Wat is jouw oplossing dan?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:14 schreef Glazenmaker het volgende:
Oh nee jongeren doen wat illegaals. Dan maar snel iedereen extra regels opleggen om het illegale extra illegaal te maken.
Alles opgelost.
De ouderwetsche rollerbank voor elektrische fietsen en een minimum leeftijd voor elektrische fietsen.quote:
de pvv gaat toch geen regels bedenken voor zijn eigen volkquote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:30 schreef Metalfrost het volgende:
PVV zal wel als een schoothondje volgen, gezien het nu niks anders is dan een VVD met een antimigratiebeleid.
Helmplicht is voldoende.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:14 schreef ToT het volgende:
Het moet aangepakt worden, maar dit schiet ook wel weer erg door.
En idd; straks heb je deze verplichtingen ook met een normale e-bike.
Leeftijd naar 16 is voldoende. Opgevoerde bikes gelijk in beslag nemen en vernietigen.
rollerbank is geen oplossing, toen ik nog scooter reed kon dat ding 75/uur, meerdere keren op de rollerbank gestaan en nooit een boete gehad omdat ik met een simpel knopje de begrenzer kon activeren en ik vervolgens met dat zelfde knopje de 'code' kort kort lang kort lang moest inhouden om de begrenzer er weer af te halen, en dat was 25 jaar of wat geleden, die truukjes zullen er nu ook vast wel zijnquote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De ouderwetsche rollerbank voor elektrische fietsen en een minimum leeftijd voor elektrische fietsen.
Ik vind een e-bike dan best wel weer een prima oplossing voor scholieren uit het buitengebied die ver moeten fietsen naar een middelbare school. Ik had op mijn middelbare school leerlingen die 20 a 25 km fietsten, een elektrische fiets had ik ze wel gegund.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:24 schreef Gia het volgende:
Hier in het verkeersloze centrum, is 2 weken geleden nog een kindje van 4 jaar overhoop gereden door een kind op een fatbike. De ouders van die jongen zijn hiervoor aansprakelijk gesteld. Het kind kreeg alleen een boete voor 'fietsen' waar het niet mocht. Ik had hem, gvd, een taakstraf opgelegd.
Ik ben het er dus wel mee eens. Sowieso de leeftijdsgrens van 16 jaar. Maar die mag wmb ook gelden voor de de gewone e-bike. Ook veel gezonder voor de jeugd om gewoon flink te moeten trappen naar school en niet te zoeven, of je gemakje.
Helm dragen vind ik eigen verantwoording. Ik ken mensen die al eens gevallen zijn met hun fiets en uit eigen beweging een helm zijn gaan dragen.
Leeftijdsgrens is voor de veiligheid van andere weggebruikers; kinderen houden zich over het algemeen minder goed aan de verkeersregels, nemen voorrang, schieten zo nog effe vlug voor je auto langs, wanen zich onkwetsbaar. Moeten we gewoon niet willen.
Inderdaad niet die meer-regeltjes kramp weer, gewoon controleren als men zich niet aan de bestaande regels houdt.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:09 schreef Origami94 het volgende:
Wat liberaal zijn die vvd'ers ook
ben benieuwd wanneer het gaat stormen in die partij als de pvv stemmen blijft trekken van ze, de omhooggevallen lullo's met een liberale grondslag in de partij zullen vroeg of laat wel gaan zagen aan de poten van dilan
De fatbikes hebben geen gashendel.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:53 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
rollerbank is geen oplossing, toen ik nog scooter reed kon dat ding 75/uur, meerdere keren op de rollerbank gestaan en nooit een boete gehad omdat ik met een simpel knopje de begrenzer kon activeren en ik vervolgens met dat zelfde knopje de 'code' kort kort lang kort lang moest inhouden om de begrenzer er weer af te halen, en dat was 25 jaar of wat geleden, die truukjes zullen er nu ook vast wel zijn
Is dit een gedicht?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:04 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
De fatbikes hebben geen gashendel.
Die word er bij geplaats en dan opgevoerd.
Het is zo duim hendel.
Trappen hoeven ze niet meer.
Fatbike is gewoon de nieuwe snorbrommer geworden voor velen .
Hier op de strand zie ik ze ook
Lekker crossen door de zand en de gras.
Lekker over alles heen rijden .
Niks mis mee deed ik vroeger ook .
Kinderen zijn kinderen maar het is voor de ouders wel een noodzaak dat de kinderen aan de wet houden .
Mijn stiefvader was simpel
Voer dat dingen op en ik sloop met een hamer in stukjes
En ja hij was gek genoeg om dat te doen .
Tegenwoordig is het hier heb je de spullen zodat ik geen last van heb.
Genoeg aan mijn kop rest van de dag
Wel daar lijkt het op
Klaas?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:04 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
De fatbikes hebben geen gashendel.
Die word er bij geplaats en dan opgevoerd.
Het is zo duim hendel.
Trappen hoeven ze niet meer.
Fatbike is gewoon de nieuwe snorbrommer geworden voor velen .
Hier op de strand zie ik ze ook
Lekker crossen door de zand en de gras.
Lekker over alles heen rijden .
Niks mis mee deed ik vroeger ook .
Kinderen zijn kinderen maar het is voor de ouders wel een noodzaak dat de kinderen aan de wet houden .
Mijn stiefvader was simpel
Voer dat dingen op en ik sloop met een hamer in stukjes
En ja hij was gek genoeg om dat te doen .
Tegenwoordig is het hier heb je de spullen zodat ik geen last van heb.
Genoeg aan mijn kop rest van de dag
Wel daar lijkt het op
Ik ben maar een random internet gek. We Hebben gelukkig een hele politie organisatie om wat beters te verzinnen. Een hele productcategorie verbieden, omdat sommigen er misbruik van maken vind ik te ver gaan. Je ziet dat eigenlijk alleen gebeuren bij jongeren die nog geen stemrecht hebben. Auto's worden ook veel te hard gereden en zijn veel dodelijker, met name voor omstanders ook. Desondanks doet de VVD niet hysterisch over dat voertuig. Sterker ze zijn de zelfverklaarde auto partij.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:53 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
rollerbank is geen oplossing, toen ik nog scooter reed kon dat ding 75/uur, meerdere keren op de rollerbank gestaan en nooit een boete gehad omdat ik met een simpel knopje de begrenzer kon activeren en ik vervolgens met dat zelfde knopje de 'code' kort kort lang kort lang moest inhouden om de begrenzer er weer af te halen, en dat was 25 jaar of wat geleden, die truukjes zullen er nu ook vast wel zijn
Is best in wetgeving te gieten. Dat je alleen de trapondersteuning mag gebruiken buiten de bebouwde kom. Vrees alleen dat dan het trappen zwaarder is dan op een normale fiets, binnen de bebouwde kom.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:02 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vind een e-bike dan best wel weer een prima oplossing voor scholieren uit het buitengebied die ver moeten fietsen naar een middelbare school. Ik had op mijn middelbare school leerlingen die 20 a 25 km fietsten, een elektrische fiets had ik ze wel gegund.
Als je kind geen fatbike heeft dan brokkelt je status als ouder af natuurlijk. Kan niet zo zijn dat je minder verdient dan de vader van Djaylano.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Minimumleeftijd van 16 jaar + helmplicht lijkt mij voldoende. Je ziet vaak kinderen voorbij scheuren op zo'n ding, waarbij ik mij afvraag wat de ouders van die kinderen bezielt om zo'n ding voor hun kroost aan te schaffen.
Nog meer regeltjes en uitzonderingen op uitzondering. Hoeveel meer politie hebben we dadelijk nodig om het te handhaven.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Is best in wetgeving te gieten. Dat je alleen de trapondersteuning mag gebruiken buiten de bebouwde kom. Vrees alleen dat dan het trappen zwaarder is dan op een normale fiets, binnen de bebouwde kom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |