De derde wereldoorlog breekt uit en we staan met zn allen in de loopgraven in de broek te schijten terwijl de kogels langs de helmen zoeven en harvest denkt dan vooral 'Sterf, kakker. Sterf.'quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:59 schreef Harvest89 het volgende:
Wat moet dat moet. Ik ren er niet voor weg.
Echter zou het fijn zijn als rijkeluiszoontjes dan ook naast me staan in de loopgraaf, en geschiedenis laat zien dat dat nog wel eens een tegenvaller kan zijn.
Alles beter dan moeten leven onder een bezetter.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:18 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het bekt allemaal lekker ja, land verdedigen, cool het mannetje uithangen, maar in het echt is het meer zoiets.
[ afbeelding ]
En als je het dan toch red, is de kans groot dat je er levenslang trauma aan overhoudt.
Een andere bezetter.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Alles beter dan moeten leven onder een bezetter.
Nee. We leven niet altijd onder een bezetter. We leven nu in een vrij en democratisch land.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Een andere bezetter.
Niet door hebben dat je altijd onder een bezetter leeft.
Nou ja, die kakker is dan ergens in het bubbelbad het zuipen en het rotzooien met een aantal vrouwen terwijl hun mannen aan het front zitten.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:31 schreef Marsenal het volgende:
[..]
De derde wereldoorlog breekt uit en we staan met zn allen in de loopgraven in de broek te schijten terwijl de kogels langs de helmen zoeven en harvest denkt dan vooral 'Sterf, kakker. Sterf.'
Nederland lijkt dan wel een democratisch land, maar de democratie die we in Nederland hebben, begint wel steeds meer te lijken op de democratie van twee wolven en een geit die gaan stemmen wat er 's avonds op het menu staat.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:38 schreef Starhopper het volgende:
Nee. We leven niet altijd onder een bezetter. We leven nu in een vrij en democratisch land.
Constitutionele monarchie, aan het hoofd staat de koning. Je sterft in principe voor WA.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. We leven niet altijd onder een bezetter. We leven nu in een vrij en democratisch land.
De beide wereldoorlogen waren anders een gigantische slachting voor de Europese aristocratie. Eerdere oorlogen ook.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:59 schreef Harvest89 het volgende:
Wat moet dat moet. Ik ren er niet voor weg.
Echter zou het fijn zijn als rijkeluiszoontjes dan ook naast me staan in de loopgraaf, en geschiedenis laat zien dat dat nog wel eens een tegenvaller kan zijn.
Willem hangt nog in ieder kantoor van de landmacht.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Constitutionele monarchie, aan het hoofd staat de koning. Je sterft in principe voor WA.
Misschien komt de bezetter wel echt vrijheid brengen.
[ afbeelding ]
Dit dus, ze zoeken het maar uit.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 20:52 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Nederlands beleid wordt tegenwoordig bepaald door Supranationale organisaties zoals de EU, VN, WHO maar als de vlam in de pan slaat moeten we opkomen voor nationaal belang haha dacht het niet.
Verhoudensgewijs net zo groot als het proletariaat?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:53 schreef Glazenmaker het volgende:
De beide wereldoorlogen waren anders een gigantische slachting voor de Europese aristocratie. Eerdere oorlogen ook.
Dit somt het wel op hoe het gesteld is met de Nederlandse defensie.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:50 schreef Weltschmerz het volgende:
"Het land"? Wat is dat nou weer voor nationalistisch en racistisch begrip, totaal niet inclusief. De wereld is van iedereen, de Zweedse jonkvrouwe heeft de voorheen Nederlandse krijgsmacht onder Duits commando gesteld om te vechten voor Amerikaanse belangen.
Ik kan me geen oorlog voorstellen waar onze beroepslegers, Navo-luchtmacht en marine niet genoeg zullen zijn.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:27 schreef theunderdog het volgende:
Steeds meer Nederlanders hebben vooral door dat als het een grootschalige oorlog wordt, je helemaal geen keuze hebt.
Je hoeft ook niet letterlijk te vechten. Maar de kans dat je de oorlog in zijn geheel kan ontvluchten is klein.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:15 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik kan me geen oorlog voorstellen waar onze beroepslegers, Navo-luchtmacht en marine niet genoeg zullen zijn.
Ik stop mijn kruisraket wel in die Russinquote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:16 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Liever een Russin in bed dan een kruisraket.
en voor de grondwet dus, waar Willem een eed op heeft afgelegd.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Constitutionele monarchie, aan het hoofd staat de koning. Je sterft in principe voor WA.
Misschien komt de bezetter wel echt vrijheid brengen.
[ afbeelding ]
0ke maar wel een rijk(VS) waar je tenminste ondere westerse normen en waarden kunt leven. Toch iets anders dan een Rusland/China/NK/Iran. en nog wel heel wat enge oorden. Ik moet er niet aan denken dat zij de taak van een VS overnemen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Een andere bezetter.
Niet door hebben dat je altijd onder een bezetter leeft.
Ik wel. Met groot gemak zelfs, een situatie als waarin Oekraine zich nu bevind zou in Nederland ook tot een algehele mobilisatie leiden. Ons beroepsleger, wat in de huidige situatie al onderbemand is, is veel te klein om serieus weerstand te kunnen bieden in zo'n situatie.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:15 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik kan me geen oorlog voorstellen waar onze beroepslegers, Navo-luchtmacht en marine niet genoeg zullen zijn.
Het is tegewoordig een heel andere oorlogvoering , men is rusland financieel op de knieen aan het dwingen en China doet ook nog mee door het LNG gas alleen voor een familyprijs te willen afnemen , dat is dus net naast heel weinigquote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volkomen andere tijd en tijdsgeest. Bovendien waren er toen ook nog geen kernwapens. Als er op dit moment geen kernwapens op aarde was dan had ik het nog wel kunnen geloven, maar dan zou het nog 10-20 jaar moeten duren voordat Rusland zoiets waar zou kunnen maken.
quote:De overeenkomst over de gaspijplijn tussen Rusland en China loopt vast vanwege de prijseisen van Peking, meldt de Financial Times
Door Reuters
2 juni 2024 22:33 GMT+2 2 dagen geleden bijgewerkt
2 juni (Reuters) - De pogingen van Rusland om een grote gaspijpleidingovereenkomst met China te sluiten zijn gestrand vanwege wat Moskou beschouwt als de onredelijke eisen van Peking op het gebied van prijs- en aanbodniveaus, zo meldde de Financial Times zondag onder verwijzing naar drie mensen die bekend zijn met de zaak.
China had gevraagd om dicht bij de zwaar gesubsidieerde binnenlandse prijzen van Rusland te betalen en zou volgens het rapport slechts een klein deel van de geplande jaarlijkse capaciteit van de pijpleiding van 50 miljard kubieke meter gas willen kopen.
Maar hoe komt Nederland in een zelfde situatie als Oekraïne? Wie gaat ons binnenvallen? Ik kan me dat niet voorstellen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 00:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik wel. Met groot gemak zelfs, een situatie als waarin Oekraine zich nu bevind zou in Nederland ook tot een algehele mobilisatie leiden. Ons beroepsleger, wat in de huidige situatie al onderbemand is, is veel te klein om serieus weerstand te kunnen bieden in zo'n situatie.
Dat is een ander verhaal. Ik zeg niet dat die kans groot is, ik geef simpelweg de realiteit weer dat ons leger gewoon heel klein is en een dergelijke invasie niet zonder mobilisatie zou kunnen afweren.quote:Op woensdag 5 juni 2024 00:40 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Maar hoe komt Nederland in een zelfde situatie als Oekraïne? Wie gaat ons binnenvallen? Ik kan me dat niet voorstellen.
Natuurlijk is dat zo, maar dat is dus een situatie die zo onrealistisch is dat ik mij er geen voorstelling bij kan maken.quote:Op woensdag 5 juni 2024 00:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaal. Ik zeg niet dat die kans groot is, ik geef simpelweg de realiteit weer dat ons leger gewoon heel klein is en een dergelijke invasie niet zonder mobilisatie zou kunnen afweren.
Merk op reddit vooral dat er veel buitenlandse studenten en expats zeiken op Nederland.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:29 schreef Zoddie het volgende:
Trots zijn op je vaderland is er al decennia lang uitgerangeerd.
Een Nederlands vlaggetje op je jas? Dan ben je al een neo-nazi.
Dat merk je goed op internationale fora zoals Reddit, een populaire post over iets leuks en unieks aan Nederland?
Geen zorgen! Nederlanders komen er massaal aan, over elkaar heen struikelend om te zeggen wat er allemaal mis is met ons land.
We mogen geen eigen identiteit hebben want we moeten divers en internationaal zijn.
Dan moet men ook niet zeiken als niemand een wapen wil oppakken voor dit land.
Er wordt natuurlijk bedoeld sneuvelen voor Nederland in Oekraïne. Want het is ook onze oorlog etc.quote:Op woensdag 5 juni 2024 00:40 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Maar hoe komt Nederland in een zelfde situatie als Oekraïne? Wie gaat ons binnenvallen? Ik kan me dat niet voorstellen.
Dit een beetje ja. Sta je straks tussen de vrouwen, queers en Turken in de loopgraven.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 23:20 schreef ach het volgende:
Voor mijn oude vaderland zou ik wel willen sneuvelen. Tegenwoordig zou je je gezonde Hollandse leven geven voor rommelimport en dienstplichtigen die de oorlog in eigen land ontvluchten.
In het verzet was de kans op 'het redden van je eigen hachje' in de oorlog een stuk kleiner dan gewoon aan de zijlijn lachend kijken tot de oorlog over was. Daar waren Nederlanders dan ook bijzonder goed in.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:13 schreef Discombobulate het volgende:
Bovendien kies ik vooral voor m'n eigen veiligheid. Nationaliteit als identiteit heb ik echt helemaal niks mee. Liever in het verzet en m'n eigen hachje redden dan voor het land naar het front waar je sowieso wel eerder dood gaat.
Hahaha.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:56 schreef DrDentz het volgende:
Als ik dit zo zie valt het volgens mij wel mee met de sneuvelbereidheid van de jeugd
In het rapport van Clingendael komt het woord "sneuvelen" of "sneuvelbereidheid" helemaal niet voor. Dat lijkt dan ook niet meer dan een journalistiek verzinsel om het verhaal wat sappiger te maken.quote:
En toch worden personen met een dubbel paspoort altijd dwangmatig "Nederlander" genoemd in de media. Terwijl het overduidelijk is waar de loyaliteit ligt.quote:Op woensdag 5 juni 2024 07:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hahaha.Ja ik denk dat we een ruime een vijfde van de mannelijke 'Nederlandse' bevolking meteen kunnen afschrijven als het oorlog is. Geen Turk of Marokkaan die daaraan mee gaat helpen.
Ik denk dat dat een droom is die je mag opbergen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 07:21 schreef recursief het volgende:
[..]
In het rapport van Clingendael komt het woord "sneuvelen" of "sneuvelbereidheid" helemaal niet voor. Dat lijkt dan ook niet meer dan een journalistiek verzinsel om het verhaal wat sappiger te maken.
Het hele rapport gaat er trouwens vooral over dat Nederlanders, nu er meerdere (veiligheids)crises zijn graag een sterk en soeverein Europa willen. Er zijn nog maar heel weinig voorstanders van een Nexit of een terugkeer naar de gulden. De bereidheid om te vechten in tijden van oorlog is maar een klein stukje van het rapport (pagina 19).
Het oude Nederland/Europa zou ik willen verdedigen, het huidige niet. Bovendien, wil je sterven voor een aantal hooggeplaatste heren die ruzie met elkaar maken? Zij maken ruzie en jij mag sterven.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 23:39 schreef kurk_droog het volgende:
Schokkend dat mensen Europa niet willen verdedigen. Italianen, noren of wie dan ook zijn letterlijk onze broeders
Lekker laf, eigen land eerst. Klein
Zou ook raar zijn. De arische oerhollander wil al niet vechten voor zijn land, maar dan zou je dat wel verwachten van lui die je zelf niet als Nederlander ziet. Haha.quote:Op woensdag 5 juni 2024 07:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hahaha.Ja ik denk dat we een ruime een vijfde van de mannelijke 'Nederlandse' bevolking meteen kunnen afschrijven als het oorlog is. Geen Turk of Marokkaan die daaraan mee gaat helpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |