abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213795468
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213795476
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Totdat die krachtige leider een Timmermans-achtig persoon is met linkse ideeën die hij als linkse dictator door gaat drukken. Ik vermoed zomaar dat jij dan ineens geen krachtige leider meer wil.
Zal ik je eens wat zeggen? Zelfs dictator Timmermans zou ik beter vinden dan dit slappe gedoe dat we democratie noemen. Geef mij dan maar een extreemlinkse dictatuur hoor.
Mja
pi_213795488
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:40 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Zal ik je eens wat zeggen? Zelfs dictator Timmermans zou ik beter vinden dan dit slappe gedoe dat we democratie noemen. Geef mij dan maar een extreemlinkse dictatuur hoor.
Dan wordt het tijd dat jij eens naar school gaat en geschiedenis gaat volgen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 5 juni 2024 @ 11:41:43 #4
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_213795490
Mensen die een dictatuur serieus als iets goeds zien 8)7 |:(

Dan heb je toch wel wat afslagen gemist en te lang onder een molen gestaan, kolere.

Lees een wat geschiedenis boeken, kijk wat docu's en praat eens met mensen die in een dictatuur leven of geleefd hebben.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator woensdag 5 juni 2024 @ 11:42:09 #5
5428 crew  miss_sly
pi_213795494
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:40 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik geloof er echt helemaal niets van, gezien wat jij hier verder allemaal post over wat jij beschouwt als linkse hobby's.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213795530
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik geloof er echt helemaal niets van, gezien wat jij hier verder allemaal post over wat jij beschouwt als linkse hobby's.
Er geloof er niks van dat er onder een linkse dictatuur nog linkse hobby's zouden bestaan. Linkse hobby's bestaan alleen maar ter bevordering van de doelen van linkse kiezers. Kunst- en cultuursubsidies bestaan zodat mensen op links gaan stemmen. Massa-immigratie bestaat zodat de nieuwe Nederlanders meteen op links gaan stemmen. Uitkeringen bestaan zodat meer mensen op links stemmen. Links zou veel minder polariserend zijn als ze de volledige macht hadden.
Mja
pi_213795539
quote:
13s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:41 schreef StateOfMind het volgende:
Mensen die een dictatuur serieus als iets goeds zien 8)7 |:(

Dan heb je toch wel wat afslagen gemist en te lang onder een molen gestaan, kolere.

Lees een wat geschiedenis boeken, kijk wat docu's en praat eens met mensen die in een dictatuur leven of geleefd hebben.
Dictatuur is prima, als de dictator alles doet wat ik wil. ;)
Give every man thine ear, but few thy voice
Take each man's censure, but reserve thy judgment.
pi_213795542
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:46 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Er geloof er niks van dat er onder een linkse dictatuur nog linkse hobby's zouden bestaan. Linkse hobby's bestaan alleen maar ter bevordering van de doelen van linkse kiezers. Kunst- en cultuursubsidies bestaan zodat mensen op links gaan stemmen. Massa-immigratie bestaat zodat de nieuwe Nederlanders meteen op links gaan stemmen. Uitkeringen bestaan zodat meer mensen op links stemmen. Links zou veel minder polariserend zijn als ze de volledige macht hadden.
:D
pi_213795547
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:14 schreef Hanca het volgende: [..] Ik vind dit hele verhaal heel veel weg hebben van complottheorieën. Met een genius als John de Mol op de achtergrond? Extreem ver gezocht, meer iets voor BNW.
Ga er eens inhoudelijk op in ipv zo kort door de bocht te reageren zoals je aangaf.

Je BNW plakker komt er niet als ‘de migrant’ en ‘links’ de kern van het probleem wordt genoemd.

Vraag je gewoon eens af “wie profiteren van een kleinere tot geen publieke omroep?” Wie worden er beter van de gepresenteerde incompetentie, lege zetels bij belangrijke onderwerpen en harde taal?”

Andere landen hebben die vraag al voor ons beantwoord.

Ik heb in landen gewoond waar enkele magnaten de hele media in handen hadden en waar de ooit goed functionerende publieke omroep al zo goed als dood was. Wat ze ook hadden waren een president en gekozen burgemeesters. Winner takes all.

De burgemeester van onze plaats werd aangesproken over verval onder zijn supervisie, maar gaf jarenlang niet thuis. De lokale radio had een vraag per week “waar is onze burgemeester?” (te druk met feesten en golfen). Liet zich niet publiekelijk zien.

Wat ook populair werd waren piramidespelen bij wanhopige burgers omdat veel zekerheden langzaam werden weggehaald en naar de zakken van politici en magnaten ging. Heerlijk.

Ik heb me weleens afgevraagd of we die kant in Nederland op kunnen gaan. En ik denk best dat dit mogelijk zou kunnen zijn.
  woensdag 5 juni 2024 @ 11:48:45 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213795548
Laten we vooral nog drie topics volposten met reacties op dit gezwets. Lijkt me echt fantastisch.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213795552
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:46 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Er schijnen in het oosten van Ethiopië op de grens met Eritrea zelfs GroenLinks/PvdA kantoren te staan waar je in ruil voor een stem meteen de Nederlandse nationaliteit kan krijgen! Johan Derkse zegt het zelluf!

8)7
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 5 juni 2024 @ 11:50:16 #12
505036 tufkac
Liflaflof
pi_213795553
Maar serieus: democratie is kut, want het leidt altijd tot compromissen, dus tot teleurstellingen, maar er is nu eenmaal geen beter alternatief
  Moderator woensdag 5 juni 2024 @ 11:52:12 #13
5428 crew  miss_sly
pi_213795569
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:48 schreef Janneke141 het volgende:
Laten we vooral nog drie topics volposten met reacties op dit gezwets. Lijkt me echt fantastisch.
Je hebt gelijk. Dit leidt nergens toe en het niveau van het topic wordt er ook niet beter op.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 5 juni 2024 @ 11:54:30 #14
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213795590
Nee de reacties erop zijn lekker inhoudelijk. Waarom is een dictatuur slecht? En kom niet met drogredenen zoals "lees een geschiedenisboek"
  woensdag 5 juni 2024 @ 11:57:47 #15
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213795619
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ga er eens inhoudelijk op in ipv zo kort door de bocht te reageren zoals je aangaf.

Je BNW plakker komt er niet als ‘de migrant’ en ‘links’ de kern van het probleem wordt genoemd.

Vraag je gewoon eens af “wie profiteren van een kleinere tot geen publieke omroep?” Wie worden er beter van de gepresenteerde incompetentie, lege zetels bij belangrijke onderwerpen en harde taal?”

Ik heb in landen gewoond waar enkele magnaten de hele media in handen hadden en waar de ooit goed functionerende publieke omroep al zo goed als dood was. Wat ze ook hadden waren een president en gekozen burgemeesters. Winner takes all.

De burgemeester van onze plaats werd aangesproken over verval onder zijn supervisie, maar gaf jarenlang niet thuis. De lokale radio had een vraag per week “waar is onze burgemeester?” (te druk met feesten en golfen). Liet zich niet publiekelijk zien.

Wat ook populair werd waren piramidespelen bij wanhopige burgers omdat veel zekerheden langzaam werden weggehaald en naar de zakken van politici en magnaten ging. Heerlijk.

Ik heb me weleens afgevraagd of we die kant in Nederland op kunnen gaan. En ik denk best dat dit mogelijk zou kunnen zijn.
Dit is zo real.

De Mol is gewoon de Murdoch van Nederland. Net zoals Trump president werd door Murdoch door jaren Obama en Hillary Clinton te laten aanvallen, werd Wilders de grootste door De Mol.

Het bekende item van de mevrouw die chronisch ziek was en Timmermans aanviel dat hij de eigen risico niet meteen liet afschaffen terwijl Wilders erop aanhaakte komt van een spindoctor uit die kant.
pi_213795634
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dan nog is verwijzen naar iemand met wat noodlijdende commerciële media bedrijven die puur gericht zijn op vermaak (John de Mol) idioot. Kijk dan eerder naar de DPG mediagroep (AD, Trouw, Volkskrant, Parool, Tubantia, De Gelderlander, nu.nl, qmusic, libelle, enz. enz. en daarnaast ook nog de halve Vlaamse mediawereld), die zijn vele malen groter en serieuzer. De enige concurrent is Mediahuis, ook al Belgisch, ook al eigenaar van een groot deel van de Belgische media en hier eigenaar van NRC, De Telegraaf en De Limburger.

John de Mol houdt zich niet bezig met nieuws en politiek. Dus die doet er in dit topic helemaal niet toe.
pi_213795644
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:50 schreef tufkac het volgende:
Maar serieus: democratie is kut, want het leidt altijd tot compromissen, dus tot teleurstellingen, maar er is nu eenmaal geen beter alternatief
Je kunt heus de democratie wel iets daadkrachtiger maken. Eerste Kamer afschaffen, hoge kiesdrempel van 10 zetels. Dan vallen er even snel gerekend 44 zetels vrij. Dat betekent dat je naar een 2-partijencoalitie kunt van bijv. PVV-VVD. Daarnaast kun je invoeren dat de lijsttrekker van de grootste coalitiepartij automatisch premier wordt. Je zult dan automatisch minder kleine splinterpartijen krijgen en meer grotere machtsblokken; vermoedelijk één grote linkse partij, één grote rechtsliberale partij en één grote rechtsradicale partij. En wellicht een of meerdere middenpartijen. Daarnaast het liefst ook een Nexit.

Dan heb je wel echt een daadkrachtige democratie. De democratie heeft nu vooral te lijden onder Europese wet- en regelgeving, de enorme versplintering en de moeizame coalitievorming waardoor Nederland praktisch 25% van de tijd zonder een regering zit en het enorm trage besluitvormingsproces mede door de inspraak van zoveel kleine partijen en door de Eerste Kamer.
Mja
pi_213795659
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:54 schreef Origami94 het volgende:
Nee de reacties erop zijn lekker inhoudelijk. Waarom is een dictatuur slecht? En kom niet met drogredenen zoals "lees een geschiedenisboek"
Dan kom ik met een echte reden: de geschiedenis wijst uit dat elke dictatuur vervalt in onderdrukking, in vriendjespolitiek, in zelfverrijking en machtshonger. Letterlijk elke. Dat kun je lezen in de geschiedenisboeken.
  woensdag 5 juni 2024 @ 12:04:43 #19
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213795699
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:54 schreef Origami94 het volgende:
Waarom is een dictatuur slecht?
Omdat een dictatuur geen enkele bescherming biedt voor minderheden. En iedereen hoort bij een of andere minderheid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213795735
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan kom ik met een echte reden: de geschiedenis wijst uit dat elke dictatuur vervalt in onderdrukking, in vriendjespolitiek, in zelfverrijking en machtshonger. Letterlijk elke. Dat kun je lezen in de geschiedenisboeken.
Het blijft fascinerend dat de voorstanders van dictaturen, zoals we die tegenwoordig zoveel zien, hier altijd compleet aan voorbij gaan of vanuit hun fantasieën denken dat zoiets niet zal gebeuren in de door hun gedroomde dictatuur. Ik kan er met mijn pet niet bij.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213795832
quote:

[..]
Nou ja, Tito, Atatürk, maar dat zijn zo ongeveer de enige recente die ik me kan bedenken.

Het enige (verder totaal onrealistische) scenario waarbij het zou kunnen werken is als je iemand een beperkte tijd (1 jaar?) die absolute macht geeft om 1 doel te bereiken.

Maar daar weet je al dat je een enorme groep verliezers hebt en een kleine groep winnaars.
pi_213795845
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan nog is verwijzen naar iemand met wat noodlijdende commerciële media bedrijven die puur gericht zijn op vermaak (John de Mol) idioot. Kijk dan eerder naar de DPG mediagroep (AD, Trouw, Volkskrant, Parool, Tubantia, De Gelderlander, nu.nl, qmusic, libelle, enz. enz. en daarnaast ook nog de halve Vlaamse mediawereld), die zijn vele malen groter en serieuzer. De enige concurrent is Mediahuis, ook al Belgisch, ook al eigenaar van een groot deel van de Belgische media en hier eigenaar van NRC, De Telegraaf en De Limburger.

John de Mol houdt zich niet bezig met nieuws en politiek. Dus die doet er in dit topic helemaal niet toe.
De Mol houdt zich bezig met opinie over het nieuws en politiek. De heren van VI zijn voor velen het ankerpunt van de meningsvorming en scoorden goed. Zijn toen van voetbal naar landelijke opiniemaker gepromoveerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 05-06-2024 12:28:41 ]
pi_213795852
quote:
15s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het blijft fascinerend dat de voorstanders van dictaturen, zoals we die tegenwoordig zoveel zien, hier altijd compleet aan voorbij gaan of vanuit hun fantasieën denken dat zoiets niet zal gebeuren in de door hun gedroomde dictatuur. Ik kan er met mijn pet niet bij.
Of dat ze er automatisch vanuit gaan dat het in hun voordeel uitvalt en/ze bij de winnaars horen.
Maar ik kan wel gokken dat het Nederland van dictator Baudet er heel anders uitziet dan dictator Taghi.
  woensdag 5 juni 2024 @ 12:30:04 #24
505036 tufkac
Liflaflof
pi_213795965
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:19 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Of dat ze er automatisch vanuit gaan dat het in hun voordeel uitvalt en/ze bij de winnaars horen.
Maar ik kan wel gokken dat het Nederland van dictator Baudet er heel anders uitziet dan dictator Taghi.
of van Dictator Timmermans!
pi_213795987
quote:

[..]
Singapore.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')