Ik heb het over hard aanpakken als ze zich in de JJI niet gedragen volgens de regels of agressief of gewelddadig gedrag vertonen.quote:Op maandag 10 juni 2024 14:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laat me niet lachen. Jij praat over hard aanpakken. Dat heeft niets te maken met pedagogische begeleiding, dat is puur gericht op afstraffen en ze buiten de maatschappij houden.
Waar zeg ik dat?quote:Op maandag 10 juni 2024 14:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar wil jij dus Nederlandse kinderen verplicht heen deporteren?
Ik vind het prima omdat criminele buitenlanders uit te zetten, maar niet alleen criminele Marokkanen. Want dat is discriminatie. Dan moet je het ook met criminele Italianen of Japanners doen.quote:Op maandag 10 juni 2024 14:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Mwa, ze hebben, meestal, een dubbele nationaliteit en meer feeling met het andere land. Je zet ze dus niet uit omdat het criminele moslims zijn, maar omdat het, bijvoorbeeld, criminele Marokkanen zijn.
Nou, je deporteert de ouders. Dus dan moeten de minderjarige NLse kinderen dus ook mee. Of (en dit vroeg ik al eerder) wil je weeshuizen op gaan richten?quote:
Dat doen we dan ook en dat kan ook makkelijker, omdat die OF Italiaan OF Nederlander zijn. Niet beiden.quote:Op maandag 10 juni 2024 15:00 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vind het prima omdat criminele buitenlanders uit te zetten, maar niet alleen criminele Marokkanen. Want dat is discriminatie. Dan moet je het ook met criminele Italianen of Japanners doen.
De keuze wb de kinderen ligt nog altijd bij de ouders. Ze hoeven niet weg. Als de ouders ze achterlaten, dan komen ze bij pleegzorg terecht. En dan heb jij het nog over 2 criminele ouders, je gebruikt meervoud. Meestal zijn niet beide ouders crimineel.quote:Op maandag 10 juni 2024 15:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, je deporteert de ouders. Dus dan moeten de minderjarige NLse kinderen dus ook mee. Of (en dit vroeg ik al eerder) wil je weeshuizen op gaan richten?
Nee. Het is nu dan ook wel klaar.quote:Op maandag 10 juni 2024 15:00 schreef Hanca het volgende:
Gaat dit gedoe over maatregelen die helemaal niet kunnen nog over de Europese verkiezingen?
quote:AfD wijst lijsttrekker Krah de deur en zoekt weer aansluiting in Brussel (nu.nl)
Hoewel de lijsttrekker van Alternative für Deutschland (AfD) voldoende stemmen heeft gehaald voor een zetel in het Europees Parlement, mag Maximilian Krah van zijn partijgenoten niet mee naar Brussel. Zo probeert de Duitse extreemrechtse partij weer aansluiting te vinden bij gelijkgezinde partijen.
AfD is bij de Europese verkiezingen de op een na grootste partij in Duitsland geworden. Dit betekent dat de partij vijftien afgevaardigden naar het Europees Parlement mag sturen. Kopstuk Krah zal daar niet bij zijn, want zijn collega-parlementsleden willen niet meer met hem in een fractie.
Krah ligt binnen en buiten de partij al langer onder vuur. Hij wordt ervan beschuldigd goede banden te onderhouden met China en Rusland. Een medewerker van hem is in april opgepakt op verdenking van spionage voor China.
Al tijdens de campagne zette zijn partij hem daarom op een zijspoor. Krah mocht bijvoorbeeld geen verkiezingsbijeenkomsten meer bijwonen. Maar het was op dat moment al te laat om hem van de kieslijst te halen.
'Niet alle SS'ers waren automatisch crimineel'
Ook partijen uit andere landen in de rechts-populistische fractie Identiteit en Democratie (ID) hadden genoeg van Krah. Nadat de Duitser tegen een Italiaanse krant had gezegd dat "niet alle SS'ers automatisch crimineel waren", zetten ze alle AfD'ers uit de fractie.
Door Krah nu uit te sluiten, hopen zijn partijgenoten weer te kunnen samenwerken met gelijkgezinde Europese partijen. ID, waar ook het Franse Rassemblement National van Marine Le Pen bij hoort, lijkt dan opnieuw de logische keuze.
Krah zelf gaat als verkozene naar het Europees Parlement, maar niet namens AfD. Hij noemt de beslissing van zijn partijgenoten "strategisch verkeerd en een verkeerd signaal".
Ah, wellicht ging de quote over mensen met een dubbele nationaliteit? Hoe dan ook, volgens mij kunnen mensen die met een Nederlander trouwen altijd hun oorspronkelijke nationaliteit behouden en ook de Nederlandse verkrijgen, ook een Italiaan. Maar ben niet 100% zeker. In elk geval vind ik niet dat je onderscheid moet maken tussen criminele Marokkanen of Italianen of Japanners of wat dan ook. Dat is ook helemaal niet nodig, want als je alle criminele buitenlanders uitzet, zijn daar toch veel meer Marokkanen dan Italianen of Japanners bij.quote:Op maandag 10 juni 2024 15:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat doen we dan ook en dat kan ook makkelijker, omdat die OF Italiaan OF Nederlander zijn. Niet beiden.
Dat is complexer.quote:Op maandag 10 juni 2024 15:37 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ah, wellicht ging de quote over mensen met een dubbele nationaliteit? Hoe dan ook, volgens mij kunnen mensen die met een Nederlander trouwen altijd hun oorspronkelijke nationaliteit behouden en ook de Nederlandse verkrijgen, ook een Italiaan. Maar ben niet 100% zeker. In elk geval vind ik niet dat je onderscheid moet maken tussen criminele Marokkanen of Italianen of Japanners of wat dan ook. Dat is ook helemaal niet nodig, want als je alle criminele buitenlanders uitzet, zijn daar toch veel meer Marokkanen dan Italianen of Japanners bij.
Ik lees op de site van de IND echter:quote:Op maandag 10 juni 2024 16:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is complexer.
Er is een mogelijkheid om de buitenlandse nationaliteit te behouden als je de Nederlandse aanneemt en dat is onder de optie regeling. De optie regeling vereist dat je 15 jaar onafgebroken in Nederland woonachtig bent en 3 jaar getrouwd bent met een Nederlands staatsburger.
Mijn vrouw, die via de optie regeling Nederlander is geworden, mag haar Britse paspoort houden naast haar Nederlandse, bij een reguliere naturalisatie mag dat niet tenzij je niet in staat bent de originele nationaliteit op te geven.
Ik maak daar dus uit op dat je, als je met een Nederlander trouwt/een partnerschap aangaat en daarna Nederlander wordt, géén afstand hoeft te doen van je nationaliteit. Daar staat niet bij dat je Nederlander dient te worden door optie. Naturalisatie mag zo te zien ook, na 3 jaar samenwonen én een huwelijk/partnerschap.quote:Soms mag u uw andere nationaliteit houden, volgens de Nederlandse wet. De IND vraagt u dan niet om afstand te doen van uw andere nationaliteit. U kunt er wel zelf voor kiezen om afstand te doen, als u dat wilt.
In de volgende situaties is afstand doen niet verplicht:
U bent op het moment dat u Nederlander wordt geregistreerd partner van of getrouwd met een Nederlander. Gaat u een geregistreerd partnerschap aan of trouwt u nadat u Nederlander werd? Dan moet u wel afstand doen.
Je moet dan even door die voorwaarden heen gaan, denk ik, ik zie dat er wat zaken zijn veranderd inmiddels want toen mijn vrouw Nederlander werd was het alleen toegestaan voor vrouwen om een dubbele nationaliteit te houden bijvoorbeeld.quote:Op maandag 10 juni 2024 16:23 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik lees op de site van de IND echter:
[..]
Ik maak daar dus uit op dat je, als je met een Nederlander trouwt/een partnerschap aangaat en daarna Nederlander wordt, géén afstand hoeft te doen van je nationaliteit. Daar staat niet bij dat je Nederlander dient te worden door optie. Naturalisatie mag zo te zien ook, na 3 jaar samenwonen én een huwelijk/partnerschap.
Bij deze link zie je ook dat het staat bij de uitzzonderingen van naturalisatie en afstand doen van eigen nationaliteit: https://ind.nl/nl/afstand(...)tand-doen-niet-hoeft
Als ik het zo zie, kan het bij naturalisatie nu wel. En alleen voor vrouwen?quote:Op maandag 10 juni 2024 16:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je moet dan even door die voorwaarden heen gaan, denk ik, ik zie dat er wat zaken zijn veranderd inmiddels want toen mijn vrouw Nederlander werd was het alleen toegestaan voor vrouwen om een dubbele nationaliteit te houden bijvoorbeeld.
Dat was het geval, ja. Ik snap wel waarom dat er uitgehaald is want wij verbaasden ons daar hogelijk over.quote:Op maandag 10 juni 2024 16:34 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Als ik het zo zie, kan het bij naturalisatie nu wel. En alleen voor vrouwen?dat klinkt als iets uit de jaren 50?!
Bizar. Maar dat was recentelijk dus nog het geval?quote:Op maandag 10 juni 2024 16:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was het geval, ja. Ik snap wel waarom dat er uitgehaald is want wij verbaasden ons daar hogelijk over.
Dat moet ook. Alleen bij de optie regeling hoeft dat niet maar daarvoor moet je 15 jaar in Nederland ingezetene zijn. Je moet inburgering met succes afronden waaronder ook een taal diploma valt vziw.quote:Op maandag 10 juni 2024 16:46 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Bizar. Maar dat was recentelijk dus nog het geval?
In elk geval lijkt het nu ook bij naturalisatie mogelijk om de dubbele nationaliteit te behouden, dus 15 jaar in Nederland wonen is volgens mij niet meer nodig.
Zou ook wel lang zijn, terwijl het eigenlijk logischer is om iemand in het begin van het huwelijk de dubbele nationaliteit te laten behouden, als een scheiding nog wat waarschijnlijker is
Ik denk dat je bij naturalisatie wel wat Nederlands moet leren en de cursus/toets moet doen
Blijft toch vrij wonderlijk dat ze het daar wel best vonden haar als lijsttrekker te hebben na die hotelbonnetjes.quote:Op maandag 10 juni 2024 16:48 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zie trouwens dat VOLT Belgie 0 zetels behaald heeft en dat daarmee het doek valt voor Sophie in 't Veld
Ik blijf het sowieso een raar verhaal vinden dat je als niet-burger kandidaat kan zijn voor een nationale politieke partij.quote:Op maandag 10 juni 2024 16:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Blijft toch vrij wonderlijk dat ze het daar wel best vonden haar als lijsttrekker te hebben na die hotelbonnetjes.
quote:Op maandag 10 juni 2024 16:48 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zie trouwens dat VOLT Belgie 0 zetels behaald heeft en dat daarmee het doek valt voor Sophie in 't Veld
Misschien wel als medewerker van dees ofgenequote:Op maandag 10 juni 2024 17:23 schreef Hexagon het volgende:
Het is inderdaad een typisch treurig einde van iemand die niet begreep dat je na je hoogtepunt moet stoppen.
Ik ben benieuwd of ze nog ergens anders bij VOLT opduikt.
Dat gaat nooit gebeuren. Na de Brexit en de ongenadige gevolgen is er geen EU land meer wat dat voorbeeld gaat volgen.quote:Op maandag 10 juni 2024 11:47 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat is wat anders. Ik had het over racisme, een woord dat tegenwoordig helaas te pas en te onpas gebruikt wordt bij groepen of mensen die minder migratie willen. En ik wil je over 20 jaar nog wel eens spreken. Want dan kan het zomaar zijn dat de Nexit en de gulden alweer een feit zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |