon dat ze recht om een hoofddoek te dragen altijd heeft verdedigd en dat zal blijven doen.
De tweet van Agema slaat dus nergens op. Er is helemaal geen tegenstelling met wat Halsema nu vindt en zegt..
Alsof de PVV aanhang het hele verhaal gaat lezen. Oh sorry, ik mag dat soort dingen niet meer zeggen tegenwoordigquote:Op donderdag 4 juli 2024 16:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Halsema zegt in dat krantenartikel ook gewoon dat ze het recht om een hoofddoek te dragen altijd heeft verdedigd en dat zal blijven doen.
De tweet van Agema slaat dus nergens op. Er is helemaal geen tegenstelling met wat Halsema nu vindt en zegt..
Ik snap het even niet helemaal. Waarom deze ernstiger is?quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee gezien. Maar ik vind dit wel nog wat ernstiger. Het kabinet spreekt met een mond. Agema neemt niet deel aan het debat. Dit is echt puur zieken.
Dat is waar maar daar reageerde ik niet op.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar de MP heeft Omtzigt natuurlijk helemaal niet nodig om zijn ontslag aan te bieden.
Omdat Agema in het kabinet zit en Wilders niet. Al zou je dat laatste soms bijna over het hoofd zien.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik snap het even niet helemaal. Waarom deze ernstiger is?
Je zou het bijna verwachten als je op dag 2 al zo wordt aangevallen door de idioten van PVV. Ik zou graag willen dat stemmers zich wat meer bezig hielden met hoe een land te besturen in plaats van de democratie zo omver te werpen. Het gaat Wilders vast weer allemaal trotse aanhangers opleveren.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:16 schreef koos_vriendloos het volgende:
dit duurt wel erg lang zeg, zou schoof een aftredingspeech laten schrijven?
Lijkt me lastig campagne voeren als je op deze wijze je eigen kabinet om zeep helpt.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:17 schreef Toby56 het volgende:
[..]
We gaan het zien. Nederland heeft inmiddels een radicaal rechtse klup (met 1 lid) als grootste politieke partij.
Tot nu toe werken de plannen van die klup blijkbaar verbluffend goed.
Welkom in populistisch Nederland. Play stupid games, win stupid prizes.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:16 schreef TAmaru het volgende:
Dit is wel bizar zeg, hoe Wilders Schoof zo publiekelijk afvalt. Of het is afgesproken.
Laat het maar aan Geert Wilders over om de schuld daarvan in iemand anders zijn schoenen te schuiven. Daar is ie al twintig jaar ervaringsdeskundige in.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lijkt me lastig campagne voeren als je op deze wijze je eigen kabinet om zeep helpt.
Die nu nog lijkt te sneuvelen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:20 schreef JohnBercow het volgende:
Nou dat wordt dus Motie van Wantrouwen tegen Faber, Klever en Agema
Als je het stemvolk kunt wijs maken dat het de schuld is van de oppositie, de VVD en de NSC, en dat er nog hardere rechtse politiek moet worden gevoerd om de zon in NL weer te laten schijnen, dan kijk ik niet raar op dat een flinke hoeveelheid mensen er weer instinkt.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lijkt me lastig campagne voeren als je op deze wijze je eigen kabinet om zeep helpt.
En meteen gaat men al over op domme praktijken. Jeej populisme!quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:18 schreef kilon het volgende:
Oh het probleem is dat ze getwittert heeft. De inhoud boeit niet.
Je zou bijna denken dat het een selectiecriterium was hè?quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:21 schreef koos_vriendloos het volgende:
Schoof is zo verbazingwekkend zwak
Het is niet dat Wilders al twintig jaar iedere verkiezing wint.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Laat het maar aan Geert Wilders over om de schuld daarvan in iemand anders zijn schoenen te schuiven. Daar is ie al twintig jaar ervaringsdeskundige in.
Ja, dan ken je de PVV-aanhang nog niet. Alsof die zich druk maken over regels en verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het wordt dan de belangrijkste keuze voor Omtzigt, meegaan met de motie is ploffen van het kabinet. Niet meegaan is vol achter dit PVV beleid staan.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:20 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Die nu nog lijkt te sneuvelen.
Als ik Schoof was, zou ik na 2 dolken en de rug op 1 dag, de eer aan mezelf houden en ermee kappen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:16 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Heb nu al medelijden met Schoof, die blik ook van hem toen Wilders hem een dolk in zijn rug stak was echt zoiets van: 'Mijn hemel, tot wat heb ik me laten overhalen?' Plasterk zal een Dagobert Duck-bad in zijn verkregen miljoenen nemen uit opluchting dat hij uit deze slangenkuil heeft weten te blijven.
Dit is echt heel pijnlijk inderdaadquote:
Huilen van geluk. Ik drink eigenlijk niet doordeweeks, maar trek zo toch wat open.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:22 schreef koos_vriendloos het volgende:
ik ben zo blij dat ik dit mag meemaken
Herkenbaarquote:Op donderdag 4 juli 2024 16:23 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Huilen van geluk. Ik drink eigenlijk niet doordeweeks, maar trek zo toch wat open.
Helaas moet zijn aanhang wel de vaardigheid van 'herkennen dat iemand door de mand valt' om te kunnen zien dat Wilders door de mand valt.quote:
Tot welk doel zou dat dan moeten dienen? Als Wilders dit kabinet met een moeizame formatie meteen opblaast, dan zal hij daar denk ik ook niet zonder kleerscheuren vanaf komen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:16 schreef TAmaru het volgende:
Dit is wel bizar zeg, hoe Wilders Schoof zo publiekelijk afvalt. Of het is afgesproken.
Ja, net zoals Wilders zelf. En dit wilde het Nederlandse volk zo graag, dit soort leiderschap.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:21 schreef JohnBercow het volgende:
Oh er mag niet meer getweet worden tijdens het debat. Maar als Adema, ik bedoel Agema, straks in de dienstauto naar huis wordt gereden mag ze helemaal los gaan?
Af en toe is hem de loef door anderen afgestoken (Baudet, Van der Plas) en kwam er een dipje, maar grotendeels is de PVV sinds het begin gestaag blijven groeien.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is niet dat Wilders al twintig jaar iedere verkiezing wint.
Schei uit, dit is overduidelijk een geplande actie door de PVV.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:23 schreef Magister_Artium het volgende:
Het zou Fleur Agema sieren als ze haar keutel intrekt.
Het maakt ze niet uit, als die buitenlanders maar oprotten. Of je daarmee verdragen verscheurt of ergens tegen ingaat, dat is collateral damage, totdat iemand de macht heeft die ze niet leuk vinden.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:21 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Als je het stemvolk kunt wijs maken dat het de schuld is van de oppositie, de VVD en de NSC, en dat er nog hardere rechtse politiek moet worden gevoerd om de zon in NL weer te laten schijnen, dan kijk ik niet raar op dat een flinke hoeveelheid mensen er weer instinkt.
Geen gezag. Geen partij. Geen democratisch mandaat. Niemand heeft op die man kunnen stemmen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:25 schreef miss_sly het volgende:
Dit kan echt niet. Deze man heeft geen ruggengraat en is volledig in handen van Wilders cs.
Is ineens in het hele land uitverkocht.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:22 schreef JohnBercow het volgende:
Had ik nou maar popcorn in huis gehaald.
Gaat ze de stekker eruit trekken?quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:26 schreef kilon het volgende:
Oh Yesilgoz staat er ook bij. Ik ben benieuwd wat ze te zeggen heeft.
quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Is ineens in het hele land uitverkocht.
Waarmee? Ze is helemaal NIET van mening veranderdquote:
Vanmorgen ook alquote:
Nou nee, het zwabberde heen en weer al die jaren.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:25 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Af en toe is hem de loef door anderen afgestoken (Baudet, Van der Plas) en kwam er een dipje, maar grotendeels is de PVV sinds het begin gestaag blijven groeien.
Ik heb echt met die man te doen. Ja hij had ook nee kunnen zeggen, en misschien ook wel moeten doen. Maar ik denk dat zelfs hij niet had gedacht dat de PVV al vanaf de eerste seconde meerdere messen in zijn rug steekt.quote:
Zeg dat..quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:27 schreef JohnBercow het volgende:
De belangrijkste uitkomst van de schorsing is dus dat er niet meer getwitterd wordt tijdens dit soort debatten. Man man man.
Nee joh, het zou een politicus al sieren om niet de democratie omver te willen werpen. Vanaf het moment dat je gaat Twitteren over je eigen PM op dag 2, dan ben je vals en schadelijk voor de democratie.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:23 schreef Magister_Artium het volgende:
Het zou Fleur Agema sieren als ze haar keutel intrekt.
Halsema zit niet in de regering of de 2e Kamer en zegt niets onoirbaars. Dus wat is je probleem met Halsema hierin?quote:
Tweede dag maar soitquote:Op donderdag 4 juli 2024 16:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kijk nooit naar deze debatten, maar ik kwam er opeens langs en ik dacht, even kijken deze eerste met Schoof. Ik vond hem niet erg krachtig overkomen eerlijk gezegd, maargoed. Eerste dag enzo. Komt misschien nog wel goed.
Ja, alsof heel veel mensen die niet al 20 jaar zagen aankomen. Wat een kul, Nederland verliest al 20 jaar met deze losers.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:24 schreef kilon het volgende:
De gemiddelde Nederlandse burger is uiteindelijk de grote verliezer. Ongeacht je politieke voorkeur, niemand komt hier beter uit.
Ja, maar eerste keer debat toch?quote:
Zelfs dan blijft dit kabinet gemankeerd achter, evenals de coalitiepartijen die hun eigen premier hebben weggepest.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:28 schreef Starhopper het volgende:
Schoof. Hou de eer aan jezelf en kap ermee
Ja, die hebben allemaal willens en wetens hiervoor gekozen, als ze niet wisten waar ze mee te maken hadden dan horen ze daar niet te zitten.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:29 schreef JohnBercow het volgende:
De gezichten van sommige ministers spreken boekdelen.
Ik moest wel lachen om die ja knikker achter hem. Elke keer wanneer die ja knikte had ik een teiltje nodigquote:Op donderdag 4 juli 2024 16:30 schreef miss_sly het volgende:
Eigenlijk zie je hier al dat dat zogenaamde extraparlementaire kabinet niet werkt. In ieder geval niet op deze manier met deze man aan het hoofd en dat zootje ongeregeld achter hem.
Er is niets extra parlementairs aan dit kabinet. Dat is gewoon een lulverhaal van Omtzigt geweest.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:30 schreef miss_sly het volgende:
Eigenlijk zie je hier al dat dat zogenaamde extraparlementaire kabinet niet werkt. In ieder geval niet op deze manier met deze man aan het hoofd en dat zootje ongeregeld achter hem.
Angst is makkelijker dan daadwerkelijk goed plannen hebben. Die plannen moet je uitleggen (saai!), die angst kan makkelijk in een oneliner.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:26 schreef deedeetee het volgende:
Het enige goede aan de huidige situatie is dat er iig een hoop te lachen valt...
Dat deze combi niet kan werken was toch echt van meet af aan duidelijk. Spijtig dat er geen betere partij tegemoet wenst te komen aan wat duidelijk de wensen zijn van een redelijk deel van ons volk.
Veel mensen zullen op de PVV zijn gaan stemmen uit angst dat GL/PvdA aan de macht zou komen. We zitten IMO dan ook flink in de puree.
Wat zooitje is het geworden.
Precies, als hem de loef ter rechterzijde (Baudet) of ter boerenzijde (Van der Plas) werd afgestoken.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, het zwabberde heen en weer al die jaren.
Wat mij betreft doet die man bijna alles fout.quote:Gaan doen of die man niks fout kan doen is ook een beetje een bijzondere denkwijze.
Ik zou vanavond al een prestatie vindenquote:Op donderdag 4 juli 2024 16:31 schreef koos_vriendloos het volgende:
Ik zei augustus, maar ik geef het na dit nog maar een week
De sfeer is die van een schoolklas met veel kliekjes en veel goedgebekte, populaire figuren. En net zoals in zo'n soort klas, moet Schoof er hier vanaf dag 1 staan, om niet onder de voet gelopen te worden.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kijk nooit naar deze debatten, maar ik kwam er opeens langs en ik dacht, even kijken deze eerste met Schoof. Ik vond hem niet erg krachtig overkomen eerlijk gezegd, maargoed. Eerste dag enzo. Komt misschien nog wel goed.
Een Kamer die geregeerd wordt door twitter. Net als je denkt dat het niet triester kan.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:27 schreef JohnBercow het volgende:
De belangrijkste uitkomst van de schorsing is dus dat er niet meer getwitterd wordt tijdens dit soort debatten. Man man man.
Niet mee eens. Je ziet het dat een kabinet met de PVV niet werkt.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:30 schreef miss_sly het volgende:
Maar die is ook van de PVV en is zogenaamd knetterneutraal... Dit lijkt meer op een soort hostile take over.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:27 schreef Pvt.Webster het volgende:
Het is wel sneu dit. Ranzige slangen, alle 150 + nog minimaal de helft uit vak K. Laat die man fatsoenlijk op de inhoud zijn werk doen. Krijgt niet eens een kans joh.
Voorzitter doet zijn werk ook niet goed. Had al veel eerder moeten ingrijpen. RvO maar eens herzien.
reces na vanavond/morgen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:31 schreef koos_vriendloos het volgende:
Ik zei augustus, maar ik geef het na dit nog maar een week
Halsema is helemaal geen partij in dit debat of in de landelijke politiek, als burgermeester van Vrijstaat Amsterdam wordt ze op handen gedragen helaas, al spreekt ze zichzelf tegen. Op zich ook jammer, maar niks met dit debat van doen.quote:
Haar gezicht verraadde dat Schoof iets anders citeerde dan wat zij had gezegd. Schoof zei dat ze dit type tweets niet meer zou plaatsen, ik denk dat zij heeft gezegd dat ze dit soort tweets niet meer tijdens debatten zal plaatsen.quote:
Ze heeft zichzelf NIET tegengesprokenquote:Op donderdag 4 juli 2024 16:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Halsema is helemaal geen partij in dit debat of in de landelijke politiek, als burgermeester van Vrijstaat Amsterdam wordt ze op handen gedragen helaas, al spreekt ze zichzelf tegen. Op zich ook jammer, maar niks met dit debat van doen.
Dit is oppositie tegenwoordig hé. Alleen maar met stront gooien en alles laten omvallen en vastlopen.quote:
S/O naar de PVV voor deze teringzooiquote:Op donderdag 4 juli 2024 16:33 schreef Scorpie het volgende:
"JIJ MOET JE TWEET VERWIJDEREN"
"MAAR DAT WIL IK NIET"
"JA MAAR DAT MOET JE WEL DOEN HOOR"
Serieus, dit is dan wat ons land zou moeten besturen.
Ja dit ligt aan de oppositie inderdaadquote:Op donderdag 4 juli 2024 16:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is oppositie tegenwoordig hé. Alleen maar met stront gooien en alles laten omvallen en vastlopen.
Het is die arme kerel zijn 2e dag als premier, vorige premiers moesten er soms ook in groeien en die werden niet publiekelijk vernederd door hun eigen coalitiegenoten. Dit is op zich een hele rare situatie.quote:
Ik heb vandaag niet echt het idee gekregen dat de PVV dat zo graag zou willen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:33 schreef Scorpie het volgende:
"JIJ MOET JE TWEET VERWIJDEREN"
"MAAR DAT WIL IK NIET"
"JA MAAR DAT MOET JE WEL DOEN HOOR"
Serieus, dit is dan wat ons land zou moeten besturen.
En terecht. Ze heeft alle kleuters weer getriggered, met een tweet nota benequote:Op donderdag 4 juli 2024 16:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Agema vindt het allemaal hoogst amusant.
quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is oppositie tegenwoordig hé. Alleen maar met stront gooien en alles laten omvallen en vastlopen.
MoreDakka, gewoon laten raaskallen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:34 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ja dit ligt aan de oppositie inderdaad
Mischien maar als je al tig jaar in de Kamer zit en je nog niet snapt dat de regering met een mond spreekt dan ligt het probleem mischien wel bij degene die tweet, denk ik.quote:
Rutte had allang de hele ministerkamer kort en klein geslagen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:34 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Het is die arme kerel zijn 2e dag als premier, vorige premiers moesten er soms ook in groeien en die werden niet publiekelijk vernederd door hun eigen coalitiegenoten. Dit is op zich een hele rare situatie.
Stop eens met dom doen, dat is niet nodig. Je reageert niet op comments die op jou reageren en staat min of meer te juichen om het kapot maken van onze democratie.quote:
Zouden ze dat geleerd hebben van Geert denk je?quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]
En terecht. Ze heeft alle kleuters weer getriggered, met een tweet nota bene
[..]
Ja voor wie is deze hele poppenkast nou? Kom op zeg, let een beetje opquote:Op donderdag 4 juli 2024 16:34 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ja dit ligt aan de oppositie inderdaad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |