HMV minister?quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:35 schreef trein2000 het volgende:
Die Wiersma is toch veel te licht voor misschien wel het meest beladen dossier van de afgelopen 20 jaar?
Het is vooral duur door de supermarkten, niet door de wijze van productie: https://maatschapwij.nu/vitaal/biologisch-eten-te-duur/quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:30 schreef Kickinalfa het volgende:
Je hebt echt eten wat op een biologische manier wordt geproduceerd (en dat is vooral veels te duur) en je hebt biologisch eten wat vooral een marketing truc is.
Ik denk dat dat bewust is.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:16 schreef luxerobots het volgende:
Overigens lijkt Wiersma me behoorlijk licht voor de functie van minister. Dan kun je beter een ervaren bestuurder nemen die het ministerie al kent. Ze mist toch wel opleiding en ervaring (en waarschijnlijk ook wel een bepaald denkniveau).
Fractievoorzitters in de kamer, premier van buiten, akkoord op hoofdlijnen en natuurlijk die ene minister van de CUquote:Op woensdag 12 juni 2024 19:29 schreef Raw85 het volgende:
Wat is hier nou precies extraparlementair aan? Is dat al aan Omtzigt gevraagd?
Als ik al die discussies over die onderzeebootjes zie dan is dit bij andere partijen ook een uitdaging. Zelfs het oh zo nette SGP begonnen al aan staats gereformeerd populisme te doen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 18:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Defensie moet voor heel wat miljarden wapentuig aanschaffen komende jaren, daarin kan veel fout gaan.
Ik geloof niet dat er mensen zijn met gezond verstand die denken dat dat hoofdlijnenakkoord uitvoerbaar is. Eigenlijk is het heel raar dat de informateurs hebben gedacht dat je die onzin een eindproduct kunt noemen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:45 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ben heel benieuwd wat er van de hoofdlijnen overblijft, en de financieen, als er een regeerakkoord ligt wat alle ministeries omvat.
Dit is echt een hardnekkige misvatting. De SGP is nadrukkelijk géén nette partij, maar een stel rechtsconservatieve hardliners die heel dicht tegen FvD aanschurken.quote:
Damen Shipyards ligt in SGP gebied. Raadsel opgelost.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als ik al die discussies over die onderzeebootjes zie dan is dit bij andere partijen ook een uitdaging. Zelfs het oh zo nette SGP begonnen al aan staats gereformeerd populisme te doen.
Geen klap natuurlijk. Als het vanwege een schandaal voor die tijd niet geknapt is wordt het volgend jaar rond deze tijd erg spannend als ze de begroting 2026 in combinatie met alle wensen dicht moeten rekenen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:45 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ben heel benieuwd wat er van de hoofdlijnen overblijft, en de financieen, als er een regeerakkoord ligt wat alle ministeries omvat.
Ja, mooi maar ze zullen met Prinsjesdag toch echt met een begroting moeten komen en die zal voor alle ministeries af moeten zijn. Kan natuurlijk zijn dat ze er een cosplay begroting van maken (ziet er leuk uit maar zo fake als maar zijn kan) maar er zal toch wel een begroting moeten zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Geen klap natuurlijk. Als het vanwege een schandaal voor die tijd niet geknapt is wordt het volgend jaar rond deze tijd erg spannend als ze de begroting 2026 in combinatie met alle wensen dicht moeten rekenen.
Eerder gereformeerd clientelisme.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als ik al die discussies over die onderzeebootjes zie dan is dit bij andere partijen ook een uitdaging. Zelfs het oh zo nette SGP begonnen al aan staats gereformeerd populisme te doen.
Denk dat we een andere definitie van ‘van buiten’ hebbenquote:Op woensdag 12 juni 2024 19:51 schreef Jojoke het volgende:
Tot op heden zijn dit de mensen waarvan je kan zeggen dat ze 'van buiten' komen:
Ministers
Minister-president Dick Schoof partijloos
Justitie en Veiligheid David van Weel VVD
Onderwijs Eppo Bruins NSC (CU)
Economische Zaken Dirk Beljaarts PVV
Staatssecretarissen
Toeslagen Nora Achahbar NSC
Visserij Jean Rummenie BBB
Ze komen als het goed is de eerste week van september met een regeringsprogramma.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, mooi maar ze zullen met Prinsjesdag toch echt met een begroting moeten komen en die zal voor alle ministeries af moeten zijn. Kan natuurlijk zijn dat ze er een cosplay begroting van maken (ziet er leuk uit maar zo fake als maar zijn kan) maar er zal toch wel een begroting moeten zijn.
Dit kabinet blijft in stand tot één van de partijen gebaat is om het te laten klappen. Dat is wel iets wat meestal geldt, ook bij 'gewone' kabinetten.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Geen klap natuurlijk. Als het vanwege een schandaal voor die tijd niet geknapt is wordt het volgend jaar rond deze tijd erg spannend als ze de begroting 2026 in combinatie met alle wensen dicht moeten rekenen.
Ben het gedeeltelijk echt met je eens Hanca, toch zie ik vandaag de dag ook een overheid die zaken niet voor elkaar krijgt of het nu gaat on woningbouw, aardbevingsschade, het toeslagenschandaal, netcongestie, etc. gaat.quote:Op woensdag 12 juni 2024 18:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
ChristenUnie heeft inderdaad jaren zijn best gedaan het goede te doen. Waar het mis gegaan is, is dat de halve wereld tegenwoordig de waarheid niet meer relevant vindt en graag in totaal onzinnige verhalen over dat die paar procent asielzoekers of moslims het probleem zijn trapt. Dat zie je in andere Europese landen, dat zie je in de VS. Zie niet zo goed wat de CU daaraan had kunnen doen. Behalve niet mee gaan in die onzin en mensenrechten wel belangrijk vinden en wel alle mensen als mensen behandelen.
Achahbar en Rummenie stonden gewoon op de kieslijst, alleen Van Weel komt naast Schoof echt van buiten. Dat valt idd wel tegen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:57 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Denk dat we een andere definitie van ‘van buiten’ hebben
Welke van de vele lege PVV zetels in belangrijke debatten gaat het worden? Spannend!quote:Op woensdag 12 juni 2024 12:56 schreef Lt.Bookman het volgende:
Fleur Agema, Gidi Mossad en Madlener van Tweede Kamer naar Kabinet. PVV komt nu wel heel gevaarlijk dicht in de buurt bij lijstuitputting in zowel Tweede- als Eerste Kamer. Incompetentie.
Ik heb hem wel eens beluisterd bij wat onderwijsdebatten, daar vond ik het wel een aardige spreker. Als daar al een naar ideologisch sausje overheen zat dan is het me niet echt bijgebleven.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:57 schreef Hanca het volgende:
Hier meer info over Bruins: https://www.nd.nl/nieuws/(...)rleden-wie-is-de-nie
Dat hij wat conservatiever was dan het gemiddelde CU lid wist ik, dat hij zo'n probleem had met de coronamaatregelen wist ik niet. Dat hij niet christelijk was in zijn jeugd was ook wel bekend, dat zijn vader een 'vreselijke hekel aan kerkmensen' had is dan wel een bijzonder feit.
Maar ik denk dat hij dus nog rechtser en nog conservatiever is dan hij tijdens zijn Kamerlidmaatschap liet blijken.
Dat snap ik ook maar dan kijk ik wel naar de oplossingen die geboden worden en die komen gewoon neer op "Weg met asielzoekers en alles is de schuld van links"quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:00 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ben het gedeeltelijk echt met je eens Hanca, toch zie ik vandaag de dag ook een overheid die zaken niet voor elkaar krijgt of het nu gaat on woningbouw, aardbevingsschade, het toeslagenschandaal, netcongestie, etc. gaat.
Ik (die in de PvdA/GL, D66, Volt hoek zit), vind het soms best wel lastig dat de BBB, NSC en PVV stemmers neergezet worden als mensen die stemmen op partijen die geen oplossingen bieden. Als je huis vol scheuren zit, je last hebt gehad van die waardeloze toeslagen, als je kinderen maar niet het huis uit kunnen of als je je bedrijf niet uit kan breiden doordat het stroomnet vol zit, dan snap ik wel dat je wat klaar kunt zijn met die fatsoenlijke Nederlandse partijen.
Benieuwd wat jouw definitie van "van buiten" dan is..quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:51 schreef Jojoke het volgende:
Tot op heden zijn dit de mensen waarvan je kan zeggen dat ze 'van buiten' komen:
Ministers
Minister-president Dick Schoof partijloos
Justitie en Veiligheid David van Weel VVD
Onderwijs Eppo Bruins NSC (CU)
Economische Zaken Dirk Beljaarts PVV
Staatssecretarissen
Toeslagen Nora Achahbar NSC
Visserij Jean Rummenie BBB
Wel onderdeel van één van de partijen, maar minder dan 1 jaar ervaring als politicus:
Ministers:
Buitenlandse Zaken Caspar Veldkamp NSC
Landbouw Femke Wiersma BBB
Staatssecretarissen
Herstel Groningen Eddie van Marum BBB
Defensie Gijs Tuinman BBB
Ervaren politicus van één van de vier partijen:
Ministers:
Financiën Eelco Heinen VVD
Defensie Ruben Brekelmans VVD
Sociale Zaken Eddy van Hijum NSC
Volksgezondheid Fleur Agema PVV
Asiel en Migratie Gidi Markuszower PVV
Volkshuisvesting Mona Keijzer BBB
Klimaat, Groene Groei Sophie Hermans VVD
Staatssecretarissen
Onderwijs Mariëlle Paul VVD
Fiscaliteit en Douane Folkert Idsinga NSC
Onbekend
Ministers
Buitenlandse Handel PVV
Binnenlandse Zaken NSC
Infrastructuur en Waterstaat PVV
Staatssecretarissen
Justitie en Veiligheid PVV
Rechtsbescherming NSC
Koninkrijksrelaties, Digitalisering PVV
OV en Milieu PVV
Participatie, Integratie VVD
Langdurige zorg PVV
Jeugd en Sport VVD
Zit je met een beetje compleet onnodig zowel de rechtsen als de christenen weg zetten moreel gezien ook aan de goede kant van de streep? Ik denk dat je dan best eens even in de spiegel mag kijken.quote:Op woensdag 12 juni 2024 18:50 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nou ja, in het geval van de CU is dat natuurlijk wel een beetje een bijzonder verwijt, aangezien ze bij die partij in nog wel wat vreemdere onzinnige verhalen geloven dan de domrechtse haatfetisjes. Maar goed, moreel gezien zitten ze vaak wel aan de juiste kant van de streep en dat is tegenwoordig al heel wat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |