Niet.quote:Op woensdag 3 juli 2024 14:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat klopt, dus hoe is zijn oplossing dan een oplossing?
Nou, beetje assertiviteit dan.quote:Op woensdag 3 juli 2024 14:32 schreef StephanL het volgende:
Oude openingspost
Rutte IV is niet meer.
Dit is zo goed als zeggen dat iedere moslim dus wél de moskee trouw bezoekt, aangezien vrouwen niet verplicht zijn om de diensten te volgen (en ook op geen enkele manier hiertoe gestimuleerd worden).quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bijna de helft van alle moslims in Nederland bezoekt zelden tot nooit een religieuze dienst
quote:Op woensdag 3 juli 2024 14:38 schreef Mammietje het volgende:
Los van wat ik van het onderwerp vind:
[..]
Dit is zo goed als zeggen dat iedere moslim dus wél de moskee trouw bezoekt, aangezien vrouwen niet verplicht zijn om de diensten te volgen (en ook op geen enkele manier hiertoe gestimuleerd worden).
quote:Er zijn grote verschillen in religieuze betrokkenheid tussen bevolkingsgroepen (tabel 4.3.1 en 4.3.2). Zo rekenen vrouwen zich vaker tot een kerkelijke gezindte of levensbeschouwing dan mannen: 46 tegenover 39 procent in 2022. Dit verschil van 7 procentpunt tussen beide seksen is de afgelopen jaren vrij constant (Schmeets, 2018). Het verschil is bij alle gezindten te zien, behalve bij de islam, waartoe ongeveer evenveel vrouwen als mannen zich rekenen. In 2022 zeiden vrijwel evenveel vrouwen als mannen regelmatig een dienst in een gebedshuis zoals een kerk of moskee te bezoeken. In 2019 deden nog iets meer vrouwen dan mannen dit.
Maar 1/3 van de Nederlanders is Christen en toch is 8/11 van onze nationale feestdagen Christelijkquote:Op woensdag 3 juli 2024 13:49 schreef Gia het volgende:
Christelijke partijen hebben geen andere cultuur dan onze westerse. Zij willen andere mensen niet hun geloof opdringen.
De SGP denkt daar toch wat genuanceerder over.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Christelijke partijen hebben geen andere cultuur dan onze westerse. Zij willen andere mensen niet hun geloof opdringen.
Je bent op de hoogte dat er flink meer gereformeerde smaakjes zijn dan de synodalen (die in principe als zodanig ook al niet meer bestaan sinds ze in de PKN zijn opgegaan)?quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Aantal gereformeerden in Nederland bedroeg in 2004: 675.00 tegen 944.000 moslims
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gereformeerde_Kerken_in_Nederland
Inderdaad, dus de link die ze gaf slaat echt nergens op.quote:Op woensdag 3 juli 2024 14:59 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte dat er flink meer gereformeerde smaakjes zijn dan de synodalen (die in principe als zodanig ook al niet meer bestaan sinds ze in de PKN zijn opgegaan)?
Is van oudsher zo. Vroeger waren veel meer mensen kerkelijk.quote:Op woensdag 3 juli 2024 14:49 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Maar 1/3 van de Nederlanders is Christen en toch is 8/11 van onze nationale feestdagen Christelijk
Niet te doen idd.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:06 schreef Blastbeat het volgende:
Ik weet niet of Yesilgöz echt zo tergend dom is als ze zich voordoet, maar als de Telegraaf een mens was, dan was het Yesilgöz.
Nou he. Beetje dezelfde moties van wantrouwen indienen wat Geert ook 40-45 keer per week doet! Hoe durft tie!quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:25 schreef PzKpfw het volgende:
Wat toch een intens trieste man die Timmermans.
Maar als je jezelf verlaagt naar het niveau dat je zegt te bestrijden wat ben je dan nog waard?quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou he. Beetje dezelfde moties van wantrouwen indienen wat Geert ook 40-45 keer per week doet! Hoe durft tie!
Dat is een andere vraag.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar als je jezelf verlaagt naar het niveau dat je zegt te bestrijden wat ben je dan nog waard?
Dat geldt vast 1 kant opquote:Op woensdag 3 juli 2024 16:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar als je jezelf verlaagt naar het niveau dat je zegt te bestrijden wat ben je dan nog waard?
En nu met dat kabinet met 88 zetels achter zich maken die andersom net zo min kans.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou he. Beetje dezelfde moties van wantrouwen indienen wat Geert ook 40-45 keer per week doet! Hoe durft tie!
Is ook gewoon symboolpolitiekquote:Op woensdag 3 juli 2024 16:31 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
En nu met dat kabinet met 88 zetels achter zich maken die andersom net zo min kans.
Ja.- Want wat je bestrijdt is racisme, niet moties van wantrouwen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik vind het wel meer dan symboolpolitiek. Stelling nemen tegen omvolkingsidioten als politieke partij is een zinnige bijdrage aan het debat. Dat een meerderheid van de Kamer het allemaal wel prima vindt doet daar niets aan af.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:33 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Is ook gewoon symboolpolitiek
Maar het is heerlijk hypocriet dat Timmermans er op wordt aangevallen terwijl het hele akkoord bol staat ervan
Historische nummerologen van de 30ste eeuw gaan nog een stevige analyse moeten los laten op deze twee posts.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:31 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
En nu met dat kabinet met 88 zetels achter zich maken die andersom net zo min kans.
SowieSo.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Historische nummerologen van de 30ste eeuw gaan nog een stevige analyse moeten los laten op deze twee posts.
Kan Timmermans nou eens niet beter beginnen met een goed verhaal op te hangen over wat hij wil, wat zijn standpunten zijn en mensen daarvan overtuigen. De keren dat ik hem in het nieuws zie is hij vrijwel altijd aan het huilen over Wilders en de PVV.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:25 schreef PzKpfw het volgende:
Wat toch een intens trieste man die Timmermans.
Dat zou best terecht zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:54 schreef xpompompomx het volgende:
En Omtzigt ziet er uit of dat hij elk moment in tranen uit kan barsten.
Wilders was ook een en al oorlog in de oppositie dus wat dat betreft wist hij wel dat hij niks minders hoefde te verwachtenquote:Op woensdag 3 juli 2024 17:07 schreef Blastbeat het volgende:
Hoe kort dit kabinet ook uiteindelijk zal blijven zitten, het wordt sowieso een bijzondere oppositieperiode. CDA, CU en D66 gaan er nog relatief constructief, maar zeer kritisch in, maar van Volt, PvdD en PvdA-GL kunnen ze uitsluitend oorlog verwachten.
Precies ja. Blijven doorgaan op dat omvolkingsverhaal lost weinig op; de argumenten zijn uitgewisseld. Nu tijd voor de inhoud.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kan Timmermans nou eens niet beter beginnen met een goed verhaal op te hangen over wat hij wil, wat zijn standpunten zijn en mensen daarvan overtuigen. De keren dat ik hem in het nieuws zie is hij vrijwel altijd aan het huilen over Wilders en de PVV.
Ja. Echt. Wouw.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:13 schreef JamesLongstreet het volgende:
'Waar bemoei je je mee?'![]()
Nee, dat gaat goed komen hoor, tussen Omzigt en Wilders
Daar kon je op wachten,. ik vond het wel vermakelijkquote:Op woensdag 3 juli 2024 17:14 schreef miss_sly het volgende:
Subtiele botsing tussen Omtzigt en Wilders over Wilders’ partij.
Waar hij zich mee bemoeit, vraagt Wilders vanaf zijn zetel.
Ik vind daar wat van, antwoordt Omtzigt.
Trouble in paradise, again.
Dit is de inhoud. De regering bestaat deels uit openlijke racisten die hun plannen vanuit hun racistische wereldbeeld zullen uitzetten.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:10 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Precies ja. Blijven doorgaan op dat omvolkingsverhaal lost weinig op; de argumenten zijn uitgewisseld. Nu tijd voor de inhoud.
In de SP zit meer democratie in een partij dan bij de PVV.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:19 schreef Raw85 het volgende:
Gaat de SP nou over democratie binnen de partij beginnen?
Dachten we destijds met Rutte en Kaag ook. In de politiek kan alles weer goed komen. Nou ja, bijna alles.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:13 schreef JamesLongstreet het volgende:
"Waar bemoei je je mee?" is per definitie de leus van Wilders.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:18 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Daar kon je op wachten,. ik vond het wel vermakelijk
Ik vond het een prachtig beeld bij de grote liefde tussen de coalitiepartijenquote:Op woensdag 3 juli 2024 17:18 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Daar kon je op wachten,. ik vond het wel vermakelijk
Kun je eens een aantal van deze gevaren noemen? Wat zou deze miljoenen Nederlanders kunnen gebeuren?quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is de inhoud. De regering bestaat deels uit openlijke racisten die hun plannen vanuit hun racistische wereldbeeld zullen uitzetten.
Kortom, inhoudelijk lopen miljoenen Nederlanders een vorm van gevaar op dit moment.
quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vond het een prachtig beeld bij de grote liefde tussen de coalitiepartijen
Ik zag ook een tweet waar Markuszower op de achtergrond door Jetten heen riep dat ie zijn bek moest houden.
Zo mooi
Oh ja, maar er is een verschil in het venijn waarmee het is gezegd. De blik van Wilders sprak boekdelen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:21 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Dachten we destijds met Rutte en Kaag ook. In de politiek kan alles weer goed komen. Nou ja, bijna alles.
[..]
Ik zag ook een tweet waar Markuszower op de achtergrond door Jetten heen riep dat ie zijn bek moest houden.
Plus deze. Viel mij ook op tijdens het debat.quote:
Bosma lijkt zijn masker inderdaad wel afgezet te hebben.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Plus deze. Viel mij ook op tijdens het debat.
Ik weet niet of ik Bosma zo'n goede voorzitter vind. Hij grijpt niet in.
Wat ik vandaag van hem zie.
[ x ]
Ja, die zag ik ook. Bosma laat steeds meer zijn PVV aard zien, heb ik het idee.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:29 schreef capricia het volgende:
[..]
[ x ]
@:hanca
Heb jij vandaag gekeken, wat vond jij van Bosma?
Na de extreem rechts demasqué van Bosma is die als voorzitter ook totaal niet meer serieus te nemenquote:Op woensdag 3 juli 2024 17:29 schreef capricia het volgende:
[..]
[ x ]
Het is not done dat je zomaar vanuit de TK zaken gaat lopen schreeuwen. Daar is de interruptiemicrofoon voor. Echt heel vaag dit.quote:
Dat het maar heel snel goed mis zal gaanquote:Op woensdag 3 juli 2024 17:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is not done dat je zomaar vanuit de TK zaken gaat lopen schreeuwen. Daar is de interruptiemicrofoon voor. Echt heel vaag dit.
En dit is nog maar dag 1. Wilders veroorlooft zich heel wat vrijheden. Hij waant zich de koning van de tweede kamer.
Als de bevolking die hier voor gekozen heeft vervolgens dan ook niet in ziet wat ze zelf gecreëerd hebben dan heeft dat misgaan alleen Niet zoveel zin. Dan is het wachten op deel twee, alleen dan met verkiezingstijd er tussenquote:Op woensdag 3 juli 2024 17:40 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat het maar heel snel goed mis zal gaan
Het blijft toch bijzonder dat vrijheid van meningsuiting zo’n groot goed is, (ja) dat je als PVV’er iedereen maar mag beledigen, (ja) dat je maar geloofkritiek mag hebben, (ja) maar dat een Timmermans niet iets mag zeggen betreffende racisme, dat een Omtzigt niets mag zeggen aangaande interne partijstructuren etc.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:13 schreef JamesLongstreet het volgende:
Precies, dit kabinet heeft zichzelf en de kamer gegijzeld. Dat, en dat alleen, wordt de politieke erfenis van Yesilgöz. (Is het uiteindelijk toch weer de schuld van de asielzoekers.)quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als de bevolking die hier voor gekozen heeft vervolgens dan ook niet in ziet wat ze zelf gecreëerd hebben dan heeft dat misgaan alleen Niet zoveel zin. Dan is het wachten op deel twee, alleen dan met verkiezingstijd er tussen
Zie post #64quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wat was dit precies, mijn stream viel even uit.
Dat heet een verkiezingsprogramma, dat is er, kan je gewoon nalezen op je gemak. Oppositie voeren is iets anders dan je eigen standpunten herhalen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kan Timmermans nou eens niet beter beginnen met een goed verhaal op te hangen over wat hij wil, wat zijn standpunten zijn en mensen daarvan overtuigen. De keren dat ik hem in het nieuws zie is hij vrijwel altijd aan het huilen over Wilders en de PVV.
Valt wel mee, bij de PVV is het one man one votequote:Op woensdag 3 juli 2024 17:20 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
In de SP zit meer democratie in een partij dan bij de PVV.
Goh, dat had echt nie-mand verwacht.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bosma lijkt zijn masker inderdaad wel afgezet te hebben.
Discriminatie vanuit de overheid, het terugdraaien van anti-discriminatiemaatregelen en wetten, instanties die zich specifiek focussen op bepaalde groepen met de insteek dat ze schuldig zijn, een andere wetstoepassing voor bepaalde groepen, deportaties van families uit bepaalde groepen, criminalisering van geloofsuitoefening, het creëren van een nog vijandiger beeld om de bevolking op te hitsen tegen bepaalde groepen met meer geweld en agressie tegen hen als gevolg, geen fatsoenlijke toegang tot de rechtbank voor mensen in combinatie met onwettige behandeling van diezelfde mensen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kun je eens een aantal van deze gevaren noemen? Wat zou deze miljoenen Nederlanders kunnen gebeuren?
Nee, niet inhoudelijke poppenkastdebatten laat ik steeds vaker aan me voorbij gaan.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp je. Helaas.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, niet inhoudelijke poppenkastdebatten laat ik steeds vaker aan me voorbij gaan.
Als het breekt tussen VVD en PVV komt er geen deel 2. De coalitie heeft nu zelfs met z'n 4en al geen meerderheid in de peilingen, de PVV zal zonder VVD echt nooit aan een meerderheid komen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als de bevolking die hier voor gekozen heeft vervolgens dan ook niet in ziet wat ze zelf gecreëerd hebben dan heeft dat misgaan alleen Niet zoveel zin. Dan is het wachten op deel twee, alleen dan met verkiezingstijd er tussen
Dat Bosma goed zou zijn was iets wat vooral graag gezegd werd want wat een humor had die man toch. Arib was ook slecht en daar waren dezelfde fanboys uit de stal van Wierd Duk altijd enthousiast over.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:29 schreef capricia het volgende:
[..]
[ x ]
Oneens. Hij heeft vóór hij daadwerkelijk Kamervoorzitter werd prima voorgezeten bij gelegenheid.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat Bosma goed zou zijn was iets wat vooral graag gezegd werd want wat een humor had die man toch. Arib was ook slecht en daar waren dezelfde fanboys uit de stal van Wierd Duk altijd enthousiast over.
Goed = laat PVV'ers met van alles wegkomen.
Houd dat in dat Adema's plan gewoon doorgaat?quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:12 schreef Hanca het volgende:
Dat VVD en NSC nu buigen voor BBB en het mestdebat schrappen vind ik trouwens politiek het meest interessante van heel vandaag. Ze laten de boeren die al per september/oktober met een mestoverschot zitten gewoon volledig in de kou staan, gewoon omdat de sponsors van BBB het debat niet aandurven.
Nee. Want dan zouden betreffende boeren niet in de kou staan.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Houd dat in dat Adema's plan gewoon doorgaat?
En dat gaan ze allemaal even doen door zeg maar de gehele grondwet te negeren?quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:06 schreef VoMy het volgende:
[..]
Discriminatie vanuit de overheid, het terugdraaien van anti-discriminatiemaatregelen en wetten, instanties die zich specifiek focussen op bepaalde groepen met de insteek dat ze schuldig zijn, een andere wetstoepassing voor bepaalde groepen, deportaties van families uit bepaalde groepen, criminalisering van geloofsuitoefening, het creëren van een nog vijandiger beeld om de bevolking op te hitsen tegen bepaalde groepen met meer geweld en agressie tegen hen als gevolg, geen fatsoenlijke toegang tot de rechtbank voor mensen in combinatie met onwettige behandeling van diezelfde mensen.
Dat wat de PVV wil, zeg maar.
Ja, bij gelegenheid als er geen druk op staat en hij niet eindverantwoordelijk is. Nu hij dat wel is onderdrukt hij zijn achtergrond niet meer want nu mag hij los gaan, gechargeerd uitgedrukt.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Oneens. Hij heeft vóór hij daadwerkelijk Kamervoorzitter werd prima voorgezeten bij gelegenheid.
Ik zeg nergens dat hij het vandaag goed deed. Ik zeg dat wat @VoMy beweert in de post waar ik op reageer niet klopt.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, bij gelegenheid als er geen druk op staat en hij niet eindverantwoordelijk is. Nu hij dat wel is onderdrukt hij zijn achtergrond niet meer want nu mag hij los gaan, gechargeerd uitgedrukt.
Prima toch, hoe harder de koude sanering van die sector, hoe beterquote:Op woensdag 3 juli 2024 18:12 schreef Hanca het volgende:
Dat VVD en NSC nu buigen voor BBB en het mestdebat schrappen vind ik trouwens politiek het meest interessante van heel vandaag. Ze laten de boeren die al per september/oktober met een mestoverschot zitten gewoon volledig in de kou staan, gewoon omdat de sponsors van BBB het debat niet aandurven.
Het houdt in dat Wiersma niet hoeft aan te geven hoe ze dat plan gaat uitvoeren en of ze dat gaat doen hoeft ze dus pas na het reces aan te geven.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Houd dat in dat Adema's plan gewoon doorgaat?
Absoluut niet, boeren zijn ook gewoon mensen die echt niet op individueel niveau aansprakelijk zijn voor de ellende.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:21 schreef Szura het volgende:
[..]
Prima toch, hoe harder de koude sanering van die sector, hoe beter
Trekpop Dick moet geen dingen beloven die hij niet waar kan maken. De PVV is in principe niet voor Nederlandse steun en de VVD heeft al laten weten dat het voor hun niet de hoogste prio heeft.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[ x ]
Eerste officiële gesprek Schoof met een buitenlandse leider.
Ik zou je wat beter inlezen. Brekelmans is een hardliner wat betreft steun voor Oekraïne en verzet tegen Rusland, niet voor niets heeft de VVD dat ministerie geclaimd. Bovendien is er een dikke Kamermeerderheid van zo’n 100 zetels voor het voortzetten van steun.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Trekpop Dick moet geen dingen beloven die hij niet waar kan maken. De PVV is in principe niet voor Nederlandse steun en de VVD heeft al laten weten dat het voor hun niet de hoogste prio heeft.
Dit is gewoon nepnieuws. Hoe zeer ik ook tegen dit kabinet ben, zulke posts wqarbij je weet dat je liegt kunnen gewoon niet.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Trekpop Dick moet geen dingen beloven die hij niet waar kan maken. De PVV is in principe niet voor Nederlandse steun en de VVD heeft al laten weten dat het voor hun niet de hoogste prio heeft.
Waar lieg ik? Het klopt gewoon:quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is gewoon nepnieuws. Hoe zeer ik ook tegen dit kabinet ben, zulke posts wqarbij je weet dat je liegt kunnen gewoon niet.
En uit het PVV verkiezingsprogamma nota bene:quote:PVV wil niet zeggen hoe hulp aan Oekraïne er moet uitzien
Ondanks aandringen van een reeks partijen heeft de PVV in de Tweede Kamer geen duidelijkheid willen geven over welke steun die partij aan Oekraïne wil geven. 'Ik ga daar geen voorschot op nemen. Het ligt bij de onderhandelingen', herhaalde PVV-Kamerlid Emiel van Dijk meermaals.
In februari maakte PVV-leider Geert Wilders bekend te willen praten 'over iedere vorm van hulp' aan Kyiv. Daar was de partij tot dusver steeds op tegen. Maar de draai was nodig omdat de andere drie partijen (VVD, NSC en BBB) waarmee de grootste fractie onderhandelt over een nieuw kabinet wel voorstander zijn van steun aan Oekraïne.bron
quote:We sturen ons geld en Defensie- materieel zoals F16's niet naar Oekraïne
maar houden het voor onze eigen Krijgsmacht bron
Neu, je hebt bijzonder weinig gemist, eigenlijk.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
heb ik nog iets gemist?
Moest werken
Mwah Timmermans heeft racisme roepen en huilen om de PVV/Wilders wil tot kunst verheven.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat heet een verkiezingsprogramma, dat is er, kan je gewoon nalezen op je gemak. Oppositie voeren is iets anders dan je eigen standpunten herhalen.
De VVD vindt het wel essentieel en Schoof kan alle steun beloven want dat staat allereerst in het hoofdlijnenakkoord, verder gaat hij zelf daar nu over.quote:
Dat is een artikel van voor het regeerakkoord en dus compleet irrelevant geworden. Maar dat weet je zelf ook wel (hoop ik).quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:48 schreef -XOR- het volgende:
PVV wil niet zeggen hoe hulp aan Oekraïne er moet uitzien
Ondanks aandringen van een reeks partijen heeft de PVV in de Tweede Kamer geen duidelijkheid willen geven over welke steun die partij aan Oekraïne wil geven. 'Ik ga daar geen voorschot op nemen. Het ligt bij de onderhandelingen', herhaalde PVV-Kamerlid Emiel van Dijk meermaals.
Beide debatten stonden tegelijk gepland en dat is ook gewoon mogelijk.quote:
Erkens was niet zeker van de steun van de PVV dus ging hij bij Timmermans leuren om zekerheid. Die heeft toen gezegd dat dat goed was maar dat er dan wel een regeringscrisis zou komen. Zo belangrijk vond Erkens Oekraine nu ook weer niet dat hij dat ervoor op het spel wilde zetten dus begon hij maar over Timmermans te janken.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
De VVD vindt het wel essentieel en Schoof kan alle steun beloven want dat staat allereerst in het hoofdlijnenakkoord, verder gaat hij zelf daar nu over.
Ik zag net een trein met een nogal late tip voor omtzigt, "niet instappen"quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:54 schreef xpompompomx het volgende:
Terwijl het vóóraf bekend was dat de 2 zouden overlappenquote:
Dan kunnen Pieterje en Sophietje een mooi duo vormenquote:Op woensdag 3 juli 2024 16:54 schreef xpompompomx het volgende:
Het PVV verkiezingsprogramma blijkt geen donder waard te zijn, nee. Maar daar hebben de kiezers dan ook niet op gestemd, ondanks bewereringen daartoe ten spijt, de kiezers stemden tegen asielzoekers. Want die hebben schuld aan alles wat kut is voor die kiezers.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waar lieg ik? Het klopt gewoon:
[..]
En uit het PVV verkiezingsprogamma nota bene:
[..]
Niets blijkt bij de PVV een donder waard te zijn, ook garanties voor de steun aan Oekraine niet, dus kan Schoof dat niet beloven, zeker omdat er in de coalitie zelf al twijfel over is.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het PVV verkiezingsprogramma blijkt geen donder waard te zijn, nee. Maar daar hebben de kiezers dan ook niet op gestemd, ondanks bewereringen daartoe ten spijt, de kiezers stemden tegen asielzoekers. Want die hebben schuld aan alles wat kut is voor die kiezers.
Ja dat is toch een raar verhaal.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Terwijl het vóóraf bekend was dat de 2 zouden overlappen
Het is gewoon een smoesje om het mestdebat over het reces heen te tillen en en passant de schuld in de schoenen vd oppositie te schuiven. Niet chique.quote:
Hoofdlijnenakkoord en een grote meerderheid in de Kamer, de PVV is gewoon irrelevant op dit dossier.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niets blijkt bij de PVV een donder waard te zijn, ook garanties voor de steun aan Oekraine niet, dus kan Schoof dat niet beloven, zeker omdat er in de coalitie zelf al twijfel over is.
Voor de VVD heeft het geen prio als de PVV tegenstemt.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoofdlijnenakkoord en een grote meerderheid in de Kamer, de PVV is gewoon irrelevant op dit dossier.
quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:09 schreef Jojoke het volgende:
Schoof lijkt het best aardig te doen voor iemand die nog nooit een debat heeft gevoerd. Verder zijn het de te verwachten riedeltjes.
We openen een loket en daar kunnen ze een rijtjeshuis in Sliedrecht krijgen in ruil voor annulering van al hun problemen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Absoluut niet, boeren zijn ook gewoon mensen die echt niet op individueel niveau aansprakelijk zijn voor de ellende.
VVD stemt voor net als tweederde van de Kamer, zoals gezegd, de PVV is irrelevant.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Voor de VVD heeft het geen prio als de PVV tegenstemt.
Oef, nee, dat gaat hem niet worden, er zit nog maar 5 miljard in het fonds. Daar ga je geen rijtjeshuis in Sliedrecht voor al die boeren mee bekostigenquote:Op woensdag 3 juli 2024 19:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
We openen een loket en daar kunnen ze een rijtjeshuis in Sliedrecht krijgen in ruil voor annulering van al hun problemen.
Hij hoeft idd niet direct deze dag te reageren. Hij kan rustig met zijn assistenten een antwoord voorbereiden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:15 schreef Szura het volgende:
[..]
Schoof komt pas morgen aan het woord, hij heeft alleen z’n regeringsverklaring voorgedragen die voor hem is geprepareerd
Het begin was in ieder geval goed.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:15 schreef Szura het volgende:
[..]
Schoof komt pas morgen aan het woord, hij heeft alleen z’n regeringsverklaring voorgedragen die voor hem is geprepareerd
Het antwoord:quote:
quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is gewoon een smoesje om het mestdebat over het reces heen te tillen en en passant de schuld in de schoenen vd oppositie te schuiven. Niet chique.
Antwoord voorbereiden is 1 ding, hij heeft de teksten ook voor zich liggen morgen en z’n ministers naast zich, het gaat erom hoe hij het politieke spel beheerst en hoe natuurlijk hij weet te debatteren. Dat moet hij toch echt zelf doen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij hoeft idd niet direct deze dag te reageren. Hij kan rustig met zijn assistenten een antwoord voorbereiden.
Als de PVV tegenstemt en de VVD weigert dan het kabinet op te blazen , stemt een groot deel van de oppositie ook tegen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
VVD stemt voor net als tweederde van de Kamer, zoals gezegd, de PVV is irrelevant.
Ik gok dat Veldkamp en Brekelmans goed in de materie zitten en snel kunnen instappen als minister. Met Wiersma zal dit moeilijker liggen, want die was eerst gedeputeerde. Dus de coalitie neemt haar eigenlijk nu in bescherming.quote:
Je mag hopen wat je wil maar hier gaan ze niet op vallen om de simpele reden dan Wilders voor gaat stemmen omdat hij aan de macht wil blijven, hij weet hoe de kaarten liggen en heeft getekend voor steun aan Oekraine.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als de PVV tegenstemt en de VVD weigert dan het kabinet op te blazen , stemt een groot deel van de oppositie ook tegen.
Dan hadden ze iemand moeten kiezen die in de materie zit. Hier is geen week te verliezen, laat staan 2 maanden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:20 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik gok dat Veldkamp en Brekelmans goed in de materie zitten en snel kunnen instappen als minister. Met Wiersma zal dit moeilijker liggen, want die was eerst gedeputeerde. Dus de coalitie neemt haar eigenlijk nu in bescherming.
Dat weet je niet. Bij de VVD twijfelen ze daar ernstig aan.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je mag hopen wat je wil maar hier gaan ze niet op vallen om de simpele reden dan Wilders voor gaat stemmen omdat hij aan de macht wil blijven, hij weet hoe de kaarten liggen en heeft getekend voor steun aan Oekraine.
Ik neem aan dat de man goed intelligent is.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:19 schreef Szura het volgende:
[..]
Antwoord voorbereiden is 1 ding, hij heeft de teksten ook voor zich liggen morgen en z’n ministers naast zich, het gaat erom hoe hij het politieke spel beheerst en hoe natuurlijk hij weet te debatteren. Dat moet hij toch echt zelf doen.
Het is z'n eerste dag als MP vanuit het niets, een béétje leeway mag je hem wel geven.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de man goed intelligent is.
Maar een natuurlijke spreker is hij (wat ik van hem zie) niet.
Vind hem eerder introvert overkomen, eigenlijk.
Klopt.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is z'n eerste dag als MP vanuit het niets, een béétje leeway mag je hem wel geven.
Ik vind het ook niet zo'n probleem want als je Wiersma er neerzet gaat ze zeggen dat ze het plan nog moet uitwerken en daar ga je als regeringspartijen ook weinig kritiek op kunnen leveren aangezien ze vandaag begonnen is, dus je weet eigenlijk al dat dat de uitkomst van het debat gaat zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:20 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik gok dat Veldkamp en Brekelmans goed in de materie zitten en snel kunnen instappen als minister. Met Wiersma zal dit moeilijker liggen, want die was eerst gedeputeerde. Dus de coalitie neemt haar eigenlijk nu in bescherming.
De oppositie is inderdaad een monolitische groep.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:23 schreef StephanL het volgende:
Haha oppositiepartijen gingen gewoon zitten in vergaderzaal terwijl er geen vergadering was![]()
Knettergek is de oppositie geworden
Ach, wat lief toch van ze..quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:20 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De man is geen politicus. Valt niet mee om dat nog te leren op zo'n leeftijd.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind hem eerder introvert overkomen, eigenlijk.
Van sommige bewindslieden ben ik wel benieuwd hoe lang ze het uithouden. Staghouwer en Adema hadden het ook moeilijk op dit dossier terwijl ze meer ervaring hadden. Het lijkt mij nogal een grote opgave voor iemand die net gedeputeerde is. Dan is ze ook nog een alleenstaande moeder met 4 kinderen. Dat zou geen probleem moeten zijn, maar de combi van beide situaties lijkt mij moeilijk.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan hadden ze iemand moeten kiezen die in de materie zit. Hier is geen week te verliezen, laat staan 2 maanden.
Je vergeet nog het kleine detail dat ze sowieso eigenlijk niet zoveel kan en een beeld van de sector en toekomstig beleid heeft gebaseerd op de standaardonzin die de BBB erover uitkraamt.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:30 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Van sommige bewindslieden ben ik wel benieuwd hoe lang ze het uithouden. Staghouwer en Adema hadden het ook moeilijk op dit dossier terwijl ze meer ervaring hadden. Het lijkt mij nogal een grote opgave voor iemand die net gedeputeerde is. Dan is ze ook nog een alleenstaande moeder met 4 kinderen. Dat zou geen probleem moeten zijn, maar de combi van beide situaties lijkt mij moeilijk.
Lat ligt laagquote:Op woensdag 3 juli 2024 19:15 schreef Szura het volgende:
[..]
En dan moet je sowieso niet anderen daar de schuld van proberen te geven.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan hadden ze iemand moeten kiezen die in de materie zit. Hier is geen week te verliezen, laat staan 2 maanden.
Ze had nee kunnen zeggen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:30 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Van sommige bewindslieden ben ik wel benieuwd hoe lang ze het uithouden. Staghouwer en Adema hadden het ook moeilijk op dit dossier terwijl ze meer ervaring hadden. Het lijkt mij nogal een grote opgave voor iemand die net gedeputeerde is. Dan is ze ook nog een alleenstaande moeder met 4 kinderen. Dat zou geen probleem moeten zijn, maar de combi van beide situaties lijkt mij moeilijk.
Dat dus inderdaadquote:Op woensdag 3 juli 2024 19:32 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En dan moet je sowieso niet anderen daar de schuld van proberen te geven.
Ho ho ze heeft een paar jaar op een boerderij gewoond.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je vergeet nog het kleine detail dat ze sowieso eigenlijk niet zoveel kan en een beeld van de sector en toekomstig beleid heeft gebaseerd op de standaardonzin die de BBB erover uitkraamt.
Klopt, dit is echt een heel zwaar ministerie.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:30 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het is te vroeg om te zeggen dat ze niets kan, want ze is pas gisteren begonnen. Het vertalen van het landbouwparagraaf van het akkoord naar de praktijk wordt moeizaam. Ik denk dat Van der Plas teveel het onderste uit de kan heeft willen halen. Het is heel gedetailleerd en vrij onrealistisch wat ze allemaal willen bereiken. Ik denk dat de andere partijen tegen Van de Plas hebben gezegd dat deze landbouwparagraaf er alleen komt als ze zelf ook de bewindspersonen ervoor levert. Niemand van de andere partijen die zijn handen eraan wil branden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je vergeet nog het kleine detail dat ze sowieso eigenlijk niet zoveel kan en een beeld van de sector en toekomstig beleid heeft gebaseerd op de standaardonzin die de BBB erover uitkraamt.
Niet alle boeren zijn hun achterban, daarbij gun ik het niemand dat ze door overheidsfalen in de schuldsanering komen, en zowel hun bedrijf als hun pensioen kwijt raken.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
Ach, ze hebben alleen hun eigen achterban hiermee, ik kan mij er niet druk om maken.
Dan hebben ze denk ik goede gronden voor een rechtszaak. En nee, de achterban van BBB is maar voor een klein deel boer inderdaad, de rest van de coalitie heeft hier ook een verantwoording in maar die geven ook niet thuis als het om boeren gaat, ljkt het.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet alle boeren zijn hun achterban, daarbij gun ik het niemand dat ze door overheidsfalen in de schuldsanering komen, en zowel hun bedrijf als hun pensioen kwijt raken.
Klavertje 4quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Jesse Klaver en vrouw Jolein hebben vierde zoon gekregen
Nummer 4 en dat noemt zich begaan met het milieu, weet je hoeveel ik kan vliegen in plaats van een vierde kind te hebben.
Hm, ja, maar zonder dat 4e kind krijg jij in de toekomst geen AOW meer uitbetaald terwijl jouw vliegen geen enkel toekomst belang heeftquote:Op woensdag 3 juli 2024 19:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Nummer 4 en dat noemt zich begaan met het milieu, weet je hoeveel ik kan vliegen in plaats van een vierde kind te hebben.
Ik bedoel het andersom: een heel deel van de boeren stemt helemaal geen BBB.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan hebben ze denk ik goede gronden voor een rechtszaak. En nee, de achterban van BBB is maar voor een klein deel boer inderdaad, de rest van de coalitie heeft hier ook een verantwoording in maar die geven ook niet thuis als het om boeren gaat, ljkt het.
Het opschrijven van wensen gebaseerd op onzin is iets anders dan het onderste uit de kan halen, want de kan is niet zo heel diep als ze denken bij de BBB. Femke Wiersma denkt dat als je maar voor de duizendste keer zegt dat we eerst moeten gaan meten, dat er dan daadwerkelijk andere resultaten gaan komen over de stikstofdeken dat de landbouw over ons uitstoot met de destructie van biotopen tot gevolg. Maar dat is niet zo. Er zijn metingen gedaan. Er zijn de afgelopen jaren al veel meer onderzoeken gedaan. Die bevestigen allemaal het beeld dat ook allang bekend is en wereldwijd algemeen geaccepteerd is door de wetenschap als het gaat om de effecten van landbouw op de leefomgeving.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:38 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het is te vroeg om te zeggen dat ze niets kan, want ze is pas gisteren begonnen. Het vertalen van het landbouwparagraaf van het akkoord naar de praktijk wordt moeizaam. Ik denk dat Van der Plas teveel het onderste uit de kan heeft willen halen. Het is heel gedetailleerd en vrij onrealistisch wat ze allemaal willen bereiken. Ik denk dat de andere partijen tegen Van de Plas hebben gezegd dat deze landbouwparagraaf er alleen komt als ze zelf ook de bewindspersonen ervoor levert.
Dat kinderen zo vervuilend zouden zijn is wel een heel hardnekkig fabeltje. Dit kind heeft als het goed is voor zijn 26e al geen uitstoot meer.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik vind het niet kwalijk dat ze een voor de boeren belangrijk debat over het reces willen tillen, ik vind het wel kwalijk dat Carolien van der Plas framed dat dit aan de oppositie ligt.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
Ach, ze hebben alleen hun eigen achterban hiermee, ik kan mij er niet druk om maken.
Wiersma gaat zware tijden tegemoet, dat lijkt wel zeker in ieder geval.
Mwah, ik ben 59 en ik heb iedere dag nog uitstootquote:Op woensdag 3 juli 2024 19:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat kinderen zo vervuilend zouden zijn is wel een heel hardnekkig fabeltje. Dit kind heeft als het goed is voor zijn 26e al geen uitstoot meer.
Je snapt best wat ik bedoel, in 2050 zijn mensen echt niet meer zo vervuilend als nu. En tot die tijd is het ook hoe je ze op voedt. Een veganistisch kind dat alleen tweedehands spullen heeft, nooit in een auto zit of vliegt heeft nu al nauwelijks een CO2 voetafdruk.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mwah, ik ben 59 en ik heb iedere dag nog uitstoot
Met alle respect, Hanca, dat lijkt mij niet het gemiddelde kind in Nederlandquote:Op woensdag 3 juli 2024 19:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je snapt best wat ik bedoel, in 2050 zijn mensen echt niet meer zo vervuilend als nu. En tot die tijd is het ook hoe je ze op voedt. Een veganistisch kind dat alleen tweedehands spullen heeft, nooit in een auto zit of vliegt heeft nu al nauwelijks een CO2 voetafdruk.
Als de BBB slim was geweest. hadden ze ingestemd met de NSC ideeën. Die waren veel realistischer.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het opschrijven van wensen gebaseerd op onzin is iets anders dan het onderste uit de kan halen, want de kan is niet zo heel diep als ze denken bij de BBB. Femke Wiersma denkt dat als je maar voor de duizendste keer zegt dat we eerst moeten gaan meten, dat er dan daadwerkelijk andere resultaten gaan komen over de stikstofdeken dat de landbouw over ons uitstoot met de destructie van biotopen tot gevolg. Maar dat is niet zo. Er zijn metingen gedaan. Er zijn de afgelopen jaren al veel meer onderzoeken gedaan. Die bevestigen allemaal het beeld dat ook allang bekend is en wereldwijd algemeen geaccepteerd is door de wetenschap als het gaat om de effecten van landbouw op de leefomgeving.
Je haalt niet het onderste uit de kan als je nog maar weer eens doet alsof het allemaal onzeker is en er meer tijd gegund moet worden. Het feit dat je dat als Wiersma al denkt (en de BBB'ers geloven de onzin die ze uitkramen echt) geeft al aan dat je er niets van snapt en ook de afgelopen 5 jaar dat deze discussie al speelt, geen enkel moment geprobeerd hebt om iets te begrijpen van de materie. Ook niet in het jaartje in Friesland als gedeputeerde, waar je ook gewoon door je lokale ambtenaren wordt ingelicht over hoe het nou eigenlijk zit.
Femke Wiersma kan niets en wil niets als het gaat om landbouw. Maar ze komt er waarschijnlijk een behoorlijk eind mee weg en aan het einde van de rit mag iedereen met een modaal salaris weer miljarden gaan ophoesten voor de grootgrondbezitters die vinden dat ze ondanks alles nog steeds recht hebben op nog-nog-nog meer overheidsgeld.
Wat ik zo lees is het i. Dit geval wel kwalijk, omdat het uitrijseizoen (van mest) op 1 september stopt. Het debat zou dus bij voorkeur nog voor het reces moeten plaatsvinden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:46 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vind het niet kwalijk dat ze een voor de boeren belangrijk debat over het reces willen tillen, ik vind het wel kwalijk dat Carolien van der Plas framed dat dit aan de oppositie ligt.
Ach ja, Hirsch en Westerveld blijven hun tweede woning ook rustig doorverhuren. Do as I say en zo.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik denk dat hij mogelijk bedoelt dat het hem minder kan schelen dat de BBB hun zelfbenoemde achterban in de steek laat dan dat ze de schuld van dat in de steek laten in de schoenen vd oppositie probeert te schuivenquote:Op woensdag 3 juli 2024 19:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat ik zo lees is het i. Dit geval wel kwalijk, omdat het uitrijseizoen (van mest) op 1 september stopt. Het debat zou dus bij voorkeur nog voor het reces moeten plaatsvinden.
Ja...quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:52 schreef Hanca het volgende:
Een veganistisch kind dat alleen tweedehands spullen heeft, nooit in een auto zit of vliegt heeft nu al nauwelijks een CO2 voetafdruk.
Wilders en Omtzigt stonden niet op het bordes Klaasquote:Op woensdag 3 juli 2024 19:52 schreef klaasweetalles het volgende:
WAAR NEMOEI JE MEE
keihard gelachen
het is allemaal geregeld nu
de koning heeft op het bordes gestaan met deze kneuzen
en de volgende dag zien we de realiteit en de verhoudingen tussen de partijleiders
dit gaat echt niet zo lang duren.....
Wat zei ze? Tenminste, ik neem aan dat je opmerking slsat op het debat en je dat aan het kijken bent.quote:
En onze Kamervoorzitter aanschouwde het en vond het allemaal okay.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:52 schreef klaasweetalles het volgende:
WAAR NEMOEI JE MEE
keihard gelachen
het is allemaal geregeld nu
de koning heeft op het bordes gestaan met deze kneuzen
en de volgende dag zien we de realiteit en de verhoudingen tussen de partijleiders
dit gaat echt niet zo lang duren.....
Wat een kutkindquote:Op woensdag 3 juli 2024 19:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je snapt best wat ik bedoel, in 2050 zijn mensen echt niet meer zo vervuilend als nu. En tot die tijd is het ook hoe je ze op voedt. Een veganistisch kind dat alleen tweedehands spullen heeft, nooit in een auto zit of vliegt heeft nu al nauwelijks een CO2 voetafdruk.
Klopt. Maar doen alsof elk kind zeer vervuilend is, is gebaseerd op een onzinnig rapport dat de ecologische voetafdruk per persoon rond 2010 pakte en dat extrapoleerde naar een jaar of 85. Pure domheid van die onderzoekers dus. Alle vermindering in uitstoot richting 2050 is niet meegenomen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Met alle respect, Hanca, dat lijkt mij niet het gemiddelde kind in Nederland
Het is weer een belerend vingertje van de heilige Caroline. En jij-bakken.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat zei ze? Tenminste, ik neem aan dat je opmerking slsat op het debat en je dat aan het kijken bent.
ja die vind alles okay van wildersquote:Op woensdag 3 juli 2024 20:00 schreef capricia het volgende:
[..]
En onze Kamervoorzitter aanschouwde het en vond het allemaal okay.
Dankquote:Op woensdag 3 juli 2024 20:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is weer een belerend vingertje van de heilige Caroline. En jij-bakken.
Echt hoor.quote:
Bijzonder inderdaadquote:Op woensdag 3 juli 2024 20:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Echt hoor.
“Laten wij het goede voorbeeld geven. Je bent geen softie als je je fatsoenlijk gedraagt”.
Zegt de verpersoonlijking van onfatsoenlijk gedrag in een coalitie met een andere verpersoonlijking daarvan.
Oh sorry, ik was even afgeleid , maar dit jaquote:Op woensdag 3 juli 2024 20:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is weer een belerend vingertje van de heilige Caroline. En jij-bakken.
Sowieso dat clubje BBBers.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:39 schreef alopio het volgende:
[..]
Ik wordt zo moe van vd Plas. Wat een intens dom mens is dat zeg
Interessant, is dat niet dezelfde regering wiens beleid men nu voortzet, iig voorlopig?quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:09 schreef Urquhart het volgende:
Het enige wat Caroline kan is zeggen hoe slecht het vorige kabinet was
Ach, 15 miljard minder in het fonds dankzij de BBB, lijkt mij wel een rondje bitterballen waard, toch?quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:11 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Nou, de boeren zullen nu wel razend enthousiast en gloeiend van trots op de bank zitten te zwaaien met een omgekeerd prikkervlaggetje.
What else is new?quote:
Dat fatsoen is wel weer weg.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:15 schreef JamesLongstreet het volgende:
Echt hoor, doet ze eerst een beroep op fatsoen etc.
En gaat zij nu even D-66 de schuld geven
Die zijn geen ministerquote:Op woensdag 3 juli 2024 20:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
Carolien, de andere bewindspersonen kunnen het ook hoor..
Ze hebben er zelf om verzocht het met de nieuwe minister te doen ipv met de oude he?quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:22 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ze zit er net. Heeft zich misschien niet kunnen voorbereiden.
Gekke coalitie
Wie heeft het debat daar op de agenda gezet?quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:22 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ze zit er net. Heeft zich misschien niet kunnen voorbereiden.
Gekke coalitie
Dit dusquote:Op woensdag 3 juli 2024 20:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze hebben er zelf om verzocht het met de nieuwe minister te doen ipv met de oude he?
Weet ik veelquote:Op woensdag 3 juli 2024 20:23 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wie heeft het debat daar op de agenda gezet?
Wie is ze?quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze hebben er zelf om verzocht het met de nieuwe minister te doen ipv met de oude he?
Adema zal vermoedelijk op de camping staan en zich gelukkig prijzenquote:Op woensdag 3 juli 2024 20:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Inderdaad. Vanavond had het wel gekund, maar morgen nietquote:Op woensdag 3 juli 2024 20:24 schreef kilon het volgende:
Minister heeft net ambtelijke ondersteuning, dan zou het debat vanavond wel kunnen maar morgen opeens niet? Wat een logica.
Hoe bescherm je de mensen dan?
Dit kabinet of Vd Plas?quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:24 schreef Koffieplanter het volgende:
Wij kijken hier naar de autopsie van een patiënt die nog leeft.
Rekensommetjes van de BBB? Die zou ik maar eens goed na laten rekenen want dat is niet hun forte.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
Owh dat stomme zgn kloppende rekensommetje (not) dat Wiersma ook opdreunde wederom
Exactquote:Op woensdag 3 juli 2024 20:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rekensommetjes van de BBB? Die zou ik maar eens goed na laten rekenen want dat is niet hun forte.
Het blijft toch bijzonder dat vrijheid van meningsuiting zo’n groot goed is, dat je als PVV’er iedereen maar mag beledigen, (dat je maar geloofkritiek mag hebben, maar dat een Timmermans niet iets mag zeggen betreffende racisme, dat een Omtzigt niets mag zeggen aangaande interne partijstructuren etc.quote:
normale mensen hebben een baan, en kunnen overdag dit niet kijkenquote:Op woensdag 3 juli 2024 20:35 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dus luister gewoon naar waar het nu over gaat
Beetje een sneue reactie, zoals altijdquote:Op woensdag 3 juli 2024 20:36 schreef Viesdik het volgende:
[..]
normale mensen hebben een baan, en kunnen overdag dit niet kijken
De grote mensen kijken een live debatquote:
Het is avond. En het debat is nog gaande. En daar hebben we het nu over.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:36 schreef Viesdik het volgende:
[..]
normale mensen hebben een baan, en kunnen overdag dit niet kijken
Dit is geen topic over het debat, maar algemeenquote:Op woensdag 3 juli 2024 20:35 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dus luister gewoon naar waar het nu over gaat
ga gewoon kijken ipv zeurenquote:Op woensdag 3 juli 2024 20:38 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dit is geen topic over het debat, maar algemeen
Ze zet zich zelf voor lul.quote:
Valt nogal mee.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:39 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik vind dit ook wel heel flauw van Dassen.
Dassen maakt korte metten met Caroline.quote:
Uitermate bedroevend niveau inderdaadquote:Op woensdag 3 juli 2024 20:41 schreef Szura het volgende:
Van der Plas zou nog niet komen bovendrijven in een debat met brugklassers
Ze verdedigt geen regeerakkoord, ze verdedigt wat zij wil/de BBB wil.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:48 schreef Rnie het volgende:
Het probleem met van der Plas is dat ze het politieke fingerspitzengefühl mist als het gaat om het verdedigen van een regeerakkoord, waar afgeweken wordt van wat ze nou ECHT als persoon/partij wilt.
Niet onlogisch overigens.
Wacht even...de BBB zit maar on een reden in deze coalitie en dat is Landbouw en Visserij, ze hebben gekregen wat ze wilden en nu stel jij dat ze akkoord gegaan zijn met zaken die ze niet wilden op het enige gebied waar ze echt eisen hadden?quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:48 schreef Rnie het volgende:
Het probleem met van der Plas is dat ze het politieke fingerspitzengefühl mist als het gaat om het verdedigen van een regeerakkoord, waar afgeweken wordt van wat ze nou ECHT als persoon/partij wilt.
Niet onlogisch overigens.
Ik heb het geluid ff uitquote:
Dat is dus het punt. Een aantal weken geleden (weet niet meer welk debat het was) ging het ook faliekant verkeerd. Met plaatsvervangende schaamte had ik de TV maar uitgezet.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze verdedigt geen regeerakkoord, ze verdedigt wat zij wil/de BBB wil.
Bij van der Plas zeker. Wat betreft de BBB als partij weet ik het niet. Ik heb zelf nog geen debatjes gezien met overige BBB kamerleden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:50 schreef Tijger_m het volgende:
Wow, dat is dan wel een brevet van onvermogen voor de BBB, lijkt mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |