Timmermans maakt dat onderscheid niet. De posters in dit topic ook niet. De posts hier zijn dan ook een symptoom.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, de partij en de Kamerleden zijn hetzelfde. De kiezer heeft op een smerig clubje gestemd maar is zelf niet per se racistisch of neonazistisch.
Want fatsoenlijk stemmen is de verantwoordelijkheid van Timmermans?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Timmermans maakt dat onderscheid niet. De posters in dit topic ook niet. De posts hier zijn dan ook een symptoom.
Nou ja terwijl ik het postte dacht ik ook, moet ik zeggen, wat maakt mij 1000 euro op een jaar uit, nog geen 100 per maand. Als daarmee het huisvestingsprobleem voor studenten opgelost is.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou is die 1000 euro natuurlijk een totaal uit de lucht gegrepen getal, ik denk eerlijk gezegd dat de buitenlandse studenten die blijven hangen in hun hele werkzame leven niet het geld terugverdienen dat de buitenlandse studenten die niet blijven hangen kosten. Die buitenlandse studenten kosten dus geld, naast dat ze het onze jongeren moeilijker maken om te studeren.
Een jaargang van 100.000 buitenlandse studenten die hier komen studeren kosten in 4 jaar studie al 4 miljard.
Bedankt voor het perfecte voorbeeldquote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Want fatsoenlijk stemmen is de verantwoordelijkheid van Timmermans?
Mensen hebben willens en wetens op de PVV gestemd en die PVV is al sinds oprichting een haatzaaiende racistische partij. Mensen die daarop stemmen weten heel goed waar ze mee bezig zijn. Ook zij die zich niet zo interesseren voor politiek.
Je hebt een wel heel laag beeld van Wilders' achterban als je PVV-stemmers niet eens verantwoordelijk houdt voor hun eigen stemkeuze. Alsof je het hebt over een stelletje wilsonbekwamen. Paternalistisch en aanmatigend.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bedankt voor het perfecte voorbeeld
Dat heb je verkeerd begrepen. Het gaat om de redenen van stemmen. Timmermans en posters hier menen dat in te kunnen vullen voor elke PVV-stemmer. Of elke politicus die wellicht een compromis wil sluiten met die partij.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je hebt een wel heel laag beeld van Wilders' achterban als je PVV-stemmers niet eens verantwoordelijk houdt voor hun eigen stemkeuze.
Is een PVV stem in een flink aantal gevallen niet gewoon een proteststem geweest? Een: Ik weet niet hoe het moet, maar zoals het nu gaat kan ook niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat heb je verkeerd begrepen. Het gaat om de redenen van stemmen. Timmermans en posters hier menen dat in te kunnen vullen voor elke PVV-stemmer. Of elke politicus die wellicht een compromis wil sluiten met die partij.
Ach schei toch uit.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bedankt voor het perfecte voorbeeld
Zou best kunnen. Zeker op het gebied van migratie klinkt dat plausibel. Een andere theorie is dat de bereidheid van Wilders om de meest controversiële standpunten overboord te gooien mensen heeft overgehaald. Ik hoor van morrende VVD'ers die zeggen dat Yesilgoz daar ook aan bij heeft gedragen door de deur nadrukkelijk open te zetten en te breken met de positie van Rutte.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is een PVV stem in een flink aantal gevallen niet gewoon een proteststem geweest? Een: Ik weet niet hoe het moet, maar zoals het nu gaat kan ook niet.
Wellicht, maar ook dat zullen niet allemaal links-extremisten geweest zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ach schei toch uit.mensen die vorige ronde op Bij1 hebben gestemd wisten toch ook waar ze aan begonnen.
En wat is dan precies zo'n controversieel standpunt? Vrijheid van religie? EU lidmaatschap? Dat soort zaken?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zou best kunnen. Zeker op het gebied van migratie klinkt dat plausibel. Een andere theorie is dat de bereidheid van Wilders om de meest controversiële standpunten overboord te gooien mensen heeft overgehaald. Ik hoor van morrende VVD'ers die zeggen dat Yesilgoz daar ook aan bij heeft gedragen door de deur nadrukkelijk open te zetten en te breken met de positie van Rutte.
In hoeverre dat allemaal waar is blijft natuurlijk gissen.
Als je gewoon uit protest op de PVV stemt, dan verdien je echt een dagelijkse trap in je ballen. "Ja, jammer van al die moslimhaat en afkeer van mensenrechten, maar ik vind alles stom, ja."quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is een PVV stem in een flink aantal gevallen niet gewoon een proteststem geweest? Een: Ik weet niet hoe het moet, maar zoals het nu gaat kan ook niet.
Tja, dat is dus echt niet altijd zo. Dat geldt voor elke partij. Ik denk dat als je mensen daadwerkelijk vraagt, het partijprogramma maar zeer geringe invloed heeft op de keuze.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:03 schreef -XOR- het volgende:
Ik neem PVV-stemmers serieus en vermoed dat ze op de PVV hebben gestemd vanwege de door Wilders uiteengezette plannen.
Mooie reactie, dit is precies het soort reactie dat een hoop PVV stemmers vanaf de andere kant van het spectrum gevenquote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:04 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Als je gewoon uit protest op de PVV stemt, dan verdien je echt een dagelijkse trap in je ballen. "Ja, jammer van al die moslimhaat en afkeer van mensenrechten, maar ik vind alles stom, ja."
En dan nog afvragen waarom mensen niet links stemmenquote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:04 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Als je gewoon uit protest op de PVV stemt, dan verdien je echt een dagelijkse trap in je ballen. "Ja, jammer van al die moslimhaat en afkeer van mensenrechten, maar ik vind alles stom, ja."
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dan nog afvragen waarom mensen niet links stemmen
Er zijn ook talloze andere rechtse partijen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dan nog afvragen waarom mensen niet links stemmen
Kan me echt geen flikker schelen wat die kant van het psychologisch spectrum allemaal vindt.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:07 schreef chratnox het volgende:
Mooie reactie, dit is precies het soort reactie dat een hoop PVV stemmers vanaf de andere kant van het spectrum geven
Tja, dan ga je ook niet in de richting van een oplossing komen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:10 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Kan me echt geen flikker schelen wat die kant van het psychologisch spectrum allemaal vindt.
Als je startpunt is dat we PVV'ers serieus moeten nemen niet. Maar dat is de afgelopen 20 jaar in mindere of meerdere mate geprobeerd en kijk waar we nu zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, dan ga je ook niet in de richting van een oplossing komen.
Klopt, maar dit soort compleet gestoorde reacties vanaf de linkerkant zijn één van de redenen dat mensen überhaupt de PVV als protest overwegen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Er zijn ook talloze andere rechtse partijen.
2.5 miljoen mensen hebben PVV gestemd. Daar kun je van vinden wat je wil, dat is met een reden gedaan.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:13 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Als je startpunt is dat we PVV'ers serieus moeten nemen niet. Maar dat is de afgelopen 20 jaar in min of meerdere mate geprobeerd en kijk waar we nu zijn.
Old-school cordon sanitaire.
Die 2,5 miljoen mensen gaan teleurgesteld zijn. Lekker voor ze.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
2.5 miljoen mensen hebben PVV gestemd. Daar kun je van vinden wat je wil, dat is met een reden gedaan.
Voordat we die kant op gaan, ik stem geen PVV, maar een flink percentage van de Nederlandse bevolking onder die noemer gooien gaat het ook niet beter door worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |