quote:Biden signs executive order drastically tightening border (NBC)
He has faced political pressure as migrants have continued to arrive at the U.S.-Mexico border.
WASHINGTON -- Facing mounting political pressure over the migrant influx at the U.S. southern border, President Joe Biden on Tuesday signed an executive order that will temporarily shut down asylum requests once the average number of daily encounters tops 2,500 between official ports of entry, according to a senior administration official.
The shutdown would go into effect immediately since that threshold has already been met, a senior administration official said. The border would reopen only once that number falls to 1,500. The president's order would come under the Immigration and Nationality Act sections 212(f) and 215(a) suspending entry of noncitizens who cross the southern border into the United States unlawfully.
Senior administration officials said Tuesday in a call with reporters that "individuals who cross the southern border unlawfully or without authorization will generally be ineligible for asylum, absent exceptionally compelling circumstances, unless they are accepted by the proclamation."Nog maar een keertje. Dit gaat wel van invloed zijn de komende tijd denk ik. Het zal zoals Arcee zei inderdaad de wind wat uit de zeilen nemen. Ik denk ook wel dat dit gericht is om wat twijfelende independents aan boord te krijgen in het momentum van Trumps veroordeling. Ik ben ook wel benieuwd naar hoe Republikeins aangestelde rechters hiermee dealen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 04-06-2024 23:09:00 ]“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
De executive order van Trump werd door federale rechters als illegaal afgeserveerd. De ACLU stapt ook nu naar de rechter:quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nog maar een keertje. Dit gaat wel van invloed zijn de komende tijd denk ik. Het zal zoals Arcee zei inderdaad de wind wat uit de zeilen nemen. Ik denk ook wel dat dit gericht is om wat twijfelende independents aan boord te krijgen in het momentum van Trumps veroordeling. Ik ben ook wel benieuwd naar hoe Republikeins aangestelde rechters hiermee dealen.
Valt te verwachten uiteraard dat ze dat doen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 23:11 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
De executive order van Trump werd door federale rechters als illegaal afgeserveerd. De ACLU stapt ook nu naar de rechter:
[ x ]
Of naar El Salvador. Ook goed.quote:Op woensdag 5 juni 2024 07:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Waarom verhuist die criminele mafia famillie kliek niet in zijn geheel naar Rusland?
Dat heeft het wel, junior moet toch nog even verder zoeken, denk ik.quote:Op woensdag 5 juni 2024 08:35 schreef Basp1 het volgende:
El Salvador heeft geen uitleveringsverdrag met de VS?
Noord Korea en Rusland volgens mij niet.quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat heeft het wel, junior moet toch nog even verder zoeken, denk ik.
Dat mag niet. Alleen Hunter Biden mag aangepakt worden, niet de familie van Trump die zelf honderden miljoenen binnenharkten vanwege buitenlanders die maar wat graag invloed inkochten. Door patentjes te geven, investmentfundje opstarten, hotelkamertjes boekten/appartementjes kochten etc etc.quote:Op woensdag 5 juni 2024 11:10 schreef AnneX het volgende:
Speaking of Junior, die duidelijk een gebruiker is. Zie en hoor zijn onsamenhangende rants. Als je oren het kunnen verdragen.
Tegelijkertijd staat hij ook met gevaarlijk wapentuig, ook als jager op de big five, op foto’s.
Hoe kan het, dat hij níet wordt aangeklaagd?
Ik snap de timing niet zo goed. Natuurlijk is dit de juiste actie, zo'n beetje de eerste van de campagne. Maar dit hadden ze meteen moeten doen nadat de Republikeinen uit angst voor Trump hun eigen grenswet afschoten. Nu heeft het nauwelijks impact, het is te lang na dat voorval en te vroeg voor de verkiezingen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nog maar een keertje. Dit gaat wel van invloed zijn de komende tijd denk ik. Het zal zoals Arcee zei inderdaad de wind wat uit de zeilen nemen. Ik denk ook wel dat dit gericht is om wat twijfelende independents aan boord te krijgen in het momentum van Trumps veroordeling. Ik ben ook wel benieuwd naar hoe Republikeins aangestelde rechters hiermee dealen.
Dat is correct, de ACLU is niet populair. Sowieso is het goed als Biden aangevallen wordt door extreem-linkse organisaties.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 23:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Valt te verwachten uiteraard dat ze dat doen.
Opvallend dat deze meneer denkt dat het goed zal zijn voor de Latino-stem, omdat het aanvechten door dit soort organisaties Biden in zijn positie zou legitimeren (en ze overwegend een strenger grensbeleid willen).
De ACLU is extreem-links? Een organisatie die zelfs de KKK verdedigd? Klinkt nogal stupide om dat te zeggen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 14:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is correct, de ACLU is niet populair. Sowieso is het goed als Biden aangevallen wordt door extreem-linkse organisaties.
Symboolpolitiek.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Verdedigd heeft*. Dat doen ze nu niet meer. De ACLU is nu grotendeels een extreem-linkse activistenclub ja. 'Progressief', noemen ze dat dan.quote:Op woensdag 5 juni 2024 14:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De ACLU is extreem-links? Een organisatie die zelfs de KKK verdedigd? Klinkt nogal stupide om dat te zeggen.
Ze zijn links noch rechts, maar dat komt mensen vaak niet zo goed uit. Vandaar doorgaans de impopulariteit.quote:Op woensdag 5 juni 2024 14:57 schreef OMG het volgende:
Extreem links, vandaar dat ze die Unite the Right jokers verdedigden.
quote:Behind Closed Doors, Biden Shows Signs of Slipping
Participants in meetings said the 81-year-old president performed poorly at times. The White House said Biden is sharp and his critics are playing partisan politics.
WASHINGTON—When President Biden met with congressional leaders in the West Wing in January to negotiate a Ukraine funding deal, he spoke so softly at times that some participants struggled to hear him, according to five people familiar with the meeting. He read from notes to make obvious points, paused for extended periods and sometimes closed his eyes for so long that some in the room wondered whether he had tuned out.
In a February one-on-one chat in the Oval Office with House Speaker Mike Johnson, the president said a recent policy change by his administration that jeopardizes some big energy projects was just a study, according to six people told at the time about what Johnson said had happened. Johnson worried the president’s memory had slipped about the details of his own policy.
Last year, when Biden was negotiating with House Republicans to lift the debt ceiling, his demeanor and command of the details seemed to shift from one day to the next, according to then-House Speaker Kevin McCarthy and two others familiar with the talks. On some days, he had loose and spontaneous exchanges with Republicans, and on others he mumbled and appeared to rely on notes.
“I used to meet with him when he was vice president. I’d go to his house,” McCarthy said in an interview. “He’s not the same person.”
The 81-year-old Biden is the oldest person to hold the presidency. His age and cognitive fitness have become major issues in his campaign for a second term, both in the minds of voters and in attacks on him by Republicans. The White House and top aides said he remains a sharp and vigorous leader.
Some who have worked with him, however, including Democrats and some who have known him back to his time as vice president, described a president who appears slower now, someone who has both good moments and bad ones.https://www.wsj.com/polit(...)246?mod=hp_lead_pos7SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
Daar kregen ze zoveel gezeik over dat ze dat nu niet meer doen. De rest van de activiteit is puur progressief geneuzel.quote:Op woensdag 5 juni 2024 14:57 schreef OMG het volgende:
Extreem links, vandaar dat ze die Unite the Right jokers verdedigden.
Nee, ze doen dat niet meer voor groepen zoals deze figuren wanneer die gewapend lopen te demonstreren.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar kregen ze zoveel gezeik over dat ze dat nu niet meer doen. De rest van de activiteit is puur progressief geneuzel.
Dat is precies wat ik zeg.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:10 schreef OMG het volgende:
[..]
Nee, ze doen dat niet meer voor groepen zoals deze figuren wanneer die gewapend lopen te demonstreren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |