Wat is jouw oplossing dan?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:14 schreef Glazenmaker het volgende:
Oh nee jongeren doen wat illegaals. Dan maar snel iedereen extra regels opleggen om het illegale extra illegaal te maken.
Alles opgelost.
De ouderwetsche rollerbank voor elektrische fietsen en een minimum leeftijd voor elektrische fietsen.quote:
de pvv gaat toch geen regels bedenken voor zijn eigen volkquote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:30 schreef Metalfrost het volgende:
PVV zal wel als een schoothondje volgen, gezien het nu niks anders is dan een VVD met een antimigratiebeleid.
Helmplicht is voldoende.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:14 schreef ToT het volgende:
Het moet aangepakt worden, maar dit schiet ook wel weer erg door.
En idd; straks heb je deze verplichtingen ook met een normale e-bike.
Leeftijd naar 16 is voldoende. Opgevoerde bikes gelijk in beslag nemen en vernietigen.
rollerbank is geen oplossing, toen ik nog scooter reed kon dat ding 75/uur, meerdere keren op de rollerbank gestaan en nooit een boete gehad omdat ik met een simpel knopje de begrenzer kon activeren en ik vervolgens met dat zelfde knopje de 'code' kort kort lang kort lang moest inhouden om de begrenzer er weer af te halen, en dat was 25 jaar of wat geleden, die truukjes zullen er nu ook vast wel zijnquote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De ouderwetsche rollerbank voor elektrische fietsen en een minimum leeftijd voor elektrische fietsen.
Ik vind een e-bike dan best wel weer een prima oplossing voor scholieren uit het buitengebied die ver moeten fietsen naar een middelbare school. Ik had op mijn middelbare school leerlingen die 20 a 25 km fietsten, een elektrische fiets had ik ze wel gegund.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:24 schreef Gia het volgende:
Hier in het verkeersloze centrum, is 2 weken geleden nog een kindje van 4 jaar overhoop gereden door een kind op een fatbike. De ouders van die jongen zijn hiervoor aansprakelijk gesteld. Het kind kreeg alleen een boete voor 'fietsen' waar het niet mocht. Ik had hem, gvd, een taakstraf opgelegd.
Ik ben het er dus wel mee eens. Sowieso de leeftijdsgrens van 16 jaar. Maar die mag wmb ook gelden voor de de gewone e-bike. Ook veel gezonder voor de jeugd om gewoon flink te moeten trappen naar school en niet te zoeven, of je gemakje.
Helm dragen vind ik eigen verantwoording. Ik ken mensen die al eens gevallen zijn met hun fiets en uit eigen beweging een helm zijn gaan dragen.
Leeftijdsgrens is voor de veiligheid van andere weggebruikers; kinderen houden zich over het algemeen minder goed aan de verkeersregels, nemen voorrang, schieten zo nog effe vlug voor je auto langs, wanen zich onkwetsbaar. Moeten we gewoon niet willen.
Inderdaad niet die meer-regeltjes kramp weer, gewoon controleren als men zich niet aan de bestaande regels houdt.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:09 schreef Origami94 het volgende:
Wat liberaal zijn die vvd'ers ook
ben benieuwd wanneer het gaat stormen in die partij als de pvv stemmen blijft trekken van ze, de omhooggevallen lullo's met een liberale grondslag in de partij zullen vroeg of laat wel gaan zagen aan de poten van dilan
De fatbikes hebben geen gashendel.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:53 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
rollerbank is geen oplossing, toen ik nog scooter reed kon dat ding 75/uur, meerdere keren op de rollerbank gestaan en nooit een boete gehad omdat ik met een simpel knopje de begrenzer kon activeren en ik vervolgens met dat zelfde knopje de 'code' kort kort lang kort lang moest inhouden om de begrenzer er weer af te halen, en dat was 25 jaar of wat geleden, die truukjes zullen er nu ook vast wel zijn
Is dit een gedicht?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:04 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
De fatbikes hebben geen gashendel.
Die word er bij geplaats en dan opgevoerd.
Het is zo duim hendel.
Trappen hoeven ze niet meer.
Fatbike is gewoon de nieuwe snorbrommer geworden voor velen .
Hier op de strand zie ik ze ook
Lekker crossen door de zand en de gras.
Lekker over alles heen rijden .
Niks mis mee deed ik vroeger ook .
Kinderen zijn kinderen maar het is voor de ouders wel een noodzaak dat de kinderen aan de wet houden .
Mijn stiefvader was simpel
Voer dat dingen op en ik sloop met een hamer in stukjes
En ja hij was gek genoeg om dat te doen .
Tegenwoordig is het hier heb je de spullen zodat ik geen last van heb.
Genoeg aan mijn kop rest van de dag
Wel daar lijkt het op
Klaas?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:04 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
De fatbikes hebben geen gashendel.
Die word er bij geplaats en dan opgevoerd.
Het is zo duim hendel.
Trappen hoeven ze niet meer.
Fatbike is gewoon de nieuwe snorbrommer geworden voor velen .
Hier op de strand zie ik ze ook
Lekker crossen door de zand en de gras.
Lekker over alles heen rijden .
Niks mis mee deed ik vroeger ook .
Kinderen zijn kinderen maar het is voor de ouders wel een noodzaak dat de kinderen aan de wet houden .
Mijn stiefvader was simpel
Voer dat dingen op en ik sloop met een hamer in stukjes
En ja hij was gek genoeg om dat te doen .
Tegenwoordig is het hier heb je de spullen zodat ik geen last van heb.
Genoeg aan mijn kop rest van de dag
Wel daar lijkt het op
Ik ben maar een random internet gek. We Hebben gelukkig een hele politie organisatie om wat beters te verzinnen. Een hele productcategorie verbieden, omdat sommigen er misbruik van maken vind ik te ver gaan. Je ziet dat eigenlijk alleen gebeuren bij jongeren die nog geen stemrecht hebben. Auto's worden ook veel te hard gereden en zijn veel dodelijker, met name voor omstanders ook. Desondanks doet de VVD niet hysterisch over dat voertuig. Sterker ze zijn de zelfverklaarde auto partij.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:53 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
rollerbank is geen oplossing, toen ik nog scooter reed kon dat ding 75/uur, meerdere keren op de rollerbank gestaan en nooit een boete gehad omdat ik met een simpel knopje de begrenzer kon activeren en ik vervolgens met dat zelfde knopje de 'code' kort kort lang kort lang moest inhouden om de begrenzer er weer af te halen, en dat was 25 jaar of wat geleden, die truukjes zullen er nu ook vast wel zijn
Is best in wetgeving te gieten. Dat je alleen de trapondersteuning mag gebruiken buiten de bebouwde kom. Vrees alleen dat dan het trappen zwaarder is dan op een normale fiets, binnen de bebouwde kom.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:02 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vind een e-bike dan best wel weer een prima oplossing voor scholieren uit het buitengebied die ver moeten fietsen naar een middelbare school. Ik had op mijn middelbare school leerlingen die 20 a 25 km fietsten, een elektrische fiets had ik ze wel gegund.
Als je kind geen fatbike heeft dan brokkelt je status als ouder af natuurlijk. Kan niet zo zijn dat je minder verdient dan de vader van Djaylano.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Minimumleeftijd van 16 jaar + helmplicht lijkt mij voldoende. Je ziet vaak kinderen voorbij scheuren op zo'n ding, waarbij ik mij afvraag wat de ouders van die kinderen bezielt om zo'n ding voor hun kroost aan te schaffen.
Nog meer regeltjes en uitzonderingen op uitzondering. Hoeveel meer politie hebben we dadelijk nodig om het te handhaven.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Is best in wetgeving te gieten. Dat je alleen de trapondersteuning mag gebruiken buiten de bebouwde kom. Vrees alleen dat dan het trappen zwaarder is dan op een normale fiets, binnen de bebouwde kom.
Waarom?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:24 schreef Gia het volgende:
Hier in het verkeersloze centrum, is 2 weken geleden nog een kindje van 4 jaar overhoop gereden door een kind op een fatbike. De ouders van die jongen zijn hiervoor aansprakelijk gesteld. Het kind kreeg alleen een boete voor 'fietsen' waar het niet mocht. Ik had hem, gvd, een taakstraf opgelegd.
Ditquote:
Je vraagt nu toch wel bijzonder veel van Giaquote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Denk eens een keer na Gia voordat je je onderbuik leegt.
Waarom niet ?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:44 schreef Fok-it het volgende:
Minimumleeftijd is noodzakelijk. Het gelijkstellen aan bromfiets incl bromfiets rijbewijs is idioot. Dan kan je dat ook wel gaan opzetten voor demente e-bike Ria's die het fietspad terroriseren
Je kan ook gewoon een keer water drinken he voor de verandering. Misschien dat je posts dan wel goed overkomenquote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:51 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Waarom niet ?
Voor de brommer rijbewijs was er een certificaat.
Daarvoor kon elke imbeciel op 16jaar een brommer rijden
De rede dat er brommer certificaat is onstaan zodat de mensen de regels wiste .
De reden dat er een brommer rijbewijs is gekomen .
Was dat nog steeds sukkeld overal schijt aan hadden .
Wel er is nu weer een herhaling genaamt de E-bike.
Dit heeft niks met liberaal zijn te maken.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:09 schreef Origami94 het volgende:
Wat liberaal zijn die vvd'ers ook
ben benieuwd wanneer het gaat stormen in die partij als de pvv stemmen blijft trekken van ze, de omhooggevallen lullo's met een liberale grondslag in de partij zullen vroeg of laat wel gaan zagen aan de poten van dilan
Zoals de helmplicht voor snorfietsen? Mede daar door is er een explosie aan ebikes ontstaan.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:14 schreef Glazenmaker het volgende:
Oh nee jongeren doen wat illegaals. Dan maar snel iedereen extra regels opleggen om het illegale extra illegaal te maken.
Alles opgelost.
De snorders zonder helm waren toen niet illegaal bezig, maar vadertje staat wilde graag extra veiligheid. Ik denk trouwens dat die helmplicht best een zwengel aan de fatbike vraag heeft gegeven, maar zeer lichte trapbewegingen hoeven maken in ruil voor de helft van de prijs op je 12e al rond kunnen scheuren was sowieso wel populair geworden.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zoals de helmplicht voor snorfietsen? Mede daar door is er een explosie aan ebikes ontstaan.
Kind is nog niet dood, hoor. Moest wel naar het ziekenhuis. Kind heeft wel bewust met een fatbike in een voetgangersgebied gereden.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarom?
Heeft dat kind het andere kindje bewust doodgereden? En denk je dat dat fatbike kind daar geen ellende aan heeft overgehouden? Heb je zelf wel eens iemand doodgereden?
En vind je dat iedereen die een keer fietst waar het niet mag een taakstraf moet krijgen?
Denk eens een keer na Gia voordat je je onderbuik leegt.
Ga niet op de man af jankert.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een keer water drinken he voor de verandering. Misschien dat je posts dan wel goed overkomen
Je hoeft hem toch niet aan te vallen omdat zijn Nederlands niet van de bovenste plank is!! Je snapt toch wat hij wil zeggen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een keer water drinken he voor de verandering. Misschien dat je posts dan wel goed overkomen
Vertelquote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit heeft niks met liberaal zijn te maken.
Dat klopt. Het argument was dat het gros toch al te hard reed (wat niet echt klopte, soit) door de snelheid de ongelukken vaker ernstig of fataal afliepen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De snorders zonder helm waren toen niet illegaal bezig, maar vadertje staat wilde graag extra veiligheid. Ik denk trouwens dat die helmplicht best een zwengel aan de fatbike vraag heeft gegeven, maar zeer lichte trapbewegingen hoeven maken in ruil voor de helft van de prijs op je 12e al rond kunnen scheuren was sowieso wel populair geworden.
Het probleem met de snorfiets was dat fabrikanten van tweewielers geen aparte modellen maakten voor snorfietsen en snorscooters. In plaats daarvan maakten ze van hetzelfde model een brom- en een snoruitvoering. Die waren in de regel vrijwel volledig identiek aan elkaar, het enige verschil was dat de bromuitvoering op 45 km/h en de snoruitvoering op 25 km/h begrensd was. Als je een snorfiets of snorscooter wilde opvoeren, hoefde je dus alleen maar de begrenzer eruit te halen, en je kan dan wel nagaan hoe hard hij dan ging.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:44 schreef Fer het volgende:
De snorfiets heeft al 40 jaar dezelfde klachten gekend. Veel te hard, opgevoerd, zonder helm op wegen waar het niet mag.
Pas zeer recent is dit aangepakt met een algemene helmplicht, maar inmiddels hebben de jongere die ouderwetse snorfiets ingeruild voor iets nieuws, goedkopers en nog eenvoudiger op te voeren.
Behalve dat er allerlei truukjes waren waarmee je door de rollerbank controle kon komen, was de pakkans ook gewoon veel te klein. Ik heb ook jarenlang scooter gereden, en in al die jaren heb ik maar één keer op de rollerbank gestaan. Volgens de rollerbank kon mijn scooter toen 47 km/h rijden.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:53 schreef bonanza8 het volgende:
rollerbank is geen oplossing, toen ik nog scooter reed kon dat ding 75/uur, meerdere keren op de rollerbank gestaan en nooit een boete gehad omdat ik met een simpel knopje de begrenzer kon activeren en ik vervolgens met dat zelfde knopje de 'code' kort kort lang kort lang moest inhouden om de begrenzer er weer af te halen, en dat was 25 jaar of wat geleden, die truukjes zullen er nu ook vast wel zijn
Daarnaast zal het aantal bijstandsuitkeringen in de toekomst verminderen wanneer voldoende tokkieblagen zich doodrijden op hun fatbike.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:51 schreef Resistor het volgende:
We hebben meer orgaandonoren nodig. En dat doe je niet door die orgaanzakken beter te beschermen.
Is dat zo? Ik kan me niet heugen dat de snorfiets ooit heel populair was.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zoals de helmplicht voor snorfietsen? Mede daar door is er een explosie aan ebikes ontstaan.
Veiligheidsmaatregelen rondom voertuigen zijn prima binnen de liberale leer te verdedigen. In de eerste plaats omdat anderen last hebben van die dingen.quote:
Nu ja, helmplicht en leeftijdsgrens helpt de hype wel wat sneller om zeep, natuurlijkquote:Op zaterdag 29 juni 2024 09:14 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik heb echt nauwelijks last van fatbikes. Ik zie ze wel eens maar echt sporadisch. Een collega heeft er overigens wel eentje.
Fatbikes zijn denk ik gewoon een tijdelijke hype. Als er per se wat nodig is, gooi er dan een minimumleeftijd op maar oprotten met helmplichten. Je hebt ook altijd die nationale fietsbond oid die al jaren strijdt om een helmplicht voor normale fietsen,. Een andere user zei het al maar mee eens: ik snap niet dat je zo’n ding aan je kind geeft, maar okay.
Als de fatbike minder in het verkeer te vinden is (dit krijg je namelijk met een helmplicht) komt er wel weer een nieuw vervoersmiddel. Kan je opnieuw beginnen. Nutteloos dus. Minimumleeftijd prima.
Joah, maar ik zie de haast voor het versnellen voor een waarschijnlijk toch wel korte hype niet zozeer. Een minimumleeftijd kan ik me nog iets bij voorstellen, want volgens mij zijn veel van die rijders wel onder de 16 of 18. Het ligt er ook aan waar je woont wellicht want ik zie ze vrij weinig en woon gewoon in een stad. Misschien als je in Amsterdam of Rotterdam woont. Maar helmplicht? Nee. Ik zie het ook wel aankomen dat we langzamerhand richting een helmplicht gaan voor elke vorm van een fiets. Ik moet er niet aan denken.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 09:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu ja, helmplicht en leeftijdsgrens helpt de hype wel wat sneller om zeep, natuurlijk
Dat laatste zie ik ook wel aan de horizon komen, ja, de opkomst van electrisch onderstuent fietsen heeft wel degelijk tot een flinke toename aan hoofdletsel bijgedragen.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 09:29 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Joah, maar ik zie de haast voor het versnellen voor een waarschijnlijk toch wel korte hype niet zozeer. Een minimumleeftijd kan ik me nog iets bij voorstellen, want volgens mij zijn veel van die rijders wel onder de 16 of 18. Het ligt er ook aan waar je woont wellicht want ik zie ze vrij weinig en woon gewoon in een stad. Misschien als je in Amsterdam of Rotterdam woont. Maar helmplicht? Nee. Ik zie het ook wel aankomen dat we langzamerhand richting een helmplicht gaan voor elke vorm van een fiets. Ik moet er niet aan denken.
Tja, maar ik heb het ook over niet-elektrische fietsen. Die nationale fietsbond is zo overdreven. Volgens mij pleitten zij nog voor een helmplicht bij 1 dode per jaar,quote:Op zaterdag 29 juni 2024 09:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat laatste zie ik ook wel aan de horizon komen, ja, de opkomst van electrisch onderstuent fietsen heeft wel degelijk tot een flinke toename aan hoofdletsel bijgedragen.
De enige die overdrijft over helmplicht ben jij aangezien onderstaande het standpunt van de fietsersbond is.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 09:37 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Tja, maar ik heb het ook over niet-elektrische fietsen. Die nationale fietsbond is zo overdreven. Volgens mij pleitten zij nog voor een helmplicht bij 1 dode per jaar,.
Jaren 90 erg populair.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 08:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik kan me niet heugen dat de snorfiets ooit heel populair was.
Ik denk dat als je daarmee kwam aanzetten op het schoolplein je meteen de minst hippe jongen was.
Ergens last van hebben is geen liberal argumentquote:Op zaterdag 29 juni 2024 08:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Veiligheidsmaatregelen rondom voertuigen zijn prima binnen de liberale leer te verdedigen. In de eerste plaats omdat anderen last hebben van die dingen.
"Jongere" gespot.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 11:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik vind de 'haat' naar fatbikes van alle muggle's hier wel een mooi voorbeeld van typisch Hollandse 'tolerantie'.
'Als ik iets wil, moet je godverdommme niet zeiken! Vrijheid, blijheid! En iedereen op een Fatbike moet DOOD!'.
Kleinzielige sukkels zijn jullie allemaal.
Denk dat ik ouder ben dan jij, Junior. Maar geen oude lul geworden.quote:
Komt wel als jij een keer van de stoep wordt gebeukt door een bak tuig op zo'n dingquote:Op zaterdag 29 juni 2024 12:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Denk dat ik ouder ben dan jij, Junior. Maar geen oude lul geworden.
Totdat die zg hipsters ontdekte dat degene met die snorfiets heel goed uitgerust de dagelijke 10km overbrugde en ook nog's zijn vriendinnetje kon voortslepen.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 08:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik kan me niet heugen dat de snorfiets ooit heel populair was.
Ik denk dat als je daarmee kwam aanzetten op het schoolplein je meteen de minst hippe jongen was.
Ik zat eind jaren 90 begin 00 op de middelbare. Maar nooit iemand op school met een snorfiets gezien in die tijd. ALs je populair wilde tuffen dan nam je een scooter. Snorfietsen zag je in mijn herinnering alleen bij oude oma's.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Totdat die zg hipsters ontdekte dat degene met die snorfiets heel goed uitgerust de dagelijke 10km overbrugde en ook nog's zijn vriendinnetje kon voortslepen.
Doet mij denken aan de verborgen afgunst op school dat een zg. sullige klasgenoot letterlijk net 2 dagen 18jaar ineens kwam aanrijden in een - voor ons dan - verschrikkelijke burgermans kadett.
Iets waar in ons popi-jopi groepje van net 16/17 nog niet dood in gezien wilde worden. Twee meiden in ons groepje, stapte subiet over -en in; om daarna aangenaamd vervoerd te worden naar de disco ipv weg te waaien achter op de brommert of te moeten wachten op de veels te vroege laatste bus.
Aanzien en afzien is vooral relatief waarbij je later leert dat wat een ander van jouw bezit vindt, er totaal niet toedoet met dat voor jou prima van pas komt. Hetzelfde zie ik nu in die overdekte "invalide" hipsterkarren die itt de auto, bijna overal kunnen worden geparkeerd. Jongelui die wars zijn wat iemand van hun vindt en ondertussen komen waar ze zelf willen zijn.
Natuurlijk wel, je vrijheid houdt op waar die van een ander begin.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 12:10 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ergens last van hebben is geen liberal argument
Gilera Citta was hier razend populair onder de jeugd in de nineties.quote:Op zondag 30 juni 2024 10:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zat eind jaren 90 begin 00 op de middelbare. Maar nooit iemand op school met een snorfiets gezien in die tijd. ALs je populair wilde tuffen dan nam je een scooter. Snorfietsen zag je in mijn herinnering alleen bij oude oma's.
quote:Op zondag 30 juni 2024 10:57 schreef Hexagon het volgende:
Misschien is mijn beeld van snorfietsen dan wat smaller dan de werkelijkheid.
Wat een onzinquote:Op zondag 30 juni 2024 10:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, je vrijheid houdt op waar die van een ander begin.
Nee maar als ik op FOK bijvoorbeeld op ga roepen tot geweld tegen jou, dan vind de rechter dat ik die vrijheid niet moet hebben. Evenals wanneer ik FOK gebruik om bijvoorbeeld mensen te helpen om anderen op te lichten.quote:Op zondag 30 juni 2024 13:27 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wat een onzin
Dus als ik vind dat jouw vrijheid om te posten op FOK! beperkt zou moeten zijn heb ik daar een recht in?
Aaiiiii ik denk dat we hetzelfde bedoelen, die dingen waarvoor geen helm nodig was; noem ik allemaal snorfiets.quote:Op zondag 30 juni 2024 10:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zat eind jaren 90 begin 00 op de middelbare. Maar nooit iemand op school met een snorfiets gezien in die tijd. ALs je populair wilde tuffen dan nam je een scooter. Snorfietsen zag je in mijn herinnering alleen bij oude oma's.
Appel, peer. We hadden het over snelheidsbeperkingen voor e-bikesquote:Op zondag 30 juni 2024 13:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee maar als ik op FOK bijvoorbeeld op ga roepen tot geweld tegen jou, dan vind de rechter dat ik die vrijheid niet moet hebben. Evenals wanneer ik FOK gebruik om bijvoorbeeld mensen te helpen om anderen op te lichten.
En dat vrijheden ophouden waar die van een ander beginnen. En daar gaat het bij fatbikes wel eens mis.quote:Op zondag 30 juni 2024 16:22 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Appel, peer. We hadden het over snelheidsbeperkingen voor e-bikes
Wat vindt jij van het verbieden van alle voertuigen? Onder het mom van de vele verkeersongelukken?quote:Op zondag 30 juni 2024 16:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En dat vrijheden ophouden waar die van een ander beginnen. En daar gaat het bij fatbikes wel eens mis.
Een onrealistische en disproportionele maatregel.quote:Op zondag 30 juni 2024 16:43 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wat vindt jij van het verbieden van alle voertuigen? Onder het mom van de vele verkeersongelukken?
Is heel lang niet zo geweest,quote:Op zaterdag 29 juni 2024 10:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De enige die overdrijft over helmplicht ben jij aangezien onderstaande het standpunt van de fietsersbond is.![]()
Waarom de Fietsersbond tegen een helmplicht voor fietsers is
Volwassenen op een fatbike ziet er al helemaal niet uit, die hele houding op die 'fiets' alleen al. Zijn ook bijna altijd van die figuren die zelf ook teveel overgewicht meedragen. Past wel bij het voertuig.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Helmplicht is voldoende.
Geen enkele puber gaat zich voor lul zetten door met een helm op een fatbike te gaan zitten.
Volwassenen ook niet trouwens, maar als je als volwassene een fatbike hebt ben je mentaal ook de puberteit niet uitgekomen
Conclusie: het is al verboden dus we hebben geen wetgeving nodig om ze te verbieden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:34 schreef Aether het volgende:
Ruim helft gecontroleerde fatbikes in Amsterdam opgevoerd
https://nos.nl/l/2527235
surprised-pikachu.jpg
Wat moet dat een gezellig dagje zijn geweest, tientallen volgepropte fatbikes met kortelontjestypes aanhoudenquote:Op woensdag 3 juli 2024 18:34 schreef Aether het volgende:
Ruim helft gecontroleerde fatbikes in Amsterdam opgevoerd
https://nos.nl/l/2527235
surprised-pikachu.jpg
quote:Inspectie neemt duizenden Chinese fatbikes in beslag
De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) heeft de afgelopen dagen 6000 fatbikes in beslag genomen omdat ze vermoedelijk gevaarlijk zijn. De relatief goedkope fietsen zijn gemaakt door een producent uit China. Volgens de ILT lijken de fatbikes meer op brommers dan op elektrische fietsen en gaan ze te snel.
In eerste instantie meldde de ILT dat er 3500 fatbikes in beslag waren genomen. Dit aantal is nu al opgelopen tot 6000, zegt de dienst tegen de NOS. De ILT zegt in actie te zijn gekomen na een melding over een locatie waar mogelijk illegale fietsen die uit China waren geïmporteerd stonden opgeslagen.
Ook is inmiddels gebleken dat de fietsen niet aan de regels voldoen, onder meer omdat zij mede dankzij een gashendel een snelheid van meer dan 25 kilometer per uur kunnen halen. Daarmee zijn ze in de praktijk gewoon brommers: "Zij zijn standaard al een bromfiets, of kunnen gemanipuleerd worden tot een bromfiets."
Dit betekent dat de zaak wordt overgedragen aan de officier van justitie. Dat kan betekenen dat de producent en verkopers niet alleen beboet, maar ook vervolgd kunnen worden. Hoe lang de fietsen al worden verkocht in Nederland kan de ILT niet zeggen.
Om welk merk fatbike van welke producent het gaat, wil de ILT "in het belang van het onderzoek" eveneens niet vertellen. Voor de betreffende fatbikes heeft de ILT ook een zogenoemd instroomverbod opgelegd. Dat betekent dat de Chinese producent ze voorlopig niet meer naar Nederland mag sturen.
Helm en rijbewijs
Een elektrische fiets die harder dan 25 kilometer per uur rijdt, moet (net als een bromfiets) een kenteken hebben. Wie er op rijdt moet WA-verzekerd zijn, een helm dragen, minimaal 16 jaar zijn en een bromfietsrijbewijs hebben.
De Chinese fatbikes zijn populair omdat zij met een prijs van minder dan 1000 euro veel goedkoper zijn dan die van concurrenten. Tegelijk kun je er dus ook veel sneller op fietsen. "Als je dat weet, laat je dan je kind op zo'n fatbike rijden? Zónder WA-verzekering, rijbewijs, helm en kenteken?", zegt Karin Visser, directeur Toezicht en Opsporing bij de ILT.
Over de fatbikes zijn al lange tijd zorgen. De fietsen zijn vooral populair onder jongeren. Veel van hen voeren hun fiets op, met een groeiend aantal ongelukken in het verkeer als gevolg. Onder meer de politie pleit daarom voor een leeftijdsgrens voor de fatbikes. Steeds meer verzekeraars willen ze ook niet meer verzekeren, vooral omdat ze ook veel gestolen worden.
Duidelijk een verschil tussen mensen die om medische redenen bv een spierziekte op een elektrische fiets rijden of wat snotjochies op een opgevoerde fatbikequote:Op vrijdag 26 juli 2024 17:43 schreef Vallon het volgende:
Als gezegd bestuurders van elk ongeacht hoe motorisch (hulp)aangedreven voertuig, moet tenminste een brommerrijbewijs en een voertuig (verzegeld) verzekering(splaatje) hebben.
Ik kan mij weer voorstellen dat verzekeringen voor normale e-bikes dat met nadere voorwaarden, die bv laten vallen onder de AVP of 'diefstal'-verzekering. Hiermee de grote cognitieve dissonante groep elektrische fietsgebruikers, te ontzien.
De uitzondering zijn wmb voertuigen/middelen die om medische/zorgredenen gebruik maken van de openbare weg met een (hulp)motoraangedreven voertuig (die sws verzekerd zijn).
Hierbij moet de bestuurder natuurlijk ook per geval wel in staat zijn het daarvoor in relatie, gepast veilig kunnen besturen. De kolder van wel/geen trappers, gashendel of uitschakelbare motor, kan dan ook gelijk worden afgevoerd. Het is best raar dat bv iemand die net een TIA heeft gehad of geen steek voor ogen ziet, op een elektrische fiets mag stappen.
Je lijkt te vergeten dat het geen fluit uitmaakt dat je met een gewone fiets 25 km/u kan rijden, net als met een elektrische fiets, waarbij je ook moet trappen om vooruit te komen anders sta je gewoon stil.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 17:43 schreef Vallon het volgende:
Als gezegd bestuurders van elk ongeacht hoe motorisch (hulp)aangedreven voertuig, moet tenminste een brommerrijbewijs en een voertuig (verzegeld) verzekering(splaatje) hebben.
Ik kan mij weer voorstellen dat verzekeringen voor normale e-bikes dat met nadere voorwaarden, die bv laten vallen onder de AVP of 'diefstal'-verzekering. Hiermee de grote cognitieve dissonante groep elektrische fietsgebruikers, te ontzien.
De uitzondering zijn wmb voertuigen/middelen die om medische/zorgredenen gebruik maken van de openbare weg met een (hulp)motoraangedreven voertuig (die sws verzekerd zijn).
Hierbij moet de bestuurder natuurlijk ook per geval wel in staat zijn het daarvoor in relatie, gepast veilig kunnen besturen. De kolder van wel/geen trappers, gashendel of uitschakelbare motor, kan dan ook gelijk worden afgevoerd. Het is best raar dat bv iemand die net een TIA heeft gehad of geen steek voor ogen ziet, op een elektrische fiets mag stappen.
Dit ja... dit is het issue met die dingen. Niet de fatbikes zelf maar het gedrag van de rijder. Lekker scheuren met 2 man erop, express heen en weer gaan bewegen op fietspaden, etc. Jongeren voelen zich koning erop. Snap ik ook wel maar het is gewoon totaal niet veilig voor andere fietsers.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Trekt weer veelal een bepaald slag volk aan deze fietsen, verder zitten er vaak kinderen op die nauwelijks droog zijn achter de oren. Met twee vaak, telefoontje erbij nog en dan scheuren over het fietspad.
De meeste normale fietsers haalden vroeger geen 25 km/u. Nu halen de meeste electrische fietsen me in met snelheden boven de 25 km/u.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 04:27 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Je lijkt te vergeten dat het geen fluit uitmaakt dat je met een gewone fiets 25 km/u kan rijden, net als met een elektrische fiets, waarbij je ook moet trappen om vooruit te komen anders sta je gewoon stil.
Wat is volgens jou het verschil tussen 25 km/u tijden met een elektrische fiets en 25 km/u met een gewone fiets?
.
Alleen het fietspad? Hier scheuren ze net zo hard over de stoep, terwijl er een fietspad naast ligt.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 08:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De hele balans op het fietspad is nu zoek.
Fatbikende dikke boomer gespot.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 12:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Denk dat ik ouder ben dan jij, Junior. Maar geen oude lul geworden.
Tja, zo n fatbikende fatso van middelbare leeftijd, die als een zoutzak op dat ding zit, vaak met een blik van "kijk mij eens cool zijn", zou die nou zelf echt niet beseffen dat ie compleet voor lul zit op dat ding?quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volwassenen op een fatbike ziet er al helemaal niet uit, die hele houding op die 'fiets' alleen al. Zijn ook bijna altijd van die figuren die zelf ook teveel overgewicht meedragen. Past wel bij het voertuig.
Was het maar 25 en zo ja is dat vooruit trappen hooguit een draaisensor aansturen om een signaal geven dat de motor moet worden aangedreven. Genoeg fietsen die daarvoor een (relais)printje aanzetten en de frequentie daarvan met een hendeltje kunnen regelen (doen of er snel wordt meegetrapt).quote:Op zaterdag 27 juli 2024 04:27 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Je lijkt te vergeten dat het geen fluit uitmaakt dat je met een gewone fiets 25 km/u kan rijden, net als met een elektrische fiets, waarbij je ook moet trappen om vooruit te komen anders sta je gewoon stil.
Wat is volgens jou het verschil tussen 25 km/u tijden met een elektrische fiets en 25 km/u met een gewone fiets?
.
Geen idee of het rotzooi is, wel dat het chinees best sterk in elkaar steekt en gewoon voldoet aan de huidige fiets regels. Met prijsverschillen, ontstaat alleen maar onderscheid met have(not)s, die dingen een soort statussymbool worden en voorkomt zeker niet gevaren.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 08:22 schreef takura het volgende:
Zou ook schelen als de EU de importheffingen vertienvoudigd op de Chinese fatbike rotzooi.
Zit toch gewoon een begrenzer op (op normale fietsen dan, niet op die fatbikes).quote:Op zaterdag 27 juli 2024 09:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De meeste normale fietsers haalden vroeger geen 25 km/u. Nu halen de meeste electrische fietsen me in met snelheden boven de 25 km/u.
Maar dat is, mits geen bromfiets, al verboden. Laten we dat eerst eens gaan handhaven voor we weer nieuwe verboden verzinnen.quote:Op zondag 28 juli 2024 18:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zie ze ook steeds vaker voorbij scheuren met de benen stil, en dat is niet op fietspaden waar het naar beneden loopt. 'Trapondersteuning' zeker
Handhaven? Daar doen we niet aan, daar is geen personeel voor.quote:Op zondag 28 juli 2024 18:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat is, mits geen bromfiets, al verboden. Laten we dat eerst eens gaan handhaven voor we weer nieuwe verboden verzinnen.
Zelf een meisjes met een electrische swap fiets knalt me dagelijks voorbij met tegen de 30 km/hquote:Op zondag 28 juli 2024 18:16 schreef KvanG het volgende:
[..]
Zit toch gewoon een begrenzer op (op normale fietsen dan, niet op die fatbikes).
Punt is dat die wetgeving t.a.v. trappers compleet achterhaald is en "we"kennelijk niet in staat willen zijn om regels conform bij te stellen.quote:Op zondag 28 juli 2024 18:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zie ze ook steeds vaker voorbij scheuren met de benen stil, en dat is niet op fietspaden waar het naar beneden loopt. 'Trapondersteuning' zeker
Dat is de PVV toch altijd geweest?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:30 schreef Metalfrost het volgende:
PVV zal wel als een schoothondje volgen, gezien het nu niks anders is dan een VVD met een antimigratiebeleid.
Nee, absoluut niet. De PVV is zo'n partij die beweert rechts te zijn omdat ze tegen immigratie en de islam zijn.quote:
Haha, alles wat zogenaamd links zou zijn aan de PVV wordt direct overboord gegooid om een ultra-rechts kabinet te vormen.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet. De PVV is zo'n partij die beweert rechts te zijn omdat ze tegen immigratie en de islam zijn.
Voor de rest is het zo links als het maar zijn kan en zeker amper te vergelijken met de PVV.
Klopt. Alles voor de bühne om rechts over te komen.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:20 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Haha, alles wat zogenaamd links zou zijn aan de PVV wordt direct overboord gegooid om een ultra-rechts kabinet te vormen.
Je bedoelt alles voor de bühne om links over te komen voor hun laag-inkomen achterban, maar waar dus niks van terechtkomt.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Klopt. Alles voor de bühne om rechts over te komen.
Maar verder offtopic hier.
Nee, dat bedoelde ik niet. Het sentiment is 'links is kut', dus willen ze rechts overkomen om meer stemmen te trekken.lquote:Op maandag 29 juli 2024 12:27 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Je bedoelt alles voor de bühne om links over te komen voor hun laag-inkomen achterban, maar waar dus niks van terechtkomt.
Geert is alleen links met zijn mond. Geen woorden, maar daden.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:28 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nee, dat bedoelde ik niet. Het sentiment is 'links is kut', dus willen ze rechts overkomen om meer stemmen te trekken.l
quote:Fatbikes zijn voortaan verboden op camping De Heische Tip in Zeeland (plaats in Noord-Brabant) . Maandag ging het drie keer mis op een en dezelfde dag. Er gebeurden drie ongelukken met fatbikes waarbij de kinderen die op zo’n elektrische fiets reden, lichtgewond raakten. Nu is de maat vol en besluit de camping om fatbikes niet langer op het terrein toe te laten.
Het was pas de eerste keer dat het fout ging met fatbikes op De Heische Tip, maar eigenaren Mieke de Greeff en haar man Patrick van den Berg, maakten zich al langer ongerust over dit soort fietsen op hun terrein. “Kinderen blijven kinderen, dat nemen we ze niet kwalijk en we zijn geen strafkamp. Je laat het dan toch toe, maar nu gaat het ineens drie keer fout op één dag.”
De ongelukken vielen op zich mee. De drie kinderen kwamen er ieder met wat schaafwonden en blauwe plekken vanaf, maar volgens De Greeff gebeurt het wel vaak dat auto’s plots moeten uitwijken voor crossende kinderen. “De komende drie weken zijn we nog met 1500 mensen op het terrein, dus we gaan niet afwachten tot het écht fout gaat.”, vertelt ze.
‘Irritant’
Naast de veiligheid van de kinderen en andere campinggasten, is ook de groeiende irritatie van campinggasten een belangrijke factor om het verbod in te voeren: “Met de normale fiets gaan kinderen één keer richting het water. Op de fatbike blijven ze maar aan het fietsen. Ze sjezen zo'n vijfentwintig keer op en neer langs je camper, en we horen van gasten dat ze zich hieraan irriteren”, zegt De Greeff.
Geen leeftijdslimiet
Wettelijk gezien is er geen leeftijdslimiet voor het rijden op een fatbike. Volgens De Greeff rijden op haar camping vaak kinderen tussen de negen en twaalf jaar op de fatbikes rond. De fatbikes halen met gemak snelheden tot dertig kilometer per uur. Ze zijn bovendien erg zwaar zijn en dus moeilijk onder controle te houden door kinderen. Daarom is ervoor gekozen om ze op de hele camping te verbieden.
Andere soortgelijke voertuigen, zoals elektrische stepjes of hoverboards, zijn minder gevaarlijk en dus nog toegestaan. ‘Maar dat wil niet zeggen dat we niet alert blijven’, waarschuwen de campingeigenaren.
Eens. het gaat gewoon TE vaak fout. Die kinderen trappen langzaam een beetje voor de show, maar verder is het gewoon een electrische brommer inderdaad. Ik heb die dingen al 60 zien doen op de weg. Levenslink.quote:
Met zulke snelheden is een helm gewoon gezond verstand hoor.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:14 schreef Glazenmaker het volgende:
Oh nee jongeren doen wat illegaals. Dan maar snel iedereen extra regels opleggen om het illegale extra illegaal te maken.
Alles opgelost.
was het altijd al, zelfs ver voor het PVV heette. Geert is altijd VVDer gebleven.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:30 schreef Metalfrost het volgende:
PVV zal wel als een schoothondje volgen, gezien het nu niks anders is dan een VVD met een antimigratiebeleid.
Om dat ding vervolgens om dezelfde boom heen te vouwen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:44 schreef Fer het volgende:
De snorfiets heeft al 40 jaar dezelfde klachten gekend. Veel te hard, opgevoerd, zonder helm op wegen waar het niet mag.
Pas zeer recent is dit aangepakt met een algemene helmplicht, maar inmiddels hebben de jongere die ouderwetse snorfiets ingeruild voor iets nieuws, goedkopers en nog eenvoudiger op te voeren.
Wat zijn volgens jou zulke snelheden? Met een beetje doortrappen op de stadsfiets kun je sneller dan de fatbike.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:24 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Met zulke snelheden is een helm gewoon gezond verstand hoor.
Ik heb een step, die gaat 25km/u en een (skaters)helm dragen is bij mij standaard. Gewoon voor m'n eigen veiligheid want verplicht is het niet dacht ik.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:24 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Met zulke snelheden is een helm gewoon gezond verstand hoor.
Meer dan de helft van alle fatbikes in NL is opgevoerd en gaat 60km/uur. Dat dus.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat zijn volgens jou zulke snelheden? Met een beetje doortrappen op de stadsfiets kun je sneller dan de fatbike.
Waarmee we dus weer terug zijn bij illegale zaken extra illegaal maken en verplichtingen die er al zijn nog eens extra verplichten. Wat een oplossing.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:42 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Meer dan de helft van alle fatbikes in NL is opgevoerd en gaat 60km/uur. Dat dus.
16+ en helmplicht maken het voor oom agent wel lekker makkelijk:quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waarmee we dus weer terug zijn bij illegale zaken extra illegaal maken en verplichtingen die er al zijn nog eens extra verplichten. Wat een oplossing.
quote:Brabantse vakantieparken en campings zitten in hun maag met gasten die op fatbikes en elektrische steps over het terrein scheuren. Op camping De Heische Tip in Zeeland zijn fatbikes na verschillende ongelukken inmiddels verboden en ook andere parken kiezen ervoor dit soort tweewielers te weren. "De elektrische steps moeten ze bij ons thuislaten."
De straat is een afspiegeling van de camping, weet Michel Huigevoort. Hij is directeur van Recreatiepark TerSpegelt in Eersel en ziet de populariteit van fatbikes op het park groeien. "We zien een toename van elektrische vervoersmiddelen. Mensen rijden bij ons wel wat meer op fatbikes, maar het valt nog mee. Het is vooral de elektrische step die een opmars heeft gemaakt."
Huigevoort begrijpt dat wel. Niet iedereen wil op de camping alles lopend doen. Op een groot park als TerSpegelt, met vierduizend gasten als het vol is, kan het supermarktje net wat te ver weg zijn. Een step die 25 kilometer per uur haalt, is dan handig. Maar het schuurt met de veiligheid van andere gasten.
"Kinderen op een elektrische step kennen maar één stand: vol gas. Ik snap dat helemaal, want ik ben ook jong geweest", zegt Huigevoort. "Maar we hadden er zo veel overlast van. Kinderen op een step die tegen andere kinderen aanbotsten, aanrijdingen met auto's. Noem maar op. Drie jaar geleden hebben we de steps daarom verboden."
Bij Recreatiepark De Achterste Hoef in Bladel zien ze ook dat de fatbike veel meer op de camping wordt gebruikt dan vorig jaar. Maar een verbod is ingewikkeld, zegt een medewerkster die de telefoon opneemt. "Het is moeilijk om de fatbike te verbieden, want het is een elektrische fiets. En veel gasten pakken bij ons hun elektrische fiets. We vinden het lastig om onderscheid te maken."
Op deze Bladelse familiecamping spreken ze gasten die te hard op een fatbike scheuren wel aan. Maar dat geldt eigenlijk voor iedereen die met een rotvaart over de camping gaat. "We hebben ook senioren op de elektrische fiets die op volle kracht voorbijrazen", vertelt de medewerkster. Bij de Achterste Hoef hebben ze overigens de e-step wel verboden. "Dat hebben we een paar jaar geleden al gedaan. Kleine kinderen letten niet zo goed op, terwijl zij er het meest gebruik van maken. Zo'n ding gaat al snel te hard."
Bij camping de Heische Tip in Zeeland ging de fatbike na drie ongelukken op één dag in de ban. Naast de veiligheid van de kinderen en andere campinggasten, was ook de groeiende irritatie van campinggasten een belangrijke reden voor het verbod.
Directeur Huigevoort van TerSpegelt snapt de campingeigenaren van de Heische Tip wel. "Zij zijn de hele dag op de camping en spreken met andere gasten. De ene camping is de andere niet. Het heeft heel veel te maken met de doelgroep die je aanboort."
Al die ongekeurde AliExpress meuk kan sowieso direct de schredder in.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:56 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
16+ en helmplicht maken het voor oom agent wel lekker makkelijk:
te jong en/of geen helm? --> bekeuren of in beslag nemen.
Snorfietsen hoor je op een kilometer aankomen, er zaten/zitten geen 10 jarigen op en het is geen ongekeurde AliExpress bagger.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:44 schreef Fer het volgende:
De snorfiets heeft al 40 jaar dezelfde klachten gekend. Veel te hard, opgevoerd, zonder helm op wegen waar het niet mag.
Pas zeer recent is dit aangepakt met een algemene helmplicht, maar inmiddels hebben de jongere die ouderwetse snorfiets ingeruild voor iets nieuws, goedkopers en nog eenvoudiger op te voeren.
En als dat waar zou zijn, dan nog altijd liever dat dan een dreinende kleuter zoals jij. Ga nu maar even uithuilen bij je mama.quote:
Vorig jaar 684 verkeersdoden. 270 daarvan waren fietsers, De helft daarvan waren 70-plussers op e-bikes. Jij weet duidelijk niet wie de echt gevaarlijke fietsers zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:23 schreef Ghost_Buster het volgende:
Eens. het gaat gewoon TE vaak fout. Die kinderen trappen langzaam een beetje voor de show, maar verder is het gewoon een electrische brommer inderdaad. Ik heb die dingen al 60 zien doen op de weg. Levenslink.
Gaat niet alleen om dodelijke ongevallen natuurlijk, Henk.quote:Op maandag 5 augustus 2024 23:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vorig jaar 684 verkeersdoden. 270 daarvan waren fietsers, De helft daarvan waren 70-plussers op e-bikes. Jij weet duidelijk niet wie de echt gevaarlijke fietsers zijn.
Die 270 fietsers zijn waarschijnlijk voor het grootste deel doodgereden door automobilisten. Staat er in de statistieken ook in hoeveel gevallen het de schuld van de automobilist en in hoeveel gevallen de schuld van de fietser was?quote:Op maandag 5 augustus 2024 23:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Vorig jaar 684 verkeersdoden. 270 daarvan waren fietsers, De helft daarvan waren 70-plussers op e-bikes. Jij weet duidelijk niet wie de echt gevaarlijke fietsers zijn.
Maar dat neemt niet weg dat die getallen een indicatie zijn. En ze wijzen niet naar tieners op fatbikes.quote:Op maandag 5 augustus 2024 23:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gaat niet alleen om dodelijke ongevallen natuurlijk, Henk.
Hoe is dat relevant? 'Beste, uw moeder is doodgereden toen ze met haar e-bike onderweg was. Maar het was gelukkig niet haar schuld'. Who the fuck cares? Dood is dood.quote:Op maandag 5 augustus 2024 23:21 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Die 270 fietsers zijn waarschijnlijk voor het grootste deel doodgereden door automobilisten.
De schuldvraag kan relevant zijn voor de verzekering. En het kan relevant zijn voor politie en justitie. Als een automobilist door roekeloos rijgedrag een fietser doodrijdt, dan kan hij daarvoor aangeklaagd en veroordeeld worden.quote:Op maandag 5 augustus 2024 23:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Hoe is dat relevant? 'Beste, uw moeder is doodgereden toen ze met haar e-bike onderweg was. Maar het was gelukkig niet haar schuld'. Who the fuck cares? Dood is dood.
En ook dat is volledig irrelevant voor de nabestaanden. En het zegt ook niks over de mogelijke oorzaken.quote:Op maandag 5 augustus 2024 23:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
De schuldvraag kan relevant zijn voor de verzekering.
Ik las laatst ook over een bejaarde die zo schrok van zo'n langszoevende fatbike, dat hij de sloot in reed. Kon nog net op tijd eruit gevist worden.quote:Op maandag 5 augustus 2024 23:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vorig jaar 684 verkeersdoden. 270 daarvan waren fietsers, De helft daarvan waren 70-plussers op e-bikes. Jij weet duidelijk niet wie de echt gevaarlijke fietsers zijn.
Tsja, als je doof en blind bent moet je misschien sowieso niet meer deelnemen aan het verkeer.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 01:10 schreef Ghost_Buster het volgende:
Ik las laatst ook over een bejaarde die zo schrok van zo'n langszoevende fatbike, dat hij de sloot in reed.
Eens. Maar krijg dat maar eens zo'n bejaarde aan zijn verstand. Die gaan tot het gaatje, kan ik je vertellen. Het moet eerst gruwelijk fout gaan, willen ze stoppen met fietsen of autorijden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 01:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tsja, als je doof en blind bent moet je misschien sowieso niet meer deelnemen aan het verkeer.
Dat kan met een blindenstok en andere signaleringsmiddelen, verder prima als voetganger.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 01:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tsja, als je doof en blind bent moet je misschien sowieso niet meer deelnemen aan het verkeer.
quote:Op de Boompjes in Rotterdam zijn zondagmiddag twee fatbikes op elkaar gebotst. Een moeder, die met haar kind op de elektrische fiets zat, raakte daarbij zwaargewond.
Het kind en de man die op de andere fatbike zat, liepen ook verwondingen op, maar minder ernstig. Net als de zwaargewonde vrouw zijn zij naar het ziekenhuis gebracht. De leeftijden van de gewonden zijn niet bekend.
Volgens een woordvoerder van de politie moest een van de fatbikes uitwijken voor een voetganger. "Daardoor zijn ze vermoedelijk op elkaar gebotst."
De fietsen reden in tegengestelde richting. Voor de hulpverlening is zondagmiddag een traumahelikopter geland op de Boompjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |