DJ Rasta-Ruud heft niets met het EK te maken, die komt op alle feestjes en partijen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Kan dat niet lekker in EK blijven?
Daar is trouwens allang een topic over:
EK / Kan een Ruud Gullit blackface nog anno 2024?
De vraag is natuurlijk of je zo een eerbetoon neerzet.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:40 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ach ja, weer gehuil om helemaal niks. Maar ja, er zijn helaas van die trieste figuren die in alles racisme zien.
Obama is een Amerikaan. In tegenstelling tot in Nederland heeft het donker schminken van gezichten daar een historisiche lading doordat het werd gebruikt om negers op racistische wijze te ridiculiseren. Het klinkt absurd vanuit Nederland, maar dat land is zo achterlijk dat het daar tot in de jaren 50 van de 20e eeuw doorging. Ze hebben er zelfs een woord voor, "blackface", wat zwart gezicht betekent.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:43 schreef Za het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of je zo een eerbetoon neerzet.
Stel Obama komt hierheen, en jij wilt een eerbetoon brengen door je te schminken.
Ik hecht veel meer waarde aan zolderkamer autisten van FOK!quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:15 schreef MichaelScott het volgende:
Lekker boeiend wat een stel buitenlandse nobuddy's op Twitter hiervan vinden.
Exact. En iedereen neemt klakkeloos over dat er ophef is.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:
De grap is dat je nergens "ophef" ziet, wel veel baggerpers die er als de kippen bij zijn om te ragebaiten.
Dit is fophef.
Ik zou niet zeggen dat hij zich moet aanpassen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Dan kun je zeggen, als hij naar Nederland komt moet hij zich maar aanpassen aan een heel andere cultuur met een heel andere geschiedenis, en daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar een eerbetoon en een cultuurschok gaan niet zo lekker samen. Dus als je heel erg invoelend wil zijn, zou ik het niet doen.
Het is alleen geen blackface.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:29 schreef Starhopper het volgende:
Anno 2024 met blackface naar een stadion gaanDan ben je niet goed in je hoofd.
Zou je zelf zo naar een voetbal wedstrijd gaan, of door de stad gaan lopen?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:27 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wat een ongekende bullshit zeg. Al die Amerikaanse onzin waait weer over met effect. Juist dit soort waanzin leidt tot meer verdeeldheid.
Natuurlijk niet, maar dat geldt voor het gros van wat die idiote fans van Nederland doen. Van de tietenman tot de indiaan tot Ruud Gullit. Het zijn allemaal kinderlijk naeve en blije mensen. End of story.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:31 schreef Za het volgende:
[..]
Zou je zelf zo naar een voetbal wedstrijd gaan, of door de stad gaan lopen?
Ik heb vroeger met carnaval wel zo'n pruik gedragen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:31 schreef Za het volgende:
[..]
Als ik met een vriendengroep een wedstrijd of plein zou bezoeken en we gezamenlijk afspreken om ons op die wijze uit te dossen omdat we Gullit een eindbaas vinden, ja.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:31 schreef Za het volgende:
[..]
Misschien moeten we richting een roetveeg Gullit?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is alleen geen blackface.
Blackface is het belachelijk willen maken van zwarte mensen, correct?
Op welke wijze is het jezelf uitdossen als 's lands grootste voetballer die met zijn team de enige grote prijs voor Nederland wist te behalen precies belachelijk maken van Ruud Gullit?
Gewoon qua logica: denk jij dat deze figuren zwarte mensen haten/belachelijk willen maken? Waarom zou je tijdens een EK Gullit belachelijk willen maken? Haten zelfs?
Die voelde zich vereerd, blij niet vergeten te zijn.quote:
Prima. Slotje.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die voelde zich vereerd, blij niet vergeten te zijn.
Zie post van Haags.
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:29 schreef Starhopper het volgende:
quote:Op zaterdag 20 juni 2020 11:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
---------------------------
Weg met onszelf, weg met onze eigen tradities. Laten we onszelf uithollen tot we helemaal niks meer zijn.
Jankerdquote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:29 schreef Starhopper het volgende:
Goh, er wordt naar context en intentie gekeken. Dat is best een verademing.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Tan nam vervolgens contact op met Gullit zelf. "Hij zei: 'Ik voel me eigenlijk best vereerd'. Het is eigenlijk een herinnering aan een van de grootste prijzen die hij heeft gewonnen als voetballer. Dat was ook de bedoeling van de actie. Blackface uit het verleden is gewoon geen prettig fenomeen. Maar in dit concrete geval zeiden we als commissie ook tegen elkaar: 'Dit is echt ludiek bedoeld en als eerbetoon.'"
"Ruud vindt het een hele mooie actie. Zo van: ze zijn me nog niet vergeten."
Maar intersectionele en uiteraard ook vooral witte woke wakers spreken over de heropleving van de Ku Klux Klan (in Nederland...)
Ik vind het allemaal niet zo vanzelfsprekend. Alle nuances daargelaten, als een Amerikaan hier blackface komt roepen, is het enige zinnige antwoord. 'Houd je bek, achterlijk figuur, dat is jullie racistische hatelijke shit, val ons daar niet mee lastig. Wat denk je wel niet, dat de hele wereld van jullie is? Ga nou niet doen alsof jullie niet uitzonderlijk racistisch en achterlijk waren en wij hier hetzelfde zouden moeten hebben.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:25 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zou niet zeggen dat hij zich moet aanpassen.
Sommigen misschien wel, en in een haag van geschminkten gaan staan.
Ik vraag me alleen af of je zo een eerbetoon neerzet, ik zou er niet over peinzen iig.
Deze discussie sluit ook aan op het onschuldig vermakelijke kinderfeest met een eerbetoon aan de Pieten.
Dit. Dat het kan op fokquote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:
De grap is dat je nergens "ophef" ziet, wel veel baggerpers die er als de kippen bij zijn om te ragebaiten.
Dit is fophef.
Het belangrijkste is, wat mij betreft, dat mensen het bedoelen als eerbetoon.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:43 schreef Za het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of je zo een eerbetoon neerzet.
Stel Obama komt hierheen, en jij wilt een eerbetoon brengen door je te schminken.
Nee de echte woke gekkie ziet dat hij wit racisme genternaliseerd heeft en/of bang is voor het witte patriarchaat.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:59 schreef Haags het volgende:
[ x ]
En Ruud zelf vond het gelukkig allemaal wel prima.
Zaak gesloten.
Kan een ander verhaal worden als de persoon het niet leuk vindt.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het belangrijkste is, wat mij betreft, dat mensen het bedoelen als eerbetoon.
Dat is inderdaad net alsof de GGZ verlof heeft uitgedeeld voor de zomer.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:31 schreef Za het volgende:
[..]
Zomer??quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad net alsof de GGZ verlof heeft uitgedeeld voor de zomer.
Zeker, maar dat zou ook gelden wanneer mensen zich herkenbaar als bijvoorbeeld Van Basten of Ronald Koeman zouden verkleden en die personen dat zelf niet leuk vinden. Of voor ieder bekend persoon die wordt uitgebeeld en dat zelf niet leuk vindt.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kan een ander verhaal worden als de persoon het niet leuk vindt.
Maar zo te zien ervaart Gullit het zelf wel als eerbetoon.
Nou, kijk, en dan ben je dus gewoon klaar h. Partij vooringenomen white savior gehuil, maar het vermeende slachtoffer boeit het intussen allemaal niks.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:59 schreef Haags het volgende:
[ x ]
En Ruud zelf vond het gelukkig allemaal wel prima.
Zaak gesloten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |