Dag 1 van het zonnekabinet Schoof: het regent alleen nog maar harder.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 08:07 schreef Koffieplanter het volgende:
Op de dag van de beëdiging van het zelfverklaarde zonnekabinet regent het pijpenstelen, symbolisch.
Ben benieuwd of GLPvdA en D66 nou eindelijk eens behoorlijk oppositie gaan voeren.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:47 schreef KaheemSaid het volgende:
Femke Wiersma (bbb) heeft vandaag ook een mooie vuurdoop met meteen een debat over de mestcrisis.
Ohh Hanca was mij al voor.
Ook de weergoden treuren.quote:Op woensdag 3 juli 2024 09:04 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dag 1 van het zonnekabinet Schoof: het regent alleen nog maar harder.
Ik word fukking depressief van deze klote zomer trouwens. Maar dat ter zijde.quote:
En dan denk je dat de opwarming van de aarde ons hier nog een beetje gaat helpen, houdt die Atlantische golfstroom er mee op en wordt het hier als enige plek op aarde nog natter en grijzerquote:Op woensdag 3 juli 2024 09:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik word fukking depressief van deze klote zomer trouwens. Maar dat ter zijde.
Dat is helemaal niet echt de spanning in dit debat. De spanning zit er hem in dat VVD en NSC nog maar een paar maanden geleden in een vorig mestdebat BBB beschuldigden van het vol gas op een muur af willen rijden omdat ze zonder plan naar Brussel wilden voor een nieuwe derogatie. Daarna steunden VVD en NSC de plannen van Adema. En vervolgens staat er in het hoofdlijnenakkoord weer de richting van de BBB. De spanning is: welke kant zwabberen VVD en NSC nu op? Laten ze nu al het hoofdlijnenakkoord vallen of laten ze vlak na steun de plannen van Adema die niet slecht zijn gevallen in de boerensector vallen? Beide volgen gaat niet.quote:Op woensdag 3 juli 2024 09:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ben benieuwd of GLPvdA en D66 nou eindelijk eens behoorlijk oppositie gaan voeren.
Kan nooit moeilijk zijn tegen Wiersma
Er ligt juist een uitgewerkt en aangenomen plan. Het plan Adema. Gesteund door VVD en NSC, BBB was fel tegen (PVV zat er wat tussenin). Een plan wat nu ook per direct uitgevoerd moet worden, anders is het te laat en heeft het geen zin meer, daarom ook nog een mestdebat deze week, na de zomer is te laat. Maar dat plan is dus tegen het zere been van BBB en botst met het hoofdlijnenakkoord.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:00 schreef Raw85 het volgende:
Zal wel een schwalbe komen dat dat nog uitgewerkt moet worden
Doet een PVV'er een keer duurzaam, is het weer niet goedquote:Op woensdag 3 juli 2024 10:07 schreef Hexagon het volgende:
Valt me trouwens op dat mevrouw Faber gewoon daar gaat zitten met een ouwe gare leesbril waar de verf vanaf bladdert
[ afbeelding ]
Dat is toch eigenlijk gewoon vergelijkbaar met daar gaan zitten met een oude broek vol gaten erin. Koop gewoon een nieuwe met dat dikke salaris van je.
Dit debat illustreert eigenlijk de makke van het hoofdlijnenakkoord in het algemeen en dan vooral de migratie en landbouw paragraaf in het bijzonder. Je kan acute problemen nu niet oplossen met mogelijk ander beleid in de toekomst. Een mogelijke asielcrisiswet zorgt er niet voor dat er nu geen tekort aan opvanglocaties zijn, een mogelijke uitzondering op derogatie doet niks voor boeren die nu met een mestoverschot zitten, de wet betaalbare huren veranderd niets aan het tekort aan (huur)huizen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er ligt juist een uitgewerkt en aangenomen plan. Het plan Adema. Gesteund door VVD en NSC, BBB was fel tegen (PVV zat er wat tussenin). Een plan wat nu ook per direct uitgevoerd moet worden, anders is het te laat en heeft het geen zin meer, daarom ook nog een mestdebat deze week, na de zomer is te laat. Maar dat plan is dus tegen het zere been van BBB en botst met het hoofdlijnenakkoord.
Precies. Er komen plannen die alles op gaan lossen maar nu nog niet, net begonnen, details worden nog uitgewerkt.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:00 schreef Raw85 het volgende:
Zal wel een schwalbe komen dat dat nog uitgewerkt moet worden
Toen rechts nog wel eens grappig was.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Moet bij de PVV en duurzaamheid altijd aan dit filmpje denken
Kanttekening; het was al enige jaren geleden voorspeld dat het in Nederland wel eens veel natter zou kunnen worden door klimaatsverandering, iets met warmere lucht en verdampingquote:Op woensdag 3 juli 2024 09:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dan denk je dat de opwarming van de aarde ons hier nog een beetje gaat helpen, houdt die Atlantische golfstroom er mee op en wordt het hier als enige plek op aarde nog natter en grijzer
Denk dat het een motiefje op het montuur is. Maar inderdaad wel overjarig.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:07 schreef Hexagon het volgende:
Valt me trouwens op dat mevrouw Faber gewoon daar gaat zitten met een ouwe gare leesbril waar de verf vanaf bladdert
[ afbeelding ]
Dat is toch eigenlijk gewoon vergelijkbaar met daar gaan zitten met een oude broek vol gaten erin. Koop gewoon een nieuwe met dat dikke salaris van je.
Bijzonder, fan zijn van Wilders en van Halsema. Dat zie je niet vaak.quote:
Ja want Halsema zit in kamerquote:Op woensdag 3 juli 2024 10:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bijzonder, fan zijn van Wilders en van Halsema. Dat zie je niet vaak.
De Femke waar jij op doelt zit niet en heeft nooit in de kamer gezeten (buiten de letterlijke zin van in de kamer zitten).quote:
Zeg ik ook niet.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
De Femke waar jij op doelt zit niet en heeft nooit in de kamer gezeten (buiten de letterlijke zin van in de kamer zitten).
Waren NSC en VVD dus wel tegen, mede op hun verzoek is er deze week een debat en niet pas na het reces.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Precies. Er komen plannen die alles op gaan lossen maar nu nog niet, net begonnen, details worden nog uitgewerkt.
Kan je als NSC en VVD moeilijk tegen zijn want er is inderdaad nog geen regeerprogramma.
Ik vind het geen fijne, goede spreker. Misschien moet hij er nog in groeien, maar nu vind ik het nogal saai en moeilijk om te blijven concentreren.quote:
Geen overtuigende terugkomer.quote:
Zelfde. Hij moet nog groeien. Maar een spreker met een natuurlijke gave is hij niet.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het geen fijne, goede spreker. Misschien moet hij er nog in groeien, maar nu vind ik het nogal saai en moeilijk om te blijven concentreren.
Ton F. Heeft weer een glas azijn gedronken.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:13 schreef capricia het volgende:
Oh, dit is ook wel klef. Een minister die bij een TK-lid logeert.
[ x ]
dequote:Op woensdag 3 juli 2024 11:15 schreef KaheemSaid het volgende:
Wie ergert zich ook wel aan de beste jongetje van de klas frame.
Wappiefluisteraar Ton F. van Dijk slaat de plank weer eens mis.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:13 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Ton baalt dat Femke zijn uitnodiging heeft afgeslagen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:13 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Dat is morgen pas?quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Genoeg gezien voor vandaag, morgen pas het interessante deel met Schoof vs. de kamer.
Weet u.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:37 schreef Szura het volgende:
'De knip voor de neus niet waard'
Geert-bingo
Dat zou ik niet willen zeggen, hij spreekt het woord niet meer uit maar ik geloof niet dat hij ergens afstand van genomen heeft.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:36 schreef Szura het volgende:
Wappies als Eva Vlaardingerbroek nu woest dat Geert zo hard afstand neemt van omvolkingstheorieën etc
Dat is voor de wappies al onacceptabel genoegquote:Op woensdag 3 juli 2024 11:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zou ik niet willen zeggen, hij spreekt het woord niet meer uit maar ik geloof niet dat hij ergens afstand van genomen heeft.
Ik betwijfel of je hier antwoord op die vraag zal krijgen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:42 schreef Fok-it het volgende:
Ben benieuwd of iemand mij kan uitleggen waar het extremisme dit keer zat in de toespraak van Frans
Zeer realistisch en objectief zijn zorgen uitgesproken
Verdeeldheid in die hoek is een mooi begin van het einde.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:36 schreef Szura het volgende:
Wappies als Eva Vlaardingerbroek nu woest dat Geert zo hard afstand neemt van omvolkingstheorieën etc
quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:44 schreef Koffieplanter het volgende:
Wow, een zin van Eerdmans zonder het woord 'Fortuyn' erin. Unicum.
Die heeft het rustig beginnen en daarna steeds harder en bozer te gaan schreeuwen goed afgekeken van Wilders.quote:
Van der Plas gaat ook helemaal niks controleren natuurlijk. Snapt Ton dat nog niet ?quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:13 schreef capricia het volgende:
[ x ]
En de mokerdomme vergelijking, de mokerdomme vergelijking van Vd Plasquote:
Pff wat is dit erg…quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:56 schreef xpompompomx het volgende:
Ik kan echt niet luisteren naar dat achterlijke gezwam
Maak je borst maar nat dan wat dat gaat vast pandoer worden de komende jaren.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:56 schreef xpompompomx het volgende:
Ik kan echt niet luisteren naar dat achterlijke gezwam
Hoezo? Die hebben dezelfde baan die ze al sinds november hebben.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:58 schreef KaheemSaid het volgende:
De fractievoorzitters moeten hun rol nog wat vinden…
En het erge is dat ze waarschijnlijk nog denkt dat ze slim overkomt ook.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:58 schreef ondeugend het volgende:
Wat is mevrouw vd Plas ongelooflijk dom aan het praten.
F* them..quote:
Zoals jij al had voorspeld.quote:
Nee, ze komt zo gewoon over. Dat wordt juist gewaardeerd. Toch?quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En het erge is dat ze waarschijnlijk nog denkt dat ze slim overkomt ook.
Ja, bij de mensen die op haar stemmen is dat het geval. Zoals altijd in Nederland is het probleem niet de politicus maar de mensen die er op stemmen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:06 schreef tufkac het volgende:
[..]
Nee, ze komt zo gewoon over. Dat wordt juist gewaardeerd. Toch?
Nou, nu dusquote:Op woensdag 3 juli 2024 12:21 schreef Pvt.Webster het volgende:
Gaat het nog over inhoud, of blijft het maar een herhaling van zetten (bashen)?
Ja die komt echt heel zwak over nu, maar dat was te verwachtenquote:Op woensdag 3 juli 2024 12:27 schreef GlennQuagmire het volgende:
Wilders kan hier toch lastig mee omgaan
zo rollen de populisten, als de cijfers ze bevallen dan zijn ze betrouwbaar.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:30 schreef JamesLongstreet het volgende:
Ik vind het vreemd dat Wilders nu heel erg leunt op de berekeningen van het CPB e.d. en daar nog mee pocht ook.
Laat hem dat ook eens zijn eigen verkiezingsprogramma doorrekenen...
Je kunt geen problemen hebben met moslims, maar ook wel, wanneer ze uit naam van de Islam terroristische aanslagen plegen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:35 schreef Drxx het volgende:
Hoe kan Wilders tegen de islam zijn, maar niet tegen moslims? 'De islam' doet niks. Het heeft geen lichaam of zo. Mensen die de islam aanhangen, je weet wel, moslims, doen dingen.
Meest doorzichtige leugen ooit.
Niemand is voor het plegen van aanslagen. Dus dat zou het meest onzinnige politieke standpunt ooit zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt geen problemen hebben met moslims, maar ook wel, wanneer ze uit naam van de Islam terroristische aanslagen plegen.
Daar had hij het niet over. Hij zei niet "ik vind sommige moslims lief, en sommige moslims stout."quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt geen problemen hebben met moslims, maar ook wel, wanneer ze uit naam van de Islam terroristische aanslagen plegen.
Maar dat is een marginaal verschijnsel dat in Nederland eigenlijk niet voorkomt terwijl Wilders constant bezig is met het aanvallen van alle moslims (en alle Marokkanen, en allr Turken, etcetera).quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat zit je dwars?quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:35 schreef MoreDakka het volgende:
Ah, de Kamer haalt weer het ouderwetse niveau. We kunnen er beter een kleuterklas neerzetten voor dit soort onzin, dat is een stuk vermakelijker én inhoudelijker.
ja, en noem mij nu de partij in de 2e kamer die niks tegen terroristen heeft?quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Partij voor de Dieren.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:43 schreef koemleit het volgende:
[..]
ja, en noem mij nu de partij in de 2e kamer die niks tegen terroristen heeft?
Zit alleen maar negatieve energie. Doodvermoeiend.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:44 schreef Vincent_student het volgende:
Als ik dit zo volg, ben ik blij dat ik daar niet zit.
Maar wanneer Geert het doet, is het supersterke oppositie en volledig terecht om al die woke ministertjes op hun plek te zetten!quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:45 schreef koemleit het volgende:
Wilders die zegt dat Jetten moet ophouden op zeuren over de kabinetsleden.die man (Wilders dus) doet al 19 jaar niks anders.
Hij zei eerder ook al tegen de SP iets in de trant van "jullie doen niks in dat hoekje in de opposite behalve zeiken", gelijk in m'n broek gepist.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:45 schreef koemleit het volgende:
Wilders die zegt dat Jetten moet ophouden op zeuren over de kabinetsleden.die man (Wilders dus) doet al 19 jaar niks anders.
Moslims deporteren, wegjagen. etnic cleansing?quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:43 schreef Vincent_student het volgende:
Misschien moet Wilders beter uitleggen wat hij wel wil bereiken met de antimoslim-politiek.
Ik noem 'aanslagen' als voorbeeld. Er zijn meer uitwassen van de Islam die verontrustend zijn voor een Westerse vrije wereld. Zoals de wens om een sharia rechtbank in te voeren, de wens om Christelijke feestdagen te vervangen door islamitische, het naroepen van Westerse vrouwen omdat ze zich te westers (naar hun maatstaven te bloot) kleden. Enz.... Kortom, het zijn niet de moslims die het probleem vormen, maar het is de islam an sich. De islam, de koran, vraagt van Moslims bepaalde zaken die niet stroken met de Westerse normen en waarden, zoals de verplichting een hoofddoek te dragen, terwijl dat niet overal mag.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:43 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik vind Wilders en van der Plas nog niey echt uit de verf kpmenquote:Op woensdag 3 juli 2024 11:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoezo? Die hebben dezelfde baan die ze al sinds november hebben.
Van der Plas is natuurlijk sowieso een complete grap als politicus....quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:48 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vind Wilders en van der Plas nog niey echt uit de verf kpmen
Waar is een hoofddoek precies verboden dan?quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik noem 'aanslagen' als voorbeeld. Er zijn meer uitwassen van de Islam die verontrustend zijn voor een Westerse vrije wereld. Zoals de wens om een sharia rechtbank in te voeren, de wens om Christelijke feestdagen te vervangen door islamitische, het naroepen van Westerse vrouwen omdat ze zich te westers (naar hun maatstaven te bloot) kleden. Enz.... Kortom, het zijn niet de moslims die het probleem vormen, maar het is de islam an sich. De islam, de koran, vraagt van Moslims bepaalde zaken die niet stroken met de Westerse normen en waarden, zoals de verplichting een hoofddoek te dragen, terwijl dat niet overal mag.
FvD,,,, die steunen Russische terroristenquote:Op woensdag 3 juli 2024 12:43 schreef koemleit het volgende:
[..]
En er is geen enkele partij in de Kamer die hier voor is.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik noem 'aanslagen' als voorbeeld. Er zijn meer uitwassen van de Islam die verontrustend zijn voor een Westerse vrije wereld. Zoals de wens om een sharia rechtbank in te voeren, de wens om Christelijke feestdagen te vervangen door islamitische, het naroepen van Westerse vrouwen omdat ze zich te westers (naar hun maatstaven te bloot) kleden. Enz.... Kortom, het zijn niet de moslims die het probleem vormen, maar het is de islam an sich. De islam, de koran, vraagt van Moslims bepaalde zaken die niet stroken met de Westerse normen en waarden, zoals de verplichting een hoofddoek te dragen, terwijl dat niet overal mag.
ja, en noem mij nu de partij in de 2e kamer die de Sharia willen invoeren, die christelijke feestdagen willen vervangen en die willen dat alle vrouwen zich bedekkend kleden?quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, eerder accepteren hoe de Nederlandse/westerse samenleving in elkaar steekt en niet jouw denkbeelden willen opleggen. Geloven mag, maar is prive, het staat zeker niet boven de wet.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Moslims deporteren, wegjagen. etnic cleansing?
Dit zal hij nooit openlijk zeggen
Bij de politie, bijvoorbeeld. En er zijn scholen die het niet accepteren, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar is een hoofddoek precies verboden dan?
https://nos.nl/artikel/24(...)-hoofddoek-of-keppelquote:Op woensdag 3 juli 2024 12:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
En er is geen enkele partij in de Kamer die hier voor is.
Het dragen van een hoofddoek mag trouwens gelukkig wel overal.
We hebben, gelukkig, (nog) geen moslimpartij! Wilders heeft dan ook geen probleem met de partijen, maar met de Islam die dat wel wil.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:50 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
ja, en noem mij nu de partij in de 2e kamer die de Sharia willen invoeren, die christelijke feestdagen willen vervangen en die willen dat alle vrouwen zich bedekkend kleden?
Ah want niet bij de politie werken of naar een openbare school gaan zijn onverenigbaar met de Nederlandse waarden?quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Bij de politie, bijvoorbeeld. En er zijn scholen die het niet accepteren, bijvoorbeeld.
Dus niet waar, maar 'in een bepaalde functie'. Totaal wat anders, dus.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:52 schreef Gia het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)-hoofddoek-of-keppel
Jij spreekt nooit moslims, of wel? Anders zou je niet zulke volslagen nonsens posten.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:53 schreef Gia het volgende:
[..]
We hebben, gelukkig, (nog) geen moslimpartij! Wilders heeft dan ook geen probleem met de partijen, maar met de Islam die dat wel wil.
Ik kijk nu al uit hoe Omtzigt zich hieruit gaat draaien richting de MvW...quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:49 schreef JamesLongstreet het volgende:
Goede vraag van Henri!
Dat vraag ik mij af. Hebben ze bij de PVV geen woordenboek?
Weet je wat we wel hebben? Een christelijke partij die van Nederland een theocratie wil maken. Daar heeft Wilders dan weer geen problemen mee.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:53 schreef Gia het volgende:
[..]
We hebben, gelukkig, (nog) geen moslimpartij! Wilders heeft dan ook geen probleem met de partijen, maar met de Islam die dat wel wil.
Nee, dan is het niet overal toegestaan. Dat is wat ik zei. Maar daar hebben moslims al commentaar genoeg op geleverd. Punt is dat ze de vrijheid willen hebben om altijd en OVERAL de hoofddoek te mogen dragen. En dat hebben ze, terecht, niet.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dus niet waar, maar 'in een bepaalde functie'. Totaal wat anders, dus.
Echt wel. Ben taalcoach geweest.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij spreekt nooit moslims, of wel? Anders zou je niet zulke volslagen nonsens posten.
Het is wel overal toegestaan, maar niet in bepaalde functies.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dan is het niet overal toegestaan. Dat is wat ik zei. Maar daar hebben moslims al commentaar genoeg op geleverd. Punt is dat ze de vrijheid willen hebben om altijd en OVERAL de hoofddoek te mogen dragen. En dat hebben ze, terecht, niet.
En ja, dan kunnen ze ergens anders gaan werken. Zeur dan niet als het ergens niet mag, ga ergens anders naartoe, waar het wel mag.
Waarom zouden moslimpartijen een probleem zijn maar openlijk racistische, anti-Nederlandse partijen zoals de PVV niet?quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Verschil is dat de populatie streng Christelijken snel afneemt en de populatie streng Islamitich hard groeit.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:55 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Weet je wat we wel hebben? Een christelijke partij die van Nederland een theocratie wil maken. Daar heeft Wilders dan weer geen problemen mee.
Dat vinden wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Bronquote:Op woensdag 3 juli 2024 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Verschil is dat de populatie streng Christelijken snel afneemt en de populatie streng Islamitich hard groeit.
Gezien je leesvaardigheid die je hier laat zien, is het goed dat het 'geweest' is. Maar ik heb echt al tientallen moslims gesproken en ik ben er nog nooit eentje tegengekomen die de onzin wil die jij op schrijft. Je bent gewoon in de populistische bangmakerij van een paar cynische politici die puur uit zijn op zetels getrapt.quote:
Overigens is het ook bij de politie niet verboden. Het is verboden bij het politieuniform. Voor niet-geüniformeerde functies mag je gewoon een hoofddoek dragen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is wel overal toegestaan, maar niet in bepaalde functies.
Wat is hard?quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Verschil is dat de populatie streng Christelijken snel afneemt en de populatie streng Islamitich hard groeit.
Dit is niet waar en daarnaast ook compleet irrelevant voor je argument. De domheid.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
En, het eerste woord dat je ze diende te leren was bomgordel? Zelfexplosie misschien?quote:
Omdat moslimpartijen de islamitische regelgeving in zouden willen voeren en de PVV dit wil tegenwerken, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom zouden moslimpartijen een probleem zijn maar openlijk racistische, anti-Nederlandse partijen zoals de PVV niet?
Je zegt net dat we geen moslimpartijen hebben in Nederland. Dus de PVV is een fictief spook aan het bestrijden? Interessant.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat moslimpartijen de islamitische regelgeving in zouden willen voeren en de PVV dit wil tegenwerken, bijvoorbeeld.
Ik zie de PVV ook niet als anti-Nederlands, integendeel.
De SGP heeft bij de laatste verkiezingen voor het Europees Parlement nog het hoogste aantal stemmen ooit ontvangen, maar oké, het is wel duidelijk hoe jij kijkt naar feiten, volgens mijquote:Op woensdag 3 juli 2024 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Een goede leesvaardigheid is moeilijk als de schrijfvaardigheid van anderen te wensen over laat.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gezien je leesvaardigheid die je hier laat zien, is het goed dat het 'geweest' is. Maar ik heb echt al tientallen moslims gesproken en ik ben er nog nooit eentje tegengekomen die de onzin wil die jij op schrijft. Je bent gewoon in de populistische bangmakerij van een paar cynische politici die puur uit zijn op zetels getrapt.
We praten hier over een partij waar mensen worden voorgedragen die niet door de screening komen wegens banden met buitenlandse diensten. Hoe anti-Nederlands wil je het hebben.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat moslimpartijen de islamitische regelgeving in zouden willen voeren en de PVV dit wil tegenwerken, bijvoorbeeld.
Wilders heeft net wat voorbeelden gegeven over Amsterdam en Rotterdam.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat is hard?
En hoe hard is hard?
Geef eens een bron of erken dat je hier leugens aan het verspreiden bentquote:Op woensdag 3 juli 2024 13:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Een goede leesvaardigheid is moeilijk als de schrijfvaardigheid van anderen te wensen over laat.
Maar er zijn geen moslimpartijen, dus hoe weet je hun standpunten al? En waarom heb je dan geen problemen met een openlijk racistische partij zoals de PVV? Ben je zelf een racist?quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:59 schreef Gia het volgende:
[..]
De PVV is zeer anti-Nederlands omdat ze alle culturele vooruitgang in Nederland de das om willen doen uit een vorm van buitenlanderhaat. Moslims willen deporteren is niet pro-Nederlands, of onderdeel van onze cultuur.quote:Ik zie de PVV ook niet als anti-Nederlands, integendeel.
Wilders gebruikt ook geen bronquote:Op woensdag 3 juli 2024 13:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Wilders heeft net wat voorbeelden gegeven over Amsterdam en Rotterdam.
Ik wel eigenlijk. Zo heb je de twijfelachtige dubbele loyaliteit van het enige lid en daarnaast doen ze ook nog eens hun uiterste best de Nederlandse cultuur de nek om te draaien.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is geen bron. Stop eens met dat intense valse gehaat en gelieg.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:01 schreef Gia het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Wilders: cultuur is linkse hobbiesquote:Op woensdag 3 juli 2024 13:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik wel eigenlijk. Zo heb je de twijfelachtige dubbele lo0yaliteit van het enige lid en daarnaast doen ze ook nog eens hun uiterste best de Nederlandse cultuur de nek om te draaien.
Wilders is de bron natuurlijkquote:Op woensdag 3 juli 2024 13:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is geen bron. Stop eens met dat intense valse gehaat en gelieg.
Vergeleken met stemmen voor de SGP in het verleden, niet vergeleken met de andere partijen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:00 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
De SGP heeft bij de laatste verkiezingen voor het Europees Parlement nog het hoogste aantal stemmen ooit ontvangen, maar oké, het is wel duidelijk hoe jij kijkt naar feiten, volgens mij
quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:07 schreef BMW1993 het volgende:
Krijg gewoon tranen in m'n ogen van ontroering, wat is Geert Wilders toch een geweldige politicus.
Precies mijn situatie in Rotterdam Zuid, ik zie overal Palestijnse vlaggen op het balkon, overal hoofddoeken, en zelfs een boerka gezien op Zuid Plein eergisteren, en ik voel mij zeer ongelukkig in mijn eigen land.
En alleen Wilders die hier eerlijk over is.
De politieke islam is in Nederland ook marginaalquote:Op woensdag 3 juli 2024 13:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Vergeleken met stemmen voor de SGP in het verleden, niet vergeleken met de andere partijen.
Kijk naar de verdeling in het staatje op deze pagina. De SGP is maar heel marginaal.
https://www.verkiezingsui(...)en/detail/EP20240606
Jij begint over Moslimpartijenquote:Op woensdag 3 juli 2024 13:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar er zijn geen moslimpartijen, dus hoe weet je hun standpunten al? En waarom heb je dan geen problemen met een openlijk racistische partij zoals de PVV? Ben je zelf een racist?
Wilders wil geen moslims deporteren die zich hier netjes aan de wet houden.quote:[..]
De PVV is zeer anti-Nederlands omdat ze alle culturele vooruitgang in Nederland de das om willen doen uit een vorm van buitenlanderhaat. Moslims willen deporteren is niet pro-Nederlands, of onderdeel van onze cultuur.
Maar het gaat toch om de trend, zei je net? SGP gaat van een procentje of 2 (bij EP-verkiezingen iets lastiger terug te rekenen in verband met de eerdere lijstverbinding met CU) naar ruim 3.5%. Haalt in absolute aantallen meer stemmen dan bij de Tweede Kamerverkiezingen, ondanks lagere opkomst.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Vergeleken met stemmen voor de SGP in het verleden, niet vergeleken met de andere partijen.
Kijk naar de verdeling in het staatje op deze pagina. De SGP is maar heel marginaal.
https://www.verkiezingsui(...)en/detail/EP20240606
Omdat hun spelletje op de man gericht is.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:08 schreef KoningWouter het volgende:
Wat is de bedoeling van dit debat?
Het gaat nu al een uur alleen over woorden waar Wilders al heeft gezegd dat ze zijn terug genomen. Het blijft maar doorgaan.
Waarom worden ze niet inhoudelijk?
"Wie kan mij de omvolkingstheorie uitleggen?"quote:
Maar er zit nog geen enkele salafist die de sharia direct wil invoeren in de Tweede Kamer? Er is in de verste verte nog geen equivalent van de reformatorische christenen verkozen?quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Gaan wij zaterdag ook doen, als we Turkije ingemaakt hebben!!quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:05 schreef GlennQuagmire het volgende:
In Kanaleneiland werd er gisteren wel flink getüterd
Of je luistert gewoon beter.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:11 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Omdat hun spelletje op de man gericht is.
de VERBODEN omvolkingstheoriequote:Op woensdag 3 juli 2024 13:11 schreef capricia het volgende:
[..]
"Wie kan mij de omvolkingstheorie uitleggen?"
Nog wel. Maar de moslimbevolking neemt toe. Het zal niet lang meer duren totdat ze met een grote partij in de kamer komen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De politieke islam is in Nederland ook marginaal
Hoeveel procent van de bevolking is radicaal moslim Gia?quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Gaan wij zaterdag ook doen, als we Turkije ingemaakt hebben!!
Met hoeveel procent?quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Nog wel. Maar de moslimbevolking neemt toe.
Misschien omdat die Christelijke partijen hier thuishoren en de Islam niet.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:10 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Maar het gaat toch om de trend, zei je net? SGP gaat van een procentje of 2 (bij EP-verkiezingen iets lastiger terug te rekenen in verband met de eerdere lijstverbinding met CU) naar ruim 3.5%. Haalt in absolute aantallen meer stemmen dan bij de Tweede Kamerverkiezingen, ondanks lagere opkomst.
En als iemand die de orthodox-gereformeerde wereld goed kent, is het wel duidelijk te zien dat die groep steeds verder radicaliseert. Allemaal ontwikkelingen waar je alle alarmbellen voor af laat gaan als het om moslims gaat (die, nogmaals, niet eens een eigen partij hebben!), maar als het om witte mensen gaat in plaats van mensen van kleur, boeit het je ineens niet meer.
Rara, hoe kan dat toch?
Wat heeft deze reactie te maken met de post waarop je reageert?quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoeveel procent van de bevolking is radicaal moslim Gia?
Hier heb ik ze nog geen enkele keer over gehoord. Ohh nu wel…quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:08 schreef KaheemSaid het volgende:
Als ik premier Schoof zijn betoging over migratie hoor vraag ik mij af of de oppositie ook inhoudelijk gaat vragen naar een inhoudelijke discussie over arbeidsmigratie. Of ze dit los proberen te trekken van de asiel zondebokken en ze daarmee ondernemerspartijen BBB en VVD broodnodige keuzes proberen te laten maken over de grootste instroom. Zeker met de rapporten van Roemer en van Zwol in het achterhoofd.
Helaas ben ik bang dat we eerst nog enkele maanden gaan praten over omvolking en dergelijke.
Dit loop jij te verkondigenquote:Op woensdag 3 juli 2024 13:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat heeft deze reactie te maken met de post waarop je reageert?
Wie bepaalt wat hier 'thuishoort'?quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien omdat die Christelijke partijen hier thuishoren en de Islam niet.
Teringquote:Op woensdag 3 juli 2024 13:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien omdat die Christelijke partijen hier thuishoren en de Islam niet.
Mwah, heel mooi is dat niet want troela's zoals Gia nemen dat klakkeloos over om vervolgens haat te zaaien onlinequote:Op woensdag 3 juli 2024 13:21 schreef VelitoX het volgende:
Mooi dat Wilders gewoon onzin aant lullen is over Kanaleneiland, wonen steeds meer "Nederlanders" haha.
En pak nu eens de laatste 20 jaar.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:23 schreef Gia het volgende:
[..]
https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dataset/70086ned/table
54.000 in 1970
944.000 in 2004
Extreme groei welquote:Op woensdag 3 juli 2024 13:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)gieuze-betrokkenheid
Laatste 10 jaar van 4.5 naar 5.6%
Ik zeg dat wij zaterdag gaan 'tuteren' als we Turkije ingemaakt hebben en jij vraagt dan hoeveel radicale moslims er in Nederland wonen?quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit loop jij te verkondigen
Maar natuurlijk doe je nu net alsof je neus bloed
Dat is bijna 25% stijging in 10 jaar, vrij extreem inderdaad.quote:
Zouden moslims ook kunnen doen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:17 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Wie bepaalt wat hier 'thuishoort'?
Waarbij de reformatorische wereld ook totaal niet matcht met de Nederlandse cultuur. Heeft het nooit gedaan, zal het nooit doen. Niet voor niets dat men in de reformatorische hoek zich zoveel mogelijk probeert te onttrekken van de rest van het 'gewone' Nederland.
Best wel sneu jaquote:Op woensdag 3 juli 2024 13:27 schreef VelitoX het volgende:
Niemand hangt die theorie aan.... maar vervolgens in het verleden wel constant over hebben.. yeaaaa right Geertje.
Bijna de helft van alle moslims in Nederland bezoekt zelden tot nooit een religieuze dienstquote:Op woensdag 3 juli 2024 13:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
De discussie is een beetje een flauwe, wat een Faber bedoelde met omvolkingstheorie (zegt ze) is dat er procentueel steeds meer moslims zijn in Nederland ten opzichte van de totale maatschappij.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:27 schreef VelitoX het volgende:
Niemand hangt die theorie aan.... maar vervolgens in het verleden wel constant over hebben.. yeaaaa right Geertje.
Goede ontwikkeling. Blij mee!quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bijna de helft van alle moslims in Nederland bezoekt zelden tot nooit een religieuze dienst
Ja, staat wel beetje haaks aan jouw topic diarree niet?quote:
Die zie je vooral bij Forumquote:
Ze willen nog steeds de verkiezingsuitslag ongedaan maken. Ze gaan de regering totaal geen mogelijkheid geven om tot beleid te komen. Frustreren, frustreren, frustreren. Stelletje kleuters!!quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:31 schreef RAVW het volgende:
Wat is dit voor een kleuterklas,maar blijven terug vallen op het verleden.
En het is alleen maar op de man spelen.
" U geeft geen antwoord op de vragen die ik stel meneer Wilders"
Nee Sufkut / Kloothomel , Hij geeft wel antwoord, maar niet het antwoord wat je wilde horen.
Jammer dat ik niet in Wilders zijn schoenen staan.
Dan had ik ze de mond wel gesnoerd, die kinderen heb je zo stil met dit soort dingen.
Maar wat een stel gefrustreerde mensen zitten daar in de kamer.
Stelletjes egocentrisch incells
Nou, nee. Ze zijn misschien niet meer zo streng in de leer, maar als er meer en meer moslims komen en er komt een moslimpartij, dan gaan ze daar wel op stemmen, ook al zijn ze niet meer zo gelovig.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja, staat wel beetje haaks aan jouw topic diarree niet?
Uitstekend dat ze daar solidariteit hebben met een volk dat door Israël wordt afgeslacht.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:07 schreef BMW1993 het volgende:
Krijg gewoon tranen in m'n ogen van ontroering, wat is Geert Wilders toch een geweldige politicus.
Precies mijn situatie in Rotterdam Zuid, ik zie overal Palestijnse vlaggen op het balkon, overal hoofddoeken, en zelfs een boerka gezien op Zuid Plein eergisteren, en ik voel mij zeer ongelukkig in mijn eigen land.
En alleen Wilders die hier eerlijk over is.
Dat is niet zo eens groot , maar vergeet niet dat dat soort mensen net konijnen zijn over 20 jaar is dat al verdubbeld over 40 jaar is het al 100% meer als het niet 200% is.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee hoor, waarom? Ik klaag ook niet over Grefo's.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:32 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Dan staan mensen zoals jij weer vooraan om te klagen dat ze niet willen integreren
quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou, nee. Ze zijn misschien niet meer zo streng in de leer, maar als er meer en meer moslims komen en er komt een moslimpartij, dan gaan ze daar wel op stemmen, ook al zijn ze niet meer zo gelovig.
Dus de populatie strenge Moslims groeit, maar ze zijn zo streng dat ze geen Moskee bezoekenquote:Op woensdag 3 juli 2024 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
In tien jaar een stijging van 25% is al vrij veel. Daarom negeert fok-it dat nu ook en wordt er begonnen over moskeebezoek.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:35 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dat is niet zo eens groot , maar vergeet niet dat dat soort mensen net konijnen zijn over 20 jaar is dat al verdubbeld over 40 is het al 100% meer als het niet 200% is.
Dat is een groot probleem.
Een Nederlandse gezin poept er in 30 misschien 2 kinderen er uit, zo kleurling gezin ... komen vaak al weg met 4 a 6 , en die krijgen ook weer 4 a 6 kinderen .. dus hoe zo geen probleem , hoe zo geen omvorming
Die onzin hoort hier thuis:quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Uitstekend dat ze daar solidariteit hebben met een volk dat door Israël wordt afgeslacht.
En Elon Musk met 12 kinderen is een heldquote:Op woensdag 3 juli 2024 13:35 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dat is niet zo eens groot , maar vergeet niet dat dat soort mensen net konijnen zijn over 20 jaar is dat al verdubbeld over 40 is het al 100% meer als het niet 200% is.
Een Nederlandse gezin poept er in 30 misschien 2 kinderen er uit, zo kleurling gezin ... komen vaak al weg met 4 a 6 , en die krijgen ook weer 4 a 6 kinderen .. dus hoe zo geen probleem , hoe zo geen omvorming
quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En Elon Musk met 12 kinderen is een held
Dat soort mensen bedoel je?
Geef eens een bron van de gemiddelde hoeveelheid kinderen uit een moslimgezin?quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:35 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dat is niet zo eens groot , maar vergeet niet dat dat soort mensen net konijnen zijn over 20 jaar is dat al verdubbeld over 40 jaar is het al 100% meer als het niet 200% is.
Een Nederlandse gezin poept er in 30 jaar misschien 2 kinderen er uit, zo kleurling gezin ... komen vaak al weg met 4 a 6 , en die krijgen ook weer 4 a 6 kinderen .. dus hoe zo geen probleem , hoe zo geen omvorming
Wat is daar het probleem van? Het is een significante groep, maar alleszins niet overweldigend. Tenzij je natuurlijk de SGP, CU en alle andere partijen waar religie de kern vormt ook een probleem vind.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou, nee. Ze zijn misschien niet meer zo streng in de leer, maar als er meer en meer moslims komen en er komt een moslimpartij, dan gaan ze daar wel op stemmen, ook al zijn ze niet meer zo gelovig.
en dan komen we met een bron en dan ga je weer een ander punt zoeken om je slechte idee te 'bewijzen'. Zoek het zelf maar op.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:38 schreef Fok-it het volgende:
Geef eens een bron van de gemiddelde hoeveelheid kinderen uit een moslimgezin?
Het wordt erg lastig als je zo weinig met religie hebt, dat je het kan versimpelen tot de christenen en de islamieten.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:23 schreef Gia het volgende:
[..]
https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dataset/70086ned/table
54.000 in 1970
944.000 in 2004
Aantal gereformeerden in Nederland bedroeg in 2004: 675.00 tegen 944.000 moslimsquote:Op woensdag 3 juli 2024 13:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
[..]
Dus de populatie strenge Moslims groeit, maar ze zijn zo streng dat ze geen Moskee bezoeken
Wat zet jij jezelf buitenspel, niet te filmen
Ik kan geen bron vinden dat gemiddelde moslimstel 6 kinderen heeftquote:Op woensdag 3 juli 2024 13:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en dan komen we met een bron en dan ga je weer een ander punt zoeken om je slechte idee te 'bewijzen'. Zoek het zelf maar op.
Stop maar gewoon Riaquote:Op woensdag 3 juli 2024 13:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Aantal gereformeerden in Nederland bedroeg in 2004: 675.00 tegen 944.000 moslims
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gereformeerde_Kerken_in_Nederland
https://wnl.tv/2017/04/07/2035-wereldwijd-meeste-babys-moslim/quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Geef eens een bron van de gemiddelde hoeveelheid kinderen uit een moslimgezin?
Ah 2,9quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:47 schreef Gia het volgende:
[..]
https://wnl.tv/2017/04/07/2035-wereldwijd-meeste-babys-moslim/
2,9 gemiddeld
Nederlands gezin (en daar horen ook moslims bij)
https://www.nji.nl/cijfers/geboorte
1.43 gemiddeld
Daarbij valt aan te merken dat de gemiddelde leeftijd van autochtone moeders 30,3 is en van moslimmoeders rond de 24.
Christelijke partijen hebben geen andere cultuur dan onze westerse. Zij willen andere mensen niet hun geloof opdringen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wat is daar het probleem van? Het is een significante groep, maar alleszins niet overweldigend. Tenzij je natuurlijk de SGP, CU en alle andere partijen waar religie de kern vormt ook een probleem vind.
Ik vind persoonlijk een religieuze basis voor een politieke partij sowieso niks.
Daarom staan ze bij abortusklinieken om vrouwen te overtuigen dat ze dat niet moeten doen?quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Christelijke partijen hebben geen andere cultuur dan onze westerse. Zij willen andere mensen niet hun geloof opdringen.
Het belangrijkste streven van de islam is dat het de grootste religie ter wereld wordt en het liefst iedereen ervoor buigt.
Heb je daar wel een bron voor?quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:49 schreef Fok-it het volgende:
Daarbij gaat het vooral om opleidingsniveau en welzijn als je praat over geboortecijfers
Gemiddelde autochtoon volksgezin op bijstandsniveau poept ze net zo hard uit als konijnen.
Niemand heeft beweerd dat een moslimgezin gemiddeld 6 kinderen krijgt.quote:
Zo kun je erin staan. Het is absoluut niet mijn ervaring met dectalloze moslims waarmee ik in aanraking kom en ben gekomen. Tuurlijk zit er wel eens een bij, maar je hebt ook zulke vage gasten aan de christelijke kant.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Christelijke partijen hebben geen andere cultuur dan onze westerse. Zij willen andere mensen niet hun geloof opdringen.
Het belangrijkste streven van de islam is dat het de grootste religie ter wereld wordt en het liefst iedereen ervoor buigt.
https://www.stlouisfed.or(...)ink-fertility-incomequote:Op woensdag 3 juli 2024 13:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Heb je daar wel een bron voor?
![]()
quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Niemand heeft beweerd dat een moslimgezin gemiddeld 6 kinderen krijgt.
Die Jehova's proberen je nog met woorden te overtuigen, maar moslims (als je kijkt naar islamitische landen) doen dat met geweld. Nog niet hier, gelukkig, en dat moeten we ook zien te voorkomen, op wettelijke wijze.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zo kun je erin staan. Het is absoluut niet mijn ervaring met dectalloze moslims waarmee ik in aanraking kom en ben gekomen. Tuurlijk zit er wel eens een bij, maar je hebt ook zulke vage gasten aan de christelijke kant.
Ik heb nog nooit een moslim aan de deur gehad die me wilt overtuigen, wel vaak zat christenen.
Dat is van oudsher zo, omdat daar het sterftecijfer, vroeger, ook veel hoger lag.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:49 schreef Fok-it het volgende:
Gemiddelde autochtoon volksgezin op bijstandsniveau poept ze net zo hard uit als konijnen.
Ik denk dat het reuze meevalt hier. Ze worden steeds meer seculier, net als een groot deel van de christenen in Nederland. Dat is gewoon hoe we hier leven. Maar goed, iedereen kan daarover verschillen van gedachten uiteraard.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:59 schreef Gia het volgende:
[..]
[..]
Die Jehova's proberen je nog met woorden te overtuigen, maar moslims (als je kijkt naar islamitische landen) doen dat met geweld. Nog niet hier, gelukkig, en dat moeten we ook zien te voorkomen, op wettelijke wijze.
Als je even enkele duizenden jaren aan historie negeert, is dit gewoon waar inderdaad.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Foei jij !! Demoniseren, mensen bang maken, islamietenhaat opfokken.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:49 schreef Gia het volgende:
Dat IS wettelijk verboden, lul toch niet zo ontiegelijk dom. Niemand mag in Nederland geweld gebruiken om een religie op te dringen. Punt.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:59 schreef Gia het volgende:
[..]
[..]
Die Jehova's proberen je nog met woorden te overtuigen, maar moslims (als je kijkt naar islamitische landen) doen dat met geweld. Nog niet hier, gelukkig, en dat moeten we ook zien te voorkomen, op wettelijke wijze.
Ga maar eens in een streng refo dorp op de biblebelt wonen dan. Meedoen met hun achterlijke gebruiken zul je.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Zie boven.quote:Het belangrijkste streven van de islam is dat het de grootste religie ter wereld wordt en het liefst iedereen ervoor buigt.
Misschien is dat van oudsher ook zo bij de moslimgezinnen? Dat is toch geen argument om het van de ene groep 'goed te praten' en voor de andere groep niet? Of mis ik je punt, want het lijkt dat je vind dat moslims (te) veel kinderen krijgen tov de autochtone bevolking, maar bij de autochtone arme sloebers is het 'logisch'?quote:Op woensdag 3 juli 2024 14:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is van oudsher zo, omdat daar het sterftecijfer, vroeger, ook veel hoger lag.
Kinderen van rijke ouders bleven allemaal in leven, dus 2 of 3 is wel genoeg. Bij arme gezinnen stierf vaak de helft, dus die kregen meer kinderen.
Ik heb een familiestamboom die teruggaat naar 1712 of zo, en daar zijn gezinnen bij waar 6 van de 8 kinderen vroegtijdig stierven, als ze al levend geboren waren.
Dat laatste is een onwaar.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij begint over Moslimpartijen
VoMy in POL / Nederlandse Politiek #353 - Met afkeuring en wantrouwen
, ik had het daarvoor alleen over de Islam en dat er gelukkig nog geen moslimpartij is. Houden zo!!
[..]
Wilders wil geen moslims deporteren die zich hier netjes aan de wet houden.
Verder is er wel degelijk een moslimpartij, die heet NIDA.quote:“Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit, met familie en al."
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007
Dit kan toch nietquote:
Dit is wat maandenlang zwoegen in het kabinet met een mens doetquote:
quote:Op woensdag 3 juli 2024 14:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit is wat maandenlang zwoegen in het kabinet met een mens doet
Oh, wacht.
Ik dan weet niet, mijn overgrootvader kwam uit Duitsland maar ik heb niks bijzonders met Duitsland. Gelukking zijn we allemaal anders behalve de moslims, natuurlijk, die zijn allemaal hetzelfdequote:Op woensdag 3 juli 2024 14:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
Overigens heb ik het gevoel dat ze zich vaak steeds meer met etniciteit dan religie verbonden voelen. De Nederlandse Turken (of Turkse Nederlanders?) voelen zich volgens mij meer verbonden met Turkije vanwege hun voorouders dan de islam.
Zo heb ik ook een enorm zwak voor Duitsland vanwege een flink deel Duitse roots.
Dat is ook zo maar als je niet begrijpt wat de term omvolking betekent en waar dat voor staat dan houd het wel een beetje op.quote:Op woensdag 3 juli 2024 14:18 schreef Sapstengel het volgende:
Waarom elke keer dat gejank over de term omvolking, maar niet over waarom mensen blijkbaar denken dat dit daadwerkelijk een ding is? Loop eens door een winkelstraat, het ziet er dan letterlijk zwart van de mensen. Misschien hebben mensen ook gewoon het idee dat er steeds meer culturen op een stuk zitten.
Oh wat ergquote:Op woensdag 3 juli 2024 14:18 schreef Sapstengel het volgende:
Waarom elke keer dat gejank over de term omvolking, maar niet over waarom mensen blijkbaar denken dat dit daadwerkelijk een ding is? Loop eens door een winkelstraat, het ziet er dan letterlijk zwart van de mensen. Misschien hebben mensen ook gewoon het idee dat er steeds meer culturen op een stuk zitten.
Ah, zwart van de mensen. Dat zijn vooral die Antillianen en Surinamers die we als slaven hebben vervoerd en binnen ons koninkrijk hebben (gehouden) eeuwen lang.quote:Op woensdag 3 juli 2024 14:18 schreef Sapstengel het volgende:
Nja, bij mij zit het wel wat dichter bij, moeder is Duits en mijn overgrootmoeder aan vaders kant ookquote:Op woensdag 3 juli 2024 14:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik dan weet niet, mijn overgrootvader kwam uit Duitsland maar ik heb niks bijzonders met Duitsland. Gelukking zijn we allemaal anders behalve de moslims, natuurlijk, die zijn allemaal hetzelfde
Ik liep net door IKEA en het enige Nederlands dat ik hoorde kwam van een zwart gezin.quote:Op woensdag 3 juli 2024 14:18 schreef Sapstengel het volgende:
Ok. Ik probeer het nog een keer. Momenteel is er een oorlog gaande in Jemen, waarbij meerdere islamitische landen bij betrokken zijn. Kun jij, zonder google, mij nu uitleggen waarom daar islamitische landen tegenover elkaar staan als strijdende partijen. En wat de voorgeschiedenis daarvan is?quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:59 schreef Gia het volgende:
[..]
[..]
Er zit natuurlijk wel degelijk een actief overheidsbeleid achter het inspelen op de komende vergrijzingsgolf en hoe die is te verenigen met de wens tot economische groei, niet achteruitgaan in welzijn en welvaart en veranderende demografie in zijn algemeenheid. Het zou bijzonder dom zijn om daar niet over na te denken. Immigratie is daar ook een belangrijke pijler voor, of in ieder geval een communicerend vat: als je géén immigratie wil, dan zal je dus op andere punten moeten inleveren - en dat wil ook weer niemand.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
De discussie is een beetje een flauwe, wat een Faber bedoelde met omvolkingstheorie (zegt ze) is dat er procentueel steeds meer moslims zijn in Nederland ten opzichte van de totale maatschappij.
Alleen er zit een aluhoedje component bij de omvolkingstheorie dat dat zou komen door actief beleid van overheden. Wilders zegt nu dat Faber niet wist dat er een aluhoedjes element aan zat en enkel de feitelijke weergave bedoelde dat het percentage moslims in Nederland absoluut en relatief stijgt.
De Zweden nemen alles over.quote:Op woensdag 3 juli 2024 14:22 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ik liep net door IKEA en het enige Nederlands dat ik hoorde kwam van een zwart gezin.
Dat klopt, dus hoe is zijn oplossing dan een oplossing?quote:Op woensdag 3 juli 2024 14:20 schreef miss_sly het volgende:
En die enorme problemen in die wijken gaat hij oplossen met minder migratie. Maar die mensen in die wijken die wonen hier al. Sommige al jaren, of zelfs generaties. Die link is er helemaal niet.
Het zijn hier vooral Eritreeërs die de laatste jaren binnen zijn gekomen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 14:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ah, zwart van de mensen. Dat zijn vooral die Antillianen en Surinamers die we als slaven hebben vervoerd en binnen ons koninkrijk hebben (gehouden) eeuwen lang.
Of noem je een gemiddelde arabier nu ook al zwart?
Daarom vroeg Baudet ook of ie remigratie wilde bevorderen. Of het migratiesaldo ook -50.000 kan zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2024 14:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat klopt, dus hoe is zijn oplossing dan een oplossing?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |