abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 juni 2024 @ 12:23:53 #2
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213983119
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2024 12:10 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
laten ze die K2 tanks voor Polen maar naar Ukraine sturen

K2 Black Panther

quote:
Wikipedia
https://en.wikipedia.org > wiki
K2 Black Panther is a South Korean main battle tank, designed by the Agency for Defense Development and manufactured by Hyundai Rotem. The tank's design ...
?CN08 120 mm gun ?EuroPowerPack ?11th Maneuver Division ?Samyang
quote:
Zuid-Korea wil wapenleveranties aan Oekrane heroverwegen

Zuid-Korea heeft ontstemd gereageerd op het nieuwe verdrag tussen buurland Noord-Korea en Rusland.
De nationale veiligheidsadviseur Chang Ho-jin zei dat zijn regering zich grote zorgen maakt, bericht persbureau Yonhap.

Hij kondigde aan dat opnieuw zal worden gekeken naar het huidige beleid voor wapenleveranties aan Oekrane.

Zuid-Korea zegt momenteel geen dodelijke wapens te leveren aan Oekrane, maar dat beleid zou dus kunnen veranderen.
Specifieke maatregelen worden naar verwachting later bekendgemaakt.

Chang kondigde ook aan dat nieuwe sancties worden ingesteld tegen schepen, personen en organisaties die olie en wapens vervoeren tussen Rusland en Noord-Korea.

[ Bericht 20% gewijzigd door michaelmoore op 20-06-2024 12:51:44 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_213983744
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Overall beste user 2022 donderdag 20 juni 2024 @ 13:49:09 #4
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_213983885
Weer een faal van Poetin.

Hij is voor lul gezet door naar Noord-Korea te gaan om daar te smeken om granaten. Om daarmee Zuid-Korea zo boos te maken dat zij zeggen wapens aan Oekrane te gaan leveren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_213983929
quote:
Mariia Ionova co-chair of the Equal Opportunity Caucus in the Ukrainian parliament, said a Nato refusal to give Ukraine a date to join missed an opportunity to make a demonstration of strength. “Hybrid world war three has already started”, she said.

She pointed out for the first time in 45 years Vladimir Putin had gone to North Korea to increase the amount of artillery shells it receives from Pyongyang from the current estimate of 5m. By contrast she pointed out that Ukraine was “still waiting for 1m shells from the EU after seven months of delay”.
https://www.theguardian.c(...)ine-war-live-updates
Du bist nicht wie ich und du wirst nie so sein
Du bist ein Teil von Nichts und du bist ganz allein
pi_213984042
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 13:49 schreef Ulx het volgende:
Weer een faal van Poetin.

Hij is voor lul gezet door naar Noord-Korea te gaan om daar te smeken om granaten. Om daarmee Zuid-Korea zo boos te maken dat zij zeggen wapens aan Oekrane te gaan leveren.
Dat zeggen ze helemaal niet, ze zeggen dat ze er naar gaan kijken. En we weten ook helemaal niet wt zuid Korea gaat leveren, als ze dat al gaan doen. Noord-Korea levert gigantisch veel, ook al is de kwaliteit slecht.
  Overall beste user 2022 donderdag 20 juni 2024 @ 15:07:05 #7
3928 Ulx
pi_213984693
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 20 juni 2024 @ 15:09:14 #8
3928 Ulx
pi_213984714
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2024 14:05 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat zeggen ze helemaal niet, ze zeggen dat ze er naar gaan kijken. En we weten ook helemaal niet wt zuid Korea gaat leveren, als ze dat al gaan doen. Noord-Korea levert gigantisch veel, ook al is de kwaliteit slecht.
Zuid-Korea heeft een behoorlijk grote defensie industrie. Ze laten zich niet fucken door Kim.
pi_213984728
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 15:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zuid-Korea heeft een behoorlijk grote defensie industrie. Ze laten zich niet fucken door Kim.
Dat weet ik. Maar dat zegt nog helemaal niks. Er is noppa bekend wat Zuid-Korea gaat doen.
pi_213984981
Misschien wel de slechtste dag ooit om werkzaam te zijn in de russsische energie sector. Heeft iemand een schatting hoeveel installaties zijn aangevallen? 10?

En ik had een paar dagen geleden *ergens* de opinie gelezen van een Oekrainsche soldaat over de pzh2000.
Hij beweerde dat de pzh2000 veel beter bestand is tegen o.a. Lancet drones. Met name in tegenstelling tot de AHS Krab. Zo meldde dat een naburige Pzh2000 5 Lancet drones had overleefd.
Iets wat ook uit Oryx blijkt: 1 beschadigde Pzh2000 vs 26 vernietigde / 6 beschadigde Krabs.
Ook de loop van de Pzh2000 was veruit superieur, hoefde pas na 6000 schoten vervangen te worden (met 5 kruitladingen IIRC).

Artikel helaas kwijt. Maar er zijn dus ook positieve geluiden over de Pzh2000.
pi_213985298
Heeft iemand de beruchte video vandaag al gezien van strike drone (drone groep van 47e)
  donderdag 20 juni 2024 @ 16:03:25 #12
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213985338
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 15:26 schreef oheng het volgende:
Misschien wel de slechtste dag ooit om werkzaam te zijn in de russsische energie sector. Heeft iemand een schatting hoeveel installaties zijn aangevallen? 10?

En ik had een paar dagen geleden *ergens* de opinie gelezen van een Oekrainsche soldaat over de pzh2000.
Hij beweerde dat de pzh2000 veel beter bestand is tegen o.a. Lancet drones. Met name in tegenstelling tot de AHS Krab. Zo meldde dat een naburige Pzh2000 5 Lancet drones had overleefd.
Iets wat ook uit Oryx blijkt: 1 beschadigde Pzh2000 vs 26 vernietigde / 6 beschadigde Krabs.
Ook de loop van de Pzh2000 was veruit superieur, hoefde pas na 6000 schoten vervangen te worden (met 5 kruitladingen IIRC).

Artikel helaas kwijt. Maar er zijn dus ook positieve geluiden over de Pzh2000.
de energiesector is de achillepees van de ruzzia

gezien het grote verlies van Gazprom , die de finacien levert voor de oorlog en ook voor de putin kliek
is er paniek bij de ruzzias

quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2024 14:05 schreef BEFEM het volgende:

[..]
ik weet niet of die kwaliteit zo slecht is, zeker als er technische ondersteuning van rusland bij komt

gezien de raket lanceringen kan men daar echt wel wat
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 20 juni 2024 @ 16:27:53 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_213985652
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 06:30 schreef Delenlill het volgende:
Geen idee waarom dat eerste plaatje onder de spoiler zo klein is, ook heb ik op het ogenblik andere problemen. Na het plaatsen van een post refreshed de pagina niet automatisch en laat dus niet gelijk mijn nieuwe post zien aan mij. En de knoppen "preview" en "wijziging doorvoeren" werken niet goed.
Als je de pagina te lang open hebt staan lopen de posts en de paginanummering niet meer synchroon. Dan moet je eerst refreshen voor je zelf iets post.

Tenminste, dat denk ik.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Overall beste user 2022 donderdag 20 juni 2024 @ 16:39:21 #14
3928 Ulx
pi_213985740
twitter
pi_213985881
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juni 2024 16:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Als je de pagina te lang open hebt staan lopen de posts en de paginanummering niet meer synchroon. Dan moet je eerst refreshen voor je zelf iets post.

Tenminste, dat denk ik.
Ik heb de pagina altijd open staan. Dit is de eerste keer dat ik dit probleem heb. En ik zie dat er meer zijn met dit probleem (feedback, bugs en development)

Dit staat sinds gisteren met grote rode letters boven aan mijn pagina.
quote:
Lieve Delenlill,

Omdat je een mogelijk adblocker gebruikt kan het zijn dat sommige delen van de site niet (correct) werken. Schakel je adblocker(s) uit als je problemen ondervindt. FOK! is een onafhankelijke site die volledig draait op vrijwilligers en alle kosten moet dekken met advertentieinkomsten. Als je morgen ook nog wilt kunnen FOK!ken kun je daaraan zelf bijdragen door FOK! te whitelisten in je adblocker. Je kunt FOK! namelijk wel gratis gebruiken, maar wij kunnen FOK! niet gratis in de lucht houden. Als je geen advertenties wilt zien kun je overwegen een premium account (abo) aan te schaffen. Daarmee kun je banneradvertenties uitschakelen.
Of een nieuwe update van mijn adblocker is de oorzaak, de cookies moeten gewist worden, of Danny heeft wat dingen veranderd om mensen met een actieve adblocker te irriteren.

Ik heb juist de adblocker aangezet voor Fok (iets van 1-2 jaar geleden) omdat de adds op de frontpage heel irritant waren, delen van artikelen blokkeerden, steeds aan het verspringen waren zodat ik meerdere keren per ongeluk op ads klikte, en ook omdat het altijd dezelfde adds zijn die te zien waren. De frontpage was voor mij haast onleesbaar daardoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 20-06-2024 16:55:48 ]
pi_213986050
twitter

twitter

twitter
pi_213986370
twitter

twitter

twitter

twitter

twitter
pi_213986592
https://www.themoscowtime(...)ertain-future-a85319
quote:
Branded ‘Foreign Agents,’ Wives and Mothers of Mobilized Russian Soldiers Face Uncertain Future

Wives and mothers of mobilized soldiers staged a rare protest in front of the Russian Defense Ministry on June 3.

Put Domoi (“Way Home”), one of the most prominent groups of women relatives of mobilized Russian soldiers, has been calling on the Kremlin to return their husbands and sons from the front lines in Ukraine for months.

But when Russia designated Put Domoi a “foreign agent” in late May, the move was still fairly unexpected.

“It seems like loving your spouse and wanting him to be safe is a [marker of] ‘foreign influence’ now. I guess at this point, the only thing the government wants from us is to breed to produce more children,” said Maria Andreeva, one of the few public faces of the movement, who herself was also labeled a “foreign agent” on May 31.

Andreeva said she was surprised to see herself named a “foreign agent,” as she had taken a step back from her activities with the group in recent months.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 20 juni 2024 @ 17:47:15 #19
412081 Anton91
pi_213986694
twitter
  donderdag 20 juni 2024 @ 17:56:22 #20
103434 Delenlill
pi_213986779
https://www.kyivpost.com/post/34550
quote:
No Compromise Met in Ukraine Debt Talks While Deadline Is Looming
Ukraine’s government hasn’t reached an agreement with Eurobond holders in first round of negotiations, but talks continue – everyone should rush before August.

Ukraine’s government failed to reach a compromise with Eurobond holders during the first round of negotiations, but it’s also not interested in default – especially during a wartime economy.

For half a year at least, news from debt restructuring negotiations was a subject of intense curiosity. The news from negotiations and preparations for them were confidential until June, 17, when the Ministry of Finance of Ukraine published a press release about the first round of negotiations.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 20 juni 2024 @ 18:08:53 #21
103434 Delenlill
pi_213986926
https://news.liga.net/en/(...)ce-summit-communique
quote:
Zambia joins Global Peace Summit communiqu
President Volodymyr Zelenskyy called on all peace-loving countries to join the communiqu and implement the Peace Formula

Zambia joined the communiqu of the first Global Peace Summit held on June 15-16 in Switzerland, President Volodymyr Zelenskyy announced on X.

The Ukrainian leader thanked the country for supporting efforts to achieve sustainable, comprehensive and just peace.

"We appreciate the growing support for the Peace Summit and its final Communiqu from all continents, including Africa. We value that Zambia, together with other African countries, takes a clear stance in favor of the UN Charter, peace, and progress," Zelenskyy said.

The president noted that the Peace Formula is a format in which each country can have its say and make its own contribution to achieving common goals. He called on all peace-loving countries to join the communiqu and implement the Peace Formula.

"Together, we can restore peace, stable development, and mutual respect in international affairs," the head of state concluded.

On June 15-16, the Global Peace Summit initiated by Ukraine took place in Switzerland. Russia was not invited to it.

On June 17, the signatures under the joint communiqu of two countries – Iraq and Jordan – disappeared. Subsequently, Deputy Head of the Office of the President Ihor Zhovkva told RFE/RL that the countries did not sign the communiqu, and that their appearance in the list of signatories was a "technical failure".

On June 18, the signature of Rwanda disappeared, but the Ecumenical Patriarchate joined the signatories.

The following countries also did not sign the document: Armenia, Bahrain, Colombia, Qatar, India, Indonesia, Libya, Mexico, Saudi Arabia, South Africa, Thailand, United Arab Emirates. Brazil did not sign either, but it was an observer at the event.

Here is the full text of the communiqu: on nuclear and food security, release of prisoners. The text also mentions the need of "involvement of and dialogue between all parties" to achieve peace.
  donderdag 20 juni 2024 @ 18:08:54 #22
pi_213986927
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 16:50 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Ik heb de pagina altijd open staan. Dit is de eerste keer dat ik dit probleem heb. En ik zie dat er meer zijn met dit probleem (feedback, bugs en development)
Ik heb het probleem wel vaker en volgens mij ligt het daaraan. Het is idd een bug. Eerst refreshen lost het probleem op.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 20 juni 2024 @ 18:11:55 #23
103434 Delenlill
pi_213986974
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juni 2024 18:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik heb het probleem wel vaker en volgens mij ligt het daaraan. Het is idd een bug. Eerst refreshen lost het probleem op.
Refreshen lost het probleem alleen maar tijdelijk voor mij op. Ik moet nu elke keer nadat ik iets gepost heb, of een post gewijzigd heb refreshen voordat ik weer kan posten, en voordat de wijziging/nieuwe post van mij of anderen te zien zijn.

Geld ook voor het reageren op een post zie ik nu.

[ Bericht 2% gewijzigd door Delenlill op 20-06-2024 18:20:36 ]
  donderdag 20 juni 2024 @ 18:20:12 #24
103434 Delenlill
pi_213987144
https://www.politico.eu/a(...)in-ukraine-invasion/
quote:
EU approves first-ever sanctions on Russian gas
It’s a notable evolution in strategy for the EU, and came after Germany and Hungary held up a deal for weeks.

The EU will hit Russia with unprecedented sanctions against its lucrative gas sector, according to the Belgian EU presidency — a once-unthinkable step that could drain hundreds of millions from Moscow’s war chest.

The decision, which EU ambassadors reached Thursday morning, came after stiff opposition from Germany and Hungary stalled a deal for weeks — though over different parts of the package.

The penalties won’t hit the majority of Russia’s liquid natural gas (LNG) exports to the EU. Instead, they will ban EU ports from reselling Russian LNG after it arrives and block financing for Russia’s planned Arctic and Baltic LNG terminals.

It’s a notable moment for the EU. Since Vladimir Putin’s full-scale invasion of Ukraine in February 2022, the bloc has left Russian gas unsanctioned — even as it slapped strict bans on oil and coal exports. But with evidence mounting that Western efforts to drain Moscow’s fossil fuel revenues are falling woefully short, pressure has been building to go after gas.

It wasn’t easy.
SPOILER
Eindelijk! Al was het wel apart dat juist Duitsland hier op tegen was. Van Hongarije was het te verwachten natuurlijk. Maar gelukkig hebben zij met een kleine aanpassing ook Duitsland om weten te krijgen.
  donderdag 20 juni 2024 @ 18:22:41 #25
335449 BEFEM
pi_213987181
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 18:20 schreef Delenlill het volgende:
https://www.politico.eu/a(...)in-ukraine-invasion/
[..]
SPOILER
Eindelijk! Al was het wel apart dat juist Duitsland hier op tegen was. Van Hongarije was het te verwachten natuurlijk. Maar gelukkig hebben zij met een kleine aanpassing ook Duitsland om weten te krijgen.
Omdat de gehele Duitse industrie kapot gaat.
  donderdag 20 juni 2024 @ 18:29:33 #26
103434 Delenlill
pi_213987294
https://mil.in.ua/en/news(...)-at-eurosatory-2024/
quote:
Ukraine signed seven international agreements at Eurosatory 2024

Ukroboronprom and private Ukrainian companies signed a number of cooperation agreements with Thales and other French arms manufacturers.

Oleksandr Kamyshin, Minister of Strategic Industries, announced this on his social networks.

At the Eurosatory 2024 defense exhibition in Paris, Ukrainian companies presented samples and prototypes of their products and signed a number of agreements with European defense companies. The Minister of Strategic Industries said that the state-owned company Ukroboronprom signed five agreements.

The state enterprise has signed a memorandum with the French company Thales to establish a joint venture in Ukraine that will repair and modernize equipment for electronic warfare, communications, air defense systems, and radars.

The second agreement, also with Thales, concerns the French side’s intention to establish a service center in Ukraine to maintain and test electronic warfare equipment and radars.

Ukraine is currently actively using the company’s Ground Master 200 radars, both independently and as part of more complex airspace control systems such as ControlMaster 200. In addition, Thales is also one of the developers of the SAMP/T air defense system.
SPOILER
  donderdag 20 juni 2024 @ 18:41:25 #27
103434 Delenlill
pi_213987527
https://mil.in.ua/en/news(...)-the-kharkiv-region/
quote:
Marines from the 36th Brigades cleared out enemy trenches in the Kharkiv region

Mopping up of enemy trenches by marines from the 36th Brigade. Photo credits: 36th Marine Brigade

Marines from the 36th Separate Marine Brigade have cleared captured enemy trenches in the Kharkiv region.

The press service of the 36th Brigade published the video of the incident.

The drone footage shows how the military, in close cooperation with aerial reconnaissance, is clearing enemy trenches.

Before that, the drones were dropping bombs on the Russian military to drive them out of their positions.
SPOILER
Desbetreffende video's in het artikel.
  donderdag 20 juni 2024 @ 18:49:15 #28
502347 spicymchaggis
pi_213987648
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 18:22 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Omdat de gehele Duitse industrie kapot gaat.
Moeten ze maar weer kwalitatief hoogwaardige producten (lees: auto's) gaan produceren ipv enkel op hun imago uit het verleden te leunen.
  donderdag 20 juni 2024 @ 18:49:19 #29
103434 Delenlill
pi_213987650
https://news.liga.net/en/(...)s-them-to-ukraine-ft
quote:
US suspends all supplies under Patriot contracts to Europe and redirects them to Ukraine – FT
According to FT's sources, President Joe Biden said that the countries expecting the supply of American systems will have to wait

The US government plans to suspend all open orders for Patriot air defense systems and interceptor missiles until Ukraine receives enough to defend against Russian air attacks, reported Financial Times with reference to three sources familiar with the matter.

The people said the announcement would be made on Thursday, after President Joe Biden stated last week in Italy that he had secured a commitment to supply additional air defense systems to Ukraine. They will include Patriot missile batteries.

Biden said that five countries have agreed to send Patriot and other air defense systems to Ukraine and that other countries expecting the delivery of American systems will have to wait because "everything we have is going to go to Ukraine until their needs are met".
SPOILER
Goed nieuws. Hopelijk kunnen deze Patriots en raketten snel geleverd worden. Maar het zou mij niet verbazen als zij nog geproduceerd moeten worden/daar nog mee bezig zijn.

Al zie ik wel dat er in het artikel staat dat dit om landen gaat die wachten op de levering van deze systemen/raketten. Terwijl dit mogelijk niet op de landen die al toegezegd hebben deze te leveren van toepassing is. Dus het zou kunnen dat die nog prioriteit krijgen.
  donderdag 20 juni 2024 @ 18:55:11 #30
103434 Delenlill
pi_213987719
twitter

Die wil je niet op je hoofd krijgen.
  donderdag 20 juni 2024 @ 19:01:14 #31
103434 Delenlill
pi_213987815
https://mil.in.ua/en/news(...)manufacturing-plant/
quote:
Kongsberg opened its new missile manufacturing plant

The plant for the production of NSM and JSM anti-ship missiles. Photo credits: Kongsberg

The Norwegian company Kongsberg has opened a plant for the production of Joint Strike Missile (JSM) and Naval Strike Missile (NSM).

This was reported on the company’s official website.

The new plant is located in Kongsberg, Norway, where the company will produce JSM and NSM through a large package of export orders.

The new missile factory was officially opened by Norwegian Minister of Trade and Industry Cecilie Myrseth at a ceremony, together with State Secretary Anne Marie Aanerud of the Norwegian Ministry of Defence and representatives from the NSM and JSM user nations.
SPOILER
  donderdag 20 juni 2024 @ 19:05:09 #32
103434 Delenlill
pi_213987857
https://www.dutchnews.nl/(...)-rutte-to-head-nato/
quote:
Romania says yes, clearing the way for Mark Rutte to head Nato
Outgoing Dutch prime minister Mark Rutte is now set to take over as secretary general of Nato, following the withdrawal of Romania’s candidate Klaus Iohannis.

Iohannis told a press conference on Thursday that he was pulling out of the race, removing the last obstacle to Rutte’s appointment. Nato ambassadors are expected to formally announce the move next week.

There is no formal procedure for naming the secretary general but all 32 members must agree. Earlier this week both Slovakia and Hungary said they had no objections. Rutte had been the US favoured choice for months.

Rutte will be the fourth Dutch leader of Nato, following Dirk Stikker (1961-1964), Joseph Luns (1971-1984) and Jaap de Hoop Scheffer (2004-2009).

Outgoing secretary general Jens Stoltenberg told a meeting in Canada on Wednesday that Rutte is a “great man” who “strongly believes in the transatlantic bond”.

“He’s a friend and colleague, Stoltenberg said. “So Nato will be very good hands, given that Mark Rutte is going to be the next secretary general.”
De president van Roemeni/Roemeni heeft zijn steun betuigd aan de kandidaatschap van Rutte en heeft zich nu ook officieel terug getrokken voor zijn kandidaatschap als Secretaris-generaal van de NAVO. Niets staat Rutte nu dus meer in de weg om deze positie te krijgen per 1 oktober.
  donderdag 20 juni 2024 @ 19:06:59 #33
103434 Delenlill
pi_213987880
https://www.politico.eu/a(...)xt-chief-mark-rutte/
quote:
5 challenges for NATO’s next chief Mark Rutte
From Trump to Wilders, from a lack of money to a lack of air defense systems, the next NATO secretary-general will have a busy time.

When Mark Rutte moves into his office at NATO, he won't get much of a honeymoon period.

The outgoing Dutch prime minister's campaign to be secretary-general ended on Thursday when he secured the backing of all 32 NATO allies (with Romania, the last holdout, announcing its support). The incumbent, Jens Stoltenberg, is due to step down by Oct. 1.

Rutte, who has been running the EU's fifth-largest economy for 14 years, is widely praised as an effective consensus builder, while also showing resolve in supporting Ukraine, including recent Dutch efforts in training Ukrainian pilots to fly F-16 fighters.

But even for a seasoned politician, the next chapter of Rutte's political career won't be a walk in the park. Here are the top five tough topics he'll have to deal with.
SPOILER
  donderdag 20 juni 2024 @ 19:22:26 #34
103434 Delenlill
pi_213988099
https://gwaramedia.com/en(...)s-to-kharkiv-oblast/
quote:
Red Cross to supply 13 modular boiler houses to Kharkiv Oblast
The International Committee of the Red Cross will hand over 13 modular boiler houses to provide heat supply to residents of the Kharkiv region, reported the Kharkiv Regional Military Administration.

In the spring of 2024, the Russian army attacked Ukrainian energy facilities with missiles and drone strikes. March attacks destroyed the power and heating infrastructure supplying Kharkiv and its region. Currently, local power plants are unable to generate enough electricity to cover all consumer needs.

“13 mobile modular boiler houses will provide heat to about 23,000 residents of the Kharkiv region during the next heating season,” the Regional Military Administration reported.

Norwegian Prime Minister Jonas Gahr Stre announced at the final session of the Peace Summit in Switzerland on Sunday that Norway will also help Kharkiv restore its energy infrastructure.

In addition, Ukraine will receive more than $1 billion for the energy sector from G7+ partners, which includes more than 70 million in new grant contributions to the Ukraine Energy Support Fund.

Ukraine will also get $500 million of new financing from the United States to support the energy sector, 300 million of additional financing from the European Bank for Reconstruction and Development (EBRD), and at least $47 million as an additional grant from the World Bank and humanitarian aid from EU member states.
Doen ze ook eens wat goed in deze oorlog. Beter dan medeplichtig te zijn aan het ontvoeren en hersenspoelen van 20.000 kinderen in elk geval.
  donderdag 20 juni 2024 @ 19:23:42 #35
359329 Discombobulate
pi_213988123
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 18:55 schreef Delenlill het volgende:
[ x ]
Die wil je niet op je hoofd krijgen.
En die dingen zijn momenteel in massa productie. Bruut spul die FABs.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Overall beste user 2022 donderdag 20 juni 2024 @ 19:45:45 #36
3928 Ulx
pi_213988527
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 19:23 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Niet heel nauwkeurig. In Belgorod missen ze ook veel huizen. Van de 54 die ze daar hebben gebruikt was het overgrote deel mis.
  donderdag 20 juni 2024 @ 19:56:24 #37
103434 Delenlill
pi_213988715
https://www.reddit.com/r/(...)ment_of_the_special/
Operators of the 8th Regiment of the Special Forces of Ukraine successfully raided enemy positions in Kharkiv region - the enemy lost 11 soldiers killed and 3 captured

https://www.reddit.com/r/(...)past_a_graveyard_of/
Russian POV as they walk past a graveyard of destroyed Russian equipment

https://www.reddit.com/r/(...)ifon_501_unit_use_a/
Ukrainian drones og the GRIFON 501 unit use a small bomb to open a tin roof where Russians are hiding before dropping in a bigger bomb destroying the hideout
Slim.

https://www.reddit.com/r/(...)ssian_bunker_dugout/
Arrival of artillary into a Russian bunker dugout. Footage from the bunker

https://www.reddit.com/r/(...)uatv_news_about_how/
Short report in English by UATV News about how Russian POWs are treated in Ukraine.
Veel beter dan Oekraense krijgsgevangen in Rusland in elk geval.

https://www.reddit.com/r/(...)tal_art_introducing/
Possibly our best piece of metal art: Introducing the "ATACMS Launcher" made by our metal artist friends from the Hisoshi Metal Art Studio in Kyiv.

https://www.reddit.com/r/(...)ault_runs_over_mine/
Russian motorcycle assault runs over mine

https://www.reddit.com/r/(...)_azov_rostov_region/
An oil depot in the city of Azov (Rostov region, Russia) is still on fire three days after the attack.
Daar zit de fik nog lekker in zeg.

https://www.reddit.com/r/(...)ainians_and_russian/
Very Close Combat between Ukrainians and Russian troops near Avdiivka

https://www.reddit.com/r/(...)f_marvel_movies_and/
When you've watched a lot of Marvel movies and start putting Easter eggs everywhere
quote:
Kim Jong Un gave Putin a portrait on a granite slab that looks like a tombstone (photo: Reuters).
Lol, eerst al die trolactie met de zonnebloemen en nu deze grafzerk met vuurwerk als indicatie hoe zijn dood gevierd zou worden.
  donderdag 20 juni 2024 @ 20:01:48 #38
103434 Delenlill
pi_213988798
https://edition.cnn.com/2(...)ke-russia/index.html
quote:
US signals that it has expanded policy to allow Ukraine to counterstrike into Russia
The US appears to have expanded its agreement with Ukraine to strike over the border inside Russian territory wherever Russian forces are engaging in cross-border attacks into Ukraine, not just in the Kharkiv region as was previously determined.

National Security Adviser Jake Sullivan told PBS News on Monday that the agreement with Ukraine to fire into Russia extends wherever Russian forces are attempting to invade.

“It extends to anywhere that Russian forces are coming across the border from the Russian side to the Ukrainian side to try to take additional Ukrainian territory,” Sullivan said, adding that it’s “not about geography. It’s about common sense.”

Pentagon spokesman Maj. Charlie Dietz said in a statement that the US “has agreed to allow Ukraine to fire US-provided weapons into Russia across where Russian forces are coming to attempt to take Ukrainian territory.”

“If Russia is attacking or about to attack from its territory into Ukraine, it only makes sense to allow Ukraine to hit back against the forces that are hitting it from across the border,” Dietz said.
SPOILER
  donderdag 20 juni 2024 @ 20:22:22 #39
229247 LethalNinja
pi_213989105

"incoming, ja maar Vochansk was nooit belangrijk" ;-). Laten we hopen dat Oekrane het kan verdedigen en anders natuurlijk niet teveel troepen verliezen bij een terugtrekking.

Eerder las ik van de hernieuwde/ verbeterde samenwerking met Vietnam. Gaan die straks ook "civiele voertuigen en of civiele producten" leveren die uiteraard militair worden gebruikt. Zoals China doet? hmm
  donderdag 20 juni 2024 @ 20:27:14 #40
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_213989198
Ow JeE, eEn RoDe LiJn!

twitter
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 20 juni 2024 @ 20:34:15 #41
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_213989293
Zo. Een chocolade reep van ~1,25 EUR met diefstal beveiliging.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 20 juni 2024 @ 20:45:17 #42
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213989460
  donderdag 20 juni 2024 @ 21:20:42 #43
pi_213990201
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 18:11 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Refreshen lost het probleem alleen maar tijdelijk voor mij op. Ik moet nu elke keer nadat ik iets gepost heb, of een post gewijzigd heb refreshen voordat ik weer kan posten, en voordat de wijziging/nieuwe post van mij of anderen te zien zijn.

Geld ook voor het reageren op een post zie ik nu.
Ik zie het nu, ja. Als ik nu iets post, verdwijnt het gewoon. Tot ik refresh. Dat is een nieuwe bug.
  donderdag 20 juni 2024 @ 21:22:46 #44
pi_213990247
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 19:23 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Heb je alleen niets aan als je vliegtuigen op zijn.
  donderdag 20 juni 2024 @ 21:23:04 #45
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_213990254
Je kan ook een abonnement nemen, als je de banners zo vervelend vind....
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 20 juni 2024 @ 21:23:08 #46
103434 Delenlill
pi_213990256
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 20:22 schreef LethalNinja het volgende:

"incoming, ja maar Vochansk was nooit belangrijk" ;-). Laten we hopen dat Oekrane het kan verdedigen en anders natuurlijk niet teveel troepen verliezen bij een terugtrekking.

Eerder las ik van de hernieuwde/ verbeterde samenwerking met Vietnam. Gaan die straks ook "civiele voertuigen en of civiele producten" leveren die uiteraard militair worden gebruikt. Zoals China doet? hmm
twitter

Hij gebruikt dit filmpje op ongeveer 13 minuten met de bewering dat deze succesvol troepen heeft afgeleverd bij de fabriek die nu omsingeld is.

Dat is gewoon een directe leugen, want je kan zien dat deze geraakt wordt door een drone, en de troepen ervan afspringen en de andere kant op gaan. Tevens is deze geolocated in de buurt van Donetsk.

Het filmpje was al gepost op 20 mei, en hij geeft aan dat deze van 13 juni is.

Het is gewoon onmogelijk dat hij dit over het hoofd heeft gezien. Zijn filmpjes zijn dus zo onbetrouwbaar als ik weet niet wat. En het is dus pure Russische propaganda dat hij aan het spuien is.

En om die Oekrainse gevechtsgroepen die volgens hem zich daar verzameld hebben een naam te geven die gebruikt werd door de nazi's geeft ook wel aan waar hij staat: kampfgruppe wolfstadt (2:18)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kampfgruppe_(Wehrmacht)
quote:
Een Kampfgruppe was een tijdelijke legereenheid van de Duitse Wehrmacht die zelfstandig kan opereren. Het was een ad-hocgevechtsgroep waarvan de grootte en samenstelling kon variren naargelang de taak en omgeving.
Tevens haalt hij een aantal dingen compleet uit zijn verband, en gebruikt hij een kort filmpje om zogenaamd te ontkrachtigen dat er zoveel doden zouden zijn (hij telt er iets van 13, terwijl er gesproken werden over een aantal dozijn. Wat wij niet zien is de doden buiten het filmpje om, wat ongetwijfeld een meervoud is)
  donderdag 20 juni 2024 @ 21:35:19 #47
103434 Delenlill
pi_213990496
quote:
80s.gif Op donderdag 20 juni 2024 21:23 schreef ExTec het volgende:
Je kan ook een abonnement nemen, als je de banners zo vervelend vind....
Ik zou geen problemen hebben met normale ads en banners. Maar zoals ik eerder al aangaf op de frontpage zijn zij zo ingesteld dat zij halve artikelen blokkeren, van positie verspringen en andere irritante eigenschappen hebben.

De frontpage werd er in elk geval onleesbaar door. Vandaar dat ik een adblocker genstalleerd heb.

En ik kan mijn geld wel beter gebruiken.
  donderdag 20 juni 2024 @ 21:35:43 #48
12587 oheng
pi_213990499
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juni 2024 20:34 schreef ExTec het volgende:
Zo. Een chocolade reep van ~1,25 EUR met diefstal beveiliging.

[ x ]
Wederom, ongeveer zelfde prijs als bij de Lidl. :7
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 21:23 schreef Delenlill het volgende:

[..]
[ x ]
Hij gebruikt dit filmpje op ongeveer 13 minuten met de bewering dat deze succesvol troepen heeft afgeleverd bij de fabriek die nu omsingeld is.

Dat is gewoon een directe leugen, want je kan zien dat deze geraakt wordt door een drone, en de troepen ervan afspringen en de andere kant op gaan. Tevens is deze geolocated in de buurt van Donetsk.

Het filmpje was al gepost op 20 mei, en hij geeft aan dat deze van 13 juni is.

Het is gewoon onmogelijk dat hij dit over het hoofd heeft gezien. Zijn filmpjes zijn dus zo onbetrouwbaar als ik weet niet wat. En het is dus pure Russische propaganda dat hij aan het spuien is.

En om die Oekrainse gevechtsgroepen die volgens hem zich daar verzameld hebben een naam te geven die gebruikt werd door de nazi's geeft ook wel aan waar hij staat: kampfgruppe wolfstadt (2:18)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kampfgruppe_(Wehrmacht)
[..]
Tevens haalt hij een aantal dingen compleet uit zijn verband, en gebruikt hij een kort filmpje om zogenaamd te ontkrachtigen dat er zoveel doden zouden zijn (hij telt er iets van 13, terwijl er gesproken werden over een aantal dozijn. Wat wij niet zien is de doden buiten het filmpje om, wat ongetwijfeld een meervoud is)
Wacht, bedoel je dat het figuur dat dit soort juweeltjes heeft uitgebracht misschien een geheime dubbele agenda heeft???!!!!111:

[ Bericht 2% gewijzigd door oheng op 20-06-2024 23:24:49 ]
  donderdag 20 juni 2024 @ 21:39:32 #49
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_213990594
Ok, dus eigenlijk is het op dit punt: joh, als je nou gewoon geen bommen op het kremlin gooit, vinden we het voor de rest wel best.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 20 juni 2024 @ 22:02:04 #50
359329 Discombobulate
pi_213991040
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juni 2024 21:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Heb je alleen niets aan als je vliegtuigen op zijn.
Helaas is dat nog lang niet het geval.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')