Ik weet niet, maar als een jury je unaniem op 34 punten schuldig acht voor een misdrijf waar je zelfs een forse celstraf voor zou kunnen krijgen, dan laat dat weinig aan de verbeelding over. Dat hij "Donald Trump" heet maakt hem niet ineens onaantastbaar.quote:‘Schandalig’
Een campagnemedewerkster van Trump zei op de Amerikaanse tv-zender Fox News het ‘schandalig’ te vinden dat de campagne van Biden Trump een veroordeelde misdadiger noemt.
Wat Trump onder de lakens deed was ook niet het probleem.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:57 schreef phpmystyle het volgende:
We weten onderhand ook niet meer of Trump echt een crimineel is, of als dit een politiek proces is.
Dat ie niet deugt wisten we.
Uiteindelijk stemt USA welke richting het op moet, en niet van Trump onder de lakens doet. Hetzelfde geldt voor Biden, je stemt op de democraten, en niet op een bejaarde.
Er zijn een aantal aanklachten.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:57 schreef phpmystyle het volgende:
We weten onderhand ook niet meer of Trump echt een crimineel is, of als dit een politiek proces is.
De keuze in de US is wel heel beroerd, 333 miljoen mensen in dat land en dit is het "beste" dat ze aan konden dragen.quote:Uiteindelijk stemt USA welke richting het op moet, en niet van Trump onder de lakens doet. Hetzelfde geldt voor Biden, je stemt op de democraten, en niet op een bejaarde.
Maar vind je dan dat misdadigers die president willen worden niet vervolgd hoeven worden?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:02 schreef SpecialK het volgende:
Piers Morgan heeft gelijk.
Geen enkele andere (ex)president is voor zoiets lulligs door het modder gesleept in het rechtssysteem. En dat allemaal voor de vernederingsfactor zodat je kan zeggen dat je tegenstander een strafblad heeft.
Dat gezegd hebbende. Tijd dat deze 2 bejaarden het veld ruimen voor mensen met frisse nieuwe ideeen.
Ik denk niet dat het ‘hetzelfde’ is. Bij de Republikeinen stem je toch vooral op Trump, vrijwel iedereen die kritiek op hem heeft is de partij uit.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:57 schreef phpmystyle het volgende:
Uiteindelijk stemt USA welke richting het op moet, en niet van Trump onder de lakens doet. Hetzelfde geldt voor Biden, je stemt op de democraten, en niet op een bejaarde.
Ik vind dat iemand zwijggeld betalen omdat je iets (consensueel) schaamtevols hebt gedaan niet valt onder "dingen waardoor je geen president meer zou mogen worden." en ook niet "dingen waar we je expliciet voor gaan lopen veroordelen tijdens een politiek proces"quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar vind je dan dat misdadigers die president willen worden niet vervolgd hoeven worden?
De vraag is nu hoe eerlijk zijn deze juryleden geweest.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar als een jury je unaniem op 34 punten schuldig acht voor een misdrijf waar je zelfs een forse celstraf voor zou kunnen krijgen, dan laat dat weinig aan de verbeelding over. Dat hij "Donald Trump" heet maakt hem niet ineens onaantastbaar.
Trump toont ook geen enkele vorm van spijt en berouw (integendeel, hij zoekt constant de aanval) en dat zal meewegen in de strafmaat.
Trump is niet veroordeeld vanwege het betalen van dat zwijggeld. Verdiep je eerst even in deze zaak. Het is de manier waarop, het vervalsen van zakelijke transacties om de transactie “onzichtbaar” te maken.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik vind dat iemand zwijggeld betalen omdat je iets (consensueel) schaamtevols hebt gedaan niet valt onder "dingen waardoor je geen president meer zou mogen worden." en ook niet "dingen waar we je expliciet voor gaan lopen veroordelen tijdens een politiek proces"
Je mag in de VS ook geen lachwekkende nepsnor dragen in de kerk. Dat is strafbaar. Maar je bent het met me eens dat als je expliciet achter een presidentskandidaat aan gaat om hem voor die wet te laten veroordelen en je vervolgens dingen roept als "mijn tegenstander is een harde crimineel". Dat dat niks meer met gerechtelijke genoegdoening te maken heeft en alles met vernedering en politieke besmeuring.
Maar de zoon van Biden is nog geen Joe Biden.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:36 schreef junkiesietze het volgende:
Nee die zoon van Biden is lekker. tis allemaal tuig
Het zijn gewoon burgers die geselecteerd jurylid zijn. Dat is hoe het in de US werkt. Ik vind het ook niets maar je kan niet gaan zeuren over dat systeem omdat de uitslag je een keer niet goed uitkomt.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:28 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
De vraag is nu hoe eerlijk zijn deze juryleden geweest.
Zonder de voortreffelijke voorzet van Trump was er geen bal voor open doel geweest.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:48 schreef Confetti het volgende:
De 6 januari-strafzaak is veel belangrijker. Dit was een aanklager die wilde scoren. Zonde dat hij nu munitie krijgt.
O daar ben ik ook mee eensquote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zijn gewoon burgers die geselecteerd jurylid zijn. Dat is hoe het in de US werkt. Ik vind het ook niets maar je kan niet gaan zeuren over dat systeem omdat de uitslag je een keer niet goed uitkomt.
Als Trump een legale route voor dat geld had gekozen was deze zaak geen zaak. Zo simpel is leven soms.
Als hij het accepteert omdat geen advocaat hier nog chocola van kan maken, dan is hij gewoon terecht schuldig.quote:De oud-president zei zondag dat hij huisarrest of gevangenisstraf zou accepteren, maar dat het Amerikaanse publiek dat moeilijk zal kunnen accepteren.
Was jij nog een goede advocaat geweest voor hem of had je er ook geen kloten van gebakken?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 11:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Niet overdrijven. We weten allemaal dat het politiek showproces is, maar om Trump nou op één lijn te zetten met Nelson Mandela omdat hij ook veroordeeld is door het regime gaat te ver.
Zwijggeld betalen was ook niet illegaal in deze zaak heb ik begrepen. Wel het uit de boekhouding laten van de kosten van dat zwijggeld, waarschijnlijk ook om democraten van je af te houden. Het is hoe dan ook ongelofelijk onhandig en dom van Trump, èn een politiek proces geweest. En eerlijk gezegd is het zo klein bier, dat het me niet verbaasd als het nauwelijks impact gaat hebben op de verkiezingen. Dat democraten dit als een enorm ding gaan neerzetten, tja, wat moeten ze anders?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik vind dat iemand zwijggeld betalen omdat je iets (consensueel) schaamtevols hebt gedaan niet valt onder "dingen waardoor je geen president meer zou mogen worden." en ook niet "dingen waar we je expliciet voor gaan lopen veroordelen tijdens een politiek proces"
Je mag in de VS ook geen lachwekkende nepsnor dragen in de kerk. Dat is strafbaar. Maar je bent het met me eens dat als je expliciet achter een presidentskandidaat aan gaat om hem voor die wet te laten veroordelen en je vervolgens dingen roept als "mijn tegenstander is een harde crimineel". Dat dat niks meer met gerechtelijke genoegdoening te maken heeft en alles met vernedering en politieke besmeuring.
Bush jr was een verslaafde coke snuiver.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:36 schreef junkiesietze het volgende:
Nee die zoon van Biden is lekker. tis allemaal tuig
Welke oorlog is Biden begonnen ? Welke andere gekke dingen ?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 11:48 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]Oh de Soros tactiek is nu opgepakt door marionet Biden hoor, dat de democraten echt zo dom zijn om te denken dat dit werkt. Maarja schaapjes zullen er wel achteraan blaten.
Daarnaast zal Trump gewoon een betere president zijn vanuit de cel dan Biden op dit moment is. Alleen maar inflatie, oorlogen en andere gekke dingen uit die familie.
En nu smeken om ingrijpen door de universitair opgeleide Ivy League elite in het Hooggerechtshof nadat eerst een grand jury van gewone hardwerkende belastingbetalende arbeiders vond dat er genoeg redenen waren Trump aan te klagen en een jury van gewone hardwerkende belastingbetalende arbeiders hem schuldig bevonden.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:17 schreef xpompompomx het volgende:
Altijd bijzonder dat er mensen zijn met een voorkeur voor klassenjustitie.
Daarvoor is hij niet veroordeeld. Hij is veroordeeld wegens fraude in de boekhouding om daarmee een andere misdaad te verhullen. En dat is in heel veel landen strafbaar.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als de veroordeling een eremedaille zou zijn, waarom wil Trump dan in beroep?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 11:48 schreef Red_85 het volgende:
Daar was het voor de dems allemaal voor te doen. Het kunnen wegzetten van trump als 'veroordeelde misdadiger'.
Terecht, niet terecht, geen idee. Wel makkelijk in de frames.
En weet je wat? Het zet alleen maar weer meer kwaad bloed bij de reps en hun stemmers en de kans dat trump gaat winnen wordt alleen maar groter want hij gaat het gebruiken.
Willen we dat? Het is superstom deze approach. Komt alleen maar terug als een boomerang.
Wie probeerde het proces uit alle macht uit te stellen? Trump of 'de Democraten'? Bij mijn weten was dat Trump zelf.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:18 schreef Antideeltje.. het volgende:
De vervolging van Trump vlak voor de verkiezingen heeft als doel zodat Biden dit kan zeggen, zoals Erdogan en Poetin deden vlak voor de verkiezingen met hun politieke opponenten (of zoals in NL gebeurde met Van Meijeren en De Graaff). Ik ben geen fan van Trump of FvD, maar "democratie" is een farce hier.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verschil is wel dat Trump fraude gepleegd heeft en dit bewezen kon worden.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:18 schreef Antideeltje.. het volgende:
De vervolging van Trump vlak voor de verkiezingen heeft als doel zodat Biden dit kan zeggen, zoals Erdogan en Poetin deden vlak voor de verkiezingen met hun politieke opponenten (of zoals in NL gebeurde met Van Meijeren en De Graaff). Ik ben geen fan van Trump of FvD, maar "democratie" is een farce hier.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De misdadigers hier zijn degenen die dit laten gebeuren of toejuichen, of het nu gebeurt in Rusland, Turkije, de VS of NL.
Er hoefde maar 1 jurylid te zijn die het er niet mee eens was dat er "without reasonable doubt" bewezen was dat Trump schuldig was. Dan was het een hung jury geweest en was de uitspraak een mistrial geworden.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:28 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
De vraag is nu hoe eerlijk zijn deze juryleden geweest.
Dit klinkt raar maar als het zooi zijn die niet willen dat Trump president word .
Is dit een mooi manier om te voorkomen.
Wereld is niet zwart / wit maar erg grijs.
Maar goed dit is mijn gedachten er over.
Omdat ik zelf mee heb gemaakt dat een onafhankelijke arts voor de uwv was en mij Medic documenten alles weg haalde om vervolgens aan de uwv verzekering arts te geven.
Vol op leugens en Medic bewijs er uit zijn gehaald.
Het betalen van zwijggeld en de NDA die daarvoor getekend werd stond niet ter discussie. Dat was niet de aanklacht waar het om ging.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De januari 6 strafzaak ligt op dit ogenblik stil in de Supreme Court, net zoals de verkiezings inmeningszaak, en de beslissing over zijn immuniteit..quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:48 schreef Confetti het volgende:
De 6 januari-strafzaak is veel belangrijker. Dit was een aanklager die wilde scoren. Zonde dat hij nu munitie krijgt.
quote:
quote:Aileen Cannon (geheime documenten zaak) - Is de zaak keer op keer aan het uitstellen, doet over de simpelste beslissingen zo lang mogelijk. De zaak had een zittingsdatum vastgesteld (afgelopen maand), maar deze heeft zij geannuleerd en op de lange baan geschoven. Dit is van alle rechtszaken diegene die het gemakkelijkst zou moeten zijn. Er is een overdaad aan bewijs namelijk. Hij is op heterdaad betrapt tenslotte.
Samuel Alito - Had thuis een vlag hangen (Amerikaanse vlag ondersteboven) als steunbetuiging aan Trump en zijn claim dat de verkiezingen gestolen zijn van hem. Ook had hij een andere vlag in zijn vakantiehuis hangen die hetzelfde betekend. Een vlag met een denneboom erop.
Clarence Thomas - (verkiezingsinmenging/fraude/beïnvloeding, maar gaat ook over zijn immuniteit) - Zijn vrouw was direct betrokken bij de insurrectie, en heeft haar steun hiervoor ook uitgesproken. Ook is zij betrokken bij het gevecht tegen de "gestolen" verkiezingen.
> BNW graag.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:35 schreef Delenlill het volgende:
[..]
De januari 6 strafzaak ligt op dit ogenblik stil in de Supreme Court, net zoals de verkiezings inmeningszaak, en de beslissing over zijn immuniteit..
2 van deze rechters zijn in verband gebracht met pro Trump/pro insurrectie/pro stolen election. Die hebben dus niks meer te zoeken in deze zaak. Aileen is aangesteld door Trump persoonlijk (maar dat is niet de Supreme Court).
[..]
[..]
We weten allemaal dat Trump bij jou geen kwaad kan doen en het altijd aan iemand anders zal liggen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:36 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
> BNW graag.
Wat een conspiracy kul, je mag Clarence vast niet omdat hij een kleurtje heeft.
Aandacht. Aandacht. Aandacht.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als de veroordeling een eremedaille zou zijn, waarom wil Trump dan in beroep?
En dat klopt, de meeste andere misdadige oud-presidenten zijn niet veroordeeld.quote:uitgemaakt voor ‘veroordeelde misdadiger’.
In de laatste polls na zijn veroordeling:quote:Op dinsdag 4 juni 2024 11:54 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Zwijggeld betalen was ook niet illegaal in deze zaak heb ik begrepen. Wel het uit de boekhouding laten van de kosten van dat zwijggeld, waarschijnlijk ook om democraten van je af te houden. Het is hoe dan ook ongelofelijk onhandig en dom van Trump, èn een politiek proces geweest. En eerlijk gezegd is het zo klein bier, dat het me niet verbaasd als het nauwelijks impact gaat hebben op de verkiezingen. Dat democraten dit als een enorm ding gaan neerzetten, tja, wat moeten ze anders?
De reden waarom deze rechtszaak zo vlak voor de verkiezingen gebeurde is omdat Trump en zijn verdediging een jaar lang bezig zijn geweest om de boel te vertragen en om de rechtszaak in zijn geheel te stoppen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:18 schreef Antideeltje.. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De misdadigers hier zijn degenen die dit laten gebeuren of toejuichen, of het nu gebeurt in Rusland, Turkije, de VS of NL.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |