Beetje nadenken is er bij velen niet meer bij.quote:Op woensdag 19 juni 2024 17:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Sneu, maar een een actie met een terroristisch oogmerk? Nee.
De TT is dan ook verzonnen door TS.quote:Op woensdag 19 juni 2024 17:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Sneu, maar een een actie met een terroristisch oogmerk? Nee.
Terrorisme – Het uit ideologische motieven (voorbereiden van het) plegen van op mensenlevens gericht geweld, of het veroorzaken van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel (een deel van) de bevolking ernstige vrees aan te jagen, maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen en/of politieke besluitvorming te beïnvloeden.quote:Op woensdag 19 juni 2024 17:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Beetje nadenken is er bij velen niet meer bij.
quote:Op woensdag 19 juni 2024 17:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Inderdaad. Levenslang voor vandalisme![]()
Ik heb eerder in dit topic al gezegd dat het averechts werktquote:Op woensdag 19 juni 2024 18:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Stelletje randdebielen die dit doen hebben geen recht op deze maatschappij. Weg er mee.
Maar fok-itje vindt het allemaal wel prima dat 1.000'en jaren oude structuren van onze verre voorouders worden gebruikt voor hedendaags terrorisme.
Nee, totaal niet. Dat weet je zelf ook wel.quote:Op woensdag 19 juni 2024 18:06 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Terrorisme – Het uit ideologische motieven (voorbereiden van het) plegen van op mensenlevens gericht geweld, of het veroorzaken van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel (een deel van) de bevolking ernstige vrees aan te jagen, maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen en/of politieke besluitvorming te beïnvloeden.
Dekt aardig de lading toch?
Terrorisme – Het uit ideologische motieven (voorbereiden van het) plegen van op mensenlevens gericht geweld, of het veroorzaken van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel (een deel van) de bevolking ernstige vrees aan te jagen, maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen en/of politieke besluitvorming te beïnvloeden.quote:Op woensdag 19 juni 2024 18:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, totaal niet. Dat weet je zelf ook wel.
Maatschappij ontwrichtende schade is erg voor mening vatbaar.quote:Op woensdag 19 juni 2024 18:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Terrorisme – Het uit ideologische motieven (voorbereiden van het) plegen van op mensenlevens gericht geweld, of het veroorzaken van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel (een deel van) de bevolking ernstige vrees aan te jagen, maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen en/of politieke besluitvorming te beïnvloeden.
Ik heb het even gemarkeerd
Waarschijnlijk krijg je een reactie in de trant van: "Wie heeft er last van of wordt er angstig van dat er wat verf op een stel oude stenen in een veld zit? Plastic in de oceanen hebben veel mensen daadwerkelijk last van en de daders daarvan worden ook niet vervolgd voor terrorisme!"quote:Op woensdag 19 juni 2024 18:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Wat afwasbare verf op een stel ouwe stenen is geen maatschappij-ontwrichtende schade. Iedereen in Engeland gaat vanavond gewoon door met zn normale leven.quote:Op woensdag 19 juni 2024 18:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Ja en dat is ook gewoon het juiste antwoord.quote:Op woensdag 19 juni 2024 18:52 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waarschijnlijk krijg je een reactie in de trant van: "Wie heeft er last van of wordt er angstig van dat er wat verf op een stel oude stenen in een veld zit? Plastic in de oceanen hebben veel mensen daadwerkelijk last van en de daders daarvan worden ook niet vervolgd voor terrorisme!"
En dan weet je dat een zinnige discussie eigenlijk kansloos is.
Echt vervelend voor je dat jouw hele maatschappij is ontwricht door deze verf. Ik hoop dat je er met therapie weer enigzins bovenop kan komen.quote:Op woensdag 19 juni 2024 18:52 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waarschijnlijk krijg je een reactie in de trant van: "Wie heeft er last van of wordt er angstig van dat er wat verf op een stel oude stenen in een veld zit? Plastic in de oceanen hebben veel mensen daadwerkelijk last van en de daders daarvan worden ook niet vervolgd voor terrorisme!"
En dan weet je dat een zinnige discussie eigenlijk kansloos is.
Terrorist.quote:Op woensdag 19 juni 2024 18:54 schreef Document1 het volgende:
Boh, ik spuit ook wel eens iets helemaal onder.
quote:Op woensdag 19 juni 2024 18:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat afwasbare verf op een stel ouwe stenen is geen maatschappij-ontwrichtende schade. Iedereen in Engeland gaat vanavond gewoon door met zn normale leven.
Leuk dat je het gemarkeerd hebt, maar je hebt nog steeds ongelijk.
Ook eeuwenoud?quote:Op woensdag 19 juni 2024 18:54 schreef Document1 het volgende:
Boh, ik spuit ook wel eens iets helemaal onder.
Lekker inhoudelijk weer.quote:Op woensdag 19 juni 2024 18:56 schreef Repentless het volgende:
[..]Goh, de voorspelbaarheid is weer vermakelijk.
DaT iS aNdErS eN eEn hElE VoOrSpElBaRe ReAcTiE!!!!11111quote:Op woensdag 19 juni 2024 18:59 schreef Document1 het volgende:
Wel knap van de olie lobby dat hier mensen helemaal van over de kook raken maar van wat ze de planeet aandoen niet.
Het "het is minder erg dan.." blijft wel een bijzonder zwak argument.quote:Op woensdag 19 juni 2024 15:58 schreef Nielsch het volgende:
En? Het is niet alsof dit erger is dan grenzeloos plastic in onze oceanen dumpen of het regenwoud kappen voor houten meubels en papier.
Ik vermoed dat het er vanaf hangt hoe diep die tunnel geboord wordt.quote:Op woensdag 19 juni 2024 19:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar toen er een of andere randdebiel vond dat er een tunnel gebouwd moest worden onder Stonehenge, hoorde je niemand hier schreeuwen over vernieling en dergelijke.
Wat werkt wel dan? Die mongolen hun gang laten gaan?quote:Op woensdag 19 juni 2024 18:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik heb eerder in dit topic al gezegd dat het averechts werkt, met je achterlijk hysterische gekrijs.
Was het beoogde doel van die tunnel om op eigen initiatief, zonder tussenkomst van, overleg met en goedkeuring van de autoriteiten Stonehenge te vernielen om aandacht te vragen voor een issue? Kan hoor, dan heb ik dat gemist.quote:Op woensdag 19 juni 2024 19:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar toen er een of andere randdebiel vond dat er een tunnel gebouwd moest worden onder Stonehenge, hoorde je niemand hier schreeuwen over vernieling en dergelijke.
Wel waar.quote:Op woensdag 19 juni 2024 19:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ranzig gebagetelliseer inderdaad.quote:Op woensdag 19 juni 2024 18:56 schreef Repentless het volgende:
[..]Goh, de voorspelbaarheid is weer vermakelijk.
Het exacte aantal stenen kon mij weinig interesseren, voor mij ging het vooral om de ervaring zelf dichtbij zo een raadselachtig bouwwerk te staan en het direct te kunnen bezichtigen. Ik heb familie die in Sussex woont en lid zijn van English Heritage National Trust. Het was wel een lange rit voor ons van meer dan 3 uur. Ik heb zelfs blijkt gratis entree gekregen zie ik nu op de bon 0,0 pondquote:Op woensdag 19 juni 2024 16:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Weet je nog hoeveel stenen er waren?
Maar dit gaat om verf.quote:Op woensdag 19 juni 2024 19:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tja, het zijn ook van die redenaties waar je weinig mee kunt.quote:
Er is mijns inziens een behoorlijk verschil tussen initiatiefnemers van een infrastructurele aanpassing via officiële procedures rondom een monument om doorstroming te verbeteren zonder de intentie om daar schade aan toe te brengen, en burgers die op eigen initatief monumenten bekladden omdat ze vinden dat zij een heel belangrijk 'statement' maken.quote:Op woensdag 19 juni 2024 20:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar dit gaat om verf.
Wat om de een of andere mysterieuze reden blijkbaar veel erger is.
Nee. Bij dat eerste kan er flinke schade aan zo'n monument ontstaan of kan het uitzicht blijvend verpest worden. Verf kun je er gewoon af halen.quote:Op woensdag 19 juni 2024 20:29 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er is mijns inziens een behoorlijk verschil tussen initiatiefnemers van een infrastructurele aanpassing via officiële procedures rondom een monument om doorstroming te verbeteren zonder de intentie om daar schade aan toe te brengen, en burgers die op eigen initatief monumenten bekladden omdat ze vinden dat zij een heel belangrijk 'statement' maken.
Of vind jij dat niet?
quote:Op woensdag 19 juni 2024 15:58 schreef Nielsch het volgende:
En? Het is niet alsof dit erger is dan grenzeloos plastic in onze oceanen dumpen of het regenwoud kappen voor houten meubels en papier.
Liefde voor historie, cultuur, monumenten. Heel gek inderdaad.quote:Op woensdag 19 juni 2024 17:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik. De schilderijen die "doelwit" waren waren ook bewust uitgekozen omdat ze achter glas zaten.
Maar los daarvan snap ik niet dat drommen mensen dit zo enorm verschrikkelijk vinden maar het niets boeit of het regenwoud, de poolkappen of de oceanen eraan gaan.
Waarom denk je dat die tunnel er niet is?quote:Op woensdag 19 juni 2024 19:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
https://en.wikipedia.org/(...)h_century_to_presentquote:Critics claimed that the 1984 festival had resulted in the destruction of archaeological information and on the site itself, "holes had been dug in Bronze Age barrows for latrines and as bread ovens, motorcycles had been ridden over them, churning the surface. Fences had been torn down, and a thousand young trees cut down for firewood". The clean-up cost upwards of £20,000, besides the archaeological information that was lost. Landowners also claimed that damage to Stonehenge, other property damage, trespassing, recreational drug use and bathing naked in rivers had occurred during the festival.
Ja dat is een beetje het probleem van die XR-types: aannemen dat iedereen buiten hun toxische clubje "de planeet wat aan doet". En dan maar narcistisch schilderijen en monumenten gaan bekladden. Of wegen blokkeren.quote:Op woensdag 19 juni 2024 18:59 schreef Document1 het volgende:
Wel knap van de olie lobby dat hier mensen helemaal van over de kook raken maar van wat ze de planeet aandoen niet.
Dan de aanvallen op de Teslafabriek in Duitsland, alsof er geen ernstiger klimaat en mileu vervuilender bedrijven in Duitsland te vinden zijn. Ook daarbij ga je je afvragen of Big auto en Big Oil daar niet een vinger in de pap hebbenquote:Op woensdag 19 juni 2024 20:47 schreef Akathisia het volgende:
Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat XR en consorten door S-A/Big Oil gesponsord worden opdat men ziek wordt van dat anti-olie- en klimaatgejank.
Was ik niet van de op de hoogtequote:Op woensdag 19 juni 2024 20:51 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dan de aanvallen op de Teslafabriek in Duitsland, alsof er geen ernstiger klimaat en mileu vervuilender bedrijven in Duitsland te vinden zijn. Ook daarbij ga je je afvragen of Big auto en Big Oil daar niet een vinger in de pap hebben
NWS / Mogelijke sabotage, Tesla fabriek Berlijn Brandenburg zonder stroomquote:Op woensdag 19 juni 2024 20:52 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Was ik niet van de op de hoogte. Maar sabotage van EV-fabriek zou kunnen uiteraard.
Tja, dit wordt weer een lastige discussie. Het punt hierin is de achterliggende intenties, totstandkoming en uitvoering van dergelijke acties. Niet "wat is het verschil in effect tussen verf en het bouwen van een tunnel op eeuwenoude stenen".quote:Op woensdag 19 juni 2024 20:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee. Bij dat eerste kan er flinke schade aan zo'n monument ontstaan of kan het uitzicht blijvend verpest worden. Verf kun je er gewoon af halen.
Tuurlijk.quote:Op woensdag 19 juni 2024 20:59 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, dit wordt weer een lastige discussie. Het punt hierin is de achterliggende intenties, totstandkoming en uitvoering van dergelijke acties. Niet "wat is het verschil in effect tussen verf en het bouwen van een tunnel op eeuwenoude stenen".
Mooi, doe jij als laatste het licht uitquote:Op woensdag 19 juni 2024 21:05 schreef TLC het volgende:
Ter compensatie van allerlei klimaatdebieltjes en hun acties laat ik vanavond wat langer het licht aan
Het begint een beetje heel erg vervelend te worden dat die lui denken dat ze boven de wetgeving en democratie staan en ook nog ondersteund worden door vele media.quote:Op woensdag 19 juni 2024 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja dat is een beetje het probleem van die XR-types: aannemen dat iedereen buiten hun toxische clubje "de planeet wat aan doet". En dan maar narcistisch schilderijen en monumenten gaan bekladden. Of wegen blokkeren.
Helemaal leuk wanneer dan weer blijkt dat ze na hun noeste wereldverbeterende actie weer een reisje Bali hebben geboekt ter ontspanning.
Zal niet de eerste keer zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |