hij heeft helemaal geen punten.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee heeft (uiteraard) geen strafpunten.
Helaas niet nee. Had rustiger terug moeten rijden. Dan was niet zijn band gedelamineerd geweestquote:
En had hij minder achterstand opgelopen.quote:Op maandag 1 juli 2024 12:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Helaas niet nee. Had rustiger terug moeten rijden. Dan was niet zijn band gedelamineerd geweest
Nou draai je de zaak om. Andrea Stella heeft zijn eigen agenda en weet heel goed op welk Brits sentiment hij inspeelt maar bij Sky enzo staan ze standaard klaar als apen met de hand bij het aarsgat klaar om hun stront te gooien. Het was gewoon wachten tot er weer eens iets kwam dat als aanleiding gebruikt zou kunnen worden.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Hebben jullie niet ook een beetje dat je onbewust (en ook ongewenst) meegaat in het verhaal van de Britjes? Als ik zit te kijken en Max gaat een duel aan dan heb ik heel vaak dat ik denk: oh jee, als dat maar goed gaat. Als hij maar niks doet waardoor hij weer een hoop shit over zich heen krijgt. Max, doe nou een beetje relaxed!
Gisteren had ik dat ik weer. Terwijl als ik het nu terug kijk en er een nachtje over geslapen heb en ook die oude beelden heb terug gezien denk ik dat eerder Norris degene was die wel een beetje had mogen dimmen. Maar door de hele hype die er gecreëerd wordt ben je nog genegen om mee te gaan in al die onzin.
Niet bij track limits inderdaad. Ook niet voor speeding in de pitlane of overschrijden van de witte pijn bij de pit entry of exit. De standaard 5s straffen zeg maar.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je geen strafpunten voor track limits. Maar we zouden het iemand moeten vragen die wat dieper in de regels zit.
@:Starflyer Weet jij hoe het exact zit?
Daarom zouden ze bij een actie die over de schreef gaat altijd straffen moeten uitdelen, ongeacht of het gevolg een crash is of niet. Diegene die de crash voorkomt is altijd in het nadeel.quote:Op maandag 1 juli 2024 10:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel zo dat er soms pas naar gekeken wordt als er een crash is.
Tussen Sainz en Verstappen was geen crash, dus daar is niet naar gekeken.
Je ziet wel vaker een discutabele beslissing, dat hou je in autosport.
Precies, en als je toen al die straffen had uitgedeeld had nu niemand kunnen zeggen dat de straf van Max overdreven was. Het is gewoon niet consequent. Ze zeggen dat ze nooit kijken naar de uitkomst, maar dat is precies wat ze doen.quote:Op maandag 1 juli 2024 12:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daarom zouden ze bij een actie die over de schreef gaat altijd straffen moeten uitdelen, ongeacht of het gevolg een crash is of niet. Diegene die de crash voorkomt is altijd in het nadeel.
Dus zowel de actie van Sainz vorig jaar of Norris vorige week had bestraft moeten worden imho. Net zoals de actie van Hulkenberg zaterdag bestraft werd zonder dat er een crash was. Hooguit Alonso die van de baan ging, maar dat moest Verstappen vorige week en vorig jaar ook om een crash te vermijden.
Snap wel dat ze niet straffen als er niks gebeurt.quote:Op maandag 1 juli 2024 12:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daarom zouden ze bij een actie die over de schreef gaat altijd straffen moeten uitdelen, ongeacht of het gevolg een crash is of niet. Diegene die de crash voorkomt is altijd in het nadeel.
Dus zowel de actie van Sainz vorig jaar of Norris vorige week had bestraft moeten worden imho. Net zoals de actie van Hulkenberg zaterdag bestraft werd zonder dat er een crash was. Hooguit Alonso die van de baan ging, maar dat moest Verstappen vorige week en vorig jaar ook om een crash te vermijden.
Ik niet. Fout is fout. En als ze niet straffen blijven de coureurs het doen, wat hier dus tot een onnodige crash leidde.quote:Op maandag 1 juli 2024 12:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Snap wel dat ze niet straffen als er niks gebeurt.
Klopt, had vrij veel sidepod damage. Zag ik al een keertje op beelden van zijn battle met Hulk.quote:Op maandag 1 juli 2024 12:52 schreef franklop het volgende:
[ x ]
Geen idee of dat al gedeeld was. Perez niet schadevrij gebleven gisteren
die moet van Toto zijn toekomstige teamgenoot te vriend houdenquote:Op maandag 1 juli 2024 13:09 schreef Starflyer het volgende:
Russell vindt het niemands fout. Gewoon een racing incident.
[ x ]
Ik zeg alleen hoe het kennelijk in mijn hoofd werkt, ik weet dat het onzin is, maar zo werkt dat hele narratief dus.quote:Op maandag 1 juli 2024 12:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou draai je de zaak om. Andrea Stella heeft zijn eigen agenda en weet heel goed op welk Brits sentiment hij inspeelt maar bij Sky enzo staan ze standaard klaar als apen met de hand bij het aarsgat klaar om hun stront te gooien. Het was gewoon wachten tot er weer eens iets kwam dat als aanleiding gebruikt zou kunnen worden.
Het was bij Vettel en Schumacher niet anders. Je bent beter dan een Brit dus moet je besmeurd worden.
De vergelijking van Mol gaat niet op omdat het één een voorvleugel is en de ander een achtervleugel met ophanging. De voorvleugel kan binnen 10 seconden vervangen worden en een achtervleugel (gechargeerd) niet eens binnen een uur.quote:
Iedereen bij Mercedes is lid geworden van de Max Verstappen fanclub.quote:Op maandag 1 juli 2024 13:09 schreef Starflyer het volgende:
Russell vindt het niemands fout. Gewoon een racing incident.
[ x ]
Wordt hoog tijd voor weer een boycot.quote:Op maandag 1 juli 2024 13:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
Haha_O-
ben ff het Sky commentaar aan het luisteren en hoor meteen Ted Kravitz:
"Well Lando, welcome to the world of racing Max Verstappen!"
Norris had ook een lekke achterband. Band sloeg bodywork kapot met als gevolg veel carbon op de baan.quote:Op maandag 1 juli 2024 13:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De vergelijking van Mol gaat niet op omdat het één een voorvleugel is en de ander een achtervleugel met ophanging. De voorvleugel kan binnen 10 seconden vervangen worden en een achtervleugel (gechargeerd) niet eens binnen een uur.
Op het moment dat Perez de gehele achterkant van zijn auto sloopt was al duidelijk dat zijn race over was met een DNF. Naar de pit rijden en overal op de racebaan stukken vleugel achterlaten had voor hem geen toegevoegde waarde, daarmee kon hij de race van andere coureurs nog flink in de war schoppen. Norris daarentegen had met een kapotte voorvleugel gewoon nog de mogelijkheid om in de punten te finishen.
Het is een beetje flauw van Mol
Zin punt is dus dat die band vervangen kon worden. Ik ken overigens ook wel vaker coureurs op hun velg zien terugrijden en daarbij gewoon de race zien vervolgen.quote:Op maandag 1 juli 2024 13:19 schreef PirE het volgende:
[..]
Norris had ook een lekke achterband. Band sloeg bodywork kapot met als gevolg veel carbon op de baan.
Ja, dit. Helemaal.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
En dat is dus precies de kracht van Britse media.
Tijdens Max vs Lewis was de "narrative" dat Max nog jong was, wild was, veel wilde wat niet kon en was Max natuurlijk de schuldige en Lewis deed nooit iets fout en maakte hooguit een zeldzaam foutje hier en daar.
Nu krijgen wij Max vs Norris en is Norris eigenlijk diegene die er net bij komt kijken als het om overwinningen gaat. Echter weet men nu weer een "narrative" neer te zetten dat Norris kalm is, degelijk is, weinig fout doet en dat Max nog steeds de wilde gast is die gevaarlijk rijdt.
Norris duwt vorige week Max van de baan en media zwijft, Max gaat er makkelijk (en GOED) mee om, Norris doet arrogant en zegt dat hij niks fout heeft gedaan.
Norris doet meerdere dive-bombs, verremt zich flink en zorgt een rondje of wat eerder al bijna voor een crash, zeurt over alles wat los en vast zit (pit-stop, verdedigende acties van Max) om Max eraan te naaien. Kan niet wachten met inhalen, kan geen goede strategie bepalen om er voorbij te komen, komt vier/vijf keer buiten de baan om Max bij te houden, maar heeft volgens de media nog steeds niks fout gedaan.
Lachwekkend en inderdaad dusdanig overheersend dat zelfs de Max fans er door beïnvloed worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |