Ty.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Uiteindelijk opgeteld bij z'n tijd, dus ja.
Meer dan Lando Verstappen liet vorige week waar Russell van kon profiteren.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:29 schreef Middelpunt het volgende: [..] Genoeg ruimte? Waar dan? Naast de baan zeker, maar op de baan zeker niet.
Op zich was het wel knap dat ze allebei een lekke band hadden, meestal is met zulk soort acties de verdedigende partij de lulquote:Op zondag 30 juni 2024 17:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
Misschien noemen ze het zelf onderling gewoon een racing incident.
Want ja eigenlijk is het gewoon knullig hoe dit geweldige gevecht is geindigd.
Althans, eigenlijk was het niet een technisch topgevecht. Vond Lando eigenlijk niet heel sterk, Max wat beter met controleren. Had meer van Lando verwacht eigenlijk.
Zelfs als alles verder hetzelfde was gebleven, maar die band was niet ontploft, was er niets aan de hand. Dit was echt gewoon pech. Dat Norris daarna zelf ook schade oploopt was doordat Max ook weer net op de verkeerde manier de controle verloor.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:32 schreef Abdus18 het volgende:
het ging ook echt maar om een paar cm, achja
Dan was er niet eens een straf geweestquote:Op zondag 30 juni 2024 17:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs als alles verder hetzelfde was gebleven, maar die band was niet ontploft, was er niets aan de hand. Dit was echt gewoon pech. Dat Norris daarna zelf ook schade oploopt was doordat Max ook weer net op de verkeerde manier de controle verloor.
Tja, Alonso vormt geen bedreiging meer, dus die kunnen ze nu straffeloos ophemelenquote:Op zondag 30 juni 2024 17:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die Britten die nu weer viesmad zijn vinden het dan wel weer geweldig als een Alonso bijvoorbeeld zo scherp verdedigt. Dan is het ineens 'heilig vuur' en bla bla bla.
Ze hadden hem eerder kunnen/moeten geven, dan was die crash er ook niet geweest denk ik, maar achteraf is dat makkelijk uiteraard.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ty.
Ik ben een regeltjes neuker en ik houd niet van uitzonderingen, maar zo halsstarrig de regels opvolgen is enorm flauw.
Norris had het zelfs kunnen voorkomen, dan was ie 20 punten ingelopenquote:Op zondag 30 juni 2024 17:35 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Dan was er niet eens een straf geweest
want? dan had Lando er JUIST voor willen zitten... en denk maar niet dat Max hem dan wel voor had gelaten. We hebben het over Max.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze hadden hem eerder kunnen/moeten geven, dan was die crash er ook niet geweest denk ik, maar achteraf is dat makkelijk uiteraard.
Wel jammer. Max ging ook beheerster terug naar de box.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Op zich was het wel knap dat ze allebei een lekke band hadden, meestal is met zulk soort acties de verdedigende partij de lul
Iets britse rootsquote:Op zondag 30 juni 2024 17:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat voor afschuwelijke interviewer is dat nou weer?
Dan moet hij de kleur van de auto's veranderen.quote:
Canal+quote:Op zondag 30 juni 2024 17:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat voor afschuwelijke interviewer is dat nou weer?
quote:Op zondag 30 juni 2024 17:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
verdient daarmee op de baan wat extra ruimte links en rechts
De fransen nu ook op de britse tourquote:
SOWquote:
Eens. Als dit in bocht 1 bij de start gebeurt heeft iedereen het over een ongelukkig race incident.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
Misschien noemen ze het zelf onderling gewoon een racing incident.
Want ja eigenlijk is het gewoon knullig hoe dit geweldige gevecht is geindigd.
Althans, eigenlijk was het niet een technisch topgevecht. Vond Lando eigenlijk niet heel sterk, Max wat beter met controleren. Had meer van Lando verwacht eigenlijk.
Die houden nog wel Viaplay overeindquote:Op zondag 30 juni 2024 17:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ach ja, Fransen, wat kan ik er nog meer over zeggen
Lol, we hadden het hier toch ook slechts over sport? Ik kan hier ook een boom gaan opzetten over de Britten in WOII, maar dat lijkt me inderdaad net zo vergezocht als een Brexit aanhalen wanneer je het over sport hebt.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:30 schreef Jane het volgende:
[..]
De meeste.
Ik heb geen zin om hier over politiek te gaan discussieren, maar als je de Brexit-onderhandelingen destijds had gevolgd, zou je niet zo verbaasd zijn over die uitspraak.
Ik zeg niet dat hij het verdient in de zin dat het hem toekomt.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waarom zou hij meer ruimte verdienen? Het gaat erom wie de beste is.
Die Stella is gewoon een idioot, dit is hetzelfde kaliber als die tweet van Ferrari jaren geleden.quote:
Simple and clear. Moved left.quote:
Ja, waarom niet? Het was niet Lando's schuld. Wat je nu eigenlijk zegt is dat Max een professionele overtreding heeft begaan. Kan je op zich doen, maar moet je niet blijven doen.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij het verdient in de zin dat het hem toekomt.
Maar wel dat zijn tegenstanders weten dat je Max zijn ruimte claimt en dat je dus zelf met lege handen kan eindigen.
Mindgames.
Zou Norris, met de kennis van nu, die actie weer zo ingezet hebben?
Vroeger werd er nog veel meer met de ellebogen geracet, in de tijden van Senna, Schumacher en zelfs Alonso in zijn kampioensjaren.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij het verdient in de zin dat het hem toekomt.
Maar wel dat zijn tegenstanders weten dat je Max zijn ruimte claimt en dat je dus zelf met lege handen kan eindigen.
Mindgames.
Hij zou precies hetzelfde hebben gedaan om Max uit te schakelen, om vervolgens om Max heen te rijden om geen schade op te lopenquote:Op zondag 30 juni 2024 17:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik mag hopen dat hij genuanceerder is. Dit soort sites zijn goed in selectief quotenquote:
Het zit diep.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Over frustratie gesproken2021 erbij halen
Ik kan me niets erger voorstellen dan verliezen van die cafploeg.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:45 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Het is dat Engeland een cafploeg treft op het EK anders had de dag nog zwaarder kunnen worden voor onze Britse vrienden.
Het gebeurt op het voetbalveld ook, net even een keer geel pakken maar wel intimideren.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja, waarom niet? Het was niet Lando's schuld. Wat je nu eigenlijk zegt is dat Max een professionele overtreding heeft begaan. Kan je op zich doen, maar moet je niet blijven doen.
Denk dat het sowieso zo'n vaart niet zal lopen. Nu zit ie nog even hoog in emotie.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Uiteindelijk weet Norris ook dat het verbreken van de vriendschap hem tonnen gaat kosten in het charteren van privevliegtuigen dus dat is volgende week allemaal weer pais en vree.
In 1992 zou niemand het er lang over gehad hebben, denk ik. Toen waren er iedere zoveel races wel van dit soort incidenten waar een wiel linksaf ging en de auto rechtsaf.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vroeger werd er nog veel meer met de ellebogen geracet, in de tijden van Senna, Schumacher en zelfs Alonso in zijn kampioensjaren.
Toen werd er misschien wel iets te vaak iets afgedaan als 'racing incident', maar tegenwoordig wordt er imo ook veel te snel gejankt als er een beetje contact is.
Precies en de media weet het handig op te stokenquote:Op zondag 30 juni 2024 17:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk dat het sowieso zo'n vaart niet zal lopen. Nu zit ie nog even hoog in emotie.
Ik heb de race nog niet kunnen kijken. Had Norris die straf voor meerdere malen overschrijden tracklimits al eerder kunnen krijgen?quote:Op zondag 30 juni 2024 17:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze hadden hem eerder kunnen/moeten geven, dan was die crash er ook niet geweest denk ik, maar achteraf is dat makkelijk uiteraard.
Om dan meteen tussen die vriendschap van ze te gaan begeven vind ik een beetje treurig.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:44 schreef Rnie het volgende:
[ x ]
Google Translate:
"Zal de vriendschap tussen mij en Max eindigen? Ik weet het niet, het zal van hem afhangen en van hoe hij de wedstrijd uitlegt: als hij beweert gelijk te hebben, is het voorbij, als hij toegeeft dat hij iets stoms heeft gedaan, dan zal ik het begrijpen."
Straf kwam daarna pasquote:Op zondag 30 juni 2024 17:47 schreef DeeBee het volgende:
Toch wel dom gereden, zeker gezien de straf voor Norris gooi je een GP zege weg
Je zou haast vergeten dat er alsnog een Brit heeft gewonnenquote:Op zondag 30 juni 2024 17:45 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Het is dat Engeland een cafploeg treft op het EK anders had de dag nog zwaarder kunnen worden voor onze Britse vrienden.
Ja, hebben ze veel te lang mee gewacht.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb de race nog niet kunnen kijken. Had Norris die straf voor meerdere malen overschrijden tracklimits al eerder kunnen krijgen?
ja, maar die telt niet meequote:Op zondag 30 juni 2024 17:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je zou haast vergeten dat er alsnog een Brit heeft gewonnen
Lekker boeiend, Norris komt uit een extreem gefortuneerd nest.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Uiteindelijk weet Norris ook dat het verbreken van de vriendschap hem tonnen gaat kosten in het charteren van privevliegtuigen dus dat is volgende week allemaal weer pais en vree.
Uiteindelijk is racen ook gewoon geen clean sport in veel gevallen. Ego altijd bovenaan, dan pas de regels. Maar goed ik denk dat kwalitatief goed racen altijd zou moeten winnen (wellicht tegen beter weten in)quote:Op zondag 30 juni 2024 17:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het gebeurt op het voetbalveld ook, net even een keer geel pakken maar wel intimideren.
Dat hoort erbij.
Max gaat niet zomaar aan de kant en dat weet Norris nu ook wel.
Een volgende keer in een gelijke situatie zal Norris misschien toch even de volgende DRS-zone afwachten.
Ik zeg ook nergens dat het netjes is van Max maar het is hoe hij zijn reputatie claimt.
predominantly at fault, het is ook alweer een tijdje geleden maar dat betekent niet alleen schuldig maar meer schuldig.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja, waarom niet? Het was niet Lando's schuld. Wat je nu eigenlijk zegt is dat Max een professionele overtreding heeft begaan. Kan je op zich doen, maar moet je niet blijven doen.
De crash gebeurde twee ronden na die laatste TL.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb de race nog niet kunnen kijken. Had Norris die straf voor meerdere malen overschrijden tracklimits al eerder kunnen krijgen?
Dan is 10 seconden + 2 strafpunten overdreven.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
predominantly at fault, het is ook alweer een tijdje geleden maar dat betekent niet alleen schuldig maar meer schuldig.
Als Norris echt eerlijk in zijn bewoording is, dan is het treurig om een vriendschap af te laten hangen van een race incident.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Om dan meteen tussen die vriendschap van ze te gaan begeven vind ik een beetje treurig.
maar kwam wel neer op, Max deed het destijds dus nu mag lando het ook prima doen.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit was veel genuanceerder in het echt
Inconsequente straffen horen bij de F1, dat is historisch erfgoedquote:Op zondag 30 juni 2024 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan is 10 seconden + 2 strafpunten overdreven.
Heb sowieso dit jaar al gekke straffen gezien terwijl andere zaken onbestraft bleven
Als we alleen maar DRS inhaalacties te zien krijgen, word je het ook snel zat.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Uiteindelijk is racen ook gewoon geen clean sport in veel gevallen. Ego altijd bovenaan, dan pas de regels. Maar goed ik denk dat kwalitatief goed racen altijd zou moeten winnen (wellicht tegen beter weten in)
Dat er in 2016 een vriendschap klapte tussen de Mercedes-teamgenoten was wel logischquote:Op zondag 30 juni 2024 17:50 schreef Rnie het volgende:
[..]
Als Norris echt eerlijk in zijn bewoording is, dan is het treurig om een vriendschap af te laten hangen van een race incident.
Maargoed, hoog in de emotie.
Ja klopt. Lando had het kunnen voorkomen, door niet proberen in te halen. Maar ja dan kan je dus beter thuisblijven. Snap niet echt waarom zij het dan zogenaamd deels Lando's schuld noemen, wat deed hij fout?quote:Op zondag 30 juni 2024 17:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
predominantly at fault, het is ook alweer een tijdje geleden maar dat betekent niet alleen schuldig maar meer schuldig.
Strafpuntensysteem is sowieso failliet, Magnussen had dan al lang een keer aan de kant moeten zitten.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb sowieso dit jaar al gekke straffen gezien terwijl andere zaken onbestraft bleven
Hij hield een lijn aan die ging kruisen met die van Max. Dan neem je een enorm risico.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja klopt. Lando had het kunnen voorkomen, door niet proberen in te halen. Maar ja dan kan je dus beter thuisblijven. Snap niet echt waarom zij het dan zogenaamd deels Lando's schuld noemen, wat deed hij fout?
Na Monaco konden we het hebben over die idiote rode vlag regelquote:Op zondag 30 juni 2024 17:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als we alleen maar DRS inhaalacties te zien krijgen, word je het ook snel zat.
Er zullen altijd incidenten blijven als 2 auto's en bestuurders aan elkaar gewaagd zijn.
Je kan ook niet van Max of een andere rijder verwachten dat hij het zomaar cadeau geeft.
Uiteindelijk scheelde het vandaag 10cm tussen "mooie poging" en "beiden uit de strijd om het podium".
We hebben nu in ieder geval iets om het over te hebben na de race, dat is ook wel anders geweest (Monaco?)
Als zoiets na 1 incident in een professionele situatie al verbroken wordt dan is het geen vriendschap.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:50 schreef Rnie het volgende:
[..]
Als Norris echt eerlijk in zijn bewoording is, dan is het treurig om een vriendschap af te laten hangen van een race incident.
Maargoed, hoog in de emotie.
Ik heb het nu een keer of 10 terug gezien, wel wat zwaar bestraft eigenlijk want hij laat ruimte genoeg, maar goed uiteindelijk is Norris zwaarder bestraft, want 0 punten.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Om het van 10 centimeter af te laten hangen is wel ernstig. Er lopen in de Formule 1 ten slotte grotere lullen rondquote:Op zondag 30 juni 2024 17:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als zoiets na 1 incident in een professionele situatie al verbroken wordt dan is het geen vriendschap.
Kijk, als Max nu wat met z'n vriendin had aangeknoopt dan snap ik het. Dat zijn wel echte tracklimits voor een vriendschap.
Doet ie nog wat dan? Naast herhalingen over stroll?quote:Op zondag 30 juni 2024 17:55 schreef -XOR- het volgende:
Nu al benieuwd naar de nieuwe Rocketpoweredmohawk.
Ze geven geen 5s meer voor crashes. Wel een goede verandering.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb het nu een keer of 10 terug gezien, wel wat zwaar bestraft eigenlijk want hij laat ruimte genoeg, maar goed uiteindelijk is Norris zwaarder bestraft, want 0 punten.
Hij had een botsing kunnen vermijden, zoals Verstappen vorige week deed, toen Norris hem minder ruimte liet dan Verstappen hem nu.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja klopt. Lando had het kunnen voorkomen, door niet proberen in te halen. Maar ja dan kan je dus beter thuisblijven. Snap niet echt waarom zij het dan zogenaamd deels Lando's schuld noemen, wat deed hij fout?
Als iemand de schuld krijgt is 10 sec straf tegenwoordig de standaard, het was 5 seconden. De 10 seconden is wat de meeste fans wilde want 5 sec straf had voor de meeste coureurs geen gevolgen. De strafpunten horen bij de straffen, dat is 'nooit' anders geweest.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zijn laatste podcast ging over #TeamLHquote:Op zondag 30 juni 2024 17:56 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Doet ie nog wat dan? Naast herhalingen over stroll?
Dat staat niet in het rapport van de Stewards. Daar staat 'predominantly', dus meer Max' schuld dan Norris, maar er staat niet dat Norris geen schuld heeft. Gewoon even voor de compleetheid.quote:
Klinkt nogal eenzijdig, Norris gaat er vanuit dat hij geen fouten heeft gemaakt maar is dat inderdaad zo?quote:Op zondag 30 juni 2024 17:44 schreef Rnie het volgende:
[ x ]
Google Translate:
"Zal de vriendschap tussen mij en Max eindigen? Ik weet het niet, het zal van hem afhangen en van hoe hij de wedstrijd uitlegt: als hij beweert gelijk te hebben, is het voorbij, als hij toegeeft dat hij iets stoms heeft gedaan, dan zal ik het begrijpen."
Hij zei letterlijk dat die de hele dag geen enkele fout gemaakt hadquote:Op zondag 30 juni 2024 18:05 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Klinkt nogal eenzijdig, Norris gaat er vanuit dat hij geen fouten heeft gemaakt maar is dat inderdaad zo?
Norris raakte Verstappen op de achterband, dan zat hij er dus nog achter en had hij niet zo eager die bocht in moeten sturen.
Die was al lang daarvoor geklapt.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat er in 2016 een vriendschap klapte tussen de Mercedes-teamgenoten was wel logisch
Zelfs na het incident maakt hij de fout door te snel naar de pit te willen rijden waardoor de band uiteen gereten werd.quote:Op zondag 30 juni 2024 18:06 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Hij zei letterlijk dat die de hele dag geen enkele fout gemaakt had
De bocht was natuurlijk de andere kant op. Max stuurde juist wat naar links waardoor ze elkaar raakte en word daarom als hoofdschuldige aangewezen.quote:Op zondag 30 juni 2024 18:06 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Volgens de FIA moet je dus maar rechtdoor rijden in een bocht?
100% eensquote:Op zondag 30 juni 2024 17:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als zoiets na 1 incident in een professionele situatie al verbroken wordt dan is het geen vriendschap.
Kijk, als Max nu wat met z'n vriendin had aangeknoopt dan snap ik het. Dat zijn wel echte tracklimits voor een vriendschap.
Ik zou zoiets sowieso buiten de media laten en gewoon zeggen "we praten hier later nog wel even samen over".
Zeker als de stoom nog uit je oren komt.
Dit vraag je toch ook niet?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |