Je kunt beter goed voorbereid zijn op iets wat hopelijk nooit gaat gebeuren (omdat je goed voorbereid bent), dan een' ach het zal wel loslopen' attitude hebben.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit ja.
Na 80 jaar vrede en voorspoed is men wel zo erg in slaap gesust dat dat vroeg of laat zelfs een bedreiging kan gaan vormen voor deze vrede en voorspoed. Men lijkt te zijn vergeten dat onze vrede en welvaart ook niet zomaar uit de lucht zijn komen vallen en de mensen die waarschuwen voor een eventuele aantasting van deze vrede en welvaart en dat daar misschien wel weer eens voor gestreden zal moeten worden, worden weggezet als "oorlogshitsers".
Als je niet in ziet dat de woningmarkt voor onze jeugd helemaal verneukt is dan ga ik je dat ook niet kunnen uitleggen denk ik.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:25 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nou.. alsof de jeugd die vocht in de loopgraven in 1914-1918 het zo goed voor elkaar had.. of de jongens die stierven op de stranden van Normandië.. hadden die allemaal een iPhone Pro en Nike Air Max.. ik denk dat het juist het luxeleventje is van de jeugd van nu dat ze zich niet kunnen voorstellen dat er tegen ze geschreeuwd gaat worden door een officier en dat ze kogels moeten vangen voor het grotere belang.
Het probleem met de woningmarkt zou juist worden opgelost als jongere generaties meer sneuvelen. Dan zijn er minder huizen nodig en dalen de prijzen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:14 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Als je niet in ziet dat de woningmarkt voor onze jeugd helemaal verneukt is dan ga ik je dat ook niet kunnen uitleggen denk ik.
In ieder geval snap ik het best als ze een middelvinger geven als het zover komt.
Denk dat mensen toen veel gelukkiger waren. Toen ging het namelijk nog ergens over.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:25 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nou.. alsof de jeugd die vocht in de loopgraven in 1914-1918 het zo goed voor elkaar had.. of de jongens die stierven op de stranden van Normandië.. hadden die allemaal een iPhone Pro en Nike Air Max.. ik denk dat het juist het luxeleventje is van de jeugd van nu dat ze zich niet kunnen voorstellen dat er tegen ze geschreeuwd gaat worden door een officier en dat ze kogels moeten vangen voor het grotere belang.
Wat ging ergens over? En waar ging het over dan?quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat mensen toen veel gelukkiger waren. Toen ging het namelijk nog ergens over.
Terwijl het hebben van een auto, motor of bromfiets bijdraagt aan de mobiele vrijheid. Het is een beetje een paradox allemaal.quote:Op donderdag 6 juni 2024 19:02 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is de schuld van de automobilisten, aangezien die overal bij moeten kunnen om te storen met hun lawaaiige auto's of motoren.
Die mobiele vrijheid is wel duur voor de mensen die geen mobiele vrijheid hebben.quote:Op donderdag 6 juni 2024 19:05 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Terwijl het hebben van een auto, motor of bromfiets bijdraagt aan de mobiele vrijheid. Het is een beetje een paradox allemaal.
De rekening wordt duur betaald, inderdaad.quote:Op donderdag 6 juni 2024 19:27 schreef torentje het volgende:
[..]
Die mobiele vrijheid is wel duur voor de mensen die geen mobiele vrijheid hebben.
Oh ja.quote:Op donderdag 6 juni 2024 19:46 schreef Alarmonoff het volgende:
ik zie liever een peiling van Maurice the Hond.
tegenwoordig?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 20:52 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Nederlands beleid wordt tegenwoordig bepaald door Supranationale organisaties zoals de EU, VN, WHO maar als de vlam in de pan slaat moeten we opkomen voor nationaal belang haha dacht het niet.
Ik krijg spontaan sneuvelbereidheid van Maurice de Hond.quote:Op donderdag 6 juni 2024 19:46 schreef Alarmonoff het volgende:
ik zie liever een peiling van Maurice the Hond.
Dat was meer samenwerking. Nu krijgen we wetten en regels opgelegd van Brussel. "Vrijwillig".quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:42 schreef Korenfok het volgende:
[..]
tegenwoordig?
Want nederland zat vroeger niet in de leqeau of nations, benelux, navo, hanze verband etc?
echt nederland is nooit anders geweest.
En hoe ging dat met EEG, dan namen we geen regels over? Of VN resoluties legden we massaal naast ons neer?quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:12 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dat was meer samenwerking. Nu krijgen we wetten en regels opgelegd van Brussel. "Vrijwillig".
Toen was het allemaal nog een beetje behapbaar en doordrenkt van goede intenties gebaseerd op gebeurtenissen in het nabije verleden.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:24 schreef Korenfok het volgende:
[..]
En hoe ging dat met EEG, dan namen we geen regels over? Of VN resoluties legden we massaal naast ons neer?
Of is het hoe slechter het geheugen hoe mooier de historie?
Dit inderdaad. Lekker bemoedigend ook. Op voorhand al over sneuvelen beginnen, in de aanhef zelfs, is het domste wat je kan doen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Sneuvelbereidheid... Mijn god, wat een domme term...
Kijkt. Iemand die het echt even leest. Chapeau.quote:Op woensdag 5 juni 2024 07:21 schreef recursief het volgende:
[..]
In het rapport van Clingendael komt het woord "sneuvelen" of "sneuvelbereidheid" helemaal niet voor. Dat lijkt dan ook niet meer dan een journalistiek verzinsel om het verhaal wat sappiger te maken.
Het hele rapport gaat er trouwens vooral over dat Nederlanders, nu er meerdere (veiligheids)crises zijn graag een sterk en soeverein Europa willen. Er zijn nog maar heel weinig voorstanders van een Nexit of een terugkeer naar de gulden. De bereidheid om te vechten in tijden van oorlog is maar een klein stukje van het rapport (pagina 19).
Als ik de reacties zo lees in dit topic zijn het voornamelijk de klagerts op de maatschappij en de "hoe kan ik dit topic laten gaan over asielzoekers?" rechtse signatuur users. Beetje vreemd wel wel dat een van de grootste stokpaardjes van rechts; nationalisme, opeens zo onbelangrijk is voor ze.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:46 schreef Scorpie het volgende:
Zijn die lui die aangeven niet voor ons land te willen vechten niet toevallig allemaal geïmporteerde figuren? Want dan snap ik het wel
Als je dat zo erg vindt waarom ben je er dan voor om zulke mensen met busladingen binnen te halen?quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:57 schreef Barbusse het volgende:
terwijl het al lang duidelijk is dat ze zelf niks bij willen dragen cq offers willen brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |