abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213870762
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 15:52 schreef nostra het volgende:

[..]
De oplossing voor het dragen van de gevolgen van je eigen keuzes is niet paternalistisch de ander ertoe te dwingen om een andere keuze te maken. We mogen ook in onze korte broek met 130 over de Afsluitdijk rijden, we mogen geen opstalverzekering afsluiten, we mogen al ons geld dat we overhouden vergokken. Als je daar al iets mee wil als overheid, of voor jezelf een taak weggelegd ziet, dan zit dat aan de voorkant (door voorlichting en duidelijke communicatie), niet door rubberen tegels te leggen onder het reuzenrad.
Maar het gaat hier niet om rubberen tegels of het dragen van gevolgen voor eigen keuzes.

Het gaat hier om hele groepen mensen die last hebben van het feit dat anderen onverantwoorde keuzes maken. Het gaat hier niet om 130 rijden op de afsluitdijk, maar door het winkelcentrum: er zijn vele andere mensen slachtoffer van het roekeloze gedrag van ZZPers die helemaal niks afsluiten.
pi_213870764
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 15:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je weet dat iemand die 50 euro per uur vraagt omdat hij verzekering en pensioen netjes wil regelen kan vergeten om opdrachten te krijgen als anderen 35 euro vragen en die kosten niet maken?
Als dat al voorkomt (wat niet zo is) dan zal dat hierdoor niet veranderen. Daarnaast, voor de zoveelste keer, deze wet heeft niets te maken met de concurrentiepositie van zzp'ers onderling. Het is bedoelt om 'schijnzekerheid' aan te pakken.
pi_213870766
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 15:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Een nieuwe naam die ik hier nog niet had gezien
[..]

Logische en goede kandidaat.
zie email 27 oktober
pi_213870768
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 15:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Als ik val wel.
Niet echt, daar betaal je zorgpremie voor :P
pi_213870773
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 15:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Als dat al voorkomt (wat niet zo is) dan zal dat hierdoor niet veranderen. Daarnaast, voor de zoveelste keer, deze wet heeft niets te maken met de concurrentiepositie van zzp'ers onderling. Het is bedoelt om 'schijnzekerheid' aan te pakken.
Het komt wel voor. Sterker: het is de standaard. En het gaat wel om de concurrentiepositie onderling en de concurrentiepositie tov werknemers.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2024 15:56:53 ]
  dinsdag 11 juni 2024 @ 15:56:22 #81
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213870774
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 15:55 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
GL-PvdA gaf vorige week al aan dat ze dit voorstel alleen steunen als dit wordt opgenomen wordt in het regeerakkoord, omdat vooral de PVV erg treuzelde. Zo niet, dan zouden ze stemmen voor uitstel.
Dank! ^O^
Ze zijn dus niet "plotseling tegen".
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213870791
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 15:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet echt, daar betaal je zorgpremie voor :P
Die pot wordt voor ongeveer de helft maar met premies gevuld, voor de rest met belastinggeld. Dat is natuurlijk precies wat hier ook gaat gebeuren met de "UWV-verzekering", dat wordt een verzekeringspool á la De Vereende, maar dan met een kunstmatig lage premie en dat geld moet ergens van aangezuiverd worden.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_213870798
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 15:55 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
GL-PvdA gaf vorige week al aan dat ze dit voorstel alleen steunen als dit wordt opgenomen wordt in het regeerakkoord, omdat vooral de PVV erg treuzelde. Zo niet, dan zouden ze stemmen voor uitstel.
Godsallemachtig, wordt dit de manier van oppositie voeren door Timmermans? Wat een ontstellend niveau.
Wait for the ricochet.
  dinsdag 11 juni 2024 @ 16:01:04 #84
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213870823
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 15:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Godsallemachtig, wordt dit de manier van oppositie voeren door Timmermans? Wat een ontstellend niveau.
Wat is er mis mee?
Antifa
  dinsdag 11 juni 2024 @ 16:02:54 #85
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213870841
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 15:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Of je stelt je ff ontzettend aan :D
pi_213870848
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 15:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het komt wel voor. Sterker: het is de standaard. En het gaat wel om de concurrentiepositie onderling en de concurrentiepositie tov werknemers.
Uurtarieven worden gebaseerd op allerlei factoren die weinig tot niets met arbeidsongeschiktheidsverzekeringen te maken hebben. Spreek eens met een ondernemer.

En, ik blijf het maar herhalen, deze wetgeving is bedoelt om 'schijnzekerheid' aan te pakken. Dat is de enige reden dat het bestaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 11-06-2024 16:18:06 ]
  Moderator dinsdag 11 juni 2024 @ 16:04:28 #87
5428 crew  miss_sly
pi_213870859
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 15:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dank! ^O^
Ze zijn dus niet "plotseling tegen".
Ze hebben voor stemming ook nog een stemverklaring gegeven. Dus deze move was niet onverwacht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213870863
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 15:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het gaat hier om hele groepen mensen die last hebben van het feit dat anderen onverantwoorde keuzes maken.
Als je dat niet wil, bijstand dus maar afschaffen.
  dinsdag 11 juni 2024 @ 16:05:27 #89
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213870866
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ze hebben voor stemming ook nog een stemverklaring gegeven. Dus deze move was niet onverwacht.
Helder. Dan probeert de VVD dus inderdaad te framen.
pi_213870870
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Of je stelt je ff ontzettend aan :D
Dat is nou de tweede keer dat-ie dat flikt, en dan niet over verkeersborden, maar over nationale veiligheidskwesties. Tegenstemmen om tegen te stemmen, niet omdat hij het er mee oneens is, vanuit een rare premisse dat als de coalitie het er niet over eens wordt, ze maar moet vallen. Dat is spelen met een land vanuit pure rancune.
Wait for the ricochet.
pi_213870889
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Leuke fantasie weer zeg, probeer eens in de echte wereld te leven zou ik zeggen. Uurtarieven worden gebaseerd op allerlei factoren die weinig tot niets met arbeidsongeschiktheidsverzekeringen te maken hebben. Spreek eens met een ondernemer.

En, ik blijf het maar herhalen, deze wetgeving is bedoelt om 'schijnzekerheid' aan te pakken. Dat is de enige reden dat het bestaat.
Allereerst ken jij dus niks van deze wet en jij kent geen fatsoenlijke ondernemers. Prima, ik wel. En daar houden we het maar bij, want als jij denkt dat verzekeringen niks te maken hebben met de uur prijs snap je echt niet waar je over praat en is het gewoon over.

En we hebben het over 6,5% van het inkomen met een maximum van 195 euro per maand, dat is gewoon zeer weinig en dus niet echt iets waar een echte ondernemer zich over op gaat winden.
  dinsdag 11 juni 2024 @ 16:08:11 #92
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213870890
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is nou de tweede keer dat-ie dat flikt, en dan niet over verkeersborden, maar over nationale veiligheidskwesties. Tegenstemmen om tegen te stemmen, niet omdat hij het er mee oneens is, vanuit een rare premisse dat als de coalitie het er niet over eens wordt, ze maar moet vallen. Dat is spelen met een land vanuit pure rancune.
Ik zit helemaal te beven van angst ja.
Antifa
pi_213870898
De één heeft meer met de verzorgingsstaat @Hanca, de ander denkt meer liberaal @moredakka. Voor beide van deze stromingen/ideologieën zijn, in mijn opinie, prima steekhoudende argumenten te bedenken.

Waar ik persoonlijk minder mee kan / mee op heb is een argumenten vrije aanvallende manier van discussiëren. Zou je daar alsjeblieft mee op willen houden @MoreDakka?
pi_213870911
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Allereerst ken jij dus niks van deze wet en jij kent geen fatsoenlijke ondernemers. Prima, ik wel. En daar houden we het maar bij, want als jij denkt dat verzekeringen niks te maken hebben met de uur prijs snap je echt niet waar je over praat en is het gewoon over.
Ik ken de wet prima, daarom ben ik ook tegen. Daarom weet ik ook waarom de wet bedacht is, een feit dat je maar blijft negeren. Een uurprijs wordt vooral door de markt bepaald, als je als ondernemer jezelf duurder maakt dan ben je onnodig dom bezig.

Verder is de rancune totaal misplaatst. Het is niet alsof zo'n verplichte verzekering jouw probleem met ondernemers in het algemeen oplost, die verzekering wordt ook gewoon door jouw belastingcenten gefinancierd.
pi_213870931
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:08 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik zit helemaal te beven van angst ja.
Nou ja, als je iets als Oekraïne of het op orde houden brengen van Defensie als spielerei ziet, dan mag dat natuurlijk.
Wait for the ricochet.
  dinsdag 11 juni 2024 @ 16:14:43 #96
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213870943
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:12 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, als je iets als Oekraïne of het op orde houden brengen van Defensie als spielerei ziet, dan mag dat natuurlijk.
Maar dat is hier totaal niet aan de orde :') Het is alsof er een koffievlek op de tafel achterblijft en je het huis als onbewoonbaar smerig gaat omschrijven.
Antifa
  dinsdag 11 juni 2024 @ 16:15:05 #97
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_213870946
Het wordt tijd dat niet alle ZZPers over een kam geschoren worden. Tijd om de schijnzelfstandigen aan te pakken, bijvoorbeeld middels een omzet ondergrens.

De groep die daarna overblijft is willens en wetens zelfstandig en heeft ook de financiële ruimte om zijn broek op te houden. Wat mij betreft mogen zij zelf weten hoe ze arbeidsongeschiktheid of pensioen regelen, maar kunnen ook nergens op terugvallen als ze het niet goed geregeld hebben. Dat kunnen we dan simpel regelen met een vinkje op het belastingformulier, waarmee ook alle controles op inbedding, gezagsverhouding enz. gestaakt kunnen worden. Als iemand wil ondernemen, inkomen genereert en geen vangnet nodig heeft dan moet de vorm niet uitmaken.
pi_213870975
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:15 schreef Coelho het volgende:
Wat mij betreft mogen zij zelf weten hoe ze arbeidsongeschiktheid of pensioen regelen, maar kunnen ook nergens op terugvallen als ze het niet goed geregeld hebben.
En de mensen die weggelachen worden door een verzekeraar, want erfelijke aandoening of een keer een depressie gehad, krijgen die dan weer een status aparte?
Wait for the ricochet.
  dinsdag 11 juni 2024 @ 16:21:57 #99
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_213870989
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:20 schreef nostra het volgende:

[..]
En de mensen die weggelachen worden door een verzekeraar, want erfelijke aandoening of een keer een depressie gehad, krijgen die dan weer een status aparte?
Dus omdat er uitzonderingen in de grote groep zitten, moeten we de grote groep maar verplichten om een verzekering af te sluiten? Dat is toch de omgekeerde wereld?

Dat zou je inderdaad kunnen ondervangen door een basis AOV mogelijk te maken, zoals ook de basis ziektekostenverzekering niemand mag weigeren. Maar niet verplicht maken dus!
pi_213870990
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:12 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik snap ook wel dat Timmermans niet weer hetzelfde wil als tijdens Rutte 1 en dat hij gewoon wil dat de PVV haar committeert. Oekraïne vind ik ook dermate belangrijk dat ik begrijp dat oppositie partijen willen dat het door heel de coalitie gedragen wordt. Derhalve zie ik dit ook wel als een manier om dit af te dwingen. Dat gezegd hebbende vind ik het nou niet echt een strategie die je overal voor in moet zetten, ik heb er weinig mee wanneer ze dit over de aankoop van enkele bootjes doen.

Ps. hoe zou jij als PvdA willen voorkomen dat jij degene bent die alle gaten dicht rent die de PVV laat vallen en hoe zou jij proberen om coalitie breed gedragen steun voor de hulp aan Oekraïne af te dwingen @nostra?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')