abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213823125
Voor mensen met telegram...

https://t.me/VARVARGROUP/239

Russische shelling van Vovchansk... voor mensen die het niet hebben. Deze stad was voor het kharkiv offensief gek genoeg totaal intact. Ziet er nu uit als Bakhmut niets is meer heel. 20.000 inwoners voor de oorlog. Tyfus Russen.
pi_213823142
twitter

Rob de Wijk is weer paniek aan het zaaien.
  vrijdag 7 juni 2024 @ 14:30:27 #228
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_213823282
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 14:15 schreef skysherrif het volgende:

Russische shelling van Vovchansk... voor mensen die het niet hebben. Deze stad was voor het kharkiv offensief gek genoeg totaal intact. Ziet er nu uit als Bakhmut niets is meer heel. 20.000 inwoners voor de oorlog. Tyfus Russen.
Dat is niet zo aangezien Oekraïne als Rusland hebben de stad gewoon verlaten bij eerdere terreinwisselingen. Ik dacht eigenlijk dat dat deze keer ook zou gaan gebeuren en Oekraïne eerder bij Pechenihi een verdedigingslinie zou aanhouden, Vovchansk is niet bepaald een goed verdedigbare positie.
Wel pech voor de bewoners van de stad.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_213823314
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 14:16 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]

Waarom zou Poetin kernwapens inzetten?
Naar zijn zeggen gaat het allemaal prima, deze militaire operatie.
Laat staan het voortbestaan van Rusland als land.
pi_213823444
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 14:30 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is niet zo aangezien Oekraïne als Rusland hebben de stad gewoon verlaten bij eerdere terreinwisselingen. Ik dacht eigenlijk dat dat deze keer ook zou gaan gebeuren en Oekraïne eerder bij Pechenihi een verdedigingslinie zou aanhouden, Vovchansk is niet bepaald een goed verdedigbare positie.
Wel pech voor de bewoners van de stad.
De stad is toch best goed verdedigbaar met een best groot aatnal hoge gebouwen en een brug?
pi_213823513
quote:
[ x ]

Wordt die man nooit moe van zichzelf? :')
pi_213823517
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 14:15 schreef skysherrif het volgende:

Akhmat... :')

Ik heb even de laatste paar video's in dat kanaal bekeken: willekeurige beschietingen van Vovchansk zonder doel in zicht, een stilstaande, lege personenauto wordt opgeblazen, en een compilatie video waarin ze met 5 drones keer op keer een loopgraaf weten te missen. Oh en een g##tenneuker die staat te zingen midden in een veld.

Precies wat ik al verwachtte. Sowieso zijn er erg weinig russische video's en degenen die er verschijnen zijn vaag, nutteloos en/of zwaar ge-edit.

Oekrainsche video's zijn vandaag dan weer extreem NSFL. Zelfmoorden en creperende russen.
pi_213823534
twitter
pi_213823556
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 14:43 schreef skysherrif het volgende:

[..]
De stad is toch best goed verdedigbaar met een best groot aatnal hoge gebouwen en een brug?
Oekraine doet vrijwel alles met drones. Ik denk dat het aantal infanteristen extreem laag is in Vovchansk.
Je gaat dan ook niet troepen concentreren met alle russische artillerie en FAB's.
  vrijdag 7 juni 2024 @ 14:54:31 #235
56749 BlaZ
pi_213823559
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 14:43 schreef skysherrif het volgende:

[..]
De stad zelf natuurlijk wel, er liggen een aantal gevaren op de loer.

1) beperkt aantal toegangswegen. waarvan de belangrijkste via Prikolotne (12km van de Russische grens).
2) ten oosten van de stad is er zo'n 70km waar de rivier kan worden overgestoken.
3) ten westen van de stad ligt de Severski Donetsk rivier

Ik denk dat het beter was geweest om wat terrein op te geven en juist de Russen hier in een slechtere positie te manoeuvreren.
Van de andere kant is het natuurlijk ook te begrijpen dat men niet meer terrein wil opgeven om zo alsnog een stukje initiatief te bewaren.
pi_213823804
Interessant:

putin: inkomensbelasting voor IT bedrijven wordt 5%
Het is een mysterie waar al het IT personeel gebleven is. :')

putin: we moeten personeel beginnen te trainen om zelfvoorzienend te worden in alle industriëen.
Spreid je kansen.

Minister van Arbeid: Een 6 daagse werkweek is niet nodig hoor.
Even het volk warm maken voor de 6 daagse werkweek.

Guerilla marketing in Oekraine gaat next level, "Uw advertentie had hier kunnen staan"
Misschien iets voor Fok?

[ Bericht 12% gewijzigd door oheng op 07-06-2024 15:22:11 ]
pi_213823810
quote:
[ x ]

Een beetje een open deur. Dat is nu eenmaal het risico. Maar ja, doen we niets dan blijft hij doorgaan met nucleaire chantage. Want waarom zou hij er dan mee stoppen?
pi_213823820
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 15:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
Een beetje een open deur. Dat is nu eenmaal het risico. Maar ja, doen we niets dan blijft hij doorgaan met nucleaire chantage. Want waarom zou hij er dan mee stoppen?
Helemaal mee eens. Ik weet ook niet hoe we Rob de Wijk kunnen stoppen. ;(
pi_213823843
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 14:52 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
180 nieuwe cv90s die we gaan bouwen voor oekraine? :o
pi_213823890
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 15:20 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ollongren is goed bezig. Ik vraag me af of ze ook dit anti-drone systeem krijgen.

pi_213823985
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 15:20 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Prima toch? Ik vraag me wel af of er dan een 40mm Bofors zoals in de eerder gedoneerde oude Zweedse voertuigen in komt of een 35mm Bushmaster zoals die in de Nederlandse variant zit.
pi_213824003
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 15:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Prima toch? Ik vraag me wel af of er dan een 40mm Bofors zoals in de eerder gedoneerde oude Zweedse voertuigen in komt of een 35mm Bushmaster zoals die in de Nederlandse variant zit.
Ja zou enorm groot nieuws moeten zijn, al gaat het natuurlijk even duren voor ze klaar zijn, maar 180 moderne en uistekende ifvs naar Oekraine extra is geweldig _O_
pi_213824011
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 15:25 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Ollongren is goed bezig. Ik vraag me af of ze ook dit anti-drone systeem krijgen.

Waarom niet? Mooie aanvulling op de reguliere luchtverdediging.
pi_213824028
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 15:39 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ja zou enorm groot nieuws moeten zijn, al gaat het natuurlijk even duren voor ze klaar zijn, maar 180 moderne en uistekende ifvs naar Oekraine extra is geweldig _O_
Vraag me af waar de assemblage plaats gaat vinden. Nedcar schijnt capaciteit te gaan hebben, maar of die in te richten is voor zoiets is de vraag.
pi_213824062
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 15:39 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Gaat toch wel minimaal 5 jaar duren voordat ze allemaal geleverd zijn?

Verder wel goed nieuws. Wie en waar gaat ze maken in Nederland?
pi_213824073
twitter
  vrijdag 7 juni 2024 @ 15:56:27 #247
56749 BlaZ
pi_213824101
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 05:05 schreef Delenlill het volgende:
Zhdanok
Dit is toch geen nieuws, die zat in het Europese parlmente voor de Latvian Russian Union.
pi_213824233
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 15:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
Vraag me af waar de assemblage plaats gaat vinden. Nedcar schijnt capaciteit te gaan hebben, maar of die in te richten is voor zoiets is de vraag.
Oh jij vroeg je hetzelfde af :p
pi_213824234
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 15:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

nrc
pi_213824257
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 15:50 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Gaat toch wel minimaal 5 jaar duren voordat ze allemaal geleverd zijn?

Hoeft niet. Het lijkt me vooral een kwestie van assemblage. Regel dat en je bent er. Als het op gang is kunnen er wel een aantal per week van de band rollen.

Wat wel een probleem kan zijn is dat we na decennia rechtse regeringen geen vet meer op de botten hebben (want inefficiënt en verspilling etc.) en elke tegenslag dus tot vertraging kan leiden. De mindset van alles moet just-in-time en lean en hyperefficient en zo is er de afgelopen decennia bij meerdere generaties ingerost. Dat is in de huidige situatie wel een nadeel. Maar daar kozen we zelf voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')