Ja, dus dan moet je de alternatieven gaan subsidiėren (wat we nu doen voor zon en wind) of de stroomprijs variabel maken (lees: meestal veel duurder).quote:Op maandag 17 juni 2024 12:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Vette pech dan voor de fossiele industrie dat ze uitgefaseerd worden.
Ja, de mensen die de vorige generatie hebben gebouwd zijn met pensioen en er komen ieder jaar weer nieuwe regels bij waar ze ook aan moeten voldoen. En je hebt natuurlijk nog veel NIMBY. Die dingen zie je mooi terug in de grafiek.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
Waar de prijs van windenergie per MWe juist fors is gedaald, schiet het bij kerncentrales steeds verder omhoog.
[ afbeelding ]
Gemist dat er al miljarden op de plank liggen voor kernenergie en daar nog vele bij gaan komen?quote:Op maandag 17 juni 2024 12:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, dus dan moet je de alternatieven gaan subsidiėren (wat we nu doen voor zon en wind) of de stroomprijs variabel maken (lees: meestal veel duurder).
Gemist wat ik hierboven allemaal gepost heb?quote:Op maandag 17 juni 2024 12:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Gemist dat er al miljarden op de plank liggen voor kernenergie en daar nog vele bij gaan komen?
Kerncentrales in het westen draaien op subsidie.
hoe bedoel je, niets aan de hand? nog steeds heeft fukushima een 20 km zone waar je niet in mag.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:44 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Kerncentrales hebben net een uitstekende historie op het gebied van veiligheid. Bij Three Mile Island en Fukushima, de andere twee incidenten, was er niets aan de hand.
Ja, omdat radioactiviteit zo makkelijk te meten is kun je zeggen: "Kijk eens wat een enorme radioactieve wolk!" Verder heeft dat weinig impact. Maar als er bij een chemieconcern zoals DOW of DSM een incident is, is dat vele malen moeilijker te meten, terwijl dat regelmatig gebeurt en de gezondheidsrisico's veel groter zijn.
De fossiele industrie staat bol van de subsidiesquote:Op maandag 17 juni 2024 12:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Gemist wat ik hierboven allemaal gepost heb?
Alles behalve fossiele brandstof centrales draait op subsidies.
quote:
quote:Globally, fossil fuel subsidies were $7 trillion or 7.1 percent of GDP in 2022, reflecting a $2 trillion increase since 2020 due to government support from surging energy prices.
quote:Op maandag 17 juni 2024 12:15 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
hoe bedoel je, niets aan de hand? nog steeds heeft fukushima een 20 km zone waar je niet in mag.
Kortom, al die subsidies gelijk trekken of afschaffen.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De fossiele industrie staat bol van de subsidies
[..]
[..]
Oh, gelukkig toch progressie in je berichten. Want eerder ontkende je nog dat kerncentrales op subsidie draaien.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Gemist wat ik hierboven allemaal gepost heb?
Alles behalve fossiele brandstof centrales draait op subsidies.
Ah, jij weet al wat die bedrijven en de regering hebben afgesproken?quote:Op maandag 17 juni 2024 12:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, gelukkig toch progressie in je berichten. Want eerder ontkende je nog dat kerncentrales op subsidie draaien.
En dan nu nog even inlezen over hoe het bijvoorbeeld bij moderne windparken gaat en we komen ergens.
Kun je ons dan eens een recent artikel geven dat men geld toe krijgt bij zon en wind en dat ze die nog overal zomaar mogen bouwen.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
Met een "gelijk speelveld" bedoel ik alleen de subsidies en de bevoorrechte positie van zon en wind. Daar krijg je geld op toe en die mag je overal bouwen.
quote:Op maandag 17 juni 2024 12:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kun je ons dan eens een recent artikel geven dat men geld toe krijgt bij zon en wind en dat ze die nog overal zomaar mogen bouwen.
Waarom moet ik altijd met de bewijzen komen?quote:Op zondag 16 juni 2024 15:58 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Vattenvall vangt 660 miljoen alleen al voor het park Wieringenmeer tot 2035.
Die draaien dus gewoon op subsidie!
[..]
https://ijsselmeerverenig(...)0Nederlandse%20staat.
Heb geen zin om het voor al die andere parken uit te zoeken maar die zullen echt geenslechtere deals hebben afgesproken
https://eenvandaag.avrotr(...)matig%20te%20belonen.
Dan word kernenergie onbetaalbaar.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Kortom, al die subsidies gelijk trekken of afschaffen.
Zon en wind ook.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan word kernenergie onbetaalbaar.
Nou ja, waar denk jij dat de gereserveerde miljarden voor kernenergie voor bestemd zijn?quote:Op maandag 17 juni 2024 12:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, jij weet al wat die bedrijven en de regering hebben afgesproken?
Ik roep niets jij roept juist dit:quote:Op maandag 17 juni 2024 12:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het wordt weer frustrerend, jullie roepen maar wat en ik moet bewijzen dat het niet klopt. Ik ben er weer klaar mee.
Een voorbeeld over een besluit van 10 jaar oud.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
[..]
Waarom moet ik altijd met de bewijzen komen?
Die kunnen 6 tot 7 cent per kWh uit de voeten. Bij kernenergie moet er sprake zijn van een inkomstentarief van 15 cent per kWh. Wat heeft jouw voorkeur? Dure of goedkope stroom?quote:
Dat stel je maar klopt het ook? En hoe verhouden die mogelijke subsidies zich tegenover wat er voor kerncentrales nodig is?quote:
Bron?quote:Op maandag 17 juni 2024 12:58 schreef Falco het volgende:
[..]
Die kunnen 6 tot 7 cent per kWh uit de voeten. Bij kernenergie moet er sprake zijn van een inkomstentarief van 15 cent per kWh. Wat heeft jouw voorkeur? Dure of goedkope stroom?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |