De uitslag van de sprintrace zou eigenlijk moeten dienen als startopstelling voor de hoofdrace.quote:
Neequote:Op donderdag 11 juli 2024 14:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
De uitslag van de sprintrace zou eigenlijk moeten dienen als startopstelling voor de hoofdrace.
Dat is wel eens geprobeerd. Leidt tot hele saaie races omdat het risico veel te groot is. Crashen is twee keer punten verspelen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
De uitslag van de sprintrace zou eigenlijk moeten dienen als startopstelling voor de hoofdrace.
Dit is een grapje toch?quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Niet in Oostenrijk? SADquote:
quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
Sprintrace op Spa is echt belachelijk
Kennelijk vonden ze het vorig jaar wel een succes.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
Sprintrace op Spa is echt belachelijk
Het enige dat ik me daar nog van kan herinneren is dat dat totaal niet werkte.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Klopt, in feite koppel je de sprintrace dan aan de hoofdrace tot 1 lange race met een onderbreking van een dag.quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:01 schreef Jane het volgende:
[..]
Het enige dat ik me daar nog van kan herinneren is dat dat totaal niet werkte.
Plus dat de pace tijdens de sprint al iets zegt over de pace tijdens de race. Dus je sorteert de race dan eigenlijk al voor, met minder inhaalacties tot gevolg.quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daarom liever een kwalificatie per sessie, verpruts je de sprintrace dan is niet je weekend direct om zeep.
Waarom nietquote:Op donderdag 11 juli 2024 16:08 schreef Jane het volgende:
Nou ja, iig is op Spa de kans wrs het grootst dat er een complete sessie verregent en als dat dan gebeurt, is het hopelijk tijdens de sprint.![]()
![]()
Wat zouden ze eigenlijk doen als die ene FP tijdens een sprintweekend verregent? Gewoon helemaal geen practice? Gewoon (sprint-)kwalificeren met die hap?
Omdat het dan meer een loterij wordt. Iets waar waarschijnlijk vooral de mindere teams het slachtoffer van worden. Is toch jammer.quote:
Krijg je als je zelf niet van je gas wil gaan.quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Heeft CultLH al gereageerd?
quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De discussie gaat geloof ik meer over hoe Verstappen 3 maanden met een hersenschudding heeft kunnen/mogen rondrijdenquote:Op donderdag 11 juli 2024 18:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ahja. Niet over het feit dat hij daarmee alsnog verreweg de beste was.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:47 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
De discussie gaat geloof ik meer over hoe Verstappen 3 maanden met een hersenschudding heeft kunnen/mogen rondrijden
quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:58 schreef TweedeKlum het volgende:
Al iets over de test van Lawson vandaag?
Ookquote:Op donderdag 11 juli 2024 19:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ahja. Niet over het feit dat hij daarmee alsnog verreweg de beste was.
Hij was muahquote:Op donderdag 11 juli 2024 18:58 schreef TweedeKlum het volgende:
Al iets over de test van Lawson vandaag?
Wat een dingquote:
Die conclusie wil ik niet meteen trekken als hij 0.2s van de benchmark van Verstappen zit.quote:
Niet Hawk tuah?quote:
Klopt, kan je niets van zeggen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:58 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die conclusie wil ik niet meteen trekken als hij 0.2s van de benchmark van Verstappen zit.
Was het een tijd die hij moest rijden, of was het een tijd die ze aangewezen hebben als vergelijkbaar met de omstandigheden waarin Verstappen die tijd reed.
Sowieso reed hij op de speciale Pirellibanden voor dit soort tests, die zullen wat langzamer zijn dan de normale banden.
Dan heeft hij indertijd heel vermoedelijk een zware hersenschudding opgelopen en had hij nooit toestemming moeten krijgen om te rijden voordat hij symptoomvrij was.quote:
Je kan van iedereen af, er hangt alleen een prijskaartje aan.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:13 schreef THEFXR het volgende:
Zou Ferrari van Lec af kunnen met een exit clausule in zijn contract?
Dat dus. In Leclercs geval zal dat een heel hoog prijskaartje zijn.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je kan van iedereen af, er hangt alleen een prijskaartje aan.
Drempels worden wel een dingetje.quote:
Met wie gaan ze hem dan vervangen?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:13 schreef THEFXR het volgende:
Zou Ferrari van Lec af kunnen met een exit clausule in zijn contract?
Sainzquote:Op zaterdag 13 juli 2024 09:31 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Met wie gaan ze hem dan vervangen?
ze zouden hem willen ipv Max in 2026, Lec is toch niet wat ze hoopt hadden, lang contract gegeven in de hoopt dat die rust hun brengt wat ze van hem verwachten.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 09:31 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Met wie gaan ze hem dan vervangen?
Wie? Je geeft geen antwoord. Lawson?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 10:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze zouden hem willen ipv Max in 2026, Lec is toch niet wat ze hoopt hadden, lang contract gegeven in de hoopt dat die rust hun brengt wat ze van hem verwachten.
ze willen hem vervangen met Max, dus Lec exit. is dat een duidelijk antwoord?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:13 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Wie? Je geeft geen antwoord. Lawson?
Gaat nooit gebeuren....quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze willen hem vervangen met Max, dus Lec exit. is dat een duidelijk antwoord?
Ze willen ook unicorns in een regenboogjasje en gratis wereldtitels. Zie ik ook niet gebeuren.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze willen hem vervangen met Max, dus Lec exit. is dat een duidelijk antwoord?
Ze hebben ook andere problemen, een beetje hetzelfde als Mercedes had, (al is het nog niet zeker dat die het volledig hebben opgelost), maar ze kunnen de auto nog niet laag genoeg zetten.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze willen ook unicorns in een regenboogjasje en gratis wereldtitels. Zie ik ook niet gebeuren.
Ja, de upgrades werken niet bij Ferrari en teruggaan, zoals ze in Silverstone deden, is ook geen oplossing.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze hebben ook andere problemen, een beetje hetzelfde als Mercedes had, (al is het nog niet zeker dat die het volledig hebben opgelost), maar ze kunnen de auto nog niet laag genoeg zetten.
WEER CAKE!quote:
link verhaal?quote:Op maandag 15 juli 2024 00:06 schreef Rnie het volgende:
Ralf Schumacher is uit de kast gekomen. Zal dit iets te maken hebben met het blackmail verhaal van de familie afgelopen maand?
Zeker, al vermoed ik wel dat het dus noodgedwongen is geweest.quote:Op maandag 15 juli 2024 08:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Werd in de jaren ‘90 al veelvuldig gesuggereerd. Prettig voor Ralf dat hij eindelijk de moed heeft gevonden
Deze website komt niet met eigen bronnen, dit is gewoon een vertaling met quotes van de Italiaanse bron eerder vandaag.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:31 schreef Donderkonijn het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)trok-eigen-plan.html
Zie je, ik wist dat ik dat al ergens gelezen had. Nu komt GPblog er dus ook mee, niet dat dat zo'n fantastische site is maar toch.
toch vreemd dat Max aan het begin zoveel sec voorsprong had en met gemak won.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:31 schreef Donderkonijn het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)trok-eigen-plan.html
Zie je, ik wist dat ik dat al ergens gelezen had. Nu komt GPblog er dus ook mee, niet dat dat zo'n fantastische site is maar toch.
Daarom vraag ik mij af wat er rond Miami gebeurd is, want de auto is daarna aanmerkelijk minder geworden.quote:Op woensdag 17 juli 2024 00:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
toch vreemd dat Max aan het begin zoveel sec voorsprong had en met gemak won.
normaal vloog die auto met DRS iedereen voorbij.quote:Op woensdag 17 juli 2024 00:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarom vraag ik mij af wat er rond Miami gebeurd is, want de auto is daarna aanmerkelijk minder geworden.
Meer dat de bandenslijtage veel hoger lijkt te zijn gewordenquote:Op woensdag 17 juli 2024 00:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
normaal vloog die auto met DRS iedereen voorbij.
Updates die niet bleken te werken, na Miami presteerd Perez ook duidelijk minderquote:Op woensdag 17 juli 2024 00:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarom vraag ik mij af wat er rond Miami gebeurd is, want de auto is daarna aanmerkelijk minder geworden.
dat zegt Max ook, pleur die zooi eraf.quote:Op woensdag 17 juli 2024 00:45 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Updates die niet bleken te werken, na Miami presteerd Perez ook duidelijk minder
Is toch dat rijhoogte systeem door de FIA verwijderd?quote:Op woensdag 17 juli 2024 00:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik had 2/3 maanden geleden al ergens gelezen dat Wache Newey's aanwijzingen negeerde en had er ook over gepost, ik kon alleen het artikel niet meer vinden. Nu komt het dus weer bovendrijven.quote:Op woensdag 17 juli 2024 00:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Deze website komt niet met eigen bronnen, dit is gewoon een vertaling met quotes van de Italiaanse bron eerder vandaag.
Beetje gebaseerd op niks. Red Bull heeft vanaf het begin het concept goed gehad en heeft dus niet net als alle andere teams een enorme achterstand hoeven te overbruggen. Bovendien werd vanaf het begin al gezegd dat de huidige regelementen weinig ruimte laten voor creativiteit. Red Bull heeft upgrades gebracht en is sneller dan vorig jaar maar andere teams hebben gewoon meer ruimte om te verbeteren. Bovendien heb je ook nog die Pirelli's die gewoon onvoorspelbaar reageren. McLaren lijkt daar zeker iets op gevonden te hebben want wat banden degradatie betreft steken ze er wel bovenuit.quote:Op woensdag 17 juli 2024 08:39 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik had 2/3 maanden geleden al ergens gelezen dat Wache Newey's aanwijzingen negeerde en had er ook over gepost, ik kon alleen het artikel niet meer vinden. Nu komt het dus weer bovendrijven.
Ik had toen al gezegd dat ik dat en ontzettend dom vind,de guru negeren en dat het waarschijnlijk 1 van de redenen is dat hij weg is gegaan.
Newey wilde een hele andere kant op qua updates en ontwikkeling en waarschuwde voor Wachés updates, en hij krijgt dus gelijk.
Normaals, ik vind de man negeren die qua auto's verantwoordelijk is voor ten minste 50% vande winnende auto's de afgelopen decennenia echt een blunder van jewelste. En je ziet het ook, die wagen is duidelijk minder na Miami. Zet je ego opzij en luister naar die man, hij heeft al bewezen dat hij weet waar die het over heeft.
De upgrades blijken een regelrechte downgrade, Max zegt zelf ook dat ze die zooi er weer af moeten slopen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 13:14 schreef franske19 het volgende:
[..]
Beetje gebaseerd op niks. Red Bull heeft vanaf het begin het concept goed gehad en heeft dus niet net als alle andere teams een enorme achterstand hoeven te overbruggen. Bovendien werd vanaf het begin al gezegd dat de huidige regelementen weinig ruimte laten voor creativiteit. Red Bull heeft upgrades gebracht en is sneller dan vorig jaar maar andere teams hebben gewoon meer ruimte om te verbeteren. Bovendien heb je ook nog die Pirelli's die gewoon onvoorspelbaar reageren. McLaren lijkt daar zeker iets op gevonden te hebben want wat banden degradatie betreft steken ze er wel bovenuit.
Ja, coureurs die 'klagen' dat de afstelling niet perfect is, of net last hebben van dat zuchtje wind is schering en inslag.quote:Op woensdag 17 juli 2024 13:53 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Toch kun je je afvragen of RBR slechter geworden is. De kwalificatie tijden liggen significant hoger dan vorig jaar, echt een enorme klap sneller. Ook in de race rijdt Verstappen nog steeds ruim 30 seconden weg bij op dit moment Ferrari en de meeste teams worden gewoon gedubbeld. Alleen zit nu McLaren er vlakbij en ook Mercedes. Het lijkt er vooral op dat die teams een enorme stap voorwaarts hebben gezet. Bij McLaren is niet zo moeilijk te raden hoe dat komt en Mercedes heeft echt het licht gezien.
Qua wegligging klaagde Verstappen vorig jaar ook regelmatig, dat zegt dus ook niet zoveel. Alleen had hij toen de marge om toch gewoon te winnen, zij het met 3 seconden voorsprong in plaats van 20.
Och, zo opgedroogd als het straks 30+ graden wordtquote:
En dat het intern rommelt helpt de zaken ook niet echt.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ja, coureurs die 'klagen' dat de afstelling niet perfect is, of net last hebben van dat zuchtje wind is schering en inslag.
Maar als je daar doorheen prikt zie je sinds Miami een terugkerend probleem op vrijdag waarbij Red Bull er soms mijlenver vanaf zit setup wise. Dat was niet gebruikelijk in 2023 en de tweede helft van 2022.
Verstappen spreekt ook openlijk over de achterstand waarmee ze ieder race weekend beginnen tegenwoordig.
Dat toont aan dat er echt wel iets aan de hand is. Wat dat precies is, dat is voer voor speculatie momenteel, echter doet het sterk vermoeden dat de race-prep die in Milton Keynes uitgevoerd is op de Sim niet vertaalt naar het circuit op vrijdagochtend.
Dan heeft Perez een tweeling op komst zeker.quote:Op woensdag 17 juli 2024 18:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
Misschien is Kelly zwanger. Volgens Michael Schumacher wordt een F1 coureur van ieder kind 0.3 sec langzamer.
quote:Op woensdag 17 juli 2024 20:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dan heeft Perez een tweeling op komst zeker.
Die heeft overal kinderen rondlopen zonder het te weten.quote:Op woensdag 17 juli 2024 20:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dan heeft Perez een tweeling op komst zeker.
Nog een rookie bij Haas?quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Nou, Magnussen ook weg bij HAAS:
https://www.ad.nl/formule(...)nstal-haas~a2333472/
Bottas?quote:
Zo'n mat uit de cockpit!quote:
Die schijnen weer hip te zijnquote:Op donderdag 18 juli 2024 11:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zo'n mat uit de cockpit!
Ocon.quote:
Die keuze snap ik bij HAAS echt niet. Ze willen juist van die brokkenpiloten af en dan huur je er 1 in die niet alleen bekend staat als brokkenpiloot, maar ook nog een brokkenpiloot die regelmatig je andere wagen vande baan aftikt.quote:Op donderdag 18 juli 2024 11:20 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ocon.
Zou al getekend hebben volgens de BBC. Dus ik verwacht de bekendmaking (voor) dit weekend
Ocan't.quote:Op donderdag 18 juli 2024 11:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ocon is echt de vleesgeworden nietszeggendheid.
Dit. Zijn beste wapenfeiten zijn 1 x winst en Max in leidende positie van de baan af rammen tgerwijl die gelapt werd, en tig x zijn teamgenoot raken.quote:Op donderdag 18 juli 2024 11:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ocon is echt de vleesgeworden nietszeggendheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |