abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213791088
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 18:59 schreef Harvest89 het volgende:
Wat moet dat moet. Ik ren er niet voor weg.

Echter zou het fijn zijn als rijkeluiszoontjes dan ook naast me staan in de loopgraaf, en geschiedenis laat zien dat dat nog wel eens een tegenvaller kan zijn.
De derde wereldoorlog breekt uit en we staan met zn allen in de loopgraven in de broek te schijten terwijl de kogels langs de helmen zoeven en harvest denkt dan vooral 'Sterf, kakker. Sterf.'
-nee-
  dinsdag 4 juni 2024 @ 21:33:31 #152
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213791106
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 21:18 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Het bekt allemaal lekker ja, land verdedigen, cool het mannetje uithangen, maar in het echt is het meer zoiets.

[ afbeelding ]

En als je het dan toch red, is de kans groot dat je er levenslang trauma aan overhoudt.
Alles beter dan moeten leven onder een bezetter.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213791141
quote:
84s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 21:33 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Alles beter dan moeten leven onder een bezetter.
Een andere bezetter.

Niet door hebben dat je altijd onder een bezetter leeft. ;)
  dinsdag 4 juni 2024 @ 21:38:14 #154
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213791148
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 21:37 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Een andere bezetter.

Nee. We leven niet altijd onder een bezetter. We leven nu in een vrij en democratisch land.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 4 juni 2024 @ 21:42:29 #155
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213791173
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 21:31 schreef Marsenal het volgende:

[..]
De derde wereldoorlog breekt uit en we staan met zn allen in de loopgraven in de broek te schijten terwijl de kogels langs de helmen zoeven en harvest denkt dan vooral 'Sterf, kakker. Sterf.'
Nou ja, die kakker is dan ergens in het bubbelbad het zuipen en het rotzooien met een aantal vrouwen terwijl hun mannen aan het front zitten.

Dat wil ik ook wel.
Twee weken terug nog gedaan. Niet met weduwen maar hoeren, want kut is kut.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213791217
quote:
84s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 21:38 schreef Starhopper het volgende:
Nee. We leven niet altijd onder een bezetter. We leven nu in een vrij en democratisch land.
Nederland lijkt dan wel een democratisch land, maar de democratie die we in Nederland hebben, begint wel steeds meer te lijken op de democratie van twee wolven en een geit die gaan stemmen wat er 's avonds op het menu staat.
pi_213791233
quote:
84s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 21:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Constitutionele monarchie, aan het hoofd staat de koning. Je sterft in principe voor WA.

Misschien komt de bezetter wel echt vrijheid brengen. ;)

pi_213791271
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 18:59 schreef Harvest89 het volgende:
Wat moet dat moet. Ik ren er niet voor weg.

Echter zou het fijn zijn als rijkeluiszoontjes dan ook naast me staan in de loopgraaf, en geschiedenis laat zien dat dat nog wel eens een tegenvaller kan zijn.
De beide wereldoorlogen waren anders een gigantische slachting voor de Europese aristocratie. Eerdere oorlogen ook.

Al hoef je dat denk ik niet te verwachten van het nieuwe geld.
pi_213791276
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 21:50 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Constitutionele monarchie, aan het hoofd staat de koning. Je sterft in principe voor WA.

[ afbeelding ]
Willem hangt nog in ieder kantoor van de landmacht.
pi_213791365
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 20:52 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Nederlands beleid wordt tegenwoordig bepaald door Supranationale organisaties zoals de EU, VN, WHO maar als de vlam in de pan slaat moeten we opkomen voor nationaal belang haha dacht het niet.
Dit dus, ze zoeken het maar uit.
Hallo
  dinsdag 4 juni 2024 @ 22:04:29 #161
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213791375
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 21:53 schreef Glazenmaker het volgende:
De beide wereldoorlogen waren anders een gigantische slachting voor de Europese aristocratie. Eerdere oorlogen ook.

Verhoudensgewijs net zo groot als het proletariaat?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 22:09:15 #162
156258 Metalfrost
dude, what
pi_213791420
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 18:50 schreef Weltschmerz het volgende:
"Het land"? Wat is dat nou weer voor nationalistisch en racistisch begrip, totaal niet inclusief. De wereld is van iedereen, de Zweedse jonkvrouwe heeft de voorheen Nederlandse krijgsmacht onder Duits commando gesteld om te vechten voor Amerikaanse belangen.
Dit somt het wel op hoe het gesteld is met de Nederlandse defensie.
Google is your friend, abuse your friends
pi_213791469
Bovendien kies ik vooral voor m'n eigen veiligheid. Nationaliteit als identiteit heb ik echt helemaal niks mee. Liever in het verzet en m'n eigen hachje redden dan voor het land naar het front waar je sowieso wel eerder dood gaat.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_213791490
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 21:27 schreef theunderdog het volgende:
Steeds meer Nederlanders hebben vooral door dat als het een grootschalige oorlog wordt, je helemaal geen keuze hebt.
Ik kan me geen oorlog voorstellen waar onze beroepslegers, Navo-luchtmacht en marine niet genoeg zullen zijn.
Цой жив
pi_213791502
Liever een Russin in bed dan een kruisraket.
pi_213791520
Dat ligt er een beetje aan wie de tegenstander is. Als het Frankrijk zou zijn, geloof ik het wel.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_213791548
Zijn er al kaartjes te koop voor WW3?
pi_213791644
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 22:15 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik kan me geen oorlog voorstellen waar onze beroepslegers, Navo-luchtmacht en marine niet genoeg zullen zijn.
Je hoeft ook niet letterlijk te vechten. Maar de kans dat je de oorlog in zijn geheel kan ontvluchten is klein.
pi_213791690
Ik vlucht wel naar Canada of Nieuw-Zeeland. Alsof ik mijn leven ga geven om een paar lijntjes op een landkaart te handhaven.
pi_213791699
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 22:16 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Liever een Russin in bed dan een kruisraket.
Ik stop mijn kruisraket wel in die Russin ;(
pi_213791760
Alleen een idioot is bereid te sneuvelen.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 22:38:56 #172
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_213791781
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 21:50 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
en voor de grondwet dus, waar Willem een eed op heeft afgelegd.
pi_213791911
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 21:37 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Een andere bezetter.

0ke maar wel een rijk(VS) waar je tenminste ondere westerse normen en waarden kunt leven. Toch iets anders dan een Rusland/China/NK/Iran. en nog wel heel wat enge oorden. Ik moet er niet aan denken dat zij de taak van een VS overnemen.

En ik realiseer mij ook wel dat de VS natuurlijk ook niet deugt. Maar ja er zal altijd wel een rijk zijn die de lakens uitdeelt. De EU zou het mooiste zijn maar dat zal de VS nooit toelaten.
pi_213791943
Ik heb nog wel een wa waterpistool.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_213792065
Jullie hebben toch niks aan mij
pi_213792070
Voor mijn oude vaderland zou ik wel willen sneuvelen. Tegenwoordig zou je je gezonde Hollandse leven geven voor rommelimport en dienstplichtigen die de oorlog in eigen land ontvluchten.
pi_213792245
Schokkend dat mensen Europa niet willen verdedigen. Italianen, noren of wie dan ook zijn letterlijk onze broeders
Lekker laf, eigen land eerst. Klein
pi_213792346
Ik ga wel weer, onder voorwaarde 1 oorlog tegelijk :7
pi_213792407
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 22:15 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik wel. Met groot gemak zelfs, een situatie als waarin Oekraine zich nu bevind zou in Nederland ook tot een algehele mobilisatie leiden. Ons beroepsleger, wat in de huidige situatie al onderbemand is, is veel te klein om serieus weerstand te kunnen bieden in zo'n situatie.
pi_213792411

Dit is wel een nadeel.
  woensdag 5 juni 2024 @ 00:15:16 #181
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213792419
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Volkomen andere tijd en tijdsgeest. Bovendien waren er toen ook nog geen kernwapens. Als er op dit moment geen kernwapens op aarde was dan had ik het nog wel kunnen geloven, maar dan zou het nog 10-20 jaar moeten duren voordat Rusland zoiets waar zou kunnen maken.
Het is tegewoordig een heel andere oorlogvoering , men is rusland financieel op de knieen aan het dwingen en China doet ook nog mee door het LNG gas alleen voor een familyprijs te willen afnemen , dat is dus net naast heel weinig
https://www.reuters.com/b(...)mands-ft-2024-06-02/
Van je vrienden moet je het hebben he

Gazprom draait met verlies en Ruzzia is op alle manieren de eigen bevolking aan het uitknijpen voor wapentuig te kopen en om het corrupte leger te betalen

quote:
De overeenkomst over de gaspijplijn tussen Rusland en China loopt vast vanwege de prijseisen van Peking, meldt de Financial Times
Door Reuters
2 juni 2024 22:33 GMT+2 2 dagen geleden bijgewerkt

2 juni (Reuters) - De pogingen van Rusland om een grote gaspijpleidingovereenkomst met China te sluiten zijn gestrand vanwege wat Moskou beschouwt als de onredelijke eisen van Peking op het gebied van prijs- en aanbodniveaus, zo meldde de Financial Times zondag onder verwijzing naar drie mensen die bekend zijn met de zaak.
China had gevraagd om dicht bij de zwaar gesubsidieerde binnenlandse prijzen van Rusland te betalen en zou volgens het rapport slechts een klein deel van de geplande jaarlijkse capaciteit van de pijpleiding van 50 miljard kubieke meter gas willen kopen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213792497
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 00:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik wel. Met groot gemak zelfs, een situatie als waarin Oekraine zich nu bevind zou in Nederland ook tot een algehele mobilisatie leiden. Ons beroepsleger, wat in de huidige situatie al onderbemand is, is veel te klein om serieus weerstand te kunnen bieden in zo'n situatie.
Maar hoe komt Nederland in een zelfde situatie als Oekraïne? Wie gaat ons binnenvallen? Ik kan me dat niet voorstellen.
Цой жив
pi_213792510
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 00:40 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Maar hoe komt Nederland in een zelfde situatie als Oekraïne? Wie gaat ons binnenvallen? Ik kan me dat niet voorstellen.
Dat is een ander verhaal. Ik zeg niet dat die kans groot is, ik geef simpelweg de realiteit weer dat ons leger gewoon heel klein is en een dergelijke invasie niet zonder mobilisatie zou kunnen afweren.
pi_213792547
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 00:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is een ander verhaal. Ik zeg niet dat die kans groot is, ik geef simpelweg de realiteit weer dat ons leger gewoon heel klein is en een dergelijke invasie niet zonder mobilisatie zou kunnen afweren.
Natuurlijk is dat zo, maar dat is dus een situatie die zo onrealistisch is dat ik mij er geen voorstelling bij kan maken.
Цой жив
pi_213792644
Prima, ik regel het internet wel op de basis, met m'n dikke pens :')
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_213792842
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 18:29 schreef Zoddie het volgende:
Trots zijn op je vaderland is er al decennia lang uitgerangeerd.
Een Nederlands vlaggetje op je jas? Dan ben je al een neo-nazi.

Dat merk je goed op internationale fora zoals Reddit, een populaire post over iets leuks en unieks aan Nederland?
Geen zorgen! Nederlanders komen er massaal aan, over elkaar heen struikelend om te zeggen wat er allemaal mis is met ons land.

We mogen geen eigen identiteit hebben want we moeten divers en internationaal zijn.
Dan moet men ook niet zeiken als niemand een wapen wil oppakken voor dit land.
Merk op reddit vooral dat er veel buitenlandse studenten en expats zeiken op Nederland.
pi_213792855
Ik wil Utrecht wel verdedigen. Als de binnenvallende partij enkel Assen, Hengelo en Maastricht wil innemen zou ik zeggen: laat maar.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2024 06:10:09 ]
pi_213792901
Toetsenbord helden. Je wil sneuvelen voor principes niet voor een politicus in Den Haag.
  Moderator woensdag 5 juni 2024 @ 07:00:49 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213792954
Niemand wil sneuvelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 5 juni 2024 @ 07:08:50 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213793000
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 00:40 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Er wordt natuurlijk bedoeld sneuvelen voor Nederland in Oekraïne. Want het is ook onze oorlog etc.
Met dat op het oog is deze enquete gehouden, wat dachten jullie anders z?
The End Times are wild
pi_213793012
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 23:20 schreef ach het volgende:
Voor mijn oude vaderland zou ik wel willen sneuvelen. Tegenwoordig zou je je gezonde Hollandse leven geven voor rommelimport en dienstplichtigen die de oorlog in eigen land ontvluchten.
Dit een beetje ja. Sta je straks tussen de vrouwen, queers en Turken in de loopgraven. :') Wat een bullshit allemaal.
pi_213793019
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 22:13 schreef Discombobulate het volgende:
Bovendien kies ik vooral voor m'n eigen veiligheid. Nationaliteit als identiteit heb ik echt helemaal niks mee. Liever in het verzet en m'n eigen hachje redden dan voor het land naar het front waar je sowieso wel eerder dood gaat.
In het verzet was de kans op 'het redden van je eigen hachje' in de oorlog een stuk kleiner dan gewoon aan de zijlijn lachend kijken tot de oorlog over was. Daar waren Nederlanders dan ook bijzonder goed in.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2024 07:16:39 ]
pi_213793038
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 18:56 schreef DrDentz het volgende:

Als ik dit zo zie valt het volgens mij wel mee met de sneuvelbereidheid van de jeugd
Hahaha. :D Ja ik denk dat we een ruime een vijfde van de mannelijke 'Nederlandse' bevolking meteen kunnen afschrijven als het oorlog is. Geen Turk of Marokkaan die daaraan mee gaat helpen.
pi_213793056
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 07:00 schreef sp3c het volgende:
Niemand wil sneuvelen
In het rapport van Clingendael komt het woord "sneuvelen" of "sneuvelbereidheid" helemaal niet voor. Dat lijkt dan ook niet meer dan een journalistiek verzinsel om het verhaal wat sappiger te maken.

Het hele rapport gaat er trouwens vooral over dat Nederlanders, nu er meerdere (veiligheids)crises zijn graag een sterk en soeverein Europa willen. Er zijn nog maar heel weinig voorstanders van een Nexit of een terugkeer naar de gulden. De bereidheid om te vechten in tijden van oorlog is maar een klein stukje van het rapport (pagina 19).
pi_213793109
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 07:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Hahaha. :D Ja ik denk dat we een ruime een vijfde van de mannelijke 'Nederlandse' bevolking meteen kunnen afschrijven als het oorlog is. Geen Turk of Marokkaan die daaraan mee gaat helpen.
En toch worden personen met een dubbel paspoort altijd dwangmatig "Nederlander" genoemd in de media. Terwijl het overduidelijk is waar de loyaliteit ligt.
pi_213793167
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 07:21 schreef recursief het volgende:

[..]
In het rapport van Clingendael komt het woord "sneuvelen" of "sneuvelbereidheid" helemaal niet voor. Dat lijkt dan ook niet meer dan een journalistiek verzinsel om het verhaal wat sappiger te maken.

Het hele rapport gaat er trouwens vooral over dat Nederlanders, nu er meerdere (veiligheids)crises zijn graag een sterk en soeverein Europa willen. Er zijn nog maar heel weinig voorstanders van een Nexit of een terugkeer naar de gulden. De bereidheid om te vechten in tijden van oorlog is maar een klein stukje van het rapport (pagina 19).
Ik denk dat dat een droom is die je mag opbergen.
  woensdag 5 juni 2024 @ 08:21:17 #197
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_213793459
Als dit ook inhoudt dat, als het er op aan komt, met deze strijd ook een interne strijd tegen anti westerse elementen bedoeld wordt, dan JA. Ik ben absoluut bereid om te strijden voor onze verworven vrijheden. Sinds de verlichting en ontzuiling ons bevrijdt heeft zijn er namelijk teveel groepen die dit steeds meer terug beginnen te draaien. :r
pi_213793939
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 23:39 schreef kurk_droog het volgende:
Schokkend dat mensen Europa niet willen verdedigen. Italianen, noren of wie dan ook zijn letterlijk onze broeders
Lekker laf, eigen land eerst. Klein
Het oude Nederland/Europa zou ik willen verdedigen, het huidige niet. Bovendien, wil je sterven voor een aantal hooggeplaatste heren die ruzie met elkaar maken? Zij maken ruzie en jij mag sterven.
pi_213794605
Sneuvelen gaat me wat ver, maar ik zou het de vijand zo moeilijk mogelijk willen maken inderdaad. Niet zonder slag of stoot, maar de eerste missie is natuurlijk het eigen gezin veilig brengen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213794652
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 07:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Zou ook raar zijn. De arische oerhollander wil al niet vechten voor zijn land, maar dan zou je dat wel verwachten van lui die je zelf niet als Nederlander ziet. Haha.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')