quote:
Op vrijdag 6 september 2024 17:41 schreef Gia het volgende:[..]
Gaza is in oorlog met Israël en dan wil Israël geen vluchtelingen uit Gaza opnemen. Shocking!!
Waarom vluchten ze niet naar Egypte? Of via Egypte, via de Golf van Akaba, naar Jordanië? Egypte houdt toch ook vluchtelingen tegen! En dat mag wel?
Nee, het stoute Israël moet de vluchtende vijand opvangen. Koekoek!

Wel, er lopen in NL / ons omringende landen ook zat mensen uit landen, waar NL en haar bondgenoten niet zo lief tegen/voor is geweest.. en eerlijkheid gebiedt me te zeggen: die mensen houden zich redelijk OK hier, mbv onze instanties. Ja ik ben hier gewoon positief

Als het een Internationaal verdrag is, dan JA, had Israël ze moeten opnemen. Egypte heeft ze ook geweigerd: Ze zaten dus als opgejaagd wild, in de val. Ze zijn verjaagd naar Rafah en ook daar weer gebombardeerd.
Dus niet lullen: De
burgerbevolking van Gaza kon niet vluchten, en dus kom je dan bij genocide aan.. vind het ook niet leuk, maar dat is de conclusie.
Je wilt toch niet hier gaan beweren

dat er voor Israël een
andere standaard geldt?
Je weet toch wel als je dàt doet, dat je je aan geinverteerd anti-semitisme schuldig maakt? Dat is het mooie van naar favoritisme neigende maatregelen.. dat ze 2 kanten op werken!
Als Joden/Israel niét aan andere of hogere standaarden gehouden mag worden (zie definities anti-semitisme), dan geldt dat ook de andere kant op.
quote:
Met twee maten meten, in die zin dat van de Staat Israël een bepaald gedrag wordt geëist dat niet van andere democratische naties wordt verwacht of verlangd
Alstublieft!
Dus JA dan moet Israel zich eraan houden. wurm je hier maar eens uit, succes!
Zo niet, dan is wmb het hek van de dam, en mag NL dus schijt hebben aan het vluchtelingenverdrag en actief mensen gaan weigeren.
Of, we verbreken de banden met Israel, en blijven ons aan de verdragen houden.
Dus zeg t maar: Zullen we ons allemaal aan de Internationale verdragen houden, of, wil je een speciale regeling, voor dat speciale land, waar HELE speciale mensen wonen? Mensen die zichzelf ZO speciaal vinden.. dat ze volgens hen niet hoeven (inmiddels hoefden) te dienen in hetzélfde leger, dat hen beschermd! <-- on-topic van deze thread, zal je sneuvelen voor je land?
Wel, deze orthodoxen zijn dan -aldus vele reageerders hier- enorme lafaards. Deze orthodoxen menen, dat er voor hen ANDERE regels gelden; haaks op de anti-semitisme definitie die juist zegt géén andere/hogere standaarden te accepteren voor Joodse mensen/Israel.
Oh en ze trekken de Israelische bijstand leeg door te fokken voor t vaderland, 15 kinderen is normaal per gezin. Zal ik maar stoppen hier

Als dit geen 100% kraakhelder geval is, waar ze zich verslikken in hun eigen bullshit.. weet ik t ook niet meer.
Hier nog een keer, met een mild artikel, hier dienden zich dan toch een paar hele speciale mensen aan:
https://nos.nl/artikel/25(...)op-voor-dienstplichtquote:
De uitspraak was een tegenvaller voor premier Netanyahu, die voor politieke steun afhankelijk is van twee ultraorthodoxe partijen en had geprobeerd de uitzonderingspositie te behouden <-- woopsie!
Ultraorthodoxe leiders zeggen bang te zijn dat hun identiteit en levensstijl onder druk komen te staan als leden van de gemeenschap in het leger moeten dienen samen met seculiere Israëliërs, onder wie vrouwen
ja gadverdamme.. dan moeten ze een ruimte delen, dezelfde lucht inademen als.. die vieze, onreine, Gentiles.. of erger: Vrouwen, yuk!

purel purel, wassen, ritueel, I want the Cleansing sir!!!
Als een Nederlander of Duitser EXACT hetzelfde argument gebruikt als deze orthodoxen: Nazi, racist, discriminatie, extreem rechts, radicaal. Hoe DURF je je eigen identiteit te willen houden!
Ik word hier zo serieus pissed van!!!
Ik begrijp niet hoe iemand, waar dan ook ter wereld, dit verwerpelijke gedrag nog kan steunen.. alsof ze zo uit de oudheid komen, waar we nog hele domme dingen met elkaar deden.
Zou jij, bereidt zijn, dit gedrag van de Orthodoxen af te wijzen?
Waarom wijzen we dit niet allemaal af, DURVEN we dat niet meer? Bang voor de straf van God of de Moderator?

Ga ik eerst: Ik, Buikbrein, vind deze orthodoxen een stel hypocriete zakkenwassers eerste klas, die elke dag bekritiseerd mogen worden, tot op het bot.
Als we dat niet meer mogen zeggen, niet meer mogen denken: Dan ben je theologisch overwonnen. Dan is het wmb oorlog, een psychologische theologische oorlog.
Zo serieus moeten we dit nemen.
[ Bericht 5% gewijzigd door Buikbrein op 07-09-2024 09:44:27 ]