Is puur voor het aangezicht inderdaad.quote:Op zondag 30 juni 2024 19:58 schreef Claudia_x het volgende:
Vorig jaar heb ik ontdekt dat de dode bloemen eruit knippen niet nodig is
Als het plat ligt, is dat dan vanwege de standplaats?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 21:18 schreef laziness het volgende:
Die schutting is geweldig!
Hier een hele muur van Jasmijn. Ruikt inderdaad heerlijk.
Het vedergras staat elders nog mooi rechtop maar hier ligt het helemaal plat. Die ga ik maar verplaatsen.
[ link | afbeelding ]
De jasmijn dijt uit daar achter en het is ook precies naar voren gaan liggen. Elders vangt het gras veel meer wind en staat wel rechtop.quote:Op zondag 30 juni 2024 23:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als het plat ligt, is dat dan vanwege de standplaats?
Zijn aaltjes effectiever in augustus?quote:Op maandag 1 juli 2024 07:37 schreef Tuindier het volgende:
Mijn Toscaanse jasmijn doet het ook niet goed, maar toen ik laatst iets in de terrasborder plantte ontdekte ik grote engerlingen. Dat zou wel eens de reden kunnen zijn dat die hele border het niet goed doet.. in augustus dus maar eens aaltjes bestellen.
Geranium bloeit heel lang.quote:Op zondag 30 juni 2024 23:22 schreef Seven. het volgende:
Ik zoek nog een lang bloeiende bodembedekker voor in de halfschaduw, iemand suggesties?
Het is blijkbaar óf eerder in het jaar, óf aug/sep. Maar als ze heel groot zijn krijg je ze in het voorjaar niet weg met aaltjes en moet je wachten op de nakomelingen die er in augustus weer zijn en die dan aanpakken. Zei het bedrijf dat ze verkoopt eerder dit jaar.quote:
Nou, zeg dat! Ik ben ook verbaasd dat er meer bloemen dan blaadjes zijn dit jaar. Prachtigquote:Op zondag 30 juni 2024 19:58 schreef Claudia_x het volgende:
Het is een geweldig hortensiajaar. Ze hebben het naar hun zin.
Wat jij zegt: “bizar!”quote:Op maandag 1 juli 2024 08:35 schreef Vanyel het volgende:
Die hortensia's van jullie zijn echt bizar. Bij de mijne gaan de bloempjes net een beetje open.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geranium Rozanne of een geranium phaeum. Vinca bloeit ook lang, maar begint al eerder en stopt dus ook eerder en blijft wintergroenquote:Op zondag 30 juni 2024 23:22 schreef Seven. het volgende:
Ik zoek nog een lang bloeiende bodembedekker voor in de halfschaduw, iemand suggesties?
Ander soort wellicht? Mijn Annabelle's bloeien ook nog lang niet.quote:Op maandag 1 juli 2024 08:35 schreef Vanyel het volgende:
Die hortensia's van jullie zijn echt bizar. Bij de mijne gaan de bloempjes net een beetje open.
De mijne waren een maand geleden ook al bijna 2 meter. Door de wind begon 't ook om te vallen. Daarom had ik ze op ongeveer 1 meter boven een bladoksel afgeknipt. Nu is hij behoorlijk uit de oksels uitgelopen en hooguit 1,5 meter, maar dus wel veel breder.quote:Op zondag 30 juni 2024 21:32 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier is de verbena bonariensis dit jaar ook ontzettend hoog, hij is nu hoger dan ik
Ook boeren.quote:Op maandag 1 juli 2024 14:37 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ander soort wellicht? Mijn Annabelle's bloeien ook nog lang niet.
Zou ik doen! Die sterft inderdaad af in de winter. Hij staat bekend als een woekeraar. Zelf ervaar ik dat niet zo: hij komt betrouwbaar terug, is vrolijk maar verdrukt andere planten niet.quote:Op zondag 30 juni 2024 23:22 schreef Seven. het volgende:
Wederik groeit aan de overkant van het beekje achter ons huis, ik heb serieus overwogen om die uit te graven. Misschien toch maar eens doen. Sterft die helemaal af in de winter?
Maar met al dat mulchen bespaar je jezelf weer een boel werk. Lekker bezig!quote:Vandaag ben ik van 2 tot 7 bijna non-stop bezig geweest in de tuin, en uiteindelijk maar iets van 6m aangeplant of zo. Er moest nog best wat grond afgegraven worden. De grote varen was een beetje gehavend na al het graafwerk in de tuin dus wat beschadigde takken weggehaald. M'n man heeft uiteindelijk gemulched en gesproeid. Hopelijk volgend weekend alles klaar, dan ga ik me richten op de bakken bij de voordeur.
Eén big bag is niet zoveel. Mulchen doe je bij voorkeur in dikke lagen.quote:We zijn nu dik over de helft met onze big bag houtmulch. Eerst dacht ik echt dat we echt véél te veel hadden maar ik vraag me inmiddels af of we wel genoeg hebben. Ik mulch aan de zuinige kant, dus dat was wel een verrassing.
Het antwoord op die vraag is altijd geranium.quote:Ik zoek nog een lang bloeiende bodembedekker voor in de halfschaduw, iemand suggesties?
Nee joh, Toscaanse jasmijn is een notoir langzame groeier!quote:Op zondag 30 juni 2024 23:58 schreef Seven. het volgende:
Toscaanse Jasmijn zou een snelle groeier moeten zijn. Bij mij zit er weinig leven in helaas. De Oost-Indische kers heeft 'm al ruimschoots ingehaald. Vandaag voor het eerst een hapje van genomen trouwens, niet echt lekker maar ik snap wel waarom die bloem het goed doet in een salade.
Mijn paarse clematis is ook ontploft en is over de schutting naar de buren vertrokkenquote:Op maandag 1 juli 2024 08:20 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nou, zeg dat! Ik ben ook verbaasd dat er meer bloemen dan blaadjes zijn dit jaar. Prachtig!
[ afbeelding ]
De clematis is dit jaar ook heel mooi! We hebben deze geplant in het najaar van 2022 denk ik. Vorig jaar nog geen bloemen, dit jaar dacht ik dat het er ook nog niet van zou komen, omdat ik nog geen knoppen zag. Maar ineens was het *poef*.
[ afbeelding ]
Ajuga reptans 'Atropurpurea' (Kruipend Zenegroen) ?quote:Op maandag 1 juli 2024 17:41 schreef Claudia_x het volgende:Naast geranium houd ik van boswederik en lievevrouwebedstro, hier gemengd met klimop en nog iets roodbladigs (geen idee wat dat is). En ik ben weg van brunel - daar zal ik nog een foto van maken. Ze zijn niet echt langbloeiend, maar dat is met leuke bladcontrasten ook niet nodig.
Ja, zou kunnen! Ook een prima bodembedekker.quote:Op maandag 1 juli 2024 18:26 schreef Twieki het volgende:
[..]
Ajuga reptans 'Atropurpurea' (Kruipend Zenegroen) ?
Wat jammer. Gek ook dat die planten concurreren met elkaar, want toortsen en klaprozen houden van zon en zevenblad houdt van schaduw.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 08:01 schreef Vanyel het volgende:
@:claudia_x ik heb dit jaar helemaal geen toortsen. Een paar vorig jaar uitgetrokken in hun eerste jaar en verder is er niks opgekomen. Mogelijk omdat we een bizar tapijt zevenblad hadden waar ik ze zou verwachten.
Zelfs de klaprozen deden het maar matig dankzij dat tapijt.
Ja, die zijn loeisterk en groeien bij mij zelfs in de bloemenweide tussen gras en heermoes.quote:Geraniums daarentegen... 1 zelf geplant, tig aangewaaid. Die rammen er gewoon doorheen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |