abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:02:41 #276
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213884369
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2024 19:57 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Denk dat we een andere definitie van ‘van buiten’ hebben :+
Ja, dát :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213884370
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:00 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ben het gedeeltelijk echt met je eens Hanca, toch zie ik vandaag de dag ook een overheid die zaken niet voor elkaar krijgt of het nu gaat on woningbouw, aardbevingsschade, het toeslagenschandaal, netcongestie, etc. gaat.

Ik (die in de PvdA/GL, D66, Volt hoek zit), vind het soms best wel lastig dat de BBB, NSC en PVV stemmers neergezet worden als mensen die stemmen op partijen die geen oplossingen bieden. Als je huis vol scheuren zit, je last hebt gehad van die waardeloze toeslagen, als je kinderen maar niet het huis uit kunnen of als je je bedrijf niet uit kan breiden doordat het stroomnet vol zit, dan snap ik wel dat je wat klaar kunt zijn met die fatsoenlijke Nederlandse partijen.
Ik snap die mensen soms ook wel en ik zie de problemen, dat maakt nog niet dat ik enig begrip heb voor de politici van die partijen. En voor de leugenaars die de leugens over buitenlanders en asielzoekers puur uit electoraal gewin over het land storten (Fortuyn, Verdonk, Wilders, Baudet). Voor die mensen heb ik geen enkel begrip.
pi_213884379
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:01 schreef Raw85 het volgende:
Eén op de vijf ambtenaren eruit willen knikkeren en dan zelf met evenveel bewindspersonen aankomen als het vorige kabinet + drie (!) extra ministeries vind ik toch opmerkelijk
Do as I say, not as I do.

Migratie is alleen een probleem als het andermans vrouw is, niet als het hun vrouw is. /s
pi_213884381
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2024 19:57 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Denk dat we een andere definitie van ‘van buiten’ hebben :+
Alles is rekbaar, maar deze mensen hebben geen functie als politicus gehad namens één van deze partijen. Een Dijkgraaf en Kuipers waren overigens ook in deze categorie belandt voor Rutte IV.
pi_213884392
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:02 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Zit je met een beetje compleet onnodig zowel de rechtsen als de christenen weg zetten moreel gezien ook aan de goede kant van de streep? Ik denk dat je dan best eens even in de spiegel mag kijken.
Dat mag je zelf bepalen. Maar als er uit christelijke hoek beweerd wordt dat anderen in onzin geloven, dan vind ik dat wel opmerkelijk.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213884393
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:03 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Alles is rekbaar, maar deze mensen hebben geen functie als politicus gehad namens één van deze partijen. Een Dijkgraaf en Kuipers waren overigens ook in deze categorie belandt voor Rutte IV.
Die kwamen dan ook daadwerkelijk van buiten en waren niet eens partijleden voordat ze minister werden.
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:05:35 #282
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213884410
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:03 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dijkgraaf en Kuipers kwamen dan ook daadwerkelijk "van buiten" ;)

EDIT Spuit11/GMTA :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213884411
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik heb hem wel eens beluisterd bij wat onderwijsdebatten, daar vond ik het wel een aardige spreker. Als daar al een naar ideologisch sausje overheen zat dan is het me niet echt bijgebleven.

Maar hij stapt wel in een PVV-kabinet, dat zegt toch altijd wel iets.
Zoals ik eerder zei (en hier al vaker heb gezegd): hij was één van mijn favoriete kamerleden. Al was dat met name ook bij de commissie financiën en daar bleek hij dus gewoon dingen te zeggen die hij niet begreep, blind varend op Grinwis. Achteraf was is dus toen al fan van Grinwis, die op financiën echt één van de beste kamerleden is die ik ooit heb gezien, misschien wel de beste.
pi_213884487
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:04 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Dat mag je zelf bepalen. Maar als er uit christelijke hoek beweerd wordt dat anderen in onzin geloven, dan vind ik dat wel opmerkelijk.
Mag je helemaal zelf weten. Maar ik vind altijd dat een ieder die anderen de les leest over hun moreel, dat die zelf ook een beetje het goede nastreeft. Wat dat betreft zit jou postgedrag bij mij behoorlijk in dezelfde allergie als Omtzigt’s goed bestuur of Kaag’s nieuw leiderschap. Je mag er mee doen wat je wil, maar dan weet je even hoe ik het lees.
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:12:25 #285
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213884493
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zoals ik eerder zei (en hier al vaker heb gezegd): hij was één van mijn favoriete kamerleden. Al was dat met name ook bij de commissie financiën en daar bleek hij dus gewoon dingen te zeggen die hij niet begreep, blind varend op Grinwis. Achteraf was is dus toen al fan van Grinwis, die op financiën echt één van de beste kamerleden is die ik ooit heb gezien, misschien wel de beste.
Ik ben benieuwd, voorlopig krijgt ie van mij het voordeel van de twijfel.

Ik lees tegenstrijdige berichten, wordt Bruins nu de minister en Paul stas PO/VO of wordt het andersom?

Ben ook niet echt bijgelezen vandaag. Zat ondergedompeld in de examenuitslagen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213884497
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:12 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Mag je helemaal zelf weten. Maar ik vind altijd dat een ieder die anderen de les leest over hun moreel, dat die zelf ook een beetje het goede nastreeft. Wat dat betreft zit jou postgedrag bij mij behoorlijk in dezelfde allergie als Omtzigt’s goed bestuur of Kaag’s nieuw leiderschap. Je mag er mee doen wat je wil, maar dan weet je even hoe ik het lees.
Zo, heftig na een post over wat er al dan niet waar zou zijn. Maar prima verder. Het is maar een anoniem forum.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213884528
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik lees tegenstrijdige berichten, wordt Bruins nu de minister en Paul stas PO/VO of wordt het andersom?

Bruins is minister van, Paul wordt staatssecretaris PO/VO.
pi_213884531
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat vind ik wel heel gul van je :D
pi_213884534
twitter

Wat doen de coalitiepartijen? Als ze wegblijven hou je weinig over…

Snel afschaffen die waanzin.
zie email 27 oktober
pi_213884541
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 19:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, mooi maar ze zullen met Prinsjesdag toch echt met een begroting moeten komen en die zal voor alle ministeries af moeten zijn. Kan natuurlijk zijn dat ze er een cosplay begroting van maken (ziet er leuk uit maar zo fake als maar zijn kan) maar er zal toch wel een begroting moeten zijn.
Dat moet zeker maar voor het eerste jaar is dat wel dicht te rekenen. Zeker aangezien we net een jaar demissionair zijn geweest waardoor nieuw beleid op een lager pitje stond, wat altijd ruimte oplevert. Over een jaar zijn ze een beetje op stoom en zal er een stuk realistischer geraamd moeten worden.
Daarbij houdt een nieuwe coalitie elkaar zo’n eerste begroting wel stevig vast.
pi_213884563
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:15 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]

Als je zelf wel voor hebt gestemd is het wel zo netjes om dat gewoon te doen.
Tis 1 vraag, en klaar. Niemand kan dan er meer over klagen dat je er niet bent geweest.
  Moderator woensdag 12 juni 2024 @ 20:17:30 #292
236264 crew  capricia
pi_213884573
Deze is toch wel mooi.
"De kamer is belangrijk, maar dochters gaan altijd voor"

twitter
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_213884574
quote:
[ x ]

Bij Markuszower pak ik toch nog even de popcorn erbij.
pi_213884575
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:13 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Zo, heftig na een post over wat er al dan niet waar zou zijn. Maar prima verder. Het is maar een anoniem forum.
Is dit echt heftiger dan jou post over de CU en over “domrechtse haatfetisjisten”?
pi_213884580
quote:
[ x ]

Alleen PvdAGL, D66 en natuurlijk FvD, dat wordt de moeite idd niet waard.
pi_213884589
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Alleen PvdAGL, D66 en natuurlijk FvD, dat wordt de moeite idd niet waard.
Vergeet VOLT niet. Het EP doet het ook dus het is geweldig!
zie email 27 oktober
pi_213884602
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Vergeet VOLT niet. Het EP doet het ook dus het is geweldig!
EP is van een totaal andere orde, die kunnen een kandidaat afwijzen.
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:19:45 #298
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213884607
quote:
[ x ]

Laten we het eerst gewoon eens uitproberen.
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:20:23 #299
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213884616
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:17 schreef capricia het volgende:
Deze is toch wel mooi.
"De kamer is belangrijk, maar dochters gaan altijd voor"

[ x ]
Gebeurde ook al ooit toen Els Borst oma was geworden.
pi_213884618
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:17 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Is dit echt heftiger dan jou post over de CU en over “domrechtse haatfetisjisten”?
Nee hoor en ik hoef er verder ook geen wedstrijd van te maken.

En de PVV zie ik inderdaad als haatfetisjisten. Het is het kicken op vernedering van minderheden. Juichen om verdronken vluchtelingen. Deportaties van moslims, dat soort gedoe. Ik vind de term haatfetisjisme dan eigenlijk vrij passend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')