Ik weet niet, maar als een jury je unaniem op 34 punten schuldig acht voor een misdrijf waar je zelfs een forse celstraf voor zou kunnen krijgen, dan laat dat weinig aan de verbeelding over. Dat hij "Donald Trump" heet maakt hem niet ineens onaantastbaar.quote:‘Schandalig’
Een campagnemedewerkster van Trump zei op de Amerikaanse tv-zender Fox News het ‘schandalig’ te vinden dat de campagne van Biden Trump een veroordeelde misdadiger noemt.
Wat Trump onder de lakens deed was ook niet het probleem.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:57 schreef phpmystyle het volgende:
We weten onderhand ook niet meer of Trump echt een crimineel is, of als dit een politiek proces is.
Dat ie niet deugt wisten we.
Uiteindelijk stemt USA welke richting het op moet, en niet van Trump onder de lakens doet. Hetzelfde geldt voor Biden, je stemt op de democraten, en niet op een bejaarde.
Er zijn een aantal aanklachten.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:57 schreef phpmystyle het volgende:
We weten onderhand ook niet meer of Trump echt een crimineel is, of als dit een politiek proces is.
De keuze in de US is wel heel beroerd, 333 miljoen mensen in dat land en dit is het "beste" dat ze aan konden dragen.quote:Uiteindelijk stemt USA welke richting het op moet, en niet van Trump onder de lakens doet. Hetzelfde geldt voor Biden, je stemt op de democraten, en niet op een bejaarde.
Maar vind je dan dat misdadigers die president willen worden niet vervolgd hoeven worden?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:02 schreef SpecialK het volgende:
Piers Morgan heeft gelijk.
Geen enkele andere (ex)president is voor zoiets lulligs door het modder gesleept in het rechtssysteem. En dat allemaal voor de vernederingsfactor zodat je kan zeggen dat je tegenstander een strafblad heeft.
Dat gezegd hebbende. Tijd dat deze 2 bejaarden het veld ruimen voor mensen met frisse nieuwe ideeen.
Ik denk niet dat het ‘hetzelfde’ is. Bij de Republikeinen stem je toch vooral op Trump, vrijwel iedereen die kritiek op hem heeft is de partij uit.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:57 schreef phpmystyle het volgende:
Uiteindelijk stemt USA welke richting het op moet, en niet van Trump onder de lakens doet. Hetzelfde geldt voor Biden, je stemt op de democraten, en niet op een bejaarde.
Ik vind dat iemand zwijggeld betalen omdat je iets (consensueel) schaamtevols hebt gedaan niet valt onder "dingen waardoor je geen president meer zou mogen worden." en ook niet "dingen waar we je expliciet voor gaan lopen veroordelen tijdens een politiek proces"quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar vind je dan dat misdadigers die president willen worden niet vervolgd hoeven worden?
De vraag is nu hoe eerlijk zijn deze juryleden geweest.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar als een jury je unaniem op 34 punten schuldig acht voor een misdrijf waar je zelfs een forse celstraf voor zou kunnen krijgen, dan laat dat weinig aan de verbeelding over. Dat hij "Donald Trump" heet maakt hem niet ineens onaantastbaar.
Trump toont ook geen enkele vorm van spijt en berouw (integendeel, hij zoekt constant de aanval) en dat zal meewegen in de strafmaat.
Trump is niet veroordeeld vanwege het betalen van dat zwijggeld. Verdiep je eerst even in deze zaak. Het is de manier waarop, het vervalsen van zakelijke transacties om de transactie “onzichtbaar” te maken.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik vind dat iemand zwijggeld betalen omdat je iets (consensueel) schaamtevols hebt gedaan niet valt onder "dingen waardoor je geen president meer zou mogen worden." en ook niet "dingen waar we je expliciet voor gaan lopen veroordelen tijdens een politiek proces"
Je mag in de VS ook geen lachwekkende nepsnor dragen in de kerk. Dat is strafbaar. Maar je bent het met me eens dat als je expliciet achter een presidentskandidaat aan gaat om hem voor die wet te laten veroordelen en je vervolgens dingen roept als "mijn tegenstander is een harde crimineel". Dat dat niks meer met gerechtelijke genoegdoening te maken heeft en alles met vernedering en politieke besmeuring.
Maar de zoon van Biden is nog geen Joe Biden.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:36 schreef junkiesietze het volgende:
Nee die zoon van Biden is lekker. tis allemaal tuig
Het zijn gewoon burgers die geselecteerd jurylid zijn. Dat is hoe het in de US werkt. Ik vind het ook niets maar je kan niet gaan zeuren over dat systeem omdat de uitslag je een keer niet goed uitkomt.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:28 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
De vraag is nu hoe eerlijk zijn deze juryleden geweest.
Zonder de voortreffelijke voorzet van Trump was er geen bal voor open doel geweest.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:48 schreef Confetti het volgende:
De 6 januari-strafzaak is veel belangrijker. Dit was een aanklager die wilde scoren. Zonde dat hij nu munitie krijgt.
O daar ben ik ook mee eensquote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zijn gewoon burgers die geselecteerd jurylid zijn. Dat is hoe het in de US werkt. Ik vind het ook niets maar je kan niet gaan zeuren over dat systeem omdat de uitslag je een keer niet goed uitkomt.
Als Trump een legale route voor dat geld had gekozen was deze zaak geen zaak. Zo simpel is leven soms.
Als hij het accepteert omdat geen advocaat hier nog chocola van kan maken, dan is hij gewoon terecht schuldig.quote:De oud-president zei zondag dat hij huisarrest of gevangenisstraf zou accepteren, maar dat het Amerikaanse publiek dat moeilijk zal kunnen accepteren.
Was jij nog een goede advocaat geweest voor hem of had je er ook geen kloten van gebakken?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 11:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Niet overdrijven. We weten allemaal dat het politiek showproces is, maar om Trump nou op één lijn te zetten met Nelson Mandela omdat hij ook veroordeeld is door het regime gaat te ver.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |