Prima maar dan wel voor alle jongeren, natuurlijk, want ook met een dubbele nationaliteit ben je Nederlander.quote:Op maandag 10 juni 2024 14:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb daar duidelijk antwoord op gegeven.
De vraag is wat te doen met minderjarige criminelen met een tweede nationaliteit.
Antwoord: Vastzetten op een tuchtschool tot de 23 jaar en heropvoeden. En dan mogen ze het weer proberen in de maatschappij.
U bedoelt de hogescholen van de criminaliteit?quote:Op maandag 10 juni 2024 14:36 schreef xpompompomx het volgende:
"Tuchtscholen", bestaat dat fenomeen anno 2024 nog?
Dat heet een Rijks Justitiële Jeugdinrichting, dacht ik, anno 2024quote:Op maandag 10 juni 2024 14:36 schreef xpompompomx het volgende:
"Tuchtscholen", bestaat dat fenomeen anno 2024 nog?
Of een JJI, sommige zijn privaat.quote:Op maandag 10 juni 2024 14:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat heet een Rijks Justitiële Jeugdinrichting, dacht ik, anno 2024
Daar kan ik wel achterstaan, ja. Crimineel ben je niet zomaar, daar moet je wel wat voor doen! Ik heb het dus niet over een winkeldiefstalletje of een keer ongeoorloofd vuurwerk afsteken, maar over zaken als doelbewust vandalisme en geweld tegen anderen. En ja, dat geldt ook voor Nederlandse jeugd zonder een andere nationaliteit.quote:Op maandag 10 juni 2024 14:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Prima maar dan wel voor alle jongeren, natuurlijk, want ook met een dubbele nationaliteit ben je Nederlander.
Ik ga alvast aandelen tuchtscholen kopen want dat word big business.
Die zijn me nog iets te mild. Straffen te kort. Met een half jaartje of zo, staan ze weer buiten.quote:
Te mild. Joequote:Op maandag 10 juni 2024 14:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Die zijn me nog iets te mild. Straffen te kort. Met een half jaartje of zo, staan ze weer buiten.
Dat wordt lastig als die kinderen alleen de NLse nationaliteit hebben. Dus ook weeshuizen oprichten naast tuchtscholen?quote:Op maandag 10 juni 2024 14:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze mogen gerust hun familie meenemen! Niemand die ze daar in tegenhoudt.
https://www.dji.nl/over-d(...)en/jeugdinrichtingenquote:Op maandag 10 juni 2024 14:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Te mild. Joe
Zorg eerst eens dat je de feiten op orde hebt man.
Lijkt me niet heel zwaar.quote:In alle justitiële jeugdinrichtingen wordt op dezelfde manier gewerkt. Dat geldt voor alle jongeren in alle jeugdinrichtingen. YOUTURN staat voor zelf doen. Derya leert stap voor stap hoe ze zelf haar leven kan veranderen. Bij elke stap is duidelijk wat er wordt verwacht. Ze staat er niet alleen voor. Derya krijgt begeleiding van de groepsleider, docenten en een aantal andere medewerkers. Ze werken samen met haar aan het maken van een nieuwe start.
Ja. Hard aanpakken. Laten we vooral die mensen nog verder afstompen.quote:Op maandag 10 juni 2024 14:47 schreef Gia het volgende:
[..]
https://www.dji.nl/over-d(...)en/jeugdinrichtingen
[..]
Lijkt me niet heel zwaar.
Tja, als je tegendraads bent, of gewelddadig, moeten ze je aanpakken.
Dat is vrijwel nooit. De meeste moslims met dubbele nationaliteit voorzien hun kroost ook van de andere nationaliteit, ook al wordt die door Nederland niet erkend. Het land van herkomst van de voorouders, erkent die wel.quote:Op maandag 10 juni 2024 14:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat wordt lastig als die kinderen alleen de NLse nationaliteit hebben. Dus ook weeshuizen oprichten naast tucht scholen?
Daarom ben ik voorstander van deze manier van straffen, maar voor echt criminele jongeren, tot de 23 en niet maar voor een jaartje, of 2.quote:Op maandag 10 juni 2024 14:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Hard aanpakken. Laten we vooral die mensen nog verder afstompen.
Juist bij kinderen is eigenlijk alles nog behandelbaar…
Dat kinderen volwassen misdaden plegen maakt ze nog niet volwassen. Het blijven kinderen. Daar moet je anders mee omgaan.quote:Op maandag 10 juni 2024 14:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarom ben ik voorstander van deze manier van straffen, maar voor echt criminele jongeren, tot de 23 en niet maar voor een jaartje, of 2.
Maar geef eens antwoord dan: de kinderen hebben volgens NL alleen de NLse nationaliteit. En de ouders ga jij deporteren.quote:Op maandag 10 juni 2024 14:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is vrijwel nooit. De meeste moslims met dubbele nationaliteit voorzien hun kroost ook van de andere nationaliteit, ook al wordt die door Nederland niet erkend. Het land van herkomst van de voorouders, erkent die wel.
Die krijgen ze toch ook! Tot hun 23ste, nog wel.quote:Op maandag 10 juni 2024 14:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kinderen volwassen misdaden plegen maakt ze nog niet volwassen. Het blijven kinderen. Daar moet je anders mee omgaan.
Dat ligt overigens ook vast in het internationaal recht. Ze hebben recht op een pedagogische benadering.
De ouders mogen hun kinderen meenemen naar het land van herkomst, waar de kinderen, volgens dat land, ook de nationaliteit van hebben. Tenzij jij van mening bent dat Marokkanen niet met hun kinderen mogen remigreren naar Marokko....quote:Op maandag 10 juni 2024 14:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar geef eens antwoord dan: de kinderen hebben volgens NL alleen de NLse nationaliteit. En de ouders ga jij deporteren.
Dus dan moeten die kinderen hier in een weeshuis, toch? Of misschien ook maar gewoon direct naar een tuchtschool. Je weet namelijk maar nooit...
Oh, het gaat alleen over Marokkanen. Ja. Het is me wel weer duidelijk.quote:Op maandag 10 juni 2024 14:53 schreef Gia het volgende:
[..]
De ouders mogen hun kinderen meenemen naar het land van herkomst, waar de kinderen, volgens dat land, ook de nationaliteit van hebben. Tenzij jij van mening bent dat Marokkanen niet met hun kinderen mogen remigreren naar Marokko....
Nee, dat is een voorbeeld. Ik heb al verschillende keren 'bij voorbeeld' erbij gezet. Blijf niet bezig. Geldt ook voor Syriers, Afghanen, Algerijnen, Turken en noem nog maar wat moslimstaten op.quote:Op maandag 10 juni 2024 14:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, het gaat alleen over Marokkanen. Ja. Het is me wel weer duidelijk.
De criminele Poolse jongeren mogen hier wel blijven?quote:Op maandag 10 juni 2024 14:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat is een voorbeeld. Geldt ook voor Syriers, Afghanen, Algerijnen, Turken en noem nog maar wat moslimstaten op.
Daar wil jij dus Nederlandse kinderen verplicht heen deporteren?quote:Op maandag 10 juni 2024 14:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat is een voorbeeld. Ik heb al verschillende keren 'bij voorbeeld' erbij gezet. Blijf niet bezig. Geldt ook voor Syriers, Afghanen, Algerijnen, Turken en noem nog maar wat moslimstaten op.
Laat me niet lachen. Jij praat over hard aanpakken. Dat heeft niets te maken met pedagogische begeleiding, dat is puur gericht op afstraffen en ze buiten de maatschappij houden.quote:Op maandag 10 juni 2024 14:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Die krijgen ze toch ook! Tot hun 23ste, nog wel.
Ah. Het gaat om de moslims. Helder.quote:Op maandag 10 juni 2024 14:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat is een voorbeeld. Ik heb al verschillende keren 'bij voorbeeld' erbij gezet. Blijf niet bezig. Geldt ook voor Syriers, Afghanen, Algerijnen, Turken en noem nog maar wat moslimstaten op.
En in Polen zie je dat het suk land dat na de Tweede Wereldoorlog van Duitsland naar Polen gegaan is minder conservatief is.quote:
Volgens mij hebben die niet de Nederlandse nationaliteit. En hebben ze die wel, dan hebben ze niet de Poolse.quote:Op maandag 10 juni 2024 14:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De criminele Poolse jongeren mogen hier wel blijven?
Ik heb het over hard aanpakken als ze zich in de JJI niet gedragen volgens de regels of agressief of gewelddadig gedrag vertonen.quote:Op maandag 10 juni 2024 14:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laat me niet lachen. Jij praat over hard aanpakken. Dat heeft niets te maken met pedagogische begeleiding, dat is puur gericht op afstraffen en ze buiten de maatschappij houden.
Waar zeg ik dat?quote:Op maandag 10 juni 2024 14:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar wil jij dus Nederlandse kinderen verplicht heen deporteren?
Ik vind het prima omdat criminele buitenlanders uit te zetten, maar niet alleen criminele Marokkanen. Want dat is discriminatie. Dan moet je het ook met criminele Italianen of Japanners doen.quote:Op maandag 10 juni 2024 14:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Mwa, ze hebben, meestal, een dubbele nationaliteit en meer feeling met het andere land. Je zet ze dus niet uit omdat het criminele moslims zijn, maar omdat het, bijvoorbeeld, criminele Marokkanen zijn.
Nou, je deporteert de ouders. Dus dan moeten de minderjarige NLse kinderen dus ook mee. Of (en dit vroeg ik al eerder) wil je weeshuizen op gaan richten?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |