Dat er enorme backlash was tegen Snowwhite 2.0 lag overigens meer aan het gedrag van de actrice dan aan het verhaal.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze doen in ieder geval niks omdat ze door woke-machten daartoe zijn gedwongen. Dat slachtoffergedoe mag wel eens weg,
They are irked by Disney’s desire to lecture them instead of entertain them.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Eigenlijk is Eiger net als de D regering. Ideologisch gedreven beleid waarbij de mensen wegrennen
Dan nog, er waren geen grote woke machten die Disney tot dat project dwongen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat er enorme backlash was tegen Snowwhite 2.0 lag overigens meer aan het gedrag van de actrice dan aan het verhaal.
Lees je eens in.
Nee, die was er omdat de meeste mensen graag een film kijken om plezier te hebben, niet om een preek te krijgen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan nog, er waren geen grote woke machten die Disney tot dat project dwongen.
Ophef kwam vooral van onderbuikjes die vinden dat het niet zou mogen worden gemaakt.
Klopt dan is het normale antwoord dat je die film niet koopt.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, die was er omdat de meeste mensen graag een film kijken om plezier te hebben, niet om een preek te krijgen.
Dat die film bestaat bewijst dat je wederom nonsens praat.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt dan is het normale antwoord dat je die film niet koopt.
Het antwoord van onderbuikjes is echter dat die film niet mag bestaan.
Los daarvan nog steeds geen bewijs dat Disney door woke-machten gedwongen zou zijn die film te maken.
Hexagon heeft moeite met argumenten en inhoud, hij framed liever.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat die film bestaat bewijst dat je wederom nonsens praat.
Verder heeft niemand het over 'woke machten' die Disney iets gedwongen hebben te doen; Disney heeft dat juist helemaal uit eigen (misplaatst) idealisme gedaan. Dat het publiek wegbleef (en bij wel meer films) maakt dat publiek niet massaal racistisch, hoe graag je dat ook blijft verkondigen.
Waar noem ik wegblijvend publiek racistisch? Dan zou ik dat zelf zijn want ik ging er ook niet naartoe.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat die film bestaat bewijst dat je wederom nonsens praat.
Verder heeft niemand het over 'woke machten' die Disney iets gedwongen hebben te doen; Disney heeft dat juist helemaal uit eigen (misplaatst) idealisme gedaan. Dat het publiek wegbleef (en bij wel meer films) maakt dat publiek niet massaal racistisch, hoe graag je dat ook blijft verkondigen.
Projectie, zoals echt elke keer ontduik je de discussie weer.quote:
Nee dat is dus niet zo. Misschien moet je beginnen kennis te nemen van waar je het over hebt.quote:Je benadert dingen niet op een eerlijke manier door bij voorbaat al mensen zaken toe te dichten, op basis ook nog eens van onveranderlijke eigenschappen als ras, seksuele voorkeur of geslacht.
Het hele ik heb een zwarte vriend of familie dus ik kán niet racistisch zijn is een totaal uitgespeeld non argument. Gloria Wekker heeft dat ook. Dus volgens jouw argumentatie kán Gloria helemaal niet racistisch zijn. Sowieso hilarisch als je eerst aandraagt dat je kleurenblind moet zijn en nu een argument op basis van vaststaande eigenschappen gebruikt. Niet alsof je je familie kiest beste Etto. Zoals zo vaak toon je je weer een schedelmeter. (jouw woorden) Toch raar dat je dan zegt daartegen te ageren.quote:En de opmerking dat ik 'problemen met minderheden' zou hebben is eigenlijk het allergrootste bewijs dat je zelf in die absurde woke wereld vertoeft. Al was het maar omdat mijn eigen familiesamenstelling waarschijnlijk diverser is dan jouw hele postcodegebied bij elkaar.
Ik zeg helemaal niks over King. Jij bent degene die hem in je kamp plaatstquote:Het bewijst ook dat je niet kunt leven in een wereld zónder alles door die achterlijke lens te bezien. Dat je in wezen King ook wegzet als spreekbuis voor extreem-rechts (nu? zijn woorden waren toen precies hetzelfde) geeft aan hoe ver van de realiteit je politieke hoekje is afgedwaald.
Geniet in die bubbel.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Projectie, zoals echt elke keer ontduik je de discussie weer.
[..]
Nee dat is dus niet zo. Misschien moet je beginnen kennis te nemen van waar je het over hebt.
[..]
Het hele ik heb een zwarte vriend of familie dus ik kán niet racistisch zijn is een totaal uitgespeeld non argument. Gloria Wekker heeft dat ook. Dus volgens jouw argumentatie kán Gloria helemaal niet racistisch zijn. Sowieso hilarisch als je eerst aandraagt dat je kleurenblind moet zijn en nu een argument op basis van vaststaande eigenschappen gebruikt. Niet alsof je je familie kiest beste Etto.
[..]
Ik zeg helemaal niks over King. Jij bent degene die hem in je kamp plaatstLeuk dat je een lens voor mij claimt het is voor mij vrij duidelijk dat je geen idee hebt wat ik denk. Je gaat ook nooit in op wat ik schrijf. Gewoon nikszeggend inhoudsloos doorlullen in de ruimte volledig ingenomen door het idee van je eigen gelijk.
Probeer nou eens te kwantificeren. Probeer eens kennis op te doen van wat intersectioneel denken dan is in plaats van vasthouden aan het extreem-rechtse frame ervan. Hoe meer je hierover schrijft hoe meer duidelijk wordt dat je hier eigenlijk uberhaupt niet over nagedacht hebt maar gewoon conservatieven napraat.
Je gebruikt dit verkeerd, de verliezer wordt niet genoemd na Game Set en Match. Met een compleet kansloos argument win je geen discussie.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]![]()
![]()
Game, Set & Match EttovanBelgie!
Je wil dan ook geen discussie; net als bij je maatjes in het aksieclubhuis heb je al besloten dat je te maken hebt met racisten en extreem-rechtse xenofoben.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je gebruikt dit verkeerd, de verliezer wordt niet genoemd na Game Set en Match. Met een compleet kansloos argument win je geen discussie.
Waar heb jij het over?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:18 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk weer onzin. Een R regering is vele malen ideologischer: Dogmatisch religieus en dogmatisch economisch. Continue terugvallend op systemen die bewezen niet werken (tax cuts, vrouwenonderdrukking, boekverbranding, trickle down etc).
Omdat je gewoon compleet dom lult.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je wil dan ook geen discussie; net als bij je maatjes in het aksieclubhuis heb je al besloten dat je te maken hebt met racisten en extreem-rechtse xenofoben.
Je toont feilloos aan wat woke is, wat het doet en waarom het inhoudelijk gezien ook nooit meer zal brengen dan polarisatie. En laster, uiteraard.
Ik denk dat het zien van facisme of nazisme als rechts de lading niet dekt. Er zijn heel veel overeenkomsten tussen Maoisme, Stalinisme, Hitlerisme, Francoisme en Duceismequote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:15 schreef Beathoven het volgende:
Links moet trouwens niet opkomen “voor de gewone man”. Het moet zich inzetten voor rechten van werknemers en zelfstandigen en verder bestrijden wat scheef zit. Verder niets.
De tijd dat we een handvol partijen hadden op zuilen en een grote groep “arbeiders” is voorbij.
De “gewone man” is tegenwoordig iedereen van laag inkomen tot iedereen die tickets voor de F1 heeft en alle luxe die men maar kan wensen.
Velen in deze groep stemden al rechts en verkennen graag het fascisme. Dus als ze het over verloren verbindingen hebben, dan is dat al van ver na dat stoffige verleden. Het vroegere gulden tijdperk.
Wat uiteraard compleet achterhaald is in de huidige wereld, waar de nieuwe adel miljardairs zijn, eigenlijk nieuwe rentmeesters. Waar de werkenden tegenwoordig weer niet meer met hun werk in hun eigen onderhoud voorzien. De nieuwe rentmeesters willen teveel voor zichzelf. Zie dat werkenden in Nederland toeslagen nodig hebben. Dan is uiteraard het antwoord niet, laat de staat zich verder terugtrekken en laten we de nieuwe adel verantwoordelijk maken voor de welzijn van het volkquote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het klassiek liberalisme staat voor persoonlijke vrijheid, persoonlijk eigendom, een staat die zich minimaal mengt in economie en een sterk individualisme als waarde ziet. Tegen de macht van de adel, voor een rechtsstaat met trias politica.
Progressief, rechts en tegen collectivisme dus
Rare herinterpretatie van de feiten, de toeslagenaffaire was op voorspraak van de politiek. Die hijgerig reageerde op een slecht onderzocht krantenartikel. Dat had minder te maken met ambtenaren die het beleid bepalen, maar uiteraard politiek kan ook op voorspraak van ambtenaren werken.quote:Heeft vrijwel niets te doen met de koers van de VVD of regeringen van de afgelopen 30 jaar. Dat is een hang naar een sterke overheid en een technocratie, waarbij vooral ambtenaren het beleid bepalen, de regering afhamert en de kamer vrijwel buiten spel staat. Dit heeft ons het toeslagenschandaal gebracht, het afluisteren van journalisten en advocaten, steeds verder groeiende lastendruk. De rechtsstaat wordt steeds verder afgebouwd.
Road to serfdom wordt onterecht gezien als een waarschuwing tegen het communisme, maar is vooral een waarschuwing tegen totalitarisme, en hoewel communisme dat is, is dat slechts 1 vorm daarvan.
Klopt. Dat is gekomen met de privatisering van de zorg. Had nooit mogen gebeuren. direct erna gingen de prijzen als een raket omhoog, tot het 10-voudige wat het eerst was. Zelfde geldt voor gas en licht, werd na privatisering ook 10 x duurder.quote:Op woensdag 12 juni 2024 10:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er is in Nederland eigenlijk nooit 'links' bewind en dat zorgkosten stijgen heeft niet zoveel met links/rechts te maken.
Privatisering is puur rechts beleid. Veel zuiverder rechts ga je niet vinden.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:31 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Klopt. Dat is gekomen met de privatisering van de zorg.
Eens! En dit hebben we al 14 jaar nu. We zijn van links (Kok) via het midden (Balkenende) naar rechts (Rutte 4x) gegaan en met Wilders zijn er daar nog niet vanaf.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:32 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Privatisering is puur rechts beleid. Veel zuiverder rechts ga je niet vinden.
Jij denkt dat zonder privatisering de zorgkosten niet zouden stijgen, gezien mensen streeds ouder worden en groep ouderen veel groter is ten op zichte van vroeger? Je wou bijv. alle lonen bevriezenn i de zorg, of vooruitgang en nieuwe ontwikkelingen tegen gaan?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:31 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Klopt. Dat is gekomen met de privatisering van de zorg. Had nooit mogen gebeuren. direct erna gingen de prijzen als een raket omhoog, tot het 10-voudige wat het eerst was. Zelfde geldt voor gas en licht, werd na privatisering ook 10 x duurder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |