abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213961555
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:14 schreef chratnox het volgende:

[..]
2.5 miljoen mensen hebben PVV gestemd. Daar kun je van vinden wat je wil, dat is met een reden gedaan.
Ja, dat realiseer ik me absoluut. En die redenen veracht ik intens. En dat zou elke niet-extreemrechtse persoon moeten doen. Wat er nú gebeurt, het faciliteren van extreemrechts door VVD en NSC, dát is pas slecht.

Maar laten we het inderdaad vooral hebben over wat er allemaal contraproductief is aan een felle afkeer van extreemrechts. Dat zal ze vast doen inzien dat zwakzinnig, rancuneus racisme niet the way to go is.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213961588
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Klopt, maar dit soort compleet gestoorde reacties vanaf de linkerkant zijn één van de redenen dat mensen überhaupt de PVV als protest overwegen.
Dat geloof je toch niet echt man... Iemand ziet iemand anders driftig doen op een forum en denkt dan: o, nu ga ik als protest PVV stemmen.

Echt tijd voor een stemexamen dan.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213961594
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:18 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ja, dat realiseer ik me absoluut. En die redenen veracht ik intens. En dat zou elke niet-extreemrechtse persoon moeten doen. Wat er nú gebeurt, het faciliteren van extreemrechts door VVD en NSC, dát is pas slecht.

Maar laten we het inderdaad vooral hebben over wat er allemaal contraproductief is aan een felle afkeer van extreemrechts. Dat zal ze vast doen inzien dat zwakzinnig, rancuneus racisme niet the way to go is.
Je weet precies wat ik bedoelde. Ik heb 't niet over of 't contraproductief is om tegen PVV te zijn of niet, ik zeg dat er beter gekeken kan worden waarom er op de PVV gestemd wordt.
pi_213961603
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:21 schreef chratnox het volgende:
ik zeg dat er beter gekeken kan worden waarom er op de PVV gestemd wordt.
Kunnen we doen. Ik weet in ieder geval wel zeker dat door al die stemmers, de volle 100%, moslimhaat niet als een onoverkomelijk bezwaar is gezien.
pi_213961652
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:22 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Kunnen we doen. Ik weet in ieder geval wel zeker dat door al die stemmers, de volle 100%, moslimhaat niet als een onoverkomelijk bezwaar is gezien.
Wat absoluut kwalijk is, dat ben ik met je eens. Ik vond dit wel een goed stuk van de Correspondent:
Waarom de PVV zo groot werd

Neemt niet weg dat er onvrede is. Die onvrede ga je niet oplossen door ze niet serieus te nemen.
pi_213961678
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:27 schreef chratnox het volgende:

[..]
Wat absoluut kwalijk is, dat ben ik met je eens. Ik vond dit wel een goed stuk van de Correspondent:

Neemt niet weg dat er onvrede is. Die onvrede ga je niet oplossen door ze niet serieus te nemen.
Ik denk dat 'we' die onvrede sowieso niet weg gaan nemen. Enerzijds is dat namelijk onvrede over de gevolgen van decennialang rechts beleid en anders is dat onvrede over de zondebok die rechts daarvoor aanwijst. Dan resteert er nog wat gemok over wat zogenaamde tradities en dat was het wel.

Maar dank voor de link, ik zal het artikel lezen.
pi_213961684
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:21 schreef chratnox het volgende:

[..]
Je weet precies wat ik bedoelde. Ik heb 't niet over of 't contraproductief is om tegen PVV te zijn of niet, ik zeg dat er beter gekeken kan worden waarom er op de PVV gestemd wordt.
Buiten het open deuren beleid van de VVD?
Dan zit dat veelal in een stuk onmacht ten opzichte van een veranderde wereld.
Maar een aanzienlijk deel heeft ook gewoon een grafhekel aan buitenlanders.
pi_213961695
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:21 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Dat geloof je toch niet echt man... Iemand ziet iemand anders driftig doen op een forum en denkt dan: o, nu ga ik als protest PVV stemmen.

Nee, het is geen kwestie van één incident.
pi_213961749
quote:

[..]

Deze passage is best treffend:
quote:
Alleen: uiteindelijk stemmen kiezers niet op de partij die het dichtst bij hen staat op alle onderwerpen, maar op de partij die het dichtst bij hen staat op de onderwerpen die het belangrijkst voor hen zijn. En wanneer je het de PVV-kiezer vraagt noemen zij niet de kloof tussen arm en rijk, maar veel vaker het migratie- en minderhedenbeleid als belangrijkste thema.
Net als deze:

quote:
Het is voor deze opiniemakers misschien een troostrijke gedachte dat de grieven van rechtse kiezers zijn te wijten aan de voorkeursproblemen van linkse intellectuelen. Het is ook prettig te geloven dat achter het dunne vernislaagje xenofobie van de PVV-kiezer die voor de PowNews-camera's verklaart 'ik moet dat volk niet' en 'alles eruit, weg ermee' eigenlijk een hele doorwrochte kritiek op het neoliberalisme schuilgaat.
Je ziet het hier nu ook weer, met een hautain toontje wordt rechts als schuldige aangewezen dus iedereen die nu rechts stemt is dom en stemt tege zichzelf.
pi_213961792
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
[..]
Net als deze:
[..]
Je ziet het hier nu ook weer, met een hautain toontje wordt rechts als schuldige aangewezen dus iedereen die nu rechts stemt is dom en stemt tege zichzelf.
Als ze zo tegen het neoliberalisme zijn is vol voor de VVD en BBB als regeringspartners gaan ook wat raar…
Ofwel de PVV gaat die ervaren problemen echt niet verminderen, integendeel…

Ofwel de kiezers stemmen met de PVV tegen hun eigen belangen.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 17:40:21 #286
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213961798
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
[..]
Net als deze:
[..]
Laatste passage die je quoot neemt het eigenlijk juist op voor de PVV stemmer
pi_213961814
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:40 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Laatste passage die je quoot neemt het eigenlijk juist op voor de PVV stemmer
Ik vergelijk de posts hier met wat die opiniemakers zeggen.
pi_213961818
quote:
O, wauw. Ze menen het in overgrote meerderheid gewoon echt en dat zogenaamde proteststemdeel is een heel kleine minderheid.

Nou ja, dan zijn we er toch ook verder gewoon over uitgepraat... Extreemrechts tuig. Cordon sanitaire.
pi_213961822
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als ze zo tegen het neoliberalisme zijn is vol voor de VVD en BBB als regeringspartners gaan ook wat raar…
Ofwel de PVV gaat die ervaren problemen echt niet verminderen, integendeel…

Ofwel de kiezers stemmen met de PVV tegen hun eigen belangen.
Bedankt voor het volgende voorbeeld :D
pi_213961832
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Tja, dat is dus echt niet altijd zo. Dat geldt voor elke partij. Ik denk dat als je mensen daadwerkelijk vraagt, het partijprogramma maar zeer geringe invloed heeft op de keuze.
Om te constateren dat de PVV echt een verwerpelijke partij is hoef je echter het partijprogramma niet te lezen. Da's echt ondergeschikt, of was je dat lullige A4tje van een paar jaar terug al vergeten? :')

Het racisme en de haat wordt door Wilders zelf verspreid, volledig buiten het programma om. Iedereen die voldoende geïnteresseerd is om te gaan stemmen weet dat Wilders extreemrechts is. Daarvoor hoef je echt geen partijprogramma te lezen.

En met dat in het achterhoofd verwijs ik hiernaar:

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:04 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Als je gewoon uit protest op de PVV stemt, dan verdien je echt een dagelijkse trap in je ballen. "Ja, jammer van al die moslimhaat en afkeer van mensenrechten, maar ik vind alles stom, ja."
Prima dat men stemt 'uit protest', maar daar zit in het geval van de PVV ook het goedkeuren van racisme en haatzaaien bij. En dát is verwerpelijk.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_213961834
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:11 schreef chratnox het volgende:

[..]
Tja, dan ga je ook niet in de richting van een oplossing komen.
Is er een oplossing dan? En dat bedoel ik niet lullig.
pi_213961860
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:43 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Om te constateren dat de PVV echt een verwerpelijke partij is hoef je echter het partijprogramma niet te lezen. Da's echt ondergeschikt, of was je dat lullige A4tje van een paar jaar terug al vergeten? :')

Het racisme en de haar wordt door Wilders zelf verspreid, volledig buiten het programma om. Iedereen die voldoende geïnteresseerd is om te gaan stemmen weet dat Wilders extreemrechts is. Daarvoor hoef je echt geen partijprogramma te lezen.
Het is vooral totaal niet relevant omdat er gewoon vrijwel niets in het hoofdlijnen akkoord van terug te vinden is.

Blijft over de uitlatingen van Wilders en zijn Kamerleden. Tenzij we dat ook niet serieus moeten nemen maar dan blijft er niks over.
pi_213961868
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat hangt er vanaf wat je doel is natuurlijk. Als je wil dat mensen niet op de PVV gaan stemmen dan zul je een andere toon moeten aan gaan slaan over migratie.
pi_213961884
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:45 schreef MoreDakka het volgende:
dan zul je een andere toon moeten aan gaan slaan over migratie.
Ik vermoed zomaar dat dat dan wel een toon vol diepe afkeuring moet zijn.
pi_213961904
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:47 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ik vermoed zomaar dat dat dan wel een toon vol diepe afkeuring moet zijn.
Wellicht. Een gedeelte van het PVV-electoraar zal mijnsinziens altijd onbereikbaar zijn met een andere boodschap.
pi_213961920
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wellicht. Een gedeelte van het PVV-electoraar zal mijnsinziens altijd onbereikbaar zijn met een andere boodschap.
Hmja, en daar zit het probleem. Gaan we niet doen. En hopelijk zijn VVD en NSC over een paar weken ook zover om in te zien dat dat niet de manier is.
pi_213961950
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik weet het echt niet, ik hoop het. Een groep uitsluiten lijkt me in elk geval niet de bedoeling.

Misschien ben ik bijzonder naïef, maar ik kan me niet voorstellen dat 2.5 miljoen mensen zo tegen Moslims aan kijken.
pi_213961952
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:50 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Hmja, en daar zit het probleem. Gaan we niet doen. En hopelijk zijn VVD en NSC over een paar weken ook zover om in te zien dat dat niet de manier is.
Ik denk dat je niet moet vergeten dat de PVV in 2012 ongeveer net zo veel stemmen haalde als in 2021. De uitslag van 2023 was een enorme sprong.
pi_213961995
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:53 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik weet het echt niet, ik hoop het. Een groep uitsluiten lijkt me in elk geval niet de bedoeling.

Misschien ben ik bijzonder naïef, maar ik kan me niet voorstellen dat 2.5 miljoen mensen zo tegen Moslims aan kijken.
Mischien niet per se tegen moslims maar wel tegen asielzoekers, de pispaal du jour waar alle problemen schijnbaar aan gerelateerd zijn als ik de uitspraken mag geloven.

Ik heb het niet over uitsluiten overigens, ik denk niet dat je de geest van boze mensen weer in de fles gaat krijgen, er is altijd wel iets om boos over te zijn en als die er niet is dan maken populisten wel een probleem met leugens en verzinsels. Zie de asiel nareizigers, de verantwoordelijke minister EN VVD lijsttrekker houd de echte cijfers gewoon bewust achter tijdens de verkiezingen.

IK merk daarbij op dat er altijd miljoenen "uitgesloten" worden, een meerderheid hebben in de 2e Kamer laat onverlet dat er dan miljoenen stemmen zijn die niet hun keuze in de regering zien.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2024 18:01:25 ]
pi_213961996
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 17:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik denk dat je niet moet vergeten dat de PVV in 2012 ongeveer net zo veel stemmen haalde als in 2021. De uitslag van 2023 was een enorme sprong.
Zeker. Maar ik ga ook de komende weken tokkiemodderworstelen niet vergeten. En de rest van Nederland hopelijk ook niet. Hopelijk gaat de VVD enorm instorten als afstraffing voor deze gestoorde keuze en verdwijnt NSC volledig bij de komende landelijke verkiezingen.

En dan kunnen we weer normaal doen. Lekker polderen, misschien gewoon weer eens een tijdje Paars. Dat was echt prima voor vrijwel iedereen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')