Hoezo is het onze oorlog op 1800 km hier vandaan?quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:50 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Oekraïne. Wil je wachten tot Rusland hier is? Het is ook onze oorlog.
Daar doet een Kinzhal met nucleaire springkop zo'n 10 minuten over.quote:Op vrijdag 6 september 2024 15:08 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Hoezo is het onze oorlog op 1800 km hier vandaan?
De tijd dat we ons door kansloze Russische dreigementen lieten beïnvloeden is voorbij.quote:Op vrijdag 6 september 2024 15:43 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Daar doet een Kinzhal met nucleaire springkop zo'n 10 minuten over.
Als het je je oorlog maakt wel ja. Maar dat is een keuze.quote:Op vrijdag 6 september 2024 15:43 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Dat heeft onze leider gezegd.quote:Op vrijdag 6 september 2024 15:08 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
- Nederlanders, 1 september 1939.quote:Op vrijdag 6 september 2024 15:08 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
In de praktijk wordt er juist met verve gesneuveld. Als de mensen opdracht krijgen dan..quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:23 schreef Vasilevski het volgende:
De vraag gaat over de bereidheid om te sneuvelen ter verdediging van Nederland. Dus als Nederland wordt aangevallen. Al die andere dingen (Oekraïne, Israël, woke, immigranten) is meer wat mensen er zelf bijhalen.
Aangevallen door middel van tanks en infanterie moet je er zelf dan maar bij bedenken, want anders heb je het over platgebombardeerd worden in je rijtjeshuis, en dat heeft niet zoveel te maken met het begrip 'sneuvelen'.
Bommen zijn niet zo geïnteresseerd in de sneuvelbereidheid van de mensen waar ze op gedropt worden. Als er troepen binnenvallen heb je in ieder geval nog een keuze. Je kunt 'Ik geef me over!' in het Russisch en Chinees leren. Of je kunt je machinegeweer pakken en zorgen dat de Last Stand at Winterswijk de geschiedenisboeken in gaat later.![]()
Maar goed, daarom is dit een beetje een zinloze vraag. Omdat je mensen vraagt naar iets wat in hoge mate abstract en hypothetisch is. Iedereen is in principe tot heel veel bereid, alleen in de praktijk valt het vaak een beetje tegen. Wie 'ja' zegt denkt waarschijnlijk aan sterven ter bescherming van zijn eigen gezin en geliefden, aan een situatie waarin je eigenlijk geen keuze meer hebt. Niet aan de realiteit van proxy-oorlogsvoering anno nu.
Daarom worden er miljoenen ingezet als kanonnenvoer, als er een paar 1000 sneuvelen dan ligt daar niemand wakker van.quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:17 schreef Q.C.Passed het volgende:
Geen goed idee om mij een wapen te geven, grote kans dat ik dat ding omdraai en mezelf laat sneuvelen.
Ook een soort sneuvelbereidheid, maar dan niet de meest zinvolle 😝
Eh nee.quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:17 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
- Nederlanders, 1 september 1939.
Door de beroepssoldaten ja. En de laatste pak 'm beet 50 jaar is het nou ook niet zo geweest dat die bij bosjes neervielen. Nederlanders niet althans: https://www.lijstvangevallenen.nl/quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
In de praktijk wordt er juist met verve gesneuveld. Als de mensen opdracht krijgen dan..
Gaza is in oorlog met Israël en dan wil Israël geen vluchtelingen uit Gaza opnemen. Shocking!!quote:Op vrijdag 6 september 2024 13:41 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Ik lees het volgende:
[..]
In violation of International law.
Kortom, ze konden niet weg, blijft mn stelling strak overeind: Genocide. En uiteraard had ik t over de burgers, Hamas màg niet wegvluchten.. die is wel terecht, dat zijn de schurken nietwaar.
Bron: https://www.hrw.org/news/2024/04/01/no-exit-gaza
Nederland kon aan de situatie in Polen niet zoveel veranderen. Het was op dat moment inderdaad niet 'onze' oorlog. Ja op de middellange termijn wel, maar op dat moment was het eigenlijk ook al te laat.quote:
das knap voor een raket met een maximaal bereik van 500 kmquote:Op vrijdag 6 september 2024 15:43 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Naar welk front precies?quote:Op vrijdag 6 september 2024 08:46 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Oneens, de tijden zijn veranderd, zo ook de oorlogsvoering, zo ook t patriottisme.. welk patriottisme??
Als iemand ook maar een GLIMP van patriottisme laat zien in NL, wat is de standaard reactie? Nazi, extremist, radicaal, extreemrechtse sympathien, enz.
En het dan raar vinden, dat de bereidheid laag iswe zijn totaal ontwapend en gefeminiseerd.
Het is mij duidelijk geworden in de loop der jaren, dat als je ergens om geeft -bijv om Nederland, iets abstracts i.t.t bijv je familie, die is concreet- dat je dan een uitdaging hebt
Geef je teveel om NL? Of om iets anders abstracts zoals religie?
Dan zal je chronisch teleurgesteld raken. Hetgeen waar je om geeft, wordt de molensteen om je nek waar je mee ten onder gaat. Think about it..
Ik kan t hier volplempen met zaken, die we allemaal graag opgelost zouden zien HIER, ik denk dat rechtsextremisten lijden aan precies deze chronisch teleurstelling: Ze hebben geen haat, maar een overdreven liefde voor NL (een NL dat in hun hoofd zit, een NL waarin we elkaar kunnen vertrouwen).. en dat gaat helaas niet meer gebeuren, niet meer terugkomen.
Kortom, chronische teleurstelling. En dan zie ik al de ruk-reacties op die user "Telefoon" die zoiets zegt als: "barst maar, ik wil hiér dat tuig aanpakken.." dat is precies wat ik bedoel. Blijkbaar is deze teleurstelling moeilijk te bevatten voor veel users: het vraagt meer begrip dan Fokkers kunnen leveren![]()
Je hebt maar 1 leven te geven, geef je die voor je directe familie, geliefden, of aan iets abstracts?
Jouw reactie is zwart-wit, zonder begrip, en toch verwacht je dat wel van een ander, zo niet: dan verlaat je je vaderland maar!!
Het soort zwart-wit denken, dat tot het probleem heeft geleidt. Jij bent er bij deze onderdeel van. Als je dit niet begrijpt, dan zeg jk: Go for it kanonnenvoer, ga lekker naar het front om je voor banken/multinationals/orthodoxe religieuzen jezelf de t*#^¤ in laten schieten.
Succes!!
Typisch dat je Israël-Palestina er weer bij moet slepen, een conflict dat je enkel bezighoudt omdat de Palestijnen nu eenmaal 'broeders en zusters' zijn. Darfur? Minder interesse voor. En onvoorwaardelijke steun... Hilarisch, dat zien we bij de religieuze fanaten inderdaad totaal nooit, zulk gedrag. Alles is standaard de schuld van het Westen, de VS, Israël, atheïsme, kruisvaarders, liberalisme en wat dies meer zij.quote:Op vrijdag 6 september 2024 09:18 schreef Chadi het volgende:
[..]
Heb je wat op?
Als je het niet laf vindt dat Nederland helpt bij het onderdrukken van andere volkeren dan heb je een andere definitie dan ik. Wat deden wij in die werelddelen? Wat doet onze politiek. Het is laf om onvoorwaardelijk achter een genocidaal land te staan en de weerloze bevolking niet te beschermen. Dat is niet eervol, dat is laf.
Laffer dan dit voorbeeld bestaat niet. Voor dat land ga ik nooit in het leger. NOOIT!
Ik heb tijdens COVID in woord en daad laten zien waar mijn liefde zit voor de mensen in dit land. Waar de meeste mensen keihard weg liepen, liep ik ( samen met mijn collega's in de zorg) naar binnen om mensen te helpen. Waar waren de mensen die toen bereid waren om hun leven op te offeren zodat patiënten met COVID niet alleen zouden sterven? Zelfs familie kwam niet bij een hoop stervenden. Niet omdat het niet mocht maar omdat er niemand was die bereid was dat risico met zijn leven te nemen. Opeens waren het allemaal risico groepen.
Daar zag je juist dat het vooral mensen met een hoofddoek ware die deze mensen de laatste eer bewezen. De persoon met dat hoofddoekje was het laatste wat de meeste van deze mensen hebben gezien en wiens hand ze hebben vast gehouden voor ze hun laatste adem uitbliezen.
Ja.quote:Op vrijdag 6 september 2024 10:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
En helden bombarderen vanuit een vliegtuig een heel dorp plat. Of zijn dat ook net zulke laffe honden?
Je bedoelt voor een aanvallend land als Duitsland destijds? Nee.quote:Op vrijdag 6 september 2024 10:14 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ga eerst maar het boek lezen of de film zien "Im Westen Nicht Neues", en dan de vraag voorleggen of je wilt sneuvelen voor je vaderland..
Onze oudjes? Je komt uit België man. Blijf aan die kant buitenlander.quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Typisch dat je Israël-Palestina er weer bij moet slepen, een conflict dat je enkel bezighoudt omdat de Palestijnen nu eenmaal 'broeders en zusters' zijn. Darfur? Minder interesse voor. En onvoorwaardelijke steun... Hilarisch, dat zien we bij de religieuze fanaten inderdaad totaal nooit, zulk gedrag. Alles is standaard de schuld van het Westen, de VS, Israël, atheïsme, kruisvaarders, liberalisme en wat dies meer zij.
En natuurlijk nog even framen dat onze oudjes niemand anders meer om hen heen hadden als de nobele moslims. Vooral mensen met een hoofddoek. Tuurlijk, chadi, tuurlijk. Hou jezelf voor de gek. Mensen van ALLERLEI pluimage hebben zich als helden ingezet in die periode: katholieken, joden, protestanten, moslims én, voor het overgrote deel, mensen die helemaal niet religieus zijn. Want geloof het of niet: ook niet-gelovigen hebben een moraal en kunnen tot naastenliefde worden bewogen... echt waar.
Overigens, waar zijn die overleden COVID-oudjes nu? Gehenna?
Echt, kotsmisselijk word ik van dat religieus gedram. Ben je moslim? Fijn. Geniet ervan. Voor hele volksstammen speelt dat niet, en nee, dat maakt ze niet direct heel slechte, laffe en/of onbarmhartige personen.
Misschien een leuke oefening: bekijk zaken eens voorbij die reli-lens. Scheelt een hoop selectieve verontwaardiging en bullsh*t frames.
Voor de 56.000e keer.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Onze oudjes? Je komt uit België man. Blijf aan die kant buitenlander.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |