abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213827703
Aangezien we het over de Bradley (of CV90 whatever) hadden in het vorige topic (en NOEKS), hier een Bradley vs een BTR in close combat.
  vrijdag 7 juni 2024 @ 20:51:49 #3
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_213827712
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 20:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ongelofelijk hoe simpel jij kan zijn, je associeert echt alles bij elkaar. Wat is nou precies je punt?
Ik vertel je al 2 jaar en 3 maanden wat mijn punt over je posts is. Als je dat na al die tijd nog steeds niet doorhebt, adviseer ik je om die spiegel weg te halen voordat je iemand simpel noemt :') .
pi_213827776
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 20:42 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Niemand wil ongedierte in zijn of haar voortuin, dus de Russen hebben daar niets te zoeken. Eens gaat dat continu op proberen te rekken van hun invloedssfeer tot een demonstratief Amerikaans kernbommetje leiden.
Probeer het nu nog eens maar dan niet met het denkniveau van een kleuter. De VS mag toch ook gewoon troepen in Roemenië stationeren? Waarom mag Rusland dan niet met marineschepen naar Havana. Waarom mag alleen de VS zoiets als de Monroe doctrine? De VS heeft zeker geen invloedsferen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 7 juni 2024 @ 20:57:33 #5
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_213827797
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 20:41 schreef bleiblei het volgende:
Overigens, als ze die bom gooien, is dat niet op Nederland maar ergens in Oekraïne. En dan is het conflict ook in 48uur voorbij. In het nadeel van Rusland.
Het conflict is in een paar uur beslist, of enkele weken, 2 dagen is conventioneel niet mogelijk. Dat dachten de Russen ook en dat viel toch vies tegen, daarom moeten we zelf ook niet aan wensdenken gaan doen met materieel dat nog maar, hooguit, half klaarstaat.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_213827924
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 20:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Probeer het nu nog eens maar dan niet met het denkniveau van een kleuter. De VS mag toch ook gewoon troepen in Roemenië stationeren? Waarom mag Rusland dan niet met marineschepen naar Havana. Waarom mag alleen de VS zoiets als de Monroe doctrine? De VS heeft zeker geen invloedsferen?
Het is pure escalatie wanneer buitenstaanders als Cuba door de Russen in het conflict betrokken worden. Benieuwd wanneer het eerste bommetje op Havana valt.
pi_213827970
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 21:07 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Het is pure escalatie wanneer buitenstaanders als Cuba door de Russen in het conflict betrokken worden. Benieuwd wanneer het eerste bommetje op Havana valt.
Geef eens gewoon antwoord op mijn vragen.
pi_213827997
Voor de mensen die nog steeds menen dat de economie zo goed gaat in Rusland.

https://www.businessinsid(...)arbeidsmarkt-oorlog/
pi_213828107
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 21:15 schreef dudewhereismycar het volgende:
Voor de mensen die nog steeds menen dat de economie zo goed gaat in Rusland.

https://www.businessinsid(...)arbeidsmarkt-oorlog/
Dat is voor een land beter dan andersom. Burgers hebben het werk voor her uitkiezen.

Niet dat dit eeuwig is vol te houden maar toch.
  vrijdag 7 juni 2024 @ 21:25:50 #10
36431 bleiblei
pi_213828113
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 21:12 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Geef eens gewoon antwoord op mijn vragen.
pi_213828153
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 21:25 schreef bleiblei het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Nog maar een keer dan: De VS mag toch ook gewoon troepen in Roemenië stationeren? Waarom mag Rusland dan niet met marineschepen naar Havana. Waarom mag alleen de VS zoiets als de Monroe doctrine? De VS heeft zeker geen invloedsferen?
pi_213828295
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 21:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nog maar een keer dan: De VS mag toch ook gewoon troepen in Roemenië stationeren? Waarom mag Rusland dan niet met marineschepen naar Havana. Waarom mag alleen de VS zoiets als de Monroe doctrine? De VS heeft zeker geen invloedsferen?
Dat noemen ze rules based order. :')
pi_213828313
quote:

[..]
Verschil is dat vele landen een VS-basis verwelkomen/aanvragen, zodat ze wat meer beschermd zijn tegen hun dictatoriale buren. Als een land de Amerikanen weg willen hebben, kunnen ze dat gewoon eisen.

Gek genoeg zijn er een stuk minder aanvragen voor Russische basissen over de wereld.
  vrijdag 7 juni 2024 @ 22:50:54 #14
36431 bleiblei
pi_213829210
quote:

[..]
Van mij mogen de Russen elke dag submarine op Cuba zetten. Vraag is waarom je elke keer elke vraag op deze manier countert. Ik heb bijzonder weinig mensen bijzonder fel zien agiteren over het feit dat ze die dingen er heen sturen. Alleen de vraag of de US nu die aftandse meuk gaat nuken. Wat een opmerking met een verrekte grote knipoog was, na alle loze dreigementen vanuit dat vreemde land in het Oosten.

Dus...

Oh, en alle andere reacties, zijn reacties op jouw geneuzel. Niet op het feit dat er blijkbaar wat schroot richting Cuba is gestuurd. Want heb niet de indruk dat daar veel mensen echt wakker van ligt.
Behalve misschien Ome Rob(ert).
pi_213829521
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 22:50 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Alleen de vraag of de US nu die aftandse meuk gaat nuken. Wat een opmerking met een verrekte grote knipoog was, na alle loze dreigementen vanuit dat vreemde land in het Oosten.

[..]
Dat de intellectuele capaciteiten niet aanwezig zijn om dat te begrijpen is in mijn optiek eerlijk gezegd veelzeggend...
pi_213829665
quote:

[..]
Roemenië = democratie

Cuba = moordzuchtige dictatuur
  Moderator vrijdag 7 juni 2024 @ 23:21:37 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213829731
lekker belangrijk dat ze schepen naar Cuba sturen :')

hopelijk brengen ze wat te eten mee voor die gasten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213829808
quote:
88s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 23:21 schreef sp3c het volgende:
lekker belangrijk dat ze schepen naar Cuba sturen :')

hopelijk brengen ze wat te eten mee voor die gasten
Volgens mij zijn de Cubanen beter gevoed dan het Russische volk vandaag de dag.
  Moderator vrijdag 7 juni 2024 @ 23:33:51 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213829870
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 23:27 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Volgens mij zijn de Cubanen beter gevoed dan het Russische volk vandaag de dag.
hopelijk nemen ze wat te eten mee van die gasten

lekker belangrijk verder joh, ze gaan niet met 4 schepen Miami aanvallen ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213829884
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 21:24 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat is voor een land beter dan andersom. Burgers hebben het werk voor her uitkiezen.

Niet dat dit eeuwig is vol te houden maar toch.
Nee, dit werkt inflatie in de hand. Waarom denk je dat rusland een basisrente heeft van 16%
Als de roebel instort, dan heeft -import land- rusland een gigantisch probleem. Ze moeten alles inkopen, van vliegtuigwielen tot CNC machines. Oh en die fucking eieren lol.

Inflatie is de absolute dood van rusland. Voor de liefhebbers, zie hier de prijzen in een supermarkt in rusland. Modaal is 75.000 roebel, pensioen is 22.000 roebel. Alles delen door 100 om te converteren naar euro's.
pi_213829945
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 23:35 schreef oheng het volgende:

[..]
Nee, dit werkt inflatie in de hand. Waarom denk je dat rusland een basisrente heeft van 16%
Als de roebel instort, dan heeft -import land- rusland een gigantisch probleem. Ze moeten alles inkopen, van vliegtuigwielen tot CNC machines. Oh en die fucking eieren lol.

Inflatie is de absolute dood van rusland. Voor de liefhebbers, zie hier de prijzen in een supermarkt in rusland. Modaal is 75.000 roebel, pensioen is 22.000 roebel. Alles delen door 100 om te converteren naar euro's.
Ik weet wat inflatie is.

Maar het is beter dan dat je een werkeloosheid hebt van 20% ofzo. Dan hebben je burgers niks te doen en heb je een probleem. En de officiële inflatiecijfers vallen nog wel mee, is in het westen veel hoger geweest.

Ik zeg niet dat dit een ideale situatie is in Rusland maar economisch gaat het beter dan verwacht. Die vrouw van de centrale bank wordt niet voor niks de hemel in geprezen in de westerse media.
  vrijdag 7 juni 2024 @ 23:58:48 #22
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213830095
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 23:35 schreef oheng het volgende:

[..]

omdat de ruble een klote munt is, die wil nienand hebben langer dan twee uur en ruilen hem om naar Dollar of Euro

De Ruble gaat kapot aan de corruptie , voor een stabiele munt heb je ene hele goede Centrale Bank nodig met zelfdiscipline

Zeker met meerdere landen is het extreem moeilijk , daarom heeft de BRICS ook totaal geen enkele kans, stelletje oplichters bij elkaar
Niet een van die landen heeft een succesvolle munt , op China na dan
quote:
Wat houdt BRICS-landen in?
Hoe de BRICS met nieuwe uitbreiding steeds meer tegenwicht ...
BRICS is de afkorting van de vijf landen die sinds 15 jaar economisch samenwerken: Brazilië, Rusland, India, China en Zuid-Afrika (South Africa).2 jan 2024
quote:
De Russische centrale bank heeft besloten de beleidsrente op 16,00 procent te handhaven. Dit maakte de Russische beleidsmakers vrijdag bekend.
De bank voegde toe dat nieuwe renteverhogingen in de toekomst wellicht nodig zijn.11 uur geleden
-O- 8)7 8)7 8)7 :W

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 08-06-2024 00:04:38 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213830210
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 23:42 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ik weet wat inflatie is.

Maar het is beter dan dat je een werkeloosheid hebt van 20% ofzo. Dan hebben je burgers niks te doen en heb je een probleem. En de officiële inflatiecijfers vallen nog wel mee, is in het westen veel hoger geweest.
Daar ga je de fout in. Er is een reden waarom ik hierboven de prijzen van een supermarkt keten, inclusief modaal inkomen post. Zelfs in de comment secties van de RIA links die ik aan de lopende band post worden de officiele inflatie cijfers met hoongelach ontvangen. Het heeft niks meer met de werkelijkheid te maken. "Vranyo".

quote:
Ik zeg niet dat dit een ideale situatie is in Rusland maar economisch gaat het beter dan verwacht. Die vrouw van de centrale bank wordt niet voor niks de hemel in geprezen in de westerse media.
Volgens wie gaat het beter dan verwacht? En het heeft weinig met de centrale bank te maken, maar alles met de enorme reserve die ze hadden opgebouwd. En de belangrijkste factor: tijd.
Ook de mensen hier vergeten continue dat deze oorlog maar 2+ jaar aan de gang is. Dat is niet genoeg om de economische schade te voelen.

De macro economische factoren zijn openbaar voor iedereen. Kijk naar de details van de export. Kijk naar de basisrente. Kijk naar het budget. Kijk naar het "national wealth fund". Kijk naar de prijzen van product x. Kijk naar de maatregelen die het kremlin neemt iedere dag. Kijk naar het verbergen van financiele cijfers. Met alle nationaliseringen en anti-kapitaal maatregelen is rusland terug aan het hollen richting 1991.

De arbeidsmarkt is maar 1 indicator. Alles staat op rood.
Nabiullina heeft de mazzel gehad dat ze een economie mocht besturen met een enorm handelsoverschot. Het is geen wonder dat ze probeerde ontslag te nemen toen de oorlog uitbrak. Zij wist dat zij de zondebok zal zijn als de economie vroeg of laat instort.

Nabiullina: the key rate may increase in July due to inflation

Het is heel simpel: als de inflatiecijfers meevallen, waarom is de basisrente 16% en stijgende???
  zaterdag 8 juni 2024 @ 00:22:45 #24
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213830214
https://www.telegraaf.nl/(...)l-sinds-start-oorlog

quote:
Aangepast: 1 min geleden2 min geledenin BUITENLAND

Na de Russische opmars van de afgelopen maanden lijkt Oekraïne met hulp van nieuw aangeleverde westerse wapens een krachtig tegenoffensief te zijn begonnen. Volg hier de laatste ontwikkelingen in de Oekraïne-oorlog.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213830243
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 23:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
omdat de ruble een klote munt is, die wil nienand hebben langer dan twee uur en ruilen hem om naar Dollar of Euro

De Ruble gaat kapot aan de corruptie , voor een stabiele munt heb je ene hele goede Centrale Bank nodig met zelfdiscipline

Zeker met meerdere landen is het extreem moeilijk , daarom heeft de BRICS ook totaal geen enkele kans, stelletje oplichters bij elkaar
Niet een van die landen heeft een succesvolle munt , op China na dan
[..]
[..]
-O- 8)7 8)7 8)7 :W
De BRICS is lachwekkend. De VN in het klein, maar dan alleen met shithole countries. India+China??? Iran +UAE??? :')

Iedereen die ooit een club of vereniging is gestart met letterlijk 0,0 toelatingseisen weet waar dit toe leidt.

Oh en Nabiulinna heeft al aangekondigd dat in juli de basisrente toch nog verhoogd gaat worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')