Oud nieuws. Volkomen logisch ook, want Norris is gewoon geklasseerd. En strafpunten worden altijd gegeven bij een straf, niks bijzonders.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:16 schreef Mylene het volgende:
Dus geen gridstraf Norris komend weekend, en Max ook 2 strafpunten vanwege crash, naast de 10 seconde.
Jammer.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:16 schreef Mylene het volgende:
Dus geen gridstraf Norris komend weekend, en Max ook 2 strafpunten vanwege crash, naast de 10 seconde.
Heeft Norris ook strafpunten? Heb het niet allemaal meegekregen.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Oud nieuws. Volkomen logisch ook, want Norris is gewoon geklasseerd. En strafpunten worden altijd gegeven bij een straf, niks bijzonders.
Volgens mij krijg je geen strafpunten voor track limits. Maar we zouden het iemand moeten vragen die wat dieper in de regels zit.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:27 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Heeft Norris ook strafpunten? Heb het niet allemaal meegekregen.
Nee heeft (uiteraard) geen strafpunten.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:27 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Heeft Norris ook strafpunten? Heb het niet allemaal meegekregen.
Daar krijg je geen strafpunten voor.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je geen strafpunten voor track limits. Maar we zouden het iemand moeten vragen die wat dieper in de regels zit.
was even in de war door onderstaande. Vandaar mijn vraag.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee heeft (uiteraard) geen strafpunten.
quote:Op maandag 1 juli 2024 11:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Oud nieuws. Volkomen logisch ook, want Norris is gewoon geklasseerd. En strafpunten worden altijd gegeven bij een straf, niks bijzonders.
Wat ze gister deden ging nergens over. Zelfs de alpines raceten beter. Ze hebben een heel laag wiel to wiel niveau laten zien.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Hebben jullie niet ook een beetje dat je onbewust (en ook ongewenst) meegaat in het verhaal van de Britjes? Als ik zit te kijken en Max gaat een duel aan dan heb ik heel vaak dat ik denk: oh jee, als dat maar goed gaat. Als hij maar niks doet waardoor hij weer een hoop shit over zich heen krijgt. Max, doe nou een beetje relaxed!
Gisteren had ik dat ik weer. Terwijl als ik het nu terug kijk en er een nachtje over geslapen heb en ook die oude beelden heb terug gezien denk ik dat eerder Norris degene was die wel een beetje had mogen dimmen. Maar door de hele hype die er gecreëerd wordt ben je nog genegen om mee te gaan in al die onzin.
Aha. Die stelling kan dus dan inderdaad nooit kloppen.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:33 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
was even in de war door onderstaande. Vandaar mijn vraag.
[..]
Nee totaal niet. Ik vind Britten ronduit achterbaks en zo'n beetje het onsportiefste volk dat er bestaat over het algemeen. En met ze samenwerken ( in de ICT) gaat al helemaal niet. Arrogant kutvolk.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Hebben jullie niet ook een beetje dat je onbewust (en ook ongewenst) meegaat in het verhaal van de Britjes? Als ik zit te kijken en Max gaat een duel aan dan heb ik heel vaak dat ik denk: oh jee, als dat maar goed gaat. Als hij maar niks doet waardoor hij weer een hoop shit over zich heen krijgt. Max, doe nou een beetje relaxed!
Gisteren had ik dat ik weer. Terwijl als ik het nu terug kijk en er een nachtje over geslapen heb en ook die oude beelden heb terug gezien denk ik dat eerder Norris degene was die wel een beetje had mogen dimmen. Maar door de hele hype die er gecreëerd wordt ben je nog genegen om mee te gaan in al die onzin.
Die wil Max echt graag in z'n team hebbenquote:Op maandag 1 juli 2024 11:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wolff: No ‘correlation’ between Verstappen/Norris Austria F1 incident and 2021 clashes
Mercedes boss Toto Wolff has denied the claim that Max Verstappen’s clash with Lando Norris in Formula 1’s Austrian Grand Prix derived from unpunished incidents.
Wolff laat zich in ieder geval niet voor het McLaren karretje spannen.
En dat is dus precies de kracht van Britse media.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Dat was niet helemaal zuiver geformuleerd inderdaad.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:33 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
was even in de war door onderstaande. Vandaar mijn vraag.
[..]
Nee die wil Max nog steedsquote:Op maandag 1 juli 2024 11:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wolff: No ‘correlation’ between Verstappen/Norris Austria F1 incident and 2021 clashes
Mercedes boss Toto Wolff has denied the claim that Max Verstappen’s clash with Lando Norris in Formula 1’s Austrian Grand Prix derived from unpunished incidents.
Wolff laat zich in ieder geval niet voor het McLaren karretje spannen.
Geen last vanquote:Op maandag 1 juli 2024 11:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Gaat ook wel gebeuren, denk ik. RBR faalt met de motor, ze zijn Newey al kwijt, het botert niet tussen Horner, Marko en Jos. Het zal best dat Max er volgend jaar nog rijdt, maar daarna zal het wel zo'n beetje klaar zijn.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die wil Max echt graag in z'n team hebben
quote:Op maandag 1 juli 2024 11:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die wil Max echt graag in z'n team hebben
Ook het eerste wat ik dacht inderdaad.quote:
100% dit dus. De enige die echt op en over het randje aan het gaan was was Norris in deze. Zelfs daar waar Verstappen straf voor kreeg was er ruim meer dan een wagenbreedte voor Norris die niks deed om een aanvaring te voorkomen. In de rondes daarvoor was Norris vrij gevaarlijk bezig met die divebombs (is hij bij Ricciardo in de leer geweest?quote:Op maandag 1 juli 2024 11:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
En dat is dus precies de kracht van Britse media.
Tijdens Max vs Lewis was de "narrative" dat Max nog jong was, wild was, veel wilde wat niet kon en was Max natuurlijk de schuldige en Lewis deed nooit iets fout en maakte hooguit een zeldzaam foutje hier en daar.
Nu krijgen wij Max vs Norris en is Norris eigenlijk diegene die er net bij komt kijken als het om overwinningen gaat. Echter weet men nu weer een "narrative" neer te zetten dat Norris kalm is, degelijk is, weinig fout doet en dat Max nog steeds de wilde gast is die gevaarlijk rijdt.
Norris duwt vorige week Max van de baan en media zwijft, Max gaat er makkelijk (en GOED) mee om, Norris doet arrogant en zegt dat hij niks fout heeft gedaan.
Norris doet meerdere dive-bombs, verremt zich flink en zorgt een rondje of wat eerder al bijna voor een crash, zeurt over alles wat los en vast zit (pit-stop, verdedigende acties van Max) om Max eraan te naaien. Kan niet wachten met inhalen, kan geen goede strategie bepalen om er voorbij te komen, komt vier/vijf keer buiten de baan om Max bij te houden, maar heeft volgens de media nog steeds niks fout gedaan.
Lachwekkend en inderdaad dusdanig overheersend dat zelfs de Max fans er door beïnvloed worden.
Dat wordt genieten in copse!quote:Op maandag 1 juli 2024 11:54 schreef Tijn het volgende:
Zo typisch ook dat de volgende race Silverstone is
hij heeft helemaal geen punten.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee heeft (uiteraard) geen strafpunten.
Helaas niet nee. Had rustiger terug moeten rijden. Dan was niet zijn band gedelamineerd geweestquote:
En had hij minder achterstand opgelopen.quote:Op maandag 1 juli 2024 12:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Helaas niet nee. Had rustiger terug moeten rijden. Dan was niet zijn band gedelamineerd geweest
Nou draai je de zaak om. Andrea Stella heeft zijn eigen agenda en weet heel goed op welk Brits sentiment hij inspeelt maar bij Sky enzo staan ze standaard klaar als apen met de hand bij het aarsgat klaar om hun stront te gooien. Het was gewoon wachten tot er weer eens iets kwam dat als aanleiding gebruikt zou kunnen worden.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Niet bij track limits inderdaad. Ook niet voor speeding in de pitlane of overschrijden van de witte pijn bij de pit entry of exit. De standaard 5s straffen zeg maar.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je geen strafpunten voor track limits. Maar we zouden het iemand moeten vragen die wat dieper in de regels zit.
@:Starflyer Weet jij hoe het exact zit?
Daarom zouden ze bij een actie die over de schreef gaat altijd straffen moeten uitdelen, ongeacht of het gevolg een crash is of niet. Diegene die de crash voorkomt is altijd in het nadeel.quote:Op maandag 1 juli 2024 10:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel zo dat er soms pas naar gekeken wordt als er een crash is.
Tussen Sainz en Verstappen was geen crash, dus daar is niet naar gekeken.
Je ziet wel vaker een discutabele beslissing, dat hou je in autosport.
Precies, en als je toen al die straffen had uitgedeeld had nu niemand kunnen zeggen dat de straf van Max overdreven was. Het is gewoon niet consequent. Ze zeggen dat ze nooit kijken naar de uitkomst, maar dat is precies wat ze doen.quote:Op maandag 1 juli 2024 12:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daarom zouden ze bij een actie die over de schreef gaat altijd straffen moeten uitdelen, ongeacht of het gevolg een crash is of niet. Diegene die de crash voorkomt is altijd in het nadeel.
Dus zowel de actie van Sainz vorig jaar of Norris vorige week had bestraft moeten worden imho. Net zoals de actie van Hulkenberg zaterdag bestraft werd zonder dat er een crash was. Hooguit Alonso die van de baan ging, maar dat moest Verstappen vorige week en vorig jaar ook om een crash te vermijden.
Snap wel dat ze niet straffen als er niks gebeurt.quote:Op maandag 1 juli 2024 12:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daarom zouden ze bij een actie die over de schreef gaat altijd straffen moeten uitdelen, ongeacht of het gevolg een crash is of niet. Diegene die de crash voorkomt is altijd in het nadeel.
Dus zowel de actie van Sainz vorig jaar of Norris vorige week had bestraft moeten worden imho. Net zoals de actie van Hulkenberg zaterdag bestraft werd zonder dat er een crash was. Hooguit Alonso die van de baan ging, maar dat moest Verstappen vorige week en vorig jaar ook om een crash te vermijden.
Ik niet. Fout is fout. En als ze niet straffen blijven de coureurs het doen, wat hier dus tot een onnodige crash leidde.quote:Op maandag 1 juli 2024 12:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Snap wel dat ze niet straffen als er niks gebeurt.
Klopt, had vrij veel sidepod damage. Zag ik al een keertje op beelden van zijn battle met Hulk.quote:Op maandag 1 juli 2024 12:52 schreef franklop het volgende:
[ x ]
Geen idee of dat al gedeeld was. Perez niet schadevrij gebleven gisteren
die moet van Toto zijn toekomstige teamgenoot te vriend houdenquote:Op maandag 1 juli 2024 13:09 schreef Starflyer het volgende:
Russell vindt het niemands fout. Gewoon een racing incident.
[ x ]
Ik zeg alleen hoe het kennelijk in mijn hoofd werkt, ik weet dat het onzin is, maar zo werkt dat hele narratief dus.quote:Op maandag 1 juli 2024 12:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou draai je de zaak om. Andrea Stella heeft zijn eigen agenda en weet heel goed op welk Brits sentiment hij inspeelt maar bij Sky enzo staan ze standaard klaar als apen met de hand bij het aarsgat klaar om hun stront te gooien. Het was gewoon wachten tot er weer eens iets kwam dat als aanleiding gebruikt zou kunnen worden.
Het was bij Vettel en Schumacher niet anders. Je bent beter dan een Brit dus moet je besmeurd worden.
De vergelijking van Mol gaat niet op omdat het één een voorvleugel is en de ander een achtervleugel met ophanging. De voorvleugel kan binnen 10 seconden vervangen worden en een achtervleugel (gechargeerd) niet eens binnen een uur.quote:
Iedereen bij Mercedes is lid geworden van de Max Verstappen fanclub.quote:Op maandag 1 juli 2024 13:09 schreef Starflyer het volgende:
Russell vindt het niemands fout. Gewoon een racing incident.
[ x ]
Wordt hoog tijd voor weer een boycot.quote:Op maandag 1 juli 2024 13:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
Haha_O-
ben ff het Sky commentaar aan het luisteren en hoor meteen Ted Kravitz:
"Well Lando, welcome to the world of racing Max Verstappen!"
Norris had ook een lekke achterband. Band sloeg bodywork kapot met als gevolg veel carbon op de baan.quote:Op maandag 1 juli 2024 13:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De vergelijking van Mol gaat niet op omdat het één een voorvleugel is en de ander een achtervleugel met ophanging. De voorvleugel kan binnen 10 seconden vervangen worden en een achtervleugel (gechargeerd) niet eens binnen een uur.
Op het moment dat Perez de gehele achterkant van zijn auto sloopt was al duidelijk dat zijn race over was met een DNF. Naar de pit rijden en overal op de racebaan stukken vleugel achterlaten had voor hem geen toegevoegde waarde, daarmee kon hij de race van andere coureurs nog flink in de war schoppen. Norris daarentegen had met een kapotte voorvleugel gewoon nog de mogelijkheid om in de punten te finishen.
Het is een beetje flauw van Mol
Zin punt is dus dat die band vervangen kon worden. Ik ken overigens ook wel vaker coureurs op hun velg zien terugrijden en daarbij gewoon de race zien vervolgen.quote:Op maandag 1 juli 2024 13:19 schreef PirE het volgende:
[..]
Norris had ook een lekke achterband. Band sloeg bodywork kapot met als gevolg veel carbon op de baan.
Ja, dit. Helemaal.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Tijdens Max vs Lewis was de "narrative" dat Max nog jong was, wild was, veel wilde wat niet kon en was Max natuurlijk de schuldige en Lewis deed nooit iets fout en maakte hooguit een zeldzaam foutje hier en daar.
Nu krijgen wij Max vs Norris en is Norris eigenlijk diegene die er net bij komt kijken als het om overwinningen gaat. Echter weet men nu weer een "narrative" neer te zetten dat Norris kalm is, degelijk is, weinig fout doet en dat Max nog steeds de wilde gast is die gevaarlijk rijdt.
Norris duwt vorige week Max van de baan en media zwijft, Max gaat er makkelijk (en GOED) mee om, Norris doet arrogant en zegt dat hij niks fout heeft gedaan.
Norris doet meerdere dive-bombs, verremt zich flink en zorgt een rondje of wat eerder al bijna voor een crash, zeurt over alles wat los en vast zit (pit-stop, verdedigende acties van Max) om Max eraan te naaien. Kan niet wachten met inhalen, kan geen goede strategie bepalen om er voorbij te komen, komt vier/vijf keer buiten de baan om Max bij te houden, maar heeft volgens de media nog steeds niks fout gedaan.
Lachwekkend en inderdaad dusdanig overheersend dat zelfs de Max fans er door beïnvloed worden.
Norris moet als hij voor een WK wil strijden nog veel leren. Was gisteren veel te ongeduldig en in Barcelona juist te geduldig, daar had hij na de start juist veel eerder Russell voorbij moeten gaan.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Terug naar de pits rijden als er nog een mogelijkheid is om daarna verder te gaan zoals bij Norris lijkt me prima.quote:Op maandag 1 juli 2024 13:31 schreef Nattekat het volgende:
Het punt was meer dat die straf van Perez eigenlijk onzin was omdat er wel vaker wrakken teruggereden worden. Niet andersom.
Ergens zie ik nog wel aankomen dat Piastri hem langzaam maar zeker voorbij gaat streven de komende seizoenen en eerder om wereldtitels zal gaan strijden dan Norris. Die lijkt ineens een totaal andere coureur te zijn geworden sinds hij een overwinning heeft mogen proeven.quote:Op maandag 1 juli 2024 14:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Norris moet als hij voor een WK wil strijden nog veel leren. Was gisteren veel te ongeduldig en in Barcelona juist te geduldig, daar had hij na de start juist veel eerder Russell voorbij moeten gaan.
Piastri is Kimi 2.0. Die gaat het nog ver brengen ja.quote:Op maandag 1 juli 2024 14:33 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ergens zie ik nog wel aankomen dat Piastri hem langzaam maar zeker voorbij gaat streven de komende seizoenen en eerder om wereldtitels zal gaan strijden dan Norris. Die lijkt ineens een totaal andere coureur te zijn geworden sinds hij een overwinning heeft mogen proeven.
Daarom, Norris is nog te gretig en dan ga je fouten maken.quote:Op maandag 1 juli 2024 14:50 schreef Red_85 het volgende:
Hoe vaker ik kijk naar de actie van Lando, hoe meer ik zie dat hij in een gat duikt wat er niet is en nog genoeg ruimte heeft om daar vooral weg te gaan.
Zie de succesvolle actie van Ver op Sai in 2023.
Norris had dit kunnen voorkomen, maar met hoe die zat qua positie hoefde die het niet te voorkomen.quote:Op maandag 1 juli 2024 14:50 schreef Red_85 het volgende:
Hoe vaker ik kijk naar de actie van Lando, hoe meer ik zie dat hij in een gat duikt wat er niet is en nog genoeg ruimte heeft om daar vooral weg te gaan.
Zie de succesvolle actie van Ver op Sai in 2023.
Nee, maar in the end heeft ie alleen zichzelf. IK denk dat Max na gekalmeerd te zijn zichzelf wel beseft dat dit eigenlijk beter heeft uitgepakt dan hij 1 , Norris 2. Nu loopt hij 10 punten uit in het kampioenschap, anders 2, en wat erachter zit vormt eigenlijk geen bedreiging.quote:Op maandag 1 juli 2024 15:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Norris had dit kunnen voorkomen, maar met hoe die zat qua positie hoefde die het niet te voorkomen.
Uiteindelijk is het natuurlijk ook gewoon dikke pech, 9 van de 10 keer ligt er hoogstens een endplate af na zo'n touché.quote:Op maandag 1 juli 2024 15:11 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Nee, maar in the end heeft ie alleen zichzelf. IK denk dat Max na gekalmeerd te zijn zichzelf wel beseft dat dit eigenlijk beter heeft uitgepakt dan hij 1 , Norris 2. Nu loopt hij 10 punten uit in het kampioenschap, anders 2, en wat erachter zit vormt eigenlijk geen bedreiging.
Ik heb het voor afgelopen weekend al gezegd, maar ik heb echt het gevoel dat er op een manier op Lando ingepraat wordt die hem niet goed doet. Door het team, door Zak 'what's in a name?' Brown zelf, who knows? Wellicht dingen als "Je hebt nu de snelste auto, dus je kan hem nu verslaan en het kampioenschap winnen" en "Vergeet die vriendschap met Max, op de baan is hij de vijand". Dingen die op zich waar zijn, maar waar Norris slecht mee om lijkt te kunnen gaan. De ster van Formule 1.5 zijn is één ding, maar de druk van een titelgevecht iets heel anders.quote:Op maandag 1 juli 2024 14:33 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ergens zie ik nog wel aankomen dat Piastri hem langzaam maar zeker voorbij gaat streven de komende seizoenen en eerder om wereldtitels zal gaan strijden dan Norris. Die lijkt ineens een totaal andere coureur te zijn geworden sinds hij een overwinning heeft mogen proeven.
Eens, Norris is mentaal veel zwakker dan dat ik door had. Ik vond Lewis al niet sterk, maar die laat kopje vooral hangen als het niet goed gaat. Norris is zowel als het goed gaat als dat het niet goed gaat niet sterk en dan helpt het niet dat hij een engineer heeft die hem opnaait ipv kalmeert.quote:Op maandag 1 juli 2024 14:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Norris moet als hij voor een WK wil strijden nog veel leren. Was gisteren veel te ongeduldig en in Barcelona juist te geduldig, daar had hij na de start juist veel eerder Russell voorbij moeten gaan.
Ik denk dat dat wel meevalt. Red Bull en de rest zitten ook niet stil natuurlijk.quote:Op maandag 1 juli 2024 15:38 schreef nils7 het volgende:
Eens maar gezien de progressie kan 2025 wel eens het jaar van McLaren worden.
Klopt, maar het zou wel verstandiger zijn. Kijk maar naar Verstappen vorige week in Spanje en voig jaar in Oostenrijk.quote:Op maandag 1 juli 2024 15:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Norris had dit kunnen voorkomen, maar met hoe die zat qua positie hoefde die het niet te voorkomen.
Niet als je het doet zoals Norris het deed. Die heeft zijn eigen bodywork en vloer naar de knoppen geslagen omdat ie zo'n haast had om terug te komen. Lijkt me dat er daarbij de nodige stukken carbon/troep van vloer en band op de baan zijn beland.quote:Op maandag 1 juli 2024 14:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Terug naar de pits rijden als er nog een mogelijkheid is om daarna verder te gaan zoals bij Norris lijkt me prima.
Perez met een afgebroken achtervleugel had nooit verder gekund en hem bij de eerste de beste escape road/retire plek neer moeten zetten.
Ja, heel knap ook dat ze vantevoren wisten dat het linker achterwiel bij Verstappen langer zou duren.quote:Op maandag 1 juli 2024 16:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
Vond het trouwens wel lachen hoe Lando twee keer tegelijk pitte met Max. Zeker omdat Max daarom die tweede keer moest wachten op Lando na de bandenwissel (en die eerste keer eigenlijk ook).
Gratis tijdswinst voor McLaren en je hoeft geen strategie te plannen.
je zet de druk er wel op bij een team dat erg goed is in hun pitstops.quote:Op maandag 1 juli 2024 16:51 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Ja, heel knap ook dat ze vantevoren wisten dat het linker achterwiel bij Verstappen langer zou duren.
Wat daar gebeurde was natuurlijk geen menselijke fout.quote:Op maandag 1 juli 2024 17:00 schreef Nizno het volgende:
[..]
je zet de druk er wel op bij een team dat erg goed is in hun pitstops.
dat zeg ik ook niet, maar je zet als McL wel de druk op het team waardoor een uitglijder wel gevolgen heeft.quote:Op maandag 1 juli 2024 17:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat daar gebeurde was natuurlijk geen menselijke fout.
Ik vraag me nog steeds af wat Verstappen gedaan heeft dat niet door de beugel kan, hoe vaker ik het incident zie, hoe harder ik het me afvraag.quote:Op maandag 1 juli 2024 07:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er ontbrak vooral rust bij hem, hij reed ontzettend onrustig. Wat Verstappen deed kan natuurlijk niet door de beugel maar Norris mag ook wel een beetje naar zichzelf kijken.
Als je het van bovenaf ziet, zie je gewoon een typische verdedigende actie waarbij Max net een centimeter te ver gaat. Je ziet ook dat Norris een achterlijke divebomb deed en dat ie alles had kunnen voorkomen.quote:Op maandag 1 juli 2024 17:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af wat Verstappen gedaan heeft dat niet door de beugel kan, hoe vaker ik het incident zie, hoe harder ik het me afvraag.
Zou kunnen maar ik denk niet dat zij op deze voet verder doorontwikkelen en zo ja, dan is dat ook prima en heel knap.quote:Op maandag 1 juli 2024 15:38 schreef nils7 het volgende:
Eens maar gezien de progressie kan 2025 wel eens het jaar van McLaren worden.
Ja die eerste zeker daarom kregen ze ook een straf hiervoorquote:Op maandag 1 juli 2024 16:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
Vond het trouwens wel lachen hoe Lando twee keer tegelijk pitte met Max. Zeker omdat Max daarom die tweede keer moest wachten op Lando na de bandenwissel (en die eerste keer eigenlijk ook).
Gratis tijdswinst voor McLaren en je hoeft geen strategie te plannen.
Zowel vorig jaar als dit jaar kwam McLaren niet erg sterk uit de startblokken. Ze hebben het dit seizoen wel sneller in orde dan in 2023, dus wie weet beginnen ze volgend jaar gelijk goed. Maar ja, hoe beter de auto wordt, hoe moeilijker wordt het om nog grote winst te boeken natuurlijk.quote:Op maandag 1 juli 2024 17:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zou kunnen maar ik denk niet dat zij op deze voet verder doorontwikkelen en zo ja, dan is dat ook prima en heel knap.
Dit ja, Red Bull heeft voor aanstaand weekend weer een aardige upgrade klaar staan, die zou wel moeten doen wat het belooft anders wordt het nog best een zware 2 seizoenshelft.quote:Op maandag 1 juli 2024 17:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Zowel vorig jaar als dit jaar kwam McLaren niet erg sterk uit de startblokken. Ze hebben het dit seizoen wel sneller in orde dan in 2023, dus wie weet beginnen ze volgend jaar gelijk goed. Maar ja, hoe beter de auto wordt, hoe moeilijker wordt het om nog grote winst te boeken natuurlijk.
Was randjequote:Op maandag 1 juli 2024 17:18 schreef mikieu het volgende:
[..]
Ja die eerste zeker daarom kregen ze ook een straf hiervoor
Via F1TV liet Sam Collins Alex Brundle dus zo bleek later een stukje zien, van [enkele] honderden meters vóór de bewuste bocht.quote:Op nomaandag 1 juli 2024 17:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af wat Verstappen gedaan heeft dat niet door de beugel kan, hoe vaker ik het incident zie, hoe harder ik het me afvraag.
Maar dat is toch geen fout? Hij mag toch zelf bepalen welke lijn hij neemt, heb je een link of was het live?quote:Op maandag 1 juli 2024 18:17 schreef Sally het volgende:
[..]
Via F1TV liet Sam Collins een stukje zien, van enkele honderden meters vóór de bewuste bocht.
Daar zie je wel dat Max van de lijn afwijkt.
Maar óók dat Lando daarna instuurt.
Ook een lul dus.quote:
Hij liet niet genoeg ruimte voor Norris (iets minder dan een wagenbreedte),quote:Op maandag 1 juli 2024 18:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar dat is toch geen fout? Hij mag toch zelf bepalen welke lijn hij neemt, heb je een link of was het live?
Honderden meters? Dan zit hij niet in de remzone en hij mag gewoon van richting veranderen om een lijn te kiezen.quote:Op maandag 1 juli 2024 18:17 schreef Sally het volgende:
[..]
Via F1TV liet Sam Collins een stukje zien, van enkele honderden meters vóór de bewuste bocht.
De Verstappen-hater. Daar kun je geen objectieve analyse van verwachten. Belachelijk dat hij überhaupt voor F1TV werkt.quote:
Je mag een beweging maken om te verdedigen en dan heb je ook nog bocht 2 voor 3. In mijn ogen mag je dan 1x van lijn wisselen tussen bocht 1 en 2 en dan weer een move tussen 2 en 3 omdat het 2 verschillende (rechte) stukken zijn (ook al rem je niet voor 2).quote:Op maandag 1 juli 2024 18:17 schreef Sally het volgende:
[..]
Vond het wel grappig dat hij Verstappen helemaal niets vond en ook geen potentiele kampioen in hem zag, was in 2016 denk ikquote:Op maandag 1 juli 2024 18:32 schreef Jane het volgende:
[..]
De Verstappen-hater. Daar kun je geen objectieve analyse van verwachten. Belachelijk dat hij überhaupt voor F1TV werkt.
Het zou wel karma zijn als Max aan de binnenkant zit in die situatie. 10 seconden penalty pakken en winnen. Vervolgens met een Nederlandse vlag een ereronde rijden met Super Max door de speakers.quote:
Vliegen normaliter ook samen terug toch, maar wie weet dit keer niet.quote:Op maandag 1 juli 2024 18:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ze stonden naast elkaar de pers te woord te staan
[ twitter ]
Precies zo als je hier beschrijft vond ik dat ook. Van bovenaf is dat goed te zien.quote:Op maandag 1 juli 2024 17:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je het van bovenaf ziet, zie je gewoon een typische verdedigende actie waarbij Max net een centimeter te ver gaat. Je ziet ook dat Norris een achterlijke divebomb deed en dat ie alles had kunnen voorkomen.
Oh damnquote:Op maandag 1 juli 2024 18:56 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Dit was ook gebeurd, klinkt wel als iets dat Stroll zou doen
Dat komt omdat Norris nogal stoom uit zijn oren had komen. Was hij rustig naar de pits teruggereden dan had hij nog punten gehaald ookquote:Op maandag 1 juli 2024 13:19 schreef PirE het volgende:
[..]
Norris had ook een lekke achterband. Band sloeg bodywork kapot met als gevolg veel carbon op de baan.
Wat hadden ze volgens die Lando fan dan moeten doen?quote:Op maandag 1 juli 2024 18:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
[ twitter ]
Die foto is wel op het juiste moment genomenquote:Op maandag 1 juli 2024 18:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |