abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 23 juni 2024 @ 18:35:53 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214024605
quote:
84s.gif Op zondag 23 juni 2024 18:34 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik vroeg het jou eerst.
:')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 23 juni 2024 @ 18:36:07 #77
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214024607
quote:
88s.gif Op zondag 23 juni 2024 18:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
:')
:') :') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator zondag 23 juni 2024 @ 18:37:03 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214024614
quote:
84s.gif Op zondag 23 juni 2024 18:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
maar je hebt dus geen idee welke regel hier is overtreden?

moet ik je op weg helpen?
pi_214024618
quote:
88s.gif Op zondag 23 juni 2024 18:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
beide gevallen weten we niet genoeg om te concluderen of het wel of niet om een oorlogsmisdaad gaat
Is het uberhaupt nog boeiend om het over oorlogsmisdaden te hebben?
Rusland heeft er al zo'n 10000 begaan en Oekraine vast ook wel nu en dan.
Het heeft ondertussen alle lading wel verloren.
  zondag 23 juni 2024 @ 18:38:54 #80
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214024626
quote:
88s.gif Op zondag 23 juni 2024 18:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
maar je hebt dus geen idee welke regel hier is overtreden?

moet ik je op weg helpen?

Leg nou maar eens uit waarom het geen oorlogsmisdaad zou zijn.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214024633
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 17:59 schreef polderturk het volgende:

[..]
Die minidrone heeft een bereik van 3 km max.
Het gaat niet om het bereik, het gaat om de vliegtijd. Overgeven dmv FPV drones is zeer moeilijk, aangezien die drones (met hun 4 motoren) slechts zeer kort in de lucht kunnen blijven.

Afgezien daarvan, kan ik me voorstellen dat Oekrainsche soldaten weinig medelijden hebben met russen, die hun steden bombarderen met willekeurige aanvallen met bijv. S-300 raketten.
Ik zou waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben, iedere dode rus betekent dat mijn familie veiliger is..
  Moderator zondag 23 juni 2024 @ 18:39:41 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214024637
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 18:37 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Is het uberhaupt nog boeiend om het over oorlogsmisdaden te hebben?
Rusland heeft er al zo'n 10000 begaan en Oekraine vast ook wel nu en dan.
nou ik begin er niet over, iemand vroeg of iets een oorlogsmisdaad was en imo hebben we niet genoeg informatie om ja of nee te zeggen

maar ik vind dat wel boeiend ja

quote:
Het heeft ondertussen alle lading wel verloren.
zou niet weten waarom
  Moderator zondag 23 juni 2024 @ 18:39:58 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214024640
quote:
84s.gif Op zondag 23 juni 2024 18:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Leg nou maar eens uit waarom het geen oorlogsmisdaad zou zijn.
ik stel nergens dat het geen oorlogsmisdaad is

kun je jezelf belachelijk blijven maken maar dat is dan jouw dingetje :')
pi_214024647
https://www.india.com/vid(...)ussia-india-7034346/
quote:
Russia Approves Draft Logistics Agreement With India | Russia- India
The relationship between India and Russia is one built on decades of strategic partnership and mutual cooperation and deepning this ...

The relationship between India and Russia is one built on decades of strategic partnership and mutual cooperation and deepning this relationship, In a significant move, Russia has approved a draft logistics agreement with India.

First let’s let’s talk about what is this agreement So the India Russia logistics pact is an agreement drafted between India and Russia. This agreement allows the militaries of India and Russia to use each other’s facilities for resupplying and refueling during joint exercises, port visits, and other agreed activities.

According to Russian media, Russia’s Prime Minister has asked the Ministry of Defence to start talks with India to finalize the logistics pact. If agreed upon, the pact will last for five years and will automatically renew unless either country chooses to end it.

This proposed logistics pact continues the long-standing military relationship between Russia and India. Infact In 2021, they signed a comprehensive agreement on military-technical cooperation that lasts until 2030.

Home Video GalleryRussia approves draft logistics agreement with India | Russia- India
Russia Approves Draft Logistics Agreement With India | Russia- India
The relationship between India and Russia is one built on decades of strategic partnership and mutual cooperation and deepning this ...
Updated: June 23, 2024 4:48 PM IST

By Video Desk

Follow Us

The relationship between India and Russia is one built on decades of strategic partnership and mutual cooperation and deepning this relationship, In a significant move, Russia has approved a draft logistics agreement with India.

First let’s let’s talk about what is this agreement So the India Russia logistics pact is an agreement drafted between India and Russia. This agreement allows the militaries of India and Russia to use each other’s facilities for resupplying and refueling during joint exercises, port visits, and other agreed activities.

According to Russian media, Russia’s Prime Minister has asked the Ministry of Defence to start talks with India to finalize the logistics pact. If agreed upon, the pact will last for five years and will automatically renew unless either country chooses to end it.

This proposed logistics pact continues the long-standing military relationship between Russia and India. Infact In 2021, they signed a comprehensive agreement on military-technical cooperation that lasts until 2030.

India is no stranger to logistics pacts. The country has similar agreements with the United States, France, South Korea, Singapore, Australia, and Japan. These pacts are important for improving India’s strategic reach and readiness, helping its military to carry out longer and more complex missions.

India maintains diverse and strategic relationships around the world. India’s global relationships are shaped by its strategic interests, economic goals, and diplomatic efforts to maintain peace and stability in the region and beyond.
  zondag 23 juni 2024 @ 18:42:29 #85
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214024653
quote:
88s.gif Op zondag 23 juni 2024 18:39 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik stel nergens dat het geen oorlogsmisdaad is

kun je jezelf belachelijk blijven maken maar dat is dan jouw dingetje :')
JE stelt alleen maar vragen :')
pi_214024662
quote:
88s.gif Op zondag 23 juni 2024 18:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
zeg ik dat het geen oorlogsmisdaad is?

leg jij maar uit hoe het het wel is
Vermoeiend type ben jij in discussies.
  Moderator zondag 23 juni 2024 @ 18:43:55 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214024673
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 18:42 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Vermoeiend type ben jij in discussies.
hoezo?
  zondag 23 juni 2024 @ 18:44:01 #89
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_214024675
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 17:53 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Als al die mannen die gevlucht zijn, of zich nu verstoppen om maar niet het leger in te moeten, zich gewoon braaf gemeld hadden, dan had de oorlog er nu al heel anders uit kunnen zien.

Zij hebben bijgedragen aan het voortduren van de oorlog en elke Oekraense soldaat die door een te kort aan soldaten gedood zijn.

Al horen ze natuurlijk wel gewoon goed uitgerust en getraind te worden. Wat volgens mij standaard zo'n 3 maanden is daar.
En ik snap best dat niet iedereen het ziet zitten om te gaan vechten, maar als jouw land tegen wil en dank een oorlog wordt in gesleurd omdat een ander land binnen gevallen is, komt er vroeg of laat het moment dat het beroepsleger niet meer toereikend is, en dan zullen de aantallen moeten worden aangevuld door de dienstplicht.

Daar kun je vanalles van vinden natuurlijk, maar dat is hoe het eenmaal gaat.

Ook hier in het Westen en ook in Nederland, mocht de shit echt hard de fan raken.
Maar dat willen sommigen maar niet begrijpen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_214024699
quote:
84s.gif Op zondag 23 juni 2024 18:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Rusland pleegt dagelijks oorlogsmisdaden. Als jij dan komt posten dat het niet zeker is, dan kom ik met :') :') ja. Gek he?
Ja maar hullie doen het ook.
Wel af en toe de eer aan jezelf houden, de man was ongewapend en je kan dan wel debatteren over of hij later met een wapen zou kunnen terug komen, de drone controller ziet gewoon een ongewapende soldaat die ook nog eens vraagt hem niet te doden.

Dat is gewoon moord, de rest van de situatie doet er niet toe.
Als mens hoor je beter te weten.
  Moderator zondag 23 juni 2024 @ 18:48:43 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214024723
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 18:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Wel af en toe de eer aan jezelf houden, de man was ongewapend en je kan dan wel debatteren over of hij later met een wapen zou kunnen terug komen, de drone controller ziet gewoon een ongewapende soldaat die ook nog eens vraagt hem niet te doden.

Ja zo werkt het niet he

Dan gooi je na een hinderlaag gewoon je wapen weg en wandel je in godmode naar de bushalte
  zondag 23 juni 2024 @ 18:55:21 #92
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_214024766
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2024 14:47 schreef ExTec het volgende:
Het is dom gelul ronde 8000.

Je land verdedigen is geen vrijblijvende aangelegenheid, klaar.
Gevalletje 'arbeit macht frei' zeg maar
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 16:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Veel mensen hebben ondertussen de overtuiging dat de wereld overbevolkt is. Er zal weinig bezwaar zijn tegen vrijwilligers die zich aanmelden om te sterven.
Overbevolkt met een gemiddeld steeds ouder wordende bevolking. En in de meeste landen te weinig kinderen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nyamuk op 23-06-2024 18:57:26 (foutje) ]
Heel veel sambal
pi_214024792
quote:
88s.gif Op zondag 23 juni 2024 18:39 schreef sp3c het volgende:

[..]
nou ik begin er niet over, iemand vroeg of iets een oorlogsmisdaad was en imo hebben we niet genoeg informatie om ja of nee te zeggen

maar ik vind dat wel boeiend ja
[..]
zou niet weten waarom
Scholen vallen onder dezelfde categorie als ziekenhuizen (met enkele verschillen). Deze vallen dus onder burgerdoelwitten, bij enige twijfel vallen zij nog steeds onder burgerdoelwitten. Dit staat niet specifiek zo in de Geneva Conventie. Maar dit is wel zo door de UN/internationale wetgeving aangemerkt. Zij hebben dus een beschermde status.

Alleen wanneer er geen twijfel is over dat een school voor militaire doeleinden gebruikt wordt is dit een legitiem doelwit.

Uiteraard is het geen oorlogsmisdaad als er militaire materieel naast gestald staat en/of de school indirect schade wordt toegebracht.

https://puc.overheid.nl/mrt/doc/PUC_286172_11/

Dus ja, een school is niet in alle gevallen een burgerdoelwit. Maar hij heeft wel een beschermde status. En van de Russen weten wij ondertussen wel dat zij geen onderscheidt maken tussen burger doelwitten en militaire doelwitten.

En de teller staat nu op meer dan 100.000 oorlogsmisdaden die begaan zijn door Rusland. Al zijn dit cijfers van Oekrane zelf.
https://www.government.nl(...)uring-war-in-ukraine
  Moderator zondag 23 juni 2024 @ 19:05:39 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214024838
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 19:00 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Scholen vallen onder dezelfde categorie als ziekenhuizen (met enkele verschillen). Deze vallen dus onder burgerdoelwitten, bij enige twijfel vallen zij nog steeds onder burgerdoelwitten. Dit staat niet specifiek zo in de Geneva Conventie. Maar dit is wel zo door de UN/internationale wetgeving aangemerkt. Zij hebben dus een beschermde status.

Alleen wanneer er geen twijfel is over dat een school voor militaire doeleinden gebruikt wordt is dit een legitiem doelwit.

Uiteraard is het geen oorlogsmisdaad als er militaire materieel naast gestald staat en/of de school indirect schade wordt toegebracht.

https://puc.overheid.nl/mrt/doc/PUC_286172_11/

Dus ja, een school is niet in alle gevallen een burgerdoelwit. Maar hij heeft wel een beschermde status. En van de Russen weten wij ondertussen wel dat zij geen onderscheidt maken tussen burger doelwitten en militaire doelwitten.

En de teller staat nu op meer dan 100.000 oorlogsmisdaden die begaan zijn door Rusland. Al zijn dit cijfers van Oekrane zelf.
https://www.government.nl(...)uring-war-in-ukraine
klopt allemaal

maar ik weet niet wat er in die school gebeurden, ik weet niet waar de Russen op probeerden te schieten (hoeft niet per se die school te zijn geweest) en ik weet niet wat de militaire noodzaak was om een raket die kant uit te schieten

kan zelfs dat de school een militair doel had maar dat het belang daarvan zo minimaal is dat je het midden in de stad nog steeds niet aan mag grijpen denk dan bv aan een opslagplaats voor de groene onderbroekjes ofzo :P

shit is allemaal niet zo eenvoudig zwart of wit

tl;dr met de beperkte informatie die ik heb kan ik dit niet beoordelen

het is wel een hele matige actie iig
pi_214024842
quote:

[..]

Dit is niet hoe je je overgeeft.

Dat doe je door je handen omhoog te doen en richting de vijand te lopen.

Of je wel of niet gewapend bent is niet relevant. Er zijn al duizenden ongewapende chauffeurs, ongewapende radar operators, en ongewapende logistieke medewerkers gedood deze oorlog.
Militair uniform = legitiem doelwit.
pi_214024852
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 19:05 schreef oheng het volgende:

[..]
Dit is niet hoe je je overgeeft.

Dat doe je door je handen omhoog te doen en richting de vijand te lopen.

Of je wel of niet gewapend bent is niet relevant. Er zijn al duizenden ongewapende chauffeurs, ongewapende radar operators, en ongewapende logistieke medewerkers gedood deze oorlog.
Militair uniform = legitiem doelwit.
De man rent weg omdat ze met een drone hem opjagen, ik zou ook rennen.
  zondag 23 juni 2024 @ 19:08:15 #97
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214024855
Wat een beelden.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_214024860
quote:

[..]

Wij zien slechts een klein deel van wat er zich afgespeeld heeft. Hij kan zijn wapen hebben laten vallen toen hij struikelde. Hij kan net uit een opgeblazen tank gekropen zijn.

Moet Oekrane soms elke soldaat die zijn wapen laat vallen en een smekend gebaar maakt dan maar laten gaan?

Dan zal elke soldaat dat voortaan doen, wanneer het te gevaarlijk wordt hun wapen weggooien en een smekend gebaar maken.

Jezelf overgeven doe je aan een persoon, pas dan heb je een beschermde status. En zelfs dan zal het nemen van een krijgsgevangene niet in alle gevallen mogelijk of wenselijk zijn. Denk bijvoorbeeld aan een special forces operatie ver achter het front. (al zou ik niet weten wat dan de regels zijn).

En technisch gezien zou je elke dode in een oorlog als moord kunnen zien, want je wil de vijand doden, en als het kan doe je dat ook (met wat uitzonderingen nagelaten natuurlijk). Maar het doden van een vijand in een oorlog is legaal terwijl moord dat zelf niet is.
pi_214024882
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 19:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
De man rent weg omdat ze met een drone hem opjagen, ik zou ook rennen.
Dat is dus geen overgeven he. Bedankt dat je mijn punt onderstreept.
pi_214024891
quote:
Ook echt 0 aarzeling he.

Oh je bent gewond? Hier, 9mm russische 1e hulp voor je! Doei!

Had ie zich maar moeten overgeven :')
  zondag 23 juni 2024 @ 19:15:05 #102
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_214024914
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 11:05 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik ben bij dit soort enqutes vooral benieuwd naar een specificatie per oblast.
Staat erbij en komt eigenlijk wel overeen met hoe zwaar de oblasten getroffen zijn. De steun voor de oorlog is het hoogste in Kiiv (73%) en het laagste in Kherson, Odessa en Mykolaiv (45%).
Het is even wachten op nieuwere cijfers, dit is uit 2023.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_214024924
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 19:11 schreef oheng het volgende:

[..]
Dat is dus geen overgeven he. Bedankt dat je mijn punt onderstreept.
Hij wil niet vermoord worden, de intentie was nogal duidelijk.
pi_214024930
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_214024949
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 19:08 schreef Perrin het volgende:
Wat een beelden.
[ x ]
Dat hij daar nog durft te rijden lol. De hele route ligt bezaaid met wrakken en lijken.

Hij heeft wel een erge coole bril, misschien dat dat helpt.
pi_214024993
Russen die denken dat ze ‘buut vrij’ kunnen roepen.
pi_214024994
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 19:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Als die niet vermoord wou worden, had hij niet het Russische leger in moeten gaan om mee te vechten in Oekrane. Of had zich moeten overgeven en dat is niet je wapen weggooien en een smeek gebaar maken. Er zijn gewoon beelden van Russische soldaten die zich overgeven en door drones worden begeleid om naar de Oekraens linies te gaan waar ze gevangen genomen worden.
  Moderator zondag 23 juni 2024 @ 19:27:09 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214025036
Hij heeft geen geweer

Of hij ongewapend is weten we niet
pi_214025044
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 19:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Niet gedood willen worden is iets anders dan jezelf overgeven.

Handjes de lucht in, rustig richting de vijand lopen, en alle instructies opvolgen.
pi_214025059
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214025069
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 19:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Zo bijzonder is dat niet in Dagestan.
In Frankrijk ook niet.
  Moderator zondag 23 juni 2024 @ 19:33:03 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214025089
Standaard is het iig ook niet
pi_214025090
quote:
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat Oekrane hier de schuld van krijgt.
pi_214025096
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 19:33 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat Oekrane hier de schuld van krijgt.
0.03 femtoseconde :P
  zondag 23 juni 2024 @ 19:34:02 #115
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_214025099
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 18:44 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
En ik snap best dat niet iedereen het ziet zitten om te gaan vechten, maar als jouw land tegen wil en dank een oorlog wordt in gesleurd omdat een ander land binnen gevallen is, komt er vroeg of laat het moment dat het beroepsleger niet meer toereikend is, en dan zullen de aantallen moeten worden aangevuld door de dienstplicht.

Daar kun je vanalles van vinden natuurlijk, maar dat is hoe het eenmaal gaat.

Ook hier in het Westen en ook in Nederland, mocht de shit echt hard de fan raken.
Maar dat willen sommigen maar niet begrijpen.
Wss vinden die gasten het stiekem wel ok dat Rusland; Nederland binnenvalt...
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_214025121
https://kyivindependent.c(...)blast-over-past-day/
quote:
Military: Russian forces dropped 35 glide bombs on Kharkiv Oblast over past day
Russian troops attacked Kharkiv Oblast with 35 glide bombs in the past 24 hours, Nazar Voloshyn, the spokesperson for the Khortytsia group of forces, said on national television on June 23.

Russia recently intensified attacks against Kharkiv, Ukraine's second-biggest city after Kyiv, with the use of missiles, glide bombs, and drones, destroying energy infrastructure and killing civilians.

According to Voloshyn, Russian troops launched a total of 20 airstrikes using 35 glide bombs and one missile strike on Kharkiv Oblast in the past day. Just one village of Lyptsi in Kharkiv Oblast endured attacks using 17 glide bombs, he said.

Later in the day, the Khortytsia group of forces posted on Telegram that as of 2:30 p.m. on June 23, from the direction of Belgorod, Russian troops had already dropped 29 glide bombs "on positions of our forces and settlements."

"Hlyboke, Vovchansk, Vovchanski Khutory, and Lyptsi were under attack. In the Lyptsi area, Russian troops dropped 23 guided bombs," the post reads.

Earlier on June 22, Russian forces struck the city of Kharkiv with glide bombs, killing three people and injuring 54.

Three glide bombs hit an enterprise in the Kholodnohirskyi district, and another one struck a five-story residential building in the Osnovianskyi district. The attack was reportedly launched from Belgorod Oblast, the regional prosecutor's office reported.
pi_214025258
https://ua-stena.info/en/(...)-on-a-crimean-beach/
quote:
Fragments of a downed missile fell on a Crimean beach

3 people have been killed and more than 100 injured in occupied Crimea as a result of the unprofessional actions of the Russian air defense system.

It is reported that the air alert was activated after the explosions. The Russian military, as usual, claimed to have shot down all aerial targets.

The occupation authorities disregarded the safety of civilians by placing military equipment in places where civilians were gathered, resulting in injuries and deaths.

Strong explosions are also reported in Sevastopol, and traffic on the Crimean Bridge is blocked.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens Rusland ging het natuurlijk om een ATACM met cluster munitie en was het Amerika en Oekrane zijn schuld. Niet hun eigen. Alsof Oekrane zijn ATACMS zou gebruiken om burgers op een strand aan te vallen lol. Wat extra filmpjes in het artikel die nog niet langsgekomen waren.
  zondag 23 juni 2024 @ 19:44:53 #118
182683 TheoddDutchGuy
pi_214025287
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 19:27 schreef oheng het volgende:

[..]
Niet gedood willen worden is iets anders dan jezelf overgeven.

Handjes de lucht in, rustig richting de vijand lopen, en alle instructies opvolgen.
Die kans kreeg hij niet, iedere keer als hij zich omdraaide joegen ze hem verder op.
Sociopatisch gedrag.
  zondag 23 juni 2024 @ 19:46:14 #119
182683 TheoddDutchGuy
pi_214025317
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 19:43 schreef Delenlill het volgende:
https://ua-stena.info/en/(...)-on-a-crimean-beach/
[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens Rusland ging het natuurlijk om een ATACM met cluster munitie en was het Amerika en Oekrane zijn schuld. Niet hun eigen. Alsof Oekrane zijn ATACMS zou gebruiken om burgers op een strand aan te vallen lol. Wat extra filmpjes in het artikel die nog niet langsgekomen waren.
Die Russen hebben er letterlijk nog geen 1 ATACM of stormshadow uit de lucht weten te schieten.
Dit is waarschijnlijk vallend puin geweest van hun eigen afweer.

Dat is tenminste daadwerkelijk vaker gebeurd.
  zondag 23 juni 2024 @ 19:46:19 #120
103434 Delenlill
pi_214025319
https://defence-blog.com/(...)zer-from-am-general/
quote:
Ukraine receives advanced light howitzer from AM General

In a surprise announcement at the Fires Symposium, Program Director Mike Evans revealed that AM General has provided a test article of their 105 mm Hawkeye Mobile Howitzer System to Ukraine in April 2024.

The Hawkeye is currently undergoing operational testing and evaluation in Ukrainian service.

“We recently put a 105 mm system into Ukraine. We shipped it in April and trained for two weeks,” Evans stated. “That system is destined to be one of the first soft recoil systems in combat. It’s going into combat to test on live targets.”

The Hawkeye Mobile Howitzer is known for its high mobility and versatility. It can be transported by various means, including transport aircraft, helicopters, and can even be air-dropped. The platform’s stability is ensured by four hydraulic stabilizers, allowing for horizontal aiming of 180 degrees and vertical aiming from -5 to +72 degrees. The system is designed for a crew of four, but can be operated by just two if necessary.

The Hawkeye’s firing range with standard ammunition is 11.6 kilometers, and it can reach up to 19.5 kilometers with rocket-assisted projectiles. The maximum firing rate is eight rounds per minute for three minutes, with a sustained rate of three rounds per minute. The howitzer can use the full range of 105 mm ammunition utilized by the U.S. Army.

The fire control system includes an M137A2 optical telescope sight and a digital system MG 9000. This digital system comprises an LN-270 inertial navigation system from Northrop Grumman, a DFS-02 direct fire sight camera from Sekai Electronics, Inc, an S67-1575-76 GPS antenna from Sensor Systems Inc, a Weibul Scientific muzzle velocity radar, and a Mandus display unit for the gunner.
twitter
  zondag 23 juni 2024 @ 19:53:42 #121
103434 Delenlill
pi_214025448
https://mil.in.ua/en/news(...)ransfers-to-ukraine/
quote:
South Korea’s State Adviser: Russia’s transfer of technology to DPRK will lift restrictions on arms transfers to Ukraine

K136 Kooryong MRL. Photo credits: Ministry of Defense of the Republic of Korea

South Korea’s National Security Advisor Chang Ho-jin has named the conditions under which Ukraine will receive weapons.

He said this during his participation in the KBS television program.

He noted that the transfer of weapons to Ukraine will directly depend on similar actions by Russia, which plans to transfer technology and high-precision weapons to the DPRK.

“The limit for South Korea is if Russia transfers high-precision weapons or technology to North Korea,” Chang Ho-jin said.
SPOILER
Hopelijk zal Rusland deze rode lijn snel oversteken dan.
  zondag 23 juni 2024 @ 19:58:40 #122
103434 Delenlill
pi_214025523
twitter

Wat extra beelden.
  zondag 23 juni 2024 @ 20:03:34 #123
12587 oheng
pi_214025592
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 19:08 schreef Perrin het volgende:
Wat een beelden.
[ x ]
Onironisch Mad Max.

Wat een aanvoerlijnen. Doet me denk aan de logistiek van een afrikaans rebellenleger.
  zondag 23 juni 2024 @ 20:23:37 #124
103434 Delenlill
pi_214025829
https://www.reddit.com/r/(...)ng_in_dagestan_nsfw/
ISIS caught on video shooting in Dagestan NSFW!

https://www.reddit.com/r/(...)e_freedom_of_russia/
Guerrillas supporting the Freedom of Russia legion destroyed the control cabinet in the Smolensk region, Russia, temporarily stopping the flow of the cargo of military equipment to the front. June 22~23, 2024

https://www.reddit.com/r/(...)gestan_police_under/
ISIS Terrorist shooting in Dagestan. Police under heavy fire. According to Mash Telegram Terrorists took 40 people hostage, they are locked in an Orthodox church in the Kirovsky district of Makhachkala

https://www.reddit.com/r/(...)/1dmqb6o/freestyler/
Freestyler

https://www.reddit.com/r/(...)russian_fighters_in/
A Ukrainian soldier kills two Russian fighters in close combat in the Kharkov region
SPOILER
https://www.reddit.com/r/(...)b_strike_in_kharkiv/
Aftermath of FAB strike in Kharkiv

https://www.reddit.com/r/(...)as_destroyed_thanks/
In Russia, a Shahed warehouse was destroyed thanks to the Armed Forces of Ukraine.

https://www.reddit.com/r/(...)n_selfpropelled_gun/
05/29/2024 two Destroyed Russian self-propelled gun 2S19M2 Msta-S near the village. Zhitlovka (Peschanoe) Luhansk region.
SPOILER
  zondag 23 juni 2024 @ 20:40:24 #125
470577 Joppiez
pi_214026047
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 19:53 schreef Delenlill het volgende:
https://mil.in.ua/en/news(...)ransfers-to-ukraine/
[..]
SPOILER
Hopelijk zal Rusland deze rode lijn snel oversteken dan.
Laat Rusland dus maar graan en wijn exporteren naar Noord Korea als dank voor haar miljoenen granaten enz. Zal Kim Jong Un leuk vinden. Lijkt me sterk overigens dat er al niet e.e.a. aan Noord Korea (en Iran) gegeven is als part of the deal.
  zondag 23 juni 2024 @ 21:04:21 #126
108676 Aether
pi_214026413
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 23 juni 2024 @ 21:11:14 #127
108676 Aether
pi_214026546
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 23 juni 2024 @ 21:11:43 #128
103434 Delenlill
pi_214026560
  zondag 23 juni 2024 @ 21:15:44 #129
103434 Delenlill
pi_214026624
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 20:40 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Laat Rusland dus maar graan en wijn exporteren naar Noord Korea als dank voor haar miljoenen granaten enz. Zal Kim Jong Un leuk vinden. Lijkt me sterk overigens dat er al niet e.e.a. aan Noord Korea (en Iran) gegeven is als part of the deal.
quote:
The limit for South Korea is if Russia transfers high-precision weapons or technology to North Korea,” Chang Ho-jin said.
Graan en wijn valt dus niet onder de rode lijn. Het gaat vooral om hoge precisie wapens of technologie (wat vast slaat op de hoge precisie wapens), dus een tractor zal er ook niet onder vallen.

Maar Rusland heeft vast al dit soort technologie geleverd. Want hun technici waren daar ook om te helpen met de raket die een satelliet de lucht in moest krijgen.
  zondag 23 juni 2024 @ 21:23:05 #130
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_214026817
quote:
Na 2 jaar ben ik redelijk gerriteerd aan het raken van dit soort clickbait filmpjes, hoewel deze nog redelijk aan inhoud zijn is de schreeuwerige titel mij gewoon een doorn in het oog aan het worden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 23 juni 2024 @ 21:24:09 #131
103434 Delenlill
pi_214026841
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 21:23 schreef zalkc het volgende:

[..]
Na 2 jaar ben ik redelijk gerriteerd aan het raken van dit soort clickbait filmpjes, hoewel deze nog redelijk aan inhoud zijn is de schreeuwerige titel mij gewoon een doorn in het oog aan het worden.
Ik let niet eens op de titel of the thumbnails. Ik ga af op de inhoud en die is altijd prima in orde.
  zondag 23 juni 2024 @ 21:43:58 #132
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_214027367
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 17:02 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Dat filmpje en artikel gaat over Oekraners die opgeofferd worden.
En wat is het alternatief dan?
  zondag 23 juni 2024 @ 21:44:53 #133
103434 Delenlill
pi_214027383
https://www.telegraph.co.(...)-drone-robot-wall-e/
quote:
Russia unveils anti-drone robot named after Disney character
Unmanned ground vehicle known as Wall-E creates invisible dome that jams aerial signals

Russia has deployed a new anti-drone robot named after Disney’s rubbish-collecting Wall-E.

The unmanned vehicle is designed to produce an invisible dome that jams aerial drone attacks and protects troops on the ground.

The machine uses electronic warfare blockers, Russian state TV said, in the latest advancement to keep away kamikaze drones that have been pivotal to the war for Ukraine.

The ground robot is fitted with a so-called “fumigator” electronic warfare system, which can disrupt the signal between a drone and its operator, often rendering unmanned aerial vehicles (UAV) useless.

Its manufacturer, Rebovets, said the system is capable of producing a dome with a radius of between 250 and 300 metres within which enemy drones will fail.

The Telegraph could not verify the claims made by the firm.
SPOILER
Ik ben niet zeker of ik al eerder een artikel hierover geplaatst heb. Maar eerst zien en dan geloven of hij daadwerkelijk werkt.
  zondag 23 juni 2024 @ 21:48:05 #134
6484 ExTec
pi_214027467
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 18:55 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Gevalletje 'arbeit macht frei' zeg maar

Nope, gevalletje als je in de jaren '70 in NL oproep voor dienstplicht negeerde kwamen ze je ook halen, zeg maar.
  zondag 23 juni 2024 @ 21:51:51 #135
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214027547
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 21:24 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Ik let niet eens op de titel of the thumbnails. Ik ga af op de inhoud en die is altijd prima in orde.
Zijn inhoudelijk prima filmpjes ja! Gewoon blijven plaatsen ^O^
  zondag 23 juni 2024 @ 21:53:56 #136
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_214027584
quote:
10s.gif Op zondag 23 juni 2024 21:48 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nope, gevalletje als je in de jaren '70 in NL oproep voor dienstplicht negeerde kwamen ze je ook halen, zeg maar.
Wat een debiele vergelijking ook.. de tandjes..
The name is Putler, Vladimir Putler
  zondag 23 juni 2024 @ 21:56:37 #137
6484 ExTec
pi_214027676
Het is wel gezellig daar.

twitter
  zondag 23 juni 2024 @ 21:57:17 #138
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214027699
Nog meer raketten op De Krim _O_

twitter
  zondag 23 juni 2024 @ 21:58:25 #139
38496 Perrin
pi_214027730
quote:
84s.gif Op zondag 23 juni 2024 21:57 schreef Starhopper het volgende:
Nog meer raketten op De Krim _O_

[ x ]
Mooi!
  zondag 23 juni 2024 @ 22:01:02 #140
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214027791
twitter

twitter
  zondag 23 juni 2024 @ 22:03:40 #141
38496 Perrin
pi_214027835
Dit is geraakt zo te lezen:
twitter
  zondag 23 juni 2024 @ 22:03:44 #142
6484 ExTec
pi_214027837
twitter

c_/
  zondag 23 juni 2024 @ 22:04:33 #143
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214027846
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 22:03 schreef Perrin het volgende:
Dit is geraakt zo te lezen:
[ x ]
Voltreffer *O* *O* *O*
  zondag 23 juni 2024 @ 22:06:18 #144
38496 Perrin
pi_214027874
quote:
11s.gif Op zondag 23 juni 2024 22:03 schreef ExTec het volgende:
[ x ]

c_/
Adel en Omar Omarov, zonen van de gouverneur van het district Sergokalinsk.

twitter
  zondag 23 juni 2024 @ 22:07:36 #145
502347 spicymchaggis
pi_214027898
quote:

[..]

Waarom zou je genade moeten tonen voor militairen van een volk dat je (Oekraense) collega soldaten inmiddels zelfs onthoofd?
  zondag 23 juni 2024 @ 22:13:37 #146
502347 spicymchaggis
pi_214027999
quote:
10s.gif Op zondag 23 juni 2024 21:43 schreef ExTec het volgende:

[..]
En wat is het alternatief dan?
Volgens neeoftochja en zijn mede collaborateurtjes een onvoorwaardelijke Oekraense overgave, zodat de Russen hun handen vrij hebben om hun veldtocht richting westen aan te vangen.
  zondag 23 juni 2024 @ 22:16:37 #147
272777 Digi2
pi_214028070
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 18:35 schreef Discombobulate het volgende:
Wat zitten we weer hoog in onze emoties.
Musk moet een beetje opschieten met die BCI's :)
  zondag 23 juni 2024 @ 22:17:04 #148
291799 TwenteFC
pi_214028077
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 21:23 schreef zalkc het volgende:

[..]
Schreeuwerige titels zijn inderdaad kut, probleem is alleen dat het werkt.
  zondag 23 juni 2024 @ 22:23:09 #149
12587 oheng
pi_214028265
quote:
10s.gif Op zondag 23 juni 2024 22:01 schreef Starhopper het volgende:
[ x ]

[ x ]
En daar gaat je deep space communicatie.

Iedere drone of raket kan miljardenschade aanrichten.
  zondag 23 juni 2024 @ 22:27:15 #150
6484 ExTec
pi_214028362
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 22:23 schreef oheng het volgende:

[..]
En daar gaat je deep space communicatie.

Iedere drone of raket kan miljardenschade aanrichten.
Lastig.

Ff scamblen naar andere schotel installaties, hopen dat je de credentials hebt om controle over satellieten en whatnot te kunnen nemen, en die niet daar onsite in vlammen opgegaan zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')