Ik heb het aangegeven. Ze is nu op zakenreis voor twee weken, daarna moeten we het er wat langer over hebben.quote:Op woensdag 12 juni 2024 18:06 schreef FvanS het volgende:
Heb je het al met haar besproken dat je dit niet bepaald chill vind?
Eens. Ik ga zeker niets verbieden, ze moet omgaan met wie ze wil. Wat ik lastig vind is waar je de grens legt met zijn tweeën, welk gedrag je nog normaal vindt binnen je relatie. Wat zij doet ligt dicht tegen mijn grenzen aan.quote:Op woensdag 12 juni 2024 18:16 schreef britneycheers het volgende:
De keus ligt uiteindelijk bij haar. Het laatste wat je moet doen is contact verbieden. Het beste is dat je duidelijk aangeeft hoe jij je voelt en dat je het niet leuk vind. Aan haar de keus hoe zij hier mee omgaat.
Ik denk dat je vriendin rondneukt.quote:Op woensdag 12 juni 2024 18:02 schreef Bonjonbovi het volgende:
Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe relatie. Mijn vriendin heeft meerdere mannelijke vrienden die ze kent van haar studententijd. Met twee vrienden spreekt ze regelmatig een-op-een af. De ene is sinds een jaar vrijgezel, de ander sinds kort.
De eerste heeft ze laatst nog twee dagen achter elkaar gezien, op een vrijdag voor een concert en cocktails daarna (tot 1-2 uur 's nachts) en de avond daarna voor eten bij haar thuis om een reisje te plannen (ze hebben me meegevraagd). De zaterdag had ik andere plannen, de vrijdag had ik meegekund (al weet ik niet of we nog een kaartje voor het concert hadden kunnen krijgen). Ze heeft hem ook een andere keer 's avonds voor eten en drankjes uitgenodigd. Ik heb hem al wel ontmoet.
Met de andere vriend en een vriendin van hem zou ze eigenlijk een week op vakantie gaan (gepland voor onze relatie begon), maar de partner van deze vriend heeft gezegd dat ze daar niet comfortabel mee is en hij is uiteindelijk niet meegegaan. Hij heeft zijn relatie net uitgemaakt.
Hoewel mijn vriendin zich duidelijk aangetrokken voelt tot me en de liefde groeit, voel ik me toch ongemakkelijk bij de manier waarop ze met mannen om gaat. Ikzelf zou niet zo snel een-op-een tot in de nacht drankjes doen of thuis koken en drankjes doen met vrouwen zonder romantische bedoelingen. Hoe zouden jullie hiertegenover staan? Waar trekken jullie je grenzen met je partner?
Op zakenreis. Oke.quote:Op woensdag 12 juni 2024 18:18 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Ik heb het aangegeven. Ze is nu op zakenreis voor twee weken, daarna moeten we het er wat langer over hebben.
Ze heeft een functie waarbij zakenreizen erbij horen. Al gaat ze wel met een mannelijk collega (waarmee ze wel ook een keer tot laat cocktails is gaan drinken, al denk ik niet dat ze zich tot hem aangetrokken voelt)quote:
Nou, probeer de zaak dan maar eens om te draaien.quote:
Onzin, je projecteert je eigen mini wereldje op de rest van de wereld.quote:Op woensdag 12 juni 2024 18:36 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Nou, probeer de zaak dan maar eens om te draaien.
Als man in een kersverse relatie één op één af blijven spreken met vrouwelijke vrienden. Tot laat in de nacht en koken.
En laten we elkaar dan vooral geen mietje noemen.
Dan is de wereld te klein.
Waarom moeten vrouwen altijd meer ruimte in een relatie hebben dan mannen als het om dezelfde ongemakkelijke dingen gaat?
Ik vind het niet erg dat ze mannelijke vrienden heeft. Ik vraag mezelf af waar de grens voor mij ligt voor hoe vaak, hoe laat ze afspreekt en wat voor dingen ze doet. Ik ben er gewoon nog niet helemaal uitquote:Op woensdag 12 juni 2024 18:28 schreef Sweet_Jane het volgende:
Ik vind het echt bizar dat je hier mee zit. Het lijkt me heel normaal dat ze afspreekt met haar vrienden en dat ze ook mannelijke vrienden heeft. Maar als dat voor jou een grens is, moet je het misschien maar uitmaken. Het is niet eerlijk om van haar te gaan eisen dat ze haar vriendschappen voor jou aan de kant moet zetten.
Weet het vrij zeker.quote:Op woensdag 12 juni 2024 18:26 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik denk dat je vriendin rondneukt.
Kan best, maar ik houd van duidelijke grenzen. Ik voel me graag comfortabel in een relatie of anders liever helemaal niet. En mischien strook ik dan niet met de moderne tijd en heersende opvattingen maar dat zal mij echt een ijskoude rotzorg zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2024 18:38 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Onzin, je projecteert je eigen mini wereldje op de rest van de wereld.
Ik kan me voorstellen dat als je met hele onzekere vrouwen (of mannen) afspreekt dat het een probleem is maar ik zie het niet zo hier, ze nodigt hem nog uit ookquote:Op woensdag 12 juni 2024 18:36 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Als man in een kersverse relatie één op één af blijven spreken met vrouwelijke vrienden. Tot laat in de nacht en koken.
Waarom moeten vrouwen altijd meer ruimte in een relatie hebben dan mannen als het om dezelfde ongemakkelijke dingen gaat en waar je bij hen voor het gross niet mee aan hoef te komen?
Het heeft geen zin daarover na te denken. Vreemdgaan kan overal.quote:Op woensdag 12 juni 2024 18:39 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg dat ze mannelijke vrienden heeft. Ik vraag mezelf af waar de grens voor mij ligt voor hoe vaak, hoe laat ze afspreekt en wat voor dingen ze doet. Ik ben er gewoon nog niet helemaal uit
Klinkt voor mij alsof je halsoverkop in een relatie bent gedoken zonder haar eerst goed te leren kennen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 18:39 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg dat ze mannelijke vrienden heeft. Ik vraag mezelf af waar de grens voor mij ligt voor hoe vaak, hoe laat ze afspreekt en wat voor dingen ze doet. Ik ben er gewoon nog niet helemaal uit
Ja, of ik zoek er één uit van mijn eigen soort, dan zit ik ook goed.quote:Op woensdag 12 juni 2024 18:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat als je met hele onzekere vrouwen (of mannen) afspreekt dat het een probleem is maar ik zie het niet zo hier, ze nodigt hem nog uit ook
Ik zou er iig sowieso geen principe kwestievan maken zoals jij doet, dan blijft je echt je hele leven alleen man
Omdat mannen anders naar vrouwen kijken.quote:Op woensdag 12 juni 2024 18:36 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Waarom moeten vrouwen altijd meer ruimte in een relatie hebben dan mannen als het om dezelfde ongemakkelijke dingen gaat en waar je bij hen voor het gross niet mee aan hoef te komen?
Die is net zo onzeker als jouquote:Op woensdag 12 juni 2024 18:47 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ja, of ik zoek er één uit van mijn eigen soort, dan zit ik ook goed.
Ja, ik noem dat vaginavoodoo.quote:Op woensdag 12 juni 2024 18:53 schreef prunus het volgende:
[..]
Omdat mannen anders naar vrouwen kijken.
Voor mij zou de grens qua activiteiten liggen bij vreemdgaan en bij hoe vaak, zolang het niet teveel invloed heeft op de tijd die jullie samen doorbrengen, gewoon zoveel als je bij een vrouwelijke vriendin ook normaal zou vinden. Tijd zou ik helemaal niet mee zitten. Maar kan me voorstellen dat jij andere grenzen hebt.quote:Op woensdag 12 juni 2024 18:39 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Als je ff serieus door de regels heen leest kan je dan nog ontkennen dat de dame in kwestie meer relatie ervaring heeft dan TS? En dus ook duidelijker makkelijk handelt en wandelt?quote:
Ook één op één tot laat in de nacht met drankjes en koken?quote:Op woensdag 12 juni 2024 18:55 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Voor mij zou de grens qua activiteiten liggen bij vreemdgaan en bij hoe vaak, zolang het niet teveel invloed heeft op de tijd die jullie samen doorbrengen, gewoon zoveel als je bij een vrouwelijke vriendin ook normaal zou vinden. Tijd zou ik helemaal niet mee zitten. Maar kan me voorstellen dat jij andere grenzen hebt.
Ik ben trouwens een vrouw om dat argument van Joop even onderuit te halen. Wel eentje met veel mannelijke en vrouwelijke vrienden.
Ja prima, als het maar niet tot laat in de nacht met neuken is. Ik ben wel iets jonger dan jij waarschijnlijk, samen koken vind ik vooral een praktische, niet-seksuele activiteit.quote:Op woensdag 12 juni 2024 18:58 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ook één op één tot laat in de nacht met drankjes en koken?
Het is anders slecht neuken op een lege maag.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:00 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Ja prima, als het maar niet tot laat in de nacht met neuken is. Ik ben wel iets jonger dan jij waarschijnlijk, samen koken vind ik vooral een praktische, niet-seksuele activiteit.
quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:02 schreef S95Sedan het volgende:
Heeft je vriendin een verleden met beide van die gasten? Als in is het verder gegaan als vrienden.
Dan zitten we in dezelfde leeftijdscategorie, dan verwonderen je opvattingen me nog meer. Als je geen zin hebt om voor je zelf te koken is het heel normaal om samen te koken met M/V/X toch? Dat ben ik wel zo gewend. Alhoewel ik de laatste tijd ook wat vaker uit eten ga.quote:
Dat is niet waar. Ik heb iets meer relatie-ervaring. Er is wel een leeftijdsverschil, daar komen misschien ook verschillende waarden uit voortquote:Op woensdag 12 juni 2024 18:57 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Als je ff serieus door de regels heen leest kan je dan nog ontkennen dat de dame in kwestie meer relatie ervaring heeft dan TS? En dus ook duidelijker makkelijk handelt en wandelt?
Neequote:Op woensdag 12 juni 2024 19:02 schreef S95Sedan het volgende:
Heeft je vriendin een verleden met beide van die gasten? Als in is het verder gegaan als 'vrienden'.
Als het toch alleen om het neuken gaat, kun je ook apart van elkaar eten. Wel eerst even afstemmen of je aan de knoflooksaus gaat dan.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:01 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Het is anders slecht neuken op een lege maag.
Wat bij mij vooral blijft hangen, en trouwens voor mij ook de doorslag heeft gegeven, is dat je vermeld hebt dat een vriendin van die mannelijke kennis van je vriendin er moeite mee had om met haar op vakantie te gaan.quote:
Denk dat dit ook te maken heeft met hoe je dit soort contacten ervaart. Het valt mij wel vaak op (uit wat ik heb meegemaakt en heb gezien) dat er vaker wel iemand is die uiteindelijk ‘meer’ wil. Dat maakt het lastig. Ik vertrouw het zelf ook nooit zo.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:04 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Dan zitten we in dezelfde leeftijdscategorie, dan verwonderen je opvattingen me nog meer. Als je geen zin hebt om voor je zelf te koken is het heel normaal om samen te koken met M/V/X toch? Dat ben ik wel zo gewend. Alhoewel ik de laatste tijd ook wat vaker uit eten ga.
Hear, hear.quote:Op woensdag 12 juni 2024 18:36 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Stel jezelf eens de volgende vraag en geef jezelf eerlijk antwoord, niet zozeer jij maar iedere man die dit leest.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:13 schreef prunus het volgende:
[..]
Denk dat dit ook te maken heeft met hoe je dit soort contacten ervaart. Het valt mij wel vaak op (uit wat ik heb meegemaakt en heb gezien) dat er vaker wel iemand is die uiteindelijk ‘meer’ wil. Dat maakt het lastig. Ik vertrouw het zelf ook nooit zo.
Daar heb je een punt. Ze zei ook dat de vriendin van die vriend zich misschien bedreigd voelde omdat ze dacht dat mijn vriendin aantrekkelijk is. Ze heeft er wel bij gezegd dat ze zich niet aangetrokken voelt tot hem en dat ze gewoon (lange tijd al) vrienden zijn (en niet meer dan dat)quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:08 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Wat bij mij vooral blijft hangen, en trouwens voor mij ook de doorslag heeft gegeven, is dat je vermeld hebt dat een vriendin van die mannelijke kennis van je vriendin er moeite mee had om met haar op vakantie te gaan.
Vrouwen kennen vrouwen.
Daar kun je vergif op innemen.
Zij heeft intuïtief aangevoeld dat er iets niet klopt.
En dat is een behoorlijke red flag.
Waar jij als man door twijfelt en afvraagt daar prikt een andere vrouw in no time doorheen, als een gloeiend hete brijnaald door een pakje boter.
Dan zou ik het aankijken, zolang het contact met hun niet ten koste van jullie relatie gaat. Puur omdat je hier eigenlijk vrij weinig mee kan. Als het invloed gaat hebben dan is het wat makkelijker om aan de rem te trekken.quote:
Hoe weet je dat?quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:04 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Ik heb iets meer relatie-ervaring. Er is wel een leeftijdsverschil, daar komen misschien ook verschillende waarden uit voort
Blijkbaar houd ze hem van A tot Z op de hoogte en nodigt ze hem ook steeds uit om mee te gaanquote:Op woensdag 12 juni 2024 18:57 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Als je ff serieus door de regels heen leest kan je dan nog ontkennen dat de dame in kwestie meer relatie ervaring heeft dan TS? En dus ook duidelijker makkelijk handelt en wandelt?
En waarom wil die vriend, die nooit niks meer is geweest dan een goede vriend met jouw toch wel aantrekkelijke vriendin op vakantie? Zelfs zo graag dat het hem niet boeit dat zijn eigen vrouw erbij is?quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:18 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. Ze zei ook dat de vriendin van die vriend zich misschien bedreigd voelde omdat ze dacht dat mijn vriendin aantrekkelijk is. Ze heeft er wel bij gezegd dat ze zich niet aangetrokken voelt tot hem en dat ze gewoon (lange tijd al) vrienden zijn (en niet meer dan dat)
Ik kan dat wel bij mannen als vrouw. Ik kan ‘gewoon’ interesse in iemand hebben zonder dat ik iets seksueels wil. Maar zie wel dat het vaker misgaat in vriendschappen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:17 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Stel jezelf eens de volgende vraag en geef jezelf eerlijk antwoord, niet zozeer jij maar iedere man die dit leest.
Welke hetero vent steekt tot s'avonds laat tijd en energie in een vrouw waarvan ie weet dat ie er niks mee kan en er dus ook niks gaat gebeuren?
Rest my case...
Omdat we al wel veel gepraat hebben over ons relatieverledenquote:Op woensdag 12 juni 2024 19:21 schreef maily het volgende:
[..]
Hoe weet je dat?
Wat zou jij je beste vriend adviseren die met dit verhaal bij jou kwam?
nee die vriendin van die vriend is gewoon een jaloers kreng en projecteert haar eigen onzekerheid op een anderquote:Op woensdag 12 juni 2024 19:08 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Wat bij mij vooral blijft hangen, en trouwens voor mij ook de doorslag heeft gegeven, is dat je vermeld hebt dat een vriendin van die mannelijke kennis van je vriendin er moeite mee had om met haar op vakantie te gaan.
Vrouwen kennen vrouwen.
Daar kun je vergif op innemen.
Zij heeft intuïtief aangevoeld dat er iets niet klopt.
En dat is een behoorlijke red flag.
Waar jij als man door twijfelt en afvraagt daar prikt een andere vrouw in no time doorheen, als een gloeiend hete brijnaald door een pakje boter.
Ik geloof niet dat ze rondneukt. Ik denk oprecht dat ze hier geen kwaad in ziet. Ik denk alleen wel dat dit op den duur potentieel ondermijnend kan zijn voor de relatiequote:Op woensdag 12 juni 2024 19:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
Blijkbaar houd ze hem van A tot Z op de hoogte en nodigt ze hem ook steeds uit om mee te gaan
Dan lees ik tussen de regels door niet dat ze rondneukt hoor
waarom?quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:35 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ze rondneukt. Ik denk oprecht dat ze hier geen kwaad in ziet. Ik denk alleen wel dat dit op den duur potentieel ondermijnend kan zijn voor de relatie
Niks mis met gezonde jaloezie.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:37 schreef greysbones het volgende:
[..]
waarom?
omdat jij zelf jaloers bent?
Deels dat. Maar dat kan ik nog wel opzij zetten met genoeg goede, open communicatie.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:37 schreef greysbones het volgende:
[..]
waarom?
omdat jij zelf jaloers bent?
het is maar net hoe je het bekijktquote:Op woensdag 12 juni 2024 19:40 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Niks mis met gezonde jaloezie.
Overal waar "te veel" voor staat is niet goed, maar een alledaagse gezonde dosis argwaan is altijd goed om niet over je heen te laten lopen.
dus uithuilen bij vrouwelijke vrienden is wel okquote:Op woensdag 12 juni 2024 19:43 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Deels dat. Maar dat kan ik nog wel opzij zetten met genoeg goede, open communicatie.
Maar je weet dat relaties op de lange termijn ups en downs kennen. Wat doe je als het niet lekker gaat met je relatie? Wat vertel je over je relatie aan je vrijgezelle mannelijk vrienden? Hoe groot is de stap nog, als je een grote ruzie hebt gehad, om even uit te huilen bij die vriend die je al lang kent?
Voor mij bestaat trouw er ook uit dat je jezelf niet in een positie zet van zwakte, waar je gemakkelijk zou overstag zou kunnen gaan
Ja, maar zoals hierboven al eerder verteld, in die situaties kan vreemdgaan altijd en overal. Jonge aantrekkelijke vrouwen hoeven er echt geen peleton reservebankzitters op na te houden om aan die behoefte te voldoen. Die hebben dat binnen een uur al gefixed als ze de deur uit gaan en er zin in hebben.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:43 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Deels dat. Maar dat kan ik nog wel opzij zetten met genoeg goede, open communicatie.
Maar je weet dat relaties op de lange termijn ups en downs kennen. Wat doe je als het niet lekker gaat met je relatie? Wat vertel je over je relatie aan je vrijgezelle mannelijk vrienden? Hoe groot is de stap nog, als je een grote ruzie hebt gehad, om even uit te huilen bij die vriend die je al lang kent?
Voor mij bestaat trouw er ook uit dat je jezelf niet in een positie zet van zwakte, waar je gemakkelijk zou overstag zou kunnen gaan
Mijn instelling is niet aan de orde, ik heb dit topic niet open gegooid. Ts vertrouwd het niet anders had ie dit onderwerp natuurlijk nooit gestart. Dus nogmaals de vraag of ie niet min of meer halsoverkop in die relatie is gedoken?quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:43 schreef greysbones het volgende:
[..]
het is maar net hoe je het bekijkt
als je er al van uit gaat dat iemand vreemd zal gaan
lijkt me dat geen gezonde instelling
ligt het niet vertrouwen aan vriendin TS of aan TS zelfquote:Op woensdag 12 juni 2024 19:49 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Mijn instelling is niet aan de orde, ik heb dit topic niet open gegooid. Ts vertrouwd het niet anders had ie dit onderwerp natuurlijk nooit gestart. Dus nogmaals de vraag of ie niet min of meer halsoverkop in die relatie is gedoken?
Wellicht. Maar bij vrouwelijke vrienden speelt er geen seksuele aantrekkingskrachtquote:Op woensdag 12 juni 2024 19:45 schreef greysbones het volgende:
[..]
dus uithuilen bij vrouwelijke vrienden is wel ok
maar bij mannen niet
misschien zegt dit alles meer over jouw visie op het leven dan dat het wat zegt over je vriendin
Tuurlijk. Als ik wil vreemdgaan kan ik dat ook doen (toegegeven, minder makkelijk). Maar het gaat erom dat de drempel op deze manier wel heel laag isquote:Op woensdag 12 juni 2024 19:46 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ja, maar zoals hierboven al eerder verteld, in die situaties kan vreemdgaan altijd en overal. Jonge aantrekkelijke vrouwen hoeven er echt geen peleton reservebankzitters op na te houden om aan die behoefte te voldoen. Die hebben dat binnen een uur al gefixed als ze de deur uit gaan en er zin in hebben.
Dan moet hij het niet op een openbaar forum plaatsen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:46 schreef TonyMalony het volgende:
@:Bonjonbovi het is hoe dan ook prima dat je dit bespreekbaar maakt. Wat men hiervan vindt doet er niet toe. Het is beter om te communiceren dan dat je met bepaalde onderbuikgevoelens blijft zitten.
Negeer maar. Anders komt het topic op een zijspoor waar je nooit meer af komt.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:51 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Wellicht. Maar bij vrouwelijke vrienden speelt er geen seksuele aantrekkingskracht
Ik heb wel het gevoel dat je het een beetje op de man speelt. Klopt dat? Waarom doe je dat?
nee ik speel niet op de manquote:Op woensdag 12 juni 2024 19:51 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Wellicht. Maar bij vrouwelijke vrienden speelt er geen seksuele aantrekkingskracht
Ik heb wel het gevoel dat je het een beetje op de man speelt. Klopt dat? Waarom doe je dat?
Halsoverkop is overdreven. We daten nu bijna een half jaar.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:49 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Mijn instelling is niet aan de orde, ik heb dit topic niet open gegooid. Ts vertrouwd het niet anders had ie dit onderwerp natuurlijk nooit gestart. Dus nogmaals de vraag of ie niet min of meer halsoverkop in die relatie is gedoken?
Komt ik toch weer op de vraag hoe goed je haar hebt leren kennen voordat je er iets mee begon, want dit had je dan ook ruim van tevoren in kunnen schatten.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:53 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Tuurlijk. Als ik wil vreemdgaan kan ik dat ook doen (toegegeven, minder makkelijk). Maar het gaat erom dat de drempel op deze manier wel heel laag is
Ik zal jou eens eem plaatsen! 🤔quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:54 schreef maily het volgende:
[..]
Dan moet hij het niet op een openbaar forum plaatsen.
En dan kom je nu pas op het idee van die lage drempel?quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:55 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Halsoverkop is overdreven. We daten nu bijna een half jaar.
Ik vind dat je heel eerlijk bent naar jezelf en ook je nuchtere kijk op dergelijke zaken is verfrissend. Vooral het gegeven dat relaties ups & downs kennen en dat de verleidingen tijdens de downs op de loer liggen, vooral als je bent omringd door mannelijke vrienden die van de gelegenheid gebruik zullen gaan maken als 'troostende schouder'.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:43 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Mensen gaan nou eenmaal het vaakst vreemd met een vriend of collega, dat is gewoon een feit. Veel omgaan met vrienden van het geslacht waar je op valt, met alcohol, tot laat in de nacht verhoogt de kans dat iemand vreemdgaat. Natuurlijk kun je zeggen dat je elkaar moet vertrouwen, maar mijn gevoel is dat vertrouwen ook voortkomt uit betrouwbaar gedrag, dus niet tot laat 1-op-1 met alcohol erinquote:Op woensdag 12 juni 2024 19:54 schreef greysbones het volgende:
[..]
nee ik speel niet op de man
ik vind het gewoon heel jammer dat als je als vrouw een mannelijke vriend hebt dat mannen er 9 van de 10 keer vanuit gaan dat er ooit wel wat zal gebeuren
misschien ligt dit aan de denkwijze van een man?
geen idee
Ik ben het helemaal met je eens. Alleen blijft ik wel van mening dat TS het allemaal een beetje laat door heeft.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:57 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik vind dat je heel eerlijk bent naar jezelf en ook je nuchtere kijk op dergelijke zaken is verfrissend. Vooral het gegeven dat relaties ups & downs kennen en dat de verleiding tijdens de downs op de loer liggen, vooral als je bent omringd door mannelijke vrienden die van de gelegenheid gebruik zullen gaan maken als 'troostende schouder'.
Bijzonder hoeveel hier hier dit scenario als onwaarschijnlijk zien of helemaal niet zien. Ik vind dat je hiermee de spijker op de kop slaat.
Alcohol als excuus voor vreemdgaanquote:Op woensdag 12 juni 2024 19:58 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Mensen gaan nou eenmaal het vaakst vreemd met een vriend of collega, dat is gewoon een feit. Veel omgaan met vrienden van het geslacht waar je op valt, met alcohol, tot laat in de nacht verhoogt de kans dat iemand vreemdgaat. Natuurlijk kun je zeggen dat je elkaar moet vertrouwen, maar mijn gevoel is dat vertrouwen ook voortkomt uit betrouwbaar gedrag, dus niet tot laat 1-op-1 met alcohol erin
Hoeveel zuipt je vriendin dan op zo'n avondje?quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:58 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Mensen gaan nou eenmaal het vaakst vreemd met een vriend of collega, dat is gewoon een feit. Veel omgaan met vrienden van het geslacht waar je op valt, met alcohol, tot laat in de nacht verhoogt de kans dat iemand vreemdgaat. Natuurlijk kun je zeggen dat je elkaar moet vertrouwen, maar mijn gevoel is dat vertrouwen ook voortkomt uit betrouwbaar gedrag, dus niet tot laat 1-op-1 met alcohol erin
Niet overdreven. Paar drankjesquote:Op woensdag 12 juni 2024 20:01 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Hoeveel zuipt je vriendin dan op zo'n avondje?
Echtquote:Op woensdag 12 juni 2024 20:00 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik heb meer het idee dat jij je eigen daden projecteert op je vriendin
Je vriendin gaat echt niet gelijk met haar beste vriend naar bed als ze daar komt met de intentie om haar hart te luchten over jullie relatie.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:53 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Tuurlijk. Als ik wil vreemdgaan kan ik dat ook doen (toegegeven, minder makkelijk). Maar het gaat erom dat de drempel op deze manier wel heel laag is
aah dus haar vrienden zijn ook nog eens chippendalesquote:Op woensdag 12 juni 2024 20:03 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
EchtAltijd die dooddoener. TS beschouwt de situatie aan alle kanten, weegt alles tegen elkaar af, schetst een treffend beeld van wat kan gebeuren en dan zo'n reactie.
Wanneer jouw relatie kut gaat en je eindigt op een zaterdagavond zwaar beneveld in een jacuzzi vol met Chippendales dan ben jij natuurlijk de eerste die opstaat en kordaat wegloopt![]()
Afijn, laten we ervan uitgaan dat ik er naast zit en ze niet rondneukt. Dan toch is de situatie zo dat zij een levensstijl heeft waar jij moeite mee heeft en zij een onzekere partner heeft voor wie ze dat moet veranderen of die ze om de haverklap moet gerust stellen of ruzie mee moet maken.quote:
Dat lijkt me niet nodig. Eerst maar eens wat langer met elkaar pratenquote:Op woensdag 12 juni 2024 20:06 schreef greysbones het volgende:
[..]
aah dus haar vrienden zijn ook nog eens chippendales![]()
als je relatie kut gaat
en je ziet het niet meer zitten
maak je een eind aan die relatie
Ik heb het over 'je ziet het even niet meer zitten' zonder dat je de intentie hebt om je relatie te verlaten. Dat kan in de beste relaties gebeuren. Gewoon een zwak moment, niet meer, niet minder. Zoals Joop het hier al eerder zei: laten we elkaar geen mietje noemen en onszelf bij voorbaat niet heilig verklaren. Alles onder druk is vloeibaar.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:06 schreef greysbones het volgende:
[..]
aah dus haar vrienden zijn ook nog eens chippendales![]()
als je relatie kut gaat
en je ziet het niet meer zitten
maak je een eind aan die relatie
We hebben heel veel aantrekkingskracht en liefde voor elkaar. Eerst maar eens gewoon met elkaar pratenquote:Op woensdag 12 juni 2024 20:08 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Afijn, laten we ervan uitgaan dat ik er naast zit en ze niet rondneukt. Dan toch is de situatie zo dat zij een levensstijl heeft waar jij moeite mee heeft en zij een onzekere partner heeft voor wie ze dat moet veranderen of die ze om de haverklap moet gerust stellen of ruzie mee moet maken.
Lijkt me hoe dan ook geen goede basis.
echt bsquote:Op woensdag 12 juni 2024 20:10 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik heb het over 'je ziet het even niet meer zitten' zonder dat je de intentie hebt om je relatie te verlaten. Dat kan in de beste relaties gebeuren. Gewoon een zwak moment, niet meer, niet minder.
Maar uithuilen bij een vriend is dan toch niet verkeerd als er sprake is van een oké vriendschap? Wat hier wel het geval lijkt.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:43 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
okquote:Op woensdag 12 juni 2024 20:11 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]Dit is jouw standaard antwoord als je geen tegenargument meer hebt.
Aantrekkingskracht is spannend maar geen degelijk fundament voor een relatie.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:10 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
We hebben heel veel aantrekkingskracht en liefde voor elkaar. Eerst maar eens gewoon met elkaar praten
Helemaal eens. Een goed gesprek hierover verstevigt hopelijk het fundamentquote:Op woensdag 12 juni 2024 20:13 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Aantrekkingskracht is spannend maar geen degelijk fundament voor een relatie.
En ik heb ook nergens gezegd dat je moet kappen.
Maar als jullie zo goed kunnen praten waarom dan dit topic?
En dat is niet op de man bedoeld.
Volgens mij ben je een redelijk iemand die niet over één nacht ijs gaat met besluiten. Blijf gewoon lekker sterk in je schoenen staan, trek op tijd je grenzen en veel succes met alles.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:16 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Helemaal eens. Een goed gesprek hierover verstevigt hopelijk het fundament. Je ziet ook op dit forum dat mensen hier heel verschillend over kunnen denken. Ik wil gewoon eens even zien hoe anderen erover denken, wat anderen normaal vinden in hun relaties.
Eigenlijk is je situatie heel begrijpelijk. Je hebt als oudere bok een relatie met een groener blaadje, die smaakt lekker. begrijpelijk. Zou iedere man in jouw situatie doen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:16 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Helemaal eens. Een goed gesprek hierover verstevigt hopelijk het fundament. Je ziet ook op dit forum dat mensen hier heel verschillend over kunnen denken. Ik wil gewoon eens even zien hoe anderen erover denken, wat anderen normaal vinden in hun relaties.
Drie keer raden wat ze daar allemaal doetquote:Op woensdag 12 juni 2024 18:18 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Ik heb het aangegeven. Ze is nu op zakenreis voor twee weken, daarna moeten we het er wat langer over hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op woensdag 12 juni 2024 21:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Drie keer raden wat ze daar allemaal doet![]()
Onschuldig met zes bronstige mannelijke collega's diep in de nacht, na diep in de glaasjes op een chique hotelkamer, ver van huis, waar alles zich buiten het zicht voltrekt, lekker vriendelijk zijn naar elkaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Le Diable
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.LOL
Dat is jong, niet zo jong als ik had verwacht maar het is nog jong.quote:
Maar je geeft toch niet zowel die vriendschap als je relatie zomaar op voor even neuken, ook als het even kut gaat. En voor er überhaupt iets gebeurt moeten beide partijen meer willen. Als een partij meer wil, dan is het jammer en moet ie er even over heen komen en kun je weer verder.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:13 schreef prunus het volgende:
[..]
Denk dat dit ook te maken heeft met hoe je dit soort contacten ervaart. Het valt mij wel vaak op (uit wat ik heb meegemaakt en heb gezien) dat er vaker wel iemand is die uiteindelijk ‘meer’ wil. Dat maakt het lastig. Ik vertrouw het zelf ook nooit zo.
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 12 juni 2024 21:39 schreef Karina het volgende:
Ik zou bijna zeggen 'zoals de waard is' ...
Ik heb vooral mannelijke vrienden. Ze blijven hier ook gewoon slapen en ik bij hun.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:16 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Andersom lijkt me dat ook een relevante vraag.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:05 schreef herverwijderd het volgende:
Ik vind dit niet klinken alsof ze meer dan vrienden is of wil zijn met die mannen.
Daar kan ik niks over zeggen natuurlijk want daar hebben we zelfs geen tweedehandsinfo over.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Andersom lijkt me dat ook een relevante vraag.
Even op mezelf betrekkend: mijn vrienden zien mij ook gewoon als een vriendin.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Andersom lijkt me dat ook een relevante vraag.
Mja, de één is net vrijgezel en de ander net een jaar...quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:16 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Even op mezelf betrekkend: mijn vrienden zien mij ook gewoon als een vriendin.
We zijn niet voor niets al zolang vrienden. Sommigen al 20 jaar
Volgens mij kan hij daar dan gewoon normaal een gesprek met haar erover aangaan.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:05 schreef herverwijderd het volgende:
Ik vind dit niet klinken alsof ze meer dan vrienden is of wil zijn met die mannen.
Als je je er niet prettig bij voelt moet je dat aangeven, je moet dan wel rekening houden met de mogelijkheid dat ze haar vriendschappen verkiest boven een verse relatie. Maarja, als dat het geval is waren jullie sowieso geen goede match.
Natuulijk, en dan moet ook. Maar er is een kans dat ze kiest voor haar vriendschappen, lijkt me handig dat ts dat wel in zijn achterhoofd houdt (al zal de soep wel niet zo heet gegeten worden).quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:18 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Volgens mij kan hij daar dan gewoon normaal een gesprek met haar erover aangaan.
Gaat hij verwijten of verbieden dan is het denk ik wel een dikke doei naar TS
Yo, ik ga haar natuurlijk niet beschuldigen van dingen waarvan ik niet eens denk dat ze gebeurd zijn...quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:28 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Natuulijk, en dan moet ook. Maar er is een kans dat ze kiest voor haar vriendschappen, lijkt me handig dat ts dat wel in zijn achterhoofd houdt (al zal de soep wel niet zo heet gegeten worden).
Goed bezig.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:30 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Yo, ik ga haar natuurlijk niet beschuldigen van dingen waarvan ik niet eens denk dat ze gebeurd zijn...
Ik ben van mening dat je, man of vrouw, altijd in de verleiding kunt komen. Zo zijn hier al situaties geschetst waarin een gelijkwaardige man-vrouw relatie / vriendschap tussen man en vrouw onder bepaalde omstandigheden kan overslaan naar iets meer dan dat.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:25 schreef Bonjonbovi het volgende:
Ik vind het bizar om te zien hoe mannen en vrouwen tegenover elkaar staan in deze discussie!
De meeste mannen op dit forum vinden dit niet OK. Verreweg de meeste vrouwen daarentegen vinden dit gewoon helemaal OK.
Zijn vrouwen dan zo zelfverzekerd dat ze nooit in de verleiding komen? Of zijn mannen gewoon achterdochtig. Echt een eye-opener!
Het komt gewoon niet in me op om met een vriend te gaan rotzooien. Het zijn vrienden, geen scharrels.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:25 schreef Bonjonbovi het volgende:
Ik vind het bizar om te zien hoe mannen en vrouwen tegenover elkaar staan in deze discussie!
De meeste mannen op dit forum vinden dit niet OK. Verreweg de meeste vrouwen daarentegen vinden dit gewoon helemaal OK.
Zijn vrouwen dan zo zelfverzekerd dat ze nooit in de verleiding komen? Of zijn mannen gewoon achterdochtig. Echt een eye-opener!
Wantrouwen is een groot woord. Het ongemak komt voort uit het feit dat ze met mannen een-op-een en in een enkel geval met meerdere mannen tot in de nacht thuis eten kookt, drankjes doet etc. Dit bij haar thuis en op zakenreis. Dan kun je zeggen, je moet haar gewoon vertrouwen. Dat is ook zo, maar haar gedrag maakt dat wel wat moeilijker voor mij.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:35 schreef Deshain het volgende:
Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest. Ik zou me afvragen waar je onzekerheid en dat redelijk hoge niveau van wantrouwen vandaan komt vóórdat je dit met je vriendin gaat bespreken.
En hier zie ik (man) ook weinig problemen in, zolang de mijne niet volgepompt terugkomt en ik niet opeens een spontane druiper heb kan ze gewoon doen waar ze zin in heeft zelfs. Ik bezit haar niet en vertrouw haar zonder voorwaarden dat ze voor mij heeft gekozen net als ik voor haar 🤷🏼♂
Je zegt het wel in je eigen hoofd.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:30 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Yo, ik ga haar natuurlijk niet beschuldigen van dingen waarvan ik niet eens denk dat ze gebeurd zijn...
Als je die eerste soort vertrouwen hebt, wat voegt die tweede dan nog toe?quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:47 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Wantrouwen is een groot woord. Het ongemak komt voort uit het feit dat ze met mannen een-op-een en in een enkel geval met meerdere mannen tot in de nacht thuis eten kookt, drankjes doet etc. Dit bij haar thuis en op zakenreis. Dan kun je zeggen, je moet haar gewoon vertrouwen. Dat is ook zo, maar haar gedrag maakt dat wel wat moeilijker voor mij.
Ik denk dat er hier twee soorten vertrouwen zijn - vertrouwen dat ze het niet doet en vertrouwen dat ze zichzelf niet in de situatie brengt dat het in de lucht hangt. Dat eerste vertrouwen heb ik nog steeds, maar dat tweede soort vertrouwen neemt zo wel wat af
Uitstekende vraag!quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:49 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Als je die eerste soort vertrouwen hebt, wat voegt die tweede dan nog toe?
quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:47 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Wantrouwen is een groot woord. Het ongemak komt voort uit het feit dat ze met mannen een-op-een en in een enkel geval met meerdere mannen tot in de nacht thuis eten kookt, drankjes doet etc. Dit bij haar thuis EN OP ZAKENREIS. Dan kun je zeggen, je moet haar gewoon vertrouwen. Dat is ook zo, maar haar gedrag maakt dat wel wat moeilijker voor mij.
Ik denk dat er hier twee soorten vertrouwen zijn - vertrouwen dat ze het niet doet en vertrouwen dat ze zichzelf niet in de situatie brengt dat het in de lucht hangt. Dat eerste vertrouwen heb ik nog steeds, maar dat tweede soort vertrouwen neemt zo wel wat af
Dit ís wantrouwen:quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:47 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Wantrouwen is een groot woord. Het ongemak komt voort uit het feit dat ze met mannen een-op-een en in een enkel geval met meerdere mannen tot in de nacht thuis eten kookt, drankjes doet etc. Dit bij haar thuis en op zakenreis. Dan kun je zeggen, je moet haar gewoon vertrouwen. Dat is ook zo, maar haar gedrag maakt dat wel wat moeilijker voor mij.
Ik vind dit een beetje zielig gedoe eigenlijk. ‘Ja ik vertrouw je wel maar..’ is natuurlijk helemaal geen vertrouwen. Het is jouw onzekerheid en je maakt het haar verantwoordelijkheid om die te sussen.quote:Ik denk dat er hier twee soorten vertrouwen zijn - vertrouwen dat ze het niet doet en vertrouwen dat ze zichzelf niet in de situatie brengt dat het in de lucht hangt. Dat eerste vertrouwen heb ik nog steeds, maar dat tweede soort vertrouwen neemt zo wel wat af
Je vertrouwt haar dus niet. En je gaat er dus vanuit dat zij die mannen aantrekkelijk vindt en andersom en dat er meer is dan enkel een vriendschappelijke klik.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:47 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Het is een feit dat ze dingen doet die ik niet zou doen en waar ik een beetje oncomfortabel mee ben. Dat betekent nog niet dat ze is vreemdgegaan. Ik wantrouw haar dus niet, maar voel me wel ongemakkelijkquote:
Maar je vertrouwt er ook niet op dat ze het niet laat gebeuren als de omstandigheden ‘juist’ zijn. Dat is wantrouwen..quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:02 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Het is een feit dat ze dingen doet die ik niet zou doen en waar ik een beetje oncomfortabel mee ben. Dat betekent nog niet dat ze is vreemdgegaan. Ik wantrouw haar dus niet, maar voel me wel ongemakkelijk
Juist. En daar kan ik aan toevoegen dat vrijheid en vertrouwen ook belangrijk zijn voor me.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:36 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het komt gewoon niet in me op om met een vriend te gaan rotzooien. Het zijn vrienden, geen scharrels.
Mijn vriendschappen zijn ook gewoon erg belangrijk voor me. En andersom ben ik dat ook voor mijn vrienden![]()
Nou idd.quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Juist. En daar kan ik aan toevoegen dat vrijheid en vertrouwen ook belangrijk zijn voor me.
Waarom doe je dat nu niet meer dan?quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb dit zelf ook gedaan. Dat was puur vriendschappelijk. Als mijn vriend daar indertijd moeilijk over had gedaan, had ik dat een afknapper gevonden. Onzekerheid en controle willen uitoefenen zijn niet aantrekkelijk.
Dan is het anders natuurlijkquote:Op woensdag 12 juni 2024 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom doe je dat nu niet meer dan?
En als jouw vriend vaak tot 3:00 ‘s nachts bij bloedmooie studentes gaat koken en drinken. Een op een, wat zou je daarvan denken?
Mannen zijn toch bang dat ze in de friendzone komen? En daar raak je nooit meer uit?quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:25 schreef Bonjonbovi het volgende:
En wanneer hij dan weer niet naar je omkijkt of geen enkel teken van jaloezie laat zien, dan 'verwaarloost' hij je weer emotioneel en is het ook niet goed.quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb dit zelf ook gedaan. Dat was puur vriendschappelijk. Als mijn vriend daar indertijd moeilijk over had gedaan, had ik dat een afknapper gevonden. Onzekerheid en controle willen uitoefenen zijn niet aantrekkelijk.
Appels en peren.quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:34 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
En wanneer hij dan weer niet naar je omkijkt of geen enkel teken van jaloezie laat zien, dan 'verwaarloost' hij je weer emotioneel en is het ook niet goed.
Jouw vriend belt op vrijdagavond licht aangeschoten om te zeggen dat hij met vijf studentes die hij toevallig heeft ontmoet bij de AH To Go nog even een paar drankjes gaat doen in de stad. Jij zou daar niks van zeggen of een naar gevoel bij hebben want jij bent dan niet onzeker en wil vooral geen controle uitoefenen.
GMTAquote:Op woensdag 12 juni 2024 23:36 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Appels en peren.
Jarenlange vriendschap vs dronken meegaan met een stel vreemde mannen.
Ik zou dat niet fijn vinden als vrouw. Maar ik wil daarin wel naar mezelf kijken dat het mijn eigen onzekerheid is dat ik zoiets kut zou vinden. 😃 En dan dus ergens ook een deel wantrouwen in iemand.quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En als jouw vriend vaak tot 3:00 ‘s nachts bij bloedmooie studentes gaat koken en drinken. Een op een, wat zou je daarvan denken?
Mijn vriendin zou me volledig vertrouwen op het feit dat ik de griet alle hoeken van de kamer zou laten zien. Zo niet dan zou ze het stom vinden dat ik zo lang weg was.quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:37 schreef prunus het volgende:
[..]
Ik zou dat niet fijn vinden als vrouw. Maar ik wil daarin wel naar mezelf kijken dat het mijn eigen onzekerheid is dat ik zoiets kut zou vinden. 😃 En dan dus ergens ook een deel wantrouwen in iemand.
Als je je partner volledig vertrouwt, dan heb je daar wss geen moeite mee.
Nee normale mannen met hersenen in hun hoofd ipv broek.quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoe kun je als man nog jaren dikke matties zijn met een vrouw zonder gemeenschap te willen?
Zijn dit allemaal kappers?
Omdat vriendschap! Al mijn vrienden zijn hetero btw.quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoe kun je als man nog jaren dikke matties zijn met een vrouw zonder gemeenschap te willen?
Nee dat heet volwassenen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik ga nog steeds op zakenreizen waarbij ik tot diep in de nacht met mannelijke collega’s lol heb. Dat doet hem helemaal niets.quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja, ok, enigszins gechargeerd, maar evengoed. Het ging er mij in dit geval om dat hier gelijk weer wordt gesmeten met 'onzekerheid' en 'controle' terwijl zaken soms wat genuanceerder liggen dan slechts twee kwalificaties.quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:36 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Appels en peren.
Jarenlange vriendschap vs dronken meegaan met een stel vreemde mannen.
Het lijkt goddomme het Viva forum hier, de één nog moreel verhevener en verontwaardigder dan de anderquote:Op woensdag 12 juni 2024 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Volwassen noemen we datquote:Op woensdag 12 juni 2024 23:44 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Het lijkt goddomme het Viva forum hier, de één nog moreel verhevener en verontwaardigder dan de ander
Aan de andere kant is het ook wel weer triest dat je seks zou kunnen hebben met alle vrouwen. Als het maar een vrouw is dan denk je aan seks. Dat idee krijg ik wel van sommige mannen hier.quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:44 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Het lijkt goddomme het Viva forum hier, de één nog moreel verhevener en verontwaardigder dan de ander
Ook dat jaquote:Op woensdag 12 juni 2024 23:42 schreef dop het volgende:
[..]
Nee dat heet volwassenen.
Als ik alle vrouwen zou moeten neuken waar mee ik vriendschappelijk ben, dan had ik blaren op mijn pik.
Nou, als dat niet zo zou zijn, dat wij niet die intrinsieke motivatie hebben tot seks met jullie soort, dan zou de wereld een nogal lege plek zijn. Vriendschap of niet, de natuur maakt daarin geen onderscheid. En na een paar flessen wijn al helemaal niet, aan beide kanten.quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:46 schreef prunus het volgende:
[..]
Als het maar een vrouw is dan denk je aan seks. Dat idee krijg ik wel van sommige mannen hier.
Ja dat doe ik ook wel, toch nog heel anders dan een op een diep in de nacht bij iemand thuis drinken.quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ga nog steeds op zakenreizen waarbij ik tot diep in de nacht met mannelijke collega’s lol heb. Dat doet hem helemaal niets.
Als mijn vriend ineens met bloedmooie studentes zou gaan drinken, dan zou ik denken dat hij een midlifecrisis heeft. Hij gaat niet uit, hij trekt niet op met studentes en hij drinkt niet.
Juist die stillen zou ik in de gaten houdenquote:Op woensdag 12 juni 2024 23:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij gaat niet uit, hij trekt niet op met studentes en hij drinkt niet.
Wacht even. Niet naar iemand omkijken is toch nooit leuk? Dat heeft niets met jaloezie te maken. Natuurlijk wil ik aandacht van mijn vriend. En nee, jaloezie vind ik geen prettige vorm van aandacht. Zoals ik al zei, onzekerheid is niet aantrekkelijk.quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:34 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
En wanneer hij dan weer niet naar je omkijkt of geen enkel teken van jaloezie laat zien, dan 'verwaarloost' hij je weer emotioneel en is het ook niet goed.
Jouw vriend belt op vrijdagavond licht aangeschoten om te zeggen dat hij met vijf studentes die hij toevallig heeft ontmoet bij de AH To Go nog even een paar drankjes gaat doen in de stad. Jij zou daar niks van zeggen of een naar gevoel bij hebben want jij bent dan niet onzeker en wil vooral geen controle uitoefenen.
Doe ik niet. Zo’n relatie wil ik niet.quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:51 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Juist die stillen zou ik in de gaten houden
Mannen zijn competitief naar elkaar en gunnen elkaar niks als het om vrouwen gaat. Dat begrijpen jullie niet en zullen dat ook nooit gaan begrijpen. Kun je wel over oordelen als seksistisch en sneu, maar dat is al miljoenen jaren zo. Net als dat vrouwen bepaalde eigenschappen hebben die wij niet snappen, zoals dat je als vrouw tot diep in de nacht met je mannelijke collega's aan de zuip gaat en dan denkt dat je vent dat allemaal wel prima vindt want begripvol, invoelend, niet jaloers, niet onzeker, etc. etc.quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wacht even. Niet naar iemand omkijken is toch nooit leuk? Dat heeft niets met jaloezie te maken. Natuurlijk wil ik aandacht van mijn vriend. En nee, jaloezie vind ik geen prettige vorm van aandacht. Zoals ik al zei, onzekerheid is niet aantrekkelijk.
Met je voorbeeld kan ik niet zoveel. Het heeft niks met de vraag van TS te maken, niets met mijn eigen vriendschappen en niets met het denkbare gedrag van mijn vriend.
Waar komt toch die behoefte van mannen vandaan om andere mannen achterdochtig te maken? Het is seksistisch en sneu.
Wat een onzin.quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:57 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Mannen zijn competitief naar elkaar en gunnen elkaar niks als het om vrouwen gaat. Dat begrijpen jullie niet en zullen dat ook nooit gaan begrijpen. Kun je wel over oordelen als seksistisch en sneu, maar dat is al miljoenen jaren zo. Net als dat vrouwen bepaalde eigenschappen hebben die wij niet snappen, zoals dat je als vrouw tot diep in de nacht met je mannelijke collega's aan de zuip gaat en dan denkt dat je vent dat allemaal wel prima vindt want begripvol, invoelend, niet jaloers, niet onzeker, etc. etc.
Ik denk niet dat mijn vriend me vrij laat omdat hij zo begripvol en invoelend is. Hij is zelfverzekerd. Dat is een van de redenen dat ik hem aantrekkelijk vind.quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:57 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Mannen zijn competitief naar elkaar en gunnen elkaar niks als het om vrouwen gaat. Dat begrijpen jullie niet en zullen dat ook nooit gaan begrijpen. Kun je wel over oordelen als seksistisch en sneu, maar dat is al miljoenen jaren zo. Net als dat vrouwen bepaalde eigenschappen hebben die wij niet snappen, zoals dat je als vrouw tot diep in de nacht met je mannelijke collega's aan de zuip gaat en dan denkt dat je vent dat allemaal wel prima vindt want begripvol, invoelend, niet jaloers, niet onzeker, etc. etc.
Nou dat is mooi, dat heb ik in principe precies zo.quote:Op donderdag 13 juni 2024 00:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mijn vriend me vrij laat omdat hij zo begripvol en invoelend is. Hij is zelfverzekerd. Dat is een van de redenen dat ik hem aantrekkelijk vind.
Ik ben op mijn beurt zeker van mezelf en onze relatie. Dat is geen garantie dat hij nooit vreemd zal gaan, maar ik wil geen relatie vol achterdocht en controle. Ik heb iemand gekozen die hetzelfde over cruciale dingen denkt als ik, ik vertrouw hem en dat gaat al meer dan twintig jaar goed. In theorie zou hij een meesterbedrieger kunnen zijn die een dubbelleven erop nahoudt tijdens de spaarzame uren waarop hij op kantoor zit. Als je wantrouwend bent van aard, kun je jezelf zo flink gek maken.
Huh wat? Omdat ze het waard zijn? Ik ken niet zulke vrouwen en ik snap ook niet hoe je uit het verhaal van op kan opmaken dat dit hier aan de hand is.quote:Op donderdag 13 juni 2024 07:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dat is mooi, dat heb ik in principe precies zo.
Dan zijn wij normale saaie mensen.
Komt ook bij dat mijn vriendin geen type is maar iets geheims te doen, als ze een kado voor me heeft gekocht verspreekt ze zich al na een dag.
Maar dat is toch een heel ander verhaal dan de OP
Er zijn genoeg vrouwen die eigenlijk gewoon nog seks willen met andere mannen omdat “ze het waard zijn en niet helemaal willen binden”
En dat lijkt hier aan de hand. Dan moet je niet met verheven dingen komen als, je moet haar gewoon vertrouwen, je hebt geen zelfvertrouwen enz.
Ik kan alleen voor mezelf spreken en ik ben zeker saai.quote:Op donderdag 13 juni 2024 07:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dat is mooi, dat heb ik in principe precies zo.
Dan zijn wij normale saaie mensen.
Dat lijkt hier helemaal niet aan de hand. Dat proberen de mannelijke posters TS aan te praten. Daar zet ik mijn persoonlijke ervaringen tegenover: ik ben zo'n vrouw als de vriendin van TS, zeker toen ik jonger was, in de stad woonde, geen kinderen had, vaker uitging. Die één-op-één-contacten met mannen waren puur vriendschappelijk en zijn dat nog steeds.quote:Maar dat is toch een heel ander verhaal dan de OP
Er zijn genoeg vrouwen die eigenlijk gewoon nog seks willen met andere mannen omdat “ze het waard zijn en niet helemaal willen binden”
En dat lijkt hier aan de hand. Dan moet je niet met verheven dingen komen als, je moet haar gewoon vertrouwen, je hebt geen zelfvertrouwen enz.
er zijn ook genoeg vrouwen,(veel meer) die niet gelijk opzoek zijn naar sex, als ze vriendschapelijk zijn met mannen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 07:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar dat is toch een heel ander verhaal dan de OP
Dat is jouw aanname, gebaseerd op niets. Of misschien juist gebaseerd op jouw emoties.quote:En dat lijkt hier aan de hand.
Sterker nog, als ik op een rij zet wat TS zegt:quote:Op donderdag 13 juni 2024 08:49 schreef dop het volgende:
Dus jouw onzekerheid, en zelfvertrouwen. Heeft op voorhand niets met haar te maken.
Een vrouw die vriendschappelijk is met mannen is niet automatisch op sex uit.
Mijn grenzen trekken? Ik zou haar de grens over ZETTEN!quote:Op woensdag 12 juni 2024 18:02 schreef Bonjonbovi het volgende:
Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe relatie. Mijn vriendin heeft meerdere mannelijke vrienden die ze kent van haar studententijd. Met twee vrienden spreekt ze regelmatig een-op-een af. De ene is sinds een jaar vrijgezel, de ander sinds kort.
De eerste heeft ze laatst nog twee dagen achter elkaar gezien, op een vrijdag voor een concert en cocktails daarna (tot 1-2 uur 's nachts) en de avond daarna voor eten bij haar thuis om een reisje te plannen (ze hebben me meegevraagd). De zaterdag had ik andere plannen, de vrijdag had ik meegekund (al weet ik niet of we nog een kaartje voor het concert hadden kunnen krijgen). Ze heeft hem ook een andere keer 's avonds voor eten en drankjes uitgenodigd. Ik heb hem al wel ontmoet.
Met de andere vriend en een vriendin van hem zou ze eigenlijk een week op vakantie gaan (gepland voor onze relatie begon), maar de partner van deze vriend heeft gezegd dat ze daar niet comfortabel mee is en hij is uiteindelijk niet meegegaan. Hij heeft zijn relatie net uitgemaakt.
Hoewel mijn vriendin zich duidelijk aangetrokken voelt tot me en de liefde groeit, voel ik me toch ongemakkelijk bij de manier waarop ze met mannen om gaat. Ikzelf zou niet zo snel een-op-een tot in de nacht drankjes doen of thuis koken en drankjes doen met vrouwen zonder romantische bedoelingen. Hoe zouden jullie hiertegenover staan? Waar trekken jullie je grenzen met je partner?
Die grens leg je natuurlijk met zn tweeen, en zul je ook samen moeten bespreken.quote:Op woensdag 12 juni 2024 18:21 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Eens. Ik ga zeker niets verbieden, ze moet omgaan met wie ze wil. Wat ik lastig vind is waar je de grens legt met zijn tweeën, welk gedrag je nog normaal vindt binnen je relatie. Wat zij doet ligt dicht tegen mijn grenzen aan.
Goede punten in je posting, ook dat het vertrouwenwekkend is dat ze open is. Red flags zou ik inderdaad vinden als ze geheimzinnig doet of als ze ineens anders gedrag vertoont.quote:Op donderdag 13 juni 2024 09:24 schreef RM-rf het volgende:
Maar in jouw verhaal herken ik helemaal niks van een 'red flag' qua gedrag van je vriendin.... mischien dat je iets vergeten bent te vermelden, maar je eigen verhaal komt op mij over alsof de 'jaloezie' vooral van jouw kant komt en vooral bestaat uit ongegronde angsten dat je partner andere mannen vast interessanter zou kunnen vinden; Wat dan _jouw_ onzekerheid is.
Jaja. (schamper) Geilheid en / of algemene geilheid op attentie.quote:Op donderdag 13 juni 2024 08:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan alleen voor mezelf spreken en ik ben zeker saai.
[..]
Dat lijkt hier helemaal niet aan de hand. Dat proberen de mannelijke posters TS aan te praten. Daar zet ik mijn persoonlijke ervaringen tegenover: ik ben zo'n vrouw als de vriendin van TS, zeker toen ik jonger was, in de stad woonde, geen kinderen had, vaker uitging. Die één-op-één-contacten met mannen waren puur vriendschappelijk en zijn dat nog steeds.
Ik citeer, en vul het ontbrekende woordje aan;quote:Op donderdag 13 juni 2024 08:54 schreef onlogisch het volgende:
Word je op deze manier niet enorm moe van jezelf TS? Wat een onzekerheid. Ze heeft mannelijke vrienden. Laat haar lekker ...
Onzekere boy gespot.quote:Op donderdag 13 juni 2024 09:32 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Jaja. (schamper) Geilheid en / of algemene geilheid op attentie.
[..]
Ik citeer, en vul het ontbrekende woordje aan;
Wat een onzekerheid. Ze heeft mannelijke vrienden. Laat haar lekker NEUKEN
Voor de meeste vrouwen is het inderdaad zo makkelijk om sex te krijgen. Voor de meeste mannen is het toch een stuk moeilijker.quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:45 schreef mascara-klodder het volgende:
Waarom zou je überhaupt met je vrienden seks willen hebben.
Als ik vrijgezel ben en ik wil seks dan slinger ik Tinder wel aan of spreek 1 van mijn eerdere scharrels aan en dan heb ik het dezelfde avond nog.
Zo moeilijk is het niet.
Nee, plezier hebben in contacten met anderen... samen naar Jacques Brel luisteren, over sociaal darwinisme praten, mooie plekken bezoeken. Zeker toen ik in de twintig was, was er zoveel te ontdekken: muziek, literatuur, ideeën, kunst. Ik denk nog steeds met warme gevoelens terug aan die periode, die vormend voor me was.quote:Op donderdag 13 juni 2024 09:32 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Jaja. (schamper) Geilheid en / of algemene geilheid op attentie.
Vind ik niet. Als je je als man wat meer opportunistisch opstelt en wat minder integer valr dat best mee. Dat doen hele volksstammen zo en hierin gaan de vrouwen voorop. De brave en integere man zou wat meer moeten kijken naar wat vrouwen doen. Liefde ... mooi ... mits .. centjes, mits ... enz enzquote:Op donderdag 13 juni 2024 09:39 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Voor de meeste vrouwen is het inderdaad zo makkelijk om sex te krijgen. Voor de meeste mannen is het toch een stuk moeilijker.
Je gaat me toch niet vertellen dat het voor mannen bijna net zo makkelijk is als voor vrouwen om sex te scoren?quote:Op donderdag 13 juni 2024 09:49 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Vind ik niet. Als je je als man wat meer opportunistisch opstelt en wat minder integer valr dat best mee. Dat doen hele volksstammen zo en hierin gaan de vrouwen voorop. De brave en integere man zou wat meer moeten kijken naar wat vrouwen doen. Liefde ... mooi ... mits .. centjes, mits ... enz enz
Ik heb geen tekort aan opties, maar ik vind mijn vriendin wel heel leuk. Ben er op dit moment zeker niet aan toe om de relatie zomaar te beëindigen, al helemaal niet zonder eerst eens echt hierover te praten met elkaarquote:Op donderdag 13 juni 2024 09:24 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Mijn grenzen trekken? Ik zou haar de grens over ZETTEN!
Maar serieus, wat zijn jullie gevoelens voor elkaar? Duidelijk aangetrokken tot jou? En ook tot veel andere mannen? En hoe "gek" ben jij op haar? Anders stel eens voor jullie relatie te veranderen in ook zo een relatie zoals ze met andere mannen onderhoudt. Een etentje, ( met het ) cock-tailtje spelen en zo. En dat jij ook nog wat vriendinnen erbij neemt om stomende cock-tail spelletjes mee te spelen.
Wil je dit, kun je dit aan, wil je dit aankunnen? En anders, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Blijkbaar heeft ze de mannen voor het kiezen. En kiest zij ook voor jou. Dus dan trek ik de conclusie dat er beslist meer vrouwen zijn die voor jou zouden kiezen.
Mijn tip, laat een paar potjes van jouw sperma invriezen en laat je dan steriliseren. Dit staat los van jou en jouw vriendin, dit is mijn advies anno deze tijd aan elke man die (nog) niet de ware heeft gevonden. En of het de ware is, blijkt helaas altijd pas achteraf.
Haha, dit zou mijn vriendin zo hebben kunnen zeggenquote:Op donderdag 13 juni 2024 08:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan alleen voor mezelf spreken en ik ben zeker saai.
[..]
Dat lijkt hier helemaal niet aan de hand. Dat proberen de mannelijke posters TS aan te praten. Daar zet ik mijn persoonlijke ervaringen tegenover: ik ben zo'n vrouw als de vriendin van TS, zeker toen ik jonger was, in de stad woonde, geen kinderen had, vaker uitging. Die één-op-één-contacten met mannen waren puur vriendschappelijk en zijn dat nog steeds.
Als jij je vriendin niet gelooft, dan moet je dat vooral met haar bespreken. Dan hoop ik dat ze zelf haar conclusies trekt over jullie toekomst.quote:Op donderdag 13 juni 2024 09:57 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Haha, dit zou mijn vriendin zo hebben kunnen zeggen
Beetje agressief, vind je niet?quote:Op donderdag 13 juni 2024 09:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als jij je vriendin niet gelooft, dan moet je dat vooral met haar bespreken. Dan hoop ik dat ze zelf haar conclusies trekt over jullie toekomst.
Beste mede- man, praatjes vullen geen gaatjes. Dat denkt die vriendin ook, vermoed ik, en gaat cock-tailtjes slurpen. Als voorgerecht.quote:Op donderdag 13 juni 2024 09:55 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Ik heb geen tekort aan opties, maar ik vind mijn vriendin wel heel leuk. Ben er op dit moment zeker niet aan toe om de relatie zomaar te beëindigen, al helemaal niet zonder eerst eens echt hierover te praten met elkaar
Heb jij dan je relatie met die mannen?quote:Op donderdag 13 juni 2024 09:53 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Mannen denken met hun lul. Dus als er enige ruimte is om een move te maken, dan doen ze dat. Ik zou het dus niet vertrouwen en ook niet toelaten.
Naïviteit, daar komt het vooral vandaan. Denken dat ze niet in een dergelijke situatie terecht kunnen komen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:25 schreef Bonjonbovi het volgende:
quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dus omdat mannen niet te vertrouwen zijn, moeten vrouwen maar aan een ketting.quote:Op donderdag 13 juni 2024 11:01 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Naïviteit, daar komt het vooral vandaan. Denken dat ze niet in een dergelijke situatie terecht kunnen komen.
Onderstaand voorbeeld is een goede want vaak is het dan opeens wel een probleem.
[..]
Dat dusquote:Op donderdag 13 juni 2024 11:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus omdat mannen niet te vertrouwen zijn, moeten vrouwen maar aan een ketting.
Waar staat dat vrouwen aan de ketting zouden moeten? Want dat is toch echt je eigen invulling ervan.quote:Op donderdag 13 juni 2024 11:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus omdat mannen niet te vertrouwen zijn, moeten vrouwen maar aan een ketting.
De spreekwoordelijke ketting. Hoe mannen vinden dat ze hun naïeve vrouwen moeten behoeden voor het gevaar van de altijd willende neuken en hem niet in hun broek kunnen houdende mannen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 11:18 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Waar staat dat vrouwen aan de ketting zouden moeten? Want dat is toch echt je eigen invulling ervan.
uiteindelijk wil je jouw vriendin per definitie verbieden zich met mannen te treffen... Dat is gewoon idioot en vooral je eigen onzekerheid dan projecteren op je partner (en ja, ik ben gewoon man).quote:Op donderdag 13 juni 2024 11:18 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Waar staat dat vrouwen aan de ketting zouden moeten? Want dat is toch echt je eigen invulling ervan.
Nogmaals, jouw invulling ervan.quote:Op donderdag 13 juni 2024 11:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De spreekwoordelijke ketting. Hoe mannen vinden dat ze hun naïeve vrouwen moeten behoeden voor het gevaar van de altijd willende neuken en hem niet in hun broek kunnen houdende mannen.
Neehoor, dat aan de ketting leggen slaat echt nergens op en is gewoon het andere extreme en compleet gestoord.quote:Op donderdag 13 juni 2024 11:29 schreef RM-rf het volgende:
[..]
uiteindelijk wil je jouw vriendin per definitie verbieden zich met mannen te treffen... Dat is gewoon idioot en vooral je eigen onzekerheid dan projecteren op je partner (en ja, ik ben gewoon man).
Ikzelf ben best van mening dat er heel veel situaties zijn waarbij wel degelijk het sterk meespeelt als mannen zeer direkte vriendschappen met vrouwen sluiten (evengoed overigens op werk als je heel veel met vrouwen werkt, ook hierbij moet ikzelf zeggen dat ik op een afdeling werk waar zo'n 70% vrouw is)..
Maar dat betekent nog niet dat je gelijk 'je pik in iedere dijk moet steken' zoals hiervoor iemand treffend meldde.
Het is gewoon een keuze of iemand vreemdgaat, dat gebeurt heus niet 'door machten die buiten je staan', daar is die persoon zelf bij.
Een relatie baseert ook op vertrouwen en dat betekent dat als je denkt dat je partner niet in staat is je trouw te blijven, ofwel deze partner niet de juiste voor jou zal zijn, of jij gewoonweg niet de juiste voor de ander bent.
Dus je vind het wel prima als je vriendin zich ook met mannen wil treffen..quote:
Tot op zekere hoogte.quote:Op donderdag 13 juni 2024 11:46 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dus je vind het wel prima als je vriendin zich ook met mannen wil treffen..
dan gaat deze hele discussie dus nergens over...
of wil je nu weer een draai maken, en gaat het toch weer dat jij wil bepalen wat je vriendin wel of niet mag doen in contact met andere mannen?
Okay, dan houden we het letterlijk bij de situatie zoals TS aangegeven heeft...quote:Op donderdag 13 juni 2024 11:56 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte.
Dat gaat het wel want het wordt weggezet alsof je of van het compleet verbieden bent of alles toelaten, terwijl er gewoon vele gradaties tussenin zitten.
'Aan de ketting', de Godwin onder de feministen. Het issue dat TS aansnijdt, wordt gelijk dichtgetimmerd met predicaten als 'onzeker', 'jaloers' en 'achterdochtig' en dat is zo kort door de bocht dat het geen recht doet aan de reële zorgen die TS heeft.quote:Op donderdag 13 juni 2024 11:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De spreekwoordelijke ketting. Hoe mannen vinden dat ze hun naïeve vrouwen moeten behoeden voor het gevaar van de altijd willende neuken en hem niet in hun broek kunnen houdende mannen.
Ik zeg het één keer: ik heb je al op verbergen staan en ik ga niet meer op jou reageren.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:01 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
'Aan de ketting', de Godwin onder de feministen. Het issue dat TS aansnijdt, wordt gelijk dichtgetimmerd met predicaten als 'onzeker', 'jaloers' en 'achterdochtig' en dat is zo kort door de bocht dat het geen recht doet aan de reële zorgen die TS heeft.
De decadente, hedonistische en zwaar geïndividualiseerde, postmoderne maatschappij in een notendop.quote:Op donderdag 13 juni 2024 10:09 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]Tegenwoordig wordt er veel gepraat en nog meer dan vroeger erop los geneukt. Ook in relaties. Vroeger .... het verschil was .. er waren geen smartphones en geen tinder whatsapp etc. En ook had niet het gros van de mensen een auto en was het openbaar vercoer ook nog veel minder dan nu. I rest my case
Ik zeg het één keer: met inhoudelijke argumenten win je nog eens een discussie en ik ga niet meer op jou reageren.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zeg het één keer: ik heb je al op verbergen staan en ik ga niet meer op jou reageren.
tja vriend, het is toch echt aan de ts om aan te geven waar zijn gevoelens vandaan komen, en wat er bij hem gebeurd.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:01 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
'Aan de ketting', de Godwin onder de feministen. Het issue dat TS aansnijdt, wordt gelijk dichtgetimmerd met predicaten als 'onzeker', 'jaloers' en 'achterdochtig' en dat is zo kort door de bocht dat het geen recht doet aan de reële zorgen die TS heeft.
Zorgen over het feit dat zijn vriendin regelmatig met haar mannelijke vrienden tot in de late uurtjes en onder invloed van alcohol feestjes viert en of dat mogelijk zou kunnen leiden tot vreemdgaan.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:06 schreef dop het volgende:
[..]
tja vriend, het is toch echt aan de ts om aan te geven waar zijn gevoelens vandaan komen, en wat er bij hem gebeurd.
Ik weet niet hoe jij die gevoelens precies wil noemen, maar met doe eens een poging.
Zorgen dekt in geen geval de lading, of je moet alle vriendschappen tussen mannen en vrouwen zorgelijk vinden.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:11 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Zorgen over het feit dat zijn vriendin regelmatig met haar mannelijke vrienden tot in de late uurtjes en onder invloed van alcohol feestjes viert en of dat mogelijk zou kunnen leiden tot vreemdgaan.
Ik noem dat, even denken...een reëel gevoel. Zoiets?
Ben je echt zo naïef?quote:Op woensdag 12 juni 2024 18:28 schreef Sweet_Jane het volgende:
Ik vind het echt bizar dat je hier mee zit. Het lijkt me heel normaal dat ze afspreekt met haar vrienden en dat ze ook mannelijke vrienden heeft. Maar als dat voor jou een grens is, moet je het misschien maar uitmaken. Het is niet eerlijk om van haar te gaan eisen dat ze haar vriendschappen voor jou aan de kant moet zetten.
Omdat risicovol gedrag kan leiden tot problemen. dat is een sine qua non.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:15 schreef dop het volgende:
[..]
Zorgen dekt in geen geval de lading, of je moet alle vriendschappen tussen mannen en vrouwen zorgelijk vinden.
Vreemdgaan is in alle vormen van contact een optie.
De vraag blijft toch echt waarom je daar zorgen over hebt .
Tegelijkertijd zegt het natuurlijk ook geen ene reet, want het zit hem er nou juist in hoe je die risico's inschat, wat je een acceptabel risico vindt en hoe je daarmee om wilt gaan. Ofwel het komt neer op de vraag hoeveel je je partner vertrouwt in de omgang met iemand van het andere geslacht.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:17 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Omdat risicovol gedrag kan leiden tot problemen. dat is een sine qua non.
en hoe zie jij dat verder voor je? Zij is niet in staat de risico's in te schatten of te weerstaan?quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:17 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Omdat risicovol gedrag kan leiden tot problemen. dat is een sine qua non.
Je komt op mij over als iemand die beide visies afweegt en ondanks eigen onzekerheden niet louter op zoek is naar bevestiging daarvan. Ik vind het een verademing.quote:
Als mijn visie al vaststond zou ik niet een vraag op dit forum postenquote:Op donderdag 13 juni 2024 13:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je komt op mij over als iemand die beide visies afweegt en ondanks eigen onzekerheden niet louter op zoek is naar bevestiging daarvan. Ik vind het een verademing.
Maar die vrienden zijn er al jaren, ik las vanuit de studententijd en ze is midden 30. Dit zijn behoorlijk solide vriendschappen waarmee zij al heel veel heeft meegemaakt, waar lief en leed is gedeeld en waar dat soort avondjes al jaren normaal zijn. Waar nog nooit iets mee gebeurd is, ook niet tijdens single periodes van haar. Die vrienden hebben dus al 1000 kansen gehad als ze echt in haar broekje wilden geraken.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:11 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Zorgen over het feit dat zijn vriendin regelmatig met haar mannelijke vrienden tot in de late uurtjes en onder invloed van alcohol feestjes viert en of dat mogelijk zou kunnen leiden tot vreemdgaan.
Ik noem dat, even denken...een reëel gevoel. Zoiets?
Jammerquote:Op donderdag 13 juni 2024 13:33 schreef Momo het volgende:
Ik ben zelf een aantal jaren terug een vriendschap van 20 jaar verloren. Nouja verloren er is vrijwel geen contact meer. Was een vriendschap met een heteroman, nooit iets gebeurd in al die jaren. Maar nieuwe vriendin zag het duidelijk niet zitten dat hij 1 op 1 zou afspreken met een andere vrouw.
Joh dat begrijpen dat soort mannen waar je op reageert gewoonweg niet.quote:Op donderdag 13 juni 2024 14:05 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar die vrienden zijn er al jaren, ik las vanuit de studententijd en ze is midden 30. Dit zijn behoorlijk solide vriendschappen waarmee zij al heel veel heeft meegemaakt, waar lief en leed is gedeeld en waar die soort avondjes al jaren normaal zijn. Waar nog nooit iets mee gebeurd is, ook niet tijdens single periodes van haar. Die vrienden hebben dus al 1000 kansen gehad als ze echt in haar broekje wilden geraken.
Ik zou zo een diepgaande vriendschap ook niet opgeven voor een nieuwe vriend die er misschien niet eens meer is binnen een jaar?
Ik zou het begrijpen als het over nieuwe mannen zou gaan die ze ergens op stap is tegengekomen. Daar is de kans natuurlijk groter dat die heren een andere interesse hebben.
Maar ze is volledig transparant, ze vraagt hem overal mee. Er zijn geen geheimen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 juni 2024 14:46 schreef MCMXC het volgende:
Ga duidelijk en open communiceren met je vriendin hier over, en kijk wat er uit komt.Dat is een red flag, niet over je relatie willen praten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Je denkt dat als je een vriendin hebt die graag wil rondneuken dat het hebben van mannelijke vrienden dan de doorslag geeft? En dan noemt men mij naïef. Als zo’n vrouw rond wil neuken, zegt ze toch tegen jou dat ze naar vriendin x gaat, terwijl ze naar haar tinderdate gaat. Of ze moet overwerken of naar de sportclub of …quote:Op donderdag 13 juni 2024 14:52 schreef DjVero het volgende:
Lastig dit, ja. Ik geloof ook niet zo in 'slechts' vriendschappen tussen een man en een vrouw. Mijn vrouw denkt er net zo over gelukkig. Het kán natuurlijk goed gaan, zal het in veel gevallen ook echt wel gaan, maar je zult maar net die ene partner hebben (en statistisch gezien is die kans echt niet zo klein) die lekker ligt rond te neuken onder het mom van mannelijke (of andersom, vrouwelijke) vriendschappen onderhouden. Beter is het dus om niet de kat op het spek te binden. Maar tegelijkertijd, de ander iets verbieden in een relatie haalt het hele beginsel van een 'gelijkwaardige relatie' onderuit. Kom ik weer terug bij mijn eerste zinnetje, lastig dit.
Persoonlijk zou ik geen relatie aangaan met een vrouw die er zulke innige vriendschappen met een man op nahoudt. Oppervlakkig prima, maar tot diep in de nacht koken en shit. Wat doen ze dan? Diepzinnige gesprekken voeren, zeker?
Het was tot diep in de nacht drankjes doen op zakenreis en tot in de nacht thuis samen koken / buiten drankjes doenquote:Op donderdag 13 juni 2024 14:52 schreef DjVero het volgende:
Lastig dit, ja. Ik geloof ook niet zo in 'slechts' vriendschappen tussen een man en een vrouw. Mijn vrouw denkt er net zo over gelukkig. Het kán natuurlijk goed gaan, zal het in veel gevallen ook echt wel gaan, maar je zult maar net die ene partner hebben (en statistisch gezien is die kans echt niet zo klein) die lekker ligt rond te neuken onder het mom van mannelijke (of andersom, vrouwelijke) vriendschappen onderhouden. Beter is het dus om niet de kat op het spek te binden. Maar tegelijkertijd, de ander iets verbieden in een relatie haalt het hele beginsel van een 'gelijkwaardige relatie' onderuit. Kom ik weer terug bij mijn eerste zinnetje, lastig dit.
Persoonlijk zou ik geen relatie aangaan met een vrouw die er zulke innige vriendschappen met een man op nahoudt. Oppervlakkig prima, maar tot diep in de nacht koken en shit. Wat doen ze dan? Diepzinnige gesprekken voeren, zeker?
Jij bent een vrouw? En die goede vriend kreeg een vriendin die te jaloers was dat jullie contact verder kon gaan?quote:Op donderdag 13 juni 2024 13:33 schreef Momo het volgende:
Ik ben zelf een aantal jaren terug een vriendschap van 20 jaar verloren. Nouja verloren er is vrijwel geen contact meer. Was een vriendschap met een heteroman, nooit iets gebeurd in al die jaren. Maar nieuwe vriendin zag het duidelijk niet zitten dat hij 1 op 1 zou afspreken met een andere vrouw.
Ook zo’n dooddoener “gelijkwaardige relatie”? Wat is dat eigenlijkquote:Op donderdag 13 juni 2024 14:52 schreef DjVero het volgende: Maar tegelijkertijd, de ander iets verbieden in een relatie haalt het hele beginsel van een 'gelijkwaardige relatie' onderuit.
zeg eens eerlijk.... als je op een gezellige avond met wat vrienden wat gaat drinken, stap je gelijk op en ga je terug naar huis als een vrouw toevallig erbij komt staan en een gesprek aangaat?quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:57 schreef Lospedrosa het volgende:
ga je gewoon allebei niet diep in de nacht een op een drinken met een andere sekse.
Wat heeft een wankel uitziende brug te maken met onzekerheid? Behalve dan dat je onzeker bent over de staat van de brug.quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:03 schreef Claudia_x het volgende:
En wat als de brug er niet wankel uitziet, maar je Matthijs van Nieuwkerk bent en niet de brug over durft te gaan omdat je een angststoornis hebt?quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:13 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat heeft een wankel uitziende brug te maken met onzekerheid? Behalve dan dat je onzeker bent over de staat van de brug.
Dat heeft er niks mee te maken.quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:09 schreef RM-rf het volgende:
[..]
zeg eens eerlijk.... als je op een gezellige avond met wat vrienden wat gaat drinken, stap je gelijk op en ga je terug naar huis als een vrouw toevallig erbij komt staan en een gesprek aangaat?
Of als je met collega's wat gaat drinken, weiger je dan ook als er toevallig een vrouwelijke collega meekomt?
Wat mij betreft mag je dat verder doen, ik zou het eerder totaal doorgeslagen en overdreven angstig gedrag vinden, alsof je al direkt met je pik uit je broek staat, als je met een dame wat drinkt (ik iig niet, al kan ik natuurlijk niks over jouw gedrag als je wat gedronken hebt zeggen)
Als mijn vrouw zou verbieden dat ik wat ga drinken met een dame erbij, zou ik haar vragen of ze nog allemaal op een rijtje had
Precies, laten we eerst in acht nemen of onzekerheid over het externe wel of niet gegrond is voordat we de betreffende onzeker noemen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En wat als de brug er niet wankel uitziet, maar je Matthijs van Nieuwkerk bent en niet de brug over durft te gaan omdat je een angststoornis hebt?
Ja. Had een hoop gescheeld als ze dat wél had gedaan. Maar dat is weer wat anders.quote:Op donderdag 13 juni 2024 14:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is een red flag, niet over je relatie willen praten.
Hoe zou je dat willen doen zonder de relatie te beschadigen?quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:31 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Precies, laten we eerst in acht nemen of onzekerheid over het externe wel of niet gegrond is voordat we de betreffende onzeker noemen.
waar?quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je na die kroegavond met die vrouw meegaat om tot 4:00 te drinken en ‘kletsen’
Daar hebben we het over hier.
Een paar posts daaronder zegt TS dat, dat dat drinken bij die vriend thuis is.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:11 schreef RM-rf het volgende:
[..]
waar?
TS geeft aan dat zijn vriendin bv met die vriend naar een concert gaat en daarna nog een cocktail drinken tot 1-2 uur in de nacht (hij meld niks over 'meegaan met hem, ze zijn gewoon samen naar dat concetr en daarna wat gaan drinken)
zit je misschien hier dingen uit je duim te zuigen en te overdrijven of suggereren...?(dat suggestieve aanhalen van het woordje 'kletsen... wat bedoel je precies ermee?)
TS was zelf kennelijk ook gewoon uitgenodigd naar dat concert mee te gaan..
nogmaals, dit soort onzekerheid is vaak veelal eerder een spiegel.
Dat zijn we hier in acht aan het nemen. Een horde aan mannen denkt dat de onzekerheid gegrond is. Een horde aan vrouwen denkt dat die onzekerheid niet gegrond is. Ik heb dit nota bene zelf samengevat:quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:31 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Precies, laten we eerst in acht nemen of onzekerheid over het externe wel of niet gegrond is voordat we de betreffende onzeker noemen.
Kortom: de brug ziet er solide uit.quote:Op donderdag 13 juni 2024 08:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sterker nog, als ik op een rij zet wat TS zegt:
- Ze hebben een leuke relatie van een half jaar en voelen zich aangetrokken tot elkaar. De liefde groeit.
- Zijn vriendin zegt dat die relaties puur vriendschappelijk zijn. Ze voelt zich niet aangetrokken tot haar mannelijke vrienden (voor zover dat is besproken).
- Ze houdt het bij een paar drankjes als ze uitgaat.
Dit lukt alleen als je te maken hebt met partner die introspectie niet schuwt en waarmee je een reële visie op de zwaktes van de mens in zijn algemeenheid kan formuleren. Dit betekent vooral dat geen van de twee zichzelf langer verheft (of de ander ondermijnt). Hiermee neem je de voedingsbodem voor splijtzwamgedachten als "Ik zal nooit" of "Als je denkt dat ik zal, dan ben jij..." weg.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe zou je dat willen doen zonder de relatie te beschadigen?
Wat staat hier in hemelsnaam? Je zit nodeloos moeilijk te doen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:30 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dit lukt alleen als je te maken hebt met een intelligente partner welke introspectie niet schuwt en waarmee je een reële visie op de (zwaktes) van de mens in zijn algemeenheid kan formuleren. Dit betekent vooral dat geen van de twee zichzelf langer verheft (of de ander ondermijnt). Hiermee neem je de voedingsbodem voor splijtzwamgedachten als "Ik zal nooit" of "Als je denkt dat ik zal, dan ben jij..." weg.
Vanuit deze positie kan je afwegen welke mate van vrijheid nodig is (voor het individuele geluk, als de uitwerking daarvan op de relatie) en welke risico's daaraan afgewogen het waard zijn.
Busstruggles, Cquote:Op donderdag 13 juni 2024 17:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat staat hier in hemelsnaam? Je zit nodeloos moeilijk te doen.
Nou vooruit, het is je vergeven.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:34 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Busstruggles, C. Van het weekend weer tijd voor de pc.
Ja, dan mag hij vertellen waar hij de dreiging ziet, mag zij bepalen of ze nog in de relatie wil blijven.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:30 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dit lukt alleen als je te maken hebt met partner die introspectie niet schuwt en waarmee je een reële visie op de (zwaktes) van de mens in zijn algemeenheid kan formuleren. Dit betekent vooral dat geen van de twee zichzelf langer verheft (of de ander ondermijnt). Hiermee neem je de voedingsbodem voor splijtzwamgedachten als "Ik zal nooit" of "Als je denkt dat ik zal, dan ben jij..." weg.
Vanuit deze positie kan je afwegen welke mate van vrijheid nodig is (voor het individuele geluk, als de uitwerking daarvan op de relatie) en welke risico's daaraan afgewogen het waard zijn.
Waar zegt TS dat?quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Een paar posts daaronder zegt TS dat, dat dat drinken bij die vriend thuis is.
Dat is toch helemaal niks... als je daardoor al gaat doordraaien ..quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:47 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Het zijn mannen waar ze al best lang bevriend mee is.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:49 schreef Pisces29 het volgende:
Ik heb niet alles gelezen dus kleine disclaimer. Maar. Ik vind het grappig hoeveel mensen zeggen dat TS de partner maar gewoon moet vertrouwen. Ik ken echt bizar weinig mannen die het leuk zouden vinden als de vrouw continu drankjes in de avond doet met een andere man.![]()
Haal je ‘tot diep in de nacht’ en ‘drankjes’ weg, dan wordt het al wat anders.
Ik was niet uitgenodigd, verder klopt het welquote:Op donderdag 13 juni 2024 17:11 schreef RM-rf het volgende:
[..]
waar?
TS geeft aan dat zijn vriendin bv met die vriend naar een concert gaat en daarna nog een cocktail drinken tot 1-2 uur in de nacht (hij meld niks over 'meegaan met hem, ze zijn gewoon samen naar dat concetr en daarna wat gaan drinken)
zit je misschien hier dingen uit je duim te zuigen en te overdrijven of suggereren...?(dat suggestieve aanhalen van het woordje 'kletsen... wat bedoel je precies ermee?)
TS was zelf kennelijk ook gewoon uitgenodigd naar dat concert mee te gaan..
nogmaals, dit soort onzekerheid is vaak veelal eerder een spiegel.
Ja, dat dus. En hoe beter voldaan wordt aan bovenstaande voorwaarden, hoe groter de kans dat ze blijdt.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dan mag hij vertellen waar hij de dreiging ziet, mag zij bepalen of ze nog in de relatie wil blijven.
Ja, eens.
Ik vertrouw mijn vriendin gewoon. Als ik haar niet kan/durf te vertrouwen en dingen moet verbieden hoeft die hele relatie wat mij betreft nietquote:Op donderdag 13 juni 2024 17:49 schreef Pisces29 het volgende:
Ik vind het grappig hoeveel mensen zeggen dat TS de partner maar gewoon moet vertrouwen.
Dat is wel heel jammer.quote:Op donderdag 13 juni 2024 13:33 schreef Momo het volgende:
Ja, en jij draait natuurlijk pas door als die mannelijke vrienden treintje rijden op je vriendinquote:Op donderdag 13 juni 2024 17:42 schreef RM-rf het volgende:
Dat is toch helemaal niks... als je daardoor al gaat doordraaien ..
Je zegt in post 1 zelf dat je mee had gekundquote:Op donderdag 13 juni 2024 17:54 schreef Bonjonbovi het volgende:
[..]
Ik was niet uitgenodigd, verder klopt het wel
Met het reisje ga ik mee jaquote:Op donderdag 13 juni 2024 18:00 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Je zegt in post 1 zelf dat je mee had gekund
Hij is de cuckquote:Op donderdag 13 juni 2024 18:52 schreef Origami94 het volgende:
Hoe gaat zij om met hun als jij erbij bent?
De opsomming bestaat uit louter positieve aannames waardoor het lijkt alsof je alleen oog hebt gehad voor het likje lak op de mogelijk verrotte planken.quote:
En al het bovenstaande kan overal en in elke situatie voorkomen: een collega, een buurman, een kinesist waar je vaak naartoe moet, de bakker, de postbode,...quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:10 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De opsomming bestaat uit louter positieve aannames waardoor het lijkt alsof je alleen oog hebt gehad voor het likje lak op de mogelijk verrotte planken.
Waar is de twijfel over haar beweringen? Waar is de realisatie dat een mens - zonder de intentie daartoe - verliefd kan worden op een ander, door zich herhaaldelijk met een ander in een bepaalde context te plaatsen? Waar is de inachtneming van de mogelijkheid dat de liefde van haar zijde met meer twijfel bezaaid is, dan die van hem? Hoe gaan we om met de mogelijkheid dat het niet vanzelfsprekend bij een paar drankjes hoeft te blijven, of dat een paar drankjes er op een avond zwaarder in kunnen hakken dan normaal gesproken?
Vandaar de nodeloos ingewikkelde buspost hier ergens boven; beide partijen dienen zich te realiseren dat meer dan het bedoelde mogelijk is. Het leven is ingewikkeld en zit vol met risico's, maar er bestaat enige ruimte om voor te sorteren op zo een wijze dat je op de juiste weg komt.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:13 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En al het bovenstaande kan overal en in elke situatie voorkomen: een collega, een buurman, een kinesist waar je vaak naartoe moet, de bakker, de postbode,...
Als je zo moet gaan leven dan kan je beter alleen blijven want het potentieel gevaar loert overal.
Praat nou eens normaal.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:23 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Vandaar de nodeloos ingewikkelde buspost hier ergens boven; beide partijen dienen zich te realiseren dat meer dan het bedoelde mogelijk is. Het leven is ingewikkeld en zit vol met risico's, maar er bestaat enige ruimte om voor te sorteren op zo een wijze dat je op de juiste weg komt.
Maar je kan natuurlijk ook stug volhouden dat je moreel onverwoestbaar bent en jezelf laten confronteren met alle mogelijke uitdagingen omdat ''vrijheid''.
Alsof het nooit voorgekomen is dat vrienden die jaren van elkaar af wisten te blijven, opeens wel met elkaar in bed eindigden.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:23 schreef sp3c het volgende:
ik vind het maar een raar verhaal, je kent haar pas een half jaar, ze kent die mensen al veel langer, kookt al veel langer samen met die mensen, drinkt al veel langer samen met die mensen cocktails en er is voorder nooit iets gebeurd
sterker nog je bent er van overtuigd dat er niets gebeurd maar in de toekomst als het slechter gaat zou er misschien eventueel wat kunnen gebeuren dus dat gaan we bespreken want dat kan echt niet
reuze benieuwd naar hoe dat gesprek afloopt ...
Alsof het nooit is voorgekomen dat dat niet gebeurt.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:26 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Alsof het nooit voorgekomen is dat vrienden die jaren van elkaar af wisten te blijven, opeens wel met elkaar in bed eindigden.
Waar lees je dit?quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:49 schreef Pisces29 het volgende:
Ik ken echt bizar weinig mannen die het leuk zouden vinden als de vrouw continu drankjes in de avond doet met een andere man.![]()
Waar denk je dat de onzekerheid vandaan komt?quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Alsof het nooit is voorgekomen dat dat niet gebeurt.
Jouw onzekerheid, niet de onzekerheid.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:40 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waar denk je dat de onzekerheid vandaan komt?
Nee, onzekerheid over wat kan gebeuren. Of op zijn minst onzekerheid over de mate van zekerheid die je kan krijgen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Jouw onzekerheid, niet de onzekerheid.
Oké, dit gaat me te diep mensenquote:Op donderdag 13 juni 2024 19:50 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Nee, onzekerheid over wat kan gebeuren. Of op zijn minst onzekerheid over de mate van zekerheid die je kan krijgen.
Wat, los van een stuk narcisme en/of naïviteit, wel met zekerheid enige onzekerheid kan wegnemen? Het niet plaatsvinden van dat wat de onzekerheid schept.
Zeg het nou maar gewoon. Je kunt het wel.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:50 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Nee, onzekerheid over wat kan gebeuren. Of op zijn minst onzekerheid over de mate van zekerheid die je kan krijgen.
Wat, los van een stuk narcisme en/of naïviteit, wel met zekerheid enige onzekerheid kan wegnemen? Het niet plaatsvinden van dat wat de onzekerheid schept.
quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zeg het nou maar gewoon. Je kunt het wel.
quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:49 schreef Faxie het volgende:
Tijd om de keuken op te meten en een ketting te bestellen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
Je kan morgen ook onder de bus komen of deze nacht een hartstilstand krijgen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:50 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Al die dingen kunnen gebeuren. De vraag is of je een relatie wil waarin je voortdurend op je hoede bent, twijfelt, van het ergst mogelijke scenario uitgaat. Als je elke brug overgaat met het idee dat die in kán storten, dan word je gek.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:10 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De opsomming bestaat uit louter positieve aannames waardoor het lijkt alsof je alleen oog hebt gehad voor het likje lak op de mogelijk verrotte planken.
Waar is de twijfel over haar beweringen? Waar is de realisatie dat een mens - zonder de intentie daartoe - verliefd kan worden op een ander, door zich herhaaldelijk met een ander in een bepaalde context te plaatsen? Of dat TS zijn minpunten, haar bepaalde aspacten van een van haar vrienden meer doet bewonderen? Waar is de inachtneming van de mogelijkheid dat de liefde van haar zijde met meer twijfel bezaaid is, dan die van hem? Hoe gaan we om met de mogelijkheid dat het niet vanzelfsprekend bij een paar drankjes hoeft te blijven, of dat een paar drankjes er op een avond zwaarder in kunnen hakken normaal gesproken?
Maar het is toch waar dat je meer kans hebt om voor een bus te komen wanneer je een rood stoplicht negeert en al naar de grond starend oversteekt terwijl je muziek in je oren hebt, dan wanneer je denkt; nah, ik kijk goed om mij heen en wacht wel op het groene licht, ondanks dat het voelt als een vrijheidsbeperking?quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:59 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Je kan morgen ook onder de bus komen of deze nacht een hartstilstand krijgen.
Nogmaals: als je zo moet gaan leven dan kan je beter in een bubbel kruipen..
Ja, zeg het dan gewoon. Je vindt dat de ene partner dan van de andere partner moet kunnen vragen om bepaalde mensen niet meer te zien of alleen nog onder bepaalde voorwaarden.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:03 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Maar het is toch waar dat je meer kans hebt om voor een bus te komen wanneer je een rood stoplicht negeert en al naar de grond starend oversteekt terwijl je muziek in je oren hebt, dan wanneer je denkt; nah, ik wacht wel op het groene licht, ondanks dat het voelt als een vrijheidsbeperking terwijl je goed om je heenkijkt?
Dit.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, zeg het dan gewoon. Je vindt dat de ene partner dan van de andere partner moet kunnen vragen om bepaalde mensen niet meer te zien of alleen nog onder bepaalde voorwaarden.
Komt ook wel eens voor in een relatie dat mensen elkaar neersteken maar om dan gelijk tien minuten na je eerste kusje voor de zekerheid al je messen bij het grof vuil te zetten lijkt me wat overdrevenquote:Op donderdag 13 juni 2024 19:26 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Alsof het nooit voorgekomen is dat vrienden die jaren van elkaar af wisten te blijven, opeens wel met elkaar in bed eindigden.
En zelf waarschijnlijk doen waar ze partner van beschuldigen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:10 schreef Claudia_x het volgende:
En moet ik dan misschien ook het samenwerken met slimme, knappe collega's mijden? Of kan ik misschien beter stoppen met werken omdat ik anders aan te veel verleidingen word blootgesteld? Waarom ga ik eigenlijk nog de deur uit zonder mezelf volledig te bedekken en elk contact met het andere geslacht uit de weg te gaan?
Ik weet het, ik trek het in het absurde door. Maar dit is een eeuwenoud verhaal over mannen die vrouwen klein houden uit ijdelheid, onzekerheid en egoïsme.
Dat is wel beter voor vrouwen die de hele dag hun flamoes achterna lopen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:10 schreef Claudia_x het volgende:
En moet ik dan misschien ook het samenwerken met slimme, knappe collega's mijden? Of kan ik misschien beter stoppen met werken omdat ik anders aan te veel verleidingen word blootgesteld? Waarom ga ik eigenlijk nog de deur uit zonder mezelf volledig te bedekken en elk contact met het andere geslacht uit de weg te gaan?
Ik weet het, ik trek het in het absurde door. Maar dit is een eeuwenoud verhaal over mannen die vrouwen klein houden uit ijdelheid, onzekerheid en egoïsme.
Het punt is vooral dat men minder bedachtzaam hoeft te zijn, wanneer de brug minder vaak bewandeld wordt. Want wat ligt er nou eigenlijk aan de andere kant? En hoevaak moet een mens daar zijn om gelukkig te blijven? Dáár ligt de afweging. Welke risico's ben ik bereid uit te sluiten ten behoeve van behoud van de relatie? En uiteraard moet meegewogen worden dat het vermijden van de brug in zijn geheel ook juist een negatief effect kan hebben op een relatie. Ik ageer tegen het idee dat alles maar moet kunnen omdat er anders impliciet sprake zou zijn van vrijheidsberoving, terwijl ik juist pleit voor het nemen van de eigen verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:02 schreef Claudia_x het volgende:
Al die dingen kunnen gebeuren. De vraag is of je een relatie wil waarin je voortdurend op je hoede bent, twijfelt, van het ergst mogelijke scenario uitgaat. Als je elke brug overgaat met het idee dat die in kán storten, dan word je gek.
Vertrouw de bruggenbouwers, maar wees niet blind voor duidelijke signalen dat er iets mis is met de brug, zou ik zeggen. Die signalen heeft TS niet. Het gedrag van zijn vriendin is niet afwijkend. Ze doet niet geheimzinnig. Ze is niet onvoorspelbaar.
Veel moderne vrouwen kunnen het niet zo waarderen als ze het gevoel krijgen dat ze worden beknot. Ik ben er een van. Mij zou je kwijtraken met een houding waar achterdocht uit naar voren komt. Maar goed, ik ben sowieso niet begerenswaardig voor een conservatieve man die denkt dat vrouwen ofwel trouweloze hoeren ofwel loyale huiswieven zijn.
Of je begint gewoon niet een relatie met zo'n vrouw. Zo eenvoudig kan het zijn.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is wel beter voor vrouwen die de hele dag hun flamoes achterna lopen.
Maar blijf jij tot diep in de nacht weg omdat je met mannen borrelt?quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:10 schreef Claudia_x het volgende:
Dat weet ik wel, zou me tot TS richten.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Of je begint gewoon niet een relatie met zo'n vrouw. Zo eenvoudig kan het zijn.
Voor TS misschien een goed idee als dit hem slapeloze nachten bezorgt.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Of je begint gewoon niet een relatie met zo'n vrouw. Zo eenvoudig kan het zijn.
Dat is vaak genoeg in mijn relatie voorgekomen inderdaad.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar blijf jij tot diep in de nacht weg omdat je met mannen borrelt?
Met collega’s werken is toch weer iets heel anders, imo. Al snap ik wat je bedoelt.
Ik vermoed inderdaad dat het doortrekken naar de andere kant (''het is prima, ook naar mezelf toe, om mezelf in alle mogelijke situatie's te plaatsen") uit precies diezelfde zorg voorkomt. Het is de hoop dat de volgende generatie die onzekerheid weet weg te nemen, en de verantwoordelijkheid gelijk weet te verdelen; door beide een stuk bij zichzelf neer te leggen, zonder bang te zijn onderdrukt te worden, of te verliezen wat nu gedacht wordt nodig te zijn (ultieme vrijheid). Ik denk aan de man die verstandig genoeg is om niet volledig bezopen langs de wallen te lopen, en de vrouw die zichzelf niet omringt met 100-en 1 aanbidders.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat TS geen enkele reden heeft om aan te nemen dat zijn vriendin iemand is die achter haar flamoes aanloopt, dus ik heb geen aanvechting om me tot TS te richten.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat weet ik wel, zou me tot TS richten.
Waar volgt een crime de passionnel nou vaak op? De aanwezigheid van messen of van een vreemdganger die zichzelf in bepaalde situaties plaatste?quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:12 schreef sp3c het volgende:
Komt ook wel eens voor in een relatie dat mensen elkaar neersteken maar om dan gelijk tien minuten na je eerste kusje voor de zekerheid al je messen bij het grof vuil te zetten lijkt me wat overdreven
Miste je het punt met opzet of was het te subtiel voor je?quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:25 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waar volgt een crime de passionnel nou vaak op? De aanwezigheid van messen of van een vreemdganger die zichzelf in bepaalde situaties plaatste?
Neen, het punt is nu juist dat de partners zelf tot dit besef dienen te komen ná een goed gesprek waarin mijn gedachten doorklonken.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:05 schreef Lienekien het volgende:
Ja, zeg het dan gewoon. Je vindt dat de ene partner dan van de andere partner moet kunnen vragen om bepaalde mensen niet meer te zien of alleen nog onder bepaalde voorwaarden.
Je moet een onderscheid maken tussen vrij willen zijn van andermans beknotting en alles doen wat mogelijk is. Ik kies ervoor om heel veel dingen niet te doen. Dat maakt me niet minder vrij. Een libertariër is niet noodzakelijk een libertijn.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:22 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik vermoed inderdaad dat het doortrekken naar de andere kant (''het is prima, ook naar mezelf toe, om mezelf in alle mogelijke situatie's te plaatsen) uit precies diezelfde zorg voorkomt. Het is de hoop dat de volgende generatie die onzekerheid weet weg te nemen, en de verantwoordelijkheid gelijk weet te verdelen; door beide een stuk bij zichzelf neer te leggen, zonder bang te zijn onderdrukt te worden, of te verliezen wat nu gedacht wordt nodig te zijn (ultieme vrijheid). De man die verstandig genoeg is om niet volledig bezopen langs de wallen te lopen, en de vrouw die zichzelf niet omringt met 100-en 1 aanbidders.
Het was weinig subtiel hoor; maar je punt was al weersproken in eerdere posts. Wat overbleef was deze komische realisatie.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
Miste je het punt met opzet of was het te subtiel voor je?
Ik wil je dat je bepaalde mensen niet meer ziet want ik word er onzeker van, maar je moet zelf tot de conclusie komen. En ik blijf goede gesprekken met je voeren tot je zover bent.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:28 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Neen, het punt is nu juist dat de partners zelf tot dit besef dienen te komen ná een goed gesprek waarin mijn gedachten doorklonken.
Precies! Je bent niet minder vrij wanneer je besluit iets te laten omdat het bepaalde risico's impliceert voor de relatie waarin jij zit.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
Je moet een onderscheid maken tussen vrij willen zijn van andermans beknotting en alles doen wat mogelijk is. Ik kies ervoor om heel veel dingen niet te doen. Dat maakt me niet minder vrij. Een libertariër is niet noodzakelijk een libertijn.
Het is mij overkomen. Ik kan je vertellen dat de mannelijke Fok!'ers er compleet naast zaten. Ik heb me bescheurd.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:30 schreef SemperLibertas het volgende:
Als TS zijn vriendin dit topic laat lezen wetende dat het over haar gaat denkt ze echt "wtf"
Wauwquote:Op donderdag 13 juni 2024 20:25 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waar volgt een crime de passionnel nou vaak op? De aanwezigheid van messen of van een vreemdganger die zichzelf in bepaalde situaties plaatste?
Je bent wel minder vrij als je het doet omdat de ander het wil, terwijl je zelf je vriendschappen belangrijk vindt en die op oude voet wilt voortzetten.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:31 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Precies! Je bent niet minder vrij wanneer je besluit iets te laten omdat het bepaalde risico's impliceert voor de relatie waarin jij zit.
Dat is zeker waar! En dat is dan ook niet waar ik zelf voor gepleit heb. Je moet het zelf willen, omdat je zelf inschat dat het een onnodig risico impliceert. Maar nogmaals; dan moet je eerst erkennen dat je geen feilloos wezen bent en vervolgens afwegen hoe belangrijk hetgeen is versus hoeveel risico het brengt.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je bent wel minder vrij als je het doet omdat de ander het wil, terwijl je zelf je vriendschappen belangrijk vindt en die op oude voet wilt voortzetten.
Daarom is het inderdaad niet verstandig om in benevelde toestand tot diep in de nacht met mannelijke vrienden te feesten, maar ja, het kan iedereen dus overkomen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |