abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213872202
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 18:25 schreef quepos het volgende:

[..]
Heb ik gewoon via jou linkje gedaan met mijn tablet. Het is een deeplink.

https://www.collincrowdfu(...)g/tlKql6SruKmU-48744
Dank, deze kunnen we gebruiken.
pi_213872294
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 18:20 schreef KrekelJapie het volgende:
V.O.F De Jong – Eringa
¤ 85.000 | 9,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/v-o-f-de-jong-eringa/

linkje:
https://www.collincrowdfu(...)g/4DE18oIyMk5T-48686
Als ik me niet vergis, loopt deze horeca J*nas nu bij Horecacrowdfunding, van de vorige uitbaters, dit betekent dat deze heren er dus mee gaan stoppen en dat deze waarschijnlijk spoedig afgelost gaat worden bij HCN.
pi_213872371
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 18:35 schreef quepos het volgende:

[..]
Als ik me niet vergis, loopt deze horeca J*nas nu bij Horecacrowdfunding, van de vorige uitbaters, dit betekent dat deze heren er dus mee gaan stoppen en dat deze waarschijnlijk spoedig afgelost gaat worden bij HCN.
Klopt: https://horecacrowdfundin(...)r%20heel%20Nederland.
pi_213873141
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 19:24 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik heb maar eens een mailtje gestuurd naar onze vrienden in Veenendaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat me raden: nooit meer iets van gehoord??
pi_213873417
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 18:25 schreef quepos het volgende:

[..]
Heb ik gewoon via jou linkje gedaan met mijn tablet. Het is een deeplink.

https://www.collincrowdfu(...)g/tlKql6SruKmU-48744
Dank, meegenomen.

Nu voor 5% vol.
pi_213874714
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 19:55 schreef mike79_n het volgende:

[..]
Laat me raden: nooit meer iets van gehoord??
Vandaag inbegrepen, zijn er nu 4 mails uitgegaan. Het schijnt bij de 'betreffende afdeling' te liggen maar dat zou zomaar een plek kunnen zijn waar nooit zonlicht komt.
Pecunia non olet
pi_213874800
quote:
De horeca zaak is dus iets goedkoper geworden. Blijkbaar heeft het hcn jongens niet gebracht wat ze gedacht hadden.
pi_213876057
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 21:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
De horeca zaak is dus iets goedkoper geworden. Blijkbaar heeft het hcn jongens niet gebracht wat ze gedacht hadden.
Ik geef ze de voordeel van de twijfel. Lineaire na een half jaar, dus risico loopt er vanzelf uit. Nu 2% vol 😉
pi_213877061
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 15:51 schreef KrekelJapie het volgende:
Exploitatie onroerend goed Den Uyl 2
¤ 150.000 | 7,5% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfu(...)rend-goed-den-uyl-2/

1e hypotheek appartement. Linkje is welkom
Ziet er goed uit wat LTV betreft. Ik maak me wel wat zorgen over zijn enorme schuldenlast. Hij heeft duidelijk een vastgoedcursus gevolgd. In een stijgende markt zal het best wel werken......

Wat ik me ook afvraag , is de lening DU I, feitelijk de eigen breng in DU II ? Er was bij het eerste project sprake van een te kopen huis in Strijen, maar dat wordt nu niet genoemd als deel van de portefeuille.
Overigens staat er nu 275K als vlottende activa op de balans. Kan toeval zijn maar er ook op duiden dat hij met de lening DU I, ook 275K groot, nog niets heeft gedaan. Misschien is het plan uit DU I alleen maar uitgesteld.

[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 12-06-2024 08:26:13 ]
Pecunia non olet
pi_213877115
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 21:41 schreef obligataire het volgende:

[..]
Vandaag inbegrepen, zijn er nu 4 mails uitgegaan. Het schijnt bij de 'betreffende afdeling' te liggen maar dat zou zomaar een plek kunnen zijn waar nooit zonlicht komt.
GVE heeft wel gecommuniceerd over communicatieproblemen, zie ik bij mijn updates:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213877861
Rond mijn probleemgevallen bij GVE is het bij GVE dit hele jaar al opvallend stil. Vorig jaar heb ik hen weer benaderd over enig inzicht in de stand van zaken van de defaultprojecten. Er kwam toen wat info, er druppelden ook terugbetalingen binnen.

Voor projecten in default lijkt GVE een piepsysteem te hanteren. Dus piepen maar, ik ga er binnenkort maar weer een mail aan wijden.

Voor mij is deze handelwijze van GVE de belangrijkste reden om er al meer dan 5 jaar niet te investeren.
pi_213878017
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 09:41 schreef ZeKraut het volgende:
Rond mijn probleemgevallen bij GVE is het bij GVE dit hele jaar al opvallend stil. Vorig jaar heb ik hen weer benaderd over enig inzicht in de stand van zaken van de defaultprojecten. Er kwam toen wat info, er druppelden ook terugbetalingen binnen.

Voor projecten in default lijkt GVE een piepsysteem te hanteren. Dus piepen maar, ik ga er binnenkort maar weer een mail aan wijden.

Voor mij is deze handelwijze van GVE de belangrijkste reden om er al meer dan 5 jaar niet te investeren.
Sluit ik me ook bij aan, ik investeer daar ook niks meer!

En inmiddels velen van ons, die daar niets meer investeren.
pi_213878587
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 09:47 schreef quepos het volgende:

[..]
Sluit ik me ook bij aan, ik investeer daar ook niks meer!

En inmiddels velen van ons, die daar niets meer investeren.
Goede projecten, zoals gisteren pand Italië, neem ik nog steeds graag mee.
Zolang er maar goede zekerheden zijn en/of een ijzersterk verhaal.

Maar de communicatie is daar al 11 jaar ondermaats. En met de geringe aantallen projecten iedere maand hebben ze wsl weinig budget om er iemand extra op te zetten. En stagiairs moeten binnenkort ook betaald worden ;)

Die deal met Bellman hebben ze destijds prima uitonderhandeld maar het vervolg laat te wensen over. Ik denk dat ze gewoon geen zin hebben nog nog een keer de confrontatie met Bellman en haar advocatenteam aan te gaan.
Pecunia non olet
pi_213878858
Ik heb nog 3 projecten lopen bij GvE en 4 defaults met geen enkele voorgang behalve de obligate statusmeldingen van Flanderijn. Mijn laatste investering bij GvE was in 2021 en sinds dat moment heb ik geen enkel positief signaal gezien dat ze zaken beter op orde brengen waarmee ik tot een andere conclusie zou kunnen komen. Uiteindelijk is de recovery én communicatie daar zwaar ondermaats.

Gezien mijn netto rendement bij GvE (rond de 4%) kan ik rekening houdend met VRH beter mijn geld op een spaarrekening stallen dan bij GvE
pi_213878875
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 08:14 schreef obligataire het volgende:
Ziet er goed uit wat LTV betreft. Ik maak me wel wat zorgen over zijn enorme schuldenlast. Hij heeft duidelijk een vastgoedcursus gevolgd. In een stijgende markt zal het best wel werken......

Die cursus heeft hij dan wel begin jaren '70 gevolgd.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_213879269
CCF Kl*niek Els*ndael vind ik een bedenkelijk verhaal. Onze Zwolse vriend L*nferink staat borg voor de gehele leensom, maar het uitwinnen van deze borg duurt inmiddels al een jaar.

Heb het idee dat ze hun relatie met deze grote leningnemer niet willen beschadigen.
pi_213879640
quote:
12s.gif Op woensdag 12 juni 2024 11:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Die cursus heeft hij dan wel begin jaren '70 gevolgd.
Zijn schuldenlast stamt vast niet uit de jaren '70.....dat zouden een heleboel guldentjes zijn. :7
Pecunia non olet
pi_213879668
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 11:50 schreef Bobby100 het volgende:
CCF Kl*niek Els*ndael vind ik een bedenkelijk verhaal. Onze Zwolse vriend L*nferink staat borg voor de gehele leensom, maar het uitwinnen van deze borg duurt inmiddels al een jaar.

Heb het idee dat ze hun relatie met deze grote leningnemer niet willen beschadigen.
Ik ken het project verder niet, maar ik kan me voorstellen dat Lenfe***rink denkt, laten ze eerst maar eens alle andere wegen/opties benutten voordat ik de knip trek. Als hij dat zou doen dan valt bij de investeerders de druk weg om nog tot een beter eindresultaat c.q. afronding te komen?
Pecunia non olet
pi_213879893
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 12:28 schreef obligataire het volgende:
alle andere wegen/opties benutten voordat ik de knip trek
Er is een morele borg van de directeur voor 20% van de som. De vennootschap zelf is gefailleerd en er komt geen doorstart. Volgens mij moet en kan CCF gewoon briefje sturen naar L*nferink dat hij borg staat voor die lening, de leningnemer niet betaalt en of hij even die borg kan storten. Dan mag hij zelf die vennootschap aanspreken om zijn geld terug te krijgen.

Voor zover ik weet hoef je niet eerst alles te proberen om bij de curator het geld op te halen of eerst de borg van die directeur proberen op te halen alvorens zijn borg aan te spreken.
pi_213879987
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 10:41 schreef obligataire het volgende:

[..]
Goede projecten, zoals gisteren pand Italië, neem ik nog steeds graag mee.
Zolang er maar goede zekerheden zijn en/of een ijzersterk verhaal.

Maar de communicatie is daar al 11 jaar ondermaats. En met de geringe aantallen projecten iedere maand hebben ze wsl weinig budget om er iemand extra op te zetten. En stagiairs moeten binnenkort ook betaald worden ;)

Die deal met Bellman hebben ze destijds prima uitonderhandeld maar het vervolg laat te wensen over. Ik denk dat ze gewoon geen zin hebben nog nog een keer de confrontatie met Bellman en haar advocatenteam aan te gaan.
Ik neem ook af en toe nog wel wat mee bij GvE. Net even geteld en ik heb er nog 71 projecten lopen en in het totaal 4 met achterstand (waaronder comfort). En inderdaad communicatie is zeer slecht. Maar er blijven zo weinig platforms over en sparen, aandelen e.d. alleen is ook niet alles. Mijn inleg per project is bij GvE in de loop van de tijd wel steeds minder aan het worden.
pi_213880043
De non-publieke van Pradiep voor de 60k (ESD00-C-7001) voor het perceeltje laat ik lopen. Vlgs de kadastrale kaar is het perceel maar 76m2 (omtrek 35m) en moet je vlgs mij voor het bouwen ve woning ook het achterliggende perceel hebben (ESD00-C-7035) .Dat zal hij denk / verwacht ook ik wel hebben, maar geen verdere info.
pi_213880053
quote:
12s.gif Op woensdag 12 juni 2024 12:56 schreef peterc het volgende:
De non-publieke van Pradiep voor de 60k (ESD00-C-7001) voor het perceeltje laat ik lopen. Vlgs de kadastrale kaar is het perceel maar 76m2 (omtrek 35m) en moet je vlgs mij voor het bouwen ve woning ook het achterliggende perceel hebben (ESD00-C-7035) .Dat zal hij denk / verwacht ook ik wel hebben, maar geen verdere info.
er worden geen zekerheidswaarden genoemd idd. Maar hij stopt er zelf wat geld in en eerlijk: 60k (al verkoopt hij het aan de buren) komt altijd terug toch?
pi_213880251
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 08:14 schreef obligataire het volgende:

[..]
Wat ik me ook afvraag , is de lening DU I, feitelijk de eigen breng in DU II ? Er was bij het eerste project sprake van een te kopen huis in Strijen, maar dat wordt nu niet genoemd als deel van de portefeuille.
Overigens staat er nu 275K als vlottende activa op de balans. Kan toeval zijn maar er ook op duiden dat hij met de lening DU I, ook 275K groot, nog niets heeft gedaan. Misschien is het plan uit DU I alleen maar uitgesteld.
Dat is iets wat mij ook opviel. Met die eerste lening heeft hij volgens mij geen huis gekocht gezien hetgeen aangegeven is bij toelichting jaarcijfers.

quote:
Tevens heeft de geldlener onlangs op de eerder verstrekte Collin lening liquide middelen ontvangen waarbij er ruim ¤ 100.000 overblijft na zijn eigen inbreng bij de aankoop van de Glasblazerslaan 13-13B te Den Haag om eventuele tegenvallers op te vangen.
De eigen inbreng in dit nieuwe project komt dus uit de eerste lening.
pi_213880790
Achterstand SIG

SPOILER
pi_213880906
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 14:08 schreef FrenkDeTank het volgende:
Achterstand SIG

SPOILER
Zelfde verhaal bij
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')