Ze houden ook eerder van een droge standplaats.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 22:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Haha, ja, je moet van de geur houden. Hij kan snel erg ruiken. De mijne zijn echt niet zo groot al.
Ik vind teunisbloem ook leuk. In de voortuin staan er ook een aantal. Zal morgen een foto maken van de voortuin. Het is, net als de achtertuin, nogal wild, maar ik vind het wel wat hebben. Maar deze teunisbloem bij de wadi lijkt niet ver te gaan doen, en dan vind ik het bij de halmen minder fraai.
De wadi is dit jaar niet zo nat geweest, vreemd genoeg. Heel veel water is heel snel de grond in getrokken. We hebben eigenlijk dit jaar geen volle wadi gehad, ondanks dat het zo nat is geweest.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 23:57 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ze houden ook eerder van een droge standplaats.
Geen idee, maar ik ben wel erg benieuwd wat je bedoeltquote:Op zaterdag 29 juni 2024 18:24 schreef Dagoduck het volgende:
Even een vraagje over beestjes. Jullie kennen vast wel die beestjes (nachtvlinders?) die stro of hele kleine takjes aan hun lichaam hebben en dan aan je tuinmeubel gaan hangen. Lijkt net een klein bundeltje stro. Centimetertje ofzo. Iemand enig idee wat dit precies is? Wat ik ook zoek op Google, ik lijk het niet te kunnen vinden.
quote:Op zaterdag 29 juni 2024 23:41 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik ben wel erg benieuwd wat je bedoelt
Een bundeltje stro van een centimeter, ik zie het niet voor me
Ik dacht aan de kokerjuffer.....maar die leeft meestal onder water
Bedankt.quote:Op zondag 30 juni 2024 11:17 schreef Elleska het volgende:
een zakdrager
edit: Psychidae is de wetenschappelijke naam dat zoekt makkelijker.
Elke zondag op omroepbrabant.nlquote:Boswachter Frans Kapteijns deelt wekelijks zijn kennis van de natuur op de radio. Luisteraars kunnen vragen insturen via stuifmail@omroepbrabant.nl. Dit keer besteedt hij aandacht aan onder meer slapende pluimvoetbijen, trossen witte kleine slakken, bijen die behangen en vreemde trechtervormige kuiltjes in een tuin.
Ja, heel leuk! Je gras is een weefplant zo.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 12:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De wadi is dit jaar niet zo nat geweest, vreemd genoeg. Heel veel water is heel snel de grond in getrokken. We hebben eigenlijk dit jaar geen volle wadi gehad, ondanks dat het zo nat is geweest.
[ afbeelding ]
Dit is hem trouwens vanuit een andere hoek, met toch wat kleuren van verschillende bloemen. Ik vind hem momenteel erg leuk.
Wat een leuke combinatie, prikneus en geranium. Hoe is het blad van je prikneus? Bij mij heel sneu dit jaar. Misschien ga ik die van mij verplaatsen naar een plek waar het blad wegvalt.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 20:10 schreef sigme het volgende:
Hier vrijwel datzelfde stukje tuin maar dan van de andere kant;
wolfsmelk, prikneus, nieskruid en dan de onvermijdelijke geraniums
[ afbeelding ]
Is puur voor het aangezicht inderdaad.quote:Op zondag 30 juni 2024 19:58 schreef Claudia_x het volgende:
Vorig jaar heb ik ontdekt dat de dode bloemen eruit knippen niet nodig is
Als het plat ligt, is dat dan vanwege de standplaats?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 21:18 schreef laziness het volgende:
Die schutting is geweldig!
Hier een hele muur van Jasmijn. Ruikt inderdaad heerlijk.
Het vedergras staat elders nog mooi rechtop maar hier ligt het helemaal plat. Die ga ik maar verplaatsen.
[ link | afbeelding ]
De jasmijn dijt uit daar achter en het is ook precies naar voren gaan liggen. Elders vangt het gras veel meer wind en staat wel rechtop.quote:Op zondag 30 juni 2024 23:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als het plat ligt, is dat dan vanwege de standplaats?
Zijn aaltjes effectiever in augustus?quote:Op maandag 1 juli 2024 07:37 schreef Tuindier het volgende:
Mijn Toscaanse jasmijn doet het ook niet goed, maar toen ik laatst iets in de terrasborder plantte ontdekte ik grote engerlingen. Dat zou wel eens de reden kunnen zijn dat die hele border het niet goed doet.. in augustus dus maar eens aaltjes bestellen.
Geranium bloeit heel lang.quote:Op zondag 30 juni 2024 23:22 schreef Seven. het volgende:
Ik zoek nog een lang bloeiende bodembedekker voor in de halfschaduw, iemand suggesties?
Het is blijkbaar óf eerder in het jaar, óf aug/sep. Maar als ze heel groot zijn krijg je ze in het voorjaar niet weg met aaltjes en moet je wachten op de nakomelingen die er in augustus weer zijn en die dan aanpakken. Zei het bedrijf dat ze verkoopt eerder dit jaar.quote:
Nou, zeg dat! Ik ben ook verbaasd dat er meer bloemen dan blaadjes zijn dit jaar. Prachtigquote:Op zondag 30 juni 2024 19:58 schreef Claudia_x het volgende:
Het is een geweldig hortensiajaar. Ze hebben het naar hun zin.
Wat jij zegt: “bizar!”quote:Op maandag 1 juli 2024 08:35 schreef Vanyel het volgende:
Die hortensia's van jullie zijn echt bizar. Bij de mijne gaan de bloempjes net een beetje open.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geranium Rozanne of een geranium phaeum. Vinca bloeit ook lang, maar begint al eerder en stopt dus ook eerder en blijft wintergroenquote:Op zondag 30 juni 2024 23:22 schreef Seven. het volgende:
Ik zoek nog een lang bloeiende bodembedekker voor in de halfschaduw, iemand suggesties?
Ander soort wellicht? Mijn Annabelle's bloeien ook nog lang niet.quote:Op maandag 1 juli 2024 08:35 schreef Vanyel het volgende:
Die hortensia's van jullie zijn echt bizar. Bij de mijne gaan de bloempjes net een beetje open.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |