Ja assembleren misschien. Maar er is meer dan dat.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 16:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoeft niet. Het lijkt me vooral een kwestie van assemblage. Regel dat en je bent er. Als het op gang is kunnen er wel een aantal per week van de band rollen.
Wat wel een probleem kan zijn is dat we na decennia rechtse regeringen geen vet meer op de botten hebben (want inefficiënt en verspilling etc.) en elke tegenslag dus tot vertraging kan leiden. De mindset van alles moet just-in-time en lean en hyperefficient en zo is er de afgelopen decennia bij meerdere generaties ingerost. Dat is in de huidige situatie wel een nadeel. Maar daar kozen we zelf voor.
Rheinmetall defence Ede?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:50 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Gaat toch wel minimaal 5 jaar duren voordat ze allemaal geleverd zijn?
Verder wel goed nieuws. Wie en waar gaat ze maken in Nederland?
Het gaat toch vooral om de assemblage? Als ze over elk onderdeeltje moeten gaan discussiëren welke fabriek in welk land het mag leveren gaat het wel duren. Dat is zeker.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 16:29 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja assembleren misschien. Maar er is meer dan dat.
Maar die 180 stuks die geassembleerd moeten worden moeten toch ergens vandaan komen. Als ze er daar 1 per week kunnen afleveren dan kunnen wij wel als een malle assembleren maar doe je er alsnog maar 1 per week.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 16:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het gaat toch vooral om de assemblage? Als ze over elk onderdeeltje moeten gaan discussiëren welke fabriek in welk land het mag leveren gaat het wel duren. Dat is zeker.
Dat klopt. Dat is een nadeel van JIT en lean en zo. Het is relatief eenvoudig te verstoren. Dat zag je een paar jaar terug met covid.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 16:44 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar die 180 stuks die geassembleerd moeten worden moeten toch ergens vandaan komen. Als ze er daar 1 per week kunnen afleveren dan kunnen wij wel als een malle assembleren maar doe je er alsnog maar 1 per week.
Hoop dat voor Nederland zelf de verdubbelaar erop kan. Kan de lichte brigade weer gewoon pantserinfanterie wordenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vraag me af waar de assemblage plaats gaat vinden. Nedcar schijnt capaciteit te gaan hebben, maar of die in te richten is voor zoiets is de vraag.
Ach, dit gaat om vrij simpele gepanzerde voertuigen, dat moet vrij gemakkelijk geregeld kunnen worden.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 16:44 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar die 180 stuks die geassembleerd moeten worden moeten toch ergens vandaan komen. Als ze er daar 1 per week kunnen afleveren dan kunnen wij wel als een malle assembleren maar doe je er alsnog maar 1 per week.
Ik zou de CV90 nou niet bepaald simpel noemen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ach, dit gaat om vrij simpele gepanzerde voertuigen, dat moet vrij gemakkelijk geregeld kunnen worden.
Zijn laatste zin: 'Als deze escalatie doorgaat, dan kom je in de situatie dat je tot verbijstering tot de conclusie komt dat het wel gebeurt.'quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:16 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Rob de Wijk is weer paniek aan het zaaien.
Ja dat zijn wel de vragen die je jezelf moet stellenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zijn laatste zin: 'Als deze escalatie doorgaat, dan kom je in de situatie dat je tot verbijstering tot de conclusie komt dat het wel gebeurt.'
Dus... Moeten jullie ook niet huilen als het wel zou gebeuren. Ik ben wel benieuwd naar hoe dit topic gaat reageren als het echt zo ver komt.
Poetin is zelf een stuk genuanceerder dan Rob de Wijk.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zijn laatste zin: 'Als deze escalatie doorgaat, dan kom je in de situatie dat je tot verbijstering tot de conclusie komt dat het wel gebeurt.'
Dus... Moeten jullie ook niet huilen als het wel zou gebeuren. Ik ben wel benieuwd naar hoe dit topic gaat reageren als het echt zo ver komt.
Hier, linkje voor je.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar alles wat putin zegt is meestal het omgekeerdequote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:31 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Poetin is zelf een stuk genuanceerder dan Rob de Wijk.
[ x ]
Ik ga ervanuit dat de oorlog escaleert tot buiten Ukraine. Is al zo eigenlijk, in hybride vorm.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Toch 'gewoon' een Zweedse Bradley? Volgens mij niet vrij simpel...quote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ach, dit gaat om vrij simpele gepanzerde voertuigen, dat moet vrij gemakkelijk geregeld kunnen worden.
Dat is ook wel weer zo.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:41 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Maar alles wat putin zegt is meestal het omgekeerde
Ik heb geen idee, maar, bijvoorbeeld, een demonstratief gebruik van een kernwapen lijkt me zeker een mogelijk scenario. Benieuwd naar jullie gezichtjes. Ik weet het niet hoor, we zien het vanzelf. Of niet, natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ga ervanuit dat de oorlog escaleert tot buiten Ukraine.
Mijn gezicht is altijd stoïcijns als het over wereldpolitiek gaat.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, maar, bijvoorbeeld, een demonstratief gebruik van een kernwapen lijkt me zeker een mogelijk scenario. Benieuwd naar jullie gezichtjes. Ik weet het niet hoor, we zien het vanzelf. Of niet, natuurlijk.
Putin gaat dat echt niet doen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, maar, bijvoorbeeld, een demonstratief gebruik van een kernwapen lijkt me zeker een mogelijk scenario. Benieuwd naar jullie gezichtjes. Ik weet het niet hoor, we zien het vanzelf. Of niet, natuurlijk.
Budanov's gezicht ookquote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mijn gezicht is altijd stoïcijns als het over wereldpolitiek gaat.
Laat maar komen dan. Er is genoeg gedreigdquote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Van Halteren is bezig met de upgrades van de cv90. Die kan het wel eens zijn. De VDL groep (neem aan dus Nedcar) wordt genoemd voor de drones in de brief. Thales voor opschaling van de radar productie. Defenture kan ook nog, maar die produceren geen rupsvoertuigen tot dusverre.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vraag me af waar de assemblage plaats gaat vinden. Nedcar schijnt capaciteit te gaan hebben, maar of die in te richten is voor zoiets is de vraag.
Ik ook, behalve tijdens het begin van de oorlog.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mijn gezicht is altijd stoïcijns als het over wereldpolitiek gaat.
Mijn laatste zin was geen discussiepunt. Zoals ik zei: we zien het wel, of niet.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Putin gaat dat echt niet doen.
De Amerikanen (zowel Biden als Blinken) hebben in het begin van de oorlog diverse malen zeer duidelijk gemaakt dat het gebruik van een nuke, op wat voor manier dan ook, zal leiden tot een Amerikaans ingrijpen, waarbij zij met conventionele wapens alle Ruzzische strijdkrachten ín Oekraïne zullen vernietigen.
Daarnaast heeft Putin altijd gezegd (ondanks het wekelijkse dreigement van Medvedev en zo) dat zij nukes alleen zullen inzetten als Ruzland zelf existentieel bedreigd wordt.
Al is Putin's woord weinig waard natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |